-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт профорієнтаційного хабу у Державному навчальному закладі «Решетилівський професійний аграрний ліцей імені І.Г.Боровенського» за адресою: м. Решетилівка Полтавської області, вул. Покровська,81 (у рамках реалізації проєкту DECIDE)
Мова тендерної пропозиції - українська.Адреса надання послуг: Полтавська обл., м. Решетилівка вул. Покровська,81
Завершена
2 964 434.08
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 29 644.34 UAH
мін. крок: 1% або 29 644.34 UAH
Період оскарження:
06.05.2025 17:46 - 12.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Номер:
d1975a3ca5424107aa1a1867221dc356
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-06-014292-a.a1
Назва:
СКАРГА
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України
від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості)
на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 27.05.2025 08:26
- протокол відхилення ГАРАНТБУДПРОМ (1).pdf 27.05.2025 08:26
- sign.p7s 27.05.2025 08:55
- ДОДАТКОВО 02.06.25.pdf 02.06.2025 16:39
- рішення від 29.05.2025 № 8580.pdf 29.05.2025 17:08
- рішення про резолютивну частину рішення від 06.06.2025 № 9077.pdf 09.06.2025 12:48
- рішення від 06.06.2025 № 9077.pdf 11.06.2025 14:25
- ДОДАТОК 4 проєкт договору із змінами(2).rtf 02.06.2025 14:35
- Відповідь на скаргу.pdf 02.06.2025 14:35
- ТД.docx 02.06.2025 14:35
- ДОДАТОК 2(10).docx 02.06.2025 14:35
- Відповідь на скаргу.docx 02.06.2025 14:35
- Відомість обсягів (4).xls 02.06.2025 14:35
- ДОДАТОК 1(19).docx 02.06.2025 14:35
- Кошторис ХАБ.pdf 02.06.2025 14:35
- Додаток 4.pdf 02.06.2025 14:35
- Протокол 93.pdf 16.06.2025 16:52
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.05.2025 16:00
Дата розгляду скарги:
06.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.05.2025 17:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.06.2025 14:25
Дата виконання рішення Замовником:
16.06.2025 16:52
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано рішення АМКУ
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8d78ca92e0ea422c8735d781165eaa10
Заголовок пункту скарги:
Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Скаржник вбачає в діях Замовника порушення норм Закону в частині об’єктивної та неупередженої оцінки тендерної пропозиції ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ».
Фактичні обставини:
Зокрема, уповноваженою особою замовника було встановлено, що в Додатку 3 до тендерної документації зазначена вимога «Учасник має надати аналіз ринку цін на основні матеріали». На цю вимогу ТОВ "ГАРАНТБУДПРОМ" надав документ під назвою «Підсумкова відомість ресурсів/аналіз ринку цін на основні матеріали», який за своїм змістом не відповідає вимогам Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ». В наданому Учасником документі відсутнє порівняння цін на основні матеріали, які були використані при складанні кошторисної документації та розрахунку договорної ціни. Тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Як наслідок, Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника на підставі п.п. 2 п. 44 Особливостей з наступної підстави "не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей".
Вважаємо, що таким прийнятим рішенням та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог статті 5 Закону «Про публічні закупівлі».
ПО-ПЕРШЕ, додатком 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» встановлена вимога про надання аналізу ринку цін на основні матеріали.
Інших окремих умов, в тому числі форми та/або змісту в частині аналізу ринку цін на основні матеріали, ні додаток 3 до тендерної документації, ні безпосередньо тендерна документація не містили.
Окремо наголошуємо, що додаток 3 до тендерної документації не містив також визначення терміну «аналіз ринку цін на основні матеріали» та окремих вимог стосовно саме порівняння цін на основні матеріали, які були використані при складанні кошторисної документації та розрахунку договірної ціни, як зазначив замовник у протоколі від 23 травня 2025 року № 76.
Як наслідок, ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» надавши документ (в складі файлу Кошторис ХАБ.pdf) з назвою «Підсумкова відомість ресурсів/аналіз ринку цін на основні матеріали», умови додатку 3 до тендерної документації було повністю виконано, а сам аналіз ринку цін на основні матеріали було надано.
Окремо зазначаємо, що зазначений вище документ містив найменування, одиницю виміру, кількість, поточну ціну за одиницю, відпуску ціну, транспортну складову, заготівельно-складські витрати тощо будівельних матеріалів, виробів і комплектів (розділ 3, див. з 37 позиції), що в повній мірі підтверджує той факт, що ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» було здійснено аналіз ринку цін на основні матеріали, остаточний результат якого відображено в складі кошторисного розрахунку Скаржника, а сам аналіз ринку цін на матеріали було надано в складі документів тендерної пропозиції.
Так як тендерна документація не містила окремих вимог до оформлення аналізу ринку цін, цілком логічно, що замовник не вимагав від учасників, щоб вони надавали окремий, формалізований документ, який би містив аналіз ринку цін з саме з порівнянням, як і не містила окремих умов до самої форми/змісту цього порівняння. А отже, учасники мали надати інформацію про аналіз ринку цін у складі своєї тендерної пропозиції, щоб виконати умови додатку 3 до тендерної документації, без потреби оформляти її як окремий, формальний аналіз саме з порівнянням.
Разом з тим, запевняємо Замовника, що договірна ціна Скаржника складена згідно кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями) та технічної специфікації, а ціни на матеріали є нами повністю проаналізованими.
ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» має можливість надати весь обсяг послуг, передбачений технічною специфікацією та підтверджує свій намір укласти договір про закупівлю, в разі надання такої можливості Замовником.
ПО-ДРУГЕ, додатково зазначаємо, що відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Відповідно до пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Слід зазначити, що наведена вище вимога тендерної документації щодо надання, зокрема, аналізу ринку цін на основні матеріали була розміщена Замовником не в окремому додатку до тендерної документації, яким був додаток 1 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ (в т.ч. на підтвердження кваліфікаційних критеріїв)», а в додатку 3, тобто в Технічній специфікації.
Враховуючи вищевикладене, навіть якби взагалі був відсутнім в складі тендерної пропозиції Скаржника документ з аналізом ринку цін на основні матеріали, то відсутність у складі тендерної пропозиції учасника інформації та/або документів, не передбачених переліком документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, тобто Додатком 1 до тендерної документації, не мало стати підставою для відхилення Замовником тендерної пропозиції ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ».
А отже, відхилення тендерної пропозиції Скаржника вважаємо неправомірним та таким, що підлягає скасуванню.
Згідно із статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, відповідно до ч.18 ст.18 зазначеного Закону, за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення,
Скаржник вважає, що своїми діями Замовником було порушено вимоги статті 31 Закону, оскільки тендерна пропозиція Скаржника в повній мірі відповідала вимогам Закону та тендерної документації.
Неправомірно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника з наведених вище підстав – Замовником порушено право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Фактичні обставини:
Зокрема, уповноваженою особою замовника було встановлено, що в Додатку 3 до тендерної документації зазначена вимога «Учасник має надати аналіз ринку цін на основні матеріали». На цю вимогу ТОВ "ГАРАНТБУДПРОМ" надав документ під назвою «Підсумкова відомість ресурсів/аналіз ринку цін на основні матеріали», який за своїм змістом не відповідає вимогам Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ». В наданому Учасником документі відсутнє порівняння цін на основні матеріали, які були використані при складанні кошторисної документації та розрахунку договорної ціни. Тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Як наслідок, Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника на підставі п.п. 2 п. 44 Особливостей з наступної підстави "не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей".
Вважаємо, що таким прийнятим рішенням та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог статті 5 Закону «Про публічні закупівлі».
ПО-ПЕРШЕ, додатком 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» встановлена вимога про надання аналізу ринку цін на основні матеріали.
Інших окремих умов, в тому числі форми та/або змісту в частині аналізу ринку цін на основні матеріали, ні додаток 3 до тендерної документації, ні безпосередньо тендерна документація не містили.
Окремо наголошуємо, що додаток 3 до тендерної документації не містив також визначення терміну «аналіз ринку цін на основні матеріали» та окремих вимог стосовно саме порівняння цін на основні матеріали, які були використані при складанні кошторисної документації та розрахунку договірної ціни, як зазначив замовник у протоколі від 23 травня 2025 року № 76.
Як наслідок, ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» надавши документ (в складі файлу Кошторис ХАБ.pdf) з назвою «Підсумкова відомість ресурсів/аналіз ринку цін на основні матеріали», умови додатку 3 до тендерної документації було повністю виконано, а сам аналіз ринку цін на основні матеріали було надано.
Окремо зазначаємо, що зазначений вище документ містив найменування, одиницю виміру, кількість, поточну ціну за одиницю, відпуску ціну, транспортну складову, заготівельно-складські витрати тощо будівельних матеріалів, виробів і комплектів (розділ 3, див. з 37 позиції), що в повній мірі підтверджує той факт, що ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» було здійснено аналіз ринку цін на основні матеріали, остаточний результат якого відображено в складі кошторисного розрахунку Скаржника, а сам аналіз ринку цін на матеріали було надано в складі документів тендерної пропозиції.
Так як тендерна документація не містила окремих вимог до оформлення аналізу ринку цін, цілком логічно, що замовник не вимагав від учасників, щоб вони надавали окремий, формалізований документ, який би містив аналіз ринку цін з саме з порівнянням, як і не містила окремих умов до самої форми/змісту цього порівняння. А отже, учасники мали надати інформацію про аналіз ринку цін у складі своєї тендерної пропозиції, щоб виконати умови додатку 3 до тендерної документації, без потреби оформляти її як окремий, формальний аналіз саме з порівнянням.
Разом з тим, запевняємо Замовника, що договірна ціна Скаржника складена згідно кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями) та технічної специфікації, а ціни на матеріали є нами повністю проаналізованими.
ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» має можливість надати весь обсяг послуг, передбачений технічною специфікацією та підтверджує свій намір укласти договір про закупівлю, в разі надання такої можливості Замовником.
ПО-ДРУГЕ, додатково зазначаємо, що відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Відповідно до пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Слід зазначити, що наведена вище вимога тендерної документації щодо надання, зокрема, аналізу ринку цін на основні матеріали була розміщена Замовником не в окремому додатку до тендерної документації, яким був додаток 1 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ (в т.ч. на підтвердження кваліфікаційних критеріїв)», а в додатку 3, тобто в Технічній специфікації.
Враховуючи вищевикладене, навіть якби взагалі був відсутнім в складі тендерної пропозиції Скаржника документ з аналізом ринку цін на основні матеріали, то відсутність у складі тендерної пропозиції учасника інформації та/або документів, не передбачених переліком документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, тобто Додатком 1 до тендерної документації, не мало стати підставою для відхилення Замовником тендерної пропозиції ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ».
А отже, відхилення тендерної пропозиції Скаржника вважаємо неправомірним та таким, що підлягає скасуванню.
Згідно із статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, відповідно до ч.18 ст.18 зазначеного Закону, за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення,
Скаржник вважає, що своїми діями Замовником було порушено вимоги статті 31 Закону, оскільки тендерна пропозиція Скаржника в повній мірі відповідала вимогам Закону та тендерної документації.
Неправомірно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника з наведених вище підстав – Замовником порушено право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Протокол замовника
-
Повʼязаний документ:
протокол відхилення ГАРАНТБУДПРОМ (1).pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ»,- ПРОСИМО: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду. 2) Зобов’язати Замовника скасувати протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 23 травня 2025 року № 76 стосовно відхилення тендерної пропозиції Скаржника – ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ».