• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Лабораторне обладнання (код ДК 021:2015: 38950000-9 Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції)

Закупівля здійснюється в цілому. Окремі частини предмета закупівлі (лоти) не передбачено.

Торги відмінено

700 018.24 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 500.09 UAH
Період оскарження: 13.05.2025 09:55 - 06.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінуючи та обмежуючи вимоги тендерної документації

Номер: 98a641d5fbc642fea95d71014a007af0
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-13-001079-a.b1
Назва: Дискримінуючи та обмежуючи вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.05.2025 16:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.05.2025 14:18
Дата виконання рішення Замовником: 02.06.2025 16:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення №8430-р/пк-пз від 27.05.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель виконано шляхом внесення змін до тендерної документації.
Автор: ТОВ "ЛЕДУМ", Сергій Звєрєв +380675605242, +380678207084, +380675605240 dedusheva.irina.ledum@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2447f0721f6d4dac89b4143608537f5c
Заголовок пункту скарги: на дискримінуючи та обмежуючи вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 13.05.2025року Замовник оголосив закупівлю: Лабораторне обладнання (код ДК 021:2015: 38950000-9 Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції). Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-13-001079-a.
Ознайомившись з тендерною документацією, ТОВ «ЛЕДУМ» виявило, що встановлена технічна вимога до позиції «Бокс біобезпеки ІІ класу» у Додатку 1 (технічна специфікація) викладена в наступній редакції:
«Головний та вихлопний фільтр HEPA H14 (99,995% утримання часток 0,3 мкм)»
Ця вимога є дискримінаційною та обмежує конкуренцію, оскільки виключає можливість участі в закупівлі продукції, яка має вищі фільтраційні характеристики — зокрема, ULPA-фільтри класу U15 (утримання 99,9995% часток ≥0,12 мкм), які:
• є технічно та функціонально сумісними з HEPA H14;
• мають вищий ступінь захисту (фільтрації);
• відповідають міжнародним і національним стандартам — ДСТУ EN 1822-1:2019, ДСТУ EN 12469:2017, ISO 29463-1 тощо;
• широко застосовуються у медичних установах і лабораторіях, включаючи операційні, інфекційні блоки, ізолятори, тощо.
Відповідно до п. 4.8 ДСТУ EN 12469:2017, мікробіологічні бокси мають бути оснащені фільтрами з ефективністю не нижче HEPA H14, тобто встановлення більш ефективного фільтра (ULPA U15) не суперечить стандарту.
Вимога виключно HEPA H14, без зазначення можливості використання еквівалентного або кращого рішення, порушує:
• ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» — заборона встановлення технічних вимог, що обмежують конкуренцію, без обґрунтованого зазначення «або еквівалент»;
• ч. 4 ст. 22 — технічна специфікація не повинна містити дискримінаційних умов;
• ст. 5 — заборона дискримінації учасників;
• ст. 3 — принципи публічних закупівель: недискримінація, добросовісна конкуренція, економія, відкритість і об’єктивність.
ТОВ «ЛЕДУМ» зверталося до Замовника з вимогою внести зміни до технічної специфікації та викласти її в наступній редакції:
«Головний та вихлопний фільтр за ефективністю фільтрації не гірше ніж HEPA H14 (99,995% утримання часток 0,3 мкм) або еквівалент».
Однак Замовник відмовився вносити зміни, чим фактично створив бар’єр для участі в торгах альтернативних виробників, продукція яких відповідає або перевищує вимоги ДСТУ та міжнародних стандартів.
Також, звертаємо Вашу увагу, що всім у сукупності вимогам тендерної документації відповідає лише характерними особливостями медичного виробу окремого виробника - Бокс біологічної безпеки MSC Advantage (клас ІІ, 1.2 м) Thermo Scientific — який має свого уповноваженого представника на території України — ТОВ “АЛТ Україна ЛТД” (код ЄДРПОУ 36257647), місто Київ, або дистриб’ютори уповноваженого представника на території України, що робить результат закупівлі заздалегідь прогнозованим. Однак дані вимоги у вищевикладеній редакції є дискримінаційні та такими, що суттєво обмежують конкуренцію. Через наявність встановлених Замовником згаданих вимог до медичного виробу, інші компанії не можуть запропонувати свої аналогічні якісні медичні вироби та прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням прав цих учасників. Дана вимога є дискримінаційною та призводить до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, економію бюджетних коштів, що суттєво впливає на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності реальної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Звертаємо Вашу увагу, що на ринку України дозволені до введення в обіг та експлуатацію Бокси біологічної безпеки декількох виробників, в тому числі із Німеччини, КНР та інші, проте через вищезазначені вимоги, з продукцією цих виробників неможливо прийняти участь, в тому числі й ТОВ “Ледум” і перемогти у закупівлі.
ТОВ “Ледум” є дистриб'ютором та уповноваженим представником в Україні виробника компанія Quingdao Haier Biomedical Co., Ltd (КНР) і може запропонувати Ламінарну Шафу Біологічної Безпеки, модель: HR1200-IIA2-Х (інструкція та декларація відповідності додається), яка відповідає всім умовам тендерної документації, окрім зазначених вимог в Додатку 1 до тендерної документації в розділі Характеристика товару, технічної специфікації товару «Головний та вихлопний фільтр HEPA H14 (99,995% утримання часток 0,3 мкм)»
Згідно ст. 3 ЗУ “Про публічні закупівлі”: Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; НЕДИСКРИМІНАЦІЯ учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЙНИМ ДІЯМ і ЗЛОВЖИВАННЯМ. Відповідно до ч. 3 ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі”: Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно численних рішень АМКУ, складання тендерної документації під одного конкретного виробника є обмеженням конкуренції, дискримінацією учасників, що порушує ст.ст. 3, 5, 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”.
Відповідно до ч. 9 ст. 18 ЗУ “Про публічні закупівлі”: За результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації