• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Гнучкий відеогастроскоп

Завершена

800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
Період оскарження: 30.05.2025 14:06 - 06.06.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

скарга

Номер: 76e2eebba1604c7faf9a44ea7744cec6
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-30-005585-a.c3
Назва: скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 16.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.09.2025 15:12
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 19.09.2025 14:25
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ХЛР", Данілова Тетяна 380976758684 danilova@hlr.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6f8bf9e63974413c982708991cc9d8b5
Заголовок пункту скарги: скарга стосовно порушення Замовником строків прийняття рішення і оприлюднення інформації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Невиконання рішення органу оскарження
Тип порушення: Невиконання рішення органу оскарження
Опис суті пункту скарги: Замовником виконано рішення органу оскарження з порушенням 30-ти денного строку, відповідно і строки визнання переможця порушено
Вимоги: Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі

Запити Органу оскарження





Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на прийняте рішення Замовника

Номер: eb4c8a508cdf43ecb8a778107d4bc06c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-30-005585-a.a1
Назва: Скарга на прийняте рішення Замовника
Скарга:
Відповідно до протоколу №84 розгляду тендерних пропозиції Гнучкий відеогастроскоп (ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків; НК 024:2023: 17663 — Гнучкий відеогастроскоп) від 10 червня 2025 року, Замовником відхилена пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «НЕЙРОТЕК» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі зазначеним в тендерній документації, що не може бути усунене учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. По – перше: «Згідно п. 5 загальних вимог Додатку №3 до тендерної документації на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника до предмету закупівлі, а саме щодо гарантійного сервісного обслуговування товару, запропонованого Учасником, Учасник повинен надати копію сертифікату на дозвіл на сервісне обслуговування, або офіційного сервісного центру, який має повноваження проводити сервісне обслуговування запропонованого Товару, але в пропозиції Учасника підтверджуючий документ відсутній.». ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НЕЙРОТЕК» (далі - Скаржник, ТОВ «НЕЙРОТЕК») вважає прийняте рішення Замовником необґрунтованим та не правомірним, з наступних підстав: Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ затвердженої тендерної документації Замовника - Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність / відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме: - інформації та документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам встановленим у Додатку № 1 до тендерної документації; - інформації про підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей у відповідності до вимог визначених у Додатку № 1 до тендерної документації; - інформації та документів, які визначені у Додатку № 3 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі; - документ про створення об’єднання (у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників); - документи, які підтверджують повноваження особи на підписання тендерної пропозиції, якщо підписантом тендерної пропозиціє є не керівник учасника; інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками. Умовами пункту 5 додатку №3 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідна технічна специфікація предмета закупівлі» до тендерної документації зазначено, що гарантійне сервісне обслуговування товару, запропонованого Учасником повинно здійснюватися уповноваженим сервісним провайдером. На підтвердження Учасник повинен надати копію сертифікату на дозвіл на сервісне обслуговування, або офіційного сервісного центру, який має повноваження проводити сервісне обслуговування запропонованого Товару. ТОВ «НЕЙРОТЕК» надав в повному обсязі інформацію та документи відповідно до вимог тендерної документації, в тому числі і до пункту 5 Додатку №3 до тендерної документації: В складі тендерної пропозиції ТОВ «НЕЙРОТЕК» наявний Сертифікат з наступним змістом: «Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛОРАН ТРЕЙД», код ЄДРПОУ 44622129, розташоване за адресою: 03151, м. Київ, Солом’янський р-н., вул. Ушинського, буд 40, прим. 302, оф.2, що є уповноваженим представником виробника медичного обладнання Шанхай Аохуа Фотоелектросіті Ендоскоп Ко., ЛТД., та діє на підставі довіреності від 27.06.2023 року. Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛОРАН ТРЕЙД», як уповноважений представник виробника надає дозвіл та повноваження на проведення сервісного обслуговування товару: Відеогастроскоп лоран ®VME-92S, компанією Товариство з обмеженою відповідальністю «НЕЙРОТЕК». Відповідальність за якість виконання сервісного обслуговування покладається на директора компанії Сокуренка Романа Андрійовича» (17. Сертифікат провайдера.pdf) Отже, з огляду на зазначене вище та з урахуванням наявного документа з інформацією Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію учасника, Товариства з обмеженою відповідальністю «НЕЙРОТЕК». Крім того, варто звернути увагу на те, що затверджена тендерна документація не містить окремих вимог до сертифікату або змісту інформації, яка повинна бути в ньому зазначена та Замовником не встановлено вимоги ким даний сертифікат повинен бути видано. Окрім того, Замовником не застосовано положення пункту 42 Особливостей, який чітко визначено, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Наголошуємо на тому, що відповідно до додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовника визначено вимоги до учасника та наведено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником в складі тендерної пропозиції проте серед переліченого відсутня вимога, що на підтвердження Учасник повинен надати копію сертифікату на дозвіл на сервісне обслуговування, або офіційного сервісного центру, який має повноваження проводити сервісне обслуговування запропонованого Товару. Відповідно до пункту 28 Особливостей зазначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Відповідно до пункту 44 Особливостей зазначено, зокрема, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту. Варто підкреслити, що зазначена вимога тендерної документації міститься не в окремому додатку тендерної документації щодо гарантійного сервісного обслуговування товару, запропонованого Учасником повинно здійснюватися уповноваженим сервісним провайдером. На підтвердження Учасник повинен надати копію сертифікату на дозвіл на сервісне обслуговування, або офіційного сервісного центру, який має повноваження проводити сервісне обслуговування запропонованого Товару. Враховуючи вищевикладене, відсутність та/або невідповідність наведених вище документів не може бути підставою для відхилення Замовником тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «НЕЙРОТЕК». Аналогічна практика органу оскарження, викладена рішенні № 6559-р/пк-пз від 24.04.2025 за результатами розгляду скарги UA-2025-02-18-002514-a. По – друге: «Для підтвердження відповідності запропонованого товару, Учасник надає файл «17. Сертифікат провайдера.pdf», який містить відомості щодо довіреності уповноваженого представника ТОВ «ЛОРАН ТРЕЙД» від 27.06.2023 року, а також інформацію про те, що даний уповноважений представник виробника надає дозвіл та повноваження на проведення сервісного обслуговування запропонованого товару Учаснику. При вивченні файлу «14.1. Довіреність AOHUA.pdf» - згідно переліку наданих виробником повноважень ТОВ «ЛОРАН ТРЕЙД» не міститься інформація щодо надання сервісного провайдера на території України, а також не міститься інформація щодо надання дозволу та повноваження на проведення сервісного обслуговування товару третім особам, що не відповідає заявленим вимогам до предмета закупівлі». ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НЕЙРОТЕК» (далі - Скаржник, ТОВ «НЕЙРОТЕК») вважає прийняте рішення Замовником необґрунтованим та не правомірним, з наступних підстав: За змістом другої підстави відхилення тендерної пропозиції Замовник не посилається на пункт чи розділ, або додаток тендерної документації яким вимагалося надання документів, які підтверджують правовідносини між виробником та його уповноваженим представником. Так само відсутні вимоги в затвердженій тендерній документації Замовника, яким органом, установою, організацією повинен бути видано документ щодо надання сервісного провайдера або дозвіл на проведення сервісного обслуговування. Крім того, яким чином Замовник довів або дійшов висновку, що учасник, Товариство з обмеженою відповідальністю «НЕЙРОТЕК», не може та не має право на гарантійне сервісне обслуговування товару. Скаржник наголошує, що Замовник мав можливість скористатися правом ст. 29 Закону України «Про Публічні закупівлі» та пункту 42 Особливостей (Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції) та звернутись до Учасника, Виробника або Організації (уповноваженого представника Виробника) відповідної компетенції за уточнюючою інформацією. Разом з тим, Замовник самостійно встановлює (припускає) не відповідність в пропозиції Скаржника побудовану лише на власних припущеннях, при цьому не враховує технологічні та інші можливості виробника та його уповноваженого представника щодо сервісного обслуговування товару. Акцентуємо увагу Комісії на те, що відповідно до пункту 28 Особливостей зазначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Відповідно до пункту 44 Особливостей зазначено, зокрема, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту. Варто підкреслити, що зазначена вимога тендерної документації міститься не в окремому додатку тендерної документації щодо гарантійного сервісного обслуговування товару, запропонованого Учасником повинно здійснюватися уповноваженим сервісним провайдером. На підтвердження Учасник повинен надати копію сертифікату на дозвіл на сервісне обслуговування, або офіційного сервісного центру, який має повноваження проводити сервісне обслуговування запропонованого Товару. Враховуючи вищевикладене, відсутність та/або невідповідність наведених вище документів не може бути підставою для відхилення Замовником тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «НЕЙРОТЕК». Тендерна пропозиція ТОВ «НЕЙРОТЕК» в повному обсязі відповідає вимогам тендерній документації Замовника та документально підтверджена, припущення Замовника-помилкове. Скаржник наголошує, що підстава відхилення відповідно до підпункту 2 пункту 44 «Особливостей» є не правомірною, така що побудована лише на власних та суб’єктивних припущеннях Замовника, відхилення не обґрунтоване та документально не доведене. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» основними принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі запобігання корупційним діям і зловживанням. Скаржник наголошує, що Замовник порушив права та інтереси ТОВ «НЕЙРОТЕК» щодо відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них (ст 5 Закону України «Про Публічні Закупівлі»), оскільки пропозиція ТОВ «НЕЙРОТЕК» в повному обсязі відповідає вимогам тендерної документації та є документально підтвердженою. Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати протокол №84 розгляду тендерної пропозиції Гнучкий відеогастроскоп (ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків; НК 024:2023: 17663 — Гнучкий відеогастроскоп) від 10 червня 2025 року, відповідно до якого відхилена пропозиція - ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НЕЙРОТЕК».
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 24.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.06.2025 16:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.07.2025 12:26
Дата виконання рішення Замовником: 08.07.2025 15:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії АМКУ, замовником скасовано рішення уповноваженої особи, про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «НЕЙРОТЕК, за процедурою закупівлі «Гнучкий відеогастроскоп, за кодом ЄЗС ДК 021:2015: 33160000-9: Устаткування для операційних блоків», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-30-005585-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕЙРОТЕК", Роман Сокуренко 380636764699 neurotec.tov@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9adb38b202a4409cb1b2f79258f0acfc
Заголовок пункту скарги: 1. Підстави подання скарги та обґрунтування Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до протоколу №84 розгляду тендерних пропозиції Гнучкий відеогастроскоп (ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків; НК 024:2023: 17663 — Гнучкий відеогастроскоп) від 10 червня 2025 року, Замовником відхилена пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «НЕЙРОТЕК» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі зазначеним в тендерній документації, що не може бути усунене учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.

По – перше:
«Згідно п. 5 загальних вимог Додатку №3 до тендерної документації на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника до предмету закупівлі, а саме щодо гарантійного сервісного обслуговування товару, запропонованого Учасником, Учасник повинен надати копію сертифікату на дозвіл на сервісне обслуговування, або офіційного сервісного центру, який має повноваження проводити сервісне обслуговування запропонованого Товару, але в пропозиції Учасника підтверджуючий документ відсутній.».
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НЕЙРОТЕК» (далі - Скаржник, ТОВ «НЕЙРОТЕК») вважає прийняте рішення Замовником необґрунтованим та не правомірним, з наступних підстав:
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ затвердженої тендерної документації Замовника - Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність / відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
- інформації та документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам встановленим у Додатку № 1 до тендерної документації;
- інформації про підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей у відповідності до вимог визначених у Додатку № 1 до тендерної документації;
- інформації та документів, які визначені у Додатку № 3 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі;
- документ про створення об’єднання (у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників);
- документи, які підтверджують повноваження особи на підписання тендерної пропозиції, якщо підписантом тендерної пропозиціє є не керівник учасника;
інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками.
Умовами пункту 5 додатку №3 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідна технічна специфікація предмета закупівлі» до тендерної документації зазначено, що гарантійне сервісне обслуговування товару, запропонованого Учасником повинно здійснюватися уповноваженим сервісним провайдером. На підтвердження Учасник повинен надати копію сертифікату на дозвіл на сервісне обслуговування, або офіційного сервісного центру, який має повноваження проводити сервісне обслуговування запропонованого Товару.
ТОВ «НЕЙРОТЕК» надав в повному обсязі інформацію та документи відповідно до вимог тендерної документації, в тому числі і до пункту 5 Додатку №3 до тендерної документації:
В складі тендерної пропозиції ТОВ «НЕЙРОТЕК» наявний Сертифікат з наступним змістом: «Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛОРАН ТРЕЙД», код ЄДРПОУ 44622129, розташоване за адресою: 03151, м. Київ, Солом’янський р-н., вул. Ушинського, буд 40, прим. 302, оф.2, що є уповноваженим представником виробника медичного обладнання Шанхай Аохуа Фотоелектросіті Ендоскоп Ко., ЛТД., та діє на підставі довіреності від 27.06.2023 року.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛОРАН ТРЕЙД», як уповноважений представник виробника надає дозвіл та повноваження на проведення сервісного обслуговування товару: Відеогастроскоп лоран ®VME-92S, компанією Товариство з обмеженою відповідальністю «НЕЙРОТЕК».
Відповідальність за якість виконання сервісного обслуговування покладається на директора компанії Сокуренка Романа Андрійовича» (17. Сертифікат провайдера.pdf)
Отже, з огляду на зазначене вище та з урахуванням наявного документа з інформацією Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію учасника, Товариства з обмеженою відповідальністю «НЕЙРОТЕК».
Крім того, варто звернути увагу на те, що затверджена тендерна документація не містить окремих вимог до сертифікату або змісту інформації, яка повинна бути в ньому зазначена та Замовником не встановлено вимоги ким даний сертифікат повинен бути видано.
Окрім того, Замовником не застосовано положення пункту 42 Особливостей, який чітко визначено, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Наголошуємо на тому, що відповідно до додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовника визначено вимоги до учасника та наведено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником в складі тендерної пропозиції проте серед переліченого відсутня вимога, що на підтвердження Учасник повинен надати копію сертифікату на дозвіл на сервісне обслуговування, або офіційного сервісного центру, який має повноваження проводити сервісне обслуговування запропонованого Товару.

Відповідно до пункту 28 Особливостей зазначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Відповідно до пункту 44 Особливостей зазначено, зокрема, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Варто підкреслити, що зазначена вимога тендерної документації міститься не в окремому додатку тендерної документації щодо гарантійного сервісного обслуговування товару, запропонованого Учасником повинно здійснюватися уповноваженим сервісним провайдером. На підтвердження Учасник повинен надати копію сертифікату на дозвіл на сервісне обслуговування, або офіційного сервісного центру, який має повноваження проводити сервісне обслуговування запропонованого Товару.
Враховуючи вищевикладене, відсутність та/або невідповідність наведених вище документів не може бути підставою для відхилення Замовником тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «НЕЙРОТЕК».
Аналогічна практика органу оскарження, викладена рішенні № 6559-р/пк-пз від 24.04.2025 за результатами розгляду скарги UA-2025-02-18-002514-a.

По – друге:
«Для підтвердження відповідності запропонованого товару, Учасник надає файл «17. Сертифікат провайдера.pdf», який містить відомості щодо довіреності уповноваженого представника ТОВ «ЛОРАН ТРЕЙД» від 27.06.2023 року, а також інформацію про те, що даний уповноважений представник виробника надає дозвіл та повноваження на проведення сервісного обслуговування запропонованого товару Учаснику. При вивченні файлу «14.1. Довіреність AOHUA.pdf» - згідно переліку наданих виробником повноважень ТОВ «ЛОРАН ТРЕЙД» не міститься інформація щодо надання сервісного провайдера на території України, а також не міститься інформація щодо надання дозволу та повноваження на проведення сервісного обслуговування товару третім особам, що не відповідає заявленим вимогам до предмета закупівлі».
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НЕЙРОТЕК» (далі - Скаржник, ТОВ «НЕЙРОТЕК») вважає прийняте рішення Замовником необґрунтованим та не правомірним, з наступних підстав:
За змістом другої підстави відхилення тендерної пропозиції Замовник не посилається на пункт чи розділ, або додаток тендерної документації яким вимагалося надання документів, які підтверджують правовідносини між виробником та його уповноваженим представником.
Так само відсутні вимоги в затвердженій тендерній документації Замовника, яким органом, установою, організацією повинен бути видано документ щодо надання сервісного провайдера або дозвіл на проведення сервісного обслуговування.
Крім того, яким чином Замовник довів або дійшов висновку, що учасник, Товариство з обмеженою відповідальністю «НЕЙРОТЕК», не може та не має право на гарантійне сервісне обслуговування товару.
Скаржник наголошує, що Замовник мав можливість скористатися правом ст. 29 Закону України «Про Публічні закупівлі» та пункту 42 Особливостей (Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції) та звернутись до Учасника, Виробника або Організації (уповноваженого представника Виробника) відповідної компетенції за уточнюючою інформацією.
Разом з тим, Замовник самостійно встановлює (припускає) не відповідність в пропозиції Скаржника побудовану лише на власних припущеннях, при цьому не враховує технологічні та інші можливості виробника та його уповноваженого представника щодо сервісного обслуговування товару.
Акцентуємо увагу Комісії на те, що відповідно до пункту 28 Особливостей зазначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Відповідно до пункту 44 Особливостей зазначено, зокрема, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Варто підкреслити, що зазначена вимога тендерної документації міститься не в окремому додатку тендерної документації щодо гарантійного сервісного обслуговування товару, запропонованого Учасником повинно здійснюватися уповноваженим сервісним провайдером. На підтвердження Учасник повинен надати копію сертифікату на дозвіл на сервісне обслуговування, або офіційного сервісного центру, який має повноваження проводити сервісне обслуговування запропонованого Товару.
Враховуючи вищевикладене, відсутність та/або невідповідність наведених вище документів не може бути підставою для відхилення Замовником тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «НЕЙРОТЕК».

Тендерна пропозиція ТОВ «НЕЙРОТЕК» в повному обсязі відповідає вимогам тендерній документації Замовника та документально підтверджена, припущення Замовника-помилкове.

Скаржник наголошує, що підстава відхилення відповідно до підпункту 2 пункту 44 «Особливостей» є не правомірною, така що побудована лише на власних та суб’єктивних припущеннях Замовника, відхилення не обґрунтоване та документально не доведене.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» основними принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі запобігання корупційним діям і зловживанням.

Скаржник наголошує, що Замовник порушив права та інтереси ТОВ «НЕЙРОТЕК» щодо відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них (ст 5 Закону України «Про Публічні Закупівлі»), оскільки пропозиція ТОВ «НЕЙРОТЕК» в повному обсязі відповідає вимогам тендерної документації та є документально підтвердженою.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати протокол №84 розгляду тендерної пропозиції Гнучкий відеогастроскоп (ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків; НК 024:2023: 17663 — Гнучкий відеогастроскоп) від 10 червня 2025 року, відповідно до якого відхилена пропозиція - ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НЕЙРОТЕК».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення про відміну процедури закупівлі

Номер: 26165bc0a5464c1a84e138e75ca44c0e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-30-005585-a.a2
Назва: Скарга на рішення про відміну процедури закупівлі
Скарга:
1. Підстави подання скарги та обґрунтування Скаржника Відповідно до протоколу №84 розгляду тендерних пропозиції Гнучкий відеогастроскоп (ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків; НК 024:2023: 17663 — Гнучкий відеогастроскоп) від 10 червня 2025 року, Замовником була відхилена пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «НЕЙРОТЕК» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей. ТОВ «НЕЙРОТЕК» було оскаржено рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія). Згідно рішення №10309-р/пк-пз від 30.06.2025 Комісія постановила: Зобов'язати Комунальне некомерційне підприємство "Володимирецька багатопрофільна лікарня" Володимирецької селищної ради (код ЄДРПОУ: 01999804) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "НЕЙРОТЕК" (код ЄДРПОУ: 45159192) за процедурою закупівлі — "Гнучкий відеогастроскоп", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-30-005585-a. УО Замовника 08.07.2025 року виконала рішення Комісії і вже 09.07.2025 року, уповноваженою особою Замовника (Далі-УО Замовника) було прийнято рішення згідно Протоколу №98 від 09.07.2025 року, щодо відміни даної процедури закупівлі. В своєму протокольному рішенні УО Замовника стверджує: «Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: невідповідність вимог до тендерної документації та окремих додатків до неї, в результаті чого, виникла необхідність у внесенні змін до тендерної документації та окремих додатків до неї, що унеможливлює правильність та законність завершення процедури закупівлі на цьому етапі, оскільки: - Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. - Додаток №1 до тендерної документації містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, проте даний додаток не містить чітко визначений перелік документів, які зазначені в інших додатках до тендерної документації, в тому числі, Додаток №1 не містить переліку документів для підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, а також відповідної технічної специфікації предмета закупівлі. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити. Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.» ТОВ «НЕЙРОТЕК» (Далі-Скаржник) не погоджується із прийнятим рішенням Замовника, вважає його безпідставним та прийнятим із порушенням прав Скаржника та норм законодавства України в сфері публічних закупівель, у т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Таке рішення вважаємо таким, що ухвалене з порушенням законодавства про публічні закупівлі, незаконним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на наступне: 1.1. Повідомляємо Комісію, що Замовник створив порушення, яке ним же і «виявлено», після чого винесено на розгляд питання щодо відміни процедури відкритих торгів з особливостями та ухвалено рішення про відміну торгів. Натомість, виявляти порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючи органи, а не Замовник, та бездіяльність такого в кінцевому результаті призвела до неправомірної відміни тендеру. Згідно інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель від дати оголошення до кінцевого строку подання тендерних пропозицій Замовником визначено період: від 30.05.2025 року до 09.06.2025 року. Згідно пункту 54 Особливостей Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. Тобто, з 30.05.2025 року по 09.06.2025 року, замовник мав законні та технічні можливості для внесення змін до тендерної документації в тому числі до Додатку №1 за процедурою закупівлі: Гнучкий відеогастроскоп (ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків; НК 024:2023: 17663 — Гнучкий відеогастроскоп) відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-05-30-005585-a. Тому, як висновок: Замовником навмисно було вирішено, що Додаток 1 потрібно доопрацювати саме на етапі розгляду пропозиції Скаржника, а не до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, коли на те була законна можливість. Натомість, Замовник БЕЗДІЯВ, де бездіяльність ≠ неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель!!! Таким чином, наявні в ТД порушення виникли не внаслідок незалежних обставин, а внаслідок дій/бездіяльності самого Замовника. Згідно з практикою органу оскарження, така обставина не може бути підставою для правомірного скасування процедури закупівлі відповідно до підпункту 2 пункту 47 Особливостей. Аналогічної позиції дотримується Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в рішенні № 10589-р/пк-пз від 04.07.2025 року, що зміна вимог тендерної документації на етапі розгляду пропозиції Учасника не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, як результат відміна процедури закупівлі внаслідок дій/бездіяльності самого Замовника є незаконною. По даному питання Комісія прийняла рішення: «Зобов'язати Львівській художній ліцей при ЛНАМ (код ЄДРПОУ: 22350309) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Поточний ремонт коридорів першого поверху та харчоблоку у Львівському художньому ліцей при ЛНАМ, що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Хотинська, 6", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-06-05-013566-a». При цьому, частиною 16 статті 18 Закону України визначено, що орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель станом на момент подання скарги, та інформації, одержаної за скаргою. Таким чином, аналізуючи вказані норми, вбачається, що передбачений законом механізм оскарження процедури закупівлі - є способом захисту прав та інтересів учасників процедури закупівлі. Відповідно до підпункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178: Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили; 5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій. З урахуванням вказаного, підстави для відміни закупівлі відсутні, та замовник документально не підтверджує їх наявність. 1.2. Перелік документів для підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, а також відповідної технічної специфікації предмета закупівлі, хоч і не розміщені в Додатку 1 до тендерної документації, проте вони розміщені Замовником в Додатку 3 до тендерної документації. Скаржником було виконано в повному обсязі та документально підтверджено відповідність запропонованого товару до вимог Додатку 3 тендерної документації Замовника. Повторно звертаємо увагу Комісії, що попередньо в рамках даної процедури закупівлі Замовником вже було відхилено пропозицію скаржника саме через не відповідність вимогам Додатку 3, як результат: ТОВ «НЕЙРОТЕК» було оскаржено рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія). Згідно рішення №10309-р/пк-пз від 30.06.2025 Комісія постановила: Зобов'язати Комунальне некомерційне підприємство "Володимирецька багатопрофільна лікарня" Володимирецької селищної ради (код ЄДРПОУ: 01999804) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "НЕЙРОТЕК" (код ЄДРПОУ: 45159192) за процедурою закупівлі — "Гнучкий відеогастроскоп", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-30-005585-a. З урахуванням зазначеного, відсутність продубльованих вимог технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі в Додатку 1 жодним чином не впливає на проведення даної процедури закупівлі. Відміна закупівлі з підстави, вказаної УО Замовника в протокольному рішенні №98 від 09.07.2025 року не відповідає підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а саме коли замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, та виконана з порушення законодавства сфері публічних закупівель. На підставі наведеного, підтверджуємо наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі. Окремо зазначаємо, що Замовник не довів правомірність відміни даної процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника. Враховуючи наведене, ПРОТОКОЛ №98 від 09.07.2025 року щодо відміни закупівлі, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню. Замовник прийнявши рішення про скасування закупівлі № UA-2025-05-30-005585-a порушив основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Замовник прийнявши рішення про скасування закупівлі № UA-2025-05-30-005585-a порушив права Скаржника та охоронювані законом інтереси. Права нашого підприємства були порушені, оскільки замовник порушив наше право на об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати ПРОТОКОЛ №98 від 09.07.2025 року про відміну закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 23.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.07.2025 15:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.07.2025 11:48
Дата виконання рішення Замовником: 25.08.2025 10:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії АМКУ, замовником скасовано рішення уповноваженої особи, про відміну процедури закупівлі «Гнучкий відеогастроскоп, за кодом ЄЗС ДК 021:2015: 33160000-9: Устаткування для операційних блоків», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-30-005585-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕЙРОТЕК", Роман Сокуренко 380636764699 neurotec.tov@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 61aef1eb4b1449318638c44b7b24a21f
Заголовок пункту скарги: 1. Підстави подання скарги та обґрунтування Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Підстави подання скарги та обґрунтування Скаржника
Відповідно до протоколу №84 розгляду тендерних пропозиції Гнучкий відеогастроскоп (ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків; НК 024:2023: 17663 — Гнучкий відеогастроскоп) від 10 червня 2025 року, Замовником була відхилена пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «НЕЙРОТЕК» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
ТОВ «НЕЙРОТЕК» було оскаржено рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія). Згідно рішення №10309-р/пк-пз від 30.06.2025 Комісія постановила: Зобов'язати Комунальне некомерційне підприємство "Володимирецька багатопрофільна лікарня" Володимирецької селищної ради (код ЄДРПОУ: 01999804) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "НЕЙРОТЕК" (код ЄДРПОУ: 45159192) за процедурою закупівлі — "Гнучкий відеогастроскоп", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-30-005585-a.
УО Замовника 08.07.2025 року виконала рішення Комісії і вже 09.07.2025 року, уповноваженою особою Замовника (Далі-УО Замовника) було прийнято рішення згідно Протоколу №98 від 09.07.2025 року, щодо відміни даної процедури закупівлі.
В своєму протокольному рішенні УО Замовника стверджує:
«Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: невідповідність вимог до тендерної документації та окремих додатків до неї, в результаті чого, виникла необхідність у внесенні змін до тендерної документації та окремих додатків до неї, що унеможливлює правильність та законність завершення процедури закупівлі на цьому етапі, оскільки:
- Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
- Додаток №1 до тендерної документації містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, проте даний додаток не містить чітко визначений перелік документів, які зазначені в інших додатках до тендерної документації, в тому числі, Додаток №1 не містить переліку документів для підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, а також відповідної технічної специфікації предмета закупівлі.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.»



ТОВ «НЕЙРОТЕК» (Далі-Скаржник) не погоджується із прийнятим рішенням Замовника, вважає його безпідставним та прийнятим із порушенням прав Скаржника та норм законодавства України в сфері публічних закупівель, у т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».

Таке рішення вважаємо таким, що ухвалене з порушенням законодавства про публічні закупівлі, незаконним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на наступне:

1.1. Повідомляємо Комісію, що Замовник створив порушення, яке ним же і «виявлено», після чого винесено на розгляд питання щодо відміни процедури відкритих торгів з особливостями та ухвалено рішення про відміну торгів. Натомість, виявляти порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючи органи, а не Замовник, та бездіяльність такого в кінцевому результаті призвела до неправомірної відміни тендеру.
Згідно інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель від дати оголошення до кінцевого строку подання тендерних пропозицій Замовником визначено період: від 30.05.2025 року до 09.06.2025 року.
Згідно пункту 54 Особливостей Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Тобто, з 30.05.2025 року по 09.06.2025 року, замовник мав законні та технічні можливості для внесення змін до тендерної документації в тому числі до Додатку №1 за процедурою закупівлі: Гнучкий відеогастроскоп (ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків; НК 024:2023: 17663 — Гнучкий відеогастроскоп) відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-05-30-005585-a.
Тому, як висновок: Замовником навмисно було вирішено, що Додаток 1 потрібно доопрацювати саме на етапі розгляду пропозиції Скаржника, а не до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, коли на те була законна можливість.
Натомість, Замовник БЕЗДІЯВ, де бездіяльність ≠ неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель!!!
Таким чином, наявні в ТД порушення виникли не внаслідок незалежних обставин, а внаслідок дій/бездіяльності самого Замовника. Згідно з практикою органу оскарження, така обставина не може бути підставою для правомірного скасування процедури закупівлі відповідно до підпункту 2 пункту 47 Особливостей.
Аналогічної позиції дотримується Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в рішенні № 10589-р/пк-пз від 04.07.2025 року, що зміна вимог тендерної документації на етапі розгляду пропозиції Учасника не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, як результат відміна процедури закупівлі внаслідок дій/бездіяльності самого Замовника є незаконною.
По даному питання Комісія прийняла рішення: «Зобов'язати Львівській художній ліцей при ЛНАМ (код ЄДРПОУ: 22350309) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Поточний ремонт коридорів першого поверху та харчоблоку у Львівському художньому ліцей при ЛНАМ, що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Хотинська, 6", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-06-05-013566-a».

При цьому, частиною 16 статті 18 Закону України визначено, що орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель станом на момент подання скарги, та інформації, одержаної за скаргою.
Таким чином, аналізуючи вказані норми, вбачається, що передбачений законом механізм оскарження процедури закупівлі - є способом захисту прав та інтересів учасників процедури закупівлі.
Відповідно до підпункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178:
Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
З урахуванням вказаного, підстави для відміни закупівлі відсутні, та замовник документально не підтверджує їх наявність.

1.2. Перелік документів для підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, а також відповідної технічної специфікації предмета закупівлі, хоч і не розміщені в Додатку 1 до тендерної документації, проте вони розміщені Замовником в Додатку 3 до тендерної документації.
Скаржником було виконано в повному обсязі та документально підтверджено відповідність запропонованого товару до вимог Додатку 3 тендерної документації Замовника.
Повторно звертаємо увагу Комісії, що попередньо в рамках даної процедури закупівлі Замовником вже було відхилено пропозицію скаржника саме через не відповідність вимогам Додатку 3, як результат: ТОВ «НЕЙРОТЕК» було оскаржено рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія). Згідно рішення №10309-р/пк-пз від 30.06.2025 Комісія постановила: Зобов'язати Комунальне некомерційне підприємство "Володимирецька багатопрофільна лікарня" Володимирецької селищної ради (код ЄДРПОУ: 01999804) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "НЕЙРОТЕК" (код ЄДРПОУ: 45159192) за процедурою закупівлі — "Гнучкий відеогастроскоп", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-30-005585-a.
З урахуванням зазначеного, відсутність продубльованих вимог технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі в Додатку 1 жодним чином не впливає на проведення даної процедури закупівлі.
Відміна закупівлі з підстави, вказаної УО Замовника в протокольному рішенні №98 від 09.07.2025 року не відповідає підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а саме коли замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, та виконана з порушення законодавства сфері публічних закупівель.

На підставі наведеного, підтверджуємо наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі.
Окремо зазначаємо, що Замовник не довів правомірність відміни даної процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.

Враховуючи наведене, ПРОТОКОЛ №98 від 09.07.2025 року щодо відміни закупівлі, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню.
Замовник прийнявши рішення про скасування закупівлі № UA-2025-05-30-005585-a порушив основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Замовник прийнявши рішення про скасування закупівлі № UA-2025-05-30-005585-a порушив права Скаржника та охоронювані законом інтереси. Права нашого підприємства були порушені, оскільки замовник порушив наше право на об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати ПРОТОКОЛ №98 від 09.07.2025 року про відміну закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)