• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Ремонтно-реставраційні роботи будівлі Одеської гімназії № 107 за адресою: м. Одеса, вул. Кіри Муратової, 30» (пам’ятка архітектури та містобудування місцевого значення)» (стара адреса м. Одеса, вул. Льва Толстого, 30)

Всі документи, що готуються учасником безпосередньо до участі у процедурі закупівель викладаються українською мовою. Категорія замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Місцезнаходження - Україна, 65091, Одеська обл., м. Одеса, вул. Комітетська, 10-А.

Завершена

92 508 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 462 542.00 UAH
Період оскарження: 24.04.2025 16:54 - 06.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови

Номер: d3b0ba253f8c4362bb58d7e34c34cfc2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-24-011585-a.b2
Назва: Скарга на умови
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 19.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.05.2025 17:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.05.2025 10:44
Дата виконання рішення Замовником: 02.06.2025 16:18
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни
Автор: ТОВ "УКРСЕРВІСГРУП", Віктор Дементьєв +380487934931 ukrainian.servicegroup@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a52c6d0cc5fa4a3fa1aaf326b94efd8a
Заголовок пункту скарги: 1. У пункті 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та у Переліку документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі, наведеному у додатку № 9 до тендерної документації, вимагається: Акт про огляд/обстеження об`єкта
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. У пункті 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та у Переліку документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі, наведеному у додатку № 9 до тендерної документації, вимагається:
«З метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки тендерної пропозиції, Учасникам необхідно до кінцевої дати подання пропозицій обстежити об’єкт, на якому мають виконуватись роботи та подати в складі пропозиції Акт про огляд/обстеження об`єкта, за підписом представника Замовника та з датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта. Усі витрати, пов’язані з оглядом та отриманням інформації, покладаються на Учасника».
Встановлюючи таку вимогу, Замовник порушує принцип рівного доступу до участі в процедурі закупівлі, передбачений Законом України «Про публічні закупівлі». Зазначена вимога є незаконною, оскільки:
1. Порушує право учасників на конфіденційність інформації, змушуючи їх до прямої взаємодії із Замовником до завершення тендеру;
2. Створює корупційні ризики, адже вимагає обов’язкового контакту з представником Замовника для отримання підпису на Акті;
3. Не має правового підґрунтя в частині покладення на учасників обов’язку здійснення огляду за відсутності детальних технічних характеристик у тендерній документації.
Таким чином, вимога про надання Акта огляду/обстеження об’єкта є дискримінаційною, невиправданою та такою, що порушує права потенційних учасників, у тому числі Скаржника та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання Акта про огляд/обстеження об`єкта є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, зокрема Скаржника, Замовник може не надати наведений акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої тендерної пропозиції.
Відповідно до частини другої статті 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до частини другої статті 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що публічні закупівлі здійснюються, зокрема, за принципами , недискримінації учасників, відкритості та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії замовника в частині встановлення у тендерній документації вищенаведених вимог порушують вимоги частини першої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

На підставі зазначеного, просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом виключення вимог, зазначених у пункті 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та у Переліку документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі, наведеному у додатку № 9 до тендерної документації, а саме:
«З метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки тендерної пропозиції, Учасникам необхідно до кінцевої дати подання пропозицій обстежити об’єкт, на якому мають виконуватись роботи та подати в складі пропозиції Акт про огляд/обстеження об`єкта, за підписом представника Замовника та з датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта. Усі витрати, пов’язані з оглядом та отриманням інформації, покладаються на Учасника».

Докази:
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.02.2023 № 1913-р/пк-пз (пункт 3).
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23.04.2025 № 6513-р/пк-пз (пункт 1).
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 24.04.2025 № 6577-р/пк-пз (пункт 1).

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 0cee55005c9e4983b8797a6516b3178a
Заголовок пункту скарги: до підпункту 3.1. пункту 3 Переліку документів, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям, наведеному у Додатку № 1 до тендерної документації, вимагається»: Довідка про виконання аналогічного договору, ...відгук
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до підпункту 3.1. пункту 3 Переліку документів, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям, наведеному у Додатку № 1 до тендерної документації, вимагається»:
«3.1. Довідка про виконання аналогічного договору, за підписом уповноваженої особи та скріплена печаткою Учасника – таблиця № 3. Підтверджується сканованими копіями документів, виготовлених з оригіналів зазначеного договору, відгука від замовника або генерального підрядника, або підрядника, або субпідрядника про його виконання, відгук повинен бути на фірмовому бланку з номером та датою видачі відгуку (не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua, також містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі), містити інформацію про номер та дату договору до якого надається відгук, про якість виконаних робіт, своєчасність, наявність чи відсутність зауважень».

Таким чином, замовником вимагається надання відгуку датованого не раніше 24.04.2025, щоб він мав назву даної закупівлі та номер оголошення, даного предмета закупівлі що проводиться Замовником, що є дискримінаційною вимогою та такою, що не відповідає статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та створює для учасників додаткові перешкоди для участі у процедурі закупівлі. За час своєї господарської діяльності Скаржник має значний досвід виконання робіт з капітального ремонту.
Нелогічним у даній вимозі також є те, що відгук має містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі що проводиться Замовником, нам не зрозуміло, чому роботи за аналогічним договором має виконувати підрядник, а відгук видаватися з посиланням на дану оголошену процедуру закупівлі. Таким чином, такий відгук, ми як активний учасник закупівель зможемо використати лише 1 раз до даної закупівлі, а потім нам треба знову звертатися до наших контрагентів, що не є економічним з точки зору затрат часу та трудоресурсів на зазначене. На підставі вищевикладеного у нас як потенційного учасника даної закупівлі виникає питання: яким чином інформація про номер оголошення, предмет закупівлі що проводиться Замовником та дата відгуку може вплинути на наявність у нас досвіду?
Відповідно до частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, серед яких, зокрема, наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору. Таким чином, законодавцем передбачено наявність досвіду виконання аналогічного договору та його документальне підтвердження, проте, не обмежено право підтверджувати наявність досвіду виконання аналогічного договору наявними аналогічними договорами за попередні роки, або конкретний та відгуками, що видані у попередні роки, що підтверджують виконання аналогічних договорів. На наявність досвіду, якість виконання договору та його оцінку жодним чином не впливає дата видачі відгуку. В той же час, Замовник, встановлюючи вимоги до реквізитів відгука та інформації про процедуру закупівлі що проводиться Замовником, штучно звужує та обмежує участь у Закупівлі.
Крім того, ми як потенційні підрядники наразі не маємо правовідносин з нашими попередніми замовниками та не можемо впливати на рішення щодо надання документів, перелічених вище.
Висунута вимога обумовлює створення дискримінаційних умов. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким може відповідати обмежена кількість учасників. За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі не мають змоги всі суб’єкти господарювання, а лише ті, що мають відгуки, видані після 24.04.2025 та які містять всю необхідну інформацію за переліком Замовника.
Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть учасники, які мають відгук саме з датою видачі відгуку (не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua, також містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі), що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників процедури закупівлі, у тому числі, Скаржника.
Ми маємо позитивний досвід та відгуки від контрагентів, які ми намагаємося отримувати одразу після виконання договорів, а не під кожну закупівлю окремо. Але надати наявні в нас документи надати на виконання оскаржуваної нами вимоги, ми не можемо, адже наші документи не відповідатимуть вимогам тендерної документації.
Така вимога для нас є дискримінаційною та підлягає редагуванню. Тому на підставі вищевикладеного просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити оскаржувану в даному пункті вимогу, а саме щодо надання: відгуку (не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua, також містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі).

Докази:
Лист-відгук від 17.12.2024 №01-24/1077 до договору №47/22 від 09.09.2022 р.;
Договір № 47/22 від 09.09.2022 р.;
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 06.02.2023 № 1307-р/пк-пз (пункт 2);
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 28.12.2021 № 28458-р/пк-пз (пункт 3).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 125e989df50d4b849ccc8ce8101e536c
Заголовок пункту скарги: У пункті 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації .., вимагається: ...документи що підтверджують право власності або копію договору на надання послуг (виконання робіт) з випробування будівельних матеріалів та виробів, який укладено із випробувальною лабораторією (випробувальним центром)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. У пункті 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та у Переліку документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі, наведеному у додатку № 9 до тендерної документації, вимагається:
«З метою підтвердження можливості забезпечення контролю якості матеріалів, Учасник у складі пропозиції надає документи що підтверджують право власності або копію договору на надання послуг (виконання робіт) з випробування будівельних матеріалів та виробів, який укладено із випробувальною лабораторією (випробувальним центром). Додатково у складі пропозиції надається документ (атестат про акредитацію), який видано відповідним органом, що підтверджує відповідність учасника або залученої випробувальної лабораторії (випробувального центру) вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) у сфері випробування будівельних матеріалів.».

Зазначена вимога є дискримінаційною для Скаржника, як Учасника цієї процедури закупівлі, адже надання послуг (виконання робіт) з випробування будівельних матеріалів та виробів, не стосується предмету закупівлі.
Також, вважаємо вимогу щодо надання учасниками сертифіката відповідності системи менеджменту якості ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019дискримінаційною та такою, що порушує принципи публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
- недискримінація учасників,
- добросовісна конкуренція серед учасників,
- максимальна економія та ефективність.
ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 — це український національний стандарт, що відповідає міжнародному стандарту ISO/IEC 17025:2017 і визначає вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій.
Вимога надати сертифікат відповідності ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 є дискримінаційною вона безпідставно обмежує коло учасників.
Згідно з Законом України «Про публічні закупівлі», замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Якщо надання сертифікату ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 не є обов’язковим за законом або нормативною документацією, така вимога може незаконно обмежувати участь тих компаній, які мають інші форми підтвердження компетентності (наприклад, акредитацію в іншій системі або інші сертифікати якості).
Вимога саме ISO/IEC 17025:2019 — це вузька спеціалізація, яка стосується лабораторій випробувань і калібрувань, і не завжди обов’язкова для всіх типів постачальників. Якщо предмет закупівлі не пов'язаний безпосередньо з діяльністю випробувальних лабораторій, то вимагати саме цей стандарт — безпідставно.
Якщо на ринку є постачальники, які можуть якісно виконати замовлення, але не мають саме цього сертифікату, то вимога його надання обмежує конкуренцію. Це суперечить базовим принципам вільного доступу до торгів.
Україна є учасником Угоди СОТ про державні закупівлі (GPA) та має зобов’язання за Угодою про асоціацію з ЄС. Ці документи забороняють дискримінацію на основі походження чи форми сертифікації, якщо вона не прямо передбачена технічним регламентом.

Відповідно до оголошення про проведення закупівлі здійснюється закупівля «Ремонтно-реставраційні роботи будівлі Одеської гімназії № 107 за адресою: м. Одеса, вул. Кіри Муратової, 30» (пам’ятка архітектури та містобудування місцевого значення)» (стара адреса м. Одеса, вул. Льва Толстого, 30). Технічним завданням, зазначеним в Додатку 3 до тендерної документації, визначено перелік робіт, які необхідно виконати, серед яких:
- Демонтажні роботи;
- Архітектурно-будівельні рішення;
- Прорізи;
- Підлоги;
- Фасад;
- Покрівля, горище, перекриття;
- Кабельний обігрів даху;
- Система водопостачання та каналізації;
- Електротехнічні рішення;
- Монтаж обладнання ТХ;
- Система опалення;
- монтаж вентиляції;
- устаткування вентиляції;
- Монтаж пожежогасіння, система пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу;
- Пусконалагоджувальні роботи пожсигналізації;
- Монтаж системи відеоспостереження (СВС);
- Придбання обладнання. Система відеоспостереження (СВС);
- Пусконалагоджувальні роботи системи відеоспостереження (СВС);
- Монтаж мережі інтернет;
- Придбання обладнання. Мережа інтернет;
- Монтаж системи охоронної сигналізації (СОС);
- Придбання обладнання. Система охоронної сигналізації (СОС);
- Пусконалагоджувальні роботи системи охоронної сигналізації (СОС);
- Архітектурно-декоративне підсвітлення (монтаж);
- Архітектурно-декоративне підсвітлення (придбання устаткування);
- реставрація і відтворення архітектурно-ліпного декору;
- Електроосвітлення зовнішнє.

Відповідно до оголошення даної закупівлі, вид предмету закупівлі – роботи.

Повідомляємо, що Закон України «Про публічні закупівлі» не встановлює обов’язкової вимоги для учасників, які беруть участь у закупівлі робіт, мати (та/або залучати) випробувальну лабораторію (випробувальний центр) та документ (атестат про акредитацію), який видано відповідним органом, що підтверджує відповідність учасника або залученої випробувальної лабораторії (випробувального центру) вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) у сфері випробування будівельних матеріалів.

Ця вимога фактично орієнтована на учасників торгів, які вже мають зазначені документи, що створює дискримінаційні умови для інших учасників, зокрема Скаржника.

Додатково інформуємо, що Скаржник має необхідні дозвільні документи (надаються у якості доказів) для виконання робіт, передбачених технічним завданням, зокрема:
• Ліцензію на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками, видану наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 26.11.2019, №67-Л (безстрокова);
• ліцензію на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, видану наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 19.04.2018 № 251, яка відповідно до вимог Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» оформлена органом ліцензування в електронному вигляді та оприлюднена на порталі електронних сервісів ДСНС у відповідному ліцензійному реєстрі за наступним посиланням: https://e-services.dsns.gov.ua/site/licensee-register; • декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, яка зареєстрована у територіальному органі Держпраці 17.12.2024 р. № ДК12387/ПД/2-24.

Таким чином, Скаржник має всі можливості для якісного і повного виконання договору про закупівлю, але позбавлений можливості брати участь у торгах через встановлені вимоги.
Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать чинному законодавству.
У зв’язку з вищезазначеним просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, видаливши зазначені вимоги із Тендерної документації.


Докази:
Закон України «Про публічні закупівлі»;
Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками, видану наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 26.11.2019, №67-Л (безстрокова);
Ліцензія на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, видана наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 19.04.2018 № 251;
Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, яка зареєстрована у територіальному органі Держпраці 17.12.2024 р. № ДК12387/ПД/2-24.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга на умови

Номер: 9e6cc5e7f6184de381c1dd92a8653cb1
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-24-011585-a.c1
Назва: Скарга на умови
Скарга:
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 08.05.2025 21:35
Автор: ТОВ "УКРСЕРВІСГРУП", Віктор Дементьєв +380487934931 ukrainian.servicegroup@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b144b103f74b4430988d506303e45566
Заголовок пункту скарги: У пункті 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та у Переліку документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі, наведеному у додатку № 9 до тендерної документації, вимагається: Акт про огляд/обстеження об`єкта
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. У пункті 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та у Переліку документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі, наведеному у додатку № 9 до тендерної документації, вимагається:
«З метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки тендерної пропозиції, Учасникам необхідно до кінцевої дати подання пропозицій обстежити об’єкт, на якому мають виконуватись роботи та подати в складі пропозиції Акт про огляд/обстеження об`єкта, за підписом представника Замовника та з датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта. Усі витрати, пов’язані з оглядом та отриманням інформації, покладаються на Учасника».
Встановлюючи таку вимогу, Замовник порушує принцип рівного доступу до участі в процедурі закупівлі, передбачений Законом України «Про публічні закупівлі». Зазначена вимога є незаконною, оскільки:
1. Порушує право учасників на конфіденційність інформації, змушуючи їх до прямої взаємодії із Замовником до завершення тендеру;
2. Створює корупційні ризики, адже вимагає обов’язкового контакту з представником Замовника для отримання підпису на Акті;
3. Не має правового підґрунтя в частині покладення на учасників обов’язку здійснення огляду за відсутності детальних технічних характеристик у тендерній документації.
Таким чином, вимога про надання Акта огляду/обстеження об’єкта є дискримінаційною, невиправданою та такою, що порушує права потенційних учасників, у тому числі Скаржника та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання Акта про огляд/обстеження об`єкта є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, зокрема Скаржника, Замовник може не надати наведений акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої тендерної пропозиції.
Відповідно до частини другої статті 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до частини другої статті 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що публічні закупівлі здійснюються, зокрема, за принципами , недискримінації учасників, відкритості та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії замовника в частині встановлення у тендерній документації вищенаведених вимог порушують вимоги частини першої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

На підставі зазначеного, просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом виключення вимог, зазначених у пункті 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та у Переліку документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі, наведеному у додатку № 9 до тендерної документації, а саме:
«З метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки тендерної пропозиції, Учасникам необхідно до кінцевої дати подання пропозицій обстежити об’єкт, на якому мають виконуватись роботи та подати в складі пропозиції Акт про огляд/обстеження об`єкта, за підписом представника Замовника та з датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта. Усі витрати, пов’язані з оглядом та отриманням інформації, покладаються на Учасника».

Докази:
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.02.2023 № 1913-р/пк-пз (пункт 3).
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23.04.2025 № 6513-р/пк-пз (пункт 1).
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 24.04.2025 № 6577-р/пк-пз (пункт 1).

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 9888d254bc904d93a24ca63a2ec13e98
Заголовок пункту скарги: до підпункту 3.1. пункту 3 Переліку документів, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям, наведеному у Додатку № 1 до тендерної документації, вимагається»:Довідка про виконання аналогічного договору, відгук
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до підпункту 3.1. пункту 3 Переліку документів, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям, наведеному у Додатку № 1 до тендерної документації, вимагається»:
«3.1. Довідка про виконання аналогічного договору, за підписом уповноваженої особи та скріплена печаткою Учасника – таблиця № 3. Підтверджується сканованими копіями документів, виготовлених з оригіналів зазначеного договору, відгука від замовника або генерального підрядника, або підрядника, або субпідрядника про його виконання, відгук повинен бути на фірмовому бланку з номером та датою видачі відгуку (не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua, також містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі), містити інформацію про номер та дату договору до якого надається відгук, про якість виконаних робіт, своєчасність, наявність чи відсутність зауважень».

Таким чином, замовником вимагається надання відгуку датованого не раніше 24.04.2025, щоб він мав назву даної закупівлі та номер оголошення, даного предмета закупівлі що проводиться Замовником, що є дискримінаційною вимогою та такою, що не відповідає статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та створює для учасників додаткові перешкоди для участі у процедурі закупівлі. За час своєї господарської діяльності Скаржник має значний досвід виконання робіт з капітального ремонту.
Нелогічним у даній вимозі також є те, що відгук має містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі що проводиться Замовником, нам не зрозуміло, чому роботи за аналогічним договором має виконувати підрядник, а відгук видаватися з посиланням на дану оголошену процедуру закупівлі. Таким чином, такий відгук, ми як активний учасник закупівель зможемо використати лише 1 раз до даної закупівлі, а потім нам треба знову звертатися до наших контрагентів, що не є економічним з точки зору затрат часу та трудоресурсів на зазначене. На підставі вищевикладеного у нас як потенційного учасника даної закупівлі виникає питання: яким чином інформація про номер оголошення, предмет закупівлі що проводиться Замовником та дата відгуку може вплинути на наявність у нас досвіду?
Відповідно до частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, серед яких, зокрема, наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору. Таким чином, законодавцем передбачено наявність досвіду виконання аналогічного договору та його документальне підтвердження, проте, не обмежено право підтверджувати наявність досвіду виконання аналогічного договору наявними аналогічними договорами за попередні роки, або конкретний та відгуками, що видані у попередні роки, що підтверджують виконання аналогічних договорів. На наявність досвіду, якість виконання договору та його оцінку жодним чином не впливає дата видачі відгуку. В той же час, Замовник, встановлюючи вимоги до реквізитів відгука та інформації про процедуру закупівлі що проводиться Замовником, штучно звужує та обмежує участь у Закупівлі.
Крім того, ми як потенційні підрядники наразі не маємо правовідносин з нашими попередніми замовниками та не можемо впливати на рішення щодо надання документів, перелічених вище.
Висунута вимога обумовлює створення дискримінаційних умов. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким може відповідати обмежена кількість учасників. За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі не мають змоги всі суб’єкти господарювання, а лише ті, що мають відгуки, видані після 24.04.2025 та які містять всю необхідну інформацію за переліком Замовника.
Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть учасники, які мають відгук саме з датою видачі відгуку (не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua, також містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі), що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників процедури закупівлі, у тому числі, Скаржника.
Ми маємо позитивний досвід та відгуки від контрагентів, які ми намагаємося отримувати одразу після виконання договорів, а не під кожну закупівлю окремо. Але надати наявні в нас документи надати на виконання оскаржуваної нами вимоги, ми не можемо, адже наші документи не відповідатимуть вимогам тендерної документації.
Така вимога для нас є дискримінаційною та підлягає редагуванню. Тому на підставі вищевикладеного просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити оскаржувану в даному пункті вимогу, а саме щодо надання: відгуку (не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua, також містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі).

Докази:
Лист-відгук від 17.12.2024 №01-24/1077 до договору №47/22 від 09.09.2022 р.;
Договір № 47/22 від 09.09.2022 р.;
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 06.02.2023 № 1307-р/пк-пз (пункт 2);
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 28.12.2021 № 28458-р/пк-пз (пункт 3).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: fec160ae91854fa18d0610135bcf15e3
Заголовок пункту скарги: пункт 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та у Переліку документів - ...Учасник надає документи що підтверджують право власності або копію договору на надання послуг (виконання робіт) з випробування будівельних матеріалів та виробів, який укладено із випробувальною лабораторією (випробувальним центром).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. У пункті 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та у Переліку документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі, наведеному у додатку № 9 до тендерної документації, вимагається:
«З метою підтвердження можливості забезпечення контролю якості матеріалів, Учасник у складі пропозиції надає документи що підтверджують право власності або копію договору на надання послуг (виконання робіт) з випробування будівельних матеріалів та виробів, який укладено із випробувальною лабораторією (випробувальним центром). Додатково у складі пропозиції надається документ (атестат про акредитацію), який видано відповідним органом, що підтверджує відповідність учасника або залученої випробувальної лабораторії (випробувального центру) вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) у сфері випробування будівельних матеріалів.».

Зазначена вимога є дискримінаційною для Скаржника, як Учасника цієї процедури закупівлі, адже надання послуг (виконання робіт) з випробування будівельних матеріалів та виробів, не стосується предмету закупівлі.
Також, вважаємо вимогу щодо надання учасниками сертифіката відповідності системи менеджменту якості ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019дискримінаційною та такою, що порушує принципи публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
- недискримінація учасників,
- добросовісна конкуренція серед учасників,
- максимальна економія та ефективність.
ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 — це український національний стандарт, що відповідає міжнародному стандарту ISO/IEC 17025:2017 і визначає вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій.
Вимога надати сертифікат відповідності ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 є дискримінаційною вона безпідставно обмежує коло учасників.
Згідно з Законом України «Про публічні закупівлі», замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Якщо надання сертифікату ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 не є обов’язковим за законом або нормативною документацією, така вимога може незаконно обмежувати участь тих компаній, які мають інші форми підтвердження компетентності (наприклад, акредитацію в іншій системі або інші сертифікати якості).
Вимога саме ISO/IEC 17025:2019 — це вузька спеціалізація, яка стосується лабораторій випробувань і калібрувань, і не завжди обов’язкова для всіх типів постачальників. Якщо предмет закупівлі не пов'язаний безпосередньо з діяльністю випробувальних лабораторій, то вимагати саме цей стандарт — безпідставно.
Якщо на ринку є постачальники, які можуть якісно виконати замовлення, але не мають саме цього сертифікату, то вимога його надання обмежує конкуренцію. Це суперечить базовим принципам вільного доступу до торгів.
Україна є учасником Угоди СОТ про державні закупівлі (GPA) та має зобов’язання за Угодою про асоціацію з ЄС. Ці документи забороняють дискримінацію на основі походження чи форми сертифікації, якщо вона не прямо передбачена технічним регламентом.

Відповідно до оголошення про проведення закупівлі здійснюється закупівля «Ремонтно-реставраційні роботи будівлі Одеської гімназії № 107 за адресою: м. Одеса, вул. Кіри Муратової, 30» (пам’ятка архітектури та містобудування місцевого значення)» (стара адреса м. Одеса, вул. Льва Толстого, 30). Технічним завданням, зазначеним в Додатку 3 до тендерної документації, визначено перелік робіт, які необхідно виконати, серед яких:
- Демонтажні роботи;
- Архітектурно-будівельні рішення;
- Прорізи;
- Підлоги;
- Фасад;
- Покрівля, горище, перекриття;
- Кабельний обігрів даху;
- Система водопостачання та каналізації;
- Електротехнічні рішення;
- Монтаж обладнання ТХ;
- Система опалення;
- монтаж вентиляції;
- устаткування вентиляції;
- Монтаж пожежогасіння, система пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу;
- Пусконалагоджувальні роботи пожсигналізації;
- Монтаж системи відеоспостереження (СВС);
- Придбання обладнання. Система відеоспостереження (СВС);
- Пусконалагоджувальні роботи системи відеоспостереження (СВС);
- Монтаж мережі інтернет;
- Придбання обладнання. Мережа інтернет;
- Монтаж системи охоронної сигналізації (СОС);
- Придбання обладнання. Система охоронної сигналізації (СОС);
- Пусконалагоджувальні роботи системи охоронної сигналізації (СОС);
- Архітектурно-декоративне підсвітлення (монтаж);
- Архітектурно-декоративне підсвітлення (придбання устаткування);
- реставрація і відтворення архітектурно-ліпного декору;
- Електроосвітлення зовнішнє.

Відповідно до оголошення даної закупівлі, вид предмету закупівлі – роботи.

Повідомляємо, що Закон України «Про публічні закупівлі» не встановлює обов’язкової вимоги для учасників, які беруть участь у закупівлі робіт, мати (та/або залучати) випробувальну лабораторію (випробувальний центр) та документ (атестат про акредитацію), який видано відповідним органом, що підтверджує відповідність учасника або залученої випробувальної лабораторії (випробувального центру) вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) у сфері випробування будівельних матеріалів.

Ця вимога фактично орієнтована на учасників торгів, які вже мають зазначені документи, що створює дискримінаційні умови для інших учасників, зокрема Скаржника.

Додатково інформуємо, що Скаржник має необхідні дозвільні документи (надаються у якості доказів) для виконання робіт, передбачених технічним завданням, зокрема:
• Ліцензію на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками, видану наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 26.11.2019, №67-Л (безстрокова);
• ліцензію на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, видану наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 19.04.2018 № 251, яка відповідно до вимог Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» оформлена органом ліцензування в електронному вигляді та оприлюднена на порталі електронних сервісів ДСНС у відповідному ліцензійному реєстрі за наступним посиланням: https://e-services.dsns.gov.ua/site/licensee-register; • декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, яка зареєстрована у територіальному органі Держпраці 17.12.2024 р. № ДК12387/ПД/2-24.

Таким чином, Скаржник має всі можливості для якісного і повного виконання договору про закупівлю, але позбавлений можливості брати участь у торгах через встановлені вимоги.
Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать чинному законодавству.
У зв’язку з вищезазначеним Замовнику необхідно усунути цю невідповідність, видаливши зазначені вимоги із Тендерної документації.


Докази:
Закон України «Про публічні закупівлі»;
Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками, видану наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 26.11.2019, №67-Л (безстрокова);
Ліцензія на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, видана наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 19.04.2018 № 251;
Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, яка зареєстрована у територіальному органі Держпраці 17.12.2024 р. № ДК12387/ПД/2-24.


Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації