-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Дизельний генератор 10 кВт в шумозахисному кожусі (3-х фазний)
Завершена
813 330.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 133.30 UAH
мін. крок: 1% або 8 133.30 UAH
Період оскарження:
08.05.2025 17:33 - 13.05.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Заперечення щодо незаконності рішення про дискваліфікацію пропозиції ФОП Кавунник Лариси Олександрівни
Номер:
fc1f5c9b7dc04583b6e98641e51dc716
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-08-013897-a.a1
Назва:
Заперечення щодо незаконності рішення про дискваліфікацію пропозиції ФОП Кавунник Лариси Олександрівни
Вимога:
До Уповноваженої Особи Замовника
Військова частина А2007
Древнік Наталія Іванівна
Заперечення щодо незаконності рішення про дискваліфікацію пропозиції ФОП Кавунник Лариси Олександрівни
Повідомляю про своє категоричне заперечення щодо рішення, зафіксованого у Протоколі №84 від 20.05.2025 р., про дискваліфікацію тендерної пропозиції ФОП Кавунник Лариси Олександрівни у закупівлі Дизельного генератора 10кВт. Вважаю це рішення суперечливим законодавству України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та умовам тендерної документації (далі — ТД). Наводжу обґрунтування:
1. Порушення процедури вимог щодо усунення невідповідностей
Згідно з частиною 15 статті 29 Закону, замовник має право вимагати від учасника уточнення або підтвердження інформації лише у випадках, прямо передбачених ТД, або якщо виявлені суперечності між документами учасника.
Проте Вимога про усунення невідповідностей до 20 травня 2025 08:35, яка містила вимоги щодо надання: детальних технічних характеристик не була передбачена ТД. Учасник повністю виконав умови ТД, надавши:
• 6 сертифікатів (СЕРТИФІКАТ_1–6) з перекладом;
• документ Вих. №14/05/8-2025 з технічними характеристиками;
• посилання на офіційний сайт виробника.
Таким чином, додаткові вимоги є самовільним доповненням ТД.
Згідно з статтею 24 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не має права вносити зміни або доповнення до тендерної документації після закінчення строку подання пропозицій. Будь-які дії, спрямовані на зміну вимог ТД на етапі кваліфікації учасників, є прямим порушенням закону.
У даному випадку, вимога щодо надання додаткових технічних характеристик, не була зазначена в оригінальній ТД. Це свідчить про:
• Самостійне доповнення умов замовником на етапі оцінки, що суперечить статті 24 Закону;
• Порушення принципів недискримінації та добросовісної конкуренції серед учасників, закріплених у статті 5 Закону.
Такі дії створюють переваги для окремих учасників і дискредитують процедуру закупівлі як цілісний механізм.
2. Відсутність підстав для дискваліфікації на підставі наданих документів
Учасник надав усі документи, передбачені п. 5–6 ТД (сертифікати, посилання на сайт). Згідно з абзацом другим частини 15 статті 29 Закону, замовник не має права вимагати додаткові документи, не зазначені в ТД. Натомість, у разі сумнівів, він повинен звернутися до компетентних органів для підтвердження інформації.
У протоколі №84 відсутні посилання на офіційні висновки державних органів або виробника, які б підтвердили неналежність технічних характеристик. Натомість, довідка про розбіжності базується на непідтверджених даних («Постачальник не надав жодної інформації передбаченої Законом»). Це суперечить частині 15 статті 29 Закону, яка вимагає об’єктивних доказів для відхилення пропозиції.
Згідно з частиною 15 статті 29 Закону, рішення про дискваліфікацію має ґрунтуватися виключно на документах, наданих учасником, або офіційних висновках компетентних органів. У даному випадку замовник:
• Не надав доказів того, що технічні характеристики не відповідають ТД;
• Не залучив експертів або виробника для перевірки;
3. Незаконне використання додаткової інформації
Документ Вих. №16/05/3-2025 (від 16.05.2025), який надано щодо додаткових характеристик, не може бути підставою для дискваліфікації, оскільки:
• Він не є документом передбаченим ТД.
4. Завдання шкоди державному бюджету та ризики корупційних схем
Тендерна пропозиція ФОП Кавунник Лариса Олександрівна була найбільш економічно вигідною (згідно з автоматичним рішенням електронної системи закупівель). Відхилення такої пропозиції без об’єктивних підстав:
• Завдає прямої шкоди державному бюджету, оскільки змушує замовника укласти договір на менш вигідних умовах;
• Створює підстави припускати, що замовник навмисно сприяє перемозі учасника з вищою ціною, що може бути ознакою корупційної схеми (наприклад, відкатів або узгоджених дій).
Це суперечить принципам публічних закупівель закріплених у статті 5 Закону, зокрема:
• Максимальна економія, ефективність та пропорційність;
• Запобігання корупційним діям і зловживанням;
• Гарантування конкуренції.
На підставі викладених порушень, рішення про дискваліфікацію є незаконним і підлягає скасуванню. Вимагаю:
1. Скасувати Протокол №84 від 20.05.2025 р. у повному обсязі.
2. Відновити тендерну пропозицію ФОП Кавунник Лариса Олександрівна для подальшого розгляду.
У разі відмови залишаю за собою право звернутися з відповідною заявою до АМКУ та ДАСУ для проведення моніторингу по цій закупівлі з метою дотримання норм Закону та по інших закупівлях оголошених Вами.
З повагою, ФОП Кавунник Лариса Олександрівна
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.05.2025 23:29
Вирішення:
Військова частина А2007 розглянула заперечення ФОП Кавунник Лариси Олександрівни на рішення про відхилення її пропозиції у процедурі закупівлі дизельного генератора 10 кВт в шумозахисному кожусі (трифазного), та надає наступне роз’яснення:
Закупівля дизельного генератора здійснювалася відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а також згідно з умовами тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи (Протокол №83 від 08.05.2025 р.).
Додаток 3 до тендерної документації містив чітко визначене технічне завдання, в якому були передбачені обов’язкові технічні характеристики до предмета закупівлі. Основні з них:
● Номінальна потужність — 10 кВт
● Повна потужність — 14 кВА
● Об’єм паливного бака — 30 л
● Час безперервної роботи — 12 год
● Ступінь захисту — IP23
● Наявність трифазного автоматичного вимикача 25А серії "C"
● Рівень шуму — не більше 70 дБ
● Габарити — 1130 х 745 х 750 мм
та інші.
За результатами аналізу наданої пропозиції ФОП Кавунник Л.О., були виявлені суттєві невідповідності технічному завданню в наступних 7 (семи) позиціях:
№ Параметр Вимоги ТД Пропозиція учасниці Невідповідність
1 Повна потужність 14 кВА Не надано Відсутність даних
2 Об’єм паливного бака 30 л 15 л Недостатній об’єм
3 Час безперервної роботи 12 год 5 год (розрахунково) Недотримання норми
4 Автоматичний вимикач 25А серії "С" 20А (за даними джерел) Не відповідає потужності
5 Рівень шуму ≤ 70 дБ 71–73 дБ Перевищення норми
6 Габаритні розміри 1130×745×750 мм 1160×590×745 мм Відхилення
7 Ступінь захисту IP23 Не надано Відсутність підтвердження
1. Повна потужність — учасник не надав жодного підтвердження відповідності 14 кВА.
2. Об’єм паливного бака — фактичний об’єм становить лише 15 л, замість 30 л.
3. Час безперервної роботи — відповідно до вказаних параметрів витрати пального, реальний час безперервної роботи не перевищує 5 годин.
4. Автоматичний вимикач — замість заявленого трифазного вимикача 25А, за інформацією з відкритих джерел, встановлений 20А; документального підтвердження не надано.
5. Рівень шуму — перевищує допустимі 70 дБ і становить 71–73 дБ.
6. Габаритні розміри — не відповідають встановленим у техзавданні параметрам.
7. Ступінь захисту IP23 — підтвердження відсутнє.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей проведення публічних закупівель в умовах воєнного стану, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації, така пропозиція має бути відхилена. При цьому відповідно до пункту 43 Особливостей, невідповідності технічного характеру не підлягають усуненню, тобто є незмінними після кінцевого строку подання пропозицій.
Щодо тверджень скаржника про «відсутність підтверджуючих документів», зазначаємо:
● Всі невідповідності були виявлені на підставі наданих ФОП Кавунник Л.О. документів та відкритої технічної інформації про модель генератора, яка є публічно доступною а також доступна за посиланням наданим Вами як учасником на вимогу тендерної документації.
● Замовник не вимагає додаткових документів, а лише здійснив перевірку відповідності заявлених характеристик — фактичним, згідно із Законом та ТД.
● Факт надання посилань на сайт виробника лише підтверджує невідповідність встановлених технічних вимог.
Також вважаємо некоректними звинувачення на адресу замовника у можливому порушенні принципів добросовісної конкуренції або економічної неефективності закупівлі. Участь у публічних закупівлях передбачає обов’язкове дотримання вимог тендерної документації, незалежно від вартості тендерної пропозиції.
У зв’язку з виявленими невідповідностями технічним характеристикам, пропозиція ФОП Кавунник Лариси Олександрівни була обґрунтовано відхилена на підставі законодавства. Закупівля відбувається у повній відповідності до норм ЗУ «Про публічні закупівлі» та затвердженої тендерної документації.
Статус вимоги:
Не задоволено