• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Тверде паливо (вугілля, напівбрикет торфяний)

Завершена

1 171 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 855.00 UAH
Період оскарження: 21.04.2025 17:48 - 24.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергопроект ЛТД» (далі - Скаржник) вважає рішення Замовника що викладені в Протоколі упередженим, таким що порушує право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозиції, а також чинне законодавство в сфері публічних закупівель оскільки пропозиція учасника-переможця містить грубі помилки в наслідок чого підлягає відхиленню.

Номер: 4370125d2c0b4d3ea4057535127022b0
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-21-007378-a.b3
Назва: Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергопроект ЛТД» (далі - Скаржник) вважає рішення Замовника що викладені в Протоколі упередженим, таким що порушує право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозиції, а також чинне законодавство в сфері публічних закупівель оскільки пропозиція учасника-переможця містить грубі помилки в наслідок чого підлягає відхиленню.
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 10.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.07.2025 15:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 15.07.2025 11:52
Автор: ТОВ "ЕНЕРГОПРОЕКТ ЛТД", Луценко Роман 380505405950 epltd@i.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 41ab573edc37466f8bd01338326b15fb
Заголовок пункту скарги: 05 червня 2025 року Замовником процедури закупівлі було прийнято рішення, прийняття рішення уповноваженою особою №48 від 25 червня 2025 року (далі - Протокол) про відповідність пропозиції ФОП Іскрун Віктор Петрович вимогам встановленим тендерною документацією та про визнання Учасника ФОП Іскрун Віктор Петрович переможцем Закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Нижче наводимо аргументи та їх обґрунтування стосовно такого твердження:

1. Пунктом 3 Додатку 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» зазначено:
«Інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:
- пояснювальна записка, з детальним описом основних технічних характеристик товару (таб. №2);
- паспорт на Напівбрикет торф’яний;»
Таблиця №2
Товар Показник Значення (вказати)
Напівбрикет торф'яний Масова доля загальної вологи в робочому стані палива (Wр), % - не більше 25
Зольність (Ас), % - не більше 25
Масова частка дріб’язку (шматків розміром менше 25 мм), % - не більше 7
Механічна міцність при випробуваннях в барабані (залишок шматків розміром більше 25 мм), % - не менше 93
Отже, тендерна документація вимагає для підтвердження відповідності товару Напівбрикет торф’яний технічним, якісним та кількісним характеристикам, надати пояснювальну записку та паспорт на Напівбрикет торф’яний.

Таблиця 2 Тендерної документації для напівбрикету торф’яного передбачає такий показник як «Масова доля загальної вологи в робочому стані палива (Wр)%- не більше 25»

Учасник ФОП Іскрун В.П. у складі тендерної пропозиції на підтвердження технічних та якісних характеристик напівбрикету торф’яного надає Паспорт №99 від 27.05.2025 про якість торф’яної продукції, яка реалізується ТОВ «Ленд Гроу» файл «Наспорт на напівбрикети.pdf», в якому відсутній показник такий як «Масова доля загальної вологи в робочому стані палива (Wр), %.

Натомість паспорт якості містить показник «Волога», що не є тотожнім з «Масова доля загальної вологи в робочому стані палива».


Як видно із поданих документів зазначений вище паспорт про якість торф’яної продукції № 99 від 27.05.2025 не містить показника, що вимагається тендерною документацією, а саме - «Масова доля загальної вологи в робочому стані палива (Wр) % - не більше 25». Отже учасник ФОП Іскрун В.П. не підтвердив відповідність запропонованого напівбрикету торф’яного вимогам встановленим тендерною документацією Замовника.

Нижче наведемо обґрунтування позиції Скаржника щодо невідповідності пропозиції учасника- Переможця:

Масова доля загальної вологи в робочому стані палива – це офіційний технічний термін, що визначає повний вміст вологи у торфобрикетах у стані, як їх отримує споживач (тобто «в робочому стані», без додаткового підсушування). Цей показник виражається у відсотках від маси палива Формулювання «масова доля загальної вологи» підкреслює, що враховується загальна (повна) кількість води у зразку – і поверхнева, і внутрішньо зв’язана волога. В стандартах на тверде паливо саме такий запис використовують для однозначності трактувань.

Наприклад, чинний стандарт ДСТУ 2042-92 для торф’яних брикетів встановлює норму: «масова доля загальної вологи в робочому стані палива (Wᵣ), % – не більш 20» . Це означає, що у брикеті, який поставляється споживачу, сумарний вміст води не повинен перевищувати 20 % від його маси. Аналогічно, для торф’яних напівбрикетів стандартом РСТ УРСР 1297-82 передбачено вологість до 25 %, що у формалізованому вигляді записується як «масова доля загальної вологи ≤25 %»

Термін “волога” (вологість) – більш загальний або спрощений. Він може використовуватися на побутовому рівні для ідентифікації показника, але сам по собі не уточнює умов, за яких визначена волога. Однак без додаткових уточнень слово «волога» може допускати різні трактування (наприклад, в інших контекстах вологістю могли б називати, наприклад, вміст гігроскопічної вологи, або іншу вологу – залежно від методики досліджень).

Термін “масова доля загальної вологи в робочому стані” – чітко визначений стандартами показник. Кожне слово тут додає ясності: «масова доля» вказує, що вимірюється частка від маси, «загальної» – що враховано всю вологу (і поверхневу, і внутрішню), а «в робочому стані» – що зразок не висушувався попередньо до абсолютно сухого стану або рівноважної вологості, а аналізується в тому стані, як його отримують (тобто по факту). Таким чином, це офіційна назва показника повної вологості палива. Вимоги тендерної документації Замовника сформульована саме в такому вигляді для уникнення неоднозначності.

Отже з точки зору відповідності вимогам Замовника, ці поняття не варто ототожнювати беззастережно: запис має відповідати формулюванню тендерної вимоги. Якщо замовник в документації вимагає показник «масова доля загальної вологи в робочому стані», то учаснику слід надати саме цей показник у такому ж вигляді. Просто зазначити «волога» або «вологість» – недостатньо чітко, хоча можливо мається на увазі те ж саме.

Іншими словами, в паспорті якості №99 на Напівбрикети торф’яні під назвою «Волога» не надано саме значення загальної вологості напівторфобрикетів у робочому стані.

Тому ФОП Іскрун В.П. не підтвердив відповідність запропонованих напівбрикетів торф’яних вимогам встановленим тендерною документацією Замовника в частині підтвердження «Масова доля загальної вологи в робочому стані палива (Wр) % - не більше 25 .

В наслідок чого пропозиція ФОП Іскрун В.П. підлягає відхиленню.


2. Пунктом 3 Додатку 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» зазначено:
«Інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:
- сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля кам’яного;
- пунктом 10 Додатку 2 до тендерної документації Пунктом 7. Правила приймання , підпунктом 7.10. ДСТУ 7146:2010 « Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб» встановлено « Під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високих рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації» .

У складі тендерної пропозиції ФОП Іскрун В.П. надано сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля кам’яного марки Г(13-100) №66, виданий виробнику ДП «Львіввугілля». Зазначений сертифікат має обмежений строк чинності – до червня 2025 року. Тобто, якщо в документі не зазначено дати в числовому виразі, а в вказується назва місяця «до червня 2025року» слід розуміти що такий документ є чинним до 01 червня 2025 р.

Тому цей сертифікат втрачає чинність 01 червня 2025 року. Таким чином, на момент укладення договору про закупівлю (після 01.07.2025) ФОП Іскрун В.П. не матиме чинного сертифіката, що підтверджує якісні характеристики предмета закупівлі (вугілля).


Нижче наведемо обґрунтування позиції Скаржника щодо невідповідності пропозиції учасника- Переможця:

Звертаємо увагу на те, що ФОП Іскрун В.П. було визнано переможцем та оприлюднено намір укласти договір 25 червня 2025 року. Також, відповідно до абзацу 3 пункту 49 Особливостей договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

Зважаючи на це строк для укладання договору починається з 1 липня 2025 року.

