• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Послуги з фізичної охорони матеріальних цінностей та об’єктів нерухомості ПрАТ «Закарпаттяобленерго» (2 лоти)

Торги відмінено

7 800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 13 000.00 UAH
Період оскарження: 12.05.2025 17:05 - 07.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірні дії Замовника при кваліфікації пропозицій при проведенні закупівлі «Послуги з фізичної охорони матеріальних цінностей та об’єктів нерухомості ПрАТ «Закарпаттяобленерго» ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги» Лот 1

Номер: 847a2dcb6380481b8bf675a0a7134d95
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-12-013529-a.b2
Назва: СКАРГА на неправомірні дії Замовника при кваліфікації пропозицій при проведенні закупівлі «Послуги з фізичної охорони матеріальних цінностей та об’єктів нерухомості ПрАТ «Закарпаттяобленерго» ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги» Лот 1
Скарга:
ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ "ЗАКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО" (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2025-05-12-013529-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю код «Послуги з фізичної охорони матеріальних цінностей та об’єктів нерухомості ПрАТ «Закарпаттяобленерго» ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги». Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 10 червня 2025 року, до 09:00 год. Товариство з обмеженою відповідальністю «БЕЗПЕЧНІ РІШЕННЯ ГРІЗЛІ» (далі - Скаржник) взяло участь в закупівлі (лот 1) та подало пропозицію згідно тендерної документації (надалі - ТД). За результатами розкриття пропозицій виявилось, що для участі у закупівлі було подано дві пропозиції: Учасник Остаточна пропозиція Статус 1 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БЕЗПЕЧНІ РІШЕННЯ ГРІЗЛІ" 3 499 682,2 грн з ПДВ Дискваліфіковано Вимога про усунення порушення: до 20.06.25, 16:25 2 ТОВ "ЗАХИСТ ПЛЮС" 3 500 000 грн з ПДВ Очікує рішення Кваліфікація пропозицій почалася – 16 червня 2025 року о 14:41. Відповідно до тендерної документації: «Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною». Замовником було розглянуто найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВ «БЕЗПЕЧНІ РІШЕННЯ ГРІЗЛІ», розмішено вимогу про усунення порушень та згодом прийнято рішення про відхилення пропозиції Скаржника на підставі Протоколу № 101\6 від 23.06.2025 року. Але Скаржник не може погодитися з таким рішенням Замовника, оскільки пропозиція ТОВ «БЕЗПЕЧНІ РІШЕННЯ ГРІЗЛІ» відповідає вимогам документації, і мала бути прийнята. Згідно абзацу 3 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення ТОВ «БЕЗПЕЧНІ РІШЕННЯ ГРІЗЛІ» та обґрунтовує це наступним:
Дата розгляду скарги: 09.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.07.2025 18:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.07.2025 12:35
Дата виконання рішення Замовником: 21.07.2025 11:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник виконав Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 09.07.2025 №10785-р/пк-пз.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БЕЗПЕЧНІ РІШЕННЯ ГРІЗЛІ", Юрій Бибик 380939665831 brgrizzly@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7757992e7a47470e95c05c80635d9c10
Заголовок пункту скарги: Незаконне рішення замовника щодо відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Підстава відхилення наступна:
Згідно Вимоги №1 Учасник не надав Витяг з реєстру зброї про наявність дозволу Учаснику на відкриття та функціонування підприємств (майстерень), установ, організацій, суб’єктів господарської діяльності, зберігання (виготовлення) предметів і матеріалів. Строк чинності витягу не повинен бути меншим строку виконання цієї закупівлі.
Вимога тендерної документації визначена наступним чином: Довідку про наявність приміщення для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів. На підтвердження необхідно надати витяг з реєстру зброї про наявність дозволу на відкриття та функціонування підприємств (майстерень), установ, організацій, суб’єктів господарської діяльності, зберігання (виготовлення) предметів і матеріалів. Строк чинності витягу не повинен бути меншим строку виконання цієї закупівлі.
Тобто у тендерній документації замовника відсутня вимога про те, що збройова кімната має бути у власності учасника.
Таку позицію підтвердила і Комісія АМКУ у своєму рішення.
Нагадуємо, що на умови закупівлі було подано скаргу, в якій даний пункт було оскаржено і у рішенні №8314-р/пк-пз від 26.05.2025 Комісії АМКУ зазначено наступне: Документація не містить окремих вимог, що зазначені вище документи мають бути видані саме учаснику. Враховуючи наведене, у тому числі можливість залучення субпідрядника/співвиконавця, Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині.
ТОБТО навіть комісія АМКУ наголосила на тому, що збройова кімната НЕ МАЄ бути власною, а також можливе залучення субпідрядника, оскільки це кваліфікаційний критерій.
Згідно статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі»: Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Саме тому учасником ТОВ «БЕЗПЕЧНІ РІШЕННЯ ГРІЗЛІ» було залучено субпідрядника.
Також варто зазначити, що згідно оприлюдненого проєкту договору: відсутня будь-яка інформація про те, що охорона об’єкту здійснюється із постійним використанням зброї.
У проєкті договору зазначено: 2.3.12. Охоронці повинні бути екіпіровані формою (охайний вигляд), мати на озброєнні спецзасоби активної та пасивної самооборони, засоби мобільного зв’язку, інші засоби дозволені та передбачені чинним законодавством.
Спецзасоби активної та пасивної оборони – це газові балончики, кийки, електрошокери та наручники.
Щодо ГШР є наступні пункти договору:
2.3.7. Створити групи реагування, які призначені для оперативного реагування на загрози, що виникають на об’єктах, що охороняються.
2.3.8. Забезпечити негайне реагування при загостренні ситуації (проникнення невстановлених осіб на об’єкт чи об’єкти або реальна загроза такого проникнення, спрацювання сигналізації чи інших електронних систем захисту, протиправні дії третіх осіб, загроза аварії, небезпека іншого характеру і т.д.), терміново направити одну або дві мобільні групи у складі 2-х чи більше охоронців в кожній, про що негайно повідомити уповноважену особу Замовника, та органи Національної поліції (інші державні органи та служби) у випадках та порядку, передбаченому чинним законодавством. Максимальний термін прибуття групи реагування на об'єкти Замовника становить 10 хвилин з моменту виклику.
В технічних вимогах також відсутня інформація про те, що охоронники на об’єкті перебувають зі зброєю.
А щодо груп є приписка:
2.3. Наявність груп реагування з цілодобовим графіком роботи в населених пунктах зазначених в пунктах 2.1.2. цих технічних вимог, які призначені для оперативного реагування на загрози, що виникають на об’єктах, що охороняються. На підтвердження Учасник повинен надати гарантійний лист/довідку Учасника та копії документів на право власності чи користування транспортними засобами.
2.4. При загостренні ситуації викликаються одна або дві мобільні групи реагування у складі від 2-х чи більше охоронців. Максимальний термін прибуття групи реагування на об'єкти Замовника становить 10 хвилин з моменту виклику.
Тобто як раз викликана для посилення ГШР має бути озброєна, тому для підтвердження цього критерія Скаржник і надав договір згідно якого відбувається виїзд ГШР зі зброєю, а також витяг на збройову кімнату та ліцензію субпідрядника, чим повністю підтвердив наявність збройової кімнати та можливість її залучення для потреб закупівлі.
Наголошуємо: витяг було подано.
Варто зазначити, шо ці документи одразу були подані у складі тендерної пропозиції Скаржника, відповідно Замовник взагалі не мав права звертатися до нас із вимогою про усунення порушень у цій частині.
Вбачаємо у діях Замовника пряме порушення норм Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Враховуючи вищевикладене, Замовник незаконно відхилив пропозицію Скаржника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 795c1e064d214f4c8d583f4d1506b47d
Заголовок пункту скарги: Незаконне рішення замовника щодо відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Підстава відхилення наступна:
Згідно Вимоги №2 Учасник не надав на підтвердження до довідки щодо наявності в Учасника приміщення/офісу за адресою м. Київ, вул Микільсько-Слобідська, буд.2-Б, прим. 263 Б, або договір оренди приміщення, або документ, що засвідчує право власності на приміщення тощо.
Вимога тендерної документації визначена наступним чином: 1.1.2. Довідку у довільній формі про наявність в Учасника приміщення/офісу із зазначенням адреси розташування (на підтвердження до довідки додається: договір оренди приміщення, або документ, що засвідчує право власності на приміщення тощо).
Замовник зазначає, що у складі пропозиції відсутній документ, а саме – оренди приміщення, або документ, що засвідчує право власності на приміщення.
Ця інформація не відповідає дійсності.
У складі пропозиції ТОВ «БЕЗПЕЧНІ РІШЕННЯ ГРІЗЛІ» було подано договір суборенди від 01.05.2025 року (на майданчику файл «Кваліфікація» сторінки 4-7).
Таким чином, договір суборенди входить в поняття «тощо», яке передбачено документацією Замовника.
Адже Замовник у документації НЕ встановив виключний та вичерпний перелік документів (або оренда, або власне), якими підтверджується наявність офісу.
Таким підтвердженням цілком може бути договір суборенди, лізингу, дарування тощо.
Варто зазначити, шо ці документи одразу були подані у складі тендерної пропозиції Скаржника, відповідно Замовник взагалі не мав права звертатися до нас із вимогою про усунення порушень у цій частині.
Не дивлячись на це, Скаржник повторно надав договір суборенди приміщення з відповідним поясненням.
Вбачаємо у діях Замовника пряме порушення норм Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Враховуючи вищевикладене, Замовник незаконно відхилив пропозицію Скаржника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «Послуги з фізичної охорони матеріальних цінностей та об’єктів нерухомості ПрАТ «Закарпаттяобленерго» (2 лоти)»

Номер: 780a53575e2747669f4942a93d10fa6f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-12-013529-a.c1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «Послуги з фізичної охорони матеріальних цінностей та об’єктів нерухомості ПрАТ «Закарпаттяобленерго» (2 лоти)»
Скарга:
ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ "ЗАКАРПАТТЯОБЛЕНЕР-ГО" (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2025-05-12-013529-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Послуги з фізичної охорони матеріальних цінностей та об’єктів нерухомості ПрАТ «Закарпаттяобленерго» (2 лоти)». Оголошення було опубліковано 12 травня 2025 року, кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 20 травня 2025 року о 09:00. Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Товариством з обмеженою відповідальністю «ПАТРІОТИЧНА ОХОРОННА СИСТЕМА «ГРІЗЛІ»» (далі - Скаржник) було виявлено ряд невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та ряд вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель. Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі, то Скаржник використовує своє право на оскарження ряду вимог Тендерної документації Замовника, а саме:
Дата розгляду скарги: 26.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.05.2025 15:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.05.2025 12:31
Дата виконання рішення Замовником: 03.06.2025 13:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник виконав Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 26.05.2025 №8314-р/пк-пз.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАТРІОТИЧНА ОХОРОННА СИСТЕМА "ГРІЗЛІ", ЮРІЙ БИБИК 380939665831 grizli05@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b4ebdc27581446208950eacfeed96516
Заголовок пункту скарги: Офісне приміщення та чергова диспетчерська частина у Хусті, Мукачево та Ужгороді
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку 4 «Лот 1 Перелік документів та або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» тендерної документації маємо наступні вимоги:
1.1.2. Довідку у довільній формі про наявність в межах м. Ужгорода приміщення/офісу із зазначенням адреси розташування (на підтвердження до довідки додається: договір оренди приміщення, або документ, що засвідчує право власності на приміщення тощо).
1.1.3. Довідку про наявність в учасника цілодобової чергової служби охорони у межах міста Ужгорода з цілодобовим режимом чергування операторів такого пункту (вказати контактні номери телефонів), на підтвердження зазначеного необхідно надати підтверджуючі документи.
Також згідно вимог Додатку 4 «Лот 2 Перелік документів та або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» тендерної документації маємо наступні вимоги:
1.1.2. Довідку у довільній формі про наявність в межах м. Мукачево чи м.Хуст приміщення/офісу із зазначенням адреси розташування (на підтвердження до довідки додається: договір оренди приміщення, або документ, що засвідчує право власності на приміщення тощо).
1.1.3. Довідку про наявність в учасника цілодобової чергової служби охорони у межах м. Мукачево чи м.Хуст з цілодобовим режимом чергування операторів такого пункту (вказати контактні номери телефонів), на підтвердження зазначеного необхідно надати підтверджуючі документи.
Дана вимога порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі», є дискримінаційною для Скаржника та обмежує його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Надавачі послуг охорони отримують ліцензію на провадження охоронної діяльності згідно Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960. Ліцензія на надання охоронних послуг діє на всій території України та не має обмежень ні по території, ні по терміну дії, ні по об’єктам надання охорони. Також зазначені нормативно-правові акти не зобов’язують надавачів послуг охорони мати чергові частини, групи швидкого реагування, офісне приміщення та власний пульт централізованого нагляду у всіх регіонах України.
Дана вимога має дискримінаційний характер, так як, прийняти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають офіс, чергову частину та власний пульт централізованого нагляду у Хусті, Мукачево та Ужгороді та позбавляються можливості прийняти участь у закупівлі ті особи, які зареєстровані в інших регіонах України.
Кожен суб’єкт господарювання, укладаючи договір із новим Замовником, має можливість орендувати приміщення чи склад, перевезти (переслати) туди матеріально-технічну базу, необхідну для надання послуг, передислокувати машини, орендувати паркувальне місце, перевезти або підшукати новий персонал, тощо. Тобто вчинити всі необхідні дії для забезпечення охорони.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, так як Скаржник зареєстрований в м. Києві і не має офісу, груп швидкого реагування, підрозділу охорони та власного пульту централізованого нагляду у Хусті, Мукачево та Ужгороді, а має це все у місті Київ, але у разі перемоги та укладення договору, ми готові передислокувати авто, знайти відповідне приміщення, залучити партнерів та призначити керівників об’єктів, які будуть знаходитись у Хусті, Мукачево та Ужгороді.
Додатково роз’яснюємо, що пульт централізованого спостереження є програмним забезпеченням і на сьогодні технічні можливості дозволяють приймати та передавати сигнали тривоги на території всієї країни за допомогою мережі Internet та GSM. Тому яка різниця, де він знаходиться, якщо пульт – це фактично комп’ютер з певною програмою.
Тобто Скаржник, маючи пульт централізованого спостереження у Києві, може передавати інформацію про сигнали тривоги своїм групам, що патрулюють у Хусті, Мукачево та Ужгороді за декілька секунд.
Не дивлячись на те, що Скаржник зареєстрований в іншому регіоні України, він має усі можливості належно надати послуги передбачені умовами даної закупівлі, тому вище зазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 6178ca7f8656492eac75b58983e69b10
Заголовок пункту скарги: Об’єкт дозвільної системи в Ужгороді
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку 4 «Лот 1 Перелік документів та або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» тендерної документації маємо наступні вимоги:
Довідку про наявність приміщення для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів в межах м. Ужгорода. На підтвердження необхідно надати витяг з реєстру зброї про наявність дозволу на відкриття та функціонування підприємств (майстерень), установ, організацій, суб’єктів господарської діяльності, зберігання (виготовлення) предметів і матеріалів. Строк чинності витягу не повинен бути меншим строку виконання цієї закупівлі.
Замовник встановивши в тендерній документації зазначену вимогу, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та норми ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Перше: Закон України «Про публічні закупівлі» визначає, що: Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Аналогічні положення містить і тендерна документація Замовника.
Скаржник не має власного зазначеного витягу, але може залучити субпідрядника, який такий витяг має та який здійснює реагування на тривоги.
Таким чином, Скаржник може підтвердити наявність у суб’єкта охоронної діяльності, який здійснює реагування на тривоги, наявності зазначеного дозволу, але ніяк не у себе.
Друге: Скаржник має укладений договір із підрядником щодо надання послуг виїзду на тривоги ГШР, але такий підрядник має Витяг на право зберігання зброї у місті Київ, а не в Ужгороді.
Замовник вимагає кімнату, для зберігання пристроїв для відстрілу патронів, споряджених гумовими метальними снарядами несмертельної дії та патронів до них, з місцем дислокації в Ужгороді (чомусь у Хусті та Мукачево не потрібно? Хоча характер послуг один і той самий. Напевно, потенційний переможець не має збройової кімнати у Хусті та Мукачево).
Надавачі послуг охорони отримують ліцензію на провадження охоронної діяльності згідно Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960. Ліцензія на надання охоронних послуг діє на всій території України та не має обмежень по території. Відповідно суб’єкт охоронної діяльності має місцем своєї діяльності – всю Україну і на всій її території використовує спецзасоби, дозволені згідно чинного законодавства.
Якщо субпідрядник Скаржника зареєстрований у місті Київ, то він звертається в державні органи за своїм місцем реєстрації (юридичної адреси) і отримує всі необхідні дозволи\ліцензії тощо.
Місцем здійснення діяльності субпідрядника Скаржника є вся Україна, але це не означає, що у кожному населеному пункту ми повинні мати дозвіл на кімнату зброї.
Скаржник має субпідрядника, який залучається для виїзду на тривоги і субпідрядник має відповідний витяг, виданий за місцем знаходження такого субпідрядника, а не за місцем здійснення діяльності (бо субпідрядник також надає послуги по території всієї України).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 4b918026a74b432095304e1627243513
Заголовок пункту скарги: транспортні засоби, що заходяться у власності Учасника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку 4 «Лот 1 Перелік документів та або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» тендерної документації маємо наступні вимоги:
1.1.1. Довідку, складену в довільній формі, що містить інформацію про наявність в учасника транспорту реагування (не менше 2-х одиниць), що знаходиться у власності учасника згідно зі статтею 1 Закону України «Про охоронну діяльність», з наданням у складі тендерної пропозиції фото транспорту реагування з чітким відображенням державних (реєстраційних) номерів, копій свідоцтв про реєстрацію цих одиниць транспорту реагування та дозволів на встановлення та використання на транспортному засобі реагування суб’єкта охоронної діяльності спеціальних світлових сигнальних пристроїв.
Також згідно вимог Додатку 4 «Лот 2 Перелік документів та або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» тендерної документації маємо наступні вимоги:
1.1.1. Довідку, складену в довільній формі, що містить інформацію про наявність в учасника транспорту реагування (не менше 2-х одиниць), що знаходиться у власності учасника згідно зі статтею 1 Закону України «Про охоронну діяльність», з наданням у складі тендерної пропозиції фото транспорту реагування з чітким відображенням державних (реєстраційних) номерів, копій свідоцтв про реєстрацію цих одиниць транспорту реагування та дозволів на встановлення та використання на транспортному засобі реагування суб’єкта охоронної діяльності спеціальних світлових сигнальних пристроїв.
В Додатку 2 лот 1 та Додатку 2 лот 2 зазначено наступне:
2.3. Наявність власних груп реагування з цілодобовим графіком роботи в населених пунктах зазначених в пунктах 2.1.2. цих технічних вимог, які призначені для оперативного реагування на загрози, що виникають на об’єктах, що охороняються. На підтвердження Учасник повинен надати гарантійний лист/довідку Учасника з зазначенням адреси дислокації груп реагування та копії документів на право власності чи користування транспортними засобами.
2.3. Наявність власних груп реагування з цілодобовим графіком роботи (не менше двох) в населених пунктах зазначених в пунктах 2.1.1. чи 2.1.2., цих технічних вимог, які призначені для оперативного реагування на загрози, що виникають на об’єктах, що охороняються. На підтвердження Учасник повинен надати гарантійний лист/довідку Учасника з зазначенням адреси дислокації груп реагування та копії документів на право власності чи користування транспортними засобами.
Зазначені вимоги є колізійними, оскільки в одній частині документації транспорт має бути виключно власний, а в іншій – вже йдеться про право користування.
Дана вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у закупівлі, оскільки за такої умови тендерної документації взяти участь у закупівлі зможуть лише ті, учасники, які мають транспорт тільки у власності (оскільки пункт про право користування автоматично виключається пунктом про власність).
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки ТОВ «ПАТРІОТИЧНА ОХОРОННА СИСТЕМА «ГРІЗЛІ»» не має власних транспортних засобів реагування, але уклало Договір реагування і може надавати охоронні послуги в частинні реагування. Але Скаржник не може надати копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів («спеціалізованого» транспорту реагування з відповідною відміткою в свідоцтві про реєстрацію ТЗ), що заходяться у власності Учасника, оскільки у цих свідоцтвах власником не є учасник, а є субпідрядник.
Також окремо варто зазначити, що інформація про місцезнаходження ГШР є комерційною таємницею, особливо враховуючи умови сьогоднішньої війни.
Згідно статті 505 Цивільного кодексу України «Поняття комерційної таємниці»:
1. Комерційною таємницею є інформація, яка є секретною в тому розумінні, що вона в цілому чи в певній формі та сукупності її складових є невідомою та не є легкодоступною для осіб, які звичайно мають справу з видом інформації, до якого вона належить, у зв'язку з цим має комерційну цінність та була предметом адекватних існуючим обставинам заходів щодо збереження її секретності, вжитих особою, яка законно контролює цю інформацію.
2. Комерційною таємницею можуть бути відомості технічного, організаційного, комерційного, виробничого та іншого характеру, за винятком тих, які відповідно до закону не можуть бути віднесені до комерційної таємниці.
Оскільки розміщення ГШР є інформацією організаційного характеру та не є доступною кожному, вважаємо, що розкриття такої чутливої інформації шкодить Скаржнику та його субпідряднику. Таку інформацію Замовник отримає вже при підписанні договору. Раніше йому її знати немає потреби.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: a4a23bac098b48eb9e624bb813750e0a
Заголовок пункту скарги: вік працівників до 40 років
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку 2 лот 2 тендерної документації маємо наступні вимоги:
2.8. Групи охоронців повинні бути екіпіровані формою (охайний вигляд), мати на озброєнні спецзасоби активної та пасивної самооборони, засоби мобільного та радіозв’язку та інші засоби дозволені та передбачені чинним законодавством. Вік охоронця не старше 40 років.
Замовник встановивши в тендерній документації вимогу щодо граничного віку – 40 років у співробітників охорони, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч. І ст. 11 Закону України «Про охоронну діяльність»: персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб'єктом господарювання та подали документи, що вони: 1) не перебувають на обліку в органах охорони здоров'я з приводу психічної хвороби, алкоголізму чи наркоманії; 2) не мають непогашеної чи незнятої судимості за скоєння умисних злочинів; 3) не мають обмежень, встановлених судом щодо виконання покладених на них функціональних обов'язків; 4) не мають обмежень за станом здоров'я для виконання функціональних обов'язків; 5) зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку.
Окрім того, Постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року №960, затверджені Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, які визначають організаційні і кваліфікаційні вимоги провадження охоронної діяльності. п.17 «Кадрові вимоги» Ліцензійних умов визначено, що Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності).
Таким чином, Законом України «Про охоронну діяльність», а також Ліцензійними умовами не передбачено обмежень щодо віку персоналу охорони – до 40 років, що встановлено Замовником у тендерній документації. Окрім того, звертаємо Вашу увагу на те, що дана вимога порушує конституційне та трудове законодавство.
Зокрема ст. 43 Конституції України передбачає, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.
Також, ст. 2-1 Кодексу Законів про працю України визначає: Рівність трудових прав громадян України, забороняється будь-яка дискримінація у сфері праці, тощо.
Таким чином, встановлюючи таку вимогу, Замовник обмежує права працівників, які вже працюють у штаті учасника, і виходить, що для надання послуг за даним договором, учасник повинен задіяти лише працівників –до 40 років, а інших усунути від виконання своїх обов’язків.
Згідно Закону України «Про рекламу» Стаття 24-1. Реклама послуг із працевлаштування
Забороняється в рекламі про вакансії (прийом на роботу) висувати вимоги за ознаками раси, кольору шкіри, віку, статі, стану здоров’я, інвалідності, підозри чи наявності захворювання на ВІЛ/СНІД, сексуальної орієнтації, політичних, релігійних та інших переконань, членства у професійних спілках або інших громадських об’єднаннях, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками, не пов’язаними з характером роботи або умовами її виконання.
Ми маємо працівників і старшого віку, ніж вимагає Замовник, в гарній фізичній формі (це підтверджується медичними документами), що відповідають ліцензійним умовам, є кваліфікованими працівниками, не є засудженими та отримали свідоцтва про присвоєння (підвищення) кваліфікації не нижче ІІІ розряду.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 2a3b465f1c034125b1438ce05b629a26
Заголовок пункту скарги: неповні технічні характеристики
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку 2 лот 1 тендерної документації маємо наступні вимоги:
ІІ. Обсяг охоронних послуг:
2.1. Кількість постів всього - 4.
Перелік об'єктів Замовника, які охороняються:
2.1.1. Комплекс, ремонтно-виробнича база ПрАТ «Закарпаттяобленерго» – Закарпатська обл., Ужгородський р-н.:
- пост №1 – кількість працівників охорони: _ особи – _______ (конкретна кількість осіб , дні та години роботи будуть надані учасникам за запитом).*
- пост №2 – кількість працівників охорони: _ особа – з ____ по ____ з ___ до ______, а у ______та _________ з _____ до ________ (конкретна кількість осіб , дні та години роботи будуть надані учасникам за запитом).*
- пост №3 (– кількість працівників охорони: ___ особа – з ______ по _____ з _____ до _____, а у ______ та ________ дні з _____ до ________(конкретна кількість осіб , дні та години роботи будуть надані учасникам за запитом).*
2.1.2. Виробничо-технічна база - Закарпатська обл., м. Ужгород:
- пост №4 – кількість працівників охорони: _ особи – __________(конкретна кількість осіб , дні та години роботи будуть надані учасникам за запитом).*
Примітка:
Всі види охорони здійснюються з матеріальною відповідальністю у відповідності до вимог чинного законодавства України.
*для детальної інформації щодо конкретної кількості осіб, днів та годин роботи Учасником потрібно звернутися із запитом на електронну адресу вказану у п. 2.3. Розділу 2 Тендерної документації .
Обґрунтування необхідності застосування даних обмежень :
- відомості щодо методів і систем захисту оперативно- диспетчерського управлінння ПрАТ «Закарпаттяобленерго» підпадають під перелік відомостей , що становлять службову інформацію (Службова записка начальника відділу СВЕБ ПрАТ «Закарпаттяобленерго» (додається ), розділ 5 Наказу товариства від 29.12.2023 року № 228).
На підставі Постанови НКРЕКП «Щодо захисту інформації, яка в умовах воєнного стану може бути віднесена до інформації з обмеженим доступом, у тому числі щодо об’єктів критичної інфраструктури» від 26 березня 2022 р. № 349 та Розпорядження Міністра енергетики України, керівника робіт з ліквідації наслідків воєнної надзвичайної ситуації державного рівня в електроенергетичних системах від 27.12.2024 року № 27-дск місце розташування та назви об’єктів критичної інфраструктури у даній закупівлі не вказано.
Згідно вимог Додатку 2 лот 2 тендерної документації маємо наступні вимоги:
ІІ. Обсяг охоронних послуг:
2.1. Кількість постів всього- 3.
Перелік об'єктів Замовника, які охороняються:
2.1.1. Об’єкт критичної інфраструктури - Закарпатська обл., на території м. Хуст (конкретна адреса буде надана учасникам за запитом ):
- пост №1 – кількість працівників охорони: _ особа – цілодобово (конкретна кількість осіб буде надана учасникам за запитом).*
2.1.2.Комплекс будівель ПрАТ «Закарпаттяобленерго» Закарпатська обл., м. Мукачево (конкретна адреса буде надана учасникам за запитом).*
- пост №2 – кількість працівників охорони: _ особа – цілодобово(конкретна кількість осіб буде надана учасникам за запитом).*
2.1.3. Об’єкт критичної інфраструктури (що включає адміністративно -виробничі приміщення, гаражі, обладнання) – Закарпатська обл. , м. Мукачево (конкретна адреса буде надана учасникам за запитом).*
- пост №3 – кількість працівників охорони: _ особа – цілодобово(конкретна кількість осіб буде надана учасникам за запитом).*
Примітка:
Всі види охорони здійснюються з матеріальною відповідальністю у відповідності до вимог чинного законодавства України.
*для детальної інформації щодо конкретної кількості осіб , днів та годин роботи Учасником потрібно звернутися із запитом на електронну адресу вказану у п. 2.3. Розділу 2 Тендерної документації .
Обґрунтування необхідності застосування даних обмежень :
- відомості щодо методів і систем захисту оперативно- диспетчерського управлінння ПрАТ «Закарпаттяобленерго » підпадають під перелік відомостей , що становлять службову інформацію (Службова записка начальника відділу СВЕБ ПрАТ «Закарпаттяобленерго» (додається ) , розділ 5 Наказу товариства від 29.12.2023 року № 228).
На підставі Постанови НКРЕКП «Щодо захисту інформації, яка в умовах воєнного стану може бути віднесена до інформації з обмеженим доступом, у тому числі щодо об’єктів критичної інфраструктури» від 26 березня 2022 р. № 349 та Розпорядження Міністра енергетики України, керівника робіт з ліквідації наслідків воєнної надзвичайної ситуації державного рівня в електроенергетичних системах від 27.12.2024 року № 27-дск місце розташування та назви об’єктів критичної інфраструктури у даній закупівлі не вказано.
Замовник в технічному завданні не надав всю необхідну інформацію, і просить учасників звертатися за нею на пошту. Така ситуація є недопустимою.
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері фактично необхідно сконтактувати з Замовником, адже потрібно направити запит зі своєї пошти. Скаржник має офіційну пошту за назвою якої легко ідентифікувати майбутнього учасника. А це у публічний закупівлях є неприпустимим.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель, що передбачені у ст. 5 Закону про закупівлі:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
За таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, зокрема Скаржника, Замовник може не надати відповідь, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав (уповноважена особа буде у відпустці чи відрядженні) причиною для відхилення тендерної пропозиції, і таким чином відбувається зі сторони Замовника маніпулювання ситуацією, ціллю якої є не надати потенційним учасникам, зокрема Скаржнику, необхідну інформацію.
Замовник може не вказувати вулицю і номер будинку, але має вказати, яка кількість людей залучена для охорони і який графік постів. Бо як учасникам порахувати рентабельність участі у закупівлі, якщо вони не знають обсягу?
Окрім цього, згідно закону учасники можуть ввести діалог із Замовником виключно шляхом зверненням через поставлене запитання чи вимоги шляхом опублікування в електронній системі закупівель.
Згідно статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: у тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Тобто саме Замовник має оприлюднити повне, зрозуміле та детальне технічне завдання, з якого буде зрозуміло, які послуги треба надавати, а у разі потреби надати графіки, креслення, плани тощо. Це обов’язок Замовника, а не обов’язок учасника писати на пошту і щось дізнаватися!
І додатково, варто зазначити, що у системі Prozorro є минулорічний договір Замовника по закупівлі UA-2024-04-04-006706-a, в якому видно пости і графік.

Лот 1

Лот 2


То навіщо це все приховувати цього року?
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації