-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Деревина паливна непромислового використання
Завершена
2 450 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 250.00 UAH
Період оскарження:
15.05.2025 14:07 - 20.05.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП
дискримінаційні вимоги
Номер:
1e6eba151a3e4880bfa18dd54aae5d79
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-15-007549-a.b1
Назва:
дискримінаційні вимоги
Скарга:
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
20.05.2025 00:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
cfd09a62ccd549dcb2bff4773879f4ba
Заголовок пункту скарги:
дискримінаційні вимоги
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовник у п. 7.3. та 7.4. Додатку 1 тендерної документації ставить вимогу щодо надання учасниками у складі своєї тендерної пропозиції щодо підтвердження проходження учасниками проходження також систем екологічного менеджменту учасника закупівлі згідно ДСТУ ISO 14001:2015 або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів з наданням відповідних сертифікатів та звіту результатів аудиту, а також вимагає підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якістю. Вимоги» та/або ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі та зазначенням у такому сертифікаті сфери сертифікації, що відповідає діяльності у сфері торгівлі деревиною.
Вказані вимоги є дискримінаційними та підлягають виключенню шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації, враховуючи наступне:
Як відомо, ISO — це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. Питання сертифікації ISO у публічних закупівлях не є однозначним. З одного боку, як визначено частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон:
1. передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати;
2. не забороняє вимагати саме сертифікат ISO.
Але ж з іншого боку, сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, який може бути необов’язковим у його сфері діяльності.
Також оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця. При цьому перелік ISO стандартів налічує більше ніж 16 000 одиниць та отримати всі сертифікати нереально.
Виконати дану умову зможуть лише учасники, які зможуть надати документи на підтвердження вказаних ISO, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника.
Сертифікація системи управління якістю ISO 9001 для трейдерів без статусу виробника є лише формальністю і додатковими витратами, а законодавчий обов’язок на його отримання відсутній. Надання таких сертифікатів у складі Пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому і вимога щодо його надання є неправомірною. Специфіка закупівлі (поставка деревини) не передбачає отримання даних сертифікатів. Вказані сертифікати відсутні навіть у структурних та регіональних підрозділах ДП «Ліси України».
Жодним іншим нормативно-правовим актом України не встановлено обов'язок постачальника деревини проходити сертифікацію своєї діяльності згідно ДСТУ ISO 9001:2015; ДСТУ ISO 14001:2015 або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів. Тому, вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження цих сертифікації є законодавчо не обґрунтованою
Враховуючи викладене, вважаємо вимоги Замовника щодо надання у складі тендерної сертифікатів ISO 14001:2015, ISO 9001:2015 та інших аналогічних документів - дискримінаційними та такими, що передчасно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі з метою надання неправомірних переваг іншим суб’єктам господарювання.
Вказані вимоги є дискримінаційними та підлягають виключенню шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації, враховуючи наступне:
Як відомо, ISO — це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. Питання сертифікації ISO у публічних закупівлях не є однозначним. З одного боку, як визначено частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон:
1. передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати;
2. не забороняє вимагати саме сертифікат ISO.
Але ж з іншого боку, сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, який може бути необов’язковим у його сфері діяльності.
Також оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця. При цьому перелік ISO стандартів налічує більше ніж 16 000 одиниць та отримати всі сертифікати нереально.
Виконати дану умову зможуть лише учасники, які зможуть надати документи на підтвердження вказаних ISO, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника.
Сертифікація системи управління якістю ISO 9001 для трейдерів без статусу виробника є лише формальністю і додатковими витратами, а законодавчий обов’язок на його отримання відсутній. Надання таких сертифікатів у складі Пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому і вимога щодо його надання є неправомірною. Специфіка закупівлі (поставка деревини) не передбачає отримання даних сертифікатів. Вказані сертифікати відсутні навіть у структурних та регіональних підрозділах ДП «Ліси України».
Жодним іншим нормативно-правовим актом України не встановлено обов'язок постачальника деревини проходити сертифікацію своєї діяльності згідно ДСТУ ISO 9001:2015; ДСТУ ISO 14001:2015 або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів. Тому, вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження цих сертифікації є законодавчо не обґрунтованою
Враховуючи викладене, вважаємо вимоги Замовника щодо надання у складі тендерної сертифікатів ISO 14001:2015, ISO 9001:2015 та інших аналогічних документів - дискримінаційними та такими, що передчасно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі з метою надання неправомірних переваг іншим суб’єктам господарювання.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вказані вимоги є дискримінаційними та підлягають виключенню шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації