-
Торги за правилами організатора
-
Мультилотова
-
КЕП
Аксесуари до робочого одягу
Завершена
3 133 372.71
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 70.35 UAH
мін. крок: 0% або 70.35 UAH
Період оскарження:
20.05.2025 12:14 - 24.05.2025 00:00
Вимога
Відхилено
СКАРГА на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції
Номер:
46c15ac417534f80a6515335321e5c88
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-20-005698-a.a1
Назва:
СКАРГА на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції
Вимога:
СКАРГА
на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції
20.05.2025 Товариством з обмеженою відповідальністю "Газорозподільні мережі України" (далі – Товариство, Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу було опубліковано оголошення UA-2025-05-20-005698-a за предметом закупівлі - ДК Аксесуари до робочого одягу, ЛОТ - Рукавички діелектричні (надалі – Процедура закупівлі).
Товариство з обмеженою відповідальністю “Трейдкомплект”, як учасник вирішив прийняти участь у зазначених торгах.
20.06.2025 року Замовник у електронній системі закупівель опублікував протокол №19-18/Ш від 20.06.2025 року, яким пропозицію Скаржника відхилено з підстав того, що пропозиція не відповідає умовам, визначеним в документації закупівлі та вимогам до предмету закупівлі.
Скаржник вважає, що зазначені дії Замовника зроблені з порушенням вимог чинного законодавства України та фактично порушують права Скаржника, адже непоґрунтоване відхилення тендерної пропозиції призводить до неможливості підписання договору про закупівлю та подальшої реалізації товару, отримання прибутку.
Зроблений Скаржником висновок підтверджується наступними обставинами та документами:
По перше: Відповідно до протоколу відхилення тендерної пропозиції №19-18/Ш від 20.06.2025 року, який став підставою для відхилення пропозиції Скаржника вказується, що учасником у складі пропозиції не надано «діючих на дату кінцевого строку подання пропозиції документів санітарно-епідеміологічної експертизи (з додатками – у разі наявності) на товар, що підтверджують відповідність об’єкту експертизи вимогам санітарного законодавства».
Слід зазначити, що у складі пропозиції учасником надано лист від 30 травня 2025 17:14 16_Довідка CЕС.pdf відповідно до якого вказано, що з 1 жовтня 2023 року втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення». Закон №2573-IX скасовує необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції. Оскільки ТОВ «ТРЕЙДКОМПЛЕКТ» отримав Декларацію про відповідність 22 травня 2025 р. та Сертифікат експертизи зразка 16 травня 2025 р., після набуття чинності вищезгаданого закону, згідно чинного
законодавства немає законної необхідності у отримані висновка державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Зазначений лист з посилання на норми діючого законодавства України і став підставою для ненадання у складі пропозиції документів санітарно-епідеміологічної експертизи.
Так, дійсно Закон України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» втратив чинність на підставі Закону України «Про систему громадського здоров’я» від 6 вересня 2022 року № 2573-IX.
Відповідно до вимог Закону України «Про систему громадського здоров’я» від 6 вересня 2022 року № 2573-IX виключено необхідність проведення санітарно-епідеміологічної експертизи.
Таким чином, на етапі оголошення зазначення у тендерній документації вимоги про надання документів санітарно-епідеміологічної експертизи було необґрунтованим та суперечило чинному законодавству України, що в подальшому призвело до необґрунтованого та безпідставного відхилення тендерної пропозиції Учасника.
По-друге: Розділом 1 документації на закупівлю «Перелік критеріїв оцінки та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію» передбачено, що «якщо Замовником під час розгляду пропозиції учасника закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником закупівлі у пропозиції та/або подання яких передбачалося документацією закупівлі, Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагається документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається документацією (крім випадків відсутності забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося Замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником в його пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником закупівлі у складі його пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.».
Таким чином, Замовник на виконання вимог документації мав розмістити щодо учасника повідомлення про усунення невідповідностей, оскільки надання вищевказаних документів жодним чином не стосувались технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Однак, в порушення розділу 1 документації на закупівлю «Перелік критеріїв оцінки та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію» Замовник не розмістив такого повідомлення.
Так само, Замовник не звернувся до компетентних органів з приводу отримання роз’яснення щодо необхідності та можливості оформлення таких документів санітарно-епідеміологічної експертизи.
По-третє: Відповідно до пункту 3.1 Положення про локальну конфліктну комісію Товариства з обмеженою відповідальністю "Газорозподільні мережі України", яке затверджено протоколом засідання Правління Товариства з обмеженою відповідальністю "Газорозподільні мережі України" від 27.03.2025 № 12 (далі - Положення), з метою підвищення якості функціонування системи закупівель Товариства, забезпечення відповідності основних рішень щодо закупівель внутрішнім документам Товариства з питань закупівель та принципам здійснення закупівель, передбачених ч. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», виявлення конфліктних ситуацій, які можуть нести репутаційні ризики для Товариства, утворюється та функціонує ЛКК.
Таким чином внутрішнім нормативним документом Замовника задекларовано пріоритетність дотримання принципів публічних закупівель передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі»
Звертаємо увагу, що відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Наголошуємо, що безпідставне відхилення тендерної пропозиції скаржника порушує принципи публічних закупівель, а саме:
- Замовником безпідставно відхилено найбільш економічно вигідну пропозицію, чим порушено принцип економії;
- Замовником порушено принцип недискримінації учасників та обєктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Крім того, зазначені незаконні та необґрунтовані дії значним чином завдають репутаційні ризики для Товариства в частині відсутності принципу обґрунтованості та доцільності.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо відхилення пропозиції учасника неогругтованим та таким, що суперечить самим принципам публічних закупівель та ефективності роботи Замовника.
Відповідно до пункту 7.21. Положення за результатами розгляду Скарги ЛКК відхиляє або задовольняє Скаргу, а при розгляді Звернення - вживає відповідних заходів реагування (у разі необхідності). У разі виявлення під час аналізу Скарги чи Звернення порушень у сфері закупівельної діяльності, ЛКК має право ініціювати проведення службової перевірки/службового розслідування згідно із встановленим порядком в Товаристві.
Таким чином, керуючись пунктом 7.21. Положення, про,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду та за результатами розгляду задовільнити Скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю “Трейдкомплект”;
2. Скасувати рішення про відхилення пропозиції учасника оформлене протоколом відхилення тендерної пропозиції №19-18/Ш від 20.06.2025 року .
Додаток:
1. Протокол відхилення тендерної пропозиції №19-18/Ш від 20.06.2025 року на 1 арк.
2. Лист від 30 травня 2025 17:14 16_Довідка CЕС.pdf на 1 арк.
3. Запит СЕС б/н від 20.06.2025р.
4. Лист про видачу висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи №4.2-057/2/9466-25 від 24.06.2025р.
Скарга з додатками відправлена на електронну пошту office@grmu.com.ua до До Локальної конфліктної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "Газорозподільні мережі України"
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції 24.06.2025 18:21
- СКАРГА на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції 24.06.2025 18:21
- Лист СЕС № 4.2-057_2_9466 24.06.2025 18:21
- Лист СЕС № 4.2-057_2_9466 24.06.2025 18:21
- Запит СЕС б_н від 20.06.2025 р 24.06.2025 18:21
- Запит СЕС б_н від 20.06.2025 р 24.06.2025 18:21
- Протокол 24.06.2025 18:21
- Протокол 24.06.2025 18:21
- 16_Довідка CЕС 24.06.2025 18:21
- 16_Довідка CЕС 24.06.2025 18:21
Дата подачі:
24.06.2025 18:21
Вирішення:
ТОВ «Газорозподільні мережі України» (далі – Замовник) не є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» та під час здійснення закупівель керується внутрішніми нормативними документами, що регулюють здійснення закупівель, зокрема, Регламентом взаємодії структурних та відокремлених підрозділів ТОВ «Газорозподільні мережі України» під час здійснення закупівель товарів, робіт та послуг, затвердженого рішенням Правління ТОВ «Газорозподільні мережі України» (протокол від 13.03.2025 №10).
Замовником в п.п. 3 п. 4. Розділу 3 додатку 2 до Документації встановлена така вимога:
«4.Для документального підтвердження відповідності пропозиції учасника технічним, якісним та іншим вимогам по предмету закупівлі, встановленим замовником в технічному завданні учасник має надати копії діючих на дату кінцевого строку подання пропозиції документів санітарно- епідеміологічної експертизи (з додатками – у разі наявності) на товар, що підтверджують відповідність об’єкту експертизи вимогам санітарного законодавства.»
На виконання вимоги учасником у складі пропозиції надано «Лист щодо висновка державної санітарно-епідеміологічної експертизи», який містить інформацію про Закон України №2573-ІХ, що скасовує необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції.
Скаржником подано пропозицію у встановлені Замовником строки та не оскаржено умови проведення закупівлі в цій частині в період подання пропозицій. Подаючи пропозицію, учасник автоматично погоджується з умовами документації.
На підставі вищевикладеного, прийнято рішення пропозицію Товариства з обмеженню відповідальністю «Трейдкомплект» (ЄДРПОУ 40433772) відхилити та у задоволені скарги відмовити.
Статус вимоги:
Відхилено