• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

Костюм для розмінування модульний, код ДК:021-2015: 18130000-9 - Спеціальний робочий одяг

Торги не відбулися

116 058 040.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 1 160 580.40 UAH
Період оскарження: 28.05.2025 15:02 - 03.06.2025 09:00
Вимога
Відкликано скаржником

НЕВІДПОВІДНІСТЬ ПРОПОЗИЦІЇ ВИМОГАМ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ

Номер: 40f33f8435924bdf90e7adb18c13954a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-28-009109-a.b2
Назва: НЕВІДПОВІДНІСТЬ ПРОПОЗИЦІЇ ВИМОГАМ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Вимога:
1. ВІДСУТНІСТЬ ЛІЦЕНЗІЇ Відповідно до пункту 5 додатку 1 Оголошення про проведення закупівлі, учасник має надати у складі пропозиції копію ліцензії або документу дозвільного характеру про провадження виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження виду діяльності передбачено законом. У складі своєї пропозиції вищевказаний учасник надав довідку, якою повідомив що його господарська діяльність відповідно до Статуту не потребує спеціальних дозволів чи ліцензій відповідно до чинного законодавства України, а саме: Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та Закону України «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності». ПОВІДОМЛЯЄМО ВАМ, ЩО ДАНОЮ ДОВІДКОЮ УЧАСНИК ВВІВ ВАС В ОМАНУ, АДЖЕ ДІЯЛЬНІСТЬ З ВИРОБНИЦТВА ЗІСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ТА ЇХ ПРОДАЖУ ПОТРЕБУЄ ОТРИМАННЯ ЛІЦЕНЗІЇ, А ПОСИЛАННЯ НА ТЕ, ЩО ЙОГО ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ВІДПОВІДНО ДО СТАТУТУ НЕ ПОТРЕБУЄ СПЕЦІАЛЬНИХ ДОЗВОЛІВ ЧИ ЛІЦЕНЗІЙ, НЕ МАЄ ЖОДНОГО ВІДНОШЕННЯ ДО ВИМОГИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ТА ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА. Відповідно до пункту 11 частини першої статті 7, Закону України “Про ліцензування видів господарської діяльності”, ліцензуванню підлягає діяльність із 11) виробництво та ремонт вогнепальної зброї невійськового призначення і боєприпасів до неї, холодної зброї, пневматичної зброї калібру понад 4,5 міліметра і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів на секунду, торгівля вогнепальною зброєю невійськового призначення та боєприпасами до неї, холодною зброєю, пневматичною зброєю калібру понад 4,5 міліметра і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів на секунду; виробництво спеціальних засобів, заряджених речовинами сльозоточивої та дратівної дії, індивідуального захисту, активної оборони та їх продаж. Таким чином, Закон прямо передбачає необхідність наявності ліцензії на виробництво та продаж товару, який є предметом закупівлі. В учасника зареєстрованого в квартирі на Печерську, відсутня ліцензія на продаж засобів індивідуального захисту, які є предметом закупівлі, а тому його пропозиція мала бути відхилена. Враховуючи вищевикладене, прошу скасувати рішення про визначення ТОВ «УТА ТРЕЙДІНГ» переможцем закупівлі. 2. НЕВІДПОВІДНІСТЬ ПРОТОКОЛУ ВИПРОБУВАНЬ ВИМОГАМ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ Пунктом 2.1 додатку 2 тендерної документації замовником визначено, що у складі пропозиції учасник повинен надати протокол випробувань по максимальному рівню захисту мʼяких балістичних панелей (елементів) на підтвердження показника V50 не менше 450 м/с відповідно до ВСТ 01.301.003 ‒ 2020 (02) (STANAG 2920 Ed.3/AEP 2920 Ed. A Ver.2) виданий уповноваженим органом відповідно до вимог чинного законодавства. У складі пропозиції учасника міститься протокол випробувань не м’яких балістичних панелей (елементів) костюму, а лише зразка захисної структури, що по перше не відповідає вимогам тендерної документації, а по друге взагалі не має жодного відношення до костюму виробництва загадкової компанії під назвою TRUST PROTECTION SYSTEMS GmbH. Враховуючи вищевикладене, прошу скасувати рішення про визначення ТОВ «УТА ТРЕЙДІНГ» переможцем закупівлі. 3. ВІДСУТНІСТЬ У ТОВ «УТА ТРЕЙДІНГ» ПОВНОВАЖЕНЬ НА НАДАННЯ ГАРАНТІЙ НА ТОВАР. Пункт 2.5 додатку 2 тендерної документації визначає, що учасник повинен надати гарантійний лист від учасника який уповноважений на реалізацію продукції (дилер, представник, тощо), що підтверджує можливість постачання учасником запропонованого Товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни, визначені даною документацією. Повноваження представника повинні бути підтверджені копіями листів від виробника або сертифікатів офіційного представника або договорів про співпрацю чи іншими документами виробника, якими він доручає представнику, надавати зазначені гарантії. Наданий учасником ТОВ «УТА ТРЕЙДІНГ» у складі пропозиції лист від TRUST PROTECTION SYSTEMS GmbH яким підтверджується, що дана компанія є їхнім представником в України, не визначає права ТОВ «УТА ТРЕЙДІНГ» надавати гарантії на товар. Таким чином, наданий ТОВ «УТА ТРЕЙДІНГ» гарантійний лист про те, що товар, при постачанні буде супроводжуватись документами, підтверджуючими якість (паспорт якості, сертифікат відповідності тощо) та буде мати гарантійні зобов’язання виробника не має жодної юридичної сили, адже виробник не уповноважив даного учасника на надання будь-яких гарантій. Враховуючи вищевикладене, прошу скасувати рішення про визначення ТОВ «УТА ТРЕЙДІНГ» переможцем закупівлі. P.S. з інформації яка розміщена у відкритих джерелах вбачається, що ваші колеги також реалізували схожу схему із закупівлею товару у заздалегідь визначеної компанії, яка постачала товар за завищеною ціною. Сподіваємось Ви зробите відповідні висновки. https://youtu.be/09XEqVRbkqY
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику. По Вашій скарзі на рішення уповноваженої особи № 290 від 13.06.2025 про визнання переможцем в закупівлі Костюм для розмінування модульний, код ДК:021-2015: 18130000-9 - Спеціальний робочий одяг (далі – Закупівля) учасника ТОВ «УТА ТРЕЙДИНГ», код ЄДРПОУ 35468227 (надалі - Учасник), повідомляємо наступне: Відповідно до пункту 5 додатку 1 Оголошення про проведення закупівлі, учасником повинна бути надана: «Копія ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.» У складі своєї пропозиції Учасник надав довідку щодо ліцензування господарської діяльності (Довідка ліцензія посвідчення.pdf), в якій зазначив, що його господарська діяльність відповідно до Статуту не потребує спеціальних дозволів чи ліцензій відповідно до чинного законодавства України, а саме: Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та Закону України «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності». Зважаючи на Вашу вимогу, на основі аналізу законодавства в сфері ліцензування господарської діяльності, Замовником встановлено, що відповідно до пункту 11 частини першої статті 7, Закону України “Про ліцензування видів господарської діяльності”, ліцензуванню підлягає діяльність із : 11) виробництво та ремонт вогнепальної зброї невійськового призначення і боєприпасів до неї, холодної зброї, пневматичної зброї калібру понад 4,5 міліметра і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів на секунду, торгівля вогнепальною зброєю невійськового призначення та боєприпасами до неї, холодною зброєю, пневматичною зброєю калібру понад 4,5 міліметра і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів на секунду; виробництво спеціальних засобів, заряджених речовинами сльозоточивої та дратівної дії, індивідуального захисту, активної оборони та їх продаж. Тобто, якщо суб'єкт господарювання здійснює виключно продаж модульних костюмів для розмінування, такий вид діяльності також потребує ліцензування оскільки цей пункт чітко розмежовує: 1. Виробництво та ремонт (для зброї). 2. Торгівлю (для зброї). 3. Виробництво (для спецзасобів, ЗІЗ, активної оборони) ТА ЇХ ПРОДАЖ. Оскільки модульні костюми для розмінування підпадають під категорію "засобів індивідуального захисту" у контексті цього пункту, то як їх виробництво, так і продаж є ліцензованими видами діяльності. Зважаючи на виявлений факт надання недостовірної інформації, Замовником прийнято рішення в задоволенні Вашої скарги, та скасування рішення уповноваженої особи № 290 від 13.06.2025 про визнання переможцем в Закупівлі учасника ТОВ «УТА ТРЕЙДИНГ», код ЄДРПОУ 35468227.
Статус вимоги: Задоволено
Опис причини скасування: cancelled
Дата скасування: 19.06.2025 12:29
Вимога
Відкликано скаржником

Нанесення збитків державі на майже 50 млн. грн. внаслідок усунення від участі вітчизняних виробників

Номер: 0e4e85cf2bfb45f09490712f88a1128a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-28-009109-a.a1
Назва: Нанесення збитків державі на майже 50 млн. грн. внаслідок усунення від участі вітчизняних виробників
Вимога:
Рішенням № 289 від 13.06.2025 року уповноваженої особи військової частини Т0950 було відхилено пропозицію ТОВ «ВЕЛМЕТ», яка подана ним для участі у закупівлі Костюм для розмінування модульний, код ДК:021-2015: 18130000-9 - Спеціальний робочий одяг. Відповідно до вказаного рішення виробником товару має бути TRUST PROTECTION SYSTEMS GmbH (Німеччина)», а у зв’язку з тим, що запропонований товар є товаром вітчизняного виробника – ТОВ «ВЕЛМЕТ», вами було прийнято рішення про відхилення нашої пропозиції. Повідомляємо вам в котре, що Пунктом 4 статті 23 Закону України «Про публячні закупівлі» чітко вказано, що 4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Отже, закон чітко визначає, що жодних посилань на конкретного виробника не може міститись у тендерній документації, а у разі необхідності наявності такого посилання тендерна документація має містити вираз "або еквівалент". Під час періоду уточнень нами, а також іншими учасниками доводилось до вашого відому, що дана не відсутність тендерної документації вимогам Закону є грубим порушенням, однак ви свідомо ігнорували наші вимоги та надавали формальні відписки. Ваші дії призвели до знищення конкуренції та відповідно нанесення збитків державі у розмірі майже 50 мільйонів гривень, адже пропозиція іншого вітчизняного виробника є майже вдвічі нижчою за пропозицію того учасника заради якого ви так старались! Взагалі є досить сумнівним те, що TRUST PROTECTION SYSTEMS дійсно виробляє побідний товар, адже їхній сайт https://www.trust-ps.com/ був створений трохи більше року тому, а розміщена на ньому інформація є досить сумнівною. З відкритих джерел можна встановити що TRUST PROTECTION SYSTEMS зареєстровано в Німеччині в мальовничому місці на березі річки де побудовані невеликі житлові будинки, а ваш постачальник з одним працівником у квартирі в Києві на Печерську, статутним капіталом в розмірі 46 тис грн., кінцевим бенефіціарним власником фізичною особою та товариством з обмеженою відповідальністю із статутним капіталом у 1000 грн. У відкритих джерелах взагалі відсутня інформація щодо здійснення нею подібної діяльності із постачання будь-якого товару в рамках публічних закупівель. Ваша завзятість та наведене вище дає підстави вважати, що метою даної закупівлі не є придбання засобів індивідуального захисту, а лише «освоювання» коштів державного бюджету. Нажаль дана закупівля не передбачає можливості звернення із скаргою до відповідної комісії Антоминопольного комітету для захисту наших порушених прав та інтересів, а також інтересів держави, а тому єдиним можливим виходом у даній ситуації є лише звернення до компетентних правоохоронних органів з метою надання правової оцінки вашим діям, їх кваліфікації в рамках кримінального законодавства та притягнення винних осіб до відповідальності, через нанесення збитків державі в особливо великих розмірах уповноваженою особою замовника та тими особами, які надавали їй відповідні накази.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику. По Вашій скарзі на рішення уповноваженої особи № 289 від 13.06.2025 про відхилення пропозиції в закупівлі "Костюм для розмінування модульний, код ДК:021-2015: 18130000-9 - Спеціальний робочий одяг" (далі – Закупівля) повідомляємо наступне: Державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), в електронній системі закупівель в один із таких способів: 1) у порядку проведення відкритих торгів, що визначений особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176; 2023 р., № 51, ст. 2834); 2) у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями; 3) у порядку відбору постачальника шляхом запиту пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407); 4) шляхом застосування рамкової угоди відповідно до цих особливостей. Таким чином, враховуючи специфіку предмета закупівлі та вартісні межі, Замовником прийнято рішення про проведення спрощеної закупівлі у порядку, визначеному Законом. При проведенні спрощеної закупівлі Замовник керувався та неухильно дотримувався положень статті 14 Розділу ІІІ Закону, яка регламентує порядок проведення спрощених закупівель. Звертаємо Вашу увагу, що дані положення для визначення вимог до предмету закупівлі при проведенні спрощеної закупівлі передбачають наступне: "У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників." Дана норма, на відміну від положень статті 23 Розділу IV Закону, що стосуються відкритих торгів, надає Замовнику право, а не імперативний обов'язок вимагати зазначення аналогів або еквівалентів. Замовник, керуючись об'єктивною необхідністю та специфікою використання предмету закупівлі військовою частиною, що є об'єктом підвищеної небезпеки та потребує спеціалізованого обладнання з чітко визначеними характеристиками та підтвердженим походженням, правомірно реалізував своє право, передбачене п. 4 ст. 14 Розділу ІІІ Закону. Згідно вимог підпункту 1 щодо технічних характеристик яким повинен відповідати предмет закупівлі відповідно до пункту 1.1. Додатку 2 до Оголошення Замовником встановлені наступні вимоги щодо виробника: «1. Виробник TRUST PROTECTION SYSTEMS GmbH (Німеччина)» Відповідно до листа вих. №10/06-9 від 10.06.2025р., Учасником ТОВ "Велмет" зазначено, що виробник запропонованого товару ТОВ "Велмет", (Україна). Отже вимога, щодо виробника запропонованого товару, передбачена Замовником згідно вимог підпункту 1 щодо технічних характеристик яким повинен відповідати предмет закупівлі відповідно до пункту 1.1. Додатку 2 до Оголошення не виконана. Невиконання даних вимог вказує на невідповідність технічних характеристик запропонованого Учасником товару вимогам предмета закупівлі, тому Замовник не може застосувати механізм «24 години на виправлення» та не розміщує повідомлення про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Таким чином, пропозиція Учасника підлягала відхиленню відповідно до пункту 1 частини 13 статті 14 Закону з урахуванням пункту 8 Особливостей № 1275, що було здійснено згідно протокольного уповноваженої особи № 289 від 13.06.2025. Тобто, відхилення Вашої пропозиції здійснено на підставі неспроможності запропонованого Вами товару відповідати встановленим Замовником технічним характеристикам та вимогам до виробника, які були чітко зазначені в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та які не містили вимог, що обмежують конкуренцію в розумінні статті 14 Закону. В прийнятті рішення Замовник діяв виключно в інтересах держави, з дотриманням принципів прозорості, ефективності та добросовісної конкуренції, передбачених Законом та вважає, що дії Замовника у даній закупівлі повністю відповідають вимогам Закону України "Про публічні закупівлі". Ваша пропозиція відхилена правомірно, згідно з умовами Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено
Опис причини скасування: cancelled
Дата скасування: 19.06.2025 12:29