• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт системи пожежної безпеки (внутрішній протипожежний водопровід та автоматизація) адміністративної будівлі за адресою: м. Одеса, вул. Канатна, 134»

Всі документи, що готуються учасником безпосередньо до участі у процедурі закупівель викладаються українською мовою. Категорія замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Місцезнаходження - Україна, 65091, Одеська обл., м. Одеса, вул. Комітетська, 10-А.

Торги відмінено

1 901 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 507.50 UAH
Період оскарження: 02.05.2025 14:17 - 06.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови

Номер: 62c1fa76248c45f5a834f3be46717dfa
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-02-008919-a.b1
Назва: Скарга на умови
Скарга:
Дата розгляду скарги: 26.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.05.2025 16:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.05.2025 14:06
Дата виконання рішення Замовником: 02.06.2025 16:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни
Автор: ТОВ "СКАЙ ГРУП ДЕВЕЛОПМЕНТ", Володимир Оленковський +380952415695 skygroup.building@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d0f60e159c3e44c68ea5c4b008830a21
Заголовок пункту скарги: до п. 6 розділу 3 тендерної документації: з метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки Пропозиції та підписання Договору, Учасникам необхідно в період уточнень обстежити об’єкт
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п. 6 розділу 3 тендерної документації: з метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки Пропозиції та підписання Договору, Учасникам необхідно в період уточнень обстежити об’єкт, на якому мають виконуватись роботи та подати в складі пропозиції довідку про огляд об`єкта, за підписом представника Замовника та датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта. Витрати, пов’язані з оглядом та отриманням інформації, покладаються на Учасника.
Відповідно до додатку 9 до тендерної документації: з метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки Пропозиції та підписання Договору, Учасникам необхідно в період уточнень обстежити об’єкт, на якому мають виконуватись роботи та подати в складі пропозиції довідку про огляд об`єкта, за підписом представника Замовника та датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта. Витрати, пов’язані з оглядом та отриманням інформації, покладаються на Учасника.

Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Більше того, нічого не заважає Замовнику «не отримати» запит на проведення огляду, не надати відповіді на запит, не надати довідку про огляд об`єкта або "уникнути" огляду об’єкта потенційним учасником.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати довідку про огляд об`єкта Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Законом Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) та Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (надалі - Постанова) не встановленому жодних норм, які передбачали би обов’язкове надання акт обстеження об’єкта у складі тендерних пропозицій учасників торгів.
З незалежних від учасника підстав представник Замовника може не допустити учасника до відвідування об'єкта та не підписати довідку про огляд об`єкта, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозицій таких учасників.
Крім того, вимога про відвідування об’єктів з метою проведення огляду порушує право учасника на конфіденційність інформації, адже для участі у закупівлі учаснику необхідно провести огляд, тобто ще до відкриття пропозицій учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже відомі потенційні учасники закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Аналогічної позиції дотримується колегія АМКУ в рішеннях №1920-р/пк-пз від 20.02.2023р та №3526-р/пк-пз від 21.03.2023р.
Доказами порушення наших прав є: Закон (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) (додається) та Постанова (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text) (додається).
Вищевказана умова Документації є дискримінаційною і порушує права та законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника, оскільки її виконання залежить саме від Замовника, а не від Скаржника, отже обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: c45f634fd4c9480abebd695ce74c1674
Заголовок пункту скарги: до п. 6 додатку 2 до тендерної документації учасники мають надати: довідку в довільній формі, за підписом Уповноваженої особи учасника та завірена печаткою, про відсутність кримінальних проваджень до уповноважених осіб та засновників підприємства.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п. 6 додатку 2 до тендерної документації учасники мають надати: довідку в довільній формі, за підписом Уповноваженої особи учасника та завірена печаткою, про відсутність кримінальних проваджень до уповноважених осіб та засновників підприємства.

Відповідно до пп.6 п. 47 Особливостей: замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку. На підтвердження надаємо копію Особливостей.
Чине законодавство не містить окремих вимог до уповноважених осіб та засновників підприємства, яке є учасником торгів, лише до керівника підприємства.
Вказана вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 150d6e28fd104b1e8b109daf969be500
Заголовок пункту скарги: до п. 3 додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: довідку про виконання аналогічного договору, ... відгук..повинен бути на фірмовому бланку з номером та датою видачі відгуку (не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua, також містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до п. 3 додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: довідку про виконання аналогічного договору, за підписом уповноваженої особи та скріплена печаткою Учасника – таблиця № 3. Підтверджується сканованими копіями документів, виготовлених з оригіналів зазначеного договору, відгука від замовника або генерального підрядника, або підрядника, або субпідрядника про його виконання, відгук повинен бути на фірмовому бланку з номером та датою видачі відгуку (не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua, також містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі), містити інформацію про номер та дату договору до якого надається відгук, про якість виконаних робіт, своєчасність, наявність чи відсутність зауважень.

У Скаржника наявний досвід виконання аналогічного договору №39 від 14.06.2025 року (додаємо до скарги), за яким надано відгук (додаємо до скарги), який виданий раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua. Також вказаний договір був укладений не за результати публічної закупівлі, тому у скаржника відсутня інформація про назву закупівлі, номер оголошення та предмета закупівлі.
Вимога про наявність вказаної інформації у відгуку та вимога про дату видання відгука розраховані на учасників торгів, в яких зазначена ця інформація у відгуці, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому Скаржника.
Скаржник позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 809aca5a7cc24e74a8d943ee75d08c20
Заголовок пункту скарги: до п. 1 додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: довідку про наявність в учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, які будуть безпосередньо залученні при виконанні даних робіт згідно таблиці № 1. 1. До довідки надаються: ...- у разі залучення – скановані копії, виготовлені з оригіналів нотаріально посвідчених договорів оренди
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до п. 1 додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: довідку про наявність в учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, які будуть безпосередньо залученні при виконанні даних робіт згідно таблиці № 1.
1. До довідки надаються:
- у разі, якщо техніка є власною, надаються скановані копії, виготовлені з оригіналів свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів;
- у разі залучення – скановані копії, виготовлені з оригіналів нотаріально посвідчених договорів оренди, у яких повинно бути визначено перелік технічної бази, яка залучається;
- у разі залучення - скановані копії, виготовлені з оригіналів договорів про надання послуг, у яких повинно бути визначено перелік технічної бази, яка залучається;
- інші документи (виготовлені з оригіналів документів), які учасник вважає за необхідне надати.

У скаржника укладений договір суборенди нежитлових приміщень №ЗІЛ-ЗС 05//24 від 15.05.2024 року (додаємо до скарги). Вказаний договір не був нотаріально посвідчений, через законодавчо передбачену можливість укладання вказаного договору у простій письмовій формі без необхідності нотаріального посвідчення.
Вимога про надання сканованих копій, виготовлених з оригіналів нотаріально посвідчених договорів оренди розрахована на учасників торгів, в яких наявні саме нотаріально посвідчені договори оренди, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 1d4f04b3c11449f19985b3f2e05c6220
Заголовок пункту скарги: п. 6 розділу 3 тендерної документації: розрахунок договірної ціни, локальні кошториси та відомості ресурсів (або підсумкову відомість ресурсів), виконується відповідно до КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва». ...у Додатку 3 до тендерної документації Замовником розміщено Технічне завдання, яке містить лише найменування робіт та витрат з відповідними обсягами.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 5. Відповідно до п. 6 розділу 3 тендерної документації: розрахунок договірної ціни, локальні кошториси та відомості ресурсів (або підсумкову відомість ресурсів), виконується відповідно до КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва». Учасники у складі пропозиції надають договірну ціну у форматі, який наведений у додатку 30 або 31 (п. 5.2.) КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», та обов’язково включають кошти на покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами. Розрахунок відповідно до «Настанова з визначення вартості будівництва» та згідно графіку виконання робіт.
Відповідно до п.2 розділу 5 тендерної документації: учасник, тендерна пропозиція якого рішенням Замовника визначена переможцем процедури закупівлі, зобов’язаний протягом чотирьох днів з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір надати Замовнику через особистий кабінет електронного майданчика в Системі «Prozorro» скановані копії заповнених та підписаних тендерних форм «Пропозиція» (Додаток № 4 до тендерної документації), договірну ціну у форматі, який наведений у додатку 30 (п. 5.2.) КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва».
Несвоєчасне надання вищезазначених документів або їх невідповідність вимогам визначеним тендерною документацією буде розглянута Замовником, як відмова від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та така пропозиція буде відхилена.

Виходячи з даної вимоги, Замовник встановив, що учасник повинен здійснити розрахунки відповідно до КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова).
У наданому Замовником Технічному завданні (Додаток 3 до тендерної документації) відсутня повна інформація, необхідна для здійснення розрахунку договірної ціни відповідно до вимог Настанови. Це унеможливлює участь у процедурі закупівлі для будь-якого потенційного учасника, а також подальше надання обґрунтованого розрахунку договірної ціни у разі визнання учасника переможцем для укладення договору про закупівлю. Вважаємо зазначені вимоги дискримінаційними. У зв’язку з цим, Замовник повинен надати Технічне завдання, сформоване відповідно до положень Настанови, на підставі наступного: у пункті 1.1. Настанови зазначено: «Ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури (крім автомобільних доріг загального користування), а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором».
З огляду на те, що предметом цієї закупівлі є Капітальний ремонт системи пожежної безпеки (внутрішній протипожежний водопровід та автоматизація) адміністративної будівлі за адресою: м. Одеса, вул. Канатна, 134, розрахунок тендерної пропозиції учасниками має обов’язково здійснюватися відповідно до положень Настанови, зокрема розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)». В пункті 5.1 Настанови вказано: Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Тобто, з положень Настанови випливає, що Замовник для розрахунку ціни повинен надати на вибір або відомість робіт з відомістю ресурсів до неї або затверджену проекту документацію.
Натомість, у Додатку 3 до тендерної документації Замовником розміщено Технічне завдання, яке містить лише найменування робіт та витрат з відповідними обсягами. Фактично було надано лише відомість обсягів робіт (із переліком устаткування, але без переліку матеріалів), без обов’язкової до надання відомості ресурсів без цін. Це позбавляє учасників можливості коректно сформувати пропозицію відповідно до положень Настанови.
Крім того, Технічне завдання містить ряд робіт, для виконання яких без наявності відомості ресурсів до відомості обсягів робіт без цін Замовника, існує багатоваріантність використання матеріальних ресурсів, що може призвести до суттєвих відхилень запропонованих Скаржником матеріалів від тих, які передбачені технічними рішеннями проекту, що може призвести до порушення технології виконання робіт та/або необхідності коригування специфікації до договору про закупівлю (у разі його укладання) та/або виникнення необґрунтованих гарантійних випадків та/або виникнення аварійних ситуацій в майбутньому.
Разом з тим, Замовник у Додатку 3 до тендерної документації (у Технічному завданні) встановив вимогу: посилання в технічних специфікаціях, відомостях робіт, відомостях ресурсів на конкретні торгівельні марки чи фірми, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника передбачає можливість включення Учасником еквівалентів зазначених позицій. Еквівалентом вважається матеріали та/або обладнання, що відповідає технічним та технологічним характеристикам матеріалів та/або обладнання, передбаченого проектом.
З огляду на викладене, постає обґрунтоване питання: яким чином Скаржник може «застосувати» еквівалент запропонованої продукції, якщо в тендерній документації відсутні технічні та технологічні характеристики, зокрема щодо матеріалів? Відсутність відповідної інформації унеможливлює коректне визначення технічних параметрів товарів або робіт, які є предметом закупівлі, що, у свою чергу, порушує принцип рівного доступу до участі в процедурі закупівлі та створює дискримінаційні умови для учасників.
Не надання відомості ресурсів до відомості обсягів робіт чи затвердженої проектної документації позбавляє учасників зрозуміння, яке саме конкретно обладнання чи матеріали передбачені проектними рішеннями, проте всупереч вимогам Настанови тендерна документація не містить відомості ресурсів до відомості обсягів робіт або затвердженої проектної документації. Це суперечить вимогам пункту 3 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушує права Скаржника, адже учасники повинні чітко розуміти що саме передбачено до закупівлі згідно технічного завдання, а відсутність такого чіткого розуміння ставить учасників у нерівне становище.
Оскільки тендерна документації не містить ні відомості ресурсів, а ні затвердженої проектної документації, Скаржник позбавлений можливості врахувати при складанні ціни пропозиції в повній мірі усі ресурси, які включені в кошторисну вартість об'єкта будівництва, що може в подальшому призвести до порушення технології виконання робіт, порушенню затверджених проектних рішень, можливості дотримання гарантійних строків та інших відхилень.
Відсутність у тендерній документації відомості ресурсів без цін або затвердженої проектної документації, не дає можливість учасникам належним чином сформувати тендерну пропозицію, що є дискримінаційним по відношенню до учасників даної процедури закупівлі, зокрема, Скаржника.
Вважаємо, що Замовник повинен усунути дане порушення та надати технічне завдання, а саме інформацію для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) як того вимагає пункт 5.1 Настанови, а саме надати:
- Або відомість робіт з відомістю ресурсів до неї без цін
- Або затверджену проекту документацію
На підставі зазначеного, просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом доповнення технічного завдання інформацією для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) як того вимагає пункт 5.1 Настанови, а саме надати відомість робіт з відомістю ресурсів до неї без цін або затверджену проекту документацію.
На підтвердження надаємо Копію Настанови та копію додатку 3 до тендерної документації.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації