-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Персональні комп'ютери
Торги відмінено
1 078 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 780.00 UAH
мін. крок: 1% або 10 780.00 UAH
Період оскарження:
28.05.2025 12:43 - 04.06.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Ukraine Facility
Номер:
063f6d16117c470cb956477e3a9be6c2
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-28-005521-a.b1
Назва:
Ukraine Facility
Вимога:
Шановний Замовнику!
Висловлюємо Вам свою повагу та інформуємо щодо того, що поняття «країна походження» та «країна реєстрації бренду» не є тотожними відповідно до чинного законодавства України.
1. Законодавче розмежування понять.
а) Визначення «країни походження товару» наведено, зокрема, у статтях 39–44 Митного кодексу України. Країною походження вважається держава, в якій товар: був повністю вироблений, або зазнав достатньої обробки чи переробки відповідно до встановлених критеріїв.
б) Натомість, «країна реєстрації бренду (торговельної марки)» визначається, зокрема, Законом України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг». Країною реєстрації вважається держава, в якій: юридична або фізична особа подала та зареєструвала заявку на торговельну марку.
Таким чином, наприклад, бренд може бути зареєстрований у Нідерландах, а товар виготовлений у Китаї. У такому разі: країна реєстрації бренду — Нідерланди; країна походження товару — Китай.
2. Юридичне значення розмежування понять.
Країна походження товару визначає: митні правила оформлення, застосування тарифних/нетарифних заходів, право на преференції, маркування (наприклад, «Made in...»).
Країна реєстрації бренду впливає на: правовласника торговельної марки, захист прав інтелектуальної власності, правомірність використання знаку в Україні.
3. Дотримання вимог Рамкової угоди Ukraine Facility.
Наголошуємо, що згідно зі статтею 5 Рамкової угоди між Україною та ЄС щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility (ратифікованої Законом України від 6 червня 2024 року № 3786-IX), має бути забезпечено дотримання правил прийнятності осіб, суб’єктів та матеріалів для постачання. Це означає, що під час закупівель необхідно дотримуватись таких вимог: участь можуть брати лише учасники, зареєстровані в прийнятних країнах; товари, у тому числі матеріали в складі робіт або послуг, повинні мати походження з прийнятних країн.
Важливо, що йдеться саме про країну походження товару, а не про країну реєстрації бренду. Підміна цих понять може бути розцінена як порушення Рамкової угоди і матиме негативні наслідки, у тому числі з боку ДАСУ та міжнародних аудиторів.
4. Приклад з тендерної пропозиції.
ПП "КОМТЕХСЕРВІС" пропонує до постачання монітор Philips та у складі тендерної пропозиції надає сертифікати відповідності та сертифікати експертизи типу, де у розділі «виробник» зазначено виробничі потужності у Китаї.
Китай не входить до переліку прийнятних країн згідно з вимогами реалізації Ukraine Facility, що можна перевірити у відкритих джерелах.
5. Рекомендації.
Просимо Вас врахувати викладену інформацію, положення чинного законодавства України (зокрема, статтю 41 Митного кодексу України, яка містить вичерпний перелік документів, що підтверджують країну походження товару), а також особливості проведення закупівель у межах Ukraine Facility.
Крім того, наголошуємо, що відповідно до статті 17 Рамкової угоди, Ви зобов’язані забезпечити зберігання документів щодо закупівель, договорів та іншої пов’язаної документації протягом усього строку виконання договору, але не менше 5 років.
Також звертаємо Вашу увагу на те, що в Порівняльній таблиці технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі (вих. №612/8 від 29 травня 2025 року) та в Технічній специфікації (вих. №612/7 від 29 травня 2025 року), наданих Учасником ПП "КОМТЕХСЕРВІС", щодо материнської плати зазначено: "живлення плати та процесора: 4 + 8 pin", що не відповідає вимогам Замовника, визначеним у тендерній документації, де передбачено: "живлення плати та процесора: 24 + 8 pin".
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.06.2025 16:23
Вирішення:
Шановний Учаснику.
Дякуємо за Ваше звернення та висловлюємо повагу до Вашої уваги щодо дотримання вимог законодавства України та міжнародних зобов’язань у межах реалізації інструменту Ukraine Facility.
Повідомляємо, що Ваша вимога щодо необхідності розмежування понять «країна походження товару» та «країна реєстрації бренду», а також посилання на відповідні нормативні документи була уважно розглянута Замовником.
Замовником у тендерній документації не встановлювалися вимоги, які б штучно обмежували постачання товару виключно з певних країн. Водночас, під час розгляду тендерних пропозицій обов’язково враховувалась наявність документів, які підтверджують відповідність товару технічним, якісним характеристикам та походження товару відповідно до вимог Митного кодексу України (статті 39–44, 41 щодо документального підтвердження походження).
Замовник поділяє важливість дотримання положень Рамкової угоди між Україною та ЄС, зокрема статті 5 щодо прийнятності постачальників та походження товарів.
При цьому слід зазначити, що оцінка прийнятності товару здійснюється на підставі комплексу документів, поданих учасником, включно з сертифікатами відповідності, експертизами типу, інформацією про виробника та походження продукції. Усі подані документи переможцем процедури підтверджують дотримання чинного законодавства України та умов, встановлених Замовником.
У сучасній міжнародній практиці широко застосовується модель, коли виробництво продукції здійснюється на підприємствах, розташованих у різних юрисдикціях, відповідно до глобальних ланцюгів постачання. При цьому товар повністю відповідає стандартам якості, технічним вимогам та має підтверджені документи щодо походження.
На ваше звернення на те, що: « в Порівняльній таблиці технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі (вих. №612/8 від 29 травня 2025 року) та в Технічній специфікації (вих. №612/7 від 29 травня 2025 року), наданих Учасником ПП "КОМТЕХСЕРВІС", щодо материнської плати зазначено: "живлення плати та процесора: 4 + 8 pin", що не відповідає вимогам Замовника, визначеним у тендерній документації, де передбачено: "живлення плати та процесора: 24 + 8» ми отримали лист – роз’яснення від ПП «Комтехсервіс такого змісту «При заповненні Порівняльній таблиці технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі (вих. №612/8 від 29 травня 2025 року) та Технічної специфікації (вих. №612/7 від 29 травня 2025 року), наданих підприємством, при внесенні (друкуванні) інформації щодо материнської плати було помилково зазначено наступні дані : "живлення плати та процесора: 4 + 8 pin", в той час як вимоги Замовника, визначеним у тендерній документації, містили запит на надання материнської плати «живлення плати та процесора: 24 + 8 pin". Вказана розбіжність цифрових даних обумовлена помилкою, яка була допущена при наборі тексту інформації співробітником підприємства, материнська плата Gigabyte B550M DS3H має живлення плати та процесора в заявленому Замовником параметрі - 24 + 8pin, що підтверджується на офіційному сайті виробника даного обладнання : https://www.gigabyte.com/ua/Motherboard/B550M-DS3H-rev-15/sp#sp. Наголошуємо на тому, що при формуванні змісту Порівняльної таблиці та Технічної специфікації, які надавалися ПП «КТС» в складі тендерної документації, нами зазначалося найменування материнської плати, технічні характеристики якої оприлюднені на сайті виробника відповідної продукції, і такі характеристики повністю відповідають вимогам Замовника закупівлі.
За таких обставин, вказана описка жодної мірою не вливає на фактичну функціональність пропонованої техніки, ПП «КТС» підтверджує свою готовність поставити продукцію, яка повністю відповідає вимогам Замовника.»
Документація, пов’язана із закупівлею, зберігається відповідно до вимог чинного законодавства.
Статус вимоги:
Задоволено