-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти (Бензин А-95 та дизельне паливо для службових автомобільних транспортних засобів комунальної установи «Муніципальна варта» Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області на 2025 рік) (відповідний код: 09132000-3 – Бензин, 09134200-9- Дизельне паливо)
Категорія замовника - передбачена п. 3 ч. 4 ст. 2 Закону, а саме підприємства, установи, організації, які забезпечують потреби держави або територіальної громади; Закупівля за потребою. Вид закупівлі - процедура закупівлі (відкриті торги з урахуванням особливостей).
Завершена
941 560.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 707.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 707.80 UAH
Період оскарження:
27.05.2025 14:59 - 14.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на умови ТД
Номер:
40aff23ff38f4b6cad056780d7005fea
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-27-009764-a.a2
Назва:
СКАРГА на умови ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір БРСМ Девон.pdf 20.06.2025 13:52
- Талони АЗС БРСМ.pdf 20.06.2025 13:52
- Перелік АЗС БРСМ.pdf 20.06.2025 13:52
- Додаток 6 ПРОЄКТ ДОГОВОРУ (нова редакція).doc 20.06.2025 13:52
- 20.06.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації (нові дискримінаційні умови).pdf 20.06.2025 13:52
- 20.06.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації (нові дискримінаційні умови) ДОК.docx 20.06.2025 13:52
- sign.p7s 20.06.2025 13:54
- рішення від 24.06.2025 №9967.pdf 24.06.2025 15:00
- інформація про резолютивну частину рішення від 30.06.2025 №10303.pdf 01.07.2025 13:29
- рішення від 30.06.2025 №10303.pdf 03.07.2025 12:34
- РМГ № 24 від 27.01.25 Про встановлення на 2025 рік лімітів на пальне.pdf 25.06.2025 14:27
- ПОЯСНЕННЯ по скарзі UA-2025-05-27-009764-a.a2.pdf 25.06.2025 14:27
- ПОЯСНЕННЯ по скарзі UA-2025-05-27-009764-a.a2.doc 25.06.2025 14:27
- Рекомендації АМКУ.pdf 25.06.2025 14:27
- Протокол 189.pdf 09.07.2025 15:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.06.2025 14:08
Дата розгляду скарги:
30.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.06.2025 15:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.07.2025 12:35
Дата виконання рішення Замовником:
09.07.2025 15:12
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №10303-р/пк-пз від 30.06.2025, Замовником внесено зміни до тендерної документації та завантажено її в новій редакції.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3e362df8cfec423b94538bcf8265f8f1
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: АЗС, що розташовані в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС у межах міста Чорноморська, Одеського району, Одеської області.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
ДАТА ПУБЛІКАЦІЇ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ЗАМОВНИКА: 27.05.2025 року.
ДАТА ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ЗАМОВНИКА ТА ВСТАНОВЛЕННЯ НОВИХ УМОВ, ЩО БУЛИ ВІДСУТНІ У ПОПЕРЕДНІЙ РЕДАКЦІЇ: 17.06.2025 року.
НАЗВА ПРЕДМЕТУ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ: ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти (Бензин А-95 та дизельне паливо для службових автомобільних транспортних засобів комунальної установи «Муніципальна варта» Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області на 2025 рік) (відповідний код: 09132000-3 – Бензин, 09134200-9- Дизельне паливо).
ТОВ «ДЕВОН-ІНВЕСТ» (СУБ'ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ) планує взяти участь у процедурі, але позбавлений такого права з огляду на наявність дискримінаційних вимог у тендерній документації, що в свою чергу свідчить про наявність порушення прав та законних інтересів Суб'єкта оскарження.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 5 Тендерної документації Відпуск нафтопродуктів Замовнику здійснюється цілодобово по талонах (скретч-картах), що є підставою для відвантаження нафтопродуктів на АЗС учасника-переможця, що розташовані в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС у межах міста Чорноморська, Одеського району, Одеської області.
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності: АЗС, що розташовані в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС у межах міста Чорноморська, Одеського району, Одеської області.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-Нафта, яку пропонує Суб’єкт оскарження, може задовільнити потребу Замовника в отриманні Товару (згідно номенклатурі предмету закупівлі) протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 6 тендерної документації), АЛЕ, ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних (АЗС), що розташовані в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС у межах міста Чорноморська, Одеського району, Одеської області - зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
ДЕТАЛЬНІШЕ:
Адреси АЗС мережі БРСМ-Нафта в безпосередній близькості до міста Чорноморська, Одеського району, Одеської області:
- АДРЕСА АЗС: Одеська область, Овідіопольський район, смт. Великодолинське, вулиця Чорноморська, 100 (GPS координати: N46°21'25.1136" E30°35'6.5219999999999") - АЗС знаходиться в безпосередній територіальній близькості до міста Чорноморська.
- АДРЕСА АЗС: Одеська область, с. Бурлача Балка, вулиця Шкільна, 81 (GPS координати: N46°21'14.9688" E30°39'53.0568") - АЗС знаходиться в безпосередній територіальній близькості до міста Чорноморська.
Зазначені АЗС знаходиться за юридичною адресою ЗА АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНИМИ МЕЖАМИ міста Чорноморська, АЛЕ при цьому в безпосередній близькості до міста, що свідчить про наявність дискримінаційної умови в тендерній документації для Суб’єкта оскарження в частині умови щодо місцезнаходження АЗС (АЗС, що розташовані в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС у межах міста Чорноморська, Одеського району, Одеської області)
Суб’єкт оскарження може запропонувати 2 АЗС в безпосередній близькості до міста Чорноморська, Одеського району, Одеської області, але юридичні адреси таких АЗС знаходяться в межах міста Чорноморська.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному радіусі, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- АЗС, що розташовані в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС у межах міста Чорноморська, Одеського району, Одеської області.
ДАТА ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ЗАМОВНИКА ТА ВСТАНОВЛЕННЯ НОВИХ УМОВ, ЩО БУЛИ ВІДСУТНІ У ПОПЕРЕДНІЙ РЕДАКЦІЇ: 17.06.2025 року.
НАЗВА ПРЕДМЕТУ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ: ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти (Бензин А-95 та дизельне паливо для службових автомобільних транспортних засобів комунальної установи «Муніципальна варта» Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області на 2025 рік) (відповідний код: 09132000-3 – Бензин, 09134200-9- Дизельне паливо).
ТОВ «ДЕВОН-ІНВЕСТ» (СУБ'ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ) планує взяти участь у процедурі, але позбавлений такого права з огляду на наявність дискримінаційних вимог у тендерній документації, що в свою чергу свідчить про наявність порушення прав та законних інтересів Суб'єкта оскарження.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 5 Тендерної документації Відпуск нафтопродуктів Замовнику здійснюється цілодобово по талонах (скретч-картах), що є підставою для відвантаження нафтопродуктів на АЗС учасника-переможця, що розташовані в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС у межах міста Чорноморська, Одеського району, Одеської області.
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності: АЗС, що розташовані в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС у межах міста Чорноморська, Одеського району, Одеської області.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-Нафта, яку пропонує Суб’єкт оскарження, може задовільнити потребу Замовника в отриманні Товару (згідно номенклатурі предмету закупівлі) протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 6 тендерної документації), АЛЕ, ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних (АЗС), що розташовані в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС у межах міста Чорноморська, Одеського району, Одеської області - зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
ДЕТАЛЬНІШЕ:
Адреси АЗС мережі БРСМ-Нафта в безпосередній близькості до міста Чорноморська, Одеського району, Одеської області:
- АДРЕСА АЗС: Одеська область, Овідіопольський район, смт. Великодолинське, вулиця Чорноморська, 100 (GPS координати: N46°21'25.1136" E30°35'6.5219999999999") - АЗС знаходиться в безпосередній територіальній близькості до міста Чорноморська.
- АДРЕСА АЗС: Одеська область, с. Бурлача Балка, вулиця Шкільна, 81 (GPS координати: N46°21'14.9688" E30°39'53.0568") - АЗС знаходиться в безпосередній територіальній близькості до міста Чорноморська.
Зазначені АЗС знаходиться за юридичною адресою ЗА АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНИМИ МЕЖАМИ міста Чорноморська, АЛЕ при цьому в безпосередній близькості до міста, що свідчить про наявність дискримінаційної умови в тендерній документації для Суб’єкта оскарження в частині умови щодо місцезнаходження АЗС (АЗС, що розташовані в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС у межах міста Чорноморська, Одеського району, Одеської області)
Суб’єкт оскарження може запропонувати 2 АЗС в безпосередній близькості до міста Чорноморська, Одеського району, Одеської області, але юридичні адреси таких АЗС знаходяться в межах міста Чорноморська.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному радіусі, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- АЗС, що розташовані в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС у межах міста Чорноморська, Одеського району, Одеської області.
×
-
Назва доказу:
ДОГОВІР
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон.pdf
-
-
Назва доказу:
ТАЛОНИ
-
Повʼязаний документ:
Талони АЗС БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
Посилання на сайт мережі БРСМ-Нафта https://brsm-nafta.com/map
-
Повʼязаний документ:
20.06.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації (нові дискримінаційні умови).pdf
-
-
Назва доказу:
Перелік АЗС БРСМ-Нафта по Україні.
-
Повʼязаний документ:
Перелік АЗС БРСМ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): І. Умову в частині наявності: АЗС, що розташовані в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС у межах міста Чорноморська, Одеського району, Одеської області.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
66c5c93ba2854f81975966d1a6aab4c7
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: терміну дії талонів: протягом одного року з дати видаткової накладної.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 5 Тендерної документації Замовник отримує на АЗС Бензин А-95 та Дизельне паливо за талонами протягом одного року з дати видаткової накладної.
Замовник визначає дискримінаційну умову щодо терміну дії талонів: протягом одного року з дати видаткової накладної.
ВАРТО ЗВЕРНУТИ УВАГУ, що згідно пояснення Тлумачного словника, слово «протягом» - уживається при позначенні часу існування кого-, чого-небудь, тривання якої-небудь дії, якогось процесу і т. ін.
«Рік» – це одиниця літочислення, проміжок часу, близький до періоду одного обертання Землі навколо Сонця; має 12 календарних місяців.
ОТЖЕ, «протягом року з дати видаткової накладної» - це проміжок часу (термін), який складає 12 місяців з дати виписки видаткової накладної.
Така умова тендерної документації Замовника щодо терміну дії талонів та строку поставки товару не узгоджуються між собою, в тому числі як і строк дії Договору.
Проєкт договору (згідно Додатку № 6 до ТД) містить наступні умови:
1.1. Постачальник зобов’язується передати пально-мастильні матеріали (талони) у власність Замовника, а саме Бензин А-95 та Дизельне паливо для службових автомобільних транспортних засобів комунальної установи «Муніципальна варта» Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області на 2025 рік (ДК 021:2015 Код 09130000-9 - Нафта і дистиляти) (далі - Товар), зазначений в п 1.2. цього Договору, а Замовник — прийняти і оплатити товар.
3.1.Строк поставки товару згідно заявок Замовника: з дня підписання договору до 31.12.2025 року..
11.1. Договір набуває чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками Сторін та скріплення його печатками Сторін (у разі їх використання) і діє до 31 грудня 2025 року. Закінчення строку дії Договору не звільняє Сторони від виконання тих зобов’язань, що лишилися невиконаними.
п. 4.4. Розділу І Тендерної документації передбачає строк поставки товарів: до 31 грудня 2025 року.
Форма оголошення Замовника передбачає строк поставки товарів: Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31 грудня 2025 року.
При цьому, умовами процедури передбачено термін дії талонів – протягом одного року з дати видаткової накладної.
Закупівлі оголошена Замовником та опублікована в електронній системі закупівель 27.05.2025 року, строк прийому пропозицій визначено до 25.06.2025 року, а з урахуванням строків підписання договору (згідно п. 49 Особливостей), отримання талонів на отримання (придбання) нафтопродуктів Замовником можливе не раніше липня 2025 року.
РОЗРАХУНОК: з урахуванням вимоги Замовника в частині терміну дії талонів (протягом одного року з дати видаткової накладної, тобто – протягом 12 місяців з дати видаткової накладної), термін дії останніх повинен закінчуватись НЕ РАНІШЕ ЛИПНЯ 2026 РОКУ.
Умовами тендерної документації щодо терміну дії талонів не узгоджуються з Проєктом договору (в частині строку його дії – до 31.12.2025 року, строку поставки Товару – до 31.12.2025 року) та строку дії талонів (з урахуванням вищезазначеного розрахунку – ДО ЛИПНЯ 2026 року).
Додатково варто зауважити, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає НОРМУ СТРОКУ ДІЇ ТАЛОНІВ для емітента таких талонів/мережі АЗС, не встановлює обмежень щодо термін дії облікових документів на відпуск нафтопродуктів. Мережа АЗС, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження – не має талонів строком дії 12 місяців, що визначає факт наявності дискримінаційної умови для Суб’єкта оскарження.
Замовник забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 31.12.2025 року.
Але, визначаючи термін дії талонів який є набагато більшим, ніж строк дії Проєкту договору та строк постачання Товару за ним (та згідно умов тендерної документації), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива ПІСЛЯ закінчення строку дії договору.
При тому, що згідно плану закупівлі, така відбувається відповідно до поточних бюджетних призначень на 2025 рік, а отже наявність права на отримання Товару у ЛИПНІ 2026 року (з урахуванням проведення закупівлі згідно поточного бюджетного призначення на 2025 рік) – не може передбачатись для Замовника згідно чинного Бюджетного кодексу України.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- протягом одного року з дати видаткової накладної.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 5 Тендерної документації Замовник отримує на АЗС Бензин А-95 та Дизельне паливо за талонами протягом одного року з дати видаткової накладної.
Замовник визначає дискримінаційну умову щодо терміну дії талонів: протягом одного року з дати видаткової накладної.
ВАРТО ЗВЕРНУТИ УВАГУ, що згідно пояснення Тлумачного словника, слово «протягом» - уживається при позначенні часу існування кого-, чого-небудь, тривання якої-небудь дії, якогось процесу і т. ін.
«Рік» – це одиниця літочислення, проміжок часу, близький до періоду одного обертання Землі навколо Сонця; має 12 календарних місяців.
ОТЖЕ, «протягом року з дати видаткової накладної» - це проміжок часу (термін), який складає 12 місяців з дати виписки видаткової накладної.
Така умова тендерної документації Замовника щодо терміну дії талонів та строку поставки товару не узгоджуються між собою, в тому числі як і строк дії Договору.
Проєкт договору (згідно Додатку № 6 до ТД) містить наступні умови:
1.1. Постачальник зобов’язується передати пально-мастильні матеріали (талони) у власність Замовника, а саме Бензин А-95 та Дизельне паливо для службових автомобільних транспортних засобів комунальної установи «Муніципальна варта» Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області на 2025 рік (ДК 021:2015 Код 09130000-9 - Нафта і дистиляти) (далі - Товар), зазначений в п 1.2. цього Договору, а Замовник — прийняти і оплатити товар.
3.1.Строк поставки товару згідно заявок Замовника: з дня підписання договору до 31.12.2025 року..
11.1. Договір набуває чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками Сторін та скріплення його печатками Сторін (у разі їх використання) і діє до 31 грудня 2025 року. Закінчення строку дії Договору не звільняє Сторони від виконання тих зобов’язань, що лишилися невиконаними.
п. 4.4. Розділу І Тендерної документації передбачає строк поставки товарів: до 31 грудня 2025 року.
Форма оголошення Замовника передбачає строк поставки товарів: Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31 грудня 2025 року.
При цьому, умовами процедури передбачено термін дії талонів – протягом одного року з дати видаткової накладної.
Закупівлі оголошена Замовником та опублікована в електронній системі закупівель 27.05.2025 року, строк прийому пропозицій визначено до 25.06.2025 року, а з урахуванням строків підписання договору (згідно п. 49 Особливостей), отримання талонів на отримання (придбання) нафтопродуктів Замовником можливе не раніше липня 2025 року.
РОЗРАХУНОК: з урахуванням вимоги Замовника в частині терміну дії талонів (протягом одного року з дати видаткової накладної, тобто – протягом 12 місяців з дати видаткової накладної), термін дії останніх повинен закінчуватись НЕ РАНІШЕ ЛИПНЯ 2026 РОКУ.
Умовами тендерної документації щодо терміну дії талонів не узгоджуються з Проєктом договору (в частині строку його дії – до 31.12.2025 року, строку поставки Товару – до 31.12.2025 року) та строку дії талонів (з урахуванням вищезазначеного розрахунку – ДО ЛИПНЯ 2026 року).
Додатково варто зауважити, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає НОРМУ СТРОКУ ДІЇ ТАЛОНІВ для емітента таких талонів/мережі АЗС, не встановлює обмежень щодо термін дії облікових документів на відпуск нафтопродуктів. Мережа АЗС, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження – не має талонів строком дії 12 місяців, що визначає факт наявності дискримінаційної умови для Суб’єкта оскарження.
Замовник забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 31.12.2025 року.
Але, визначаючи термін дії талонів який є набагато більшим, ніж строк дії Проєкту договору та строк постачання Товару за ним (та згідно умов тендерної документації), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива ПІСЛЯ закінчення строку дії договору.
При тому, що згідно плану закупівлі, така відбувається відповідно до поточних бюджетних призначень на 2025 рік, а отже наявність права на отримання Товару у ЛИПНІ 2026 року (з урахуванням проведення закупівлі згідно поточного бюджетного призначення на 2025 рік) – не може передбачатись для Замовника згідно чинного Бюджетного кодексу України.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- протягом одного року з дати видаткової накладної.
×
-
Назва доказу:
ТАЛОНИ
-
Повʼязаний документ:
Талони АЗС БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДОГОВІР
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): ІІ. Умову в частині наявності: терміну дії талонів: протягом одного року з дати видаткової накладної.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на умови ТД
Номер:
fa6afe8de73147d1b00583d0d3b77129
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-27-009764-a.a1
Назва:
СКАРГА на умови ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Талони АЗС БРСМ.pdf 30.05.2025 16:03
- Договір БРСМ Девон.pdf 30.05.2025 16:03
- 30.05.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.pdf 30.05.2025 16:03
- 30.05.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації ДОК.docx 30.05.2025 16:03
- sign.p7s 30.05.2025 16:55
- рішення від 03.06.2025 № 8750.pdf 03.06.2025 16:55
- інформація про резолютивну частину рішення від 11.06.2025 № 9312.pdf 12.06.2025 11:32
- рішення від 11.06.2025 № 9312.pdf 13.06.2025 16:46
- ПОЯСНЕННЯ по скарзі UA-2025-05-27-009764-a.a1.pdf 05.06.2025 11:23
- ПОЯСНЕННЯ по скарзі UA-2025-05-27-009764-a.a1.doc 05.06.2025 11:23
- Протокол 187.pdf 17.06.2025 15:38
- Протокол 187.pdf 17.06.2025 15:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.05.2025 17:20
Дата розгляду скарги:
11.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.06.2025 16:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.06.2025 16:47
Дата виконання рішення Замовником:
17.06.2025 15:41
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №9312-р/пк-пз від 11.06.2025, Замовником внесено зміни до тендерної документації та завантажено її в новій редакції.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
dea4a92e442b4823ad376d4a08db0322
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ умову: в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС у радіусі 6-ти кілометрів від місцезнаходження Замовника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 5 Тендерної документації Відпуск нафтопродуктів Замовнику здійснюється цілодобово по талонах (скретч-картах), що є підставою для відвантаження нафтопродуктів на АЗС учасника-переможця, що розташовані в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС у радіусі 6-ти кілометрів від місцезнаходження Замовника (проспект Миру, буд 33, м. Чорноморськ, Одеського району, Одеської області, 68003).
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності: в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС у радіусі 6-ти кілометрів від місцезнаходження Замовника.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-Нафта, яку пропонує Суб’єкт оскарження, може задовільнити потребу Замовника в отриманні Товару (згідно номенклатурі предмету закупівлі) протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 6 тендерної документації), АЛЕ, ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС САМЕ у радіусі 6-ти кілометрів від місцезнаходження Замовника (проспект Миру, буд 33, м. Чорноморськ, Одеського району, Одеської області, 68003). - зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
ДЕТАЛЬНІШЕ:
Адреси АЗС мережі БРСМ-Нафта в радіусі БІЛЬШЕ 6-ти кілометрів від місцезнаходження Замовника (проспект Миру, буд 33, м. Чорноморськ, Одеського району, Одеської області, 68003):
- АЗС БРСМ Нафта, вулиця Чорноморська, будинок 100, Великодолинське, Одеська область, 67844 (ВІДСТАНЬ від АЗС до місцезнаходження Замовника СКЛАДАЄ 8,4 км).
- АЗС БРСМ Нафта, вул. Шкільна, будинок 81, Бурлача Балка, Одеська область, 65000 (ВІДСТАНЬ від АЗС до місцезнаходження Замовника СКЛАДАЄ 6,2 км)
Зазначені АЗС знаходиться від місцезнаходження Замовника в радіусі БІЛЬШЕ 6-ти км (а саме: 8,4 км та 6,2 км), що свідчить про наявність дискримінаційної умови в тендерній документації для Суб’єкта оскарження в частині місцезнаходження АЗС.
Суб’єкт оскарження може запропонувати 2 АЗС в безпосередній близькості до підприємства Замовника та визначеного ним радіуса у 6-ть км, але такий радіус більше зазначеного у Додатку 5 Тендерної документації.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному радіусі, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС у радіусі 6-ти кілометрів від місцезнаходження Замовника.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 5 Тендерної документації Відпуск нафтопродуктів Замовнику здійснюється цілодобово по талонах (скретч-картах), що є підставою для відвантаження нафтопродуктів на АЗС учасника-переможця, що розташовані в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС у радіусі 6-ти кілометрів від місцезнаходження Замовника (проспект Миру, буд 33, м. Чорноморськ, Одеського району, Одеської області, 68003).
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності: в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС у радіусі 6-ти кілометрів від місцезнаходження Замовника.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-Нафта, яку пропонує Суб’єкт оскарження, може задовільнити потребу Замовника в отриманні Товару (згідно номенклатурі предмету закупівлі) протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 6 тендерної документації), АЛЕ, ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС САМЕ у радіусі 6-ти кілометрів від місцезнаходження Замовника (проспект Миру, буд 33, м. Чорноморськ, Одеського району, Одеської області, 68003). - зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
ДЕТАЛЬНІШЕ:
Адреси АЗС мережі БРСМ-Нафта в радіусі БІЛЬШЕ 6-ти кілометрів від місцезнаходження Замовника (проспект Миру, буд 33, м. Чорноморськ, Одеського району, Одеської області, 68003):
- АЗС БРСМ Нафта, вулиця Чорноморська, будинок 100, Великодолинське, Одеська область, 67844 (ВІДСТАНЬ від АЗС до місцезнаходження Замовника СКЛАДАЄ 8,4 км).
- АЗС БРСМ Нафта, вул. Шкільна, будинок 81, Бурлача Балка, Одеська область, 65000 (ВІДСТАНЬ від АЗС до місцезнаходження Замовника СКЛАДАЄ 6,2 км)
Зазначені АЗС знаходиться від місцезнаходження Замовника в радіусі БІЛЬШЕ 6-ти км (а саме: 8,4 км та 6,2 км), що свідчить про наявність дискримінаційної умови в тендерній документації для Суб’єкта оскарження в частині місцезнаходження АЗС.
Суб’єкт оскарження може запропонувати 2 АЗС в безпосередній близькості до підприємства Замовника та визначеного ним радіуса у 6-ть км, але такий радіус більше зазначеного у Додатку 5 Тендерної документації.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному радіусі, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС у радіусі 6-ти кілометрів від місцезнаходження Замовника.
×
-
Назва доказу:
ДОГОВІР
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон.pdf
-
-
Назва доказу:
Посилання на сайт мережі БРСМ-Нафта https://brsm-nafta.com/map
-
Повʼязаний документ:
30.05.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): І. Умову в частині наявності: в обов’язковому порядку не менше 2-х АЗС у радіусі 6-ти кілометрів від місцезнаходження Замовника.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
4aa0a4264eaa415c87e2e897eb34ce93
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ умову в частині наявності: Термін дії талонів (скретч-карток) на відпуск товару – не менше 12 (дванадцяти) місяців з дати поставки.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 5 Тендерної документації Термін дії талонів (скретч-карток) на відпуск товару – не менше 12 (дванадцяти) місяців з дати поставки, з можливістю безоплатної пролонгації їх дії на строк не менше 2 місяців;
Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності Термін дії талонів (скретч-карток) на відпуск товару – не менше 12 (дванадцяти) місяців з дати поставки.
Така умова тендерної документації Замовника щодо терміну дії талонів та строку поставки товару не узгоджуються між собою, в тому числі як і строк дії Договору.
Проєкт договору (згідно Додатку № 6 до ТД) містить наступні умови:
1.1. Постачальник зобов’язується передати пально-мастильні матеріали (талони) у власність Замовника, а саме Бензин А-95 та Дизельне паливо для службових автомобільних транспортних засобів комунальної установи «Муніципальна варта» Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області на 2025 рік (ДК 021:2015 Код 09130000-9 - Нафта і дистиляти) (далі - Товар), зазначений в п 1.2. цього Договору, а Замовник — прийняти і оплатити товар.
3.1.Строк поставки товару згідно заявок Замовника: з дня підписання договору до 31.12.2025 року..
11.1. Договір набуває чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками Сторін та скріплення його печатками Сторін (у разі їх використання) і діє до 31 грудня 2025 року. Закінчення строку дії Договору не звільняє Сторони від виконання тих зобов’язань, що лишилися невиконаними.
п. 4.4. Розділу І Тендерної документації передбачає строк поставки товарів: до 31 грудня 2025 року.
Форма оголошення Замовника передбачає строк поставки товарів: Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31 грудня 2025 року.
При цьому, умовами процедури передбачено термін дії талонів – Термін дії талонів (скретч-карток) на відпуск товару – не менше 12 (дванадцяти) місяців з дати поставки.
Закупівлі оголошена Замовником та опублікована в електронній системі закупівель 27.05.2025 року, строк прийому пропозицій визначено до 04.06.2025 року, а з урахуванням строків підписання договору (згідно п. 49 Особливостей), отримання талонів на отримання (придбання) нафтопродуктів Замовником можливе не раніше червня 2025 року.
РОЗРАХУНОК: з урахуванням вимоги Замовника в частині терміну дії талонів (не менше 12 (дванадцяти) місяців з дати поставки), термін дії останніх повинен закінчуватись НЕ РАНІШЕ ЧЕРВНЯ 2026 РОКУ.
Умовами тендерної документації щодо терміну дії талонів не узгоджуються з Проєктом договору (в частині строку його дії – до 31.12.2025 року, строку поставки Товару – до 31.12.2025 року) та строку дії талонів (з урахуванням вищезазначеного розрахунку – ДО ЧЕРВНЯ 2026 року).
Додатково варто зауважити, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає НОРМУ СТРОКУ ДІЇ ТАЛОНІВ для емітента таких талонів/мережі АЗС, не встановлює обмежень щодо термін дії облікових документів на відпуск нафтопродуктів. Мережа АЗС, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження – не має талонів строком дії 12 місяців, що визначає факт наявності дискримінаційної умови для Суб’єкта оскарження.
Замовник забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 31.12.2025 року.
Але, визначаючи термін дії талонів який є набагато більшим, ніж строк дії Проєкту договору та строк постачання Товару за ним (та згідно умов тендерної документації), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива ПІСЛЯ закінчення строку дії договору.
При тому, що згідно плану закупівлі, така відбувається відповідно до поточних бюджетних призначень на 2025 рік, а отже наявність права на отримання Товару у червні 2026 року (з урахуванням проведення закупівлі згідно поточного бюджетного призначення на 2025 рік) – не може передбачатись для Замовника згідно чинного Бюджетного кодексу України.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- Термін дії талонів (скретч-карток) на відпуск товару – не менше 12 (дванадцяти) місяців з дати поставки.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 5 Тендерної документації Термін дії талонів (скретч-карток) на відпуск товару – не менше 12 (дванадцяти) місяців з дати поставки, з можливістю безоплатної пролонгації їх дії на строк не менше 2 місяців;
Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності Термін дії талонів (скретч-карток) на відпуск товару – не менше 12 (дванадцяти) місяців з дати поставки.
Така умова тендерної документації Замовника щодо терміну дії талонів та строку поставки товару не узгоджуються між собою, в тому числі як і строк дії Договору.
Проєкт договору (згідно Додатку № 6 до ТД) містить наступні умови:
1.1. Постачальник зобов’язується передати пально-мастильні матеріали (талони) у власність Замовника, а саме Бензин А-95 та Дизельне паливо для службових автомобільних транспортних засобів комунальної установи «Муніципальна варта» Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області на 2025 рік (ДК 021:2015 Код 09130000-9 - Нафта і дистиляти) (далі - Товар), зазначений в п 1.2. цього Договору, а Замовник — прийняти і оплатити товар.
3.1.Строк поставки товару згідно заявок Замовника: з дня підписання договору до 31.12.2025 року..
11.1. Договір набуває чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками Сторін та скріплення його печатками Сторін (у разі їх використання) і діє до 31 грудня 2025 року. Закінчення строку дії Договору не звільняє Сторони від виконання тих зобов’язань, що лишилися невиконаними.
п. 4.4. Розділу І Тендерної документації передбачає строк поставки товарів: до 31 грудня 2025 року.
Форма оголошення Замовника передбачає строк поставки товарів: Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31 грудня 2025 року.
При цьому, умовами процедури передбачено термін дії талонів – Термін дії талонів (скретч-карток) на відпуск товару – не менше 12 (дванадцяти) місяців з дати поставки.
Закупівлі оголошена Замовником та опублікована в електронній системі закупівель 27.05.2025 року, строк прийому пропозицій визначено до 04.06.2025 року, а з урахуванням строків підписання договору (згідно п. 49 Особливостей), отримання талонів на отримання (придбання) нафтопродуктів Замовником можливе не раніше червня 2025 року.
РОЗРАХУНОК: з урахуванням вимоги Замовника в частині терміну дії талонів (не менше 12 (дванадцяти) місяців з дати поставки), термін дії останніх повинен закінчуватись НЕ РАНІШЕ ЧЕРВНЯ 2026 РОКУ.
Умовами тендерної документації щодо терміну дії талонів не узгоджуються з Проєктом договору (в частині строку його дії – до 31.12.2025 року, строку поставки Товару – до 31.12.2025 року) та строку дії талонів (з урахуванням вищезазначеного розрахунку – ДО ЧЕРВНЯ 2026 року).
Додатково варто зауважити, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає НОРМУ СТРОКУ ДІЇ ТАЛОНІВ для емітента таких талонів/мережі АЗС, не встановлює обмежень щодо термін дії облікових документів на відпуск нафтопродуктів. Мережа АЗС, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження – не має талонів строком дії 12 місяців, що визначає факт наявності дискримінаційної умови для Суб’єкта оскарження.
Замовник забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 31.12.2025 року.
Але, визначаючи термін дії талонів який є набагато більшим, ніж строк дії Проєкту договору та строк постачання Товару за ним (та згідно умов тендерної документації), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива ПІСЛЯ закінчення строку дії договору.
При тому, що згідно плану закупівлі, така відбувається відповідно до поточних бюджетних призначень на 2025 рік, а отже наявність права на отримання Товару у червні 2026 року (з урахуванням проведення закупівлі згідно поточного бюджетного призначення на 2025 рік) – не може передбачатись для Замовника згідно чинного Бюджетного кодексу України.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- Термін дії талонів (скретч-карток) на відпуск товару – не менше 12 (дванадцяти) місяців з дати поставки.
×
-
Назва доказу:
ТАЛОНИ
-
Повʼязаний документ:
Талони АЗС БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДОГОВІР
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): ІІ. Умову в частині наявності: Термін дії талонів (скретч-карток) на відпуск товару – не менше 12 (дванадцяти) місяців з дати поставки.