-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з отримання та передачі даних від споживачів КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО»
Завершена
1 999 366.75
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 19 993.67 UAH
мін. крок: 1% або 19 993.67 UAH
Період оскарження:
12.05.2025 15:35 - 08.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
206404e00b46409b96e30379b02afdcd
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-12-010878-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Доказ 1. ТД знання.docx.docx 17.05.2025 23:54
- Доказ 1. ТД балансоутримувачі.docx.docx 17.05.2025 23:54
- sign.p7s 17.05.2025 23:56
- сайт_і_відповіді.pdf 26.05.2025 16:16
- рішення від 20.05.2025 №8007.pdf 20.05.2025 17:00
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.05.2025 №8531.pdf 29.05.2025 14:57
- рішення від 28.05.2025 №8531.pdf 02.06.2025 16:36
- Dokument.docx 22.05.2025 14:17
- Dokument.docx.p7s 22.05.2025 14:17
- Протокол 7231, виконання рішення АМКУ.docx 06.06.2025 13:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.05.2025 23:57
Дата розгляду скарги:
28.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.05.2025 17:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.06.2025 16:37
Дата виконання рішення Замовником:
06.06.2025 13:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:
РОЗГЛЯД ПИТАНЬ ПОРЯДКУ ДЕННОГО:
1. Відповідно до рішення АМКУ від 28.05.2025 № 8531-р/пк-пз з метою його виконання та дотримання всіх принципів здійснення публічних закупівель, що передбачені Законом та Особливостями КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» (Замовник) зобов’язане внести зміни до тендерної документації з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині зазначеного рішення.
ВИРІШИЛА:
1. Виконати рішення АМКУ від 28.05.2025 № 8531-р/пк-пз – внести зміни до тендерної документації за закупівлею ДК 021:2015 72310000-1 Послуги з обробки даних (Послуги з отримання та передачі даних від споживачів КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО»), оголошення за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-12-010878-a.
2. Оприлюднити в електронній системі закупівель відповідну інформацію, необхідну для виконання вимог Закону.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f051b75a045242719478786739fd0d5a
Заголовок пункту скарги:
Використання знання принципових технологічних особливостей КП«КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» оператором гарячої лінії
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно з Розділом «Технічна специфікація» (Додаток 3 до тендерної документації), Замовник вимагає від учасників, зокрема, забезпечити «використання знання принципових технологічних особливостей КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» оператором гарячої лінії». Ця вимога також повторюється в інших додатках тендерної документації.
Однак, у тендерній документації відсутнє будь-яке пояснення чи посилання на джерело, з якого такі знання мають бути отримані, зокрема:
не надано переліку або опису таких «принципових технологічних особливостей»;
не вказано, в якій формі, через який канал і на яких умовах учасник може отримати доступ до відповідної інформації;
не зазначено, чи буде така інформація передана Замовником після укладення договору, чи очікується її наявність до моменту подачі тендерної пропозиції.
Таким чином, вимога щодо наявності в оператора таких знань є невизначеною, суб’єктивною та неможливою до об’єктивного підтвердження чи перевірки на етапі подання тендерної пропозиції.
У результаті, взяти участь у процедурі закупівлі можуть лише ті учасники, які вже мають доступ до внутрішньої технічної інформації КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО», що свідчить про нерівні умови участі та порушення принципу добросовісної конкуренції, встановленого Законом України «Про публічні закупівлі».
Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію або призводять до дискримінації учасників. Також, відповідно до частини четвертої статті 5 Закону, замовники не мають права встановлювати дискримінаційні умови участі у закупівлі.
Висновок:
За умовами, викладеними в тендерній документації, учасники не мають реальної можливості виконати вимогу щодо використання знань про «принципові технологічні особливості КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО», оскільки відсутній відкритий, рівний і зрозумілий механізм отримання таких знань усіма потенційними учасниками.
Це створює недопустиму перевагу окремим учасникам, які вже мають прямий доступ до внутрішніх технологічних процесів Замовника, та є порушенням принципів відкритості, прозорості та недискримінації, передбачених Законом.
Просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та або надати публічний опис відповідних технологічних особливостей, або вилучити цю вимогу як дискримінаційну та таку, що порушує Закон.
Однак, у тендерній документації відсутнє будь-яке пояснення чи посилання на джерело, з якого такі знання мають бути отримані, зокрема:
не надано переліку або опису таких «принципових технологічних особливостей»;
не вказано, в якій формі, через який канал і на яких умовах учасник може отримати доступ до відповідної інформації;
не зазначено, чи буде така інформація передана Замовником після укладення договору, чи очікується її наявність до моменту подачі тендерної пропозиції.
Таким чином, вимога щодо наявності в оператора таких знань є невизначеною, суб’єктивною та неможливою до об’єктивного підтвердження чи перевірки на етапі подання тендерної пропозиції.
У результаті, взяти участь у процедурі закупівлі можуть лише ті учасники, які вже мають доступ до внутрішньої технічної інформації КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО», що свідчить про нерівні умови участі та порушення принципу добросовісної конкуренції, встановленого Законом України «Про публічні закупівлі».
Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію або призводять до дискримінації учасників. Також, відповідно до частини четвертої статті 5 Закону, замовники не мають права встановлювати дискримінаційні умови участі у закупівлі.
Висновок:
За умовами, викладеними в тендерній документації, учасники не мають реальної можливості виконати вимогу щодо використання знань про «принципові технологічні особливості КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО», оскільки відсутній відкритий, рівний і зрозумілий механізм отримання таких знань усіма потенційними учасниками.
Це створює недопустиму перевагу окремим учасникам, які вже мають прямий доступ до внутрішніх технологічних процесів Замовника, та є порушенням принципів відкритості, прозорості та недискримінації, передбачених Законом.
Просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та або надати публічний опис відповідних технологічних особливостей, або вилучити цю вимогу як дискримінаційну та таку, що порушує Закон.
×
-
Назва доказу:
Додаток 3 до ТД, який містить дискримінаційні вимоги
-
Повʼязаний документ:
Доказ 1. ТД знання.docx.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо Комісію зобов’язати Замовника внести наступні зміни до тендерної документації: Видалити з Розділу «Технічна специфікація» Додатку 3 до ТД та аналогічного розділу проєкту договору формулювання: «Використання знання принципових технологічних особливостей КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» оператором гарячої лінії», як таке, що не має визначеного, прозорого та доступного для всіх учасників джерела відповідної інформації, є дискримінаційним, а також порушує принципи рівного доступу до участі у процедурі закупівлі. Надати чітке визначення або опис технологічних особливостей, про які йдеться у вказаній вимозі, із зазначенням джерела та форми доступу до них (наприклад: документація, довідник, регламентні документи тощо), якщо Замовник вважає цю вимогу критично необхідною, або повністю вилучити її з тендерної документації як дискримінаційну. Забезпечити формулювання технічної специфікації таким чином, щоб знання, досвід чи інформація, на яку посилається Замовник, були або доступні на однакових умовах для всіх учасників, або щоб така вимога була замінена на інші, не дискримінаційні критерії оцінки професійної компетентності персоналу учасника.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
fe660710f1eb41a2baf10ddea3642cf3
Заголовок пункту скарги:
CRM Виконавця повинна містити актуальну інформацію щодо балансоутримувачів та форми власності житлових будинків в межах провадження Замовником господарської діяльності у сфері теплопостачання (з виробництва теплової енергії, транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно з тендерною документацією Замовника (далі – ТД), зокрема, встановлено вимогу (пункт 5.3.1), що CRM Виконавця повинна містити актуальну інформацію щодо балансоутримувачів та форми власності житлових будинків у межах провадження Замовником господарської діяльності у сфері теплопостачання (з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії).
Проте, в тендерній документації не надано:
визначення переліку таких будинків;
способу доступу до актуальної інформації про балансоутримувачів;
джерела, з якого ця інформація може бути отримана;
форми передачі такої інформації від Замовника, якщо вона є закритою;
відповідальної сторони за її актуальність.
За таких умов, Учасник не має об’єктивної можливості сформувати пропозицію, яка відповідала б цій вимозі, оскільки:
дані про балансоутримувачів та форму власності житлових будинків є непублічними, частково застарілими або розпорошеними між різними реєстрами (ЄДР, реєстр прав власності, баланс КП, тощо);
відповідні дані можуть бути доступні лише Замовнику або пов’язаним з ним структурам.
Таким чином, участь у процедурі закупівлі можлива лише за наявності внутрішньої інформації Замовника, що створює нерівні умови доступу для потенційних учасників та перевагу пов’язаним або наближеним до Замовника суб’єктам господарювання.
Така вимога є:
дискримінаційною — оскільки фактично вимагає попереднього доступу до закритих даних;
непрозорою — оскільки Замовник не визначив спосіб отримання або перевірки інформації;
такою, що порушує принципи рівного доступу до участі у процедурі закупівлі, встановлені:
частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (щодо заборони дискримінації),
частиною 4 статті 22 Закону (тендерна документація не повинна містити дискримінаційних вимог).
Висновок:
За таких умов, взяти участь у Закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які вже мають виключний або неформальний доступ до внутрішніх баз даних чи систем обліку Замовника. Це позбавляє Суб’єкта оскарження реальної можливості надати конкурентну пропозицію, навіть за умови технічної спроможності.
Проте, в тендерній документації не надано:
визначення переліку таких будинків;
способу доступу до актуальної інформації про балансоутримувачів;
джерела, з якого ця інформація може бути отримана;
форми передачі такої інформації від Замовника, якщо вона є закритою;
відповідальної сторони за її актуальність.
За таких умов, Учасник не має об’єктивної можливості сформувати пропозицію, яка відповідала б цій вимозі, оскільки:
дані про балансоутримувачів та форму власності житлових будинків є непублічними, частково застарілими або розпорошеними між різними реєстрами (ЄДР, реєстр прав власності, баланс КП, тощо);
відповідні дані можуть бути доступні лише Замовнику або пов’язаним з ним структурам.
Таким чином, участь у процедурі закупівлі можлива лише за наявності внутрішньої інформації Замовника, що створює нерівні умови доступу для потенційних учасників та перевагу пов’язаним або наближеним до Замовника суб’єктам господарювання.
Така вимога є:
дискримінаційною — оскільки фактично вимагає попереднього доступу до закритих даних;
непрозорою — оскільки Замовник не визначив спосіб отримання або перевірки інформації;
такою, що порушує принципи рівного доступу до участі у процедурі закупівлі, встановлені:
частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (щодо заборони дискримінації),
частиною 4 статті 22 Закону (тендерна документація не повинна містити дискримінаційних вимог).
Висновок:
За таких умов, взяти участь у Закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які вже мають виключний або неформальний доступ до внутрішніх баз даних чи систем обліку Замовника. Це позбавляє Суб’єкта оскарження реальної можливості надати конкурентну пропозицію, навіть за умови технічної спроможності.
×
-
Назва доказу:
В тендерній документації містяться вимоги до тендерних пропозицій учасників, які унеможливлюють надання еквіваленту, а також умови відхилення пропозицій, як не відповідають вимогам ТД.
-
Повʼязаний документ:
Доказ 1. ТД балансоутримувачі.docx.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо Комісію зобов’язати Замовника внести наступні зміни до тендерної документації: Видалити або уточнити вимогу в проекту договору щодо обов’язкової наявності в CRM-системі Виконавця «актуальної інформації щодо балансоутримувачів та форми власності житлових будинків в межах діяльності Замовника», якщо не визначено: джерела отримання такої інформації (реєстри, бази даних, офіційні запити, передача від Замовника тощо); форму передачі або доступу до відповідної інформації; частоту та спосіб оновлення цієї інформації; хто несе відповідальність за її актуальність (Виконавець чи Замовник). У разі, якщо така інформація має надаватись самим Виконавцем — зобов’язати Замовника надати перелік джерел, на основі яких учасники можуть завчасно зібрати та перевірити відповідну інформацію, або визначити, що така інформація буде надана Замовником після підписання договору.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
e36fdfa41b054059b73b72e0327faee1
Заголовок пункту скарги:
7.4. Виконавець має надати доступ фахівцям Замовника до функцій CRM.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно з п. 7.4 Розділу «Технічна специфікація» Додатку 3 до тендерної документації Замовника (далі – ТД), передбачено, що «Виконавець має надати доступ фахівцям Замовника до функцій CRM».
Проте тендерна документація:
не визначає конкретну або орієнтовну кількість працівників Замовника, яким необхідно надати доступ до CRM;
не встановлює діапазон або обмеження кількості облікових записів чи рівнів доступу;
не враховує вплив цього фактору на технічні та вартісні параметри пропозиції Учасника.
Надання доступу до CRM для невизначеної кількості користувачів без конкретизації:
унеможливлює точне планування інфраструктури, навантаження та обсягу ліцензій (особливо у випадку, якщо CRM має обмежену кількість сесій, користувачів або оплачується за кількість акаунтів);
впливає на загальну вартість послуги, зокрема у випадках, коли CRM працює на власних ресурсах Виконавця;
створює ризик необґрунтованого зростання зобов’язань після підписання договору, коли Замовник, посилаючись на цю вимогу, може вимагати надати доступ значній кількості фахівців, не передбаченій у початковому розрахунку вартості пропозиції.
Таким чином, вказана вимога:
є невизначеною та дискримінаційною, адже надає перевагу тим учасникам, які або вже знають реальні потреби Замовника, або мають необмежені ресурси;
суперечить принципу прозорості та передбачуваності процедур закупівлі, визначеному частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»;
може призвести до відхилення обґрунтованих пропозицій учасників, які не включили у вартість необмежену кількість CRM-доступів, що не є обов’язковими чи не відповідають реальній потребі.
Висновок:
За таких умов, участь у закупівлі унеможливлюється або істотно ускладнюється для суб’єктів господарювання, які не мають інформації про очікувану кількість користувачів CRM від Замовника, що прямо впливає на вартість, архітектуру рішень та ресурсне забезпечення.
Проте тендерна документація:
не визначає конкретну або орієнтовну кількість працівників Замовника, яким необхідно надати доступ до CRM;
не встановлює діапазон або обмеження кількості облікових записів чи рівнів доступу;
не враховує вплив цього фактору на технічні та вартісні параметри пропозиції Учасника.
Надання доступу до CRM для невизначеної кількості користувачів без конкретизації:
унеможливлює точне планування інфраструктури, навантаження та обсягу ліцензій (особливо у випадку, якщо CRM має обмежену кількість сесій, користувачів або оплачується за кількість акаунтів);
впливає на загальну вартість послуги, зокрема у випадках, коли CRM працює на власних ресурсах Виконавця;
створює ризик необґрунтованого зростання зобов’язань після підписання договору, коли Замовник, посилаючись на цю вимогу, може вимагати надати доступ значній кількості фахівців, не передбаченій у початковому розрахунку вартості пропозиції.
Таким чином, вказана вимога:
є невизначеною та дискримінаційною, адже надає перевагу тим учасникам, які або вже знають реальні потреби Замовника, або мають необмежені ресурси;
суперечить принципу прозорості та передбачуваності процедур закупівлі, визначеному частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»;
може призвести до відхилення обґрунтованих пропозицій учасників, які не включили у вартість необмежену кількість CRM-доступів, що не є обов’язковими чи не відповідають реальній потребі.
Висновок:
За таких умов, участь у закупівлі унеможливлюється або істотно ускладнюється для суб’єктів господарювання, які не мають інформації про очікувану кількість користувачів CRM від Замовника, що прямо впливає на вартість, архітектуру рішень та ресурсне забезпечення.
×
-
Назва доказу:
Додаток 3 до ТД, який містить дискримінаційні вимоги
-
Повʼязаний документ:
Доказ 1. ТД знання.docx.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо Комісію зобов’язати Замовника: Уточнити вимогу п.7.4 Технічної специфікації, а саме: Визначити точну або орієнтовну кількість користувачів CRM-системи (наприклад: «до 10 користувачів», «20 фахівців», тощо); Указати рівні доступу (перегляд/редагування/аналітика тощо), якщо вони суттєво впливають на архітектуру рішення; Забезпечити формування вимог тендерної документації таким чином, щоб учасники мали змогу заздалегідь та об'єктивно оцінити свої ресурси, обсяг роботи та вартість послуг.