-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Засоби радіоелектронної боротьби
Категорія замовника - орган місцевого самоврядування. Закупівля здійснюється на виконання пп. 1.1. Програми "Обороноздатність" на 2025 рік, затвердженої рішенням міської ради від 13.12.2024 року № 8/45/22.
Завершена
1 053 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 265.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 265.00 UAH
Період оскарження:
25.04.2025 17:03 - 30.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
CКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)
Номер:
178099d2a2834a39a440c60daaf264b5
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-25-010951-a.b1
Назва:
CКАРГА
на рішення про відхилення тендерної пропозиції
( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- вн2.jpg.p7s 16.05.2025 15:33
- вн3.jpg 16.05.2025 15:33
- вн3.jpg.p7s 16.05.2025 15:33
- договор-3-вт-25.02.25.pdf.p7s 16.05.2025 15:33
- Протокол (3).pdf 16.05.2025 15:33
- Додаток 3_Перелік документів та-або інформації, які подаються Учасниками процедури закупівлі.docx 16.05.2025 15:33
- ДОВІДКА про наявність аналогічного договору.pdf.p7s 16.05.2025 15:33
- Тендерна документація (14).docx 16.05.2025 15:33
- договор-3-вт-25.02.25.pdf 16.05.2025 15:33
- Скарга до АМКУ на рішення про відхилення ua-2025-04-25-010951-a.doc 16.05.2025 15:33
- Додаток 1_ст. 16 ЗУ Кваліфікаційні критерії.docx 16.05.2025 15:33
- Лист відгук Сенча .PDF.p7s 16.05.2025 15:33
- Лист відгук застосування.pdf.p7s 16.05.2025 15:33
- вн2.jpg 16.05.2025 15:33
- Скарга.pdf 16.05.2025 15:33
- Договір 347.PDF.p7s 16.05.2025 15:33
- Договір 347.PDF 16.05.2025 15:33
- sign.p7s 16.05.2025 15:36
- рішення від 20.05.2025 №8018.pdf 20.05.2025 16:12
- інформація про резолютивну частину рішення від 28.05.2025 №8533.pdf 29.05.2025 10:24
- рішення від 28.05.2025 №8533.pdf 02.06.2025 11:07
- Інформація_АМКУ_РЕБи.docx 22.05.2025 17:22
- інформація на скаргу АМКУ РЕБи.pdf 22.05.2025 17:23
- Протокол_скасування рішень.pdf 04.06.2025 14:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.05.2025 16:05
Дата розгляду скарги:
28.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.05.2025 16:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.06.2025 11:08
Дата виконання рішення Замовником:
04.06.2025 14:31
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Інформуємо, що на виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Комісія) № 8533-р/пк-пз від 28.05.2025, яким зобов’язано Тернопільську міську раду скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Лелека Дрон» (код ЄДРПОУ 45514866) та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «ДронХаб» (код ЄДРПОУ 45349240) переможцем за процедурою закупівлі – «Засоби радіоелектронної боротьби», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-04-25-010951-a, Національний класифікатор України ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 35730000-0 — Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення, 04.06.2025 рішення скасовано (сканована копія протоколу від 04.06.2025 року № 122/В).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
51d6a171224f48a7bb5c27cee29c0bc0
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
на рішення про відхилення тендерної пропозиції
( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)
Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).
Тернопільська міська рада (код ЄДРПОУ 34334305) (далі – Замовник) від 25 квітня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Засоби радіоелектронної боротьби» за кодом ДК 021:2015:35730000-0: Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту.
Фактичні обставини
ТОВ «ЛЕЛЕКА ДРОН» (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 05 травня 2025 року.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВ «ЛЕЛЕКА ДРОН» (далі – Скаржник) 696 000,00
UAH 690 730,00
UAH
ТОВ «ДронХаб» 717 000,00
UAH 695 820,00
UAH
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Блюберд тех» 870 000,00
UAH 870 000,00
UAH
ТОВ «ІНСТИТУТ ГІГІЄНИ, ЕКОЛОГІЇ ТА САНІТАРІЇ» 999 000,00
UAH 999 000,00
UAH
Учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «696 000,00 грн.» під час аукціону для послуг за ДК 021:2015: 35730000-0 — Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту, чим його пропозиція зберігає більше 300 000,00 грн. кошторису Замовника.
12 травня 2025 року Замовник ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що було зафіксовано в протоколі відхилення тендерної пропозиції (Протокол № 118/В) (далі – Протокол). Замовник обґрунтував своє рішення відсутністю «інформацію про суму договору і стан виконання аналогічного договору в довідці довільної форми».
Скаржник, ТОВ «ЛЕЛЕКА ДРОН», вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Протокол № 118/В від 12 травня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
Відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей встановлено, що Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Відповідно до Додатку 1 Тендерної документації встановлено: Учасник повинен надати довідку в довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності) за підписом уповноваженої особи та завірену печаткою, у разі її використання, з інформацією про виконання аналогічного договору з аналогічним предметом закупівлі, який укладений та виконаний у періоді 2023-2025 роки.
У довідці обов’язково зазначити організацію (замовника) з адресою та контактними телефонами, сумою договору та стан виконання. Разом з довідкою подати:
- копію, вказаного у довідці аналогічного за предметом закупівлі договору (включаючи всі додаткові угоди, додатки та/або специфікації тощо),
- копії документів, що підтверджують виконання такого договору (копії документів, що підтверджують отримання товару (накладні тощо));
- лист-відгук (лист-підтвердження) від контрагента, з яким співпрацював учасник на договірній основі за аналогічним предметом закупівлі.
Під аналогічним договором за предметом закупівлі слід розуміти виконаний договір, предметом якого було постачання товару, а саме: засоби радіоелектронної боротьби та/або предмет закупівлі відповідно до коду ДК 021:2015: 35730000-0 Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту.
Проте «перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» встановлено Додатком № 3, не містить вимог про оформлення довідки аналогічно досвіду.
Замовником допущено порушення вимог до складання тендерної документації. Згідно з пунктом 28 Особливостей, тендерна документація повинна містити чіткий перелік документів, що подаються учасником у складі тендерної пропозиції, та оформлюватися окремими додатками. Перелік документів, які подаються учасником, визначено у Додатку 2 тендерної документації. Разом із тим, вимога щодо надання інформації про аналогічний договір викладена у Додатку 1, який стосується кваліфікаційних критеріїв. Проте в Додатку 2, що визначає обов’язковий перелік документів, які має подати учасник, посилання на Додаток 1 та відповідну вимогу відсутні. Таким чином, Замовник порушив принцип чіткого та однозначного формулювання вимог тендерної документації. Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей, відсутність документів або інформації, не передбачених додатками до тендерної документації, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції. Тобто, навіть за наявності такої вимоги у Додатку 1, якщо вона не включена у чіткий перелік документів, подання яких вимагається від учасника, Замовник не мав підстав для її застосування як критерію відхилення.
По-друге, Замовник порушив вимоги пункту 43 Особливостей та статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», які передбачають обов’язок надати учаснику можливість усунути невідповідності. Виявлені Замовником зауваження до інформації про аналогічний договір не були зазначені в повідомленні про усунення невідповідностей, відповідно учасник не був належним чином повідомлений про конкретну помилку та не мав можливості її усунути. Таким чином, Замовник порушив встановлений порядок дій при виявленні невідповідностей, чим обмежив права учасника на виправлення та участь у закупівлі (про що детально в пункті 2 скарги).
По-третє, довідка про аналогічний договір не є єдиним джерелом інформації щодо виконання відповідного договору. Тендерна пропозиція учасника містить скан-копії самих договорів, актів, у яких зазначено суми і стан виконання відповідно, сторони, предмети договору та інші суттєві умови, що підтверджують виконання аналогічного договору. Тобто, інформація, яку Замовник визнав відсутньою, фактично наявна у тендерній пропозиції — лише в іншому документі. Відповідно до розділу ІІІ тендерної документації, такі випадки відносяться до формальних помилок, які не є підставою для відхилення пропозиції, оскільки змістова інформація міститься в поданих документах. Крім того, у відповідності до пункту 42 Особливостей, Замовник має право звернутися до публічних джерел, зокрема до системи Prozorro, для підтвердження інформації, зазначеної в пропозиції. У даному випадку Замовник мав усі можливості переконатися у достовірності інформації, але безпідставно визнав її відсутньою.
Розділ ІІІ Тендерної документації встановлює, що згідно з наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» та на виконання пункту 19 частини 2 статті 22 Закону допускається наявність у тендерних пропозиціях учасників формальних (несуттєвих) помилок, що не призводить до відхилення такої пропозиції та в тендерній документації наведено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій:
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, а саме згідно пунктів 2 та 3 встановлено: Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа / унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та / або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та / або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції суперечить нормам тендерної документації, положенням Особливостей, вимогам закону та порушує права учасника процедури закупівлі.
1.2 Щодо виконання вимог тендерної документації в частині аналогічного досвіду:
Відповідно до Додатку 1 Тендерної документації встановлено: Учасник повинен надати довідку в довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності) за підписом уповноваженої особи та завірену печаткою, у разі її використання, з інформацією про виконання аналогічного договору з аналогічним предметом закупівлі, який укладений та виконаний у періоді 2023-2025 роки.
У довідці обов’язково зазначити організацію (замовника) з адресою та контактними телефонами, сумою договору та стан виконання. Разом з довідкою подати:
- копію, вказаного у довідці аналогічного за предметом закупівлі договору (включаючи всі додаткові угоди, додатки та/або специфікації тощо),
- копії документів, що підтверджують виконання такого договору (копії документів, що підтверджують отримання товару (накладні тощо));
- лист-відгук (лист-підтвердження) від контрагента, з яким співпрацював учасник на договірній основі за аналогічним предметом закупівлі.
Під аналогічним договором за предметом закупівлі слід розуміти виконаний договір, предметом якого було постачання товару, а саме: засоби радіоелектронної боротьби та/або предмет закупівлі відповідно до коду ДК 021:2015: 35730000-0 Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту.
Скаржник – ТОВ «ЛЕЛЕКА ДРОН» – у складі своєї тендерної пропозиції надав усі документи, передбачені Додатка 1 до Тендерної документації в частині підтвердження аналогічного досвіду.
Зокрема, Скаржник у складі тендерної пропозиції подав ряд документів на підтвердження відповідності технічному завданню закупівлі (додаються):
1. «ДОВІДКА про наявність аналогічного договору.pdf.p7s»;
2. «договор-3-вт-25.02.25.pdf.p7s.»;
3. «Договір 347.pdf.p7s»;
4. «вн2.jpg.p7s»;
5. «вн3.jpg.p7s»;
6. «Лист відгук застосування.pdf.p7s»;
7. «Лист відгук Сенча.pdf.p7s».
Скаржником надано всі необхідні документи для підтвердження виконання вимог, зазначених у пунктах підтвердження аналогічного досвіду.
Учасник процедури закупівлі — Товариство з обмеженою відповідальністю «Лелека Дрон» — у складі тендерної пропозиції надав довідку, яка підтверджує наявність досвіду виконання аналогічних договорів відповідно до вимог тендерної документації. Зокрема, в довідці зазначено два договори, які відповідають предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015 — 35730000-0 «Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту».
Перший аналогічний договір укладено між ТОВ «Лелека Дрон» та Виконавчим комітетом Сенчанської сільської ради (код ЄДРПОУ 41830654) 19 грудня 2024 року (договір № 347), предметом якого було постачання системи радіоелектронної боротьби (РЕБ) «Говерла». На підтвердження фактичного виконання договору учасником надано копії: договору № 347 та видаткової накладної № 3 від 24.12.2024 р.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «Лелека Дрон» також надано документи щодо виконання іншого аналогічного договору:
У файлі «Договір 347.pdf.p7s» міститься копія договору № 347 від 19.12.2024, укладеного з Виконавчим комітетом Сенчанської сільської ради. В договорі чітко зазначено предмет закупівлі — постачання системи радіоелектронної боротьби (РЕБ) «Говерла», а також визначено загальну суму договору — 205 000 грн.
У файлі «вн3.jpg.p7s» міститься видаткова накладна № 3 від 24.12.2024, яка підтверджує повне виконання договору на суму 205 000 грн. В накладній зазначено фактичну передачу товару у повному обсязі згідно з умовами договору.
Ці документи свідчать про наявність в учасника досвіду постачання аналогічної продукції на загальну суму 205 000 грн, що повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Другий аналогічний договір укладено 13 лютого 2025 року з військовою частиною А4706 (договір № 3-ВТ), що також стосувався постачання трьох систем РЕБ «Говерла x5.50». У складі тендерної пропозиції надано копії договору № 3-ВТ та відповідної видаткової накладної № 2 від 25.02.2025 р.
У складі тендерної пропозиції учасником — ТОВ «Лелека Дрон» — надано документи, які підтверджують виконання аналогічного договору на постачання систем радіоелектронної боротьби за предметом закупівлі. Зокрема, у файлах:
-«договор-3-вт-25.02.25.pdf.p7s» — міститься копія договору № 3-ВТ від 13.02.2025, укладеного з військовою частиною А4706, в якому визначено предмет поставки (три системи РЕБ «Говерла x5.50») та вказана загальна вартість договору у сумі 300 000 грн.
-«вн2.jpg.p7s» — міститься видаткова накладна № 2 від 25.02.2025, яка засвідчує повне виконання договору на суму 300 000 грн. У накладній зафіксовано фактичну передачу товару в повному обсязі, відповідно до умов договору.
Таким чином, надані документи підтверджують не лише укладення, а й повне виконання договору з конкретною сумою, що відповідає вимогам тендерної документації щодо підтвердження аналогічного досвіду.
Таким чином, Учасник надав всю необхідну інформацію та підтвердні документи щодо виконання двох аналогічних договорів, що повністю відповідає кваліфікаційним вимогам тендерної документації.
З огляду на викладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконним та підлягає скасуванню. Скаржник має всі правові підстави для звернення до Антимонопольного комітету України зі скаргою про неправомірне відхилення його тендерної пропозиції.
Відхилення тендерної пропозиції Скаржника є безпідставним та незаконним, оскільки не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей.
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника підлягає скасуванню, а його пропозиція має бути повторно розглянута відповідно до вимог законодавства.
2. Щодо порушення порядку проведення процедури закупівлі – Замовник не надав 24 години ( не зазначив підставу відхилення в повідомленні згідно вимог законодавства):
Звертаємо увагу, що за наявних запитань до тендерної пропозиції учасника Замовника має можливість здійснити уточнення в період вивчення тендерної пропозиції або оприлюднити вимогу про усунення невідповідностей протягом 24 годин.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження
Відповідно до пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо під час розгляду тендерної пропозиції замовник виявляє невідповідності в документах, які стосуються відповідності учасника кваліфікаційним критеріям (у тому числі матеріально-технічної бази), він зобов’язаний надати учаснику 24 години на усунення таких невідповідностей.
Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель, якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником, замовник має зобов'язання розмістити повідомлення про усунення таких невідповідностей у електронній системі закупівель не пізніше ніж за два робочі дні до завершення строку розгляду тендерних пропозицій. Водночас, згідно з цією нормою, невідповідності в інформації та/або документах, що не призводять до зміни суті пропозиції, а саме — предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо, можуть бути усунені без внесення змін до змісту самої пропозиції.
Враховуючи наведені норми законодавства, дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції є незаконними, оскільки порушено порядок, передбачений пунктом 43 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1178, а також частиною 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зокрема, при розгляді тендерної пропозиції учасника Замовником було встановлено так звану «невідповідність» — відсутність у довідці про виконані договори інформації про суму договору та стан його виконання. Однак ця обставина не була вказана у повідомленні про усунення невідповідностей, як того вимагає частина 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до цієї норми, у повідомленні має бути чітко зазначено: перелік виявлених невідповідностей, посилання на відповідні вимоги тендерної документації, а також перелік інформації та/або документів, які повинен надати учасник для усунення таких невідповідностей. Замовник цим вимогам не відповів — зазначене порушення не було включене в повідомлення.
Таким чином, учасник не був повідомлений про недоліки у довідці і не мав можливості скористатися передбаченим законом правом на їх усунення протягом 24 годин. Це порушує принцип забезпечення рівного доступу до участі в закупівлі та суперечить імперативним вимогам пункту 43 Особливостей. Враховуючи, що інформація щодо суми договору та стану виконання фактично містилась у складі інших документів тендерної пропозиції (зокрема, у скан-копіях самих договорів), така неточність, навіть якщо її трактувати як недолік, є формальною помилкою і підлягала усуненню відповідно до вищезазначених положень.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо під час розгляду тендерної пропозиції виявлено невідповідності в інформації та/або документах, Замовник зобов'язаний розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про їх усунення. Таке повідомлення повинно містити:
1. Перелік виявлених невідповідностей;
2. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
У повідомленні Замовника від 8 травня 2025 року зазначено лише про відсутність адреси замовника по Договору із Військовою частиною А4706. Однак, не було вказано на відсутність інформації про суму договору та стан його виконання, що Замовник згодом використав як підставу для відхилення пропозиції. Таким чином, учасник не був належним чином поінформований про всі виявлені невідповідності та не мав можливості їх усунути, що порушує його права та суперечить вимогам законодавства.
Відповідно, відхилення пропозиції учасника без належного інформування через повідомлення про усунення невідповідностей є протиправним, а рішення Замовника — таким, що підлягає скасуванню як незаконне.
Тому Дії замовника є незаконними, оскільки вони суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а також обмежують право учасника на добросовісну конкуренцію.
3. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «690 730,00 грн.» під час аукціону для послуг за ДК 021:2015: 35730000-0 — Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту, чим його пропозиція зберігає більше 300 000,00 грн. кошторису Замовника, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
ПРОШУ:
на рішення про відхилення тендерної пропозиції
( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)
Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).
Тернопільська міська рада (код ЄДРПОУ 34334305) (далі – Замовник) від 25 квітня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Засоби радіоелектронної боротьби» за кодом ДК 021:2015:35730000-0: Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту.
Фактичні обставини
ТОВ «ЛЕЛЕКА ДРОН» (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 05 травня 2025 року.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВ «ЛЕЛЕКА ДРОН» (далі – Скаржник) 696 000,00
UAH 690 730,00
UAH
ТОВ «ДронХаб» 717 000,00
UAH 695 820,00
UAH
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Блюберд тех» 870 000,00
UAH 870 000,00
UAH
ТОВ «ІНСТИТУТ ГІГІЄНИ, ЕКОЛОГІЇ ТА САНІТАРІЇ» 999 000,00
UAH 999 000,00
UAH
Учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «696 000,00 грн.» під час аукціону для послуг за ДК 021:2015: 35730000-0 — Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту, чим його пропозиція зберігає більше 300 000,00 грн. кошторису Замовника.
12 травня 2025 року Замовник ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що було зафіксовано в протоколі відхилення тендерної пропозиції (Протокол № 118/В) (далі – Протокол). Замовник обґрунтував своє рішення відсутністю «інформацію про суму договору і стан виконання аналогічного договору в довідці довільної форми».
Скаржник, ТОВ «ЛЕЛЕКА ДРОН», вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Протокол № 118/В від 12 травня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
Відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей встановлено, що Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Відповідно до Додатку 1 Тендерної документації встановлено: Учасник повинен надати довідку в довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності) за підписом уповноваженої особи та завірену печаткою, у разі її використання, з інформацією про виконання аналогічного договору з аналогічним предметом закупівлі, який укладений та виконаний у періоді 2023-2025 роки.
У довідці обов’язково зазначити організацію (замовника) з адресою та контактними телефонами, сумою договору та стан виконання. Разом з довідкою подати:
- копію, вказаного у довідці аналогічного за предметом закупівлі договору (включаючи всі додаткові угоди, додатки та/або специфікації тощо),
- копії документів, що підтверджують виконання такого договору (копії документів, що підтверджують отримання товару (накладні тощо));
- лист-відгук (лист-підтвердження) від контрагента, з яким співпрацював учасник на договірній основі за аналогічним предметом закупівлі.
Під аналогічним договором за предметом закупівлі слід розуміти виконаний договір, предметом якого було постачання товару, а саме: засоби радіоелектронної боротьби та/або предмет закупівлі відповідно до коду ДК 021:2015: 35730000-0 Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту.
Проте «перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» встановлено Додатком № 3, не містить вимог про оформлення довідки аналогічно досвіду.
Замовником допущено порушення вимог до складання тендерної документації. Згідно з пунктом 28 Особливостей, тендерна документація повинна містити чіткий перелік документів, що подаються учасником у складі тендерної пропозиції, та оформлюватися окремими додатками. Перелік документів, які подаються учасником, визначено у Додатку 2 тендерної документації. Разом із тим, вимога щодо надання інформації про аналогічний договір викладена у Додатку 1, який стосується кваліфікаційних критеріїв. Проте в Додатку 2, що визначає обов’язковий перелік документів, які має подати учасник, посилання на Додаток 1 та відповідну вимогу відсутні. Таким чином, Замовник порушив принцип чіткого та однозначного формулювання вимог тендерної документації. Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей, відсутність документів або інформації, не передбачених додатками до тендерної документації, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції. Тобто, навіть за наявності такої вимоги у Додатку 1, якщо вона не включена у чіткий перелік документів, подання яких вимагається від учасника, Замовник не мав підстав для її застосування як критерію відхилення.
По-друге, Замовник порушив вимоги пункту 43 Особливостей та статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», які передбачають обов’язок надати учаснику можливість усунути невідповідності. Виявлені Замовником зауваження до інформації про аналогічний договір не були зазначені в повідомленні про усунення невідповідностей, відповідно учасник не був належним чином повідомлений про конкретну помилку та не мав можливості її усунути. Таким чином, Замовник порушив встановлений порядок дій при виявленні невідповідностей, чим обмежив права учасника на виправлення та участь у закупівлі (про що детально в пункті 2 скарги).
По-третє, довідка про аналогічний договір не є єдиним джерелом інформації щодо виконання відповідного договору. Тендерна пропозиція учасника містить скан-копії самих договорів, актів, у яких зазначено суми і стан виконання відповідно, сторони, предмети договору та інші суттєві умови, що підтверджують виконання аналогічного договору. Тобто, інформація, яку Замовник визнав відсутньою, фактично наявна у тендерній пропозиції — лише в іншому документі. Відповідно до розділу ІІІ тендерної документації, такі випадки відносяться до формальних помилок, які не є підставою для відхилення пропозиції, оскільки змістова інформація міститься в поданих документах. Крім того, у відповідності до пункту 42 Особливостей, Замовник має право звернутися до публічних джерел, зокрема до системи Prozorro, для підтвердження інформації, зазначеної в пропозиції. У даному випадку Замовник мав усі можливості переконатися у достовірності інформації, але безпідставно визнав її відсутньою.
Розділ ІІІ Тендерної документації встановлює, що згідно з наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» та на виконання пункту 19 частини 2 статті 22 Закону допускається наявність у тендерних пропозиціях учасників формальних (несуттєвих) помилок, що не призводить до відхилення такої пропозиції та в тендерній документації наведено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій:
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, а саме згідно пунктів 2 та 3 встановлено: Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа / унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та / або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та / або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції суперечить нормам тендерної документації, положенням Особливостей, вимогам закону та порушує права учасника процедури закупівлі.
1.2 Щодо виконання вимог тендерної документації в частині аналогічного досвіду:
Відповідно до Додатку 1 Тендерної документації встановлено: Учасник повинен надати довідку в довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності) за підписом уповноваженої особи та завірену печаткою, у разі її використання, з інформацією про виконання аналогічного договору з аналогічним предметом закупівлі, який укладений та виконаний у періоді 2023-2025 роки.
У довідці обов’язково зазначити організацію (замовника) з адресою та контактними телефонами, сумою договору та стан виконання. Разом з довідкою подати:
- копію, вказаного у довідці аналогічного за предметом закупівлі договору (включаючи всі додаткові угоди, додатки та/або специфікації тощо),
- копії документів, що підтверджують виконання такого договору (копії документів, що підтверджують отримання товару (накладні тощо));
- лист-відгук (лист-підтвердження) від контрагента, з яким співпрацював учасник на договірній основі за аналогічним предметом закупівлі.
Під аналогічним договором за предметом закупівлі слід розуміти виконаний договір, предметом якого було постачання товару, а саме: засоби радіоелектронної боротьби та/або предмет закупівлі відповідно до коду ДК 021:2015: 35730000-0 Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту.
Скаржник – ТОВ «ЛЕЛЕКА ДРОН» – у складі своєї тендерної пропозиції надав усі документи, передбачені Додатка 1 до Тендерної документації в частині підтвердження аналогічного досвіду.
Зокрема, Скаржник у складі тендерної пропозиції подав ряд документів на підтвердження відповідності технічному завданню закупівлі (додаються):
1. «ДОВІДКА про наявність аналогічного договору.pdf.p7s»;
2. «договор-3-вт-25.02.25.pdf.p7s.»;
3. «Договір 347.pdf.p7s»;
4. «вн2.jpg.p7s»;
5. «вн3.jpg.p7s»;
6. «Лист відгук застосування.pdf.p7s»;
7. «Лист відгук Сенча.pdf.p7s».
Скаржником надано всі необхідні документи для підтвердження виконання вимог, зазначених у пунктах підтвердження аналогічного досвіду.
Учасник процедури закупівлі — Товариство з обмеженою відповідальністю «Лелека Дрон» — у складі тендерної пропозиції надав довідку, яка підтверджує наявність досвіду виконання аналогічних договорів відповідно до вимог тендерної документації. Зокрема, в довідці зазначено два договори, які відповідають предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015 — 35730000-0 «Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту».
Перший аналогічний договір укладено між ТОВ «Лелека Дрон» та Виконавчим комітетом Сенчанської сільської ради (код ЄДРПОУ 41830654) 19 грудня 2024 року (договір № 347), предметом якого було постачання системи радіоелектронної боротьби (РЕБ) «Говерла». На підтвердження фактичного виконання договору учасником надано копії: договору № 347 та видаткової накладної № 3 від 24.12.2024 р.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «Лелека Дрон» також надано документи щодо виконання іншого аналогічного договору:
У файлі «Договір 347.pdf.p7s» міститься копія договору № 347 від 19.12.2024, укладеного з Виконавчим комітетом Сенчанської сільської ради. В договорі чітко зазначено предмет закупівлі — постачання системи радіоелектронної боротьби (РЕБ) «Говерла», а також визначено загальну суму договору — 205 000 грн.
У файлі «вн3.jpg.p7s» міститься видаткова накладна № 3 від 24.12.2024, яка підтверджує повне виконання договору на суму 205 000 грн. В накладній зазначено фактичну передачу товару у повному обсязі згідно з умовами договору.
Ці документи свідчать про наявність в учасника досвіду постачання аналогічної продукції на загальну суму 205 000 грн, що повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Другий аналогічний договір укладено 13 лютого 2025 року з військовою частиною А4706 (договір № 3-ВТ), що також стосувався постачання трьох систем РЕБ «Говерла x5.50». У складі тендерної пропозиції надано копії договору № 3-ВТ та відповідної видаткової накладної № 2 від 25.02.2025 р.
У складі тендерної пропозиції учасником — ТОВ «Лелека Дрон» — надано документи, які підтверджують виконання аналогічного договору на постачання систем радіоелектронної боротьби за предметом закупівлі. Зокрема, у файлах:
-«договор-3-вт-25.02.25.pdf.p7s» — міститься копія договору № 3-ВТ від 13.02.2025, укладеного з військовою частиною А4706, в якому визначено предмет поставки (три системи РЕБ «Говерла x5.50») та вказана загальна вартість договору у сумі 300 000 грн.
-«вн2.jpg.p7s» — міститься видаткова накладна № 2 від 25.02.2025, яка засвідчує повне виконання договору на суму 300 000 грн. У накладній зафіксовано фактичну передачу товару в повному обсязі, відповідно до умов договору.
Таким чином, надані документи підтверджують не лише укладення, а й повне виконання договору з конкретною сумою, що відповідає вимогам тендерної документації щодо підтвердження аналогічного досвіду.
Таким чином, Учасник надав всю необхідну інформацію та підтвердні документи щодо виконання двох аналогічних договорів, що повністю відповідає кваліфікаційним вимогам тендерної документації.
З огляду на викладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконним та підлягає скасуванню. Скаржник має всі правові підстави для звернення до Антимонопольного комітету України зі скаргою про неправомірне відхилення його тендерної пропозиції.
Відхилення тендерної пропозиції Скаржника є безпідставним та незаконним, оскільки не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей.
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника підлягає скасуванню, а його пропозиція має бути повторно розглянута відповідно до вимог законодавства.
2. Щодо порушення порядку проведення процедури закупівлі – Замовник не надав 24 години ( не зазначив підставу відхилення в повідомленні згідно вимог законодавства):
Звертаємо увагу, що за наявних запитань до тендерної пропозиції учасника Замовника має можливість здійснити уточнення в період вивчення тендерної пропозиції або оприлюднити вимогу про усунення невідповідностей протягом 24 годин.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження
Відповідно до пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо під час розгляду тендерної пропозиції замовник виявляє невідповідності в документах, які стосуються відповідності учасника кваліфікаційним критеріям (у тому числі матеріально-технічної бази), він зобов’язаний надати учаснику 24 години на усунення таких невідповідностей.
Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель, якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником, замовник має зобов'язання розмістити повідомлення про усунення таких невідповідностей у електронній системі закупівель не пізніше ніж за два робочі дні до завершення строку розгляду тендерних пропозицій. Водночас, згідно з цією нормою, невідповідності в інформації та/або документах, що не призводять до зміни суті пропозиції, а саме — предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо, можуть бути усунені без внесення змін до змісту самої пропозиції.
Враховуючи наведені норми законодавства, дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції є незаконними, оскільки порушено порядок, передбачений пунктом 43 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1178, а також частиною 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зокрема, при розгляді тендерної пропозиції учасника Замовником було встановлено так звану «невідповідність» — відсутність у довідці про виконані договори інформації про суму договору та стан його виконання. Однак ця обставина не була вказана у повідомленні про усунення невідповідностей, як того вимагає частина 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до цієї норми, у повідомленні має бути чітко зазначено: перелік виявлених невідповідностей, посилання на відповідні вимоги тендерної документації, а також перелік інформації та/або документів, які повинен надати учасник для усунення таких невідповідностей. Замовник цим вимогам не відповів — зазначене порушення не було включене в повідомлення.
Таким чином, учасник не був повідомлений про недоліки у довідці і не мав можливості скористатися передбаченим законом правом на їх усунення протягом 24 годин. Це порушує принцип забезпечення рівного доступу до участі в закупівлі та суперечить імперативним вимогам пункту 43 Особливостей. Враховуючи, що інформація щодо суми договору та стану виконання фактично містилась у складі інших документів тендерної пропозиції (зокрема, у скан-копіях самих договорів), така неточність, навіть якщо її трактувати як недолік, є формальною помилкою і підлягала усуненню відповідно до вищезазначених положень.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо під час розгляду тендерної пропозиції виявлено невідповідності в інформації та/або документах, Замовник зобов'язаний розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про їх усунення. Таке повідомлення повинно містити:
1. Перелік виявлених невідповідностей;
2. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
У повідомленні Замовника від 8 травня 2025 року зазначено лише про відсутність адреси замовника по Договору із Військовою частиною А4706. Однак, не було вказано на відсутність інформації про суму договору та стан його виконання, що Замовник згодом використав як підставу для відхилення пропозиції. Таким чином, учасник не був належним чином поінформований про всі виявлені невідповідності та не мав можливості їх усунути, що порушує його права та суперечить вимогам законодавства.
Відповідно, відхилення пропозиції учасника без належного інформування через повідомлення про усунення невідповідностей є протиправним, а рішення Замовника — таким, що підлягає скасуванню як незаконне.
Тому Дії замовника є незаконними, оскільки вони суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а також обмежують право учасника на добросовісну конкуренцію.
3. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «690 730,00 грн.» під час аукціону для послуг за ДК 021:2015: 35730000-0 — Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту, чим його пропозиція зберігає більше 300 000,00 грн. кошторису Замовника, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
ПРОШУ:
×
-
Назва доказу:
Довідка про наявність досвіду
-
Повʼязаний документ:
ДОВІДКА про наявність аналогічного договору.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація (14).docx
-
-
Назва доказу:
Додаток №3
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3_Перелік документів та-або інформації, які подаються Учасниками процедури закупівлі.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток №1
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1_ст. 16 ЗУ Кваліфікаційні критерії.docx
-
-
Назва доказу:
скарга підписана
-
Повʼязаний документ:
Скарга.pdf
-
-
Назва доказу:
скарга в електронному форматі
-
Повʼязаний документ:
Скарга до АМКУ на рішення про відхилення ua-2025-04-25-010951-a.doc
-
-
Назва доказу:
Протокол відхилення
-
Повʼязаний документ:
Протокол (3).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника у вигляді протоколу № 118/В від 12.05.2025 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕЛЕКА ДРОН» неправомірним та необґрунтованим, прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель із наступних підстав - Скаржником належним чином надано інформацію та документи на підтвердження технічного завдання закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у вигляді протоколу № 118/В від 12.05.2025 року про відхилення тендерної ТОВ «ЛЕЛЕКА ДРОН» через відсутність законних підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника. 4. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у вигляді протоколу № 118/В від 12.05.2025 року про відхилення тендерної ТОВ «ЛЕЛЕКА ДРОН» через не надання 24 годин для усунення невідповідностей на підставі пункту 43 Особливостей в законному порядку – замовник не зазнач недолік документів, який був підставою відхилення. 5. Зобов’язати Замовника повернутися до розгляду пропозиції ТОВ «ЛЕЛЕКА ДРОН» в законному порядку (розглянути пропозицію із дотриманням вимог статті 5 Закону, виставити протокол, укласти договір за результатами закупівлі).