• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти, 09132000-3 Бензин, 09134200-9 Дизельне паливо (паливо рідинне по смарт-карткам)

Закупівля здійснюється за рахунок власних коштів ПрАТ «АК «Київводоканал». Категорія: Юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування). Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна з ПДВ. Питома вага цінового критерію – 100 відсотків. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська.

Завершена

256 738 433.18 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 321 822.02 UAH
Період оскарження: 09.05.2025 16:20 - 16.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: df46e1b6ce8c4d8daab58687a5d7c54a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-09-012072-a.a3
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-05-09-012072-a, затвердженій рішенням Уповноваженої особи за організацію та проведення процедур закупівель ПрАТ «АК «Київводоканал», протокол від 14.07.2025 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.07.2025 14:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 31.07.2025 10:50
Дата виконання рішення Замовником: 14.08.2025 11:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення органу оскарження
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9b8cfb5c76554b1884c5324c7b3230af
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-09-012072-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Невиконання рішення органу оскарження
Тип порушення: Невиконання рішення органу оскарження
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-05-09-012072-a, оголошеній Приватним акціонерним товариством «АКЦІОНЕРНА КОМПАНІЯ «КИЇВВОДОКАНАЛ» (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-09-012072-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен забезпечити низку додаткових технічних вимог щодо предмету закупівлі, які не передбачені законодавством.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.

1. Щодо додаткових технічних вимог щодо предмету закупівлі.
Користуючись правом, наданим Законом, 15.05.2025 ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» звернулося до органу оскарження зі скаргою № UA-2025-05-09-012072-a.c1 щодо дискримінаційних умов закупівлі UA-2025-05-09-012072-a.
За результатами розгляду зазначеної скарги, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) прийняла рішення № 8331-р/пк-пз від 26.05.2025, яким, зокрема встановила, що:
- Замовник не довів необхідність встановлення умов Документації щодо функціоналу «особистого кабінету». Також Комісія зазначила, що за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають функціонал «особистого кабінету», передбачений Замовником у наведених вище положеннях проекту договору, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Комісія вказала на те, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

На виконання зазначеного рішення Комісії, Замовник вніс зміни до тендерної документації та 06.06.2025 опублікував їх в електронній системі закупівель. Враховуючи, що внесенням зазначених змін Замовник не повною мірою виконав рішення Комісії № 8331-р/пк-пз від 26.05.2025, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» 06.07.2025 звернулося до органу оскарження зі скаргою № UA-2025-05-09-012072-a.a2 на неправомірні умови тендерної документації та щодо невиконання рішення органу оскарження.
За результатами розгляду скарги № UA-2025-05-09-012072-a.a2, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) прийняла рішення № 9750-р/пк-пз від 18.06.2025, яким, зокрема встановила, що:
- Замовник не виконав рішення Комісії від 26.05.2025 №8331-р/пк-пз у порушення вимог частини двадцять другої статті 18 Закону;
- Замовник не довів необхідність встановлення наведених вище умов Документації [Щодо функціоналу «особистого кабінету» та/або кабінету клієнта та/або подібного сервісу (або аналогу)]. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають функціонал «особистого кабінету», передбачений Замовником у наведених вище положеннях проекту договору, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Комісія вказала на те, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Разом з цим, аналіз змін, внесених до тендерної документації 14.07.2025 свідчить, що Замовник не повною мірою виконав рішення Комісії № 9750-р/пк-пз від 18.06.2025.
Так, зокрема, тендерна документація і у новій редакції від 14.07.2025 містить (у Проекті договору, наведеному у Додатку 10 до Тендерної документації) оскаржені раніше умови, якими встановлено вимоги до фунціоналу «особистого кабінету»:
- Добовий ліміт – максимальна сума коштів, в межах якої Покупець може отримати паливо на АЗС протягом доби (тобто, з 00-00 годин до 24-00 годин поточного дня). Добовий ліміт встановлюється в ОПЕРАЦІЙНОМУ ЦЕНТРІ ПРОДАВЦЯ на кожну картку відповідно до замовлення Покупця (пункт 1.4.3. Проекту договору);
- ГОЛОСОВА-АВТОРИЗАЦІЯ - процедура погодження передачі Товару, у випадку, коли Паливна картка не зчитується POS-терміналом (пункт 1.4.15. Проекту договору);
- СМС ІНФОРМУВАННЯ - спосіб комунікації з Покупцем, з метою оперативної передачі йому даних про Транзакції, стан Рахунку Покупця, Блокування ПК та надання іншої інформації, пов’язаної з виконанням умов цього Договору (пункт 1.4.21. Проекту договору);
- Call-Center - система комунікації з Покупцем, через яку Покупцю забезпечується можливість керування окремими параметрами (умовами) договірної співпраці, Блокування ПК, зняття Блокування ПК, тощо (пункт 1.4.22. Проекту договору);
- У випадку втрати Покупцем смарт-картки (Паливної картки), він зобов’язаний негайно письмово повідомити про це Продавця з зазначенням номеру втраченої картки. У разі отримання письмового повідомлення від Покупця про втрату смарт-картки (Паливної картки), Продавець негайно з моменту отримання такого письмового повідомлення вчиняє заходи щодо блокування операцій по смарт-картці (Паливній картці) з зазначеним у повідомленні номером. Продавець не несе відповідальності за шкоду, заподіяну Покупцю внаслідок використання смарт-картки (Паливної картки) третіми особами, якщо Продавець не був письмово повідомлений Покупцем про втрату смарт-картки (Паливної картки) (пункт 5.4. Проекту договору).

Отже, Замовник не усунув виявлені Комісією невідповідності тендерної документації, які були оскаржені раніше.
За таких обставин, тендерна пропозиція, яка буде подана «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам тендерної документації.

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-09-012072-a (нова редакція від 14.07.2025).
2. Рішення Комісії від 18.06.2025 № 9750-р/пк-пз.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: 618029f78aee43bea4692d36ac36b888
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-09-012072-a.a2
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-05-09-012072-a, затвердженій рішенням Уповноваженої особи за організацію та проведення процедур закупівель ПрАТ «АК «Київводоканал», протокол від 06.06.2025 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.06.2025 15:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.06.2025 14:02
Дата виконання рішення Замовником: 14.07.2025 13:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення органу оскарження
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b9e45adc8a4144a6bc19ac160c2d9a37
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-09-012072-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Невиконання рішення органу оскарження
Тип порушення: Невиконання рішення органу оскарження
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-05-09-012072-a, оголошеній Приватним акціонерним товариством «АКЦІОНЕРНА КОМПАНІЯ «КИЇВВОДОКАНАЛ» (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-09-012072-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен забезпечити низку додаткових технічних вимог щодо предмету закупівлі, які не передбачені законодавством.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.

1. Щодо додаткових технічних вимог щодо предмету закупівлі.
Користуючись правом, наданим Законом, 15.05.2025 ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» звернулося до органу оскарження зі скаргою № UA-2025-05-09-012072-a.c1 щодо дискримінаційних умов закупівлі UA-2025-05-09-012072-a.
За результатами розгляду зазначеної скарги, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) прийняла рішення № 8331-р/пк-пз від 26.05.2025, яким, зокрема:
- Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації вимоги в частині наявності чеків POS-терміналу та касових чеків одночасно. Також Комісія зазначила, що за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть видавати інформаційний чек POS-терміналу, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Комісія вказала на те, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині;
- Замовник не довів необхідність встановлення умов Документації щодо функціоналу «особистого кабінету». Також Комісія зазначила, що за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають функціонал «особистого кабінету», передбачений Замовником у наведених вище положеннях проекту договору, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Комісія вказала на те, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині;

На виконання зазначеного рішення Комісії, Замовник вніс зміни до тендерної документації та 06.06.2025 опублікував їх в електронній системі закупівель.
Разом з цим, аналіз зазначених змін свідчить, що Замовник не повною мірою виконав рішення Комісії № 8331-р/пк-пз від 26.05.2025.
Так, зокрема, тендерна документація і у новій редакції містить оскаржені раніше умови, які зобов’язують учасника друкувати інформаційні чеки POS-терміналів та надавати їх замовнику.
Крім того, тендерна документація і у новій редакції містить умови, якими встановлено оскаржені раніше вимоги до фунціоналу «особистого кабінету».

Отже, Замовник не усунув виявлені Комісією невідповідності тендерної документації, які були оскаржені раніше.
За таких обставин, тендерна пропозиція, яка буде подана «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам тендерної документації.

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-09-012072-a (нова редакція).
2. Рішення Комісії № 8331-р/пк-пз від 26.05.2025.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: 60edb039c3ff45879a7e7d87e1f5c90f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-09-012072-a.c1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-05-09-012072-a, затвердженій рішенням Уповноваженої особи за організацію та проведення процедур закупівель ПрАТ «АК «Київводоканал», протокол від 09.05.2025 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 26.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.05.2025 15:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.05.2025 14:38
Дата виконання рішення Замовником: 06.06.2025 11:48
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення органу оскарження.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b524e2261a5b47f6be440fb801133ad1
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-09-012072-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-05-09-012072-a, оголошеній Приватним акціонерним товариством «АКЦІОНЕРНА КОМПАНІЯ «КИЇВВОДОКАНАЛ» (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-09-012072-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен забезпечити низку додаткових технічних вимог щодо предмету закупівлі, які не передбачені законодавством.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.

1. Щодо додаткових технічних вимог щодо предмету закупівлі.
Згідно з умовами пункту 4.1. розділу І Тендерної документації, предметом закупівлі є «ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти, 09132000-3 Бензин, 09134200-9 Дизельне паливо (паливо рідинне по смарт-карткам)».
Технічна специфікація, наведена у Додатку 5 до Тендерної документації (щодо Лоту 1 та Лоту 2), не містить додаткових вимог до предмета закупівлі, відповідно до яких учасник повинен забезпечити наявність Особистого кабінету Покупця (системи віддаленого доступу Покупця до окремо визначених параметрів (умов) договірної співпраці, користування якою здійснюється Покупцем через ВЕБ-сайт Продавця); забезпечити СМС інформування тощо.
1.1. Разом з цим, у пункті 1.4.1. проекту Договору купівлі-продажу товару, наведеного у Додатку 10 до Тендерної документації, який стосується Лоту 1 та Лоту 2 (далі – Проект договору), наведено визначення, відповідно до якого «Смарт-картка (Паливна картка (ПК)) – пластикова картка з МІКРОПРОЦЕСОРОМ, засіб зберігання інформації, що дозволяє проводити операції з відпуску палива пред’явнику картки, а також фіксувати зазначену операцію в пункті обслуговування (на АЗС) […]».
З цього приводу слід зазначити, що чинне законодавство, яке регулює сферу роздрібної реалізації палива, не встановлює вимог до технології, яка має використовуватися емітентом паливних карток для ідентифікації клієнта (держателя картки) та зберігання іншої інформації, та не обмежує емітентів у виборі конкретної технології.
На ринку роздрібної реалізації палива використовуються як картки, обладнані мікрочіпами, так і картки, обладнані магнітними стрічками. При цьому, вибір технології (мікрочіп або магнітна стрічка), здійснює емітент картки.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», яке є емітентом паливних карток «UKRNAFTA», здійснює емісію карток, обладнаних магнітними стрічками.
Паливні картки, обладнані магнітними стрічками, дозволяють повною мірою використовувати функціонал паливних карток.
Разом з цим, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», та у якій будуть запропоновані паливні картки, обладнані не «мікропроцесором», а магнітними стрічками, може бути відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.

1.2. У пункті 1.4.20. Проекту договору наведено визначення, відповідно до якого «Особистий кабінет Покупця - система віддаленого доступу Покупця до окремо визначених параметрів (умов) договірної співпраці, користування якою здійснюється Покупцем через ВЕБ-сайт Продавця».
Згідно з пунктом 6.2.6. Проекту договору, Покупець має право «Користуватися Особистим кабінетом, з метою отримання інформації про Транзакції, про стан свого Рахунку Покупця та здійснення інших дій, передбачених функціональними налаштуваннями Особистого кабінету».
Зі змісту зазначених вимог вбачається, що однією з умов участі у закупівлі, встановлених Замовником, є наявність в учасника «Особистого кабінету Покупця», користування якою здійснюється Покупцем через ВЕБ-сайт Продавця.

При цьому, у Проекті договору містяться умови, які встановлюють вимоги до способу функціонування та функціоналу, який має забезпечувати такий особистий кабінет, вимоги щодо інформування, документального підтвердження та здійснення транзакцій з паливними картками:
- Добовий ліміт – максимальна сума коштів, в межах якої Покупець може отримати паливо на АЗС протягом доби (тобто, з 00-00 годин до 24-00 годин поточного дня). Добовий ліміт встановлюється в ОПЕРАЦІЙНОМУ ЦЕНТРІ ПРОДАВЦЯ на кожну картку відповідно до замовлення Покупця (пункт 1.4.3. Проекту договору);
- POS-термінал – обладнання, що встановлюється на АЗС та дозволяє приймати до обслуговування смарт-картки з супроводженням кожної операції роздрукуванням ІНФОРМАЦІЙНИХ ЧЕКІВ та автоматизувати облік палива, що відпускається з АЗС по смарт-карткам (пункт 1.4.2. Проекту договору);
- Чек POS-терміналу - письмовий обліковий документ POS-терміналу, ЯКИЙ ЗАСВІДЧУЄ ФАКТ ЗДІЙСНЕННЯ ТРАНЗАКЦІЇ з використанням конкретної Паливної картки (смарт-картки), ідентифікаційний номер якої зазначений в такому документі. Сторони вважають чек POS-терміналу достатнім та належним доказом факту поставки Покупцеві Товару, які вказані в чеку POS-терміналу (пункт 1.4.14. Проекту договору);
- ГОЛОСОВА-АВТОРИЗАЦІЯ - процедура погодження передачі Товару, у випадку, коли Паливна картка не зчитується POS-терміналом (пункт 1.4.15. Проекту договору);
- СМС ІНФОРМУВАННЯ - спосіб комунікації з Покупцем, з метою оперативної передачі йому даних про Транзакції, стан Рахунку Покупця, Блокування ПК та надання іншої інформації, пов’язаної з виконанням умов цього Договору (пункт 1.4.21. Проекту договору);
- Call-Center - система комунікації з Покупцем, через яку Покупцю забезпечується можливість керування окремими параметрами (умовами) договірної співпраці, Блокування ПК, зняття Блокування ПК, тощо (пункт 1.4.22. Проекту договору);
- […] Товари, отримані Покупцем від Експлуатанта АЗС, що підтверджується ЧЕКАМИ POS-ТЕРМІНАЛУ, вважаються поставленими (наданими) згідно умов цього Договору (пункт 1.4.23. Проекту договору);
- Оператор АЗС після завершення відпуску Товару Покупцю зобов’язаний видати Покупцю ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЧЕК POS-терміналу, в якому зазначаються дата та час обслуговування по картці, номер картки, марка, кількість відпущеного Товару, залишок добового ліміту по картці. Такий чек друкується в двох екземплярах, що мають однакову силу, при цьому один з екземплярів залишається у оператора АЗС, а другий передається Покупцю. Покупець зобов'язаний перевірити дані інформаційного чеку POS-терміналу та поставити підпис на екземплярі чеку, що залишається на АЗС (пункт 5.3. Проекту договору);
- У випадку втрати Покупцем смарт-картки (Паливної картки), він зобов’язаний негайно письмово повідомити про це Продавця з зазначенням номеру втраченої картки. У разі отримання письмового повідомлення від Покупця про втрату смарт-картки (Паливної картки), Продавець негайно з моменту отримання такого письмового повідомлення вчиняє заходи щодо блокування операцій по смарт-картці (Паливній картці) з зазначеним у повідомленні номером. Продавець не несе відповідальності за шкоду, заподіяну Покупцю внаслідок використання смарт-картки (Паливної картки) третіми особами, якщо Продавець не був письмово повідомлений Покупцем про втрату смарт-картки (Паливної картки) (пункт 5.4. Проекту договору);
- У випадку втрати ІНФОРМАЦІЙНИХ ЧЕКІВ POS-ТЕРМІНАЛУ Покупець має керуватися даними Продавця згідно з екземплярами ЧЕКІВ POS-ТЕРМІНАЛУ, підписаних представником Покупця. Претензії щодо суперечностей у даних обліку Продавця та Покупця мають бути заявлені Покупцем в письмовому вигляді протягом 20 (двадцяти) календарних днів після закінчення звітного місяця, за який виявлена суперечність даних обліку Продавця та Покупця. Такі претензії Продавець повинен розглянути та надати відповідь Покупцю протягом 20 (двадцяти) календарних днів з моменту отримання. Якщо протягом зазначеного строку Покупець не отримає відповіді Продавця, претензія вважається прийнятою Продавцем та підлягає обов’язковому задоволенню (пункт 5.5. Проекту договору).

Зі змісту зазначених вимог вбачається, що пропозиції учасників, які не зможуть забезпечити виконання усіх наведених вище умов, будуть відхилені як такі, що не відповідають умовам Тендерної документації.
З цього приводу слід зауважити, що згідно з умовами пункту 4.1. розділу І Тендерної документації, предметом закупівлі є «ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти, 09132000-3 Бензин, 09134200-9 Дизельне паливо (паливо рідинне по смарт-карткам)».
Вимоги до бензину А-92, бензину А-95 та дизельного палива, які яке є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
Зазначений Технічний регламент взагалі НЕ МІСТИТЬ вимог, які б зобов’язували розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), надавати покупцеві доступ до особистого (електронного) кабінету, мати колл-центр, не встановлює вимог щодо авторизації покупця, не встановлює вимог щодо порядку інформування покупця щодо інформації, яка стосується виконання договору про постачання палива.
Відповідно, Технічний регламент не встановлює і вимог щодо конкретних способів технічної реалізації зазначених вимог.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» пропонує для реалізації Бензин А- 92, Бензин А- 95 та Паливо дизельне, в тому числі, за паливними картками. При цьому, для забезпечення зручності використання покупцями паливних карток, розроблено та впроваджено в дію Кабінет клієнта, який розміщений в мережі Інтернет за адресою: https://naftacards.ukrnafta.com/.
На інтернет-сторінці ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (https://sites.google.com/view/ukrnafta-postach/, у рубриці «Кабінет клієнта») розміщено і Інструкцію користувача особового кабінету, яка містить, зокрема, опис порядку реєстрації користувача, опис функціоналу особистого (електронного) кабінету покупця, його налаштувань, контактну інформацію, в т.ч., номер телефону гарячої лінії (0 800 404 000).
При цьому, функціонал Кабінету клієнта, у якому покупець може адмініструвати паливні картки «UKRNAFTA», емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», дозволяє повною мірою використовувати весь функціонал паливних карток, необхідний для здійснення заправлення автомобілів замовника паливом, а також здійснювати адміністрування паливних карток, їх блокування, розблокування тощо.
Однак, функціонал Кабінету клієнта, у якому обслуговуються паливні картки «UKRNAFTA», а також деякі технічні рішення, які використовуються при цьому, має розбіжності з функціоналом та технічними рішеннями, прописаними Замовником у Проекті договору, наведеними вище.
Так, встановлювати, змінювати добові ліміти за паливними картками, здійснювати блокування, зняття блокування – покупці (споживачі, замовники) мають можливість здійснювати самостійно, оперативно, з використанням функціоналу Особистого кабінету, який пропонує ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», без необхідності додаткового звернення до Продавця.
Усю вичерпну інформацію щодо здійснених за кожною паливною карткою, щодо лімітів та залишків за ними, щодо їх статусу тощо, покупці (споживачі, замовники) мають можливість отримати безпосередньо у Особистому кабінеті, який пропонує ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», без необхідності залучення третіх осіб.

Щодо умов Проекту договору, які стосуються «Інформаційних чеків», які друкуються POS-терміналами, слід зауважити наступне.
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначені Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Відповідно до вимог статті 3 зазначеного Закону, суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані, зокрема:
- проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Використання програмних реєстраторів розрахункових операцій при оптовій та/або роздрібній торгівлі пальним забороняється;
- надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі.
При цьому, згідно з визначенням, наведеним у статті 2 зазначеного Закону, розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених цим Законом, зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій, чи заповнений вручну.
Вимоги до форми та змісту розрахункових документів встановлені Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за № 220/28350.
При цьому, законодавство України, зокрема, Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та Наказ Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, не передбачають обов’язку суб’єктів господарювання (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), друкувати та видавати покупцеві «інформаційні чеки».
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не відповідатиме умовам Проекту договору, та буде відхилена Замовником.
Крім того, за таких умов Замовник отримує можливість відхилити тендерну пропозицію, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», на підставі підпункту 3 пункту 44 Особливостей (переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю).
Звертаємо увагу, що застосований учасником спосіб функціонування та функціонал запропонованого ним особистого кабінету, канали інформування щодо здійснення транзакцій з паливними картками, жодним чином не впливають на технічні характеристики та споживчі якості предмета закупівлі – «ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти, 09132000-3 Бензин, 09134200-9 Дизельне паливо (паливо рідинне по смарт-карткам)».

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-09-012072-a.
2. Інструкція користувача власного кабінету клієнта.
3. Знімки екрану з Особистого кабінету, який пропонує ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
4. Зразки карток, емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації