• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт вул. Головної від вул. Ольги Гузар до проспекту Незалежності в м. Чернівці (відновлення елементів благоустрою) (коригування)

Завершена

200 229 580.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 001 147.90 UAH
Період оскарження: 25.04.2025 09:03 - 23.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2025-04-25-000436-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників

Номер: 7afe7d56bf84428698d9070d714d7762
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-25-000436-a.b1
Назва: Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2025-04-25-000436-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Скарга:
Дата розгляду скарги: 16.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.05.2025 16:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.05.2025 17:47
Дата виконання рішення Замовником: 21.05.2025 09:53
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7883 -р/пк-пз від 16.05.2025 виконано, до тендерної документації внесено відповідні зміни.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СЛАВДОРСТРОЙ", Кошель Валентина 380967038211 sdstender23@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 76d72e86ca4344918fb1a362d7eaff19
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні порушення щодо підтвердження досвіду аналогічних договорів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: №1.
За результатами ознайомлення Скаржником із Тендерною документацією, а саме: Відповідно до пункту 1.3 Додатку 3 до Тендерної документації Замовником встановлено наступні вимоги:
1.3 Документи про наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів).
1.3.1. Інформаційна довідка за формою таблиці 3 (наведено нижче) стосовно наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів). Аналогічним вважається договір, укладений із замовником*, що виконувався протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення даної процедури закупівлі, на будівництво/реконструкцію/капітальний ремонт/поточний ремонт вулиці, дороги, проїзної частини, тротуару, тощо, де виконувались наступні роботи:
 розробка ґрунту екскаваторами;
 улаштування основи із щебенево-піщаної суміші С-7;
 установлення бортових каменів;
 розливання в’яжучих матеріалів;
 улаштування покриття з гарячих асфальтобетонних сумішей асфальтоукладальником;
 улаштування покриттів з фігурних елементів мощення;
 нанесення горизонтальної дорожньої розмітки пластиком холодного нанесення маркірувальними машинами;
 посів газонів партерних, мавританських та звичайних вручну;
 улаштування одношарових асфальтобетонних покриттів доріжок та тротуарів із дрібнозернистої асфальтобетонної суміші. **

* У розумінні п.11 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі».
** У разі, якщо учасник має досвід виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів), але за різними договорами підряду, він надає документи, що вимагаються замовником на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів), за кожним з цих договорів.
До уваги учасників: Враховується лише той договір, який був виконаний у повному обсязі.
Так, Замовником передбачено дискримінаційний критерій та умова щодо підтвердження потенційними учасниками аналогічного досвіду, зокрема:
1) Аналогічним вважається договір, укладений із замовником*, що виконувався протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення даної процедури закупівлі, на будівництво/реконструкцію/капітальний ремонт/поточний ремонт вулиці, дороги, проїзної частини, тротуару, тощо.
Скаржнику не зрозуміло встановлення обмежувальних вимог щодо періодів, за які можуть бути надані аналогічні Договори, оскільки це жодним чином не впливає на спроможність виконавця надати послуги за предметом закупівлі. Зокрема, Скаржник має успішний досвід виконання договорів на будівництво/реконструкцію/капітальний ремонт/поточний ремонт вулиці, дороги, проїзної частини, тротуару у 2021 році, проте через встановлення Замовником вимог про надання Договорів виключно з 2022 по 2025 роки, Скаржник не може надати підтвердження наявного у нього досвіду за 2021 рік.
Вище визначені вимоги Тендерної документації, визначені Замовником в частині встановлення вимоги надання договорів, є дискримінаційними та необґрунтованими, що призводить до умисного обмеження кола учасників даної закупівлі, які можуть (могли б) прийняти участь у закупівлі відповідно до предмету. Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель», а саме: принцип добросовісної конкуренції між учасниками, принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, а також принципів недискримінації учасників.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).

Товариство з обмеженою відповідальністю «СЛАВДОРСТРОЙ» мають позитивний досвід виконання аналогічних договорів (підтвердження додаємо – Додаток 1 до Скарги) у відповідності до норм чинного законодавства, до прикладу:
1) Договір №52/23 від 28.08.2023 року за предметом: Капiтальний ремонт автомобiльної дороги загального користування мiсцевого значения «СО50828 Софiївка - Дружкiвка на дiлянцi км 6+200 - км 12+ 170. Коригування» - 2 черга (ДК 021:2015: 45230000-8 Будiвництво трубопроводiв, лiнiй зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь);
2) Договір № №Т14-КХДПА-21 від 21.01.2021 року за предметом: Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт. Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Під'їзд до Міжнародного аеропорту “Харків” на ділянці км 0+000 – км 13+688 у Харківській області (з розробкою проектної документації) (45233142-6 Ремонт доріг);
3) Договір № №37/21 від 22.03.2021 року, предметом Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення «О0535 Слов'янськ – Майдан на ділянці км 13+000 – км 28+500 (окремими ділянками)»;

Таким чином, Замовником встановлено завищену вимогу в частині аналогічного досвіду до потенційних учасників закупівлі. Встановлення вказаних дискримінаційних та необґрунтованих вимог, а саме; вважається договір, укладений із замовником*, що виконувався протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення даної процедури закупівлі, не дають можливості Скаржнику прийняти участь у закупівлі, не зважаючи на той факт, що Скаржник має успішний досвід виконання аналогічних договорів але не може прийняти участь у Закупівлі через встановлення Замовником дискримінаційних вимог, а сама лише невідповідність аналогічний договір вважається договір, укладений із замовником*, що виконувався протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення даної процедури закупівлі договору, може стати підставою для відхилення тендерної пропозиції потенційного учасника.
Просимо розглянути колегію питання щодо виключення з пп. 1.3.1 п.1.3 Додатку № 3 до Тендерної документації дискримінаційної вимоги щодо вказання періоду а саме: протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення даної процедури закупівлі за який необхідно надати аналогічні договори.

Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація неповинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.

Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації