-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з проведення лабораторних досліджень )
закупівля здійснюється відповідно до норм постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178
Завершена
1 177 433.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 887.17 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 887.17 UAH
Період оскарження:
27.05.2025 13:52 - 07.06.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
a21894d2d00d4d30bbfa2f8a596b2d86
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-27-007822-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Скарга на порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі (умов закупівлі). 27 травня 2025 р. Комунальне некомерційне підприємство Харківської обласної ради "Обласна клінічна психіатрична лікарня № 3" (далі - Замовник) оголосило відкриті торги з особливостями на закупівлю ДК 021:2015 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з проведення лабораторних досліджень).
У процесі розгляду умов закупівлі, ПП МЛ «Аналітика» встановило, що тендерна документація містить умови, що є дискримінаційними та такими, що порушує чинне законодавство, а саме:
І. Так, у п. 1.3.1 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до Тендерної документації передбачено надання:
«Дoвiдкa в довільній формі, щo мiстить iнфopмaцiю пpo нaявнiсть у учaсникa працівників вiдпoвiднoї квaлiфiкaцiї, якi мaють нeoбхiднi знaння тa дoсвiд.
-В довідці зазначити, зокрема, але не виключно, інформацію (ПІБ, тощо) про наявність у штаті не менше одного лаборанта-бактеріолога, що пройшов навчання з перевірки знань з питань охорони праці та має відповідне діюче посвідчення, копія або сканований оригінал якого надати у складі тендерної пропозиції».
ІІ. Згідно п. 5.1 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до Тендерної документації:
«вартість кожної запропонованої послуги має бути підтверджена у складі тендерної пропозиції учасника документом, виданий на ім’я Учасника торгів, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів (статистика, торгово-промислова палата та/або ДП «Держзовнішінформ», та/або біржа, та/або інші компетентні органи про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів), не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. До даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015. Вказаний документ повинен мати посилання на номер закупівлі в системі електронних закупівель».
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
ПП МЛ «Аналітика» є потенційним учасником цієї закупівлі та у найближчий час подасть свою тендерну пропозицію. Також у штаті ПП МЛ «Аналітика» наявні працівники на посадах бактеріолог та лікар-бактеріолог, водночас відсутня посада «лаборанта-бактеріолога» (оскільки вона не передбачена Класифікатором професій). Що ж до вимоги надати документальне підтвердження вартості, то оскільки така вимога суперечить ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостям. Також надання такого документу ускладнює доступ і законні інтереси та очікування учасників, зокрема, ПП МЛ «Аналітика» щодо участі у відкритих торгах, призводить до зайвих витрат, обмежую пропозицію найменшої ціни тощо.
Тому вказана невідповідність призведе до прийняття рішення Замовником про дискваліфікацію та відхилення тендерної пропозиції учасника, зокрема ПП МЛ «Аналітика», навіть з найнижчою ціною тендерної пропозиції.
Пов'язані документи:
Учасник
- Витяг із Класифікатора професій.pdf 31.05.2025 20:32
- Посада бактеріолог.pdf 31.05.2025 20:32
- ТД Лабораторні послуги 2.docx 31.05.2025 20:32
- Скарга КНП ХОР Обласна клінічна психіатрична лікарня № 3 31.05.2025.docx 31.05.2025 20:32
- Скарга КНП ХОР Обласна клінічна психіатрична лікарня № 3 31.05.2025.pdf 31.05.2025 20:32
- sign.p7s 31.05.2025 20:33
- рішення від 03.06.2025 №8776.pdf 03.06.2025 15:24
- інформація про резолютивну частину рішення від 10.06.2025 №9261.pdf 11.06.2025 12:41
- рішення від 10.06.2025 №9261.pdf 13.06.2025 15:21
- Інформація щодо проведення Процедури закупівлі (пояснення по суті скарги) 05.06.2025 11:16
- Інформація щодо проведення процедури закупівлі 05.06.2025 15:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.05.2025 21:00
Дата розгляду скарги:
10.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.06.2025 15:24
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
13.06.2025 15:22
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
13.06.2025 15:22
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
083272be4f624d6ab0261890384dca4a
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
У п. 1.3.1 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до Тендерної документації передбачено надання:
«Дoвiдкa в довільній формі, щo мiстить iнфopмaцiю пpo нaявнiсть у учaсникa працівників вiдпoвiднoї квaлiфiкaцiї, якi мaють нeoбхiднi знaння тa дoсвiд.
-В довідці зазначити, зокрема, але не виключно, інформацію (ПІБ, тощо) про наявність у штаті не менше одного лаборанта-бактеріолога, що пройшов навчання з перевірки знань з питань охорони праці та має відповідне діюче посвідчення, копія або сканований оригінал якого надати у складі тендерної пропозиції».
По-перше, посада «лаборанта-бактеріолога» суперечить та не передбачена у Класифікаторі професій (Наказ Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327).
Натомість згідно роз‘яснень Держпраці: «керівники підприємств, оформляючи кадрову документацію (трудові книжки, накази, штатні розписи тощо), мають записувати назви посад відповідно до Класифікатора професій» (посилання на джерело: https://lviv.dsp.gov.ua/osnovnym-dokumentom-shcho-pidtverdzhuie-s/14475/ )
По-друге, така умова є дискримінаційною, оскільки виключає інші посади, пов‘язані із бактеріологією, направлена виключно на неправомірне обмеження конкуренції та надання переваг лише учаснику, який має у своєму штаті посаду «лаборанта-бактеріолога».
Так, умови Тендерної документації безальтернативно визначають про наявність у штаті учасника працівника з посадою «лаборанта-бактеріолога».
Натомість відсутнє будь-яке логічне обґрунтування у наявності саме цієї посади «лаборанта-бактеріолога» для виконання договору, а не будь-якої іншої пов‘язаної посади працівника, який пройшов навчання зі знань Правил охорони праці НПАОП 0.00-1.81-18 та має відповідне діюче посвідчення.
При цьому, Класифікатор професій містить інші посади, пов‘язані із бактеріологією:
• Бактеріолог;
• Лікар-бактеріолог;
• Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу.
Тобто ставлячи таку умову, Замовник повинен був передбачити наявність інших посад, указавши про пов‘язані або еквіваленти посад, що відповідає принципу недискримінації учасників та рівне ставлення до них (п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Отже, вимога наявності посади «лаборанта-бактеріолога» суперечить Класифікатору професій (Наказ Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327), є дискримінаційною умовою, оскільки виключає інші посади, пов‘язані із бактеріологією, направлена виключно на неправомірне обмеження конкуренції та надання переваг лише учаснику, який має у своєму штаті посаду «лаборанта-бактеріолога».
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
ПП МЛ «Аналітика» є потенційним учасником цієї закупівлі та у найближчий час подасть свою тендерну пропозицію. Також у штаті ПП МЛ «Аналітика» наявні працівники на посадах бактеріолог та лікар-бактеріолог, водночас відсутня посада «лаборанта-бактеріолога» (оскільки вона не передбачена Класифікатором професій).
Тому вказана дискримінаційна умова призведе до прийняття рішення Замовником про дискваліфікацію та відхилення тендерної пропозиції учасника, зокрема ПП МЛ «Аналітика»
Згідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
«Дoвiдкa в довільній формі, щo мiстить iнфopмaцiю пpo нaявнiсть у учaсникa працівників вiдпoвiднoї квaлiфiкaцiї, якi мaють нeoбхiднi знaння тa дoсвiд.
-В довідці зазначити, зокрема, але не виключно, інформацію (ПІБ, тощо) про наявність у штаті не менше одного лаборанта-бактеріолога, що пройшов навчання з перевірки знань з питань охорони праці та має відповідне діюче посвідчення, копія або сканований оригінал якого надати у складі тендерної пропозиції».
По-перше, посада «лаборанта-бактеріолога» суперечить та не передбачена у Класифікаторі професій (Наказ Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327).
Натомість згідно роз‘яснень Держпраці: «керівники підприємств, оформляючи кадрову документацію (трудові книжки, накази, штатні розписи тощо), мають записувати назви посад відповідно до Класифікатора професій» (посилання на джерело: https://lviv.dsp.gov.ua/osnovnym-dokumentom-shcho-pidtverdzhuie-s/14475/ )
По-друге, така умова є дискримінаційною, оскільки виключає інші посади, пов‘язані із бактеріологією, направлена виключно на неправомірне обмеження конкуренції та надання переваг лише учаснику, який має у своєму штаті посаду «лаборанта-бактеріолога».
Так, умови Тендерної документації безальтернативно визначають про наявність у штаті учасника працівника з посадою «лаборанта-бактеріолога».
Натомість відсутнє будь-яке логічне обґрунтування у наявності саме цієї посади «лаборанта-бактеріолога» для виконання договору, а не будь-якої іншої пов‘язаної посади працівника, який пройшов навчання зі знань Правил охорони праці НПАОП 0.00-1.81-18 та має відповідне діюче посвідчення.
При цьому, Класифікатор професій містить інші посади, пов‘язані із бактеріологією:
• Бактеріолог;
• Лікар-бактеріолог;
• Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу.
Тобто ставлячи таку умову, Замовник повинен був передбачити наявність інших посад, указавши про пов‘язані або еквіваленти посад, що відповідає принципу недискримінації учасників та рівне ставлення до них (п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Отже, вимога наявності посади «лаборанта-бактеріолога» суперечить Класифікатору професій (Наказ Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327), є дискримінаційною умовою, оскільки виключає інші посади, пов‘язані із бактеріологією, направлена виключно на неправомірне обмеження конкуренції та надання переваг лише учаснику, який має у своєму штаті посаду «лаборанта-бактеріолога».
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
ПП МЛ «Аналітика» є потенційним учасником цієї закупівлі та у найближчий час подасть свою тендерну пропозицію. Також у штаті ПП МЛ «Аналітика» наявні працівники на посадах бактеріолог та лікар-бактеріолог, водночас відсутня посада «лаборанта-бактеріолога» (оскільки вона не передбачена Класифікатором професій).
Тому вказана дискримінаційна умова призведе до прийняття рішення Замовником про дискваліфікацію та відхилення тендерної пропозиції учасника, зокрема ПП МЛ «Аналітика»
Згідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника з наявною дискримінаційною вимогою
-
Повʼязаний документ:
ТД Лабораторні послуги 2.docx
-
-
Назва доказу:
ПП МЛ Аналітика. Посада бактеріолог
-
Повʼязаний документ:
Посада бактеріолог.pdf
-
-
Назва доказу:
Витяг із Класифікатора професій
-
Повʼязаний документ:
Витяг із Класифікатора професій.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство Харківської обласної ради "Обласна клінічна психіатрична лікарня № 3" (код ЄДРПОУ: 02003675) внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі з особливостями ДК 021:2015 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з проведення лабораторних досліджень), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-05-27-007822-a, а саме: 1. Виключити із п. 1.3.1 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до Тендерної документації словосполучення «лаборанта-бактеріолога» та замінити його на «працівника (зокрема, але не обмежуючись бактеріолог, лікар-бактеріолог тощо)», у результаті чого викласти п. 1.3.1 Додатку №1 Тендерної документації у наступній редакції: «Дoвiдкa в довільній формі, щo мiстить iнфopмaцiю пpo нaявнiсть у учaсникa працівників вiдпoвiднoї квaлiфiкaцiї, якi мaють нeoбхiднi знaння тa дoсвiд. -В довідці зазначити, зокрема, але не виключно, інформацію (ПІБ, тощо) про наявність у штаті не менше одного працівника (зокрема, але не обмежуючись бактеріолог, лікар-бактеріолог тощо), що пройшов навчання з перевірки знань з питань охорони праці та має відповідне діюче посвідчення, копія або сканований оригінал якого надати у складі тендерної пропозиції».
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
b03724f4c3b04c6e8ee381ec47b7016b
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно п. 5.1 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до Тендерної документації:
«вартість кожної запропонованої послуги має бути підтверджена у складі тендерної пропозиції учасника документом, виданий на ім’я Учасника торгів, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів (статистика, торгово-промислова палата та/або ДП «Держзовнішінформ», та/або біржа, та/або інші компетентні органи про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів), не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. До даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015. Вказаний документ повинен мати посилання на номер закупівлі в системі електронних закупівель».
По-перше, а ні ЗУ «Про публічні закупівлі», а ні Особливості не вимагають, що б ціна договору про закупівлю була ринковою. Адже у відкритих торгах перемагає тендерна пропозиція з найнижчою ціною.
По-друге, указана вимога неправомірно обмежує тендерні пропозиції із ціною менше ринкових та може призвести до завищення ціни закупівлі та спричинення збитків замовнику.
По-третє, така умова не відноситься до кваліфікаційних критеріїв та суперечить ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Так, ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Тому а ні ЗУ «Про публічні закупівлі», а ні Особливості не вимагають в учасників надавати підтвердження запропонованої ціни послуги та ще й певними спеціалізованими організаціями.
По-четверте, у постанові від 21.09.2022 у справі № 640/30067/20 (URL: https://reyestr.court.gov.ua/Review/106366563) Верховний Суд прямо вказує, що ЗУ «Про публічні закупівлі» не обмежує учасників щодо обґрунтування аномально низької ціни, також відсутні вимоги до кількості аргументів, їх конкретизації, наведення доказів чи надання конкретних підтверджуючих документів.
Замовник же вимагає підтвердити ціну тендерної пропозиції, яка ще не визнана аномально низькою ціною, ще й на стадії подання таких пропозицій, що суперечить ЗУ «Про публічні закупівлі».
По-п‘яте, саме Замовник здійснює розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі, а учасники лише можуть подати тендерні пропозиції з ціною рівною або нижче вказаній у тендерній документації.
Згідно до ч. 4 ст. ЗУ «Про публічні закупівлі», для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання.
Для визначення очікуваної вартості замовником може використовуватися примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затверджена наказом Мінекономрозвитку від 18.02.2020 № 275 (зі змінами) (далі - методика), що розроблена на виконання пункту 11 частини першої статті 9 Закону, та яка може застосовуватися замовником до закупівель, що здійснюються у відповідності до Закону та Особливостей, у тому числі із застосуванням описаних методів визначення очікуваної вартості. Ця методика має рекомендаційний характер. Замовник самостійно здійснює розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі, ураховуючи його специфіку та може керуватися методикою.
По-шосте, указана вимога призводить до необхідності витрачати додаткові кошти учасників на документ, який буде стосуватися лише однієї закупівлі («Вказаний документ повинен мати посилання на номер закупівлі в системі електронних закупівель»), що ускладнює доступ і законні інтереси та очікування учасників, зокрема, ПП МЛ «Аналітика» щодо участі у відкритих торгах.
По-сьоме, вказане положення має дискримінаційний характер відносно ПП МЛ «Аналітика», адже не маючи такого документа ПП МЛ «Аналітика» буде дискваліфіковане Замовником.
Отже, вимога документального підтвердження вартості суперечить ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостям, є дискримінаційною умовою, оскільки дискваліфікує учасників які не мають таких документів та заздалегідь не знав про необхідність їх отримання.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
ПП МЛ «Аналітика» є потенційним учасником цієї закупівлі та у найближчий час подасть свою тендерну пропозицію. Така вимога суперечить ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостям. Також надання такого документу ускладнює доступ і законні інтереси та очікування учасників, зокрема, ПП МЛ «Аналітика» щодо участі у відкритих торгах, призводить до зайвих витрат, обмежую пропозицію найменшої ціни тощо.
Вказана умова також приведе до прийняття рішення Замовником про дискваліфікацію та відхилення тендерної пропозиції учасника, зокрема ПП МЛ «Аналітика», навіть з найнижчою ціною тендерної пропозиції.
Згідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
«вартість кожної запропонованої послуги має бути підтверджена у складі тендерної пропозиції учасника документом, виданий на ім’я Учасника торгів, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів (статистика, торгово-промислова палата та/або ДП «Держзовнішінформ», та/або біржа, та/або інші компетентні органи про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів), не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. До даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015. Вказаний документ повинен мати посилання на номер закупівлі в системі електронних закупівель».
По-перше, а ні ЗУ «Про публічні закупівлі», а ні Особливості не вимагають, що б ціна договору про закупівлю була ринковою. Адже у відкритих торгах перемагає тендерна пропозиція з найнижчою ціною.
По-друге, указана вимога неправомірно обмежує тендерні пропозиції із ціною менше ринкових та може призвести до завищення ціни закупівлі та спричинення збитків замовнику.
По-третє, така умова не відноситься до кваліфікаційних критеріїв та суперечить ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Так, ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Тому а ні ЗУ «Про публічні закупівлі», а ні Особливості не вимагають в учасників надавати підтвердження запропонованої ціни послуги та ще й певними спеціалізованими організаціями.
По-четверте, у постанові від 21.09.2022 у справі № 640/30067/20 (URL: https://reyestr.court.gov.ua/Review/106366563) Верховний Суд прямо вказує, що ЗУ «Про публічні закупівлі» не обмежує учасників щодо обґрунтування аномально низької ціни, також відсутні вимоги до кількості аргументів, їх конкретизації, наведення доказів чи надання конкретних підтверджуючих документів.
Замовник же вимагає підтвердити ціну тендерної пропозиції, яка ще не визнана аномально низькою ціною, ще й на стадії подання таких пропозицій, що суперечить ЗУ «Про публічні закупівлі».
По-п‘яте, саме Замовник здійснює розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі, а учасники лише можуть подати тендерні пропозиції з ціною рівною або нижче вказаній у тендерній документації.
Згідно до ч. 4 ст. ЗУ «Про публічні закупівлі», для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання.
Для визначення очікуваної вартості замовником може використовуватися примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затверджена наказом Мінекономрозвитку від 18.02.2020 № 275 (зі змінами) (далі - методика), що розроблена на виконання пункту 11 частини першої статті 9 Закону, та яка може застосовуватися замовником до закупівель, що здійснюються у відповідності до Закону та Особливостей, у тому числі із застосуванням описаних методів визначення очікуваної вартості. Ця методика має рекомендаційний характер. Замовник самостійно здійснює розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі, ураховуючи його специфіку та може керуватися методикою.
По-шосте, указана вимога призводить до необхідності витрачати додаткові кошти учасників на документ, який буде стосуватися лише однієї закупівлі («Вказаний документ повинен мати посилання на номер закупівлі в системі електронних закупівель»), що ускладнює доступ і законні інтереси та очікування учасників, зокрема, ПП МЛ «Аналітика» щодо участі у відкритих торгах.
По-сьоме, вказане положення має дискримінаційний характер відносно ПП МЛ «Аналітика», адже не маючи такого документа ПП МЛ «Аналітика» буде дискваліфіковане Замовником.
Отже, вимога документального підтвердження вартості суперечить ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостям, є дискримінаційною умовою, оскільки дискваліфікує учасників які не мають таких документів та заздалегідь не знав про необхідність їх отримання.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
ПП МЛ «Аналітика» є потенційним учасником цієї закупівлі та у найближчий час подасть свою тендерну пропозицію. Така вимога суперечить ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостям. Також надання такого документу ускладнює доступ і законні інтереси та очікування учасників, зокрема, ПП МЛ «Аналітика» щодо участі у відкритих торгах, призводить до зайвих витрат, обмежую пропозицію найменшої ціни тощо.
Вказана умова також приведе до прийняття рішення Замовником про дискваліфікацію та відхилення тендерної пропозиції учасника, зокрема ПП МЛ «Аналітика», навіть з найнижчою ціною тендерної пропозиції.
Згідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника з наявною дискримінаційною вимогою
-
Повʼязаний документ:
ТД Лабораторні послуги 2.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Виключити п. 5.1 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до Тендерної документації, а саме: «вартість кожної запропонованої послуги має бути підтверджена у складі тендерної пропозиції учасника документом, виданий на ім’я Учасника торгів, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів (статистика, торгово-промислова палата та/або ДП «Держзовнішінформ», та/або біржа, та/або інші компетентні органи про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів), не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. До даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015. Вказаний документ повинен мати посилання на номер закупівлі в системі електронних закупівель».