• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Цілодобове спостереження та технічне обслуговування систем протипожежного захисту, згідно коду ДК 021:2015 - 50410000-2 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів»

Завершена

248 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 240.00 UAH
Період оскарження: 16.04.2025 19:25 - 13.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Оскарження умов (Скарга на дискримінаційні умови)

Номер: 393335a41ec642a6917ebc60bf0add5a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-16-012726-a.a2
Назва: Оскарження умов (Скарга на дискримінаційні умови)
Скарга:
Дата розгляду скарги: 02.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.04.2025 16:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.05.2025 13:41
Дата виконання рішення Замовником: 12.05.2025 15:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником на виконання рішення Комісії внесено відповідні зміни до тендерної документації.
Автор: ТОВ "ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА № 1", Сергій Конінський +380966158616 samospasatel.puls@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fd26bcac62aa414fb7e0057fc7a8cf0b
Заголовок пункту скарги: 1. У Додатку № 3 п. 6 Тендерної документації від учасників вимагається надати дискримінаційними відносно скаржника: «Довідку, складену у довільній формі, про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг. В довідці обов’язково необхідно зазначити про наявність в учасника у власності або в оренді/користуванні двох транспортних засобів, ліцензії АВК-5 (надати
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. У Додатку № 3 п. 6 Тендерної документації від учасників вимагається надати дискримінаційними відносно скаржника:
«Довідку, складену у довільній формі, про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг. В довідці обов’язково необхідно зазначити про наявність в учасника у власності або в оренді/користуванні двох транспортних засобів, ліцензії АВК-5 (надати ліцензію або договір оренди ліцензії)

Вказана вимога, що зазначення в довідці про наявність у учасника обладнання саме : « у власності або в оренді/користуванні двох транспортних засобів, ліцензії АВК-5 (надати ліцензію або договір оренди ліцензії), дискримінаційними відносно Скажника так як у скаржника відсутні у власності або в оренді/користуванні двох транспортних засобів, ліцензії АВК-5 (надати ліцензію або договір оренди ліцензії), вказані вимоги не відповідають Ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з питань надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016року №852 (надалі- Ліцензійні умови).

В пункті 1. Ліцензійних умов зазначено наступне: «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
Таким чином законодавчо визначено вичерпний перелік необхідних кадрових, організаційних та технологічних умов необхідних для зайняття вказаною діяльністю, що прямо визначено вказаним нормативно-правовим актом.

У відповідості до пункті 16 Ліцензійних умов зазначено перелік необхідних приладі:
- приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного
заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер);
- пристрою для провдення перевірки системи пожежної сигналізаціїе (імітатор тепла та диму);
-необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп
населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування
замовників.

Таким чином Замовник визначивши вимогу, щодо власності або в оренді/користуванні двох транспортних засобів,
- ліцензії АВК-5 (надати ліцензію або договір оренди ліцензії).

Крім того Замовник визначивши вимогу про те що учасниками процедури закупівлі повинні надати саме ліцензії АВК-5 (надати ліцензію або договір оренди ліцензії, являється дискримінаційною з причин того, що програмне забезпечення АВК-5 має аналоги програм які здійснюють розрахунок кошторисів, а саме:
• ГРАНД-Кошторис
• Smeta.RU.
• Оптим-РемСтрой
• WinСмета
• АванСМЕТА
• Оцінка+
• Microsoft Excel.

Такиим чином Замовник визначивши саме вимогу надання ліцензії АВК-5 (надати ліцензію або договір оренди ліцензії) встановив штучні обмеження, які направлені на звуження кола потенційних учасників та направлено на тих у кого є ліцензії АВК-5 (надати ліцензію або договір оренди ліцензії), в свою чергу Скаржник зауважує, що відносно нього вказана норма є дискримінаційною, оскільки у Скражника відсутні ліцензії АВК-5 (надати ліцензію або договір оренди ліцензії).

Таким чином вказані дискримінаційні вимоги не відповідають положенням ст.ст. 5,22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"- (далі- Особливості)

Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 4f7b43b212ab44669012300c9736fe9e
Заголовок пункту скарги: 2. В пункті 6 Додатку № 3 зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне : у складі пропозиції учасник повинен надати: • посвідчення працівника «Слюсар з контрольно-вимірювальних приладів та автоматики (електромеханіка). - Щодо питання надання посвідчення «Слюсар з контрольно-вимірювальних приладів та автоматики (електромеханіка)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. В пункті 6 Додатку № 3 зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :

у складі пропозиції учасник повинен надати:
• посвідчення працівника «Слюсар з контрольно-вимірювальних приладів та автоматики (електромеханіка).

- Щодо питання надання посвідчення «Слюсар з контрольно-вимірювальних приладів та автоматики (електромеханіка)

Вказана вимога є дискримінаційною, оскільки Ліцензійними умовами визначено