Відповідно до пункту 10 Додатку №2 до тендерної документації, учасник мав надати сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що підтверджує відповідність запропонованого вугілля параметрам, визначеним таблицею 2 технічної специфікації, на момент укладення договору.

Тобто тендерна документація вимагала наявність актуального сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик саме під час підписання договору. Аналогічна позиція міститься в ДСТУ 7146:2010 “Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови” в якому пунктом 7.10 передбачено, що під час укладення договору на постачання вугілля повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик. Згідно із цим же стандартом строк чинності такого сертифіката становить 4 роки.

У випадку з ФОП Іскрун В.П., сертифікат №66 був дійсний лише до червня 2025 року, а отже на дату запланованого підписання договору (липень 2025 року) його чинність вже спливе, що прямо порушує п.7.10 ДСТУ 7146:2010 та пункт 10 Додатку 2 до тендерної документації.

Крім того порушено вимоги проекту договору (Додаток №5 до тендерної документації). Пункт 2.2 проекту договору (Додаток №5 до тендерної документації) прямо зобов’язує учасника-постачальника мати чинний сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик на момент підписання договору.

2.2. Товар, що постачається, повинен мати необхідні сертифікати та інші документи, які підтверджують його якість і законне походження та які є невід’ємними частинами договору:
- копія чинного на момент підписання та протягом строку дії договору сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на відповідну марку вугілля, що є предметом договору

Таким чином, на дату підписання договору учасник повинен надати діючий сертифікат на вугілля. ФОП Іскрун В.П. цю вимогу виконати не зможе, оскільки його сертифікат на вугілля марки Г(13-100) втратить чинність до дати підписання договору. А випадку подання учасником ФОП Іскрун В.П іншого сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на відповідну марку вугілля, що є предметом договору після закінчення строку подання тендерних пропозицій це буде вважатися технічною помилкою яка не підпадає під виправлення протягом 24 годин відповідно до пункту 43 Особливостей

Тому ФОП Іскрун В.П. подавши сертифікат №66, чинний тільки до 06/2025, не зможе надати чинний сертифікат при укладенні договору, як того вимагає тендерна документація.

Отже, тендерна пропозиція ФОП Іскрун В.П. не відповідає зазначеним вимогам тендерної документації та державного стандарту, в наслідок чого – при підписанні договору – учасник не матиме дійсного сертифіката, що підтверджує якість товару.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель, що відбулось після оцінки тендерних пропозицій

Номер: 3d0def96de1647d99961733b54f0726c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-21-007378-a.b2
Назва: Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель, що відбулось після оцінки тендерних пропозицій
Скарга:
21.04.2025 року Плужненським ліцеєм Хмельницької обласної ради (далі – Замовник) оприлюднено оголошення про закупівлю: № UA-2025-04-21-007378-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: Тверде паливо (вугілля, напівбрикет торфяний) (за кодом ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо). Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій до участі у тендерній процедурі «Відкриті торги з особливостями» було подано 7 (сім) тендерних пропозицій, а саме: 1. ТОВ ЕНЕРГООСНОВА ЛТД; 2. ТОВ ПраймСелл (Оскаржуваний учасник); 3. ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ІСКРУН ВІКТОР ПЕТРОВИЧ (Скаржник); 4. ТОВ "Енергопроект ЛТД"; 5. ПП "Енергозахід"; 6. ПП Надра-Ресурс; 7. ТОВ "РЕСУРС ПРОФГРУП". Протоколом від 04 червня 2025 року № 42 Замовником за результатами розгляду тендерної пропозиції, визначено переможцем пропозицію учасника ТОВ «Прайм Селл» та прийнято рішення про намір укласти договір з ТОВ «Прайм Селл» (далі – Учасник). Скаржник не погоджується із прийнятим рішенням та вважає його незаконним і таким, що порушує його права, законні інтереси та завдає економічної шкоди, оскільки останнє прийняте з порушенням вимог діючого законодавства, що пояснюється наступним. Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою зловживання монопольним становищем на ринку. З огляду на рішенням Конституційного Суду України по справі 1-10/2004 від 01.12.2004 поняття ”Охоронюваний законом інтерес”, що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям "права", треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам. Разом з тим, Конституцією України та ст.ст. 18, 25 Господарського кодексу України органам державної влади, місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється приймати акти та вчиняти дії, які усувають конкуренцію або необґрунтовано сприяють окремим суб’єктам господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно абзацу третього пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.. Права Скаржника порушені тим, що під час розгляду тендерних пропозицій Учасників Замовником торгів було допущено порушення Закону та Особливостей, не забезпечено всебічний та об’єктивний розгляд таких пропозицій. Відповідно до статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Тому, рішення, яке прийняте уповноваженою особою Замовника, є неправомірним і підлягає скасуванню. Неправомірне обрання переможцем процедури закупівлі Учасника порушує права Скаржника у тому, що Замовником не дотримано принципів публічних закупівель, які визначені статтею 5 Закону. Не здійснення об’єктивного розгляду пропозицій призвело до порушення прав Скаржника. Підставою для подання скарги являються неправомірне рішення Замовника торгів, а саме щодо обрання переможця процедури закупівлі ТОВ «Прайм Селл». Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом встановлення порушень процедури закупівлі та зобов'язання Замовника скасувати рішення прийняте Протоколом від 04 червня 2025 року № 42 щодо визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «Прайм Селл».
Дата розгляду скарги: 18.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.06.2025 15:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.06.2025 16:03
Дата виконання рішення Замовником: 23.06.2025 11:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: У Замовника виникла необхідність виконати рішення № 9732-р\пк від 18.06.2025р, комісії Антимонопольного комітету України, по закупівлі товару Вугілля кам’яне Г (13-100) Напівбрикет торф'яний (код ДК 021:2015: 09110000-3: Тверде паливо), номер закупівлі UA-2024-03-08-007042-a. Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ПОСТАНОВИЛА: Зобов'язати Плужненський ліцей Хмельницької обласної ради ( код ЄДРПОУ:22989218) скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "Прайм Селл"( код ЄДРПОУ: 44528092)переможцем процедури закупівлі — "Тверде паливо" (вугілля , напівбрикет торфяний) оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-04-21-007378-a.b2 Керуючись пунктом 67 , абзац третій Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022р «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» У разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це органу оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель. Враховуючи вищевикладене ВИРІШЕНО: 1. Виконати рішення № 9732-р\ пк-пз від 18.06.2025 року Антимонопольного комітету , шляхом скасування рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "Прайм Селл" переможцем процедури закупівлі — "Тверде паливо", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-04-21- 2. Оприлюднити повідомлення в електронній системі закупівель про виконання рішення № 9732-р\ пк-пз від 18.06.2025 року Антимонопольного комітету Замовником.
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ІСКРУН ВІКТОР ПЕТРОВИЧ, Іскрун Віктор 380674807170 ISKRUN1@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5b1b4315ea6b4d438e2ed088d67eb390
Заголовок пункту скарги: Щодо форми "Тендерна пропозиція"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 3.1.1. п. 1 розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що: «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
- форма "Тендерна пропозиція", згідно Додатку №1 до Тендерної документації».
У додатку 1 до тендерної документації наведена проформа «Тендерної пропозиції». Форма відповідного додатку наведена у доказах до Скарги. Учасник зазначає виробника та країну походження товару.
Пунктом 1 Додатку 4 до тендерної документації передбачено наступну вимогу: «Заповнену та підписану тендерну пропозицію за формою, наведеною у Додатку 1 до тендерної документації;
Тендерна пропозиція повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис».
Усі наведені вище вимоги тендерної документації стосуються одного і того ж документу тендерної пропозиції учасника, а саме «форми Тендерної пропозиції», проте конкретизують його змість та вимоги до його оформлення.
На виконання вимоги тендерної документації Учасником у складі тендерної пропозиції надано файл під назвою «Цінова пропозиція000» із заповненою формою Тендерної пропозиції №2 від 26.05.2025 року.
Проте наданий Учасником документ не відповідає вимогам Замовника:
- по-перше, форма тендерної пропозиції не містить накладеного кваліфікованого електронного підпису, як це передбачено пунктом 1 Додатку 4 до тендерної документації;
- по-друге, Учасником не вказано «Виробника запропонованого товару», хоча форма документу чітко вимагає заповнення відповідного поля додатку 1.
Пунктом 43 Особливостей передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
При цьому, форма «Тендерної пропозиції» є документом про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури та не підпадає під усунення. Неодноразово Комісією приймалися рішення, що недоліки допущені учасниками у формі тендерної пропозиції, або ненадання відповідного документу, не усувається, та зазначений недолік є прямою підставою для відхилення.
Аналогічна правова позиція відображена у Рішенні №17669-р/пк-пз від 30.10.2024 року.
Враховуючи вищезазначене, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Прайм Селл» не відповідає вимогам тендерної документації, а саме підпунктом 3.1.1. п. 1 розділу ІІІ тендерної документації, додатку 1 до тендерної документації та тункту 1 Додатку 4 до тендерної документації оскільки надана учасником форма «Тендерна пропозиція» не містить зазначення виробників товарів та не підписане КЕП Учасника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 38b959f882664348b76cd51d44931e3f
Заголовок пункту скарги: Щодо показника "Масова частка дріб’язку (шматків розміром менше 25 мм)"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Пунктом 6 додатку 2 тендерної документації встановлено вимогу: «Якісні, технічні характеристики товару, повинні відповідати вимогам, передбаченим діючим РСТ УРСР 1297-82 «Напівбрикети торф’яні. Технічні умови», вимогам ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація» та ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови» та відповідати показникам встановленим у таблиці №2, яка надається у складі тендерної пропозиції (заповнена учасником).
Таблиця №2 наведена у документах які надаються до Скарги.
Пунктом 6 додатку 2 тендерної документації встановлено вимогу: «Документальне підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристикам має бути надане у складі тендерної пропозиції у формі пояснювальної записки та повинно мати: детальний опис основних технічних характеристик товару,( таб. №2) інформацію про походження товару, дані про виробника товару, ЄДРПОУ виробника, контактний телефон».
Пунктом 9 додатку 2 тендерної документації встановлено вимогу: «Відповідно до положень пункту 2.1. РСТ УРСР 1297-82 «Напівбрикети торф’яні. Технічні умови» - Прийомку напівбрикетів у виробника виконує інспекція «Укрінспаливо» партіями по ГОСТ 13674-78. На кожну партію продукції видається паспорт.
Партією торф’яної продукції згідно п. 2 ГОСТ 13674-78 вважається:
- окремий залізничний вагон або маршрут – при постачанні залізницею широкої колії;
- добове відвантаження – при поставці залізницею вузької колії або регулярній поставці одному споживачеві в вагонах широкої колії;
- окремий штабель або добове відвантаження – при поставці автотранспортом (з укрупнених штабелів – добове відвантаження);
- окрему карту і групу карт – при вивезенні кускового торфу з проміжних операцій сушки;
- змінне або добове вироблення брикетів і напівбрикетів.
Пунктом 2.2. РСТ УРСР 1297-82 «Напівбрикети торф’яні. Технічні умови» передбачено, що Споживач має право проводити контрольну перевірку відповідності якості партії напівбрикетів які надійшли, разом із інспекцією «Укрінспаливо» в відповідності з ГОСТ 13674-78 і ГОСТ 5396-77.
Пунктом 11 ГОСТ 13674-78 «Торф. Правила прийому» передбачено, що при відвантажені партії торф’яної продукції декільком споживачам показники якості, визначені для усієї партії, розповсюджуються на певні частини її та вказуються в документі про якість для кожного споживача.
Враховуючи, що документи про якість направляються кожному споживачу товару, учасникам у складі тендерної пропозиції необхідно надати паспорт передбачений абзацом другим пункту 2.1. РСТ УРСР 1297-82 «Напівбрикети торф'яні. Технічні умови», у зазначеному паспорті повинна бути відображена інформація про відповідність напівбрикетів торф’яних вимогам РСТ УРСР 1297-82 «Напівбрикети торф'яні. Технічні умови» показникам згідно таблиці №2 зазначеного додатку тендерної документації.
Паспорт повинен бути виданий саме на партію товару відповідно пункту 2 ГОСТ 13674-78».
Пунктом 3 додатку 4 тендерної документації встановлено вимогу: «Інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:
- пояснювальна записка, з детальним описом основних технічних характеристик товару (таб. №2);
- паспорт на напівбрикет торфяний;
- сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля камяного».
Усі наведені вище вимоги тендерної документації стосуються документів із інформацією про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, тобто документів на які Замовник не має права надавати 24 години на усунення невідповідностей.
Невідповідності допущенні Учасником.
Учасником у складі тендерної пропозиції надано:
- лист №4 від 26.05.2025 року у якому міститься заповнена таблиця №2 (файл «Технічна специфікація»), документ завантажено до електронної системи закупівель «Прозорро» 27 травня 2025 року, проте у наданому документі Учасник не вказав показник «Масова частка дріб’язку (шматків розміром менше 25 мм), % - не більше 7», що є прямим порушенням вимоги Замовника.
Надається документ який надав Учасник.
Учасником у складі тендерної пропозиції надано:
- пояснювальну записку №5 від 26.05.2025 року (файл «Пояснювальна записка»), документ завантажено до електронної системи закупівель «Прозорро» 27 травня 2025 року, проте у наданому документі Учасник не вказав показник «Масова частка дріб’язку (шматків розміром менше 25 мм), % - не більше 7», що є прямим порушенням вимоги Замовника.
Надається документ який надав Учасник
Учасником у складі тендерної пропозиції надано:
- паспорт №5 від 19.05.2025 року (файл «Паспорт Травень»), документ завантажено до електронної системи закупівель «Прозорро» 27 травня 2025 року, проте у наданому документі відсутній показник «Масова частка дріб’язку (шматків розміром менше 25 мм), % - не більше 7», що є прямим порушенням вимоги Замовника.
Враховуючи вищезазначене, тендерна пропозиція ТОВ «Прайм Селл» не відповідає вимогам тендерної документації оскільки Учасник не підтвердив у документах тендерної пропозиції, що запропонований ним до поставки товар відповідає вимогам встановлених Замовником, а саме не підтвердив, що масова частка дріб’язку (шматків розміром менше 25 мм) у напівбрикетах торф’яних становить не більше 7%.
Варто зазначити, що Замовником встановлено вимогу, яка не суперечить вимогам чинного законодавства України, адже у таблиці пункту 1.4. РСТ УРСР 1297-82 «Напівбрикети торф’яні. Технічні умови» чітко вказані показники, яким повинен відповідати відповідний товар, в тому числі показник масової частка дріб’язку (шматків розміром менше 25 мм), що не повинен бути більшим 7%.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника, повинна була бути відхилена Замовником на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи, що допущені Учасником невідповідності не можуть бути усунені відповідно до пункту 43 цих Особливостей, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію Учасника. Проте, Замовник 02 червня 2025 року о 16:20, опублікував в електронній системі закупівель «Прозорро» вимогу про усунення невідповідностей наступного змісту: «Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ " Прайм Селл "код 44528092 на суму 851 994,00 гривень з ПДВ. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Під час розгляду Замовником тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ Прайм Селл, виявлено такі невідповідності в інформації та документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції, подання яких передбачалося тендерною документацією: № з/п Виявлені невідповідності Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності Інформація та/або документи, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей 1 Показник таблиці №2 «Масова частка дріб’язку (шматків розміром менше 25 мм), % - не більше 7» Додаток №2 до тендерної документації пункт 6 Інформацію про «Масова частка дріб’язку (шматків розміром менше 25 мм), % - не більше 7», надати свій показник 2 Учасник надав виписку по особовому рахунку. Відсутні платіжне доручення чи платіжна інструкція чи пояснення про ненадання документів які вимагаються. Розділ ІІІ 2.Забезпечення тендерної пропозиції 3.2.7. - оригіналом платіжної інструкції та/або платіжного доручення, щодо сплати грошового забезпечення посвідченого банком;
В разі неможливості надання учасником будь-якого документа в складі тендерної пропозиції, через його відсутність в нього відповідно до вимог діючого законодавства, він повинен надати довідку в довільній формі про неможливість подання такого документу із зазначенням причин відсутності та посиланням на норми діючих нормативно-правових актів *ТД- тендерна документація Відповідно до пункту 43 Особливостей замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель 02 червня 2025 року .
Враховуючи вище викладене, уповноважена особа ВИРІШИЛА:
1. Звернутися до учасника процедури закупівлі ТОВ Прайм Селл з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в інформації та документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції подання яких передбачалося тендерною документацією щодо Закупівлі.
2. Оприлюднити 02.06.2025 року в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей учасником процедури закупівлі ТОВ Прайм Селл».
На виконання відповідної вимоги Учасник 03 червня 2025 року о 11:12 довантажив файл із назвою «Технічне завдання» у якому міститься заповнене технічне завдання №1 від 02.06.2025 року, де Учасник заповнив показник «масова частка дріб’язку (шматків розміром менше 25 мм) – 6%.
Однак подібного роду дії з боку Замовника були незаконними, адже Замовник не мав права надавати Учаснику повідомлення, яке стосується виправлення документів, які прямо стосуються саме якісних показників товару. Крім того, Замовник взагалі не звернув уваги, що у наданому Учасником паспорті №5 від 19.05.2025 року відповідний якісний показник напівбрикетів торф’яних відсутній взагалі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі

Номер: 4a75a6e87ae8470a879b10c8926ab944
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-21-007378-a.c1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
23 квітня 2025 року Замовником було розміщено файл тендерної документації. Зі змісту якої вбачалась наявність дискримінаційних вимог, які порушують вільну конкуренцію, основні принципи публічних закупівель та наші права на участь у закупівлі. Вважаємо що таке рішення суперечить Закону та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. No 1178
Дата розгляду скарги: 06.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.04.2025 17:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.05.2025 18:04
Дата виконання рішення Замовником: 20.05.2025 10:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: У Замовника виникла необхідність на підставі рішення органу оскарження , рішення комісії АКУ № 7231-р/пк-пз від 06.05.2025 внести зміни до тендерної документації на закупівлю товару Напівбрикет торф'яний, вугілля кам’яне марки Г (13-100) (код ДК 021:2015: 09110000-3: Тверде паливо). Відповідно до абзацу третього пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022р. №1178 (далі – Особливості), Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. Уповноваженою особою розроблено проект змін до тендерної документації на закупівлю товару Напівбрикет торф'яний, вугілля кам’яне марки Г (13-100) (код ДК 021:2015: 09110000-3: Тверде паливо) Замовником завантажено та долучено до скарги протокол №31 від 19.05.2025р про внесення змін до тендерної документації, таблицю змін до тендерної документації.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "ГІРНИЧИЙ РЕСУРС", Попік Євген +380661606281 gi.resursy@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 82d4262c703f4d6fadc8effef93e434a
Заголовок пункту скарги: СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Опис заперечення: 23 квітня 2025 року Замовником було розміщено файл тендерної документації. Зі змісту якої вбачалась наявність дискримінаційних вимог, які порушують вільну конкуренцію, основні принципи публічних закупівель та наші права на участь у закупівлі.
Вважаємо що таке рішення суперечить Закону та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. No 1178
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації