• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

Комплект мультимедійного обладнання (тип 3), код 32320000-2: Телевізійне й аудіовізуальне обладнання за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника

Закупівля здійснюється в рамках програми Ukraine Facility (співфінансується Європейським Союзом). Учасники процедури закупівлі беруть участь у закупівлях на рівних умовах, за умови, що вони зареєстровані у прийнятних країнах та якщо вони особисто або їх кінцеві бенефіціарні власники є особами, до яких не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та вони не знаходяться у санкційному списку Європейського Союзу. Усі товари, які закуповуються повинні походити із прийнятних країн.

Завершена

4 032 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 40 320.00 UAH
Період оскарження: 05.05.2025 17:12 - 23.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 7e42c430b4c94d8fb1b671ed35de7482
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-05-013524-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 20.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.05.2025 16:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.05.2025 12:32
Дата виконання рішення Замовником: 19.06.2025 16:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №8061-р/пк-пз від 20.05.2025 року за результатами Скарги товариства з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ" замовником внесено зміни до тендерної документації (рішення УО від 19.06.2025 року, протокол №9).
Автор: ТОВ "ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ", Володимир Волков +380672716437 v.volkov.isn@llcise.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 04ae56cf4b724bd69a55d3710dd0118d
Заголовок пункту скарги: Надмірно деталізовані вимоги до технічних характеристик предмету закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 05 травня 2025 року Комунальною установою "Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Київського району м. Одеси" (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі: Комплект мультимедійного обладнання (тип 3), код 32320000-2: Телевізійне й аудіовізуальне обладнання за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі – Процедура закупівлі). Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі закупівель було оприлюднено тендерну документацію.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ" (далі – Скаржник) вважає умови процедури закупівлі викладені в тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), з огляду на наступне.

1. Пунктом 3.1. Додатку 2 до Тендерної документації Замовника встановлено, що до переліку документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції входить також інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до пункту 2.1. Додатку 2 до тендерної документації.
Технічною специфікацією, яка міститься в Додатку 2 Замовником встановлені вимоги до Технічних, якісних характеристик Товару. Проте, ознайомившись з асортиментом аналогічного обладнання, що представлене на ринку України можемо констатувати, що описаним Замовником вимогам майже повністю відповідає лише одна конкретно визначена Інтерактивна панель - StarBoard YL6X PRO одного конкретного виробника - компанії “StarBoard Solution GmbH”, що прямо суперечить приписам частини четвертої статті 5 Закону. Порівняльний аналіз характеристик предмету закупівлі, що зазначені у тендерній документації майже точно повторює характеристики вказаної інтерактивної панелі, які наведені у брошурі на цю інтерактивну панель (додається до скарги). Відмінність наявна лише у версії операційна система інтерактивної панелі: в документації Замовника - Android версії не нижче версії 14, в наведені панелі StarBoard YL6X PRO - Android 13.0. Але і така відмінність є достатньою підставою для відхилення тендерної пропозиції.
До цієї скарги додаємо порівняльну таблицю всіх технічних характеристик товару, що наведені Замовником в Тендерній документації та інтерактивної панелі StarBoard YL6X PRO виробництва “StarBoard Solution GmbH”.
Слід зазначити, що наша компанія, як потенційний учасник цього тендеру провела детальний пошук та аналіз інтерактивних панелей, що представлені на ринку, але не так і не виявила інтерактивну панель, як б повністю, на 100% відповідала заявленим Замовником вимогам. Разом з тим, ми допускаємо, що програмне забезпечення, встановлене в інтерактивні панелі StarBoard YL6X PRO може бути оновлене до більш нової версії, щоб забезпечити їх відповідність всім вимогам Замовника, а тому схильні вважати, що вони описані саме для цієї панелі. І це на нашу думку є достатньо обґрунтованим свідченням того, що вимоги тендерної документації складені саме з мотивом придбати конкретно визначене мультимедійне обладнання одного виробника, що в свою чергу нівелює можливість інших учасників для участі у цьому тендері на умовах об’єктивності, справедливості, рівного доступу та недискримінації.
Також, підпунктом 3.2 пункту 3 Додатку 1 та підпунктом 3.2 пункту 3 Додатку 2 до тендерної документації передбачено перелік документів, які мають бути надані учасником тендеру для підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, серед яких зокрема:
- Лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) запропонованих учасником інтерактивних панелей, в якому підтверджується статус учасника, як партнера виробника представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), найменування (марка, модель, артикул), кількість такого товару, лист повинен містити номер закупівлі в системі публічних закупівель, назву замовника, повну назву та юридичну адресу учасника.
В той же час, Закон не передбачає обов’язку учасника мати партнерський статус виробника, якщо предметом закупівлі є товар, який учасник може законно поставити (на підставі будь-якого правомірного правочину: купівлі, дистрибуції, імпорту тощо). Вимога наявності листа від виробника фактично обмежує коло потенційних постачальників та забезпечує доступ до цієї закупвілі лише тими суб’єктами, які мають договірні або корпоративні зв’язки з одним конкретним виробником. Це є штучною, необґрунтованою звужувальною умовою, що виключає участь легітимних постачальників, які могли б поставити ідентичний або еквівалентний товар через оптових дистриб’юторів або імпортерів.
Закон не містить жодної норми, яка б уповноважувала Замовника визначати коло допустимих джерел поставки товару.
Крім того, ця вимога створює преференційний доступ для виключного дистриб’ютора або дочірнього представництва конкретного виробника.
Таке формулювання у тендерній документації цілеспрямовано закриває участь у процедурі іншим, навіть економічно вигіднішим учасникам, які не мають формального «партнерського» статусу з потрібною компанією. Тим самим, у цій частині Замовник не оцінює якість чи відповідність товару — а лише перевіряє “зв’язок” з потрібним виробником, що жодним чином не гарантує якість товару і лише на підставі відсутності такого зв’язку забезпечив собі право відхилити економічно обґрунтовану та вигідну пропозицію добросовісного учасника закупівлі.
За своєю правовою природою, така вимога є замаскованим інструментом обмеження конкуренції, і прямо порушує ч. 4 ст. 5 та ч. 3 ст. 22 Закону. Вона також суперечить Особливостям, які не передбачають можливості встановлення таких умовних “партнерських” бар’єрів.
Також, звертаєм увагу шановної Колегії на іншу частину технічних характеристик предмету закупівлі, як за своєю суттю є дискримінаційним, такими, що звужують потенційне коло учасників цього тендру і відповідно, суперечать приписам статті 5 Закону.
Так, технічною специфікацією, яка міститься в Додатку 2 Замовником встановлені вимоги до Технічних, якісних характеристик Товару, відповідно до яких інтерактивна панель повинна мати наступне спеціалізоване програмне забезпечення:
Електронні освітні ресурси (далі - ЕОР) мультимедійні підручники (зазначити виробника), з терміном дії ліцензії не менше 6 років. ЕОР – являє собою інтерактивний мультимедійний застосунок з можливістю користування на інтерактивній поверхні, з можливістю роботи без підключення до мережі Інтернет. Застосунок повинен містити наступні електронні освітні ресурси (мультимедійні підручники), що повинні відповідати вимогам навчальної програми Міністерства освіти і науки України, а саме: «Біологія 8 клас», «Хімія - 8-9 клас», «Фізична географія України 8 клас», «Фізика - 8 клас», «ЕОР "Алгоритмізація та програмування 5-7 клас», викладені українською мовою. Застосунок повинен передбачати наявність бібліотеки з темами уроків, демонстрацій та/або лабораторних робіт. Кожна тема повинна містити різноманітні мультимедійні засоби для її пояснення, а саме: зображення, та/або анімації, та/або анімації дикторський супровід, та/або анімації аудіо- та відеофрагменти тощо. Для перевірки знань повинні бути передбачені контрольні запитання, завдання, тести.
Застосунок повинен мати функцію захисту та керування авторськими правами (підтримка функцій DRM).
Після детального аналізу асоритменту програмного забезпечення, яке доступне у продажі на ринку України нашою компанією було встановлено що такому опису відповідає лише програмне забезпечення одного виробника/розробника – ТМ «Нова Школа» (ТОВ «Видавництво «Розумники»), веб-сайт якого розміщений за посиланням: https://rozumniki.net/.
Тільки програмне забезпечення цього постачальника відповідає всім наведеним у тендерній документації критеріям, зокрема, воно може включати електронні освітні ресурси (мультимедійні підручники), що відповідають вимогам навчальної програми Міністерства освіти і науки України, а саме:
«Біологія 8 клас» - (посилання на веб-сайті постачальника: https://rozumniki.net/catalog/products/biologiya/biologiya-8-kl/);
- «Хімія - 8-9 клас» - (посилання на веб-сайті постачальника: https://rozumniki.net/catalog/products/khimiya/khimiya-8-9-kl/);
- «Фізична географія України 8 клас» (посилання на веб-сайті постачальника: https://rozumniki.net/catalog/products/geografiya/fizychna-geografiya-ukrayiny-8-klas/);
- «Фізика - 8 клас» (посилання на веб-сайті постачальника: https://rozumniki.net/catalog/products/fizyka/fizyka-8-kl/);
- “Алгоритмізація та програмування 5-7 клас» (посилання на веб-сайті постачальника: https://rozumniki.net/catalog/products/informatyka/algorytmizatsiya-i-programuvannya-5-7-klasy/.
Всі наведені ЕОР є інтерактивним мультимедійними застосунками з можливістю роботи без підключення до мережі Інтернет та передбачають наявність бібліотеки з темами уроків, демонстрацій та/або лабораторних робіт. Кожна тема містить різноманітні мультимедійні засоби для її пояснення, а саме: зображення, та/або анімації, та/або анімації дикторський супровід, та/або анімації аудіо- та відеофрагменти тощо; для перевірки знань повинні бути передбачені контрольні запитання, завдання, тести. Ідентичний перелік, в тому ж порядку наведений на веб-сайті ТОВ «Видавництво «Розумники», приміром, на сторінці ЕОР “Фізична географія України 8 клас”: https://rozumniki.net/catalog/products/geografiya/fizychna-geografiya-ukrayiny-8-klas/.
Також наведене програмне забезпечення містить функцію захисту та керування авторськими правами (підтримка функцій DRM), що вказано на сторінці цього ж веб-сайту за посиланням: https://rozumniki.net/contacts/index.php.
Все тут зазначене поза всяким сумнівом свідчить про те, що опис спеціалізованого програмного забезпечення, яке наведене в Тендерній документації Замовника був запозичений з наведеного у цій скарзі веб-сайту ТОВ «Видавництво «Розумники» і відповідно, складений таким чином, щоб постачальники не мали можливості запропонувати до поставки інший програмний продукт.
Закріплює впевненість нашої компанії у твердженні, що цей опис був створений саме під одного конкретного виробника програмного забезпечення той факт, що Замовником було встановлено додаткові специфічні обмежувальні вимоги, які ще більше звужують коло потенційних учасників.
Так, підпунктами 3.3. та 3.4. пункту 3 Додатку 1 та підпунктами 3.3. та 3.4. пункту 3 Додатку 2 до Тендерної документації Замовника передбачено перелік документів, які мають бути надані учасником тендеру для підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, в тому числі:
Лист від виробника або офіційного дистриб’ютора в Україні електронних освітніх ресурсів (мультимедійних підручників) з зазначенням номера закупівлі в електронній системі публічних закупівель, назви замовника, повну назву та юридичну адресу учасника, назву та кількість ліцензій електронних освітніх ресурсів (мультимедійних підручників) що підтверджує статус учасника, як партнера виробника або офіційного дистриб’ютора (з обов’язковим підтвердженням статусу дистриб’ютора в Україні у вигляді листа від виробника спеціалізованого програмного забезпечення або копії дистриб’юторської угоди між виробником та дистриб’ютором).
Довідка в довільній формі з активним посиланням на сайт виробника запропонованих до постачання електронних освітніх ресурсів (мультимедійних підручників), при переході за посиланням повинна міститься інформація про запропоновані до постачання електронні освітні ресурси, демозображення уроку або уроків.
Вважаємо, що такі вимоги тендерної документації є продовженням дискримінаційної логіки, закладеної в описі технічних характеристик програмного забезпечення. Їх зміст прямо свідчить про те, що вони сформульовані виключно з метою обмежити коло учасників до одного конкретного суб’єкта – виробника програмного забезпечення ТОВ «Видавництво Розумники» або пов’язаного з ним дистриб’ютора.
Разом з набором надміру конкретизованих характеристик, такі формулювання створюють умови, які передбачають прямий і формальний зв’язок між виробником і учасником, без якого участь у процедурі стає технічно неможливою, навіть якщо сам продукт повністю відповідає всім технічним вимогам.
У підсумку слід наголосити, що тендерна документація у цій процедурі закупівлі містить цілу низку положень, які мають системний дискримінаційний характер і порушують основоположні принципи публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Зокрема, йдеться про комплекс логічно пов’язаних вимог:
- встановлення надмірно деталізованих технічних характеристик, що вказують на конкретну інтерактивну панель одного виробника (StarBoard Solution GmbH);
- визначення в Тендерній документації технічних характеристик програмного забезпечення, що дослівно повторюють опис одного конкретного продукту одного конкретного виробника (ТОВ «Видавництво Розумники»);
- вимога щодо надання листа, який має підтвердити статус учасника, як партнера виробника представництва, філії виробника;
- вимога щодо надання листа та довідки, які в продовження встановлених Замовником специфічних параметрів до програмного забезпечення, фактично унеможливлюють надання потенційними учасниками тендеру пропозиції з іншим програмним продуктом.
Також слід зауважити, що предметом цього тендеру є комплект мультимедійного обладнання, а саме: інтерактивна панель, мобільна стійка та спеціалізоване програмне забезпечення. Але всі наведені тут дискримінаційні вимоги створюютб очевидну ситуацію, за якої участь у цій закупівлі фактично зводиться до однієї афілійованої групи постачальників: тих, хто має виключні зв’язки з виробниками інтерактивної панелі StarBoard та програмного забезпечення «Розумники». Інші суб’єкти, навіть за умови наявності рівноцінного товару, відповідної кваліфікації та вигіднішої цінової пропозиції, позбавлені можливості подати тендерну пропозицію яка б повністю відповідала вимогам документації через навмисно сформульовані бар’єри.
Фактично, участь у закупівлі може бути забезпечена лише у випадку, якщо учасник має попередній погоджений доступ до двох окремих, але взаємозалежних постачальників: StarBoard і Розумники. Така модель доступу не залишає жодного простору для чесної конкуренції, нівелює саму суть відкритих закупівель і прямо суперечить основоположному публічному інтересу щодо ефективного та економного використання бюджетних коштів.
Безсумнівно, все викладене у цій скарзі - є грубим порушенням основоположного принципу публічних закупівель, що закріплений частиною четвертою статті 5 Закону, спотворює основну кінцеву мету здійснення закупівель - придбання найкращого товару за оптимальною ціною в умовах справедливої конкуренції без зловживання недобросовісними замовниками своїми правами. Але, сукупність вищевказаних вимог створила широкі можливості Замовнику для здійснення неправомірного впливу на результати тендеру, шляхом обрання переможця не за об’єктивним, прозорим та справедливим критерієм, а за суб’єктивною прихильністю до виробника обладнання і програмного забезпечення, що свідчить про потенційне прагнення до спотворення результатів оголошеної закупівлі.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 3 Особливостей встановлено, що Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону публічні закупівлі в Україні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Проте Тендерна документація складена таким чином, що штучно обмежено конкуренцію при здійсненні закупівлі та не дозволяє Скаржнику взяти участь в торгах.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 6ac93b9d5acd4a6d961819e1bf530cee
Заголовок пункту скарги: Порушення правил застосування інструменту Ukraine Facility.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Другою підставою для оскарження вимог тендерної документації Замовника - є порушення ним частини першої статті 6 Закону.
Ця відбувається з урахуванням правил Ukraine Facility, про що Замовник вказав у пункті 4 Додатку 1 до тендерної документації. Особливий характер застосування цього інструменту передбачає, що всі закупівлі, які здійснюються в його межах, повинні відповідати не лише законодавству України, а й спеціальним вимогам, передбаченим Регламентом Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2024/792 від 29 лютого 2024 року (далі - Регламент) та Рамковою угодою між Україною та Європейським Союзом щодо механізмів реалізації фінансування відповідно до Ukraine Facility (далі — Рамкова угода). Частиною четвертою статті 2 Рамкової угоди встановлено, що публічні закупівлі із застосуванням згаданого інструменту повинні здійснюватися відповідно до законодавства України тією мірою, якою вони відповідають вимогам, визначеним у цій Рамковій угоді.
Відповідно до частини першої статті 6 Закону якщо міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, передбачено інший порядок закупівлі, ніж визначений цим Законом, застосовуються положення міжнародного договору України, з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону.
Частиною першою статті 5 Рамкової угоди визначено, що участь у процедурах присудження договорів про закупівлі, грантів і премій стосовно діяльності, що фінансується згідно з інструментом Ukraine Facility з метою реалізації якісних і кількісних заходів Плану, відкрита для міжнародних і регіональних організацій, усіх фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб, що фактично зареєстровані у країнах, наведених у п. (a) та (b) цієї статті (далі — прийнятні країни).
Згідно з частиною третьою статті 5 Рамкової угоди товари, які фінансуються та закуповуються для виконання Плану України за рахунок коштів програми Ukraine Facility, повинні походити з прийнятних країн, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані у жодній із таких країн або можуть підпадати під дію обмежувальних заходів ЄС.
Перелік прийнятних країн, які відповідно до наведених приписів Рамкової угоди є прийнятними, наведено на веб-сайті Міністерства економіки України, за посиланням: https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=99515de8-4512-4941-afaa-ca5887a9b4f4&title=PerelikPriiniatnikhKrain.
Відповідно до пункту 4.2. Додатку 1 до Тендерної документації товари, які пропонує учасник для поставки походять з прийнятних країн. (ст.5 Рамкової угоди). Для цього учасник подає інформацію/довідку в довільній формі, в якій зазначає відповідність походження товарів відповідно вимог по походженню товарів або сертифікат про країну походження товару або засвідчену декларацію про походження товару, або декларації про походження товару, або сертифікат про регіональне найменування товару.
Таким чином, Замовник надав можливість підтвердити країну походження товару, який пропонується учасником, шляхом самостійного декларування цієї обставини у довідці чи інформаційному листі. Проте, такий спосіб підтвердження країни походження товару не ґрунтується на положеннях чинного законодавства.
За положеннями частини першої статті 41 Митного кодексу України документами, що підтверджують країну походження товару, є сертифікат про походження товару або засвідчена декларація про походження товару, або декларація про походження товару, або сертифікат про регіональне найменування товару.
Серед переліку цих документів, а також в інших актах українського законодавства не існує іншого способу підтвердження відповідності товару цьому критерію. Шляхом викладення умови про підтвердження географічної прийнятності предмету закупівлі у такій редакції, Замовник фактично сам позбавив себе можливості достовірно встановити чи відповідає Товар правилам прийнятності, які передбачені Рамковою угодою.
Така позиція Замовника є юридично необґрунтованою і прямо суперечить чинному законодавству України. Встановлення можливості підтвердження країни походження товару шляхом надання довідки у довільній формі суперечить вимогам частини першої статті 41 Митного кодексу України, яка чітко визначає вичерпний перелік документів, що можуть засвідчувати країну походження товару. Закон не передбачає можливості замінити ці документи іншими джерелами інформації, тим більше такими, що не мають юридично достовірного підтвердження, як-от необ’єктивна декларація учасника.
Додатково, така практика суперечить принципу правової визначеності та є грубим порушенням принципу рівного ставлення до всіх учасників процедури закупівлі. Надання переваги учасникам, які не подають передбачені законом документи, дискримінує інших учасників, які діють відповідно до вимог чинного законодавства і несуть відповідні витрати на оформлення належної документації. Це створює нерівні умови конкуренції, що прямо суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Підсумуємо, що такий підхід фактично унеможливлює належну перевірку достовірності інформації про походження товару, що в умовах дії міжнародного фінансового механізму, як-от Ukraine Facility, може призвести до порушення міжнародних зобов’язань України перед Європейським Союзом. В результаті такий підхід поставить під загрозу не лише конкретну закупівлю, а й фінансування в рамках усієї програми.


Враховуючи викладене Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Відповідно наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ» є компанією, що має на меті взяти участь в процедурі закупівлі. Натомість, встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як Скаржнику, так і іншим учасників, в Процедурі закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації