• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція електричних мереж та будівництва сонячної електростанції за адресою: Харківська область, Дергачівський район, Пересічанська селищна рада, Урочище Пересічне, 1 (ДК 021:2015: 45251100-2 Будівництво електростанцій)

Місце виконання робіт: Харківська область, Дергачівський район, Пересічанська селищна рада, Урочище Пересічне, 1

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 88 робочих днів

8 684 651.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 86 846.51 UAH
Період оскарження: 01.05.2025 16:01 - 13.05.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель в частині неправомірного відхилення тендерної пропозиції учасника

Номер: 8e502ef4f97542829cfe0df9b22c89d3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-01-011555-a.b1
Назва: Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель в частині неправомірного відхилення тендерної пропозиції учасника
Скарга:
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника, оформленого Протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи Довгалюк Анжели Петрівни № УО-Д-57 від 05.06.2025 р. (надалі – Протокол), з підстав його неправомірності.
Дата розгляду скарги: 23.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.06.2025 16:02
Дата прийняття рішення по скарзі: 26.06.2025 11:25
Автор: ТОВ "Будівельна фірма ІНТЕРЛЮКСБУД", Єрмак Владислав Михайлович +380931129384 interluxbud@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 366be3b3e12f4b058db07037806892a4
Заголовок пункту скарги: По першому та другому пунктах протоколу.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Пунктом 6 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації визначено, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Розділами ІІ та ІІІ Додатку 2 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ) передбачено наступне.

ІІ. Вимоги до формування цінової пропозиції (договірної ціни):
1. Учасник має розрахувати Цінову пропозицію у відповідності до технічної специфікації Замовника. Цінова пропозиція Учасника повинна бути чітко визначена без будь-яких посилань, обмежень або застережень. Кошторисні документи повинні бути складені Учасником відповідно до положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01.11.2021 року № 281 (зі змінами).
2. До розрахунку цінової пропозиції (договірної ціни) не включаються будь-які витрати, понесені Учасником у процесі проведення процедури закупівлі та укладення договору про закупівлю.
3. Цінова пропозиція (договірна ціна) – динамічна, яка повинна включати вартість усіх видів і обсягів робіт, всіх матеріальних ресурсів, необхідних для їх виконання відповідно до Технічної специфікації, що є предметом закупівлі, з урахуванням робіт, що передбачаються до виконання субпідрядними організаціями/співвиконавцями, у разі їх залучення, а також враховується вартість інфляційних витрат згідно Настанови з визначення вартості будівництва» затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01.11.2021 року № 281 (зі змінами).
4. Цінова пропозиція (договірна ціна) розраховується відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затвержених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01.11.2021 року № 281 (зі змінами). Цінова пропозиція (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту, та поточних цін на них та може коригуватися лише в окремих випадках за згодою сторін у порядку, визначеному договором підряду.
5. Цінова пропозиція (договірна ціна) повинна бути розрахована з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, витрат на транспортування, страхування, навантаження, розвантаження, сплату митних тарифів, усіх інших витрат.
6. До цінової пропозиції (договірної ціни) Учасника мають входити розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами) з відповідними підтверджуючими документами, а саме:
• договірна ціна;
• пояснювальна записка до договірної ціни;
• об’єктний кошторис;
• зведений кошторисний розрахунок (до договірної ціни);
• локальні кошториси;
• підсумкова відомість ресурсів;
• календарний графік виконаних робіт.
• документ, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси (за формою, що встановлена у додатку 8 тендерної документації);
7. Розрахунок цінової пропозиції (договірної ціни) додатково подається у вигляді інформаційної моделі складеної у програмному комплексі АВК-5 або у іншому програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірної ціни та надана у машинозчитувальному форматі (word та imd для ПК АВК-5.))
8. Учасник надає розрахунок розміру кошторисної заробітної плати, який планується враховувати при визначені вартості будови об’єкта (за даними підрядника). Розмір середньомісячної заробітної плати врахувати на підставі розрахунків, виконаних відповідно «Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів» затвердженого наказом Мінрегіонбуду України від 20.10.2016 № 281 (зі змінами). Орієнтовний розмір кошторисної заробітної плати, який доцільно врахувати при визначенні вартості об’єкта будівництва, що споруджується із залученням бюджетних коштів – 13 707,89 гривень, що відповідає середньому розряду складності робіт у будівництві 3,8 при виконання робіт у звичайних умовах на поточний рік (передбачений проектною документацією).
9. Цінова пропозиція (договірна ціна) Учасника повинна передбачати витрати на авторський нагляд та технічний нагляд. Порядок здійснення авторського та технічного нагляду має здійснюватися відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури».
9.1. Технічний нагляд здійснюється особами, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат. Виконання технічного нагляду щодо даного предмету закупівлі здійснюється третьою стороною на підставі договору укладеному із Учасником/Підрядником. Вартість технічного нагляду розраховується згідно Настанови з визначення вартості будівництва» затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01.11.2021 року № 281 (зі змінами) та не має перевищувати 1,5 % відповідно до проектної документації щодо даного об’єкту.
9.2. Авторський нагляд щодо даного предмету закупівлі здійснюється третьою стороною на підставі договору укладеному із Учасником (Підрядником). Вартість авторського нагляду згідно проектної документації по Обєкту становиить 44 500,00 грн. та не має її перевищувати.
10. Кошторисна документація (окрім підпису із зазначенням посади, прізвища, ініціалів керівника або уповноваженої особи Учасника та печатки (у разі наявності) додатково повинна містити підпис та печатку інженера-проектувальника в частині кошторисної документації)
11. Договірна ціна означає ціну, за яку Учасник (Переможець) згоден виконати будівельні роботи відповідно до цього Додатку (Додаток 2 до тендерної документації).
12. Календарний графік виконаних робіт складається відповідного до наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва України вд 13.01.2009 року №2. При формуванні графіку обов’язково зазначити термін на отримання дозволу на початок будівельних робіт.
ІІІ. Документи, які Учасник має надати у складі тендерної пропозиції на підтвердження технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі:
1. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)», який є Додатком 2 до тендерної документації, з підписом уповноваженої особи Учасника, завірений печаткою (у випадку її використання), в якості погодження виконання вказаних робіт.
2. Учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати наступну документацію, а саме: договірна ціна; пояснювальна записка до договірної ціни; об’єктний кошторис; зведений кошторисний розрахунок (до договірної ціни); локальні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; календарний графік виконання робіт; документ, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси; а також інформаційну модель кошторисної документації у форматі imd, створену за допомогою програмного комплексу АВК-5 та/або інформаційного блоку даних.
3. Учасник процедури закупівлі надає розрахунок розміру кошторисної заробітної плати, який планується враховувати при визначені вартості будови об’єкта (за даними підрядника). Розмір середньомісячної заробітної плати врахувати на підставі розрахунків, виконаних відповідно «Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів» затвердженого наказом Мінрегіонбуду України від 20.10.2016 № 281 (зі змінами). Орієнтовний розмір кошторисної заробітної плати, який доцільно врахувати при визначенні вартості об’єкта будівництва, що споруджується із залученням бюджетних коштів – 13 707,89 гривень, що відповідає середньому розряду складності робіт у будівництві 3,8 при виконання робіт у звичайних умовах на поточний рік.
4. Учасник розраховує та надає Цінову пропозицію у відповідності до технічної специфікації Замовника з урахування вимог до формування цінової пропозиції (договірної ціни). Цінова пропозиція Учасника повинна бути чітко визначена без будь-яких посилань, обмежень або застережень. Ціна тендерної пропозиції Учасника, за яку він передбачає виконати Роботи згідно з технічною специфікацією Замовника та обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення замовлення по об`єкту та поточних цін на них з урахуванням робіт, що виконуються субпідрядними організаціями (у разі їх залучення). Кошторисні документи повинні бути складені Учасником відповідно до положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01.11.2021 року № 281 (зі змінами).
Якщо цінова пропозиція Учасника містить не всі види Робіт або зміну обсягів та складу Робіт згідно з тендерною документацією щодо даної закупівлі, ця пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам тендерної документації та відхиляється Замовником.
Якщо у найменуванні Робіт в технічних вимогах до предмету закупівлі, у тому числі в технічній специфікації, є посилання на конкретну торгівельну марку, фірму, конструкцію, тип обладнання або матеріал, то даний вираз читається як в значенні «або еквівалент».
Обсяг та перелік Робіт, що передбачені Технічною специфікацією до даного предмету закупівлі, визначені проектною документацію до даного Об’єкту.
Обсяг та перелік Робіт передбачають посилання на конкретну торгівельну марку, фірму, конструкцію, тип обладнання або матеріал, відповідно до проектної документації щодо даного предмету закупівлі. Якість матеріалів, що застосовуються при виконанні Робіт даного предмету закупівлі, є складовою технічних характеристик об’єкта, його фізичних властивостей, безпосередньо та значно впливає на якість Робіт по об’єкту та подальшої його експлуатації.

Також Додатком 2 до тендерної документації визначено ОБСЯГ ТА ПЕРЕЛІК РОБІТ разом з матеріальними ресурсами за об’єктом на 182 (сто вісімдесят дві) позиції.

На вищезазначені вимоги тендерної документації Скаржник у складі своєї пропозиції надав файли «Кошторис.pdf», «Кошторис в word.rar», «96_(П).imd» та «18. Календарний графік.pdf».
У складі даних документів міститься кошторисний розрахунок вартості будівництва, складений на підставі вимог Додатку 2 до тендерної документації та Настанови з визначення з вартості будівництва.
Кошторисний розрахунок розроблено та підписано (зокрема пропечатано відповідною печаткою) сертифікованим інженером-проектувальником з інженерно-будівельного проектування у частині кошторисної документації Борисенко Іриною Юріївною, що підтверджується кваліфікаційним сертифікатом відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури Серія АР № 015392 та Свідоцтвом № 01899 від 15.05.2024 р. про підвищення кваліфікації за напрямом інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації (перелічені документи надавалися Скаржником у складі тендерної пропозиції).

Замовник вважає, що при розрахунку кошторисної вартості ціни пропозиції по пунктам 80 та 161 технічного завдання (Додаток 2 до ТД) Скаржником невірно застосовано норми на Роботи та Матеріали:
 п. 80 Примикання до стін з оцинкованної сталі у кількості 1,5 м;
 п. 161 Провідник заземлюючий відкрито по будівельних основах зі штабової сталі перерізом 100м2 у кількості 20 м.

Замовник в Протоколі стверджує, що «Примикання до стін з оцинкованої сталі» (п. 80 Додатку 2 до ТД) є матеріалом відповідно до Технічної специфікації Замовника та проектної документації, а Учасник враховує вищезазначений Матеріал як Роботи, а «Провідник заземлюючий відкрито по будівельних основах зі штабової сталі перерізом 100 мм2» (п. 161 Додатку 2 до ТД) є кошторисною нормою, шифр позиції (норми) «КМ8-472-6» (класифікації будівельних робіт), що передбачає Роботи по: виготовленню заземлювачів, монтаж та заглиблення заземлювача, установлення заземлюючих провідників, приварювання заземлювача, установлення деталей кріплення, приєднання до устаткування.

З огляду на вищевикладене зазначаємо наступне.
Тендерною документацією, зокрема Додатком 2, визначено обсяг та перелік робіт разом з матеріальними ресурсами за об’єктом без ідентифікації видів компонентів кошторисної документації (Роботи або Матеріал), та без опису шифрів норм, за якими можна ідентифікувати вид компоненту (така інформація може бути тільки у складі затвердженої проектно-кошторисної документації, якою володіє Замовник).
Настановою з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01.11.2021 №281 з урахуванням Зміни №1, Зміни №2, Зміни №3 та Зміни №4, а саме абзацом 3 пункту 5.1, передбачено, що для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. За рішенням замовника відомість обсягів робіт може бути складена за міжнародною системою вимірювання, визначеною Замовником.

Замовник, відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника, посилається на документи та інформацію, що не опубліковані у складі тендерної пропозиції (зокрема, на затверджену проектну документацію). Така інформація ніяким чином не могла бути врахована потенційними учасниками при розрахунку цінових пропозицій відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до ТД).
Замовником вигадано підставу відхилення тендерної пропозиції Скаржника, оскільки на етапі прорахунку цінової пропозиції, виходячи з інформації та документів, що надані у складі тендерної документації, немає можливості визначити вид компоненту (Робота чи Матеріал) щодо кожної позиції Обсягів та переліку робіт разом з матеріальними ресурсами за об’єктом (Додаток 2 до ТД).
Тендерною документацією не конкретизовано які пункти технічного завдання (Додаток 2 до ТД) відносяться до Робіт, а які пункти вважати Матеріалом при розрахунку цінових пропозицій учасниками процедури закупівлі.
Таким чином Замовник надав потенційним учасникам можливість визначати цінову пропозицію виключно відповідно до тендерної документації, Настанови з визначення вартості будівництва та Кошторисних норм України «Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи».
Надалі приведено порівняння між вимогами технічного завдання (Додаток 2 до ТД) по п.п. 80 та 161 та наданою у складі тендерної пропозиції Скаржника кошторисною документацією (файли «Кошторис.pdf», «Кошторис в word.rar», «96_(П).imd»):

Вимога технічного завдання (Додаток 2 до ТД) по п.п. 80 та 161:

п/п
Найменування робіт та витрат
Одиниця
виміру Кількість Примітка
1 2 3 4 5

80 Примикання до стін з оцинкованної сталі м 1,5
161 Провiдник заземлюючий вiдкрито по будiвельних
основах зi штабової сталi перерiзом 100 мм2 м 20






Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-03 на Внутрішнє опорядження (пропозиція Скаржника)

Ч.ч.
. Обґрунту-
вання
(шифр
норми) Найменування робіт і витрат Одиниця
виміру Кіль-
кість Вартість одиниці,
грн.
Всього експлуа-
тації
машин
заробіт-
ної плати в тому
числі за-
робітної
плати

1 2 3 4 5 6 7

23 КР8-19-2 Примикання до стін з оцинкованої сталі 100 м 0,015 35179,79
10320,81 171,63
-


Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-07 на Заземлення
(пропозиція Скаржника)

Ч.ч.
. Обґрунту-
вання
(шифр
норми) Найменування робіт і витрат Одиниця
виміру Кіль-
кість Вартість одиниці,
грн.
Всього експлуа-
тації
машин
заробіт-
ної плати в тому
числі за-
робітної
плати

1 2 3 4 5 6 7

3 & С111-
1740-1
варіант 1 Провідник заземлюючий відкрито по
будівельних основах зі штабової сталі
перерізом 100м2 м 20 489,93
- __-__
-


Отже, тендерна пропозиція Скаржника відповідає вимогам тендерної документації, зокрема технічної специфікації, та була безпідставно відхилена Замовником з надуманих причин.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 3d9d4809aa5840008ece6ace4f3b136e
Заголовок пункту скарги: По третьому пункту протоколу.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Пунктом 9 Додатку 2 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ) передбачено, що цінова пропозиція (договірна ціна) Учасника повинна передбачати витрати на авторський нагляд та технічний нагляд. Порядок здійснення авторського та технічного нагляду має здійснюватися відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури».

Пунктом 9.1. Додатку 2 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ) передбачено, що технічний нагляд здійснюється особами, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат. Виконання технічного нагляду щодо даного предмету закупівлі здійснюється третьою стороною на підставі договору укладеному із Учасником/Підрядником. Вартість технічного нагляду розраховується згідно Настанови з визначення вартості будівництва» затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01.11.2021 року № 281 (зі змінами) та не має перевищувати 1,5 % відповідно до проектної документації щодо даного об’єкту.

На вищезазначені вимоги тендерної документації Скаржник у складі своєї пропозиції надав файли «Кошторис.pdf», «Кошторис в word.rar», «96_(П).imd».
В даних файлах міститься розрахунок договірної ціни, де відповідно до вищезазначених вимог розраховано Інші супутні витрати (Розрахунок № 8) вартість 136,99421 тис.грн. без ПДВ, де 99,91088 тис. грн без ПДВ – кошти на здійснення технічного нагляду, а 37,08333 тис.грн. без ПДВ – кошти на здійснення авторського нагляду (відповідно до умов тендерної документації).
В документі Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва міститься розрахунок вартості Утримання служби замовника та інжинірінгові послуги (Глава 10) Кошти на здійснення технічного нагляду, вартість 99,91088 тис. грн без ПДВ, що становить 1,5% від підсумку глав 1-9 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.

На підтвердження відповідності розрахунку коштів на здійснення технічного нагляду вимогам тендерної документації, надаємо скріншот з інформаційної моделі «96_(П).imd», що надана у складі тендерної пропозиції Скаржника, Кошторисний розрахунок № П-116 Кошти на здійснення технічного нагляду (розрахунок також додається до скарги окремим файлом):

де відповідно до п. 1.1 Вихідних даних висвітлено відсоток для визначення ліміту коштів на здійснення технічного нагляду – 1,50 %.
Пунктом 1.2 визначено підсумок глав 1-9 у розмірі 6660,72534 тис. грн.
Враховуючи п. 1.1 та п 1.2 Вихідних даних, арифметичним методом здійснюється розрахунок коштів на здійснення технічного нагляду, тис. грн (п. 2.1), та дорівнює 99,91088 тис. грн без ПДВ, що відповідає документу Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва та вимогам тендерної документації.
Отже, судження Замовника щодо розрахунку Технічного нагляду з застосування коефіцієнта 1,5 % від вартості будівельних робіт на всі витрати, тобто за підсумком усіх глав Зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва у складі тендерної пропозиції Скаржника, – є надуманими та такими, що не відповідають дійсності.

Враховуючи вищевикладене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника