• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з технічного обслуговування, повірки та калібрування засобів вимірювальної техніки

Завершена

3 378 550.27 UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 67 571.01 UAH
Період оскарження: 29.05.2025 09:24 - 06.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: ade8de06a5fb4eae83ebcc2ad1a63487
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-29-000849-a.b1
Назва: щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Дата розгляду скарги: 04.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.06.2025 15:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.07.2025 12:43
Дата виконання рішення Замовником: 21.07.2025 12:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України №10579-р/пк-пз від 04.07.2025 року Замовником скасовано рішення про відхилення Учасника ТОВ "МЕТРТЕХСЕРВІС" від 24.06.2025 року № 48/8-т/ос
Автор: ТОВ "МЕТРТЕХСЕРВІС", Сливка Олег 380967140419 metertehservice@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 63f0feda136844fe9b7aa31e5235de63
Заголовок пункту скарги: оскарження рішення замовника про відхилення учасника відкритих торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовником 24 червня 2025 року в електронній системі закупівель було опубліковано протокол (рішення) № 48-8-т/ос про розгляд тендерної пропозиції учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТРТЕХСЕРВІС», яка визначена наступною найбільш економічно вигідною, поданої під час проведення процедури закупівлі «Послуги з технічного обслуговування, повірки та калібрування засобів вимірювальної техніки» (ДК 021:2015 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів), на відповідність вимогам тендерної документації та Ідентифікатора закупівлі UA-2025-05-29-000849-a. В результаті Замовником було прийнято рішення про відхилення ТОВ "МЕТРТЕХСЕРВІС" (надалі Скаржник), як таку що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з опублікованим протоколом розгляду тендерних пропозицій тендерну пропозицію Скаржника було відхилено з наступної підстави,
«……Згідно технічної частини п.4.2 частини ІV Додатку 2 Тендерної документації для підтвердження своєї тендерної пропозиції Учасник повинен надати Свідоцтво про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології, видане згідно наказу Мінекономрозвитку № 1242 від 30.06.2020 «Деякі питання щодо видачі свідоцтва про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології». Відповідно до примітки 1 форми свідоцтва, ……., категорії законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки наводяться у графі 1 у послідовності, визначеній у переліку категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці…. Однак в свідоцтвах про уповноваження відсутні категорії:
1. Автоматичні зважувальні прилади: ваги безперервної дії для сумарного обліку; ваги дискретної дії та бункерні ваги для сумарного обліку; ваги для зважування розділених вантажів; вагові дозатори дискретної дії; прилади автоматичні для зважування дорожніх транспортних засобів у русі та вимірювання навантажень на вісь; залізничні платформні ваги; контрольні ваги;
11. Вимірювальні трансформатори струму та напруги;
14. Вимірювачі електричної напруги та струму (вольметри та амперметри 3-4 розрядні);
18. Вимірювачі: електричних зарядів; імпедансу; опору кола заземлення; опору ізоляції; параметрів релейного захисту; повного опору петлі фаза-нуль або струму в електричній мережі; струму витоку в електричній мережі;
23. Газоаналізатори (в тому числі аналізатори вихлопних газів), газосигналізатори;
39. Лічильники активної ( класи точності 0,01-2,0) та реактивної (класи точності 0,01-3,0) електроенергії;
46 Міри електричного опору (однозначні та багатозначні).
Наявність у свідоцтвах даних категорій необхідна для виконання повірки обладнання, зазначеного в додатку 1.
Отже, відсутність у свідоцтвах даних категорій у складі Тендерної пропозиції Учасника, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
Скаржник вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність Замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертається до Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) зі скаргою з огляду на таке:
Замовником в Розділі ІV. Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Додатку 2 до тендерної документації, було вказано що для підтвердження своєї тендерної пропозиції Учасник повинен надати свідоцтва на виконання зазначених видів послуг: Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів: - свідоцтво про уповноваження на повірку ЗВТ. А саме, Свідоцтво про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології, видане згідно наказу Мінекономрозвитку № 1242 від 30.06.2020 «Деякі питання щодо видачі свідоцтва про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології». А також, те що для підтвердження відповідності вимогам даного розділу Учасник може надати документи, видані субпідряднику/співвиконавцю.
Згідно п. 5 ст. 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність»: повірка законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, проводиться: науковими метрологічними центрами, які мають міжнародно визнані калібрувальні та вимірювальні можливості за відповідними видами та підвидами вимірювань, та/або із застосуванням національних еталонів; науковими метрологічними центрами, метрологічними центрами та повірочними лабораторіями, уповноваженими на проведення повірки відповідних засобів.
Пункт 2 статті 18 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» вказує, що для проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, наукові метрологічні центри, метрологічні центри та повірочні лабораторії зобов’язані одержати свідоцтво про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології (далі - свідоцтво про уповноваження), яке видається органом з уповноваження (Мінекономіки).
Відповідно до пункту 3 статті 2 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»: видача, припинення дії свідоцтв про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології, здійснюються відповідно до цього Закону з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про метрологію та метрологічну діяльність".
Враховуючи викладене Скаржник завантажив в електронну систему закупівель дозвільний документ – Свідоцтво про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології № П-105-2022 від 24.10.2022 року (дією до 24.10.2027) та № П-150-2025 від 24.04.2025 (дією до 24.04.2030).
Згідно норм Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», затвердженого від 06.09.2005 № 2806-IV, документ дозвільного характеру – дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), який дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності.
Аналізуючи рішення АМКУ та ДАСУ: рішення Органу Оскарження № 6428-р/пк-пз від 10.04.2024 по закупівлі UA-2024-03-08-007262-a; рішення Органу Оскарження № 8817-р/пк-пз від 20.05.2024 по закупівлі UA-2024-04-24-003835-a; Моніторинг UA-M-2024-03-04-000050 по закупівлі UA-2023-09-27-010759-a, можна прийти до такого висновку: у разі якщо предметом розгляду скарги стає відсутність дозвільних документів на певний перелік видів робіт, тоді як дозвільний документ наданий, то і Антимонопольний комітет України, так і Державна аудиторська служба України займають позицію щодо необхідності надання учаснику можливість виправити такого роду невідповідність, керуючись вимогами пункту 43 Особливостей.
Згідно пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовником в Розділі 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені пунктом 47 Особливостей» тендерної документації було зазначено, що у разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених цим пунктом.
Разом з тим, Замовником в Розділі 8 «Інформація про субпідрядника/співвиконавця (у випадку закупівлі робіт чи послуг)» тендерної документації було зазначено, про те що Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про повне найменування, код ЄДРПОУ та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або інформацію у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця (або так само залучення їх в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю).
Для підтвердження своєї відповідності встановлених замовником в Додатку 2 до тендерної документації «Перелік документів, які надаються учасником для підтвердження відповідності тендерної пропозиції кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам», Учасником було завантажено в електронну систему закупівель усю достатню інформацію про відповідність кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам. Зокрема, в довідці від 06.06.2025 за № 116-Т Скаржником було зазначено про залучення ним до виконання робіт згідно предмета закупівлі по даних відкритих торгах субпідрядників, саме в обсязі 18 % (що не перевищує 20 % від вартості договору про закупівлю) в сукупності від вартості договору про закупівлю, а саме: до 3 %: ФОП Кондратюк Володимир Олегович, код ЄДРПОУ 3231213712, Рівненська обл., Дубенський район, с. Кораблище, провулок Нагірний, 5; до 15 %: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ ТА СЕРТИФІКАЦІЇ», 76007, Україна, Івано-Франківська обл., місто Івано-Франківськ, вулиця Вовчинецька, будинок, 127, Код ЄДРПОУ 02568176.
Замовником під час розгляду тендерної пропозиції Учасника не було взято до уваги інформацію про долучених субпідрядників та їхні документи що підтверджують технічну компетентність і спроможність Скаржника виконати визначений обсяг робіт. Оскільки, саме субпідрядником Скаржника – ДП «ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ ТА СЕРТИФІКАЦІЇ», будуть виконуватися роботи з повірки обладнання, зазначеного в додатку 1 до тендерної документації та підтверджується наявністю у свідоцтві про уповноваження від 03.06.2024 № П-133-2024 (додається) наступних категорій: 1. Автоматичні зважувальні прилади: ваги безперервної дії для сумарного обліку; ваги дискретної дії та бункерні ваги для сумарного обліку; ваги для зважування розділених вантажів; вагові дозатори дискретної дії; прилади автоматичні для зважування дорожніх транспортних засобів у русі та вимірювання навантажень на вісь; залізничні платформні ваги; контрольні ваги; 11. Вимірювальні трансформатори струму та напруги; 14. Вимірювачі електричної напруги та струму (вольметри та амперметри 3-4 розрядні); 18. Вимірювачі: електричних зарядів; імпедансу; опору кола заземлення; опору ізоляції; параметрів релейного захисту; повного опору петлі фаза-нуль або струму в електричній мережі; струму витоку в електричній мережі; 23. Газоаналізатори (в тому числі аналізатори вихлопних газів), газосигналізатори; 39. Лічильники активної ( класи точності 0,01-2,0) та реактивної (класи точності 0,01-3,0) електроенергії; 46 Міри електричного опору (однозначні та багатозначні).
Відповідно до Особливостей Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 21.09.2015 № 1164 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06 жовтня 2015 р. за № 1203/27648) затверджено Порядок ведення бази даних про наукові метрологічні центри, метрологічні центри і повірочні лабораторії, уповноважені на проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації. Даний визначає механізм формування та ведення бази даних наукових метрологічних центрів, метрологічних центрів (державних підприємств, які належать до сфери управління Міністерства економіки України та провадять метрологічну діяльність), повірочних лабораторій, уповноважених на проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки (далі - ЗВТ), що перебувають в експлуатації (далі - База), а також надання інформації з неї. Формування та ведення Бази забезпечуються Мінекономіки шляхом унесення відомостей, виключення відомостей та внесення змін до них. Мінекономіки надає інформацію з Бази, забезпечує її оприлюднення та постійне оновлення на офіційному веб-сайті Мінекономіки (https://me.gov.ua/view/e38be7ae-0f02-4f1f-a345-c3cc02fa6b8c).
Замовник мав можливість самостійно перевірити наявність в Скаржника та субпідрядника, якого він залучив до надання послуг згідно предмета закупівлі, Свідоцтва про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології (а також наявність у свідоцтвах необхідних категорій) на офіційному веб-сайті Мінекономіки.
Замовник в даному випадку прийняв невірне рішення та не надав Скаржнику можливість усунути такі невідповідності як довантаження додаткових дозвільних документів, шляхом оприлюднення повідомлення з вимогою усунути невідповідності, згідно пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Враховуючи вищезазначене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищесні шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)