-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин
Торги не відбулися
7 433 513.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 74 335.13 UAH
мін. крок: 1% або 74 335.13 UAH
Період оскарження:
12.05.2025 10:51 - 12.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації, щодо змін до тендерної документації
Номер:
1b8a7c95ab1f40b59ec07f225d829410
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-12-003096-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації, щодо змін до тендерної документації
Скарга:
Скарга
щодо змін до тендерної документації
ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «СЛУЖБА МІСЦЕВИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ» (далі - Замовник) проводиться закупівля «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» (код ДК 021:2015:63710000-9: Послуги з обслуговування наземних видів транспорту) ідентифікатор закупівлі – UA-2025-05-12-003096-a.
12 травня 2025 року Замовником оприлюднено Тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи протокол № 32/25 від 12 травня 2025 року.
19 травня 2025 року Замовником оприлюднено Тендерну документацію (із змінами) (додається), протокол №38/25 від 19 травня 2025 року.
Відповідно до Переліку змін до тендерної документації на закупівлю робіт «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» (додається) Замовником, зокрема, внесено зміни в п. 1.4 Додатку 1 до тендерної документації - до переліку аналогічних договорів включено договори на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, укладені протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Скаржник зазначає, що такі зміни до Тендерної документації по вказаній закупівлі порушують законодавство у сфері публічних закупівель, містять незаконні дискримінаційні вимоги, що обмежують конкуренцію, та призводять до дискримінації учасників.
Замовником затверджено Тендерну документацію (із змінами), яка містить дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушує права та законні інтереси ТОВ «БІЛДГРУП», на підставі чого Тендерна документація (із змінами) потребує внесення змін в частині дискримінаційних умов з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - «Закон») визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема за принципами недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно ч. 4 ст. 5 Закону Замовник не мають право встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 ст. 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Підставою для подання скарги є внесення Замовником змін до Тендерної документації, з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином Тендерна документація (із змінами) містить незаконні вимоги, що обмежують конкуренцію, призводять до дискримінації учасників та порушують права та законні інтереси ТОВ «БІЛДГРУП».
Відповідно до абз. 1, 5 п. 59 Особливостей, встановлених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим цього пункту, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником, протягом п’яти днів з моменту оприлюднення таких змін на веб-порталі Уповноваженого органу, але не пізніше ніж за три дні до дати, встановленої для подання тендерних пропозицій, яка була встановлена під час внесення таких змін.
Отже, окремі вимоги Тендерної документації (із змінами) порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону та принципи здійснення закупівель, визначені статтею З Закону, а саме: недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Обгрунтування незаконності змін до Тендерної документації, внаслідок наявності дискримінаційних вимог, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до Переліку змін до тендерної документації на закупівлю робіт «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» Замовником, зокрема, внесено зміни в п. 1.4 Додатку 1 до тендерної документації - до переліку аналогічних договорів включено договори на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, укладені протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Таким чином, встановивши вимогу щодо укладення аналогічного договору протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі, Замовник суттєво обмежив можливість взяти участь у закупівлі потенційним учасникам, які мають аналогічні договори, укладені більше, ніж три роки від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Законодавством передбачено кваліфікаційний критерій, що може встановлюватися Замовником, - досвід виконання аналогічного договору (з документальним підтвердженням).
При цьому, Закон не передбачає вимоги чи обмежень щодо дати або періоду укладення аналогічного договору, тим більше, не містить жодного орієнтиру на 3-річний термін.
Таким чином, вимога Замовника про укладення аналогічного договору протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі є необгрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною.
Замовником жодним чином не аргументовано встановлення 3-річного обмеження щодо дати укладення аналогічного договору, а відтак є не зрозумілим, чому потенційного учасника позбавлено можливості підтвердити досвід аналогічним договором, укладеним за попередні -4-5 років від дати оголошення закупівлі.
В свою чергу, Скаржник зазначає, що учасник, який має досвід виконання аналогічного договору до 2020-2022 року, має такі ж саме можливості виконання цих робіт як і Учасник, який має досвід виконання аналогічного договору після 2020-2022 року.
