• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Ремонт, технічне обслуговування та метрологічна повірка (калібрування) приладів обліку теплової енергії з видачею необхідної документації (свідоцтва про повірку)

Торги не відбулися

4 125 350.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 41 253.00 UAH
Період оскарження: 16.05.2025 13:33 - 25.05.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 107ddcef03f945f5af3fe8fa586e0b68
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-16-006180-a.b2
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Тендерна документація за процедурою відкритих торгів № UA-2025-05-16-006180-a містить ряд вимог, які є надмірними, юридично та технічно необґрунтованими, та такими, що не відповідають предмету закупівлі. Вони порушують принципи пропорційності, відкритої та добросовісної конкуренції, передбачені статтями 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Особливо небезпечним є їхній сукупний ефект, що фактично обмежує коло потенційних учасників до заздалегідь визначених суб’єктів. Незважаючи на численні звернення учасників, Замовник залишив ці порушення без належної реакції. У зв’язку з цим подаємо скаргу до органу оскарження з метою захисту своїх прав та інтересів.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 27.05.2025 15:12
Автор: ТОВ МІКС-М, Герасименко Олена Олександрівна +380631836015 mixx-m@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0e261996e4324457ab9f871eebcdf2db
Заголовок пункту скарги: Вимога бути офіційним дилером виробників ЗВТ (Пункт 7 Додаток 3 до ТД)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: " Документ (и), що підтверджує (ють), що Учасник є офіційним дилером виробника приладів обліку теплової енергії та має право на проведення сервісного обслуговування, повірки, пусконалагоджування, гарантійного та післягарантійного обслуговування приладів обліку теплової енергії з обов’язковим зазначенням інформації про навчання працівників або документ, що підтверджує наявність діючих договірних відносин з виробником/офіційним дилером щодо ремонту/ технічного обслуговування/повірки відповідних приладів обліку теплової енергії."
У тендерній документації зазначені прилади п’яти різних виробників, які, до того ж, є конкурентами на ринку. Таким чином, вимога бути одночасно офіційним дилером усіх п’яти виробників є нереалістичною, надмірною та дискримінаційною, оскільки виробники є прямими конкурентами, відповідно, часто не надають дилерства третім особам, які співпрацюють з іншими брендами (конкурентами). Данна вимога фактично виключає участь переважної більшості потенційних Учасників.
Крім того, основними роботами за предметом закупівлі є ремонт (незначний ремонт), технічне обслуговування та метрологічна повірка (калібрування) приладів обліку теплової енергії, які не потребують бути офіційним дилером жодного виробника. Отже:
• Згідно з новою редакцією ТД Замовника «Незначний ремонт включає в себе заміну ущільнювачів, ремонт/заміну роз’ємів, дротів, контактів та інше, без заміни складових лічильника на нові, без модернізації компонентів тепло лічильника». Такі роботи не потребують втручання у конструкцію приладу, не вимагають доступу до заводських компонентів, а тому не є тими видами обслуговування, які виконуються виключно офіційними дилерами або сервісними центрами виробника. Вказані роботи не впливають на метрологічні характеристики приладу та не підлягають жодному узгодженню з заводом-виробником.
• Зазвичай під терміном «технічне обслуговування» маються на увазі прості, регламентні роботи, зокрема: очищення елементів лічильника, заміна елементів живлення (батарей), перевірка працездатності приладу, елементарна діагностика стану з’єднань або вузлів. Зазначені операції не є втручанням у конструкцію приладу і не вимагають жодного спеціального доступу до документації або програмного забезпечення виробника. Тому вони не потребують участі офіційного сервісного центру чи дилера.
• Метрологічна повірка приладів згідно з положеннями ЗУ «Про метрологію та метрологічну діяльність», мають право здійснювати суб’єкти господарювання, уповноважені на це відповідно до рішення Міністерства економіки України. Вимоги до таких уповноважених підприємств чітко визначені законодавством і не містять жодної вимоги щодо наявності статусу офіційного дилера виробника приладу або обов’язкової співпраці з ним. Тобто, виконання повірки не потребує статусу офіційного дилера виробника приладу або співпраці з виробником/дилером.
• Щодо калібрування ЗВТ: Згідно пункту 7.2.5 Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України № 71 від 14.02.2007 р. (далі – Правила) на які замовник сам посилається у своїх відповідях на звернення Учасникам, Калібрування засобів контролю та вимірювань здійснюють, зокрема "…організації, які вповноважені здійснювати повірку засобів вимірювальної техніки, відповідно до статті 22 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність"" Таким чином, згідно з Правилами, для цілей калібрування достатньо, щоб виконавець мав відповідне уповноваження на здійснення повірки (при виконанні калібрування і повірці часто використовується одне й те саме обладнання та установки). Наявність статусу офіційного дилера або дистриб’ютора виробника приладу не передбачена законодавчо, і, відповідно, не може бути встановлена Замовником як вимога до Учасників закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: c6c2395c7cfc47429d78df408bcfce4f
Заголовок пункту скарги: Вимога мати дозвіл та/або декларацію Держпраці (Пункт 6 Додаток 3 до ТД)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: "Інформацію про чинний дозвіл та/або декларацію Держпраці на виконання робіт з підвищеною небезпекою: роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, камерах, колекторах, замкнутому просторі. Замість інформації про документ дозвільного характеру учасник може надати чинний документ дозвільного характеру."
Після звернень учасників Замовником було частково змінено вимоги щодо дозвільної документації, зокрема – виключено частину вимог. Разом із цим, у відповіді Замовника зазначено, що частина теплолічильників розміщена у "підвальних приміщеннях, доступ до яких ускладнений". Однак тендерна документація не містить жодної інформації про характер небезпечних умов таких приміщень (глибина, спосіб доступу, тощо), що унеможливлює належну підготовку до виконання послуг та оцінку пов’язаних ризиків.
Більшість теплолічильників встановлюються у безпечних місцях, оскільки до них потрібен регулярний доступ для зняття показів та обслуговування. Вимога дозволів на роботи підвищеної небезпеки без конкретизації є необґрунтованою.
Відповідно до чинного законодавства, дозвіл Держпраці вимагається у випадку, якщо роботи входять до Переліку робіт з підвищеною небезпекою, затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011 № 1107. Монтаж і демонтаж теплолічильників у типових умовах (на трубопроводах з температурою до 110 °C, без роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, камерах, колекторах, замкнутому просторі) не підпадають під вказаний перелік. Більше того, практика виконання таких робіт без дозволу Держпраці є поширеною і не порушує законодавства, якщо не створюється підвищена небезпека. Тому встановлення вимоги надання такого дозволу для всіх учасників є надмірною та дискримінаційною.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: a513884e0bc141f58cae5439c07c69ae
Заголовок пункту скарги: Вимоги до навчання та перевірки знань персоналу (Пункт 2 Додаток 2 до ТД)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: " Довідка про проходження працівниками, які будуть безпосередньо виконувати послуги за предметом закупівлі, навчання та перевірки знань з «Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж», «Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском (НПАОП 0.00-1.81-18)» та наявність у них групи електробезпеки не нижче 3-ої.Копії відповідних кваліфікаційних протоколів (посвідчень, свідоцтв)."
Вимога щодо наявності у працівників знань НПАОП 0.00-1.81-18 є необґрунтованою. Згідно з п. 2 НПАОП 0.00-1.81-18, під «обладнанням, що працює під тиском» маються на увазі, зокрема, установки, де робоче середовище має температуру понад 110 °C. При цьому демонтаж/монтаж теплолічильників здійснюється у міжопалювальний період, за відсутності гарячого теплоносія а, так звані, гідравлічні випробування теплолічильників, на які посилається Замовник, згідно методики повірки/калібрування проводяться не гарячою водою, а холодною (перевірка герметичності лічильника). Таким чином, вимога щодо навчання персоналу НПАОП 0.00-1.81-18 є невідповідною предмету закупівлі і має бути виключена.
Вимога щодо проходження навчання персоналом Учасника «Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж» не є обґрунтованою. У відповіді Учасникам закупівлі на питання щодо доцільності цієї вимоги, Учасник посилається на Правила технічної експлуатації теплових установок і мереж, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України № 71 від 14.02.2007 р. (далі – Правила). Зазначені Правила регулюють діяльність теплопостачальних організацій, які експлуатують установки і мережі, а не діяльність, яку Замовник описує в технічній специфікації предмета закупівлі, зокрема в п.6 Додатку 4 до ТД «6. Організація періодичної повірки ЗВТ передбачає демонтаж/монтаж ЗВТ, транспортування (в обидва напрямки), підготовку до повірки (технічне обслуговування, незначний ремонт у разі необхідності), повірку, видачу необхідної документації (свідоцтва про повірку)…»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 58e4845be94d4cd9b5c0aafc18569398
Заголовок пункту скарги: Непропорційність та дискримінаційний характер умов договору про штрафні санкції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Зазначена норма договору (п. 8.2) про штраф у розмірі 10% загальної вартості договору за невиконання або затримку навіть незначної частини послуг, у поєднанні з відсутністю аналогічних штрафів для Замовника, може бути розцінена як інструмент тиску або залякування Учасників з метою обмеження конкуренції.
Такий штраф є неадекватним до реального порушення й створює надмірні ризики для Учасників, що перешкоджає поданню пропозицій добросовісними постачальниками, які не готові наражати себе на фінансову небезпеку в разі навіть мінімального порушення. Наприклад, у разі несвоєчасного виконання послуги вартістю близько 10 тис. грн, Виконавець повинен буде сплатити штраф у розмірі 400 тис. грн (за умови договору на 4 млн грн). Це суперечить принципу добросовісної конкуренції, закріпленому у статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Такий підхід порушує вимоги пункту 4 статті 231 Господарського кодексу України, згідно з яким санкції мають бути справедливими, обґрунтованими та співмірними з порушенням зобов’язання.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 851d43608179498eb415b9edcbb4e27e
Заголовок пункту скарги: Загальне зауваження
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: На нашу думку, кожна окрема з вищенаведених вимог Замовника є надмірною та такою, що не відповідає предмету закупівлі. Вони не обґрунтовані ані законодавчо, ані технічно, а також не підтверджені специфікою фактичних робіт, передбачених закупівлею.
Особливо небезпечним є їхній сукупний ефект: одночасне встановлення вищезазначених вимог фактично звужує коло потенційних учасників до одного або кількох попередньо визначених суб’єктів господарювання.
Слід також зазначити, що більшість оскаржуваних вимог (а саме п.п. 1, 2, та 3) були додані Замовником лише під час внесення змін до тендерної документації 20.05.2025, тобто на етапі, коли значна частина потенційних Учасників вже ознайомилась із умовами закупівлі та розпочала підготовку тендерних пропозицій. Це може свідчити про їхню штучну та цілеспрямовану появу, що додатково підтверджує їх дискримінаційний характер.
Більше того, частина таких нововведених вимог вже була виключена або пом'якшена Замовником після звернень окремих Учасників, що фактично визнає їх безпідставність. Це демонструє відсутність реальної потреби в таких вимогах, а також те, що залишення решти з них без змін є свідомим вибірковим обмеженням конкуренції.
У своїй сукупності зазначене є порушенням принципів відкритості, добросовісної конкуренції, недискримінації та пропорційності, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 31d4f723506841749603615b47cb4390
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-16-006180-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
20.05.2025 Замовником було внесено зміни до тендерної документації за процедурою відкритих торгів № UA-2025-05-16-006180-a. Внесені зміни стосуються положень, що, на нашу думку, порушують принципи пропорційності, відкритої конкуренції та недискримінації, визначені у статтях 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі». На жодне звернення Учасників закупівлі, що опубліковані на електронному майданчику Prozorro, Замовник не відповів. Отже відповідно до визначених строків, та з метою захисту наших прав та інтересів як потенційного учасника закупівлі, подаємо цю скаргу на дії Замовника.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 23.05.2025 00:00
Автор: ТОВ МІКС-М, Герасименко Олена Олександрівна +380631836015 mixx-m@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a3d0d55c008b41719b4fc5b38c6a611c
Заголовок пункту скарги: Вимога щодо освіти керівника робіт (Пункт 2 Додаток 2 до ТД)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: "Довідка про вищу освіту керівника робіт Учасника за фахом (теплоенергетика, промтеплоенергетика, теплогазопостачання) із зазначенням інформації про документ, що підтверджує відповідну освіту, або копію документа."
На нашу думку ця вимога є надмірною та необґрунтованою у межах предмета закупівлі. Роботи, що підлягають виконанню, не вимагають наявності диплома саме за однією з вказаних спеціальностей. Існує велика кількість фахівців із вищою інженерною або технічною освітою, які здатні якісно організувати повірку, обслуговування та ремонт приладів обліку теплової енергії.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: a39c2dc28af54314977b2cca47221865
Заголовок пункту скарги: Вимоги до навчання та перевірки знань персоналу (Пункт 2 Додаток 2 до ТД)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: "Довідка про проходження працівниками, які будуть безпосередньо виконувати послуги за предметом закупівлі, навчання та перевірки знань з «Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж», «Правил підготовки теплових господарств до опалювального періоду», «Правил користування тепловою енергією», «Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском (НПАОП 0.00-1.81-18)» та наявність у них групи електробезпеки не нижче 3-ої"
Ці вимоги не відповідають предмету закупівлі, оскільки працівники Учасника:
• не експлуатують теплові установки,
• не працюють з обладнанням, яке перебуває під ‘ (як визначено в НПАОП),
• не здійснюють підготовку теплових господарств до опалювального періоду.
Дана вимога є надлишковою з огляду на предмет закупівлі, оскільки:
• нам не відомо про існування нормативно-правового акту що зобов’язують персонал, який проводить повірку та обслуговування теплолічильників знати правила експлуатації теплових мереж, правила користування тепловою енергією або правила підготовки теплогосподарства;
• роботи не передбачають експлуатації обладнання, що працює під тиском, тому НПАОП 0.00-1.81-18 не є релевантним.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 339663128eeb431e890f2600a0b63816
Заголовок пункту скарги: Вимога щодо наявності ліцензії (Пункт 7 Додаток 3 до ТД)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: "Інформацію про чинну ліцензію на право виконання послуг, за видами робіт: виконання пусконалагоджувальних робіт; монтаж внутрішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання. Замість інформації про ліцензію учасник може надати чинну ліцензію."
Згідно зі статтею 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» №222-VIII від 02.03.2015 року, ліцензуванню підлягають виключно ті види господарської діяльності, які прямо вказані в цьому переліку, і перелік є вичерпним.
Жоден із видів діяльності, зазначених у предметі закупівлі (а саме – повірка, технічне обслуговування та ремонт лічильників теплової енергії), не входить до переліку видів діяльності, що підлягають ліцензуванню. Відповідно, вимога надати ліцензію на такий вид робіт не має правової підстави.
Жодних роз’яснень з цього питання Замовник не надав:
• яка саме ліцензія малася на увазі в тендерній вимозі (з тих яку можливо отримати станом на 2025 рік);
• яким нормативним актом встановлено обов’язок її наявності для учасника закупівлі за даним предметом;
• для яких конкретно робіт у межах цього тендеру вимагається зазначена ліцензія;
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 4a3810b67ce145589d1dbfddfe66b114
Заголовок пункту скарги: Вимога мати дозвіл та/або декларацію Держпраці (Пункт 8 Додаток 3 до ТД)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: "Інформацію про чинний дозвіл та/або декларацію Держпраці на виконання робіт з підвищеною небезпекою: монтаж, налагодження, ремонт, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, камерах, колекторах, замкнутому просторі. Замість інформації про документ дозвільного характеру учасник може надати чинний документ дозвільного характеру."
Теплові лічильники та вузли обліку, як правило, не встановлюються в колекторах, замкнутих просторах чи інших місцях, роботи в яких потребують спеціального дозволу Держпраці. Самі по собі теплові лічильники не є обладнанням підвищеної небезпеки. Жодних роз’яснень з цього питання Замовник не надає.
Отже, на нашу думку дана вимога є надмірною, не обґрунтована предметом закупівлі, та порушує принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені ч.4 ст.5 Закону України "Про публічні закупівлі".
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 6bd571be926d410f9e698f7d460eb6be
Заголовок пункту скарги: Щодо визначення терміну «незначний ремонт» (Пункт 6 Додаток 4 до ТД)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: У пункті 6 Додатку 4 тендерної документації передбачено, що до обсягу послуг має входити, зокрема, «незначний ремонт у разі необхідності». Водночас у тендерній документації не наведено визначення терміну «незначний ремонт» та не конкретизовано, які саме види робіт Замовник має на увазі. Це створює правову невизначеність та унеможливлює однозначне розуміння обсягу послуг, які учасник повинен включити до своєї пропозиції, крім того може призвести до різночитання з боку учасників, що ставить їх у нерівне становище.
У разі якщо під «незначним ремонтом» слід розуміти нескладні технічні втручання, як-от заміна ущільнювачів, ремонт або заміна роз’ємів, дротів, контактів тощо, — такі роботи, як правило, не передбачають втрати гарантії, не впливають на метрологічні характеристики ЗВТ та не потребують виконання виключно офіційними представниками виробників.
Хочу зауважити, що у цьому контексті вимога що додалася до ТД 20.05.2025 р. пункт 9 Додатку 3 тендерної документації щодо обов’язкової наявності у учасника статусу офіційного дилера (представника) заводу-виробника є надмірною, невиправданою, технічно необґрунтованою та такою, що суттєво обмежує конкуренцію, зменшуючи коло потенційних учасників закупівлі. Суть вимоги (п.9 Додаток 3) та скарга щодо неї, викладені в наступному пункті цієї скарги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 3f3d8ce563d742099e2114edbdb52f2f
Заголовок пункту скарги: Вимога бути офіційним дилером виробників ЗВТ (Пункт 9 Додаток 3 до ТД)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: "Документ (и), що підтверджує (ють), що Учасник є офіційним дилером заводу виробника (офіційним дилером іноземних виробників тепловодолічильників на території України) та має повноваження на право проведення сервісного обслуговування, повірки, пусконалагоджування, гарантійного та післягарантійного обслуговування приладів обліку теплової енергії. З обов’язковим зазначенням інформації про навчання працівників на підприємствах, які є розробниками та надати сертифікати або інші документи дилерів."
У тендерній документації зазначені прилади п’яти різних виробників, які, до того ж, є конкурентами на ринку. Таким чином, вимога бути одночасно офіційним дилером усіх п’яти виробників є нереалістичною, надмірною та дискримінаційною, оскільки виробники є прямими конкурентами, відповідно часто не надають дилерства третім особам, які співпрацюють з іншими брендами (конкурентами). Данна вимога фактично виключає участь переважної більшості потенційних Учасників.
Крім того, основними роботами за предметом закупівлі є повірка, технічне обслуговування, очищення, заміна елементів живлення, які не потребують бути офіційним дилером жодного виробника.
У тих випадках, коли може виникнути потреба в ремонті певних типів лічильників (Згідно Додатку 4 ТД, лічильникам QALCO – 25 шт. та SHARKY – 7 шт., за потреби може знадобитися незначний ремонт), вказані послуги можуть бути виконані відповідними субпідрядними організаціями у межах до 20% від загального обсягу закупівлі, що допускається чинним законодавством.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: d628ccda03c34ce49526c2fd1034e0f1
Заголовок пункту скарги: Вимога щодо обов’язкового огляду об’єктів Замовника (Пункт 10 Додаток 4 до ТД)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: «Для правильного визначення обсягу послуг Учасник повинен відвідати об’єкти Замовника та надати Довідку про відвідування та огляд об’єктів за підписом представника Замовника.»
Виходячи з кількості заявлених в закупівлі лічильників, можна припустити що кількість об’єктів які необхідно відвідати перевищує 200 (двісті) локацій. На нашу думку, ця вимога є надмірною, непропорційною, дискримінаційною та такою, що створює бар’єри для участі у закупівлі:
• Фізичне відвідування понад 200 об’єктів у стислі строки неможливе без суттєвих ресурсних витрат.
• Вимога фаворизує місцевих постачальників послуг та фактично унеможливлює участь компаній, що не знаходяться в безпосередній близькості до Замовника
• Замовник не надає детальної інформації щодо об’єктів, яку Учасники могли б використати замість відвідування.
• Не визначено, які саме дії мають бути виконані під час огляду, хто забезпечує доступ, і в який спосіб оформлюється акт огляду.
З урахуванням цього, просимо Антимонопольний комітет України зобов’язати Замовника:
• або виключити вимогу про обов’язкове відвідування всіх об’єктів,
• або замінити її на вимогу відвідування обмеженої кількості типових об’єктів (5–10),
• або надати альтернативні способи ознайомлення (опис, фото, технічна документація),
оскільки чинна вимога є дискримінаційною та не відповідає принципам пропорційності й відкритої конкуренції, передбаченим ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: b225d7e71dd94da58d24b2cd6f8f5eaa
Заголовок пункту скарги: Загальне зауваження
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: На нашу думку кожна окрема, з вищенаведених вимог Замовника, є надмірною, та такою, що не відповідає предмету закупівлі. Вони не обґрунтовані законодавчо або технічно, а також не підтверджені специфікою фактичних робіт, передбачених закупівлею.
Особливо небезпечним є їхній сукупний ефект, одночасне встановлення вищенаведених вимог фактично звужує коло потенційних учасників до одного або кількох попередньо визначених суб’єктів господарювання.
Крім того, більшість оскаржуваних вимоги (а саме п.п. 1, 2, 3, 4 та 6) були додані Замовником лише під час внесення змін до тендерної документації 20.05.2025. Це може свідчити про їхню штучну та цілеспрямовану появу на етапі, коли більшість потенційних учасників вже ознайомились із умовами закупівлі, що додатково підтверджує їх дискримінаційний характер.
Це є порушенням принципів відкритості, добросовісної конкуренції, недискримінації та пропорційності, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації