-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з встановлення системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщування на об’єкті: Мар’ївська гімназія Інгульської сільської ради Баштанського району Миколаївської області за адресою: Миколаївська область, Баштанський район, с. Мар’ївка, вул. Шкільна, 36 За кодом ДК 021:2015: 45310000-3 – Електромонтажні роботи
Термін виконання робіт: до 30.06.2025 року
Завершена
957 115.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 785.58 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 785.58 UAH
Період оскарження:
14.05.2025 09:21 - 28.05.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Номер:
7d3cd97e8d2f441ebaa2ea393fb76e74
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-14-000975-a.b3
Назва:
Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. закон.doc 23.05.2025 21:32
- 1. постанова.doc 23.05.2025 21:32
- 1 Порядку затвердження проектів.pdf 23.05.2025 21:32
- Скарга до АМКУ.doc 23.05.2025 21:37
- Скарга до АМКУ.pdf 23.05.2025 21:37
- sign.p7s 23.05.2025 21:39
- рішення від 27.05.2025 № 8353.pdf 27.05.2025 15:40
- інформація про резолютивну частину рішення від 04.06.2025 № 8906.pdf 05.06.2025 11:22
- рішення від 04.06.2025 № 8906.pdf 09.06.2025 10:22
- Відповідь_на_скаргу_UA_2025_05_14_000975_a_ТОВ_СПАС_2.pdf 28.05.2025 14:56
- Відповідь_на_скаргу_UA_2025_05_14_000975_a_ТОВ_СПАС_2.docx 28.05.2025 14:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.05.2025 21:43
Дата розгляду скарги:
04.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.05.2025 15:40
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
09.06.2025 10:22
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
09.06.2025 10:22
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8ba2b94d237342a089874df70e142a18
Заголовок пункту скарги:
додаток 4 до тендерної документації. Щодо умов заміни Учасником устаткування та/або матеріалів та/або обладнання на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектними рішеннями,
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до додатку 4 до тендерної документації: якщо Учасником пропонується еквівалент обладнання та/або матеріалів до того, що вимагається Замовником, додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільній формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик обладнання та/або матеріалів, що вимагається Замовником в тендерній документації до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного обладнання та/або матеріалів, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквівалента обладнання та/або матеріалів має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника. Таблиця повинна містити точну назву обладнання та/або матеріалу, який пропонується учасником, та назву виробника. У разі запропонування Учасником заміни устаткування та/або матеріалів та/або обладнання на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектними рішеннями, Учасник у складі пропозиції повинен надати письмове погодження розробника проектно-кошторисної документації для погодження даних змін з Замовником та за власний рахунок провести коригування, погодження та експертизу у відповідності до чинного законодавства України.
Скаржник планує не використовувати нижченаведене обладнання:
38 Пристрій вводу-виводу AM-IN4 шт 2
42 Сповіщувач пожежний димовий лінійний з
відбивачем Артон ДЛЗ, у т.ч. 10% резерв (1
шт) шт 4
45 Сповіщувач пожежний тепловий точковий
адресний DETECTO HT110,у т.ч. 10%
резерв(1 шт) шт 6
Натомість, Скаржник хоче застосувати (до 46 позиції Підсумковій відомості ресурсів пропонуємо додати 10 сповіщувачів на заміну (6 з пункту 45 та 4 з пункту 42, 38-ма видаляється через відсутність 42-ї та 45-ї):
46 Сповіщувач пожежний димовий оптичний
точковий адресний DETECTO SMK100, у т.ч.
10% резерв (10шт) шт 123
У такому випадку Скаржнику потрібно надати письмове погодження розробника проектно-кошторисної документації для погодження даних змін з Замовником та за власний рахунок провести коригування, погодження та експертизу у відповідності до чинного законодавства України.
Документація не містить проектно-кошторисної документації, коригування, погодження та експертизи якої необхідно провести у разі пропонування еквівалентне обладнання та/або зміну технічних рішень, що не дає можливості суб’єктам господарювання належним чином підготувати пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника
Порядок проведення затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи регулюється Постановою КМУ від 11 травня 2011 р. № 560 (надалі- Порядок).
Відповідно до п.5: Перед схваленням та затвердженням проектів будівництва у випадках, визначених статтею 31 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”, проводиться експертиза проектів будівництва, а у випадках, визначених Законом України “Про інвестиційну діяльність”, - державна експертиза інвестиційного проекту, складовою якого є проект будівництва.
Відповідно до п.4-1. Проекти будівництва, що реалізуються за рахунок власних коштів державних та комунальних підприємств, незалежно від вартості проектів затверджуються такими підприємствами за погодженням з органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, до сфери управління яких вони належать, крім проектів будівництва, визначених пунктом 4-2 цього Порядку.
Відповідно до п.8: Експертна організація, яка проводить експертизу, визначається замовником будівництва.
Відповідно до п.14: Строк проведення експертизи не повинен перевищувати: для об’єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками (відповідальності), - 30 календарних днів;
Тендерна документація не містить критеріїв, за якими можна підібрати еквівалентне/аналогічне обладнання.
При цьому, до учасників, які пропонують еквівалентне обладнання встановлено дискримінаційні вимоги у вигляді здійснення додаткових дій та надання необґрунтовано надлишкових документів (письмове погодження розробника проектно-кошторисної документації для погодження даних змін з Замовником та за власний рахунок провести коригування, погодження та експертизу у відповідності до чинного законодавства України).
Дана вимога ставить учасників, що мають змогу запропонувати еквівалентне/аналогічне обладнання у невигідне становище, у порівнянні із учасниками торгів, які мають зможу поставити обладнання, що було вказано в умовах тендерної документації.
Окремо варто зазначити, що тендерна документація не містить проекту виконання робіт, що не дозволяє провести будь-які її коригування.
Ба більше, при зверненні до Замовника з проханням погодити зміни, порушається конфіденційність учасників торгів. При цьому, Замовник може не погодити зміни. Замовник не є уповноваженим органом, до компетенції якого відноситься експертне погодження змін проектних рішень. ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанова №1178 від 12.10.2022 року не міститься обов’язкових вимог стосовно погодження будь-яких документів із Замовником перед поданням своєї тендерної пропозиції.
Підсумовуючи варто зазначити, що:
1. тендерна документація не містить критеріїв аналогічності еквівалентного/аналогічності обладнання;
2. тендерна документація не містить проекту виконання робіт, а отже учасники позбавлені можливості зробити будь-яке його коригування.
3. заміна певного обладнання еквівалентним не є достатніми підставами для проведення коригування проекту виконання робіт та подальшого отримання повторного експертного висновку.
4. строк коригування складає до 30 календарних днів, що виходить за межі строків подання тендерних пропозицій.
На підтвердження надаємо копію вказаних у цьому пункті нормативно-правових актів.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Скаржник планує не використовувати нижченаведене обладнання:
38 Пристрій вводу-виводу AM-IN4 шт 2
42 Сповіщувач пожежний димовий лінійний з
відбивачем Артон ДЛЗ, у т.ч. 10% резерв (1
шт) шт 4
45 Сповіщувач пожежний тепловий точковий
адресний DETECTO HT110,у т.ч. 10%
резерв(1 шт) шт 6
Натомість, Скаржник хоче застосувати (до 46 позиції Підсумковій відомості ресурсів пропонуємо додати 10 сповіщувачів на заміну (6 з пункту 45 та 4 з пункту 42, 38-ма видаляється через відсутність 42-ї та 45-ї):
46 Сповіщувач пожежний димовий оптичний
точковий адресний DETECTO SMK100, у т.ч.
10% резерв (10шт) шт 123
У такому випадку Скаржнику потрібно надати письмове погодження розробника проектно-кошторисної документації для погодження даних змін з Замовником та за власний рахунок провести коригування, погодження та експертизу у відповідності до чинного законодавства України.
Документація не містить проектно-кошторисної документації, коригування, погодження та експертизи якої необхідно провести у разі пропонування еквівалентне обладнання та/або зміну технічних рішень, що не дає можливості суб’єктам господарювання належним чином підготувати пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника
Порядок проведення затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи регулюється Постановою КМУ від 11 травня 2011 р. № 560 (надалі- Порядок).
Відповідно до п.5: Перед схваленням та затвердженням проектів будівництва у випадках, визначених статтею 31 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”, проводиться експертиза проектів будівництва, а у випадках, визначених Законом України “Про інвестиційну діяльність”, - державна експертиза інвестиційного проекту, складовою якого є проект будівництва.
Відповідно до п.4-1. Проекти будівництва, що реалізуються за рахунок власних коштів державних та комунальних підприємств, незалежно від вартості проектів затверджуються такими підприємствами за погодженням з органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, до сфери управління яких вони належать, крім проектів будівництва, визначених пунктом 4-2 цього Порядку.
Відповідно до п.8: Експертна організація, яка проводить експертизу, визначається замовником будівництва.
Відповідно до п.14: Строк проведення експертизи не повинен перевищувати: для об’єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками (відповідальності), - 30 календарних днів;
Тендерна документація не містить критеріїв, за якими можна підібрати еквівалентне/аналогічне обладнання.
При цьому, до учасників, які пропонують еквівалентне обладнання встановлено дискримінаційні вимоги у вигляді здійснення додаткових дій та надання необґрунтовано надлишкових документів (письмове погодження розробника проектно-кошторисної документації для погодження даних змін з Замовником та за власний рахунок провести коригування, погодження та експертизу у відповідності до чинного законодавства України).
Дана вимога ставить учасників, що мають змогу запропонувати еквівалентне/аналогічне обладнання у невигідне становище, у порівнянні із учасниками торгів, які мають зможу поставити обладнання, що було вказано в умовах тендерної документації.
Окремо варто зазначити, що тендерна документація не містить проекту виконання робіт, що не дозволяє провести будь-які її коригування.
Ба більше, при зверненні до Замовника з проханням погодити зміни, порушається конфіденційність учасників торгів. При цьому, Замовник може не погодити зміни. Замовник не є уповноваженим органом, до компетенції якого відноситься експертне погодження змін проектних рішень. ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанова №1178 від 12.10.2022 року не міститься обов’язкових вимог стосовно погодження будь-яких документів із Замовником перед поданням своєї тендерної пропозиції.
Підсумовуючи варто зазначити, що:
1. тендерна документація не містить критеріїв аналогічності еквівалентного/аналогічності обладнання;
2. тендерна документація не містить проекту виконання робіт, а отже учасники позбавлені можливості зробити будь-яке його коригування.
3. заміна певного обладнання еквівалентним не є достатніми підставами для проведення коригування проекту виконання робіт та подальшого отримання повторного експертного висновку.
4. строк коригування складає до 30 календарних днів, що виходить за межі строків подання тендерних пропозицій.
На підтвердження надаємо копію вказаних у цьому пункті нормативно-правових актів.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Постанова
-
Повʼязаний документ:
1. постанова.doc
-
-
Назва доказу:
Закон
-
Повʼязаний документ:
1. закон.doc
-
-
Назва доказу:
Порядок затвердження проектів
-
Повʼязаний документ:
1 Порядку затвердження проектів.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційну умову зазначену вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Номер:
bfad839ab83f493c816fc725ed021606
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-14-000975-a.b2
Назва:
Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ.pdf 18.05.2025 23:00
- 1,3. Ліцензійні умови.pdf 18.05.2025 23:00
- 2. Додаток 4.docx 18.05.2025 23:00
- Скарга до АМКУ.doc 18.05.2025 23:00
- sign.p7s 18.05.2025 23:02
- рішення від 20.05.2025 №8021.pdf 20.05.2025 16:17
- інформація про резолютивну частину рішення від 27.05.2025 №8452.pdf 28.05.2025 13:19
- рішення від 27.05.2025 №8452.pdf 30.05.2025 15:37
- Відповідь на скаргу UA-2025-05-14-000975-a ТОВ СПАС.pdf 21.05.2025 13:32
- Відповідь на скаргу UA-2025-05-14-000975-a ТОВ СПАС.docx 21.05.2025 13:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.05.2025 23:04
Дата розгляду скарги:
27.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.05.2025 16:17
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
30.05.2025 15:37
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
30.05.2025 15:37
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e7bf7afaef4947988e9f9dbaa7b01427
Заголовок пункту скарги:
пп 1.1. п.1 додатку 2 до тендерної документації. Щодо надання свідоцтва про повірку або свідоцтвоапро калібрування засобів вимірювальної техніки або контрольно – вимірювальних приладів (мегаомметр) та сертифікатів відповідності
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пп 1.1. п.1 додатку 2 до тендерної документації учасники мають надати: довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг, із зазначенням найменування, кількості та підстави користування (власне/залучене). На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності/ володіння/користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально. Матеріально-технічна база має відповідати умовам, визначеним в п. 16 Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852. Замовником допускається надання учасниками приладів, що повною мірою виконують функції зазначених у п.16 Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852. Учасник повинен надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку або свідоцтво про калібрування засобів вимірювальної техніки або контрольно – вимірювальних приладів (мегаомметр), видане компетентним та повноважним суб’єктом, який має право видавати такі документи відповідно до діючого законодавства.
На підтвердження технологій, які необхідно зазначити в довідці про наявність обладнання, матеріально – технічної бази та технологій, надати:
- сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом з сертифікації;
- сертифікат ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення», виданий органом з сертифікації;
- сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи», виданий органом з сертифікації;
- сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування», виданий органом з сертифікації.
Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності у суб’єкта господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення наступних документів:
- свідоцтва про повірку або свідоцтва про калібрування засобів вимірювальної техніки або контрольно – вимірювальних приладів (мегаомметр), видане компетентним та повноважним суб’єктом, який має право видавати такі документи відповідно до діючого законодавства;
- сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом з сертифікації;
- сертифікату ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення», виданий органом з сертифікації;
- сертифікату ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи», виданий органом з сертифікації;
- сертифікату ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування», виданий органом з сертифікації.
На підтверджена надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі до Скаржника.
Вимоги замовника не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
На підтвердження технологій, які необхідно зазначити в довідці про наявність обладнання, матеріально – технічної бази та технологій, надати:
- сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом з сертифікації;
- сертифікат ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення», виданий органом з сертифікації;
- сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи», виданий органом з сертифікації;
- сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування», виданий органом з сертифікації.
Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності у суб’єкта господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення наступних документів:
- свідоцтва про повірку або свідоцтва про калібрування засобів вимірювальної техніки або контрольно – вимірювальних приладів (мегаомметр), видане компетентним та повноважним суб’єктом, який має право видавати такі документи відповідно до діючого законодавства;
- сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом з сертифікації;
- сертифікату ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення», виданий органом з сертифікації;
- сертифікату ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи», виданий органом з сертифікації;
- сертифікату ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування», виданий органом з сертифікації.
На підтверджена надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі до Скаржника.
Вимоги замовника не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
1,3. Ліцензійні умови.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційну умову зазначену вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
dd4e16b8877d4b53a1323f17b76dfe30
Заголовок пункту скарги:
пп 1.3. п.1 додатку 2 до тендерної документації. Щодо надання дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларації відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пп 1.3. п.1 додатку 2 до тендерної документації учасники мають надати: дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларація відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра та верхолазні роботи, видана Учаснику та зареєстрована згідно вимог чинного законодавства.
Додаток 4 до тендерної документації не передбачає будь-яких верхолазних робіт. На підтвердження надаємо копію додатку 4 до тендерної документації.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких наявний вищенаведений документ, який дозволяє виконувати верхолазні робіти, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги замовника не узгоджуються з вимогами чинного законодавства та технічним завданням.
Додаток 4 до тендерної документації не передбачає будь-яких верхолазних робіт. На підтвердження надаємо копію додатку 4 до тендерної документації.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких наявний вищенаведений документ, який дозволяє виконувати верхолазні робіти, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги замовника не узгоджуються з вимогами чинного законодавства та технічним завданням.
×
-
Назва доказу:
Додаток 4
-
Повʼязаний документ:
2. Додаток 4.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційну умову зазначену вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
795f2bed0e3d47e386ed480b98641473
Заголовок пункту скарги:
пункт 6 додатку 4 до тендерної документації. Щодо надання документів щодо проходження навчання та/або перевірку знань з питань охорони праці, охорони праці під час виконання робіт на висоті, охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями, які пройшли первинний (під час прийняття на роботу) або періодичний (протягом трудової діяльності) медичний огляд та психофізіологічну експертизу
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 6 додатку 4 до тендерної документації: послуга повинна надаватися виключно кваліфікованими працівниками, які пройшли навчання та/або перевірку знань з питань охорони праці, охорони праці під час виконання робіт на висоті, охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями, які пройшли первинний (під час прийняття на роботу) або періодичний (протягом трудової діяльності) медичний огляд та психофізіологічну експертизу (підтвердити документами в складі тендерної пропозиції).
Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності у суб’єкта господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення документів щодо проходження навчання та/або перевірку знань з питань охорони праці, охорони праці під час виконання робіт на висоті, охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями, які пройшли первинний (під час прийняття на роботу) або періодичний (протягом трудової діяльності) медичний огляд та психофізіологічну експертизу. На підтверджена надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі до Скаржника.
Вимоги замовника не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності у суб’єкта господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення документів щодо проходження навчання та/або перевірку знань з питань охорони праці, охорони праці під час виконання робіт на висоті, охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями, які пройшли первинний (під час прийняття на роботу) або періодичний (протягом трудової діяльності) медичний огляд та психофізіологічну експертизу. На підтверджена надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі до Скаржника.
Вимоги замовника не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
1,3. Ліцензійні умови.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційну умову зазначену вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Дискримінаційні умови
Номер:
cd5ea8ad68dc42cb9850b2e7c1d0007e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-14-000975-a.b1
Назва:
Дискримінаційні умови
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 26.03.2024 № 5459 (1).pdf 16.05.2025 15:55
- Договір пальміра.pdf 16.05.2025 15:55
- Додаток 2 _7_.pdf 16.05.2025 15:55
- Про публічні закупівлі - Закон № 922-VIII від 25.12.2015 - d453145-20241023 (1).pdf 16.05.2025 15:55
- Скарга.docx 16.05.2025 15:55
- Акт об оказании услуг № 36 от 30.05.2024.pdf 16.05.2025 15:55
- Скарга.pdf 16.05.2025 15:55
- Постанова 852 Ліцензійні умови пожежна.pdf 16.05.2025 15:55
- Рішення від 21.01.2025 №931 (1).pdf 16.05.2025 15:55
- 1.2. Видаткова електроінструмент.pdf 16.05.2025 15:55
- рішення від 26.03.2024 №5443 (2).pdf 16.05.2025 15:55
- sign.p7s 16.05.2025 15:56
- рішення від 20.05.2025 № 7978.pdf 20.05.2025 15:35
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.05.2025 № 8433.pdf 28.05.2025 16:39
- рішення від 27.05.2025 № 8433.pdf 30.05.2025 15:17
- Відповідь на скаргу UA-2025-05-14-000975-a ТОВ ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА №1.pdf 21.05.2025 13:26
- Відповідь на скаргу UA-2025-05-14-000975-a ТОВ ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА №1.docx 21.05.2025 13:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.05.2025 16:08
Дата розгляду скарги:
27.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.05.2025 15:35
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
30.05.2025 15:18
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
30.05.2025 15:18
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e73ef29bfe8a422dbb3bd764320f8708
Заголовок пункту скарги:
1. У Додатку № 2 п. 1.1. Тендерної документації від учасників вимагається надати дискримінаційними відносно скаржника:
Учасник повинен надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку або свідоцтво про калібрування засобів вимірювальної техніки або контрольно – вимірювальних приладів (мегаомметр), видане компетентним та повноважним суб’єктом, який має право видавати такі документи від
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. У Додатку № 2 п. 1.1. Тендерної документації від учасників вимагається надати дискримінаційними відносно скаржника:
Учасник повинен надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку або свідоцтво про калібрування засобів вимірювальної техніки або контрольно – вимірювальних приладів (мегаомметр), видане компетентним та повноважним суб’єктом, який має право видавати такі документи відповідно до діючого законодавства.
Скаржник зазначає, що діяльність з надання послуг які відносяться до предмету закупівлі відноситься до діяльності яка підлягає обов’язковому ліцензуванню , тоб-то передбачає виконання обов’язкових кадрових, організаційних та технологічних умов для надання ліцензії (дозволу) на провадження вказаного виду діяльності.
Порядок надання ліцензії та перелік необхідних кадрових та технологічних умов визначені та затверджені Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 «деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» (надалі-Ліцензійні умови)
В статті 1. Ліцензійних умов зазначено наступне: «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
Таким чином законодавчо визначено вичерпний перелік необхідних кадрових, організаційних та технологічних умов необхідних для зайняття вказаною діяльністю, що прямо визначено вказаним нормативно-правовим актом.
У відповідості до статті 16 Ліцензійних умов зазначено перелік необхідних приладі:
стаття 16:-Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
- приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного
заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер);
- пристрою для провдення перевірки системи пожежної сигналізаціїе (імітатор тепла та диму);
-необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп
населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування
замовників.
Таким чином Ліцензійними умовами визначена наявність необхідних вимірювальних приладів, але жодним чином не визначено наявність, чинне свідоцтво про повірку або свідоцтво про калібрування засобів вимірювальної техніки або контрольно – вимірювальних приладів (мегаомметр), видане компетентним та повноважним суб’єктом, який має право видавати такі документи відповідно до діючого законодавства.
Скаржник має в наявності нові та справні вимірювальні прилади в тому числі і омметр та взмозі повністю виконати умови закупівлі, але зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги Замовником, які не відповідають Ліцензійним умовам не передбачено отримання чинне свідоцтво про повірку або свідоцтво про калібрування засобів вимірювальної техніки або контрольно – вимірювальних приладів (мегаомметр), видане компетентним та повноважним суб’єктом, який має право видавати такі документи відповідно до діючого законодавства.»., таким чином прийняти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, в яких є відповідні вимірювання та звіти.
Вказані вимоги в п.1.1. Додатку 2 до Тендерної документаціяї являються дискримінаційними відносно Скражника та утворюють штучні першкоди для участі в закупівлі, окрім того Замовником жодним чином не доведено та не аргументовано необхідність вказаних Вимог.
Таким чином вказані дискримінаційні вимоги не відповідають положенням ст.ст. 5,22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"- (далі- Особливості)
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Учасник повинен надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку або свідоцтво про калібрування засобів вимірювальної техніки або контрольно – вимірювальних приладів (мегаомметр), видане компетентним та повноважним суб’єктом, який має право видавати такі документи відповідно до діючого законодавства.
Скаржник зазначає, що діяльність з надання послуг які відносяться до предмету закупівлі відноситься до діяльності яка підлягає обов’язковому ліцензуванню , тоб-то передбачає виконання обов’язкових кадрових, організаційних та технологічних умов для надання ліцензії (дозволу) на провадження вказаного виду діяльності.
Порядок надання ліцензії та перелік необхідних кадрових та технологічних умов визначені та затверджені Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 «деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» (надалі-Ліцензійні умови)
В статті 1. Ліцензійних умов зазначено наступне: «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
Таким чином законодавчо визначено вичерпний перелік необхідних кадрових, організаційних та технологічних умов необхідних для зайняття вказаною діяльністю, що прямо визначено вказаним нормативно-правовим актом.
У відповідості до статті 16 Ліцензійних умов зазначено перелік необхідних приладі:
стаття 16:-Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
- приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного
заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер);
- пристрою для провдення перевірки системи пожежної сигналізаціїе (імітатор тепла та диму);
-необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп
населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування
замовників.
Таким чином Ліцензійними умовами визначена наявність необхідних вимірювальних приладів, але жодним чином не визначено наявність, чинне свідоцтво про повірку або свідоцтво про калібрування засобів вимірювальної техніки або контрольно – вимірювальних приладів (мегаомметр), видане компетентним та повноважним суб’єктом, який має право видавати такі документи відповідно до діючого законодавства.
Скаржник має в наявності нові та справні вимірювальні прилади в тому числі і омметр та взмозі повністю виконати умови закупівлі, але зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги Замовником, які не відповідають Ліцензійним умовам не передбачено отримання чинне свідоцтво про повірку або свідоцтво про калібрування засобів вимірювальної техніки або контрольно – вимірювальних приладів (мегаомметр), видане компетентним та повноважним суб’єктом, який має право видавати такі документи відповідно до діючого законодавства.»., таким чином прийняти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, в яких є відповідні вимірювання та звіти.
Вказані вимоги в п.1.1. Додатку 2 до Тендерної документаціяї являються дискримінаційними відносно Скражника та утворюють штучні першкоди для участі в закупівлі, окрім того Замовником жодним чином не доведено та не аргументовано необхідність вказаних Вимог.
Таким чином вказані дискримінаційні вимоги не відповідають положенням ст.ст. 5,22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"- (далі- Особливості)
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
×
-
Назва доказу:
Видаткова електроінструмент
-
Повʼязаний документ:
1.2. Видаткова електроінструмент.pdf
-
-
Назва доказу:
Постанова 852 Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
Постанова 852 Ліцензійні умови пожежна.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації, шляхом видалення дискримінаційних вимог
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
1e32aa66ebaa4e75a68e2435136c83f8
Заголовок пункту скарги:
2. В пункті 1.1. Додатку № 2 зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :
На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи
- сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», вида
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. В пункті 1.1. Додатку № 2 зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :
На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи
- сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом з сертифікації; - сертифікат ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення», виданий органом з сертифікації; - сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи», виданий органом з сертифікації; - сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування», виданий органом з сертифікації.
Ліцензійні умови не встановлюють обов’язкової вимоги щодо наявності у суб’єктів господарювання, які виконують роботи та надають послуги протипожежного призначення, усіх зазначених вище сертифікатів. Це підтверджується копією Ліцензійних умов. Ліцензійними умовами не передбачено наявності даних документів. Тому дані вимоги документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.
Вказана вимога в Тендерній документації створює переваги для учасників, які вже мають такі документи, що є дискримінацією стосовно інших учасників, зокрема Скаржника.
Скаржник повністю здатен якісно виконати договір про закупівлю, але через зазначені вимоги позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Такі положення Тендерної документації суперечать чинним нормам законодавства.
У зв’язку з вищезазначеним Замовнику необхідно усунути цю невідповідність, видаливши зазначені вимоги із Тендерної документації.
На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи
- сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом з сертифікації; - сертифікат ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення», виданий органом з сертифікації; - сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи», виданий органом з сертифікації; - сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування», виданий органом з сертифікації.
Ліцензійні умови не встановлюють обов’язкової вимоги щодо наявності у суб’єктів господарювання, які виконують роботи та надають послуги протипожежного призначення, усіх зазначених вище сертифікатів. Це підтверджується копією Ліцензійних умов. Ліцензійними умовами не передбачено наявності даних документів. Тому дані вимоги документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.
Вказана вимога в Тендерній документації створює переваги для учасників, які вже мають такі документи, що є дискримінацією стосовно інших учасників, зокрема Скаржника.
Скаржник повністю здатен якісно виконати договір про закупівлю, але через зазначені вимоги позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Такі положення Тендерної документації суперечать чинним нормам законодавства.
У зв’язку з вищезазначеним Замовнику необхідно усунути цю невідповідність, видаливши зазначені вимоги із Тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
рішення від 26.03.2024 № 5459
-
Повʼязаний документ:
рішення від 26.03.2024 № 5459 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
рішення від 26.03.2024 №5443
-
Повʼязаний документ:
рішення від 26.03.2024 №5443 (2).pdf
-
-
Назва доказу:
Постанова 852 Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
Постанова 852 Ліцензійні умови пожежна.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації, шляхом видалення дискримінаційних вимог
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
3a479539052c49df92466c3901822858
Заголовок пункту скарги:
3. В пункті 1.3 Додатку № 2 зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :
Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларація відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра та верхолазні роботи, видана Учаснику та зареєстр
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
3. В пункті 1.3 Додатку № 2 зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :
Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларація відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра та верхолазні роботи, видана Учаснику та зареєстрована згідно вимог чинного законодавства.
Вказана вимога є надмірною та дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки Скаржник не має перелічених документів в зв’язку з тим, що надання послуг протипожежного захисту не потребують відповідних дозвільних документів згідно до Ліцензійних умов
Скаржник зазначає, що діяльність з надання послуг які відносяться до предмету закупівлі відноситься до діяльності яка підлягає обов’язковому ліцензуванню , тоб-то передбачає виконання обов’язкових кадрових, організаційних та технологічних умов для надання ліцензії (дозволу) на провадження вказаного виду діяльності.
Порядок надання ліцензії та перелік необхідних кадрових та технологічних умов визначені та затверджені Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 «деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» (надалі-Ліцензійні умови)
В статті 1. Ліцензійних умов зазначено наступне: «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
Таким чином законодавчо визначено вичерпний перелік необхідних кадрових, організаційних та технологічних умов необхідних для зайняття вказаною діяльністю, що прямо визначено вказаним нормативно-правовим актом.
Встановлення вимог Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларація відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра та верхолазні роботи, видана Учаснику та зареєстрована згідно вимог чинного законодавства. у Тендерній документації створює перевагу для учасників, які вже мають зазначені документи, що є дискримінацією стосовно інших учасників, включаючи Скаржника.
Скаржник має всі необхідні можливості для повного і якісного виконання договору про закупівлю, але через необґрунтовані вимоги позбавлений права брати участь у Закупівлі.
Такі положення тендерної документації суперечать чинному законодавству.
У зв’язку з вищезазначеним Замовнику необхідно усунути цю невідповідність, видаливши зазначені вимоги із Тендерної документації.
Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларація відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра та верхолазні роботи, видана Учаснику та зареєстрована згідно вимог чинного законодавства.
Вказана вимога є надмірною та дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки Скаржник не має перелічених документів в зв’язку з тим, що надання послуг протипожежного захисту не потребують відповідних дозвільних документів згідно до Ліцензійних умов
Скаржник зазначає, що діяльність з надання послуг які відносяться до предмету закупівлі відноситься до діяльності яка підлягає обов’язковому ліцензуванню , тоб-то передбачає виконання обов’язкових кадрових, організаційних та технологічних умов для надання ліцензії (дозволу) на провадження вказаного виду діяльності.
Порядок надання ліцензії та перелік необхідних кадрових та технологічних умов визначені та затверджені Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 «деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» (надалі-Ліцензійні умови)
В статті 1. Ліцензійних умов зазначено наступне: «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
Таким чином законодавчо визначено вичерпний перелік необхідних кадрових, організаційних та технологічних умов необхідних для зайняття вказаною діяльністю, що прямо визначено вказаним нормативно-правовим актом.
Встановлення вимог Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларація відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра та верхолазні роботи, видана Учаснику та зареєстрована згідно вимог чинного законодавства. у Тендерній документації створює перевагу для учасників, які вже мають зазначені документи, що є дискримінацією стосовно інших учасників, включаючи Скаржника.
Скаржник має всі необхідні можливості для повного і якісного виконання договору про закупівлю, але через необґрунтовані вимоги позбавлений права брати участь у Закупівлі.
Такі положення тендерної документації суперечать чинному законодавству.
У зв’язку з вищезазначеним Замовнику необхідно усунути цю невідповідність, видаливши зазначені вимоги із Тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Рішення від 21.01.2025 №931
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 21.01.2025 №931 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Постанова 852 Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
Постанова 852 Ліцензійні умови пожежна.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації,
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
931f3e338b434753a2a324e05f1b8bba
Заголовок пункту скарги:
4. В пункті 3.1.1 Додатку № 2 зазначено дискримінаційні вимоги відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :
«довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору – не менше одного договору, який повністю відповідає встановленим кваліфікаційним вимогам (довідка повинна містити інформацію про предмет договору, дату договору, найменуван
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
4. В пункті 3.1.1 Додатку № 2 зазначено дискримінаційні вимоги відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :
«довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору – не менше одного договору, який повністю відповідає встановленим кваліфікаційним вимогам (довідка повинна містити інформацію про предмет договору, дату договору, найменування замовника, суму виконаних зобов’язань, стан виконання договору, номер ідентифікатора закупівлі у разі надання аналогічного договору укладеного з замовником в розумінні п. 11 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Вимога про підтвердження наявності аналогічного за предметом закупівлі договором, з зазначенням номер ідентифікатора закупівлі у разі надання аналогічного договору укладеного з замовником Відносно Скаржника є дискримінаційною, оскільки Скаржник має досвід виконання послуг, що закуповуються Замовником, але вказані послуги надавались ОСББ «Пальміра» (копію договору надаємо), закупівля вказаних послуг через електронній закупівельний майданчик не проводилось тому номер ідентифікатора закупівлі не присвоювався.
Таким чином участь у закупівлі зможуть прийняти лише ті учасники, які приймали участь в закупівлях через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель, що штучно обмежує коло учасників які можуть взяти участь в даній закупівлі.
Таким чином вказані дискримінаційні вимоги не відповідають положенням ст.ст. 5,22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"- (далі- Особливості)
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
«довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору – не менше одного договору, який повністю відповідає встановленим кваліфікаційним вимогам (довідка повинна містити інформацію про предмет договору, дату договору, найменування замовника, суму виконаних зобов’язань, стан виконання договору, номер ідентифікатора закупівлі у разі надання аналогічного договору укладеного з замовником в розумінні п. 11 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Вимога про підтвердження наявності аналогічного за предметом закупівлі договором, з зазначенням номер ідентифікатора закупівлі у разі надання аналогічного договору укладеного з замовником Відносно Скаржника є дискримінаційною, оскільки Скаржник має досвід виконання послуг, що закуповуються Замовником, але вказані послуги надавались ОСББ «Пальміра» (копію договору надаємо), закупівля вказаних послуг через електронній закупівельний майданчик не проводилось тому номер ідентифікатора закупівлі не присвоювався.
Таким чином участь у закупівлі зможуть прийняти лише ті учасники, які приймали участь в закупівлях через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель, що штучно обмежує коло учасників які можуть взяти участь в даній закупівлі.
Таким чином вказані дискримінаційні вимоги не відповідають положенням ст.ст. 5,22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"- (далі- Особливості)
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
×
-
Назва доказу:
Про публічні закупівлі - Закон № 922-VIII від 25.12.2015
-
Повʼязаний документ:
Про публічні закупівлі - Закон № 922-VIII від 25.12.2015 - d453145-20241023 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 _7_.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації