• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК:021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції та 18 01 06* Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати)

Завершена

300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період оскарження: 30.04.2025 18:00 - 10.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 286ad8807dfc42a1b12957247a13c692
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-30-011007-a.c4
Назва: Скарга
Скарга:
на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-04-30-011007-a
Дата розгляду скарги: 17.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.07.2025 15:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.07.2025 15:12
Дата виконання рішення Замовником: 22.07.2025 17:13
Коментар замовника щодо усунення порушень: Під час проведення процедури закупівлі за оголошенням № UA-2025-04-30-011007-a було прийнято рішення про скасування рішення про визначення переможцем відкритих торгів ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» від 02.07.2025 № 100 (далі – Рішення). Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 17.07.2025 № 11234-р/пк-пз Зобов'язати Державну установу "Національний науковий центр радіаційної медицини, гематології та онкології Національної академії медичних наук України" (код ЄДРПОУ: 45350633) скасувати рішення відхилення тендерної пропозиції ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС (код ЄДРПОУ: 38234621) UA-2025-04-30-011007-a Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. ВИРІШИЛА: 1. Скасувати Рішення від 02.07.2025 № 100
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 10dd150f54ec4bc5831c41dc3c03d1f5
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 30.04.2025 року ДЕРЖАВНА УСТАНОВА "НАЦІОНАЛЬНИЙ НАУКОВИЙ ЦЕНТР РАДІАЦІЙНОЇ МЕДИЦИНИ, ГЕМАТОЛОГІЇ ТА ОНКОЛОГІЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ МЕДИЧНИХ НАУК УКРАЇНИ" (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «ДК:021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції та 18 01 06* Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати)», з очікуваною вартістю 300 000,00 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВ "Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Захист-Україна"";
• ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» (далі – Скаржник).

14.04.2025 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника ТОВ "Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Захист-Україна"". Але тендерна пропозиція ТОВ "Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Захист-Україна"" була відхилена.
Переможцем процедури закупівлі було визнано Скаржника.
Але 18.06.2025 року ТОВ "Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Захист-Україна"" подало скаргу в АМКУ щодо скасування рішення Замовника про визначення ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» Переможцем процедури закупівлі. Рішенням АМКУ №10246-р/пк-пз від 27.06.2025 року було зобов’язано Замовника скасувати рішення Замовника про визначення ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» Переможцем процедури закупівлі.
Протоколом №100 від 02.07.2025 р. тендерна пропозиція ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» була відхилена.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-04-30-011007-a.

1. Відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника в якості такого відхилення Замовник зазначає:

«Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 13.06.2025 № 99 (далі – Рішення), згідно з яким визначила визнати учасника Закупівлі ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС Переможцем відкритих торгів..
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №10246-р/пк-пз від 27.06.2025 зобов'язати державну установу "Національний науковий центр радіаційної медицини, гематології та онкології Національної академії медичних наук України" (код ЄДРПОУ: 45350633) скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС (код ЄДРПОУ: 38234621) переможцем за процедурою закупівлі ДК:021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції та 18 01 06* Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати ), оголошення по проведення якої оприлюднен на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2025-04-30-011007-a».
Відповідно до протоколу було вирішено скасувати Рішення від 13.06.2025 № 99.

Разом з цим потрібно зазначити наступне.

Відповідно до Рішення АМКУ №10246-р/пк-пз від 27.06.2025 року було зобов’язано Замовника про визначення ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» Переможцем процедури закупівлі, але разом з тим було зазначено: «Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону». На цьому і базувалося рішення АМКУ.
Таким чином, відповідно до рішення АМКУ Замовник повинен був застосувати до Скаржника механізм 24 годин для виправлення невідповідностей відповідно до пункту 43 Особливостей.

Але Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим не виконав рішення АМКУ №10246-р/пк-пз від 27.06.2025 року, порушив вимоги пункту 43 Особливостей.
Крім цього, відповідно до п.46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Але у протоколі №100 від 02.07.2025 р. взагалі не було зазначено про приняття рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, відповідно не було зазначено будь-які підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення Особливостей та умови тендерної документації, яким тендерна пропозиція та/або Скаржник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність.
З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість укладення зі Скаржником договору як з переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно абз.3 ст.18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення Замовника про визнання переможця

Номер: e9801aa03afd4ca38806f43404aeaaf4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-30-011007-a.c3
Назва: Скарга на рішення Замовника про визнання переможця
Скарга:
Дата розгляду скарги: 27.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.06.2025 12:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.07.2025 14:17
Дата виконання рішення Замовником: 07.07.2025 15:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМК виконано
Автор: ТОВ "Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Захист-Україна"", Олена Храпчук +380963618006 tenderecozahist@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ee93c18735a4452595c584c80040043d
Заголовок пункту скарги: Невідповідність переможця технічним умовам тендерної документації та предмету закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1). Відповідно до Додаток 3 до тендерної документації ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ до предмета закупівлі ДК:021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції та 18 01 06* Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати)
П. 13. Учасник повинен надати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи або документальне підтвердження з офіційного реєстру дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів з присутнім записом назви суб’єкта господарювання, якому видано дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (згідно вимоги статті 27 Закону України "Про управління відходами"), щодо відходів, які вказані в даній тендерній документації із кодом за Національним переліком відходів та дійсним на весь період надання послуг. або еквівалент
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» відсутній дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи або документальне підтвердження з офіційного реєстру дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів з присутнім записом назви суб’єкта господарювання, якому видано дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (згідно вимоги статті 27 Закону України "Про управління відходами"), щодо відходів, які вказані в даній тендерній документації із кодом за Національним переліком відходів та дійсним на весь період надання послуг.
ПОСТАНОВОЮ КАБІНЕТА МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 19 грудня 2023 р. № 1328 "Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів", відповідно до якого дозвіл видається за формою згідно з додатком 3. Відповідно до пункту 5 наведеної вище Постанови заява про отримання дозволу за формою згідно з додатком 1 та документи до неї можуть бути подані безпосередньо до Міндовкілля або через адміністратора у центрі надання адміністративних послуг за вибором суб’єкта господарювання або уповноваженої ним особи: 1) у паперовій формі особисто або поштовим відправленням з описом вкладення; 6 2) в електронній формі шляхом використання Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування, системи. Відповідно до пункту 10 наведеної вище Постанови у заяві про отримання дозволу зазначаються відомості про об’єкт, операції з оброблення, які передбачається здійснювати на такому об’єкті, назва та код відходів, відомості про їх склад та властивості, проектна потужність об’єкта, проектний обсяг оброблення відходів, розрахунковий строк експлуатації, джерело походження відходів, код та назва відходів, утворених у результаті здійснення операцій з оброблення, обсяг відходів, утворених у результаті здійснення операцій з оброблення, подальше оброблення утворених відходів.
Додаток 3 до Порядку містить форму ДОЗВОЛУ на здійснення операцій з оброблення відходів, яка, зокрема, передбачає "Дозволяється __________________________________________________ (повне найменування юридичної особи або здійснювати операції з оброблення відходів ____________________________ (найменування виду відходів, код операції)".
Відповідно до Постанови Кабінет Міністрів України від 18.03.2022 № 314 зазначено: {Установити, що подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів (крім господарської діяльності з управління небезпечними відходами) є дійсними до 9 квітня 2025 року. У строк до 9 квітня 2025 р. суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені Законом України “Про управління відходами”, згідно з Постановою КМ № 1137 від 31.10.2023, з урахуванням змін, внесених Постановами КМ № 637 від 04.06.2024, № 1262 від 01.11.2024}.
Відповідно до абзацу першого підпункту 1 пункту 1 Постанови Кабінет Міністрів України від 18.03.2022 № 314 зазначено, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2. Додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 18.03. 2022 № 314 містить перелік видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації в умовах воєнного стану: Вид господарської діяльності: Здійснення операцій з оброблення відходів Вид документа, який дає право на провадження господарської діяльності: дозвіл.

2. Відповідно до Додаток 4 до тендерної документації
П.1.1. Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» відсутня довідка в якій були вказані саме технології, як вимагалось Замовником.
Отже, Пропозиція переможця не відповідала технічним умовам тендерної документації та предмету закупівлі - було порушено право та інтереси скаржника що охороняються законом, який поніс затрати на підготовку пропозиції, з метою стати переможцем даних торгів та в подальшому здійснювати свою господарську діяльність, направлену на управління небезпечними відходами та отримання прибутку.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 89d71d1d493a43e1a6248d90c58e1642
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-30-011007-a.b2
Назва: Скарга
Скарга:
на рішення Замовника про визначення ТОВ "Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Захист-Україна"" Переможцем у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-04-30-011007-a
Дата розгляду скарги: 04.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.05.2025 15:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.06.2025 10:29
Дата виконання рішення Замовником: 09.06.2025 18:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протоколом № 96 від 09.06.2025 року прийнято рішення про скасування про визнання ТОВ "Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Захист-Україна"" Переможцем відкритих торгів
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fd97824c3af64b95b010139e74e4e8c9
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 30.04.2025 року ДЕРЖАВНА УСТАНОВА "НАЦІОНАЛЬНИЙ НАУКОВИЙ ЦЕНТР РАДІАЦІЙНОЇ МЕДИЦИНИ, ГЕМАТОЛОГІЇ ТА ОНКОЛОГІЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ МЕДИЧНИХ НАУК УКРАЇНИ" (далі-Замовник) опублікувала оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «ДК:021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції та 18 01 06* Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати)» з очікуваною вартістю 300 000,00 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВ "Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Захист-Україна"".
• ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» (далі – Скаржник).
20.05.2025 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію ТОВ "Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Захист-Україна"". Відповідно до протоколу № 94 від 21.05.2025 р. цей учасник був визнаний Переможцем процедури закупівлі.

Але при перевірці тендерної пропозиції Переможця були виявлені її невідповідності вимогам тендерної пропозиції, зокрема технічної специфікації.
Скаржник не погоджується із визначенням ТОВ "Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Захист-Україна"" Переможцем процедури закупівлі UA-2025-04-30-011007-a.

1. Відповідно до п. 8 Додатку 3 до тендерної документації (технічна специфікація) вимагалося надати у складі пропозиції копію ліцензії Учасника або наказу про видачу ліцензії Учаснику на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка (діяльність) ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про управління відходами", яка повинна містити операції з оброблення: відновлення та видалення відходів, щодо відходів які є предметом закупівлі. Відповідно до статті 4 ЗУ «Про управління відходами» операції вибрані з метою та у порядку пріоритетності до ієрархії управління відходами.
При цьому у технічній специфікації і предметі закупівлі встановлено такі коди відходів як 18 01 03* та 18 01 06*.

У складі тендерної пропозиції Переможець надав наказ про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами з додатком.
У додатку до наказу про видачу ліцензії стосовно кодів відходів 18 01 03* та 18 01 06* зазначені такі операції як D10, D15, D13.

Відповідно до п.2 Додатку №3 до тендерної документації вимагається: «Учасник бере на себе зобов’язання здійснювати вивезення відходів транспортним засобом, вказаним у пропозиції Учасника, який має всі дозвільні документи згідно з чинним законодавством та кваліфікованим водієм (надати Гарантійний лист у довільній формі)».
Відповідно до Закону України «Про управління відходами» операції з позначенням D є операціями із видалення відходів. В той час як відповідно до вимог тендерної документації вимагалося надання ліцензії, яка повинна містити операції з відновлення та видалення відходів, щодо відходів які є предметом закупівлі. Разом з цим відповідно до Закону України «Про управління відходами» операції з відновлення позначаються літерою R.
Таким чином, у ліцензії стосовно кодів відходів 18 01 03* та 18 01 06* відповідно до вимог Замовника повинні бути зазначені операції D та R. В той час як у ліцензії, наданій Переможцем зазначені лише операції D.
Таким чином, ліцензія Переможця не містить операцій з відновлення відходів, а лише операції із видалення, і як наслідок не відповідає вимогам Додатку №3 до тендерної документації (технічної специфікації).

З огляду на це, тендерна пропозиція Переможця містить невідповідності що визначені пунктом 43 Особливостей.

Згідно з п 43. Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі - Особливості) та п.3 розділу 5 тендерної документації якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно визначив переможцем процедури закупівлі ТОВ "Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Захист-Україна"", чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до п. 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: cc6d917e54e4437bba4e996f934cd5db
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-30-011007-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 14.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.05.2025 17:57
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 19.05.2025 13:26
Автор: ТОВ "Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Захист-Україна"", Олена Храпчук +380963618006 tenderecozahist@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f70f4bbb76fa4fc785ae1dfb53559df2
Заголовок пункту скарги: Невідповідність вимог Замовника предмету закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку № 3 тендерної документації ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ до предмета закупівлі ДК:021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції та 18 01 06* Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати)
П.12. Для підтвердження стану охорони праці у складі пропозиції надаються: дозвіл Держпраці на вантажо-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів та на експлуатацію обладнання.
Обґрунтування
Дана вимога не стосується предмета закупівлі оскільки предметом закупівлі є: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції та 18 01 06* Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати).
Даний дозвіл Держпраці на вантажо-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів та на експлуатацію обладнання передбачений абз. 3 ст. 21 Закону України «Про охорону праці» Додержання вимог щодо охорони праці під час проектування, будівництва (виготовлення) та реконструкції підприємств, об'єктів і засобів виробництва.
Це стосується праці під час проектування, будівництва (виготовлення) та реконструкції підприємств, об'єктів і засобів виробництва, а ніяким чином на діяльність у сфері управління небезпечними відходами
Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління виходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278, не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності саме: дозвіл Держпраці на вантажо-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів та на експлуатацію обладнання.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати чинний дозвіл ДЕРЖПРАЦІ на вантажо-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів та на експлуатацію обладнання. Вважаємо зазначену вимогу дискримінаційною та такою, що порушує вимоги частини 4 статті 22 та принципи статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі".
Крім цього, дискримінаційною є вимога стосовно надання даного дозволу, не допускаючи надання еквівалентного документа, яким для прикладу є наявні у Скаржника:
1. Дозвіл Держпраці № 627.19.18 та №628.19.18 управління Держпраці на експлуатацію устаткування та виконання робіт без дозволу на вантажо-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів.
2. Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. (устаткування).
3. Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. (роботи).

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 35692042bfa6422482f6a7607e98e9b3
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні умови кваліфікаційних критеріїв Учасників закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку 4 до тендерної документації Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону та Особливостей
П.1.3. надати технологічний регламент на обладнання зі спалювання;
Відповідно до Закону України «Про управління відходами» додаток 1 визначає ПЕРЕЛІК операцій з видалення відходів, який включає в себе
D1 Розміщення на поверхні чи в землі, у тому числі захоронення тощо
D2 Оброблення ґрунтом, у тому числі біологічний розклад рідких або мулових відходів у ґрунті тощо
D3 Закачування на глибину, у тому числі закачування відходів відповідної консистенції у свердловини, соляні куполи або природні резервуари тощо
D4 Скидання на поверхню рідких і шламових (мулових) відходів, у тому числі скидання рідких або шламових відходів у котловани, ставки чи відстійники тощо
D5 Захоронення на спеціально обладнаних полігонах, у тому числі захоронення у відокремлених секціях, закритих та ізольованих одна від одної та від навколишнього природного середовища, тощо
D6 Скидання у водойми, крім морів/океанів
D7 Скидання в моря/океани, у тому числі на морське дно
D8 Біологічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка
D9 Фізико-хімічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі випарювання, висушування, кальцинування тощо
D10 Спалювання на суші
D11 Спалювання в морі (заборонено законодавством Європейського Союзу і міжнародними конвенціями)
D12 Постійне зберігання, у тому числі у спеціальних контейнерах у шахті тощо
D13 Попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення
D14 Перепакування перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D13 цього додатка
D15 Зберігання перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D14 цього додатка
Відповідно до Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278
Документи, що подаються для отримання, переоформлення, анулювання ліцензії, зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами
П.8 технологічні регламенти на здійснення кожної операції з управління небезпечними відходами за їх видами;
Замовником вимагається надати технологічний регламент на обладнання зі спалювання.
Чиним законодавством не передбачено такої вимоги саме на обладнання зі спалювання, можливо малось на увазі на операції а не як на обладнання.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії технологічні регламенти відповідно до яких отримувалась ліцензія ТОВ «ЕКО ЗАХИСТ-УКРАЇНА» в яких зазначено конкретні операції, коди відходів та обладнання на йому здійснюється управління відходами.
1. ТЕХНОЛОГІЧНИЙ РЕГЛАМЕНТ (тимчасовий) на виконання робіт з оброблення та видалення відходів виробництва, приготування, постачання та використання фармацевтичних препаратів Т ТР - 38074325.005 — 2023
2. ТЕХНОЛОГІЧНИЙ РЕГЛАМЕНТ (тимчасовий) на виконання робіт з оброблення та видалення відходів від надання послуг з охорони здоров’я та ветеринарних і (чи) від пов’язаних з ним дослідних робіт Т ТР - 38074325.003 — 2023
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі, оскільки у кожного учасника технологічні регламенти звучать по різному.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: b8dbf7ba9fb242b787f9563548742180
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні умови кваліфікаційних критеріїв Учасників закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Умовами тендерної документації не передбачено, що Учасник повинен надати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи або документальне підтвердження з офіційного реєстру дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів з присутнім записом назви суб’єкта господарювання, якому видано дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (згідно вимоги статті 27 Закону України "Про управління відходами"), щодо відходів, які вказані в даній тендерній документації із кодом за Національним переліком відходів.

Обґрунтування
Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ "Про управління відходами", суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний: 1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
ПОСТАНОВОЮ КАБІНЕТА МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 19 грудня 2023 р. № 1328 "Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів", відповідно до якого дозвіл видається за формою згідно з додатком 3. Відповідно до пункту 5 наведеної вище Постанови заява про отримання дозволу за формою згідно з додатком 1 та документи до неї можуть бути подані безпосередньо до Міндовкілля або через адміністратора у центрі надання адміністративних послуг за вибором суб’єкта господарювання або уповноваженої ним особи: 1) у паперовій формі особисто або поштовим відправленням з описом вкладення; 6 2) в електронній формі шляхом використання Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування, системи. Відповідно до пункту 10 наведеної вище Постанови у заяві про отримання дозволу зазначаються відомості про об’єкт, операції з оброблення, які передбачається здійснювати на такому об’єкті, назва та код відходів, відомості про їх склад та властивості, проектна потужність об’єкта, проектний обсяг оброблення відходів, розрахунковий строк експлуатації, джерело походження відходів, код та назва відходів, утворених у результаті здійснення операцій з оброблення, обсяг відходів, утворених у результаті здійснення операцій з оброблення, подальше оброблення утворених відходів. Додаток 3 до Порядку містить форму ДОЗВОЛУ на здійснення операцій з оброблення відходів, яка, зокрема, передбачає "Дозволяється __________________________________________________ (повне найменування юридичної особи або здійснювати операції з оброблення відходів ____________________________ (найменування виду відходів, код операції)". Відповідно до Постанови Кабінет Міністрів України від 18.03.2022 № 314 зазначено: {Установити, що подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів (крім господарської діяльності з управління небезпечними відходами) є дійсними до 9 квітня 2025 року. У строк до 9 квітня 2025 р. суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені Законом України “Про управління відходами”, згідно з Постановою КМ № 1137 від 31.10.2023, з урахуванням змін, внесених Постановами КМ № 637 від 04.06.2024, № 1262 від 01.11.2024}. Відповідно до абзацу першого підпункту 1 пункту 1 Постанови Кабінет Міністрів України від 18.03.2022 № 314 зазначено, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2. Додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 18.03. 2022 № 314 містить перелік видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації в умовах воєнного стану: Вид господарської діяльності: Здійснення операцій з оброблення відходів Вид документа, який дає право на провадження господарської діяльності: дозвіл.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації