-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 4
«Капітальний ремонт будівлі в дошкільному навчальному закладі № 295 за адресою: вулиця Михайла Донця, 17/46 у Солом’янському районі м. Києва (об’єкт постраждав внаслідок збройної агресії) (ДК 021:2015 код 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)»
Завершена
19 446 076.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 97 230.38 UAH
мін. крок: 0.5% або 97 230.38 UAH
Період оскарження:
28.05.2025 09:37 - 23.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Оскарження вимог тендерної документації
Номер:
f6d1e3a4240a4920b78597f457160075
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-27-012700-a.c2
Назва:
Оскарження вимог тендерної документації
Скарга:
Скаржник не погоджується з незаконними та дискримінаційними вимогами тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Доказ до п. 1 Ліцензія.pdf 27.06.2025 17:13
- Доказ до п. 2 Договір страхування.pdf 27.06.2025 17:13
- Скарга на умови UA-2025-05-27-012700-a.docx 27.06.2025 17:16
- Скарга на умови UA-2025-05-27-012700-a.pdf 27.06.2025 17:16
- sign.p7s 27.06.2025 17:16
- рішення від 01.07.2025 № 10314.pdf 01.07.2025 16:56
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.07.2025 № 10812.pdf 10.07.2025 12:54
- рішення від 09.07.2025 № 10812.pdf 11.07.2025 15:34
- Пояснення АМКУ_будівля ЗДО 295.docx 03.07.2025 15:17
- Пояснення АМКУ_будівля ЗДО 295.pdf 03.07.2025 15:17
- SCAN_20250721_153431597.pdf 21.07.2025 15:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.06.2025 18:03
Дата розгляду скарги:
09.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.07.2025 16:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.07.2025 15:35
Дата виконання рішення Замовником:
21.07.2025 15:45
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення № 10812-р/пк-пз від 09.07.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в закупівлі «Капітальний ремонт будівлі в дошкільному навчальному закладі № 295 за адресою: вулиця Михайла Донця, 17/46 у Солом’янському районі м. Києва (об’єкт постраждав внаслідок збройної агресії) (ДК 021:2015 код 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
cfd88b4165cb4768961a692f42efb353
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо сертифікатів ISO
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п.10 Розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації до тендерної документації вимагається:
10. Копія чинного на момент подання пропозиції сертифікату виданого учаснику на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) Вимоги та настанови щодо застосування та звіт за результатами останнього аудиту (або первинного аудиту). Сертифікат має бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним Агентством з акредитації України, на підтвердження надати Атестат про акредитацію разом з Додатком до атестату про акредитацію сфера якого повинна розповсюджуватися на сферу будівництва.
Відповідно до п.11 Розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації до тендерної документації вимагається:
11. Копія чинного на момент подання пропозиції сертифікату виданого учаснику на «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування» ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) та звіт за результатами останнього аудиту (або первинного аудиту). Сертифікат має бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним Агентством з акредитації України, на підтвердження надати Атестат про акредитацію разом з Додатком до атестату про акредитацію сфера якого повинна розповсюджуватися на сферу будівництва.
Відповідно до п.12 Розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації до тендерної документації вимагається:
12. Копія чинного на момент подання пропозиції сертифікату виданого учаснику на «Системи керування вимірюванням . Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання» ДСТУ ISO 10012:2005 (ISO 10012:2003, IDT) та звіт за результатами останнього аудиту (або первинного аудиту). Сертифікат має бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним Агентством з акредитації України, на підтвердження надати Атестат про акредитацію разом з Додатком до атестату про акредитацію сфера якого повинна розповсюджуватися на сферу будівництва.
Відповідно до п.13 Розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації до тендерної документації вимагається:
13. ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи+Звіт за результатами аудиту.
Відповідно до п.14 Розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації до тендерної документації вимагається:
14. ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги+Звіт за результатами аудиту.
Відповідно до п.151 Розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації до тендерної документації вимагається:
15. ДСТУ ISO 28001:2009 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Найкраща практика запровадження безпеки ланцюга постачання, оцінки та плани. Вимоги та настанови (ISO 28001:2009, IDT).
Відповідно до п.16 Розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації до тендерної документації вимагається:
16. ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT) Настанови щодо соціальної відповідальності.
Скаржник вважає встановлені вимоги дискримінаційними.
Відповідно до оголошення про проведення закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено:
Предмет закупівлі: «Капітальний ремонт будівлі в дошкільному навчальному закладі № 295 за адресою: вулиця Михайла Донця, 17/46 у Солом’янському районі м. Києва (об’єкт постраждав внаслідок збройної агресії) (ДК 021:2015 код 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)»
Відповідно до технічного завдання, оприлюдненого в Додатку № 3 до тендерної документації передбачається закупівля:
«Капітальний ремонт будівлі в дошкільному навчальному закладі № 295 за адресою: вулиця Михайла Донця, 17/46 у Солом’янському районі м. Києва (об’єкт постраждав внаслідок збройної агресії) (ДК 021:2015 код 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)»
Технічне завдання містить розділ Об’єми робіт, де міститься перелік робіт, які необхідно виконати згідно предмету закупівлі. Також в Додатку № 3 до тендерної документації міститься розділ Підсумкова відомість ресурсів, де міститься інформація про ресурси, які необхідні для виконання робіт згідно предмету закупівлі.
Технічне завдання не містить вимог щодо надання послуг чи виконання робіт з
- протидії корупції згідно ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT);
- здійснення енергетичного менеджменту згідно ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT);
- здійснення аудитів систем управління згідно ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT);
- інжиніринг пожежної безпеки згідно ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT);
- здійснення управління безпекою ланцюга постачання згідно ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT);
- здійснення ще одного управління безпекою ланцюга постачання, але вже як найкращу практику запровадження безпеки ланцюга постачання згідно ДСТУ ISO 28001:2009;
- соціальної відповідальності згідно ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT).
Скаржник здійснює господарську діяльність з будівництва об’єктів та виконання будівельних робіт, про що має ліцензію на виконання робіт, передбачених технічним завданням, згідно Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності». Але Скаржник не має сертифікатів ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT); ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT); ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT); ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT); ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT); ДСТУ ISO 28001:2009; ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT) і не повинен їх мати для виконання робіт даної закупівлі. Для виконання робіт, передбачених технічним завданням Скаржник і не повинен здійснювати господарську діяльність із:
- протидії корупції згідно ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT);
- здійснення енергетичного менеджменту згідно ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT);
- здійснення аудитів систем управління згідно ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT);
- інжиніринг пожежної безпеки згідно ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT);
- здійснення управління безпекою ланцюга постачання згідно ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT);
- здійснення ще одного управління безпекою ланцюга постачання, але вже як найкращу практику запровадження безпеки ланцюга постачання згідно ДСТУ ISO 28001:2009;
- соціальної відповідальності згідно ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT).
та, відповідно, не повинен мати сертифікатів, які б це підтверджували.
Встановлені вимоги щодо вищезазначених сертифікатів ISO не узгоджується з технічним завданням та предметом закупівлі, що є незаконним та дискримінує Скаржника, оскільки, не маючи сертифікатів, його пропозиція буде неправомірно відхилена.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимоги пп. 10 – 16 Розділу 2 Додатку № 2 до тендерної документації щодо сертифікатів ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT); ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT); ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT); ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT); ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT); ДСТУ ISO 28001:2009; ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT).
10. Копія чинного на момент подання пропозиції сертифікату виданого учаснику на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) Вимоги та настанови щодо застосування та звіт за результатами останнього аудиту (або первинного аудиту). Сертифікат має бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним Агентством з акредитації України, на підтвердження надати Атестат про акредитацію разом з Додатком до атестату про акредитацію сфера якого повинна розповсюджуватися на сферу будівництва.
Відповідно до п.11 Розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації до тендерної документації вимагається:
11. Копія чинного на момент подання пропозиції сертифікату виданого учаснику на «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування» ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) та звіт за результатами останнього аудиту (або первинного аудиту). Сертифікат має бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним Агентством з акредитації України, на підтвердження надати Атестат про акредитацію разом з Додатком до атестату про акредитацію сфера якого повинна розповсюджуватися на сферу будівництва.
Відповідно до п.12 Розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації до тендерної документації вимагається:
12. Копія чинного на момент подання пропозиції сертифікату виданого учаснику на «Системи керування вимірюванням . Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання» ДСТУ ISO 10012:2005 (ISO 10012:2003, IDT) та звіт за результатами останнього аудиту (або первинного аудиту). Сертифікат має бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним Агентством з акредитації України, на підтвердження надати Атестат про акредитацію разом з Додатком до атестату про акредитацію сфера якого повинна розповсюджуватися на сферу будівництва.
Відповідно до п.13 Розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації до тендерної документації вимагається:
13. ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи+Звіт за результатами аудиту.
Відповідно до п.14 Розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації до тендерної документації вимагається:
14. ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги+Звіт за результатами аудиту.
Відповідно до п.151 Розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації до тендерної документації вимагається:
15. ДСТУ ISO 28001:2009 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Найкраща практика запровадження безпеки ланцюга постачання, оцінки та плани. Вимоги та настанови (ISO 28001:2009, IDT).
Відповідно до п.16 Розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації до тендерної документації вимагається:
16. ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT) Настанови щодо соціальної відповідальності.
Скаржник вважає встановлені вимоги дискримінаційними.
Відповідно до оголошення про проведення закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено:
Предмет закупівлі: «Капітальний ремонт будівлі в дошкільному навчальному закладі № 295 за адресою: вулиця Михайла Донця, 17/46 у Солом’янському районі м. Києва (об’єкт постраждав внаслідок збройної агресії) (ДК 021:2015 код 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)»
Відповідно до технічного завдання, оприлюдненого в Додатку № 3 до тендерної документації передбачається закупівля:
«Капітальний ремонт будівлі в дошкільному навчальному закладі № 295 за адресою: вулиця Михайла Донця, 17/46 у Солом’янському районі м. Києва (об’єкт постраждав внаслідок збройної агресії) (ДК 021:2015 код 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)»
Технічне завдання містить розділ Об’єми робіт, де міститься перелік робіт, які необхідно виконати згідно предмету закупівлі. Також в Додатку № 3 до тендерної документації міститься розділ Підсумкова відомість ресурсів, де міститься інформація про ресурси, які необхідні для виконання робіт згідно предмету закупівлі.
Технічне завдання не містить вимог щодо надання послуг чи виконання робіт з
- протидії корупції згідно ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT);
- здійснення енергетичного менеджменту згідно ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT);
- здійснення аудитів систем управління згідно ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT);
- інжиніринг пожежної безпеки згідно ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT);
- здійснення управління безпекою ланцюга постачання згідно ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT);
- здійснення ще одного управління безпекою ланцюга постачання, але вже як найкращу практику запровадження безпеки ланцюга постачання згідно ДСТУ ISO 28001:2009;
- соціальної відповідальності згідно ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT).
Скаржник здійснює господарську діяльність з будівництва об’єктів та виконання будівельних робіт, про що має ліцензію на виконання робіт, передбачених технічним завданням, згідно Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності». Але Скаржник не має сертифікатів ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT); ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT); ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT); ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT); ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT); ДСТУ ISO 28001:2009; ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT) і не повинен їх мати для виконання робіт даної закупівлі. Для виконання робіт, передбачених технічним завданням Скаржник і не повинен здійснювати господарську діяльність із:
- протидії корупції згідно ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT);
- здійснення енергетичного менеджменту згідно ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT);
- здійснення аудитів систем управління згідно ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT);
- інжиніринг пожежної безпеки згідно ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT);
- здійснення управління безпекою ланцюга постачання згідно ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT);
- здійснення ще одного управління безпекою ланцюга постачання, але вже як найкращу практику запровадження безпеки ланцюга постачання згідно ДСТУ ISO 28001:2009;
- соціальної відповідальності згідно ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT).
та, відповідно, не повинен мати сертифікатів, які б це підтверджували.
Встановлені вимоги щодо вищезазначених сертифікатів ISO не узгоджується з технічним завданням та предметом закупівлі, що є незаконним та дискримінує Скаржника, оскільки, не маючи сертифікатів, його пропозиція буде неправомірно відхилена.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимоги пп. 10 – 16 Розділу 2 Додатку № 2 до тендерної документації щодо сертифікатів ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT); ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT); ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT); ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT); ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT); ДСТУ ISO 28001:2009; ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT).
×
-
Назва доказу:
- Ліцензія ДАБІ Скаржника
-
Повʼязаний документ:
Доказ до п. 1 Ліцензія.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимоги пп. 10 – 16 Розділу 2 Додатку № 2 до тендерної документації щодо сертифікатів ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT); ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT); ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT); ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT); ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT); ДСТУ ISO 28001:2009; ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT).
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
81ccc498e06a4f768d9016c0d3a97a93
Заголовок пункту скарги:
2. Щодо договору страхування відповідальності перед третіми особами
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п.12 Розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації до тендерної документації вимагається:
17. Лист – гарантія щодо страхування Учасником ризиків випадкового знищення або пошкодження об’єкта внаслідок неналежного надання послуг/виконання робіт (забезпеченням є страхування ризиків). До листа – гарантії надаються копії підтверджуючих документів (договір страхування відповідальності перед третіми особами
Скаржник вважає дану вимогу надмірною та дискримінаційною
Відповідно до оголошення про проведення закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено:
Предмет закупівлі: «Капітальний ремонт будівлі в дошкільному навчальному закладі № 295 за адресою: вулиця Михайла Донця, 17/46 у Солом’янському районі м. Києва (об’єкт постраждав внаслідок збройної агресії) (ДК 021:2015 код 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)»
Відповідно до технічного завдання, оприлюдненого в Додатку № 3 до тендерної документації передбачається закупівля:
«Капітальний ремонт будівлі в дошкільному навчальному закладі № 295 за адресою: вулиця Михайла Донця, 17/46 у Солом’янському районі м. Києва (об’єкт постраждав внаслідок збройної агресії) (ДК 021:2015 код 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)»
Технічне завдання містить розділ Об’єми робіт, де міститься перелік робіт, які необхідно виконати згідно предмету закупівлі. Також в Додатку № 3 до тендерної документації міститься розділ Підсумкова відомість ресурсів, де міститься інформація про ресурси, які необхідні для виконання робіт згідно предмету закупівлі.
Відповідно до п. 4 Проекту договору, який оприлюднено в Додатку 4 до тендерної документації передбачено, що Підрядник несе ризики випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва до його прийняття Замовником. Таким чином після укладання договору підряду за результатом даної закупівлі (у разі його укладання), Скаржник може забезпечити страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва до його прийняття Замовником. Проте на даний момент статус Скаржника – потенційний учасник. Скаржник не має договору страхування відповідальності перед третіми особами і не повинен його мати до укладання договору про закупівлю.
Скаржник може оформити Догові добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами щодо об’єкту, стосовно якого здійснюється дана закупівля, як Скаржник це здійснював щодо інших об’єктів (надаємо Доказ), але складання такого договору потребує зайвих витрат, які Скаржнику Замовник не буде компенсовувати. Тому Скаржник обов’язково забезпечить страхування об’єкту після укладання договору про закупівлю, але оформлювати такий договір до укладання договору є надмірною та дискримінаційною вимогою, оскільки перевага буде в того Учасника, який витратить кошти на непотрібний на даному етапі здійснення закупівлі документ.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо надання договору страхування відповідальності перед третіми особами.
17. Лист – гарантія щодо страхування Учасником ризиків випадкового знищення або пошкодження об’єкта внаслідок неналежного надання послуг/виконання робіт (забезпеченням є страхування ризиків). До листа – гарантії надаються копії підтверджуючих документів (договір страхування відповідальності перед третіми особами
Скаржник вважає дану вимогу надмірною та дискримінаційною
Відповідно до оголошення про проведення закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено:
Предмет закупівлі: «Капітальний ремонт будівлі в дошкільному навчальному закладі № 295 за адресою: вулиця Михайла Донця, 17/46 у Солом’янському районі м. Києва (об’єкт постраждав внаслідок збройної агресії) (ДК 021:2015 код 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)»
Відповідно до технічного завдання, оприлюдненого в Додатку № 3 до тендерної документації передбачається закупівля:
«Капітальний ремонт будівлі в дошкільному навчальному закладі № 295 за адресою: вулиця Михайла Донця, 17/46 у Солом’янському районі м. Києва (об’єкт постраждав внаслідок збройної агресії) (ДК 021:2015 код 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)»
Технічне завдання містить розділ Об’єми робіт, де міститься перелік робіт, які необхідно виконати згідно предмету закупівлі. Також в Додатку № 3 до тендерної документації міститься розділ Підсумкова відомість ресурсів, де міститься інформація про ресурси, які необхідні для виконання робіт згідно предмету закупівлі.
Відповідно до п. 4 Проекту договору, який оприлюднено в Додатку 4 до тендерної документації передбачено, що Підрядник несе ризики випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва до його прийняття Замовником. Таким чином після укладання договору підряду за результатом даної закупівлі (у разі його укладання), Скаржник може забезпечити страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва до його прийняття Замовником. Проте на даний момент статус Скаржника – потенційний учасник. Скаржник не має договору страхування відповідальності перед третіми особами і не повинен його мати до укладання договору про закупівлю.
Скаржник може оформити Догові добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами щодо об’єкту, стосовно якого здійснюється дана закупівля, як Скаржник це здійснював щодо інших об’єктів (надаємо Доказ), але складання такого договору потребує зайвих витрат, які Скаржнику Замовник не буде компенсовувати. Тому Скаржник обов’язково забезпечить страхування об’єкту після укладання договору про закупівлю, але оформлювати такий договір до укладання договору є надмірною та дискримінаційною вимогою, оскільки перевага буде в того Учасника, який витратить кошти на непотрібний на даному етапі здійснення закупівлі документ.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо надання договору страхування відповідальності перед третіми особами.
×
-
Назва доказу:
Договір страхування щодо подібного об’єкту будівництва.
-
Повʼязаний документ:
Доказ до п. 2 Договір страхування.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо надання договору страхування відповідальності перед третіми особами.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови
Номер:
dabab89b5904477b9f008be8995e7747
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-27-012700-a.b1
Назва:
Скарга на умови
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_умови_тд_UA_2025_05_27_012700_a.docx.p7s.zip 06.06.2025 14:04
- Документи працівників.rar 06.06.2025 14:04
- Tender-documents-[UA-2025-05-27-012700-a].zip 06.06.2025 14:04
- sign.p7s 06.06.2025 14:13
- рішення від 10.06.2025 № 9205.pdf 10.06.2025 16:23
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.06.2025 №9533.pdf 17.06.2025 14:08
- рішення від 16.06.2025 № 9533.pdf 18.06.2025 19:14
- Пояснення АМКУ_КАПРЕМОНТ будівлі ЗДО 295.docx 12.06.2025 16:52
- Пояснення АМКУ_капремонт будівлі ЗДО 295.pdf 12.06.2025 16:52
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.06.2025 14:35
Дата розгляду скарги:
16.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.06.2025 16:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
18.06.2025 19:15
Дата виконання рішення Замовником:
24.06.2025 15:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення № 9533-р/пк-пз від 16.06.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
19b6b0a5b7444382a3d6829e0fd499cb
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційність щодо акту огляду
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Умови Тендерної документації
Додатком 2 до Тендерної документації визначено, що в складі пропозиції надати лист (в довільній формі) за підписом представника Замовника (представник ЗДО № 295 контактний телефон +38(044)497-51-75; +38(044)497-50-32) який підтверджує факт відвідування учасником об’єкта та ознайомлення з об’ємом робіт, передбаченим в технічному завданні.
«Дана вимога дозволяє Учаснику на місці оглянути об’єкт будівництва, ознайомитися з робочим проектом та можливість визначитись з порядком застосування наявної в Учасника матеріально технічної бази і техніки, оцінити власні сили враховуючи наявність кваліфікованих спеціалістів та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію (вартість робіт та матеріалів) і не допустити в подальшому її безпідставного коригування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в п.2 ч.1 ст.5 Закону України « Про публічні закупівлі». Замовнику необхідно щоб роботи були виконані вчасно та відповідно до технічного завдання».
Умова тендерної документації, про те, що Учасник перед подачею пропозиції відвідує та оглядає об’єкт, жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Разом з тим, Замовник з незалежних від учасника причин може не підписати лист огляду об’єкта, що усуне останнього від участі в закупівлі на користь іншого суб’єкта господарювання, порушуючи принцип недискримінації та добросовісної конкуренції. . Нічого не заважає замовнику не оформити перепустку та/або «уникнути» огляду об’єкту потенційним учасником.
Відповідно вимога про те, що в складі пропозиції надати лист (в довільній формі) за підписом представника Замовника (представник ЗДО № 295 контактний телефон +38(044)497-51-75; +38(044)497-50-32) який підтверджує факт відвідування учасником об’єкта та ознайомлення з об’ємом робіт, передбаченим в технічному завданні в порушення статті 24 Закону, дозволяє встановити особу учасника та впливати на нього різними способами, в т.ч. розголосити про намір таким учасником брати участь у закупівлі, що вплине на цінові пропозиції інших учасників; не підписати лист огляду об’єкта з незалежних від учансника причин тощо. Отже, застосована Замовником вимога про огляд об’єкта з підписанням документа Замовником є такою, що порушує статтю 24 Закону і принцип добросовісної конкуренції, визначений статтею 5 Закону.
Крім того, Відповідно до статті 23 Закону, Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Обсяги виконання робіт за предметом даної закупівлі, технічні вимоги до предмету закупівлі вказані в тендерній документації, тож, у разі необхідності, Замовник в силу ст. 23 Закону повинен вказати додаткові характеристики предмета закупівлі у технічних специфікаціях, додавши необхідні креслення, викопіювання та іншу документацію, що нівелює потребу учасника особисто відвідувати об’єкт.
Згідно з Тендерною документацією сторони повинні підтвердити здійснення огляду об’єкту замовника та підписати документ про огляд об’єкта, тобто сама по собі вимога є незрозумілою і неправомірною. На думку скаржника, вищевказана умова тендерної документації є дискримінаційною і порушує його права та законні інтереси, як потенційного учасника, оскільки її виконання залежить саме від замовника, а не від скаржника, отже обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
Як доказ підтвердження вищевказаної вимоги дискримінаційною, наводимо рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: № 20243-р/пк-пз від 30.10.2020р., № 19212-р/пк-пз від 13.10.2020 р., №7261 -р/пк-пз від 24.05.2023р., №1307 від 06.02.2023, №1089 від 31.01.2023 та безліч інших.
За вищевказаних умов в тендерній документації, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті Учасники, яким Замовник підпише лист про огляд, та які зможуть надати документи в складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до нас та інших Учасників.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Додатком 2 до Тендерної документації визначено, що в складі пропозиції надати лист (в довільній формі) за підписом представника Замовника (представник ЗДО № 295 контактний телефон +38(044)497-51-75; +38(044)497-50-32) який підтверджує факт відвідування учасником об’єкта та ознайомлення з об’ємом робіт, передбаченим в технічному завданні.
«Дана вимога дозволяє Учаснику на місці оглянути об’єкт будівництва, ознайомитися з робочим проектом та можливість визначитись з порядком застосування наявної в Учасника матеріально технічної бази і техніки, оцінити власні сили враховуючи наявність кваліфікованих спеціалістів та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію (вартість робіт та матеріалів) і не допустити в подальшому її безпідставного коригування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в п.2 ч.1 ст.5 Закону України « Про публічні закупівлі». Замовнику необхідно щоб роботи були виконані вчасно та відповідно до технічного завдання».
Умова тендерної документації, про те, що Учасник перед подачею пропозиції відвідує та оглядає об’єкт, жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Разом з тим, Замовник з незалежних від учасника причин може не підписати лист огляду об’єкта, що усуне останнього від участі в закупівлі на користь іншого суб’єкта господарювання, порушуючи принцип недискримінації та добросовісної конкуренції. . Нічого не заважає замовнику не оформити перепустку та/або «уникнути» огляду об’єкту потенційним учасником.
Відповідно вимога про те, що в складі пропозиції надати лист (в довільній формі) за підписом представника Замовника (представник ЗДО № 295 контактний телефон +38(044)497-51-75; +38(044)497-50-32) який підтверджує факт відвідування учасником об’єкта та ознайомлення з об’ємом робіт, передбаченим в технічному завданні в порушення статті 24 Закону, дозволяє встановити особу учасника та впливати на нього різними способами, в т.ч. розголосити про намір таким учасником брати участь у закупівлі, що вплине на цінові пропозиції інших учасників; не підписати лист огляду об’єкта з незалежних від учансника причин тощо. Отже, застосована Замовником вимога про огляд об’єкта з підписанням документа Замовником є такою, що порушує статтю 24 Закону і принцип добросовісної конкуренції, визначений статтею 5 Закону.
Крім того, Відповідно до статті 23 Закону, Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Обсяги виконання робіт за предметом даної закупівлі, технічні вимоги до предмету закупівлі вказані в тендерній документації, тож, у разі необхідності, Замовник в силу ст. 23 Закону повинен вказати додаткові характеристики предмета закупівлі у технічних специфікаціях, додавши необхідні креслення, викопіювання та іншу документацію, що нівелює потребу учасника особисто відвідувати об’єкт.
Згідно з Тендерною документацією сторони повинні підтвердити здійснення огляду об’єкту замовника та підписати документ про огляд об’єкта, тобто сама по собі вимога є незрозумілою і неправомірною. На думку скаржника, вищевказана умова тендерної документації є дискримінаційною і порушує його права та законні інтереси, як потенційного учасника, оскільки її виконання залежить саме від замовника, а не від скаржника, отже обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
Як доказ підтвердження вищевказаної вимоги дискримінаційною, наводимо рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: № 20243-р/пк-пз від 30.10.2020р., № 19212-р/пк-пз від 13.10.2020 р., №7261 -р/пк-пз від 24.05.2023р., №1307 від 06.02.2023, №1089 від 31.01.2023 та безліч інших.
За вищевказаних умов в тендерній документації, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті Учасники, яким Замовник підпише лист про огляд, та які зможуть надати документи в складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до нас та інших Учасників.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації внести зміни до тендерної документації на проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт будівлі в дошкільному навчальному закладі № 295 за адресою: вулиця Михайла Донця, 17/46 у Солом’янському районі м. Києва (об’єкт постраждав внаслідок збройної агресії) (ДК 021:2015 код 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-27-012700-a).
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
1ceac7c593104877b43a39eac376dbce
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційність щодо конкретного складу інженерно-технічних працівників та робітників
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Також, Додатком 2 до Тендерної документації визначено, що Необхідна мінімальна кількість інженерно-технічних працівників, які мають необхідні знання і досвід та будуть залучені для виконання робіт по даному предмету закупівлі:
- виконроб (надати диплом про вищу освіту, що підтверджує кваліфікацію інженера-будівельника зі спеціальності «Промислове і цивільне будівництво»)
- головний інженер (надати диплом про вищу освіту, що підтверджує кваліфікацію інженера-будівельника зі спеціальності «Промислове і цивільне будівництво»).
Крім того, Додатком 2 до Тендерної документації визначено, що
Необхідна мінімальна кількість працівників робітничих професій, які мають необхідні знання і досвід та будуть залучені для виконання робіт по даному предмету закупівлі:
- Покрівельник рулонних покрівель та покрівель із штучних матеріалів (не менше 3 чоловік);
- Монтажник систем утеплення будівель (не менше 3 чоловік);
- Лицювальник-плиточник (не менше 2 чоловіка);
- Слюсар – сантехнік (не менше 2 чоловіка);
- Штукатур (не менше 2 чоловік);
- Маляр (не менше 2 чоловік);
- Муляр (не менше 3 чоловік);
- Стропальник (не менше 1 чоловіка);
- Бетоняр (не менше 2 чоловік);
- Арматурник (не менше 2 чоловік);
- Електромонтажник силових мереж і устаткування (не менше 2 чоловік).
На підтвердження надаються копії відповідних документів, що підтверджують освіту, кваліфікацію або спеціальну професійну підготовку працівників робітничих професій (дипломи, свідоцтва, посвідчення тощо, які вказують, яка робітнича кваліфікація присвоєна робітнику з набутої професії).
Також, умова тендерної документації, про те, що Учасник має надати диплом про вищу освіту, що підтверджує кваліфікацію інженера-будівельника зі спеціальності «Промислове і цивільне будівництво») виконроба та головного інженера, жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Така умова тендерної документації полягає у необґрунтованому звуженні можливого кола учасників шляхом встановлення конкретної назви спеціальності («Промислове і цивільне будівництво»), без урахування наявності інших рівнозначних (еквівалентних) спеціальностей, які також підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. У результаті Скаржника, який має працівників відповідної кваліфікації, але за іншою назвою спеціальності, фактично позбавлено можливості взяти участь у процедурі закупівлі, що суперечить принципу недискримінації, передбаченому статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Учасник має працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
- виконроб (диплом про вищу освіту, що підтверджує кваліфікацію технік-будівельник-технолог зі спеціальності «Будівництво й експлуатація будов та споруд»
- головний інженер (диплом про вищу освіту, що підтверджує кваліфікацію інженера-будівельника зі спеціальності «Теплопостачання і вентиляція»);
Відповідні дипломи, що підтверджують кваліфікацію додаються до скарги
Таким чином, на думку скаржника, вищевказана умова тендерної документації є дискримінаційною і порушує його права та законні інтереси, як потенційного учасника.
Також, умова тендерної документації, про те, що необхідна мінімальна кількість працівників робітничих професій, які мають необхідні знання і досвід та будуть залучені для виконання робіт по даному предмету закупівлі за фіксованими спеціальностями, жодним чином не обґрунтована є дискримінаційною та порушує права потенційного учасника.
Замовником у тендерній документації встановлено вимогу щодо залучення конкретної мінімальної кількості працівників за кожною окремою спеціальністю (зокрема, мулярів, малярів, штукатурів, бетонярів тощо). Така вимога є надмірно жорсткою, оскільки не враховує можливість поетапного виконання робіт, використання працівників із суміжною кваліфікацією.
Формулювання цієї вимоги фактично позбавляє учасника права самостійно визначати спосіб виконання робіт, зокрема — кількість, склад та тип залучених працівників, що прямо суперечить принципу вільного ведення господарської діяльності та організації процесу виконання договору підряду.
Крім того, така вимога обмежує конкуренцію та звужує коло потенційних учасників, які мають належні ресурси для якісного виконання робіт, але не відповідають суто формальним кількісним показникам, встановленим Замовником без обґрунтованої технічної або економічної потреби.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі повинні здійснюватися за принципами недискримінації учасників, добросовісної конкуренції та максимальної економії. Установлення жорстких вимог щодо кількості працівників без врахування альтернативних підходів до організації виконання робіт порушує ці принципи.
У зв’язку з наведеним, прошу зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації шляхом вилучення дискримінаційної вимоги.
Наявність даних дискримінаційних вимог у Документації порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, оскільки на даний час маючи значний досвід виконання аналогічного роду робіт, він не може підготувати Пропозицію, яка б відповідала дискримінаційним вимогам.
Замовник не обґрунтовує необхідність встановлення у Документації наведених вище вимог у вказаній редакції.
Відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Водночас згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
За вищевказаних умов в тендерній документації, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті Учасники, яким Замовник підпише лист про огляд, мають працівників з дипломом зі спеціальності «Промислове і цивільне будівництво», мають працівників за фіксованими робітничими спеціальностями та які зможуть надати документи в складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до нас та інших Учасників.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника .
Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
- виконроб (надати диплом про вищу освіту, що підтверджує кваліфікацію інженера-будівельника зі спеціальності «Промислове і цивільне будівництво»)
- головний інженер (надати диплом про вищу освіту, що підтверджує кваліфікацію інженера-будівельника зі спеціальності «Промислове і цивільне будівництво»).
Крім того, Додатком 2 до Тендерної документації визначено, що
Необхідна мінімальна кількість працівників робітничих професій, які мають необхідні знання і досвід та будуть залучені для виконання робіт по даному предмету закупівлі:
- Покрівельник рулонних покрівель та покрівель із штучних матеріалів (не менше 3 чоловік);
- Монтажник систем утеплення будівель (не менше 3 чоловік);
- Лицювальник-плиточник (не менше 2 чоловіка);
- Слюсар – сантехнік (не менше 2 чоловіка);
- Штукатур (не менше 2 чоловік);
- Маляр (не менше 2 чоловік);
- Муляр (не менше 3 чоловік);
- Стропальник (не менше 1 чоловіка);
- Бетоняр (не менше 2 чоловік);
- Арматурник (не менше 2 чоловік);
- Електромонтажник силових мереж і устаткування (не менше 2 чоловік).
На підтвердження надаються копії відповідних документів, що підтверджують освіту, кваліфікацію або спеціальну професійну підготовку працівників робітничих професій (дипломи, свідоцтва, посвідчення тощо, які вказують, яка робітнича кваліфікація присвоєна робітнику з набутої професії).
Також, умова тендерної документації, про те, що Учасник має надати диплом про вищу освіту, що підтверджує кваліфікацію інженера-будівельника зі спеціальності «Промислове і цивільне будівництво») виконроба та головного інженера, жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Така умова тендерної документації полягає у необґрунтованому звуженні можливого кола учасників шляхом встановлення конкретної назви спеціальності («Промислове і цивільне будівництво»), без урахування наявності інших рівнозначних (еквівалентних) спеціальностей, які також підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. У результаті Скаржника, який має працівників відповідної кваліфікації, але за іншою назвою спеціальності, фактично позбавлено можливості взяти участь у процедурі закупівлі, що суперечить принципу недискримінації, передбаченому статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Учасник має працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
- виконроб (диплом про вищу освіту, що підтверджує кваліфікацію технік-будівельник-технолог зі спеціальності «Будівництво й експлуатація будов та споруд»
- головний інженер (диплом про вищу освіту, що підтверджує кваліфікацію інженера-будівельника зі спеціальності «Теплопостачання і вентиляція»);
Відповідні дипломи, що підтверджують кваліфікацію додаються до скарги
Таким чином, на думку скаржника, вищевказана умова тендерної документації є дискримінаційною і порушує його права та законні інтереси, як потенційного учасника.
Також, умова тендерної документації, про те, що необхідна мінімальна кількість працівників робітничих професій, які мають необхідні знання і досвід та будуть залучені для виконання робіт по даному предмету закупівлі за фіксованими спеціальностями, жодним чином не обґрунтована є дискримінаційною та порушує права потенційного учасника.
Замовником у тендерній документації встановлено вимогу щодо залучення конкретної мінімальної кількості працівників за кожною окремою спеціальністю (зокрема, мулярів, малярів, штукатурів, бетонярів тощо). Така вимога є надмірно жорсткою, оскільки не враховує можливість поетапного виконання робіт, використання працівників із суміжною кваліфікацією.
Формулювання цієї вимоги фактично позбавляє учасника права самостійно визначати спосіб виконання робіт, зокрема — кількість, склад та тип залучених працівників, що прямо суперечить принципу вільного ведення господарської діяльності та організації процесу виконання договору підряду.
Крім того, така вимога обмежує конкуренцію та звужує коло потенційних учасників, які мають належні ресурси для якісного виконання робіт, але не відповідають суто формальним кількісним показникам, встановленим Замовником без обґрунтованої технічної або економічної потреби.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі повинні здійснюватися за принципами недискримінації учасників, добросовісної конкуренції та максимальної економії. Установлення жорстких вимог щодо кількості працівників без врахування альтернативних підходів до організації виконання робіт порушує ці принципи.
У зв’язку з наведеним, прошу зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації шляхом вилучення дискримінаційної вимоги.
Наявність даних дискримінаційних вимог у Документації порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, оскільки на даний час маючи значний досвід виконання аналогічного роду робіт, він не може підготувати Пропозицію, яка б відповідала дискримінаційним вимогам.
Замовник не обґрунтовує необхідність встановлення у Документації наведених вище вимог у вказаній редакції.
Відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Водночас згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
За вищевказаних умов в тендерній документації, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті Учасники, яким Замовник підпише лист про огляд, мають працівників з дипломом зі спеціальності «Промислове і цивільне будівництво», мають працівників за фіксованими робітничими спеціальностями та які зможуть надати документи в складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до нас та інших Учасників.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника .
Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
×
-
Назва доказу:
Документи працівників
-
Повʼязаний документ:
Документи працівників.rar
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації внести зміни до тендерної документації на проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт будівлі в дошкільному навчальному закладі № 295 за адресою: вулиця Михайла Донця, 17/46 у Солом’янському районі м. Києва (об’єкт постраждав внаслідок збройної агресії) (ДК 021:2015 код 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-27-012700-a).