• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

КОД ДК 021:2015 14210000-6 - ГРАВІЙ, ПІСОК, ЩЕБІНЬ І НАПОВНЮВАЧІ (ПІСОК)

КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОВОДОКАНАЛ" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, місцезнаходження Замовника: 49001, м.Дніпро, вул.Троїцька, 21А, Категорія Замовника - юридичні особи та/або суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, згідно п.4 частини 1 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі". Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, повинні бути складені українською мовою. У разі, якщо документ чи інформація, надання яких передбачено цією тендерною документацією, складені іншою мовою, ніж передбачено умовами цієї тендерної документації, у складі тендерної пропозиції надається документ мовою оригіналу з обов’язковим перекладом українською мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою.Джерело фінансування закупівлі: власні кошти Замовника.

Торги відмінено

1 512 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 560.00 UAH
Період оскарження: 24.04.2025 09:24 - 29.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "КРЛ УКРАЇНА"

Номер: c8476c0bd27746858926177f3e374ee7
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-24-000791-a.a1
Назва: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "КРЛ УКРАЇНА"
Скарга:
Комунальне підприємство «Дніпроводоканал» Дніпровської міської ради (далі – Замовник) було оголошено закупівлю UA-2025-04-24-000791-a, предметом якої є КОД ДК 021:2015 14210000-6 - ГРАВІЙ, ПІСОК, ЩЕБІНЬ І НАПОВНЮВАЧІ (ПІСОК). Пропозиція ТОВ «КРЛ УКРАЇНА» була подана через електронну систему закупівель Prozorro. За результатами електронного аукціону, що відбувся в межах вищезазначеної процедури, були подані наступні цінові пропозиції: • ТОВ «МЕРКУРІКО» - 1 237 842,00 грн • ТОВ «АРТО-ГРЕЙТ» - 1 237 800,00 грн • ТОВ «КРЛ Україна» — 850 000,00 грн • ТОВ «ДНІПРО БУДЕКС» — 760 000,00 грн • ТОВ «ПРАЙМ-ЛОГІСТІКС СХІД» - 730 000,00 грн • ТОВ «ВЛАСТ-2015» - 729 000,00 грн Замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції ТОВ «КРЛ УКРАЇНА», що оформлено Протокольним рішенням від 19.05.2025. Підставою для відхилення Замовник визначив нібито не підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника технічним та якісним вимогам до предмета закупівлі. Своє рішення Замовник обґрунтував на підставі розгляду і аналізу змісту документу поданого у складі цінової пропозиції Скаржника, який на думку Замовника не підтверджує відповідність зазначеним вимогам, запропонованого товару, а саме листа № 16-07/93 від 02.05.2025 Технічне завдання на закупівлю.
Дата розгляду скарги: 03.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.05.2025 16:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.06.2025 13:07
Дата виконання рішення Замовником: 06.06.2025 14:11
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконано рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 03.06.2025 №8842-р/пк-пз
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КРЛ УКРАЇНА", Руслан Куталовський 380960028621 krlukraine@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 57310663c9b64e35a0f6a36bee2714c1
Заголовок пункту скарги: Обгрунтування незаконного відхилення тендерної пропозиції ТОВ "КРЛ УКРАЇНА"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Тип порушення: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Опис суті пункту скарги: Підстави для оскарження
У Протокольному рішенні про відхилення від 19.05.2025 Замовник зазначив наступне обґрунтування:
«За результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено, що тендерна пропозиція Учасника не містить підтвердження відповідності зазначеним вимогам, запропонованого ним товару, а саме Учасник листом/довідкою вих. № 16-07/93 від 02.05.2025р. серед іншого, зазначає наступне:
У вартість товару повинно входити: поставка, навантаження та розвантаження Товару транспортом Постачальника та за його власний рахунок.
Умови поставки товару: поставка Товару здійснюється транспортом Постачальника , за його власний рахунок на склад Замовника за адресою : м. Дніпро, вул. Бориса Кротова(Чорних Запорожців),33. Відвантаження Товару повинно здійснюватися насипом.
Додаткові вимоги:
Товар не повинен мати сторонніх домішок;
Якість Товару повинна відповідати вимогам держстандартів, які поширюються на даний вид закупівлі.
Зазначений опис у наданому Учасником Додатку 4 не підтверджує відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним та якісним вимогам до предмета закупівлі, а саме учасником не підтверджено інформацію, що:
У вартість товару дійсно входить: поставка, навантаження та розвантаження Товару транспортом Постачальника та за його власний рахунок.
Умови поставки товару: поставка Товару здійснюється транспортом Постачальника , за його власний рахунок на склад Замовника за адресою : м. Дніпро, вул. Бориса Кротова(Чорних Запорожців),33. Відвантаження Товару буде здійснюватися насипом.
Додаткові вимоги:
Товар не має сторонніх домішок;
Якість Товар відповідає вимогам держстандартів, які поширюються на даний вид закупівлі.
Враховуючи зазначене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.».
Тобто, причиною відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КРЛ УКРАЇНА», на думку Замовника, стало те, що Скаржником не було використано стверджувальну форму мовного звороту при заповненні технічного завдання, яка була складовою тендерної пропозиції. Замість цього Скаржник використав формулювання, ідентичні тим, що були визначені самим Замовником у його тендерній документації як зразок або шаблон, що, на переконання Замовника, суперечить вимогам для підтвердження відповідності технічним умовам.
Скаржник вважає, що вказане тлумачення є помилковим, а рішення про відхилення є формальним та необґрунтованим.
Відповідно до вимог тендерної документації Замовника, визначених у абзацах 1,2 частини 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні
характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації (сторінка 15 тендерної документації) визначено, що вимоги до предмета закупівлі (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію) згідно з пунктом третім частиною другою статті 22 Закону зазначено в Додатку 4 Тендерної документації.
Учасник повинен забезпечити постачання товару на умовах, визначених Додатком 4 Тендерної документації. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію, яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмета закупівлі, у тому числі відповідній технічній специфікації, установленим даною тендерною документацією та визначеним у Додатку 4 до Тендерної документації.
В свою чергу, абзац 5 частини 6 Розділу ІІІ тендерної документаціє встановлює, що невідповідність запропонованих Учасником товарів встановленим вимогам до предмета закупівлі (Додаток 4 до Тендерної документації) розцінюється як невідповідність тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Жодних інших вимог щодо порядку заповнення Додатку 4 до тендерної документації ані в самій тендерній документації, ані в Додатку 4 не встановлено.
• Як вбачається з поданої тендерної пропозиції Скаржника, а саме з листа № 16-07/93 від 02.05.2025, ТОВ «КРЛ УКРАЇНА» було використано ідентичну форму висловлювання без будь-яких змін, запропоновану самим Замовником в Додатку 4 до тендерної документації. Зазначене не заперечується Замовником;
• У тендерній документації (у тому числі в Додатку 4) не міститься вимоги до оформлення саме в "стверджувальній формі" чи надання технічної інформації у вигляді окремого гарантійного листа, декларації тощо;
• Скаржник підтвердив усі вимоги технічної специфікації, без жодних застережень.
Надані формулювання (наприклад, "повинно входити", "повинно відповідати") відповідають стандартній нормативній діловій лексиці, використовуваній у документах цього типу.
Використання мовних зворотів, ідентичних формулюванням, наведеним у тендерній документації Замовника, є логічним і прийнятним способом підтвердження відповідності, особливо у разі відсутності чітко визначеного зразка чи затвердженого обов’язкового порядку викладення у вигляді ствердних речень.
Вимога Замовника щодо специфічної лінгвістичної форми подання даних є суб’єктивною оцінкою, яка не базується на затверджених критеріях або законодавчих нормах.
Отже, Скаржником було подано документи тендерної пропозиції, які підтверджують відповідність запропонованого товару зазначеним технічним характеристикам та іншим вимогам Замовника.

Порушення, допущені Замовником
1. Порушення принципу здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників
Згідно з пунктами 1, 4 та 5 ч. 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», одними з принципів здійснення закупівель є добросовісна конкуренція, недискримінація учасників та об’єктивна оцінка пропозицій, які мають пріоритет над формальними вимогами до стилістики викладу текстів.
Таким чином, Замовник нехтуючи нормами закону та власними вимогами, викладеними в тендерній документації, прийняв рішення, яке фактично поставило Скаржника в нерівні умови з іншими учасниками процедури закупівлі. Відхилення тендерної пропозиції Скаржника з причин суто формального характеру, за відсутності будь-яких реальних відхилень від умов технічного завдання, є дискримінаційним рішенням, що суперечить принципам відкритості, прозорості, добросовісної конкуренції та рівного ставлення до всіх учасників, визначеним в Законі України «Про публічні закупівлі».
2. Недотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статті 31 Закону в частині підстав для відхилення тендерної пропозиції .
Оскільки, норми Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачають такої підставі відхилення тендерної пропозиції як відсутність конкретного мовного звороту чи певної форми граматичного вираження, рішення Замовника слід розцінювати як формалізоване, безпідставне та таке, що виходить за межі повноважень, наданих йому законодавством у сфері публічних закупівель.
3. Щодо невідповідності положенням пункту 43 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178
Згідно з пунктом 43 Особливостей, у разі виявлення невідповідностей, які можуть бути усунені, замовник повинен повідомити учасника в системі з вимогою про виправлення. У даному випадку не йдеться про незаперечну та юридично значущу невідповідність, а лише про розбіжність у тлумаченні формального сприйняття документа, яка могла бути уточнена.
Тому з огляду на все вище викладене, тендерна пропозиція ТОВ «КРЛ УКРАЇНА» була неправомірно відхилена, а рішення щодо відхилення тендерної пропозиції скаржника є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Вважаємо, що таким рішенням були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст.ст. 5, 31 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».

Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника