-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Тверде паливо (напівбрикети торф’яні, вугілля кам’яне, дрова)
Завершена
798 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 994.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 994.00 UAH
Період оскарження:
12.05.2025 10:53 - 08.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Тендерна документація містить вимоги які обмежують конкуренцію
Номер:
b55b153b3cba4a588f3e9ab5ed6d1f04
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-12-000101-a.c1
Назва:
Тендерна документація містить вимоги які обмежують конкуренцію
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 3 Копія ДСТУ 8358.pdf 16.05.2025 21:04
- EN DSTY 15234-4 Щепа.pdf 16.05.2025 21:04
- ДРОВА ГОСТ 3243-88.pdf 16.05.2025 21:04
- 36. ДСТУ 2042-92 ТОРФОБРИКЕТИ.pdf 16.05.2025 21:04
- Біопаливо тверде ДСТУ 14588.pdf 16.05.2025 21:04
- ДСТУ 3472 - 2015.pdf 16.05.2025 21:05
- ДСТУ 7146 із змінами.pdf 16.05.2025 21:05
- Лісоматеріали ДСТУ EN 1316-1_2019.pdf 16.05.2025 21:05
- Сертиф. ТОВ Ленд Гроу_напівбрикет комун. груд.2024_vz.pdf 16.05.2025 21:07
- ТУ напівбрикети РСТ 1297-82.pdf 16.05.2025 21:08
- sign.p7s 16.05.2025 21:09
- База СПМ UA-2025-05-12-000101-a - скарга.pdf 17.05.2025 12:38
- База СПМ UA-2025-05-12-000101-a - скарга.pdf.asice.zip 17.05.2025 12:40
- Заперечення на пояснення Замовника.docx 27.05.2025 21:59
- Заперечення на пояснення Замовника.pdf 27.05.2025 21:59
- рішення від 20.05.2025 № 7980.pdf 20.05.2025 15:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.05.2025 № 8518.pdf 29.05.2025 10:55
- Рішення від 28.05.2025 № 8518.pdf 02.06.2025 11:22
- Пояснення на скаргу.docx 21.05.2025 14:43
- Пояснення на скаргу_пдф.pdf 21.05.2025 14:43
- 17 Радіологія 350 кубів 2024.pdf 21.05.2025 14:44
- 17) Протоколи радіаційних досліджень деревини.pdf 21.05.2025 14:44
- протокол.pdf 21.05.2025 14:44
- 18 Радіологія 650 кубів 2024.pdf 21.05.2025 14:44
- Протокол 3.pdf 06.06.2025 12:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.05.2025 21:10
Дата розгляду скарги:
28.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.05.2025 15:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.06.2025 11:23
Дата виконання рішення Замовником:
06.06.2025 12:36
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесені відповідні зміни до тендерної закупівлі (на виконання рішення АМК)
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
74312e7557ce43cf842e2e5162cf5c78
Заголовок пункту скарги:
тендерна документація з додатками, що опубліковані у електронній системі публічних закупівель від 12 травня 2025 та Зміни до тендерної документації, містять явно дискримінаційні умови та такі, що порушують вільну конкуренцію, наші права на участь у закупівлі. Також вимоги тендерної документації суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» із змінами та доповненнями .
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до пункту 6 розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.»
Пункт 2 Додатку 2 до тендерної документації зі змінами від 15 травня 2025 року «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Тверде паливо– код закупівлі згідно з ДК 021:2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам’яне, напівбрикети торф’яні, дрова)» передбачена наступна вимога:
«Вугілля кам’яне Г(Г2) 0-200 або ДГ 0-200
Вугілля кам’яне Г(Г2) 0-200 або ДГ 0-200 за своїми характеристиками має відповідати діючим державним стандартам ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація» та ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови"
№
п/п Показник Вимоги Замовника
1. Зольність на сухий стан палива не більше 24 %
2. Загальна волога на робочий стан палива не більше 8 %
3. Нижча теплота згорання на робочий стан палива не менше 5300 ккал/кг
Якість вугілля кам’яне Г(Г2) 0-200 або ДГ 0-200, що буде постачатися замовнику, повинна відповідати зольності, вологості, теплоті згорання, що вказані, та повинна відповідати діючому державному стандарту ДСТУ 3472:2015 та ДСТУ 7146:2010, підтверджується наданням в складі тендерної пропозиції дійсного станом на дату подання сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик.»
Такі вимоги вважаємо незаконними та дискримінаційними з огляду на наступне:
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 29. у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо вашу увагу, що Замовник у тендерній документації зазначає:
«Вугілля кам’яне Г(Г2) 0-200 або ДГ 0-200 за своїми характеристиками має відповідати діючим державним стандартам ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація» та ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови"»
Отже, Державним стандартом для вугілля кам’яного є ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація» та ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови"
У тендерній документації Замовником встановлено вимоги щодо постачання вугілля кам’яного марок Г(Г2) 0-200 або ДГ 0-200, які не передбачені чинними національними стандартами України. Відповідно до ДСТУ 7146:2010, розміри кусків вугілля кам’яного для марок Г та ДГ чітко регламентовані та становлять 13–100 мм, 50–100 мм, 25–100 мм, 13–50 мм, 13–25 мм, 25–50 мм та 25–200 мм. Маркування «0–200» для вказаних марок у державному стандарті відсутнє.
Оскільки у чинних стандартах не передбачено таких марок вугілля, які вимагає Замовник, відсутні і нормативно закріплені вимоги до такого товару. Це, у свою чергу, ставить під сумнів обґрунтованість обраного предмета закупівлі та характеристик, яким він має відповідати. Виникає логічне питання: чим керувався замовник при визначенні предмета закупівлі та характеристикам яким має відповідати вугілля?
У зв’язку з наведеним такі вимоги є незаконними, суперечать положенням чинного законодавства у сфері публічних закупівель, є дискримінаційними та необґрунтовано обмежують конкуренцію. Вони фактично позбавляють Скаржника можливості брати участь у процедурі закупівлі, незважаючи на наявність досвіду та відповідного ресурсу для постачання кам’яного вугілля. Ми не маємо змоги надати підтвердження відповідності вимогам, які не мають нормативного підґрунтя і були вигадані Замовником, що порушує принципи відкритості, добросовісної конкуренції та рівного доступу до участі у публічних закупівлях.
Таким чином, дана вимога Замовника є дискримінаційною та не відповідає вимогам відповідного національного стандарту. Отже, пропозиції учасників які пропонують товар що повністю відповідає нормам встановленим державним стандартам, будуть відхилені через встановлення замовником дискримінаційних вимог в частині видуманих показників на товар.
Тому просимо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідності до чинного ДСТУ.
2. Відповідно до пункту 6 розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.»
Пункт 1 Додатку 2 до тендерної документації зі змінами від 15 травня 2025 року «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Тверде паливо– код закупівлі згідно з ДК 021:2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам’яне, напівбрикети торф’яні, дрова)» передбачена наступна вимога:
«1. Напівбрикети торф’яні
Технічні, якісні характеристики:
Напівбрикети торф’яні за своїми характеристиками мають відповідати діючому державному стандарту РСТ УРСР 1297-82, а саме:
Вимоги щодо якості продукції та інші вимоги:
№
п/п Показник Вимоги Замовника
1. Довжина 80-200 мм
2. Ширина 45-200 мм
3. Товщина (висота) 15-70 мм
4. Зольність до 25,0 %
5. Вологість до 25,0 %
6. Теплота згорання не менше 10,2 мДж/кг
7. Механічна міцність не менше 93 %
Якість напівбрикетів торф’яних, що будуть постачатися замовнику, повинна відповідати зольності, вологості, механічній міцності, теплоті згорання, розмірам, що вказані, та повинна відповідати діючим РСТУРСР 1297-82, підтверджується наданням в складі тендерної пропозиції дійсного станом на дату подання сертифікату якості та паспорту про якість торф’яної продукції, виданих Українською інспекцією по контролю якості торф’яної продукції і паливних брикетів «УКРІНСПАЛИВО», виданих на виробника напівбрикетів торф’яних.»
Такі вимоги вважаємо незаконними та дискримінаційними.
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо вашу увагу, що Замовник у тендерній пропозиції зазначає: «Напівбрикети торф’яні за своїми характеристиками мають відповідати діючому державному стандарту РСТ УРСР 1297-82»
Відповідно до Пункту 2.1. «Правила приймання» державного стандарту РСТУРСР 1297-82 "Напівбрикети торф’яні. Технічні умови" (Далі - РСТУРСР 1297-82) приймальний контроль напівбрикетів у виробника здійснює інспекція "Укрінспаливо" партіями згідно ГОСТ 13674. На кожну партію продукції видається документ про якість.
Відповідно до пункту 5.2 «Гарантії виробника» зазначеного РСТУРСР 1297-82 гарантійний термін зберігання становить 12 місяців з моменту видачі паспорта.
Зважаючи на це єдиним передбаченим державним стандартом РСТУРСР 1297-82 документом на підтвердження технічних характеристик напівбрикетів торф’яних є паспорт якості.
Наші права на участь у даній закупівлі порушено, оскільки ми як постачальник, здійснюємо реалізацію напівбрикетів торф’яних, яку в свою чергу купуємо у безпосереднього виробника. Зауважимо, що вказаний виробник не має дійсного станом на дату подання сертифікату якості торф’яної продукції, виданих Українською інспекцією по контролю якості торф’яної продукції і паливних брикетів «УКРІНСПАЛИВО», виданих на виробника напівбрикетів торф’яних, так як це не передбачено чинними національними стандартами. І ми не маємо права змушувати чи зобов’язати виробника отримати такі документи, щоб задовільнити забаганку Замовника у цих торгах.
Таким чином, встановлена Замовником вимога є необґрунтованою, дискримінаційною та такою, що порушує права Скаржника на участь у закупівлі, оскільки маючи прямі відносини з виробником, що виготовляє зазначений товар, ми маємо можливість поставити якісний товар, що відповідає усім державним стандартам, однак наше право на участь у цих торгах обмежено дискримінаційними умовами тендерної документації.
З урахуванням вказаного просимо зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо надання: дійсного станом на дату подання сертифікату якості, виданих Українською інспекцією по контролю якості торф’яної продукції і паливних брикетів «УКРІНСПАЛИВО», виданих на виробника напівбрикетів торф’яних.
3. Відповідно до пункту 6 розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.»
Пункт 3 Додатку 2 до тендерної документації зі змінами від 15 травня 2025 року «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Тверде паливо– код закупівлі згідно з ДК 021:2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам’яне, напівбрикети торф’яні, дрова)» передбачена наступна вимога:
«На підтвердження якості деревини надати в складі пропозиції протокол радіаційного дослідження деревини та продукції з деревини (протокол випробувань відповідності гігієнічному нормативу питомої активності радіонуклідів деревині та продукції з деревини).
Та
На підтвердження законності набуття права власності на дрова, (або права на здійснення продажу даного товару тощо), надати в складі тендерної пропозиції: - лісорубний квиток тощо, який є дозволом на спеціальне використання лісових ресурсів, лісову сертифікацію відповідно вимогам.»
Такі вимоги вважаємо незаконними та дискримінаційними.
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару наразі наявні наступні національні стандарти:
- ДСТУ EN 14588:2013 Біопаливо тверде. Терміни та визначення понять (EN 14588:2010, IDT);
- ДСТУ EN 1316-1:2019 Лісоматеріали круглі листяні. Класифікація за якістю.
Частина 1. Дуб та бук (EN 1316-1:2012, IDT);
- ДСТУ EN 1927-2:2019 Лісоматеріали круглі хвойні. Класифікація за якістю. Частина 2. Сосна (EN 1927-2:2008; AC:2009, IDT);
- ДСТУ EN 1315-1-2001 Класифікація за розмірами. Частина 1. Лісоматеріали круглі листяні (EN 1315-1:1997, IDТ);
- ДСТУ EN 1315-2-2001 Класифікація за розмірами. Частина 2. Круглі лісоматеріали хвойних порід (EN 1315-2:1997, IDT).
Проаналізувавши вказані стандарти виникає питання - яким національним стандартом керувався Замовник при визначені вимог до предмету Закупівлі у додатку 2.
Жоден з перелічених стандартів не містить вимог щодо отримання протоколу радіаційного дослідження деревини та продукції з деревини (протокол випробувань відповідності гігієнічному нормативу питомої активності радіонуклідів деревині та продукції з деревини) та отримання лісової сертифікації.
На нашу думку, Замовником прописано такі вимогі під обраного учасника, що має товар з певними технічними характеристиками та має окремий пакет документів. Однак, такі вимоги до предмету закупівлі є незаконними та такими, що унеможливлюють конкуренцію, дискредитують систему електронних закупівель в цілому.
Вказане свідчить про порушення порядку проведення торгів Замовником та порушення принципів проведення закупівель, що закріплені у ст. 5 Закону.
Окрім вказаного, зазначимо, що така вимога ще є і дискримінаційною для нашого товариства та інших учасників, що пропонують дрова, які відповідають чинним національним стандартам України.
Пояснимо, що ми здійснюємо реалізацію деревини (дров), яку в свою чергу купуємо у безпосереднього виробника. Зауважимо, що вказаний виробник не має лісову сертифікацію, так само не має протоколу радіаційного дослідження деревини та продукції з деревини (протокол випробувань відповідності гігієнічному нормативу питомої активності радіонуклідів деревині та продукції з деревини), так як це не передбачено чинними національними стандартами.
І ми не маємо права змушувати чи зобов’язати виробника отримати такі документи, щоб задовільнити забаганку Замовника у цих торгах. Також, ми, я учасник не зобов’язані отримувати протокол радіаційного дослідження деревини та продукції з деревини – бо це не передбачено ДСТУ і тим більше, отримання такого документу тягне за собою додаткові витрати та призводять до удорожчання товару.
Пункт 2 Додатку 2 до тендерної документації зі змінами від 15 травня 2025 року «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Тверде паливо– код закупівлі згідно з ДК 021:2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам’яне, напівбрикети торф’яні, дрова)» передбачена наступна вимога:
«Вугілля кам’яне Г(Г2) 0-200 або ДГ 0-200
Вугілля кам’яне Г(Г2) 0-200 або ДГ 0-200 за своїми характеристиками має відповідати діючим державним стандартам ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація» та ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови"
№
п/п Показник Вимоги Замовника
1. Зольність на сухий стан палива не більше 24 %
2. Загальна волога на робочий стан палива не більше 8 %
3. Нижча теплота згорання на робочий стан палива не менше 5300 ккал/кг
Якість вугілля кам’яне Г(Г2) 0-200 або ДГ 0-200, що буде постачатися замовнику, повинна відповідати зольності, вологості, теплоті згорання, що вказані, та повинна відповідати діючому державному стандарту ДСТУ 3472:2015 та ДСТУ 7146:2010, підтверджується наданням в складі тендерної пропозиції дійсного станом на дату подання сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик.»
Такі вимоги вважаємо незаконними та дискримінаційними з огляду на наступне:
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 29. у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо вашу увагу, що Замовник у тендерній документації зазначає:
«Вугілля кам’яне Г(Г2) 0-200 або ДГ 0-200 за своїми характеристиками має відповідати діючим державним стандартам ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація» та ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови"»
Отже, Державним стандартом для вугілля кам’яного є ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація» та ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови"
У тендерній документації Замовником встановлено вимоги щодо постачання вугілля кам’яного марок Г(Г2) 0-200 або ДГ 0-200, які не передбачені чинними національними стандартами України. Відповідно до ДСТУ 7146:2010, розміри кусків вугілля кам’яного для марок Г та ДГ чітко регламентовані та становлять 13–100 мм, 50–100 мм, 25–100 мм, 13–50 мм, 13–25 мм, 25–50 мм та 25–200 мм. Маркування «0–200» для вказаних марок у державному стандарті відсутнє.
Оскільки у чинних стандартах не передбачено таких марок вугілля, які вимагає Замовник, відсутні і нормативно закріплені вимоги до такого товару. Це, у свою чергу, ставить під сумнів обґрунтованість обраного предмета закупівлі та характеристик, яким він має відповідати. Виникає логічне питання: чим керувався замовник при визначенні предмета закупівлі та характеристикам яким має відповідати вугілля?
У зв’язку з наведеним такі вимоги є незаконними, суперечать положенням чинного законодавства у сфері публічних закупівель, є дискримінаційними та необґрунтовано обмежують конкуренцію. Вони фактично позбавляють Скаржника можливості брати участь у процедурі закупівлі, незважаючи на наявність досвіду та відповідного ресурсу для постачання кам’яного вугілля. Ми не маємо змоги надати підтвердження відповідності вимогам, які не мають нормативного підґрунтя і були вигадані Замовником, що порушує принципи відкритості, добросовісної конкуренції та рівного доступу до участі у публічних закупівлях.
Таким чином, дана вимога Замовника є дискримінаційною та не відповідає вимогам відповідного національного стандарту. Отже, пропозиції учасників які пропонують товар що повністю відповідає нормам встановленим державним стандартам, будуть відхилені через встановлення замовником дискримінаційних вимог в частині видуманих показників на товар.
Тому просимо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідності до чинного ДСТУ.
2. Відповідно до пункту 6 розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.»
Пункт 1 Додатку 2 до тендерної документації зі змінами від 15 травня 2025 року «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Тверде паливо– код закупівлі згідно з ДК 021:2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам’яне, напівбрикети торф’яні, дрова)» передбачена наступна вимога:
«1. Напівбрикети торф’яні
Технічні, якісні характеристики:
Напівбрикети торф’яні за своїми характеристиками мають відповідати діючому державному стандарту РСТ УРСР 1297-82, а саме:
Вимоги щодо якості продукції та інші вимоги:
№
п/п Показник Вимоги Замовника
1. Довжина 80-200 мм
2. Ширина 45-200 мм
3. Товщина (висота) 15-70 мм
4. Зольність до 25,0 %
5. Вологість до 25,0 %
6. Теплота згорання не менше 10,2 мДж/кг
7. Механічна міцність не менше 93 %
Якість напівбрикетів торф’яних, що будуть постачатися замовнику, повинна відповідати зольності, вологості, механічній міцності, теплоті згорання, розмірам, що вказані, та повинна відповідати діючим РСТУРСР 1297-82, підтверджується наданням в складі тендерної пропозиції дійсного станом на дату подання сертифікату якості та паспорту про якість торф’яної продукції, виданих Українською інспекцією по контролю якості торф’яної продукції і паливних брикетів «УКРІНСПАЛИВО», виданих на виробника напівбрикетів торф’яних.»
Такі вимоги вважаємо незаконними та дискримінаційними.
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо вашу увагу, що Замовник у тендерній пропозиції зазначає: «Напівбрикети торф’яні за своїми характеристиками мають відповідати діючому державному стандарту РСТ УРСР 1297-82»
Відповідно до Пункту 2.1. «Правила приймання» державного стандарту РСТУРСР 1297-82 "Напівбрикети торф’яні. Технічні умови" (Далі - РСТУРСР 1297-82) приймальний контроль напівбрикетів у виробника здійснює інспекція "Укрінспаливо" партіями згідно ГОСТ 13674. На кожну партію продукції видається документ про якість.
Відповідно до пункту 5.2 «Гарантії виробника» зазначеного РСТУРСР 1297-82 гарантійний термін зберігання становить 12 місяців з моменту видачі паспорта.
Зважаючи на це єдиним передбаченим державним стандартом РСТУРСР 1297-82 документом на підтвердження технічних характеристик напівбрикетів торф’яних є паспорт якості.
Наші права на участь у даній закупівлі порушено, оскільки ми як постачальник, здійснюємо реалізацію напівбрикетів торф’яних, яку в свою чергу купуємо у безпосереднього виробника. Зауважимо, що вказаний виробник не має дійсного станом на дату подання сертифікату якості торф’яної продукції, виданих Українською інспекцією по контролю якості торф’яної продукції і паливних брикетів «УКРІНСПАЛИВО», виданих на виробника напівбрикетів торф’яних, так як це не передбачено чинними національними стандартами. І ми не маємо права змушувати чи зобов’язати виробника отримати такі документи, щоб задовільнити забаганку Замовника у цих торгах.
Таким чином, встановлена Замовником вимога є необґрунтованою, дискримінаційною та такою, що порушує права Скаржника на участь у закупівлі, оскільки маючи прямі відносини з виробником, що виготовляє зазначений товар, ми маємо можливість поставити якісний товар, що відповідає усім державним стандартам, однак наше право на участь у цих торгах обмежено дискримінаційними умовами тендерної документації.
З урахуванням вказаного просимо зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо надання: дійсного станом на дату подання сертифікату якості, виданих Українською інспекцією по контролю якості торф’яної продукції і паливних брикетів «УКРІНСПАЛИВО», виданих на виробника напівбрикетів торф’яних.
3. Відповідно до пункту 6 розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.»
Пункт 3 Додатку 2 до тендерної документації зі змінами від 15 травня 2025 року «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Тверде паливо– код закупівлі згідно з ДК 021:2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам’яне, напівбрикети торф’яні, дрова)» передбачена наступна вимога:
«На підтвердження якості деревини надати в складі пропозиції протокол радіаційного дослідження деревини та продукції з деревини (протокол випробувань відповідності гігієнічному нормативу питомої активності радіонуклідів деревині та продукції з деревини).
Та
На підтвердження законності набуття права власності на дрова, (або права на здійснення продажу даного товару тощо), надати в складі тендерної пропозиції: - лісорубний квиток тощо, який є дозволом на спеціальне використання лісових ресурсів, лісову сертифікацію відповідно вимогам.»
Такі вимоги вважаємо незаконними та дискримінаційними.
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару наразі наявні наступні національні стандарти:
- ДСТУ EN 14588:2013 Біопаливо тверде. Терміни та визначення понять (EN 14588:2010, IDT);
- ДСТУ EN 1316-1:2019 Лісоматеріали круглі листяні. Класифікація за якістю.
Частина 1. Дуб та бук (EN 1316-1:2012, IDT);
- ДСТУ EN 1927-2:2019 Лісоматеріали круглі хвойні. Класифікація за якістю. Частина 2. Сосна (EN 1927-2:2008; AC:2009, IDT);
- ДСТУ EN 1315-1-2001 Класифікація за розмірами. Частина 1. Лісоматеріали круглі листяні (EN 1315-1:1997, IDТ);
- ДСТУ EN 1315-2-2001 Класифікація за розмірами. Частина 2. Круглі лісоматеріали хвойних порід (EN 1315-2:1997, IDT).
Проаналізувавши вказані стандарти виникає питання - яким національним стандартом керувався Замовник при визначені вимог до предмету Закупівлі у додатку 2.
Жоден з перелічених стандартів не містить вимог щодо отримання протоколу радіаційного дослідження деревини та продукції з деревини (протокол випробувань відповідності гігієнічному нормативу питомої активності радіонуклідів деревині та продукції з деревини) та отримання лісової сертифікації.
На нашу думку, Замовником прописано такі вимогі під обраного учасника, що має товар з певними технічними характеристиками та має окремий пакет документів. Однак, такі вимоги до предмету закупівлі є незаконними та такими, що унеможливлюють конкуренцію, дискредитують систему електронних закупівель в цілому.
Вказане свідчить про порушення порядку проведення торгів Замовником та порушення принципів проведення закупівель, що закріплені у ст. 5 Закону.
Окрім вказаного, зазначимо, що така вимога ще є і дискримінаційною для нашого товариства та інших учасників, що пропонують дрова, які відповідають чинним національним стандартам України.
Пояснимо, що ми здійснюємо реалізацію деревини (дров), яку в свою чергу купуємо у безпосереднього виробника. Зауважимо, що вказаний виробник не має лісову сертифікацію, так само не має протоколу радіаційного дослідження деревини та продукції з деревини (протокол випробувань відповідності гігієнічному нормативу питомої активності радіонуклідів деревині та продукції з деревини), так як це не передбачено чинними національними стандартами.
І ми не маємо права змушувати чи зобов’язати виробника отримати такі документи, щоб задовільнити забаганку Замовника у цих торгах. Також, ми, я учасник не зобов’язані отримувати протокол радіаційного дослідження деревини та продукції з деревини – бо це не передбачено ДСТУ і тим більше, отримання такого документу тягне за собою додаткові витрати та призводять до удорожчання товару.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Ми не розуміємо чим обґрунтовані такі вимоги. Маючи прямі відносини з виробником, що здійснює вирубку та реалізує дрова на законних підставах, ми маємо можливість поставити якісний товар, що відповідає усім державним стандартам, однак, наше право на участь у цих торгах обмежено дискримінаційними умовами тендерної документації. Тому просимо встановити порушення порядку проведення торгів Замовником та зобов’язати Замовника внести зміни і встановити вимоги до предмета закупівлі в межах державних стандартів для даного виду товару. Також, просимо зобов’язати Замовника внести зміни таким чином, що б забезпечити конкуренцію у даних торгах (а не прописувати вимоги під одного виробника). Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 4 статті 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників На підставі наведеного вище, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення Замовником проведення відкритих торгів з особливостями https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2025-05-12-000101-a 3. Зобов’язати замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації.