• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Заправка та відновлення картриджів по системі «вічний картридж»

Завершена

3 007 829.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 039.15 UAH
Період оскарження: 29.04.2025 17:52 - 04.05.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга у процедурі публічної закупівлі

Номер: 3798b84332a44012b6c4659b3607f523
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-29-011857-a.c1
Назва: Скарга у процедурі публічної закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 05.05.2025 13:06
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "В.М.", Лазебник Вікторія Вікторівна 380503889817 Tender@vm.ua http://vm.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e91abc2b2de04df7bd837790ee7bac09
Заголовок пункту скарги: ТОВ «В.М.» вважає умови процедури закупівлі, викладені в тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Пункт 1.
Додатком 1 до тендерної документації передбачено наступне: надати «Сканкопію висновку/ів державної санітарно-епідеміологічної експертизи, яким підтверджується відповідність витратних матеріалів вимогам чинного санітарного законодавства України та допущення до використання за призначенням в визначеній сфері (із зазначенням реквізитів, зареєстрованих та затверджених відповідно законодавства, технічних умов та/або реквізитів іншої технічної документації для їх виробництва), чинний на дату подання тендерних пропозицій.»
Ця вимога є дискримінаційною, у зв'язку з тим, що з 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені:
- на підставі Закону № 2573-ІХ від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", статтями 10-12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно- епідеміологічної експертизи;
- введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України "Про систему громадського здоров’я" від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно- епідеміологічної експертизи.
У зв’язку з вищенаведеними змінами законодавства, Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначену вимогу. Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, на пропоновану якими продукцію наявні раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які було видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України.
Пропонуємо переглянути рішення АМКУ по закупівлі UA-2024-02-06-005585-a, № 3384-р/пк-пз від 22.02.2024р де Колегією визначено наступне: «за таких умов, вимога Документації щодо надання у складі Пропозиції висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи суперечать положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої Пропозиції. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. Враховуючи інформацію, викладену в мотивувальній частині цього рішення, Комісією встановлено, що під час проведення Процедури закупівлі Замовник допустив».
Виходячи із вищенаведеного, вимагаємо у Замовника внести зміни до Тендерної документації та усунути пункт вимоги: надати «Сканкопію висновку/ів державної санітарно-епідеміологічної експертизи, яким підтверджується відповідність витратних матеріалів вимогам чинного санітарного законодавства України та допущення до використання за призначенням в визначеній сфері (із зазначенням реквізитів, зареєстрованих та затверджених відповідно законодавства, технічних умов та/або реквізитів іншої технічної документації для їх виробництва), чинний на дату подання тендерних пропозицій.»
Пункт 2.
Додатком 1 до тендерної документації передбачено наступне: надати «Сканкопію дійсного на момент подання пропозицій атестату виробництва, виданого виробнику витратних матеріалів, який засвідчує відповідність процесу виробництва. У разі, якщо на закупівлю запропоновано товари іноземного виробництва, учасник з метою підтвердження відповідності процесу виробництва у складі документів пропозиції надає копію дійсного на момент подання пропозиції документу, що є аналогом атестату виробництва, який виданий відповідним компетентним органом країни походження товару. На підтвердження того, що наданий учасником документ є аналогом атестату виробництва, у складі пропозиції надається довідка із обов’язковим зазначенням реквізитів наданого документу з Торгово-промислової палати України або відповідного компетентного органу країни походження товару, яка засвідчую аналогічність документів.»
Зазначаємо, що атестат виробництва жодним чином не стосується предмета закупівлі, Замовник не обґрунтував причину, чому саме зазначений атестат необхідно встановлювати у вимогах тендерної документації.
Також звертаємо увагу, що вказана в тендерній документації альтернатива атестату виробництва: «У разі, якщо на закупівлю запропоновано товари іноземного виробництва, учасник з метою підтвердження відповідності процесу виробництва у складі документів пропозиції надає копію дійсного на момент подання пропозиції документу, що є аналогом атестату виробництва, який виданий відповідним компетентним органом країни походження товару. На підтвердження того, що наданий учасником документ є аналогом атестату виробництва, у складі пропозиції надається довідка із обов’язковим зазначенням реквізитів наданого документу з Торгово-промислової палати України або відповідного компетентного органу країни походження товару, яка засвідчую аналогічність документів.» також жодним чином не стосується предмета закупівлі, є незаконною, безпідставною, адже предметом закупівлі є послуги, а не товар; Замовник не обґрунтував причину, чому саме зазначені документи необхідно встановлювати у вимогах тендерної документації.
Атестація суб’єктів господарювання проводиться центральним органом виконавчої влади, уповноваженим відповідно до законодавства. Зазначаємо, що на даний час, проведення робіт з атестації виробництв, є обов’язковим тільки для тих виробництв, діяльність який відповідає вимогам Закону України від 19 грудня 1995 року No 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального». Вимоги до атестації виробництв щодо інших сфер діяльності, не є законодавчо врегульовані на даний час. Проведення атестації виробництв носить добровільний характер.
Так особа, що не є виробником відповідних витратних матеріалів, комплектуючих, а придбає їх вже введеними в обіг в Україні для надання послуг, що є предметом закупівлі не зобов’язана мати атестат виробництва та технічні умови на виробництво таких витратних матеріалів, комплектуючих (вітчизняних або імпортних) – отже, незважаючи на те, що предметом закупівлі є послуги, а не товар, від участі в Торгах внаслідок дискримінації усуваються учасники, що можуть якісно надати послуги з заправки та відновлення картриджів, однак не мають власного виробництва витратних матеріалів, комплектуючих.
Зверніть також увагу, що чинним законодавством України не встановлено будь-яких обмежень щодо кола осіб, які мають право здійснювати продаж витратних матеріалів чи надавати послуги шляхом використання відповідних товарів.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скаргу No UA-2020-05-05-003993-b.b3 від 15.05.2020 року, ухвалила Рішення № 10546-р/пк-пз від 28.05.2020 року.
Предметом оскарження була вимога Замовника надання у складі пропозиції документів (серед яких «копії дійсного на момент подання пропозицій атестату виробництва, виданого виробнику витратних матеріалів (тонерних картриджів, фотобарабанів, чіпів та магнітних валів), який засвідчує відповідність процесу виробництва» та «зареєстрованих та затверджених відповідно до законодавства, технічних умов, відповідно до яких виробляються витратні матеріали
(картриджі тонерні, фотобарабани, чіпи та магнітні вали), надається засвідчена
виробником копія(ї) їх титульної(их) сторінки(ок) із зазначенням строку дії, органу, який провів реєстрацію та реквізитів реєстрації»), які стосуються саме «фотобарабанів», «чіпів», «магнітних валів», «інших витратних матеріалів для друкуючих пристроїв», що не є предметом закупівлі, а тому спричиняють порушення положень статей 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», так як Замовник має право встановлювати вимоги лише щодо необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Колегія в Рішенні No 10546-р/пк-пз від 28.05.2020 року дійшла наступного висновку «Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації саме у наведеній редакції.»
Таким чином, оскільки предметом закупівлі є послуги, а не товари, а тому вимога Тендерної документації щодо надання атестату виробництва, виданого виробнику витратних матеріалів, значно обмежує коло учасників Торгів лише виробниками відповідних витратних матеріалів та комплектуючих.
Враховуючи викладене, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Тендерної документації порушують вимоги ч. 4 ст. 22 та ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до яких Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення публічних закупівель, згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема – добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Виходячи із вищенаведеного та користуючись принципами прозорості та недискримінації потенційних Учасників вимагаємо у Замовника внести зміни до Тендерної документації та усунути пункт вимоги: надати «Сканкопію дійсного на момент подання пропозицій атестату виробництва, виданого виробнику витратних матеріалів, який засвідчує відповідність процесу виробництва. У разі, якщо на закупівлю запропоновано товари іноземного виробництва, учасник з метою підтвердження відповідності процесу виробництва у складі документів пропозиції надає копію дійсного на момент подання пропозиції документу, що є аналогом атестату виробництва, який виданий відповідним компетентним органом країни походження товару. На підтвердження того, що наданий учасником документ є аналогом атестату виробництва, у складі пропозиції надається довідка із обов’язковим зазначенням реквізитів наданого документу з Торгово-промислової палати України або відповідного компетентного органу країни походження товару, яка засвідчую аналогічність документів».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації