• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Аксесуари до робочого одягу

Торги не відбулися

2 073 280.50 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 370.00 UAH
Період оскарження: 21.04.2025 11:04 - 27.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірне визначення переможця

Номер: 6b20b72cedca4b20b9620a359e44d253
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-21-002204-a.b1
Назва: СКАРГА на неправомірне визначення переможця
Скарга:
Учасником, що визначений Перможцем закупівлі у складі тендерної пропозиції не надано документи, що підтверджують відповідність технічним характеристикам предмету закупівлі
Дата розгляду скарги: 05.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.05.2025 16:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.06.2025 15:27
Дата виконання рішення Замовником: 13.06.2025 15:29
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно протоколу УО №221 від 13.06.2025
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮНІТАКТ", Крохмалюк Юрій 380984474483 unitakt2021@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3a3e9a395cbd4ddd9a12e4bbc419a958
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Ненадання учасником, якого визначено переможцем документів, що вимагаються тендерною документацією
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Щодо відміни тендеру

Номер: 0442b9439ddc41d3861af11dd416ccf2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-21-002204-a.c2
Назва: Щодо відміни тендеру
Скарга:
Дата розгляду скарги: 27.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.06.2025 14:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.07.2025 14:02
Дата виконання рішення Замовником: 07.07.2025 16:49
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно Протоколу УО №264 від 07.07.2025
Автор: ТОВ "ВІВА-ТРЕЙД", Діана Зозуля +380978427160 dianazozulia777@gmail.com https://oxran.com/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e473c348c3dc4835b371b7bcf7c0f08e
Заголовок пункту скарги: Незаконна відміна закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Протокольним рішенням №222 від 13.06.2025 Замовником прийнято рішення про відміну процедури закупівлі, за предметом: Аксесуари до робочого одягу (код 18140000-2 за Єдиним закупівельним словником ДК 021-2015 Аксесуари до робочого одягу) (далі – Закупівля) на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), а саме:
РОЗГЛЯНУТО:
Тендерну документацію на Закупівлю, зокрема Додаток №3 до тендерної документації, та встановлено наступне:
Замовником при складанні Технічної специфікації та формуванні технічних характеристик по позиції 12 «Краги зварника» допущено помилку, а саме: зазначена товщина 13 мм±0,1 є нетипово великою товщиною та значно перевищує стандартні значення, а також є фізично непридатною для роботи, оскільки зробить краги надмірно жорсткими, важкими та нееластичними.
З огляду на зазначене та у зв'язку із неможливістю внесення змін до тендерної документації на етапі «Кваліфікація переможця», відкриті торги підлягають відміні відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а саме: у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Згідно з пунктом 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.» Та в електронній системі закупівель зазначені наступні причини відміни закупівлі:

З рішенням Замовника про відміну тендеру не погоджуємось, вважаємо його протиправним, дискримінаційним, прийнятими з грубим порушенням правових норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель з наступних підстав.

Згідно з підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Даною нормою визначено, що замовник може відмінити відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, при цьому має міститися опис таких порушень. Однак замовник у описі не зазначив жодного порушення законодавства. Статтею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 7 грудня 1984 року №8074-X зі змінами встановлений вичерпний перелік Порушення законодавства про закупівлі. При цьому невірно складена технічна специфікація не відноситься до таких порушень.
Замовник, його підрозділи/уповноважені особи відповідно до статті 19 Конституції України, не наділені повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Всупереч підпункту 2 п.50 Особливостей в електронній системі закупівель Замовником не зазначено опис порушень, які неможливо усунути та підстави прийняття такого рішення.
Звертаємо увагу, що і у рішенні Замовника відсутній опис порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, яка норма Закону/Особливостей на момент відміни процедури закупівлі порушена, а також відсутні будь-які посилання на інше законодавство у сфері публічних закупівель.
Водночас в даному випадку можна припустити, що така відміна повинна бути аргументовано та документально підтвердженою. Зокрема, Замовник в кожному конкретному випадку повинен довести наявність порушень.
Крім цього, викликає подив таке рішення Замовника про відміну процедури закупівлі прийняте ним після того, як ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮНІТАКТ" виграв Скаргу та мав бути визнаний Замовником переможцем по даній закупівлі, при цьому пропозиція Скаржника наступна.
Як свідчить практика органу оскарження у сфері закупівель, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
Рішення від 07.05.2025 № 7305-р/пк-пз, оголошення UA-2025-03-13-012805-a (Додаток 3) та інші Рішення № 2805-р/пк-пз від 24.02.2025, оголошення №UA-2025-01-07-007968-a, Рішення № 6275-р/пк-пз від 21.04.2025, оголошення №UA-2025-03-04-001918-a, Рішення №5562-р/пк-пз від 08.04.2025, оголошення №UA-2025-02-26-003165-a, відміна процедури закупівлі у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень повинна бути обґрунтованою.
Твердження Замовника, що Замовником при складанні Технічної специфікації та формуванні технічних характеристик по позиції 12 «Краги зварника» допущено помилку, а саме: зазначена товщина 13 мм±0,1 є нетипово великою товщиною та значно перевищує стандартні значення, а також є фізично непридатною для роботи, оскільки зробить краги надмірно жорсткими, важкими та нееластичними, на думку Скаржника, не є підставою для відміни процедури закупівлі як неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель. За таких обставин, Замовник безпідставно відмінив процедуру проведення закупівлі, оскільки опис підстав, що зазначений у Протоколі відміни торгів не відповідає критерію "порушення у сфері публічних закупівель" та не регулюється Законом та Особливостями, а тому Скаржник вважає, що у Замовника відсутні підстави для відміни торгів.
З огляду на зазначені рішення Колегії визначальним при відміні відкритих торгів є належне обґрунтування відміни, Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Не бажаючи розглядати пропозиції інших учасників, Замовник ухвалив неправомірне рішення про відміну тендеру.
Отже, Скаржник категорично не погоджується з рішенням Замовника викладеним у Протоколі, оскільки вважає, що відміна процедури закупівлі є безпідставною, необгрунтованою та такою, що грубо порушує вимоги Закону та взагалі нівелює принципи здійснення публічних закупівель, чим порушино вимоги ст. 5, 29 Закону.
Одночасно, Замовником порушена правова норма п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника