• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Друковані книги (Книги дитячі, для поповнення бібліотечного фонду Централізованої бібліотечної системи Печерського району міста Києва)

Завершена

28 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 141.00 UAH
Період оскарження: 17.04.2025 16:34 - 22.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, щодо виявлення порушень законодавства у сфері закупівель

Номер: e8aba59b4eca4c97b6e3cca8017b6b56
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-17-010299-a.a1
Назва: Скарга, щодо виявлення порушень законодавства у сфері закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 15.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.05.2025 14:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.05.2025 13:39
Дата виконання рішення Замовником: 20.05.2025 16:21
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно з рішенням Антимонопольного комітету, скасовую рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника.
Автор: ФОП СОКОЛОВСЬКА ЛЮДМИЛА БРОНІСЛАВІВНА, Соколовська Людмила Броніславівна +380688352880 yappibook1@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 865b15111cce78bd09b66694cd4209fc
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
(в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон 922), з урахуванням положень розділу «Порядок оскарження відритих торгів» Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості))

17.04.2025 Відділ культури Печерської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) оголосив процедуру закупівлі відкриті торги (з врахуванням Особливостей) в електронній системі закупівель за предметом закупівлі: Друковані книги (Книги для бібіліотечного фонду) за кодом ДК 021:2015 – 22110000-4 Друковані книги, (далі – Процедура закупівлі).
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації (зі змінами), затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 17.04.2025 № 60 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Я, у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду поставки товарів, що відповідають предмету закупівлі, взяла участь в Процедурі закупівлі та подала тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 25.04.2025.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяв 1 учасник, а саме:
- Я з остаточною ціновою пропозицією 26 785,00 грн.;
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено мою тендерну пропозицію. Рішенням уповноваженої особи Замовника від 30.04.2025, висвітленого в протоколі № 63, (далі – Рішення про відхилення) мою тендерну пропозицію відхилено.
Я вважаю Рішення про відхилення абсурдним, безпідставним, неправомірним, необ’єктивним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.

По-перше: в Рішенні про відхилення Замовник наголосив, що мною не надано забезпечення тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 1 Закону 922 забезпечення тендерної пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія.
Враховуючи приписи пункту 9 частини 2 статті 21, пункту 15 частини 2 статті 22 та частини 1 статті 25 Закону 922 замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
В оголошенні про проведення Процедури закупівлі, а саме в графах «Розмір забезпечення тендерних пропозиції (якщо замовник вимагає його надати)» та «Вид забезпечення тендерних пропозиції (якщо замовник вимагає його надати)» зазначено «відсутній».
Згідно з пунктом 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу 3 Тендерної документації забезпечення тендерної пропозиції не вимагається.
Пунктом 3 «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» розділу 3 Тендерної документації визначено «не передбачається».
За пунктом 1 розділу 3 Тендерної документації тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону 922, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону 922.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, в тому числі іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Додатком 1 до Тендерної документації визначено перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону 922 з урахуванням вимог Особливостей, що містить зокрема і перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Водночас Додатком 1 до Тендерної документації не передбачено умови щодо надання у складі пропозиції забезпечення тендерної пропозиції.
Тобто ні оголошенням про проведення Процедури закупівлі, ні умовами Тендерної документації, ні додатком до Тендерної документації, що містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, не передбачено вимог щодо надання забезпечення тендерної пропозиції.
Відповідно до абзацу 4 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Оскільки забезпечення тендерної пропозиції Замовником не вимагалось я не повинна була надавати в складі своєї пропозиції таке забезпечення, а Замовник не мав права відхиляти мою пропозицію через ненадання забезпечення тендерної пропозиції.

По-друге: в Рішенні про відхилення Замовник зауважив, що моя пропозиція підлягає відхиленню з підстави абзацу 2 підпункту 1 пункту 41 Особливостей.
Також Замовник виклав в Рішенні про відхилення так би мовити на переконання Замовника редакцію абзацу 2 підпункту 1 пункту 41 Особливостей, що за змістом відповідає редакції абзацу 4 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Поряд з цим пункт 41 поточної редакції особливостей визначає умови щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій учасників.
Таким чином абсурдність прийнятого Замовником Рішення про відхилення полягає і в хибному виборі норми, що передбачає відхилення.

По-третє: в Рішенні про відхилення Замовник зазначив, що відповідно до пункту 12 тендерної документації учасник, завантажив документи у форматі «doc.p7s», що не відповідає Тендерні документації, неможливо відкрити документи для їх читання і вивчення.
Також виклав інформацію в наступній редакції:
«Оголошення про проведення відкритих торгів містило такі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції, згідно Розділу 3 пункт 12, учасником допускається розміщувати та (завантажувати) документи у форматі «JPG» замість документа у форматі «pdf» (зміст пункту про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерної пропозиції)».
Водночас Тендерна документації не містить таких умов, як викладено вище, зокрема і пункту 12 розділу 3.
Я не заперечую, що мною у складі моєї пропозиції завантажено документи у форматі «p7s», оскільки мною подані саме електронні документи які містяться у такому файлі як у електронному підписі документа. Проте умовами Тендерної документації не визначено формату, у якому учасники повинні подавати свої документи.
Крім того пунктом 1 розділу 3 Тендерної документації визначено опис та приклади формальних помилок. Так формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки.
Замовник у цьому пунктів визначив формальною помилкою, що водночас відповідає пункту 12 Переліку формальних помилок, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998, а саме подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду.
Прикладом визначено – учасник розмістив (завантажив) документ у форматі «JPG» замість документа у форматі «pdf» (PortableDocumentFormat)».
Навіть якщо і припустити, що мною надані документи не у визначеному замовником форматі, подання пропозиції таким чином повинно відноситись до формальних (несуттєвих) помилок, що не впливають на зміст моєї пропозиції.
Твердження Замовника, що файли моєї пропозиції неможливо відкрити та перевірити є хибним, адже в Замовника наявні засоби для перевірки документів, наприклад розміщених у форматі «p7s», зокрема за засобами центральної засвідчувальної організації щодо перевірки електронних підписів за посиланням: https://czo.gov.ua/verify
або засобами Державної податкової служби України щодо перевірки електронних підписів за посиланням: https://ca.tax.gov.ua/verify
Так за допомогою цих ресурсів розгляд документу можна здійснити за наступним алгоритмом:
1) Завантажити файл формату «p7s» у віконці:
«Перетягніть сюди підписаний файл
або завантажте його зі свого носія
(p7s, pdf, xml, asics або asice)»;
2) Натиснути клавішу «Перевірити», що розміщена трошки нижче наведеного віконця;
3) Натиснути «Завантажити все архівом», щоб завантажити повністю архів документу і підпису, або «файл без підпису», щоб завантажити конкретний документ, який підписаний таким електронним підписом.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.06.2023 № 8447-р/пк-пз.

Враховуючи викладене моя тендерна пропозиція була неправомірно відхилена з наведених у Рішенні про відхилення підстав.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки моя тендерна пропозиція неправомірно відхилена Рішення про відхилення порушує моє право на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель; об’єктивний та неупереджений розгляд моєї тендерної пропозиції; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Тобто Рішення про відхилення підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист моїх прав можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.

Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації», у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.

Керуючись статтями 5, 18, 28, 29 Закону 922 та пунктами 39, 41, 44 і 55-67 Особливостей -

ПРОШУ

1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати Рішення про відхилення моєї тендерної пропозиції неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника скасувати Рішення про відхилення моєї тендерної пропозиції.



Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника