-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Проведення обов'язкових профілактичних медичних та психіатричних оглядів працівників Розсошанської сільської ради
Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції та мають відношення до неї і складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою
Торги не відбулися
250 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
Період оскарження:
30.04.2025 15:02 - 05.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на протокольне рішення відповідальної особи по закупівлях щодо відхилення пропозиції Приватного підприємства «НАЧМЕД»
Номер:
0a2a2647d4bd4ff19fb7294940ca82cb
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-30-007689-a.a1
Назва:
СКАРГА на протокольне рішення відповідальної особи по закупівлях щодо відхилення пропозиції Приватного підприємства «НАЧМЕД»
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол відхилення та відміни огляди (1).doc 20.05.2025 14:32
- Скарга АМКУ с. Розсоша.pdf 20.05.2025 14:32
- Скарга АМКУ с Розсоша.docx 20.05.2025 14:36
- sign.p7s 20.05.2025 14:39
- Рішення від 22.05.2025 № 8173.pdf 22.05.2025 16:42
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.05.2025 № 8612.pdf 30.05.2025 13:28
- Рішення від 29.05.2025 № 8612.pdf 02.06.2025 18:14
- Додаток 1. Інформація про технічні, якісні та інші характеристики.doc 26.05.2025 20:15
- Додаток 3 Перелік документів.doc 26.05.2025 20:15
- Протокол відхилення підписаний.pdf 26.05.2025 20:15
- Пояснення на скаргу UA-2025-04-30-007689-a.a1.doc 26.05.2025 20:15
- Протокол відхилення та відміни огляди.doc 26.05.2025 20:15
- ТД мед огляди_ (1).doc 26.05.2025 20:15
- Підписане пояснення.pdf 26.05.2025 20:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.05.2025 15:29
Дата розгляду скарги:
29.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.05.2025 16:42
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
02.06.2025 18:15
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
61fd28d6c3804a6ba932d5edeacf7623
Заголовок пункту скарги:
Протокольним рішенням Уповноваженої особи № 88 від 14.05.2025 року Розсошанської сільської ради було безпідставно відхилено тендерну пропозицію Приватного підприємства «НАЧМЕД» (надалі Підприємство\Учасник), яка подана ним для участі у даній закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Тендерна пропозиція ПП «НАЧМЕД» була відхилена Замовником на підставі абз. 5 пп. 1 п. 44 «Особливостей», а саме: переможець не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а також абз 5 пп. 2 п. 44 «Особливостей» тендерна пропозиція «не відповідає вимогам, встановленим в тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону».
Вважаємо, що дане рішення прийняте в порушення вимог тендерної документації, вимог чинного законодавства, а отже є таким, що підлягає скасуванню з наступних причин.
1. Відповідно до вимог підпункту 1.1. та 1.2. пункту 5.1.1. Розділу V Тендерної документації «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені пунктом 47 Особливостей №1178» та п. 5 Додатку 3 (ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ) тендерної документації визначено, що для підтвердження
відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, останній повинен надати у порядку визначеному цією документацію всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме:
1.1. Інформаційну довідку в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, що необхідні для надання послуг, що є предметом закупівлі.
1.2. Обов’язковою умовою, є наявність атомобільного транспорту (мобільної лабораторії), яка повинна забезпечувати можливість надання послуг за предметом закупівлі.
У разі, якщо автомобільний транспорт (мобільна лабораторія) належать учаснику на праві власності,
надаються копії документів, які підтверджують право власності / державну реєстрацію автомобільного транспорту з відміткою мобільна лабораторія - свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (машини).
У всіх інших випадках, у разі, якщо траснспорт залучається учасником на умовах користування, лізингу, надання послуг, учасник має надати договори оренди (користування, лізингу, надання послуг
та/або ін.) з додатками та документом про державну реєстрацію автомобільного транспорту - свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (машини) з обов’язковою особливою відміткою мобільна лабораторія..
Також Відповідно до вимог п. 1 Додатку 1 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ
ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» та п. 11 Додатку 3 (ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ) тендерної документації визначено, що Учасник (медичний заклад) повинен бути включений до переліку закладів, які відповідно до акредитаційних сертифікатів мають право створювати медичні комісії по проведенню медичного огляду працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб. На підтвердження вказаного Учасник надає в складі пропозиції відповідний витяг, або ж інші документи, що підтверджують включенння Учасника до переліку закладів, які відповідно до акредитаційних сертифікатів мають право створювати медичні комісії по проведенню медичного огляду працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб.
Учасником, після ознайомлення із умовами та вимогами Тендерної документації, 01.05.2025 року було завантажено у електронній системі закупівель Звернення до Замовника з проханням внести зміни до Тендерної документації та прибрати вимогу щодо наявності в Учасника витягу, або іншого документу що підтверджують включенння Учасника до переліку закладів, які відповідно до акредитаційних сертифікатів мають право створювати медичні комісії по проведенню медичного огляду працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб, у зв’язку із тим, що вищевказана вимога Замовника суперечить нормам чинного законодавства України, яке регулює діяльність у сфері надання медичних послуг із організації та проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб (із змінами) затвердженого наказом МОЗ України № 280 від 23.07.2002 року, порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій затвердженого Наказом МОЗ України № 246 від 21.05.2007 року та порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психіоактивних речовин затвердженого Наказом МОЗ України № 651 від 18 квітня 2022 року.
На що 04.05.2025 року отримали відповідь Замовника про те що зміни до Тендерної документації вноситись не будуть, без пояснення причин.
03.05.2025 року Учасником було завантажено у електронній системі закупівель Звернення до Замовника з проханням внести зміни до Тендерної документації та прибрати вимогу щодо наявності в Учасника автомобільного транспорту (мобільної лабораторії), у зв’язку із тим, що вищевказана вимога Замовника суперечить нормам чинного законодавства України, яке регулює діяльність у сфері надання медичних послуг із організації та проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб (із змінами) затвердженого наказом МОЗ України № 280 від 23.07.2002 року, порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій затвердженого Наказом МОЗ України № 246 від 21.05.2007 року та порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психіоактивних речовин затвердженого Наказом МОЗ України № 651 від 18 квітня 2022 року.
На що 05.05.2025 року отримали відповідь Замовника про те що зміни до Тендерної документації вноситись не будуть.
В подальшому, 13.05.2025 року Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено повідомлення стосовно усунення невідповідностей ( наявності в Учасника витягу, або іншого документу що підтверджують включенння Учасника до переліку закладів, які відповідно до акредитаційних сертифікатів мають право створювати медичні комісії по проведенню медичного огляду працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб та наявності в Учасника автомобільного транспорту (мобільної лабораторії)). Учасник 14.05.2025 року, у відповідь на вищевказане повідомлення Замовника завантажив у електронній системі закупівель довідку-роз’яснення з вказанням підстав та причин не надання Учасником документів щодо наявності автомобільного транспорту (мобільної лабораторії), та наявності Акредитаційного сертифікату.
2. Обгрунтування позиції Учасника.
У відповідності до Наказу МОЗ України від 18.04.2022 року № 651, Наказу МОЗ України
від 21.05.2007 року № 246, Наказу МОЗ України від 31.01.2013 року № 65/80, Наказу МОЗ України від
23.07.2002 року № 280, обов’язкові профілактичні медичні огляди проводяться надавачами медичних послуг, що отримали ліцензію з медичної практики.
Замовник невірно застосувавши норми та вимоги вищевказаних наказів МОЗ України щодо закладів охорони здоров’я які мають право проводити передбачені цими наказами медичні огляди працівників дійшов хибного висновку, що для проведення вказаних медичних оглядів працівників відповідно до вищевказаних наказів МОЗ України потрібна наявність державної акредитації і відповідно наявність акредитаційного сертифікату.
Відповідно до наказу МОЗ України № 2197 від 30.12.2024 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 січня 2025 року за № 69/43475 внесено зміни до п.2.1. розділу ІІ Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом МОЗ України № 246 від 21.05.2007 року, а саме: «Попередній (періодичні) медичний огляд працівників проводиться закладами охорони здоров’я, які отримали в установленому порядку ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики». Отже для проведення вищевказаного медичного огляду законодавством не передбачена наявність у закладу охорони здоров’я державної акредитації.
Також слід зазначити, що відповідно до наказу МОЗ України № 280 від 23.07.2002 року «Щодо організації проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб» та наказу МОЗ України № 2591 від 11.11.2020 р «Про внесення зміни до пункту 5 Правил проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб» - не вимагається наявність державної акредитації медичного закладу.
Пункт 5 Правил проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб, затверджених Наказом МОЗ України № 280 від 23.07.2002 року слід вважати чинним в редакції затвердженій Наказом МОЗ України № 2591 від 11.11.2020 року, згідно якої медичні огляди проводяться закладами охорони здоров’я, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, наявність державної акредитації медичного закладу цим пунктом не передбачається.
Стосовно вимоги Замовника про наявність у Учасника мобільної лабораторії, повідомляємо наступне.
Так, статтею 31 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» передбачено, що перелік категорій населення, які повинні проходити обов’язкові медичні огляди, періодичність та порядок цих оглядів визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я.
Наказом МОЗ України № 280 від 23.07.2002 «Щодо організації проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб» (у чинній на теперішній час редакції), а саме: частиною першою п.5 ПРАВИЛ проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб передбачено, що медичні огляди проводяться закладами охорони здоров’я, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.
Додатково, пунктом 2.1 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затверджений наказом МОЗ України №246 від 21.05.2007 року визначено, що попередній (періодичний) медичний огляд працівників проводиться закладами охорони здоров’я, які отримали в установленому законодавством порядку ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальностями, що передбачені додатками 4 та 5 до цього Порядку.
Одночасно, вимогами Постанови КМУ від 2 березня 2016 р. № 285 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» визначено, що зазначені Ліцензійні умови встановлюють організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження господарської діяльності з медичної практики. Ліцензіат зобов’язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов, а здобувач ліцензії - їм відповідати. Так, частиною третьою п.9 вищевказаної Постанови КМУ передбачено, що медична практика ліцензіатом провадиться: - за місцем (місцями) її провадження, яке (які) зазначені у заяві про отримання ліцензії та в документах, що додавалися до неї (з урахуванням внесених до них змін, поданих ліцензіатом органові ліцензування). Також, п. 20. Цієї Постанови КМУ визначено, що суб’єкт господарювання щодо кожного місця провадження медичної практики повинен мати відповідний документ, який підтверджує право користування цим приміщенням (право власності, оренди або інше право користування). Приміщення повинні відповідати встановленим санітарним нормам. Тобто, господарська діяльність з медичної практики суб’єктом господарювання провадиться лише в закладах охорони здоров’я, приміщення, яких повинні відповідати встановленим санітарним нормам, і ніяким чином не пов’язана із використанням приміщень освітніх закладів або будь- яких мобільних автомобілів чи лабораторій для надання виїзних медичних послуг.
Отже для проведення оглядів, вищенаведених наказів МОЗ України не передбачена використання будь-яких мобільних автомобілів чи лабораторій для надання виїзних медичних послуг.
3. Також відповідно до Абзацу 1 частини 3 статті 22, частиною 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено що Замовники не мають права вимагати у Тендерній документації, а учасники не повинні подавати у тендерній пропозиції документи, що не передбаченим чинним законодавством України.
Частина 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» містить таку норму: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником».
З позиції права «документи, що не передбачені законодавством для учасників» — це документи, що не притаманні для особи-учасника та стосовно яких у законодавстві не встановлено прямих вимог обов’язкової наявності в особи-учасника.
Всупереч вимог чинного законодавства України та поданих документів Учасника Замовник протокольним рішенням безпідставно відхилив тендерну пропозицію Учасника.
Все вищезазначене є проявом порушення Замовником принципів недискримінації та рівності підходу до оцінювання учасників.
Вважаємо, що дане рішення прийняте в порушення вимог тендерної документації, вимог чинного законодавства, а отже є таким, що підлягає скасуванню з наступних причин.
1. Відповідно до вимог підпункту 1.1. та 1.2. пункту 5.1.1. Розділу V Тендерної документації «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені пунктом 47 Особливостей №1178» та п. 5 Додатку 3 (ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ) тендерної документації визначено, що для підтвердження
відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, останній повинен надати у порядку визначеному цією документацію всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме:
1.1. Інформаційну довідку в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, що необхідні для надання послуг, що є предметом закупівлі.
1.2. Обов’язковою умовою, є наявність атомобільного транспорту (мобільної лабораторії), яка повинна забезпечувати можливість надання послуг за предметом закупівлі.
У разі, якщо автомобільний транспорт (мобільна лабораторія) належать учаснику на праві власності,
надаються копії документів, які підтверджують право власності / державну реєстрацію автомобільного транспорту з відміткою мобільна лабораторія - свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (машини).
У всіх інших випадках, у разі, якщо траснспорт залучається учасником на умовах користування, лізингу, надання послуг, учасник має надати договори оренди (користування, лізингу, надання послуг
та/або ін.) з додатками та документом про державну реєстрацію автомобільного транспорту - свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (машини) з обов’язковою особливою відміткою мобільна лабораторія..
Також Відповідно до вимог п. 1 Додатку 1 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ
ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» та п. 11 Додатку 3 (ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ) тендерної документації визначено, що Учасник (медичний заклад) повинен бути включений до переліку закладів, які відповідно до акредитаційних сертифікатів мають право створювати медичні комісії по проведенню медичного огляду працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб. На підтвердження вказаного Учасник надає в складі пропозиції відповідний витяг, або ж інші документи, що підтверджують включенння Учасника до переліку закладів, які відповідно до акредитаційних сертифікатів мають право створювати медичні комісії по проведенню медичного огляду працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб.
Учасником, після ознайомлення із умовами та вимогами Тендерної документації, 01.05.2025 року було завантажено у електронній системі закупівель Звернення до Замовника з проханням внести зміни до Тендерної документації та прибрати вимогу щодо наявності в Учасника витягу, або іншого документу що підтверджують включенння Учасника до переліку закладів, які відповідно до акредитаційних сертифікатів мають право створювати медичні комісії по проведенню медичного огляду працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб, у зв’язку із тим, що вищевказана вимога Замовника суперечить нормам чинного законодавства України, яке регулює діяльність у сфері надання медичних послуг із організації та проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб (із змінами) затвердженого наказом МОЗ України № 280 від 23.07.2002 року, порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій затвердженого Наказом МОЗ України № 246 від 21.05.2007 року та порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психіоактивних речовин затвердженого Наказом МОЗ України № 651 від 18 квітня 2022 року.
На що 04.05.2025 року отримали відповідь Замовника про те що зміни до Тендерної документації вноситись не будуть, без пояснення причин.
03.05.2025 року Учасником було завантажено у електронній системі закупівель Звернення до Замовника з проханням внести зміни до Тендерної документації та прибрати вимогу щодо наявності в Учасника автомобільного транспорту (мобільної лабораторії), у зв’язку із тим, що вищевказана вимога Замовника суперечить нормам чинного законодавства України, яке регулює діяльність у сфері надання медичних послуг із організації та проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб (із змінами) затвердженого наказом МОЗ України № 280 від 23.07.2002 року, порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій затвердженого Наказом МОЗ України № 246 від 21.05.2007 року та порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психіоактивних речовин затвердженого Наказом МОЗ України № 651 від 18 квітня 2022 року.
На що 05.05.2025 року отримали відповідь Замовника про те що зміни до Тендерної документації вноситись не будуть.
В подальшому, 13.05.2025 року Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено повідомлення стосовно усунення невідповідностей ( наявності в Учасника витягу, або іншого документу що підтверджують включенння Учасника до переліку закладів, які відповідно до акредитаційних сертифікатів мають право створювати медичні комісії по проведенню медичного огляду працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб та наявності в Учасника автомобільного транспорту (мобільної лабораторії)). Учасник 14.05.2025 року, у відповідь на вищевказане повідомлення Замовника завантажив у електронній системі закупівель довідку-роз’яснення з вказанням підстав та причин не надання Учасником документів щодо наявності автомобільного транспорту (мобільної лабораторії), та наявності Акредитаційного сертифікату.
2. Обгрунтування позиції Учасника.
У відповідності до Наказу МОЗ України від 18.04.2022 року № 651, Наказу МОЗ України
від 21.05.2007 року № 246, Наказу МОЗ України від 31.01.2013 року № 65/80, Наказу МОЗ України від
23.07.2002 року № 280, обов’язкові профілактичні медичні огляди проводяться надавачами медичних послуг, що отримали ліцензію з медичної практики.
Замовник невірно застосувавши норми та вимоги вищевказаних наказів МОЗ України щодо закладів охорони здоров’я які мають право проводити передбачені цими наказами медичні огляди працівників дійшов хибного висновку, що для проведення вказаних медичних оглядів працівників відповідно до вищевказаних наказів МОЗ України потрібна наявність державної акредитації і відповідно наявність акредитаційного сертифікату.
Відповідно до наказу МОЗ України № 2197 від 30.12.2024 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 січня 2025 року за № 69/43475 внесено зміни до п.2.1. розділу ІІ Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом МОЗ України № 246 від 21.05.2007 року, а саме: «Попередній (періодичні) медичний огляд працівників проводиться закладами охорони здоров’я, які отримали в установленому порядку ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики». Отже для проведення вищевказаного медичного огляду законодавством не передбачена наявність у закладу охорони здоров’я державної акредитації.
Також слід зазначити, що відповідно до наказу МОЗ України № 280 від 23.07.2002 року «Щодо організації проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб» та наказу МОЗ України № 2591 від 11.11.2020 р «Про внесення зміни до пункту 5 Правил проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб» - не вимагається наявність державної акредитації медичного закладу.
Пункт 5 Правил проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб, затверджених Наказом МОЗ України № 280 від 23.07.2002 року слід вважати чинним в редакції затвердженій Наказом МОЗ України № 2591 від 11.11.2020 року, згідно якої медичні огляди проводяться закладами охорони здоров’я, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, наявність державної акредитації медичного закладу цим пунктом не передбачається.
Стосовно вимоги Замовника про наявність у Учасника мобільної лабораторії, повідомляємо наступне.
Так, статтею 31 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» передбачено, що перелік категорій населення, які повинні проходити обов’язкові медичні огляди, періодичність та порядок цих оглядів визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я.
Наказом МОЗ України № 280 від 23.07.2002 «Щодо організації проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб» (у чинній на теперішній час редакції), а саме: частиною першою п.5 ПРАВИЛ проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб передбачено, що медичні огляди проводяться закладами охорони здоров’я, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.
Додатково, пунктом 2.1 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затверджений наказом МОЗ України №246 від 21.05.2007 року визначено, що попередній (періодичний) медичний огляд працівників проводиться закладами охорони здоров’я, які отримали в установленому законодавством порядку ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальностями, що передбачені додатками 4 та 5 до цього Порядку.
Одночасно, вимогами Постанови КМУ від 2 березня 2016 р. № 285 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» визначено, що зазначені Ліцензійні умови встановлюють організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження господарської діяльності з медичної практики. Ліцензіат зобов’язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов, а здобувач ліцензії - їм відповідати. Так, частиною третьою п.9 вищевказаної Постанови КМУ передбачено, що медична практика ліцензіатом провадиться: - за місцем (місцями) її провадження, яке (які) зазначені у заяві про отримання ліцензії та в документах, що додавалися до неї (з урахуванням внесених до них змін, поданих ліцензіатом органові ліцензування). Також, п. 20. Цієї Постанови КМУ визначено, що суб’єкт господарювання щодо кожного місця провадження медичної практики повинен мати відповідний документ, який підтверджує право користування цим приміщенням (право власності, оренди або інше право користування). Приміщення повинні відповідати встановленим санітарним нормам. Тобто, господарська діяльність з медичної практики суб’єктом господарювання провадиться лише в закладах охорони здоров’я, приміщення, яких повинні відповідати встановленим санітарним нормам, і ніяким чином не пов’язана із використанням приміщень освітніх закладів або будь- яких мобільних автомобілів чи лабораторій для надання виїзних медичних послуг.
Отже для проведення оглядів, вищенаведених наказів МОЗ України не передбачена використання будь-яких мобільних автомобілів чи лабораторій для надання виїзних медичних послуг.
3. Також відповідно до Абзацу 1 частини 3 статті 22, частиною 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено що Замовники не мають права вимагати у Тендерній документації, а учасники не повинні подавати у тендерній пропозиції документи, що не передбаченим чинним законодавством України.
Частина 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» містить таку норму: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником».
З позиції права «документи, що не передбачені законодавством для учасників» — це документи, що не притаманні для особи-учасника та стосовно яких у законодавстві не встановлено прямих вимог обов’язкової наявності в особи-учасника.
Всупереч вимог чинного законодавства України та поданих документів Учасника Замовник протокольним рішенням безпідставно відхилив тендерну пропозицію Учасника.
Все вищезазначене є проявом порушення Замовником принципів недискримінації та рівності підходу до оцінювання учасників.
×
-
Назва доказу:
Протокольне рішення Уповноваженої особи № 88 від 14.05.2025 року Розсошанської сільської ради
-
Повʼязаний документ:
Протокол відхилення та відміни огляди (1).doc
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Приватного підприємства «НАЧМЕД», яке оформлене Протокольним рішенням уповноваженої особи № 88 від 14.05.2025 року Розсошанської сільської ради.