• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Алкотестери

1. Місце поставки товару: КЛПУ "Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф" за адресою: вул. Остапа Вишні, б.24, м. Краматорськ, Донецька область, 84331. 2. Кількість: 39 штук; 3. Обсяг поставки товару: згідно з Додатком №3; 4. Строк поставки товару: протягом 10 (десяти) календарних днів з дати узгодження відповідної заявки від Замовника на отримання товару.

Торги не відбулися

196 226.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 962.26 UAH
Період оскарження: 23.10.2018 13:06 - 26.10.2018 15:00
Вимога
Відхилено

ВИМОГА про усунення порушення у процесі проведення допорогової закупівлі товару: алкотестери код за CPV за ДК 021:2015- 38430000-8 (ідентифікатор закупівлі: UA-2018-10-23-000450-c)

Номер: 7dd77afd33d54a0785ee173ccdf9bc9e
Ідентифікатор запиту: UA-2018-10-23-000450-c.c1
Назва: ВИМОГА про усунення порушення у процесі проведення допорогової закупівлі товару: алкотестери код за CPV за ДК 021:2015- 38430000-8 (ідентифікатор закупівлі: UA-2018-10-23-000450-c)
Вимога:
Вих. №298-10 від 26.10.2018 Голові тендерного комітету КЛПУ "Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф" Кіяшку І.А. __________________________________ вул. Остапа Вишні, 24, м. Краматорськ, Донецька область, 84331 засіб зв’язку: тел. (06264) 7-02-03, e-mail: docemp.tender@ukr.net ВИМОГА про усунення порушення у процесі проведення допорогової закупівлі товару: алкотестери код за CPV за ДК 021:2015- 38430000-8 (ідентифікатор закупівлі: UA-2018-10-23-000450-c) 23.10.2018 Комунальною лікувально-профілактичною установою "Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф" (далі - "Замовник") на веб-порталі Уповноваженого органу "Prozorro" (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-10-23-000450-c) оприлюднено оголошення про проведення допорогової закупівлі (ідентифікатор закупівлі: UA-2018-10-23-000450-c) товару за кодом національного класифікатора України "ДК 021:2015: 38430000-8 - Детектори та аналізатори", затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №1749 від 23.12.2015 "Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007", у кількості 39 шт. з очікуваною вартістю 196 226,00 грн. з ПДВ. Відповідно до абзацу четвертого ч.1 ст. 2 Закону України "Про публічні Закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII (далі - "Закон"), Замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених Законом, під час здійснення допорогових закупівель. Відповідно до ст. 3 цього Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Зазначене положення Закону кореспондується з положенням пп. 6.2. п. 6 Порядку здійснення допорогових закупівель, затвердженого наказом ДП "Зовнішторгвидав України" від 13.04.2016 № 35. 25.10.2018 у період Уточнень наше підприємство, як Користувач Системи, звернулося до Замовника з питаннями щодо встановлених вимог, а саме: «РОЗ`ЯСНЕННЯ №1: Для яких цілей Замовник закуповує алкотестери (наприклад, для сприяння безпеці дорожнього руху, для використання під час попереднього медичного огляду або контролювання, передрейсового медичного огляду водіїв транспортних засобів, для охорони праці, тощо) ? РОЗ`ЯСНЕННЯ №2: Якому Стандарту України алкотестери, що є предметом закупівлі, повинні відповідати: ДСТУ EN 15964:2014 чи ДСТУ ОIML R 126:2014 ? А якщо ні, то згідно яких норм чинного законодавства ? РОЗ`ЯСНЕННЯ №3: Чи мають алкотестери, що є предметом закупівлі, бути дозволеними для використання Міністерством охорони здоров’я України ? А якщо ні, то згідно яких норм чинного законодавства ? РОЗ`ЯСНЕННЯ №4: Чи повинні алкотестери, що є предметом закупівлі, відповідати Технічному регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України №94 від 13.01.2016 та Технічному регламенту щодо медичних виробів, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України №753 від 02.10.2013 ? А якщо ні, то згідно яких норм чинного законодавства ?» 26.10.2018 від Замовника було отримано відповідь по суті щодо «РОЗ`ЯСНЕННЯ №1: Замовник закуповує алкотестери для вимірювання вмісту парів етилового спирту у повітрі, що видихає людина, для передрейсового медичного огляду водіїв транспортних засобів.» Нажаль, щодо РОЗ`ЯСНЕННЯ №2, РОЗ`ЯСНЕННЯ №3, РОЗ`ЯСНЕННЯ №4 відповіді по суті не отримано. Так, Замовник взагалі ухилився від відповіді на запитання «РОЗ`ЯСНЕННЯ №3: Чи мають алкотестери, що є предметом закупівлі, бути дозволеними для використання Міністерством охорони здоров’я України ? А якщо ні, то згідно яких норм чинного законодавства ?», що є порушенням принципів здійснення публічних закупівель. Відповідь щодо «РОЗ`ЯСНЕННЯ №2: Відповідність ДСТУ EN 15964 та ДСТУ OIML R126 згідно ст.4 п.2.4 Закону України про Стандартизацію не є обов’язковою» не відповідає дійсності. Так, у статті 4 пункт 2.4 зазначено «п.2 Державна політика у сфері стандартизації базується на збалансованому застосуванні таких принципів: … п.п.4 добровільного застосування національних стандартів та кодексів усталеної практики, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами». Відповідно до Закону України "Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності" та на виконання статті 56 Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, ратифікованої Законом України від 16.09.2014 N 1678-VII, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України було видано наказ від 30.12.2014 №1494 "Про прийняття європейських та міжнародних нормативних документів як національних стандартів України, змін до національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні" (далі - "Наказ"). Вказаним наказом були прийняті європейські та міжнародні нормативні документи як національні стандарти України методом підтвердження, наведені в додатку 1, з набранням чинності з 01.01.2016, зокрема, ДСТУ EN 15964:2014 (Назва національних стандартів України - Пристрої неодноразового використання для контролю видихуваного повітря. Вимоги та методи випробувань – Вперше) . Так, ДСТУ EN 15964:2014 (EN 15964:2011, IDT) поширюється на прилади для виявляння алкоголю у видихуваному повітрі, які вимірюють концентрацію алкоголю, що міститься у пробі видихуваного повітря, і призначені для використання під час попереднього огляду або контролювання. Цей стандарт установлює вимоги до основних показників безпеки та робочих характеристик і методи випробовування та вимоги до марковання, маркувальних табличок та інструкцій з експлуатування і поширюється на прилади, що застосовують в професійних цілях, зокрема, у діяльності правоохоронних органів та медичних установах задля сприяння безпеці дорожнього руху а також для охорони праці. Також, на сьогодні процедура направлення та порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного чи іншого сп’яніння, передрейсового медичного огляду водіїв транспортних засобів регламентовано нормативно-правовими актами, а саме: 1. Порядком направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1103 від 17.12.2008 (далі - "Порядок"). 2. Інструкцією про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, затвердженою спільним наказом Міністерства внутрішніх справ України та Міністерством охорони здоров’я України від 09.11.2015 № 1452/735 (далі - "Інструкція"). Будь-якого іншого порядку проведення огляду водіїв законодавством України не передбачено. Згідно з п.10 Порядку огляд водія транспортного засобу проводиться із застосуванням приладів, дозволених для використання Міністерством охорони здоров’я України. Відповідно до вимог Інструкції використання вимірювальної техніки можливе, за умови, що вона дозволена Міністерством охорони здоров’я України та підтверджується сертифікатом відповідності. Отже, визначений Замовником предмет закупівлі товару Алкотестери повинні відповідати не лише вимогам Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №94 від 13.01.2016, але й іншим вимогам чинного законодавства України, зокрема: 1. Європейського стандарту EN 15964:2011, що наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі №1494 від 30.12.2014 прийнято як національний стандарт за позначенням ДСТУ EN 15964:2014 "Пристрої неодноразового використання для контролю видихуваного повітря. Вимоги та методи випробувань" (EN 15964:2011, IDT). 2. Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 753 від 02.10.2013. 3. Порядку направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду, затверджений постановою Кабінету Міністрів України №1103 від 17.12.2008, згідно з яким огляд водія транспортного засобу проводиться із застосуванням приладів, дозволених для використання Міністерством охорони здоров’я України. 4. Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, затвердженої спільним наказом Міністерства внутрішніх справ України та Міністерством охорони здоров’я України від 09.11.2015 № 1452/735, згідно з якою використання вимірювальної техніки можливе, за умови, що вона дозволена Міністерством охорони здоров’я України та підтверджується сертифікатом відповідності. Таким чином, згідно вищевикладених нормативно-правових актів визначальним для алкотестерів, які використовуються для передрейсового медичного огляду водіїв транспортних засобів, у сфері охорони праці, як законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки є те, що вони обов’язково мають бути дозволені Міністерством охорони здоров’я України, що підтверджується сертифікатом відповідності. У разі здійснення Замовником закупівлі засобів вимірювальної техніки Алкотестерів, використання яких не передбачено чинним законодавством України, призведе до отримання хибних результатів тестів через невідповідну точність вимірювальних приладів, отримання внаслідок вимірювання юридично недопустимих доказів щодо стану сп’яніння водіїв а також інших осіб, призведе до зниження дисципліни та зростання аварійності, у тому числі з смертельними випадками. Отже, із наведених вище умов, будуть всі підстави вважати такі дії Замовника неефективним використанням бюджетних коштів. Таким чином, для Вашої установи, вкрай важливо бути впевненими в тому, що вимірювальна техніка алкотестери для вимірювання вмісту парів етилового спирту у повітрі, що видихає людина, які купуються за бюджетні кошти для використання в медичній практиці, повинна обов’язково бути дозволена Міністерством охорони здоров’я України та підтверджуватися сертифікатом відповідності. Відповідно до статті 68 Конституції України кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Законів України. На підставі викладеного, з метою ефективного використання бюджетних коштів, керуючись п.п. 14.1. п. 14 Порядку здійснення допорогових закупівель, затвердженого наказом ДП "Зовнішторгвидав України" від 13.04.2016 № 35 (із змінами), - ВИМАГАЄМО: Усунути порушення у процесі проведення допорогової закупівлі UA-2018-10-23-000450-c шляхом внесення до розділу "Технічні вимоги" Додатка 3 (новий) доповнень новими пунктами такого змісту: 1. "Товар повинен відповідати вимогам Стандарту ДСТУ EN 15964:2014 (EN 15964:2011, IDT)» /або «Товар повинен відповідати вимогам Стандарту ДСТУ ОIML R 126:2014"/ – за вибором Замовника. 2. "Товар повинен бути дозволений для використання Міністерством охорони здоров’я України". 3. "Товар повинен відповідати вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №753 від 02.10.2013". У разі неможливості усунення вищезазначених порушень - скасувати закупівлю.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Відповідь надається у вкладенні
Статус вимоги: Відхилено