ТОВ «Білдгруп» повідомляє, що є стороною наступних договорів:
- Договір про закупівлю послуг за державні кошти №2-4 від 11 травня 2021 року, предметом якого є «Послуги з експлуатаційного утримання – герметизація тріщин асфальтобетонного покриття на автомобільних дорогах загального користування державного значення М-03 Київ-Харків-Довжанський км 647+349 – км 687+149, км 718+149 – км 742+000 та М-04 Знам’янка-Луганськ-Ізварине км 363+822 – км 367+022, км 403+260 – км 415+000 у Донецькій області», (копія додається), який відповідає критеріям аналогічного договору;
- Договір про закупівлю послуг за державні кошти №2-121 від 08 вересня 2020 року, предметом якого є «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільної дороги загального користування державного значення М-04 Знам’янка-Луганськ-Ізварине км 363+822 – км 388+820, км 395+960 – км 411+514 (герметизація тріщин асфальтобетонного покриття», (копія додається), який відповідає критеріям аналогічного договору;
- Договір субпідряду № 10/08/2020/1 від 10 серпня 2020 року, предметом якого є «Послуги з обслуговування наземних видів транспорту. Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Сватівському, Троїцькому, Білокуракінському та Новопсковському районах Луганської області. Нанесення та відновлення вертикальної та горизонтальної розмітки» (копія додається), який відповідає критеріям аналогічного договору;
- Договір субпідряду № 10/08/2020/2 від 10 серпня 2020 року, предметом якого є «Послуги з обслуговування наземних видів транспорту. Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Марківському, Біловодському, Міловському та Станично-Луганському районах Луганської області. Нанесення та відновлення вертикальної та горизонтальної розмітки» (копія додається), який відповідає критеріям аналогічного договору.
Порушення прав Скаржника полягає у тому, що його аналогічні Договори, які відповідають іншим вимогам Тендерної документації (із змінами), зокрема, щодо виконання основних видів робіт, не можуть бути ним надані для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору тільки з тієї підстави, що їх укладено більше ніж 3 роки від дати, що передує даті оголошення закупівлі, а тому Скаржник не може підготувати пропозицію, яка б відповідала оскаржуваній вимозі Тендерної документації (із змінами).
Враховуючи вищевикладене, оскаржувана вимога має бути виключена з Тендерної документації (із змінами) з метою приведення останньої у відповідність до Закону.
Замовником жодним чином не обґрунтовано необхідність встановлення вимоги щодо досвіду виконання аналогічного договору протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі, а викладення вимоги у такій редакції незаконно позбавляє Скаржника можливості використати наявні у нього аналогічні договори, що свідчить про безпідставність і незаконність такої вимоги, а також її дискримінаційний характер.
На підтвердження позиції Скаржника звертаємось до усталеної практики Уповноваженого органу, зокрема Рішення 9842-р/пк-пз від 05 травня 2021 року (UA-2021-04-12-002203-c), Рішення від 12 березня 2020 року № 4773- р/пк-пз (UA-2020-01-31-001529-c), Рішення від 28 травня 2019 року № 6770-р/пк-пз (UA-2019-04-12-001183-c), Рішення № 18296-р/пк-пз від 10 грудня 2019 року (UA-2019-10-10-003404-b).
Окрім вказаного, ТОВ «Білдгруп» звертає увагу на те, що Замовником в Тендерній документації встановлено періоди укладання аналогічних договорів, а саме укладання протягом останніх 5-ти та протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
В свою чергу, Замовником, зокрема, внесено зміни в п. 1.4 Додатку 1 до тендерної документації - до переліку аналогічних договорів включено договори на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, укладені протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Однак, Замовником не обґрунтовано виходячи з яких критеріїв останнім визначено період укладання саме таких аналогічних договорів: протягом 3-х років, а не 5-ти.
Таким чином, вищезазначена вимога Тендерної документації (із змінами) є незаконною та дискримінаційною, порушує права Скаржника як потенційного учасника та позбавляє його можливості взяти участь у закупівлі на недискримінаційних засадах, внаслідок чого Тендерна документація (із змінами) потребує приведення у відповідність до чинного законодавства, зокрема, шляхом усунення (видалення) обмеження періоду укладання аналогічних договорів, зокрема, договорів на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення.
У зв’язку з вищевикладеним, просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень Замовником процедури закупівлі «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» (згідно коду ДК 021:2015:63710000-9: Послуги з обслуговування наземних видів транспорту) ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-12-003096-a.
3. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційну вимогу щодо періоду укладання аналогічних договорів, зокрема, договорів на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої̈ особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі (додатки):
1. Тендерна документація по процедурі відкриті торги на закупівлю послуг: «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин», затверджена Рішенням уповноваженої особи протокол № 32/25 від 12 травня 2025 року, із змінами протокол №38/25 від 19 травня 2025 року;
2. Перелік змін до тендерної документації на закупівлю робіт «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин»;
3. Додаток 1 до Тендерної документації (із змінами);
4. Договір про закупівлю послуг за державні кошти №2-4 від 11 травня 2021 року з додатками (копія);
5. Звіт про виконання Договору №2-4 від 11 травня 2021 року;
6. Договір про закупівлю послуг за державні кошти №2-121 від 08 вересня 2020 року з додатками (копія);
7. Звіт про виконання Договору №2-121 від 08 вересня 2020 року;
8. Договір субпідряду № 10/08/2020/1 від 10 серпня 2020 року з додатками, додатковими угодами, актами приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в), довідками про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (КБ-3), дефектними актами, листом-відгуком (копія);
9. Договір субпідряду № 10/08/2020/2 від 10 серпня 2020 року з додатками, додатковими угодами, актами приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в), довідками про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (КБ-3), дефектними актами, листом-відгуком (копія).
Директор ТОВ «Білдгруп» Сергій МУДРЕНКО
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга дискримінаційні умови.doc 21.05.2025 19:40
- Скан скарги.pdf 21.05.2025 19:40
- 2.1 Договір 10 08 2020 1.pdf 21.05.2025 19:40
- Договір №2-44 від 11.05.2021.pdf 21.05.2025 19:40
- 2.2 Договір 10 08 2020 2.pdf 21.05.2025 19:40
- Додаток № 1 Перелік інформації таабо документів, які подаються учасником (із змінами).docx 21.05.2025 19:40
- Договір №2-121 від 08.09.2020 .pdf 21.05.2025 19:40
- звіт про виконання Договору №2-4 від 11 травня 2021 року.pdf 21.05.2025 19:40
- Тендерна_документація_20.05.2025[1].docx 21.05.2025 19:40
- звіт про виконання Договору №2-121 від 08 вересня 2020 року.pdf 21.05.2025 19:40
- Перелік Змін від 19.05.2025.docx 21.05.2025 19:40
- sign.p7s 21.05.2025 19:41
- Відповідь на пояснення замовника.pdf 29.05.2025 21:55
- рішення від 23.05.2025 №8252.pdf 23.05.2025 14:43
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.05.2025 №8674.pdf 02.06.2025 16:24
- рішення від 30.05.2025 №8674.pdf 03.06.2025 18:38
- Додаток № 1 Перелік інформації таабо документів, які подаються учасником (із змінами).docx 27.05.2025 12:05
- Перелік Змін від 19.05.2025.docx 27.05.2025 12:05
- Перелік Змін від 19.05.2025.pdf 27.05.2025 12:05
- Пояснення по суті скарги ТзОВ Білдгруп.pdf 27.05.2025 12:05
- Пояснення по суті скарги ТзОВ Білдгруп.doc 27.05.2025 12:05
- ТД Розмітка+герметизація (із змінами).pdf 27.05.2025 12:05
- Додаток № 1 Перелік інформації таабо документів, які подаються учасником (із змінами).pdf 27.05.2025 12:05
- ТД Розмітка+герметизація (із змінами).docx 27.05.2025 12:05
- Протокол №52_25.pdf 10.06.2025 08:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.05.2025 20:04
Дата розгляду скарги:
30.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.05.2025 14:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.06.2025 18:39
Дата виконання рішення Замовником:
10.06.2025 08:53
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a4e634fa00964789af9804cee4317b79
Заголовок пункту скарги:
скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Скарга
щодо змін до тендерної документації
ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «СЛУЖБА МІСЦЕВИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ» (далі - Замовник) проводиться закупівля «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» (код ДК 021:2015:63710000-9: Послуги з обслуговування наземних видів транспорту) ідентифікатор закупівлі – UA-2025-05-12-003096-a.
12 травня 2025 року Замовником оприлюднено Тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи протокол № 32/25 від 12 травня 2025 року.
19 травня 2025 року Замовником оприлюднено Тендерну документацію (із змінами) (додається), протокол №38/25 від 19 травня 2025 року.
Відповідно до Переліку змін до тендерної документації на закупівлю робіт «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» (додається) Замовником, зокрема, внесено зміни в п. 1.4 Додатку 1 до тендерної документації - до переліку аналогічних договорів включено договори на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, укладені протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Скаржник зазначає, що такі зміни до Тендерної документації по вказаній закупівлі порушують законодавство у сфері публічних закупівель, містять незаконні дискримінаційні вимоги, що обмежують конкуренцію, та призводять до дискримінації учасників.
Замовником затверджено Тендерну документацію (із змінами), яка містить дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушує права та законні інтереси ТОВ «БІЛДГРУП», на підставі чого Тендерна документація (із змінами) потребує внесення змін в частині дискримінаційних умов з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - «Закон») визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема за принципами недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно ч. 4 ст. 5 Закону Замовник не мають право встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 ст. 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Підставою для подання скарги є внесення Замовником змін до Тендерної документації, з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином Тендерна документація (із змінами) містить незаконні вимоги, що обмежують конкуренцію, призводять до дискримінації учасників та порушують права та законні інтереси ТОВ «БІЛДГРУП».
Відповідно до абз. 1, 5 п. 59 Особливостей, встановлених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим цього пункту, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником, протягом п’яти днів з моменту оприлюднення таких змін на веб-порталі Уповноваженого органу, але не пізніше ніж за три дні до дати, встановленої для подання тендерних пропозицій, яка була встановлена під час внесення таких змін.
Отже, окремі вимоги Тендерної документації (із змінами) порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону та принципи здійснення закупівель, визначені статтею З Закону, а саме: недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Обгрунтування незаконності змін до Тендерної документації, внаслідок наявності дискримінаційних вимог, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до Переліку змін до тендерної документації на закупівлю робіт «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» Замовником, зокрема, внесено зміни в п. 1.4 Додатку 1 до тендерної документації - до переліку аналогічних договорів включено договори на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, укладені протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Таким чином, встановивши вимогу щодо укладення аналогічного договору протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі, Замовник суттєво обмежив можливість взяти участь у закупівлі потенційним учасникам, які мають аналогічні договори, укладені більше, ніж три роки від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Законодавством передбачено кваліфікаційний критерій, що може встановлюватися Замовником, - досвід виконання аналогічного договору (з документальним підтвердженням).
При цьому, Закон не передбачає вимоги чи обмежень щодо дати або періоду укладення аналогічного договору, тим більше, не містить жодного орієнтиру на 3-річний термін.
Таким чином, вимога Замовника про укладення аналогічного договору протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі є необгрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною.
Замовником жодним чином не аргументовано встановлення 3-річного обмеження щодо дати укладення аналогічного договору, а відтак є не зрозумілим, чому потенційного учасника позбавлено можливості підтвердити досвід аналогічним договором, укладеним за попередні -4-5 років від дати оголошення закупівлі.
В свою чергу, Скаржник зазначає, що учасник, який має досвід виконання аналогічного договору до 2020-2022 року, має такі ж саме можливості виконання цих робіт як і Учасник, який має досвід виконання аналогічного договору після 2020-2022 року.
ТОВ «Білдгруп» повідомляє, що є стороною наступних договорів:
- Договір про закупівлю послуг за державні кошти №2-4 від 11 травня 2021 року, предметом якого є «Послуги з експлуатаційного утримання – герметизація тріщин асфальтобетонного покриття на автомобільних дорогах загального користування державного значення М-03 Київ-Харків-Довжанський км 647+349 – км 687+149, км 718+149 – км 742+000 та М-04 Знам’янка-Луганськ-Ізварине км 363+822 – км 367+022, км 403+260 – км 415+000 у Донецькій області», (копія додається), який відповідає критеріям аналогічного договору;
- Договір про закупівлю послуг за державні кошти №2-121 від 08 вересня 2020 року, предметом якого є «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільної дороги загального користування державного значення М-04 Знам’янка-Луганськ-Ізварине км 363+822 – км 388+820, км 395+960 – км 411+514 (герметизація тріщин асфальтобетонного покриття», (копія додається), який відповідає критеріям аналогічного договору;
- Договір субпідряду № 10/08/2020/1 від 10 серпня 2020 року, предметом якого є «Послуги з обслуговування наземних видів транспорту. Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Сватівському, Троїцькому, Білокуракінському та Новопсковському районах Луганської області. Нанесення та відновлення вертикальної та горизонтальної розмітки» (копія додається), який відповідає критеріям аналогічного договору;
- Договір субпідряду № 10/08/2020/2 від 10 серпня 2020 року, предметом якого є «Послуги з обслуговування наземних видів транспорту. Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Марківському, Біловодському, Міловському та Станично-Луганському районах Луганської області. Нанесення та відновлення вертикальної та горизонтальної розмітки» (копія додається), який відповідає критеріям аналогічного договору.
Порушення прав Скаржника полягає у тому, що його аналогічні Договори, які відповідають іншим вимогам Тендерної документації (із змінами), зокрема, щодо виконання основних видів робіт, не можуть бути ним надані для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору тільки з тієї підстави, що їх укладено більше ніж 3 роки від дати, що передує даті оголошення закупівлі, а тому Скаржник не може підготувати пропозицію, яка б відповідала оскаржуваній вимозі Тендерної документації (із змінами).
Враховуючи вищевикладене, оскаржувана вимога має бути виключена з Тендерної документації (із змінами) з метою приведення останньої у відповідність до Закону.
Замовником жодним чином не обґрунтовано необхідність встановлення вимоги щодо досвіду виконання аналогічного договору протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі, а викладення вимоги у такій редакції незаконно позбавляє Скаржника можливості використати наявні у нього аналогічні договори, що свідчить про безпідставність і незаконність такої вимоги, а також її дискримінаційний характер.
На підтвердження позиції Скаржника звертаємось до усталеної практики Уповноваженого органу, зокрема Рішення 9842-р/пк-пз від 05 травня 2021 року (UA-2021-04-12-002203-c), Рішення від 12 березня 2020 року № 4773- р/пк-пз (UA-2020-01-31-001529-c), Рішення від 28 травня 2019 року № 6770-р/пк-пз (UA-2019-04-12-001183-c), Рішення № 18296-р/пк-пз від 10 грудня 2019 року (UA-2019-10-10-003404-b).
Окрім вказаного, ТОВ «Білдгруп» звертає увагу на те, що Замовником в Тендерній документації встановлено періоди укладання аналогічних договорів, а саме укладання протягом останніх 5-ти та протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
В свою чергу, Замовником, зокрема, внесено зміни в п. 1.4 Додатку 1 до тендерної документації - до переліку аналогічних договорів включено договори на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, укладені протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Однак, Замовником не обґрунтовано виходячи з яких критеріїв останнім визначено період укладання саме таких аналогічних договорів: протягом 3-х років, а не 5-ти.
Таким чином, вищезазначена вимога Тендерної документації (із змінами) є незаконною та дискримінаційною, порушує права Скаржника як потенційного учасника та позбавляє його можливості взяти участь у закупівлі на недискримінаційних засадах, внаслідок чого Тендерна документація (із змінами) потребує приведення у відповідність до чинного законодавства, зокрема, шляхом усунення (видалення) обмеження періоду укладання аналогічних договорів, зокрема, договорів на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення.
У зв’язку з вищевикладеним, просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень Замовником процедури закупівлі «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» (згідно коду ДК 021:2015:63710000-9: Послуги з обслуговування наземних видів транспорту) ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-12-003096-a.
3. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційну вимогу щодо періоду укладання аналогічних договорів, зокрема, договорів на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення.
щодо змін до тендерної документації
ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «СЛУЖБА МІСЦЕВИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ» (далі - Замовник) проводиться закупівля «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» (код ДК 021:2015:63710000-9: Послуги з обслуговування наземних видів транспорту) ідентифікатор закупівлі – UA-2025-05-12-003096-a.
12 травня 2025 року Замовником оприлюднено Тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи протокол № 32/25 від 12 травня 2025 року.
19 травня 2025 року Замовником оприлюднено Тендерну документацію (із змінами) (додається), протокол №38/25 від 19 травня 2025 року.
Відповідно до Переліку змін до тендерної документації на закупівлю робіт «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» (додається) Замовником, зокрема, внесено зміни в п. 1.4 Додатку 1 до тендерної документації - до переліку аналогічних договорів включено договори на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, укладені протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Скаржник зазначає, що такі зміни до Тендерної документації по вказаній закупівлі порушують законодавство у сфері публічних закупівель, містять незаконні дискримінаційні вимоги, що обмежують конкуренцію, та призводять до дискримінації учасників.
Замовником затверджено Тендерну документацію (із змінами), яка містить дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушує права та законні інтереси ТОВ «БІЛДГРУП», на підставі чого Тендерна документація (із змінами) потребує внесення змін в частині дискримінаційних умов з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - «Закон») визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема за принципами недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно ч. 4 ст. 5 Закону Замовник не мають право встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 ст. 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Підставою для подання скарги є внесення Замовником змін до Тендерної документації, з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином Тендерна документація (із змінами) містить незаконні вимоги, що обмежують конкуренцію, призводять до дискримінації учасників та порушують права та законні інтереси ТОВ «БІЛДГРУП».
Відповідно до абз. 1, 5 п. 59 Особливостей, встановлених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим цього пункту, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником, протягом п’яти днів з моменту оприлюднення таких змін на веб-порталі Уповноваженого органу, але не пізніше ніж за три дні до дати, встановленої для подання тендерних пропозицій, яка була встановлена під час внесення таких змін.
Отже, окремі вимоги Тендерної документації (із змінами) порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону та принципи здійснення закупівель, визначені статтею З Закону, а саме: недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Обгрунтування незаконності змін до Тендерної документації, внаслідок наявності дискримінаційних вимог, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до Переліку змін до тендерної документації на закупівлю робіт «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» Замовником, зокрема, внесено зміни в п. 1.4 Додатку 1 до тендерної документації - до переліку аналогічних договорів включено договори на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, укладені протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Таким чином, встановивши вимогу щодо укладення аналогічного договору протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі, Замовник суттєво обмежив можливість взяти участь у закупівлі потенційним учасникам, які мають аналогічні договори, укладені більше, ніж три роки від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Законодавством передбачено кваліфікаційний критерій, що може встановлюватися Замовником, - досвід виконання аналогічного договору (з документальним підтвердженням).
При цьому, Закон не передбачає вимоги чи обмежень щодо дати або періоду укладення аналогічного договору, тим більше, не містить жодного орієнтиру на 3-річний термін.
Таким чином, вимога Замовника про укладення аналогічного договору протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі є необгрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною.
Замовником жодним чином не аргументовано встановлення 3-річного обмеження щодо дати укладення аналогічного договору, а відтак є не зрозумілим, чому потенційного учасника позбавлено можливості підтвердити досвід аналогічним договором, укладеним за попередні -4-5 років від дати оголошення закупівлі.
В свою чергу, Скаржник зазначає, що учасник, який має досвід виконання аналогічного договору до 2020-2022 року, має такі ж саме можливості виконання цих робіт як і Учасник, який має досвід виконання аналогічного договору після 2020-2022 року.
ТОВ «Білдгруп» повідомляє, що є стороною наступних договорів:
- Договір про закупівлю послуг за державні кошти №2-4 від 11 травня 2021 року, предметом якого є «Послуги з експлуатаційного утримання – герметизація тріщин асфальтобетонного покриття на автомобільних дорогах загального користування державного значення М-03 Київ-Харків-Довжанський км 647+349 – км 687+149, км 718+149 – км 742+000 та М-04 Знам’янка-Луганськ-Ізварине км 363+822 – км 367+022, км 403+260 – км 415+000 у Донецькій області», (копія додається), який відповідає критеріям аналогічного договору;
- Договір про закупівлю послуг за державні кошти №2-121 від 08 вересня 2020 року, предметом якого є «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільної дороги загального користування державного значення М-04 Знам’янка-Луганськ-Ізварине км 363+822 – км 388+820, км 395+960 – км 411+514 (герметизація тріщин асфальтобетонного покриття», (копія додається), який відповідає критеріям аналогічного договору;
- Договір субпідряду № 10/08/2020/1 від 10 серпня 2020 року, предметом якого є «Послуги з обслуговування наземних видів транспорту. Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Сватівському, Троїцькому, Білокуракінському та Новопсковському районах Луганської області. Нанесення та відновлення вертикальної та горизонтальної розмітки» (копія додається), який відповідає критеріям аналогічного договору;
- Договір субпідряду № 10/08/2020/2 від 10 серпня 2020 року, предметом якого є «Послуги з обслуговування наземних видів транспорту. Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Марківському, Біловодському, Міловському та Станично-Луганському районах Луганської області. Нанесення та відновлення вертикальної та горизонтальної розмітки» (копія додається), який відповідає критеріям аналогічного договору.
Порушення прав Скаржника полягає у тому, що його аналогічні Договори, які відповідають іншим вимогам Тендерної документації (із змінами), зокрема, щодо виконання основних видів робіт, не можуть бути ним надані для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору тільки з тієї підстави, що їх укладено більше ніж 3 роки від дати, що передує даті оголошення закупівлі, а тому Скаржник не може підготувати пропозицію, яка б відповідала оскаржуваній вимозі Тендерної документації (із змінами).
Враховуючи вищевикладене, оскаржувана вимога має бути виключена з Тендерної документації (із змінами) з метою приведення останньої у відповідність до Закону.
Замовником жодним чином не обґрунтовано необхідність встановлення вимоги щодо досвіду виконання аналогічного договору протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі, а викладення вимоги у такій редакції незаконно позбавляє Скаржника можливості використати наявні у нього аналогічні договори, що свідчить про безпідставність і незаконність такої вимоги, а також її дискримінаційний характер.
На підтвердження позиції Скаржника звертаємось до усталеної практики Уповноваженого органу, зокрема Рішення 9842-р/пк-пз від 05 травня 2021 року (UA-2021-04-12-002203-c), Рішення від 12 березня 2020 року № 4773- р/пк-пз (UA-2020-01-31-001529-c), Рішення від 28 травня 2019 року № 6770-р/пк-пз (UA-2019-04-12-001183-c), Рішення № 18296-р/пк-пз від 10 грудня 2019 року (UA-2019-10-10-003404-b).
Окрім вказаного, ТОВ «Білдгруп» звертає увагу на те, що Замовником в Тендерній документації встановлено періоди укладання аналогічних договорів, а саме укладання протягом останніх 5-ти та протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
В свою чергу, Замовником, зокрема, внесено зміни в п. 1.4 Додатку 1 до тендерної документації - до переліку аналогічних договорів включено договори на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, укладені протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Однак, Замовником не обґрунтовано виходячи з яких критеріїв останнім визначено період укладання саме таких аналогічних договорів: протягом 3-х років, а не 5-ти.
Таким чином, вищезазначена вимога Тендерної документації (із змінами) є незаконною та дискримінаційною, порушує права Скаржника як потенційного учасника та позбавляє його можливості взяти участь у закупівлі на недискримінаційних засадах, внаслідок чого Тендерна документація (із змінами) потребує приведення у відповідність до чинного законодавства, зокрема, шляхом усунення (видалення) обмеження періоду укладання аналогічних договорів, зокрема, договорів на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення.
У зв’язку з вищевикладеним, просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень Замовником процедури закупівлі «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» (згідно коду ДК 021:2015:63710000-9: Послуги з обслуговування наземних видів транспорту) ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-12-003096-a.
3. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційну вимогу щодо періоду укладання аналогічних договорів, зокрема, договорів на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення.
×
-
Назва доказу:
скарга скан
-
Повʼязаний документ:
Скан скарги.pdf
-
-
Назва доказу:
скарга ворд
-
Повʼязаний документ:
скарга дискримінаційні умови.doc
-
-
Назва доказу:
звіт про виконання 2
-
Повʼязаний документ:
звіт про виконання Договору №2-121 від 08 вересня 2020 року.pdf
-
-
Назва доказу:
звіт про виконання 1
-
Повʼязаний документ:
звіт про виконання Договору №2-4 від 11 травня 2021 року.pdf
-
-
Назва доказу:
перелік документів для Учасника (із змінами)
-
Повʼязаний документ:
Додаток № 1 Перелік інформації таабо документів, які подаються учасником (із змінами).docx
-
-
Назва доказу:
аналогічний договір 4
-
Повʼязаний документ:
Договір №2-121 від 08.09.2020 .pdf
-
-
Назва доказу:
аналогічний договір 3
-
Повʼязаний документ:
Договір №2-44 від 11.05.2021.pdf
-
-
Назва доказу:
аналогічний договір 2
-
Повʼязаний документ:
2.2 Договір 10 08 2020 2.pdf
-
-
Назва доказу:
аналогічний договір 1
-
Повʼязаний документ:
2.1 Договір 10 08 2020 1.pdf
-
-
Назва доказу:
перелік змін
-
Повʼязаний документ:
Перелік Змін від 19.05.2025.docx
-
-
Назва доказу:
тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
Тендерна_документація_20.05.2025[1].docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень Замовником процедури закупівлі «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» (згідно коду ДК 021:2015:63710000-9: Послуги з обслуговування наземних видів транспорту) ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-12-003096-a. 3. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційну вимогу щодо періоду укладання аналогічних договорів, зокрема, договорів на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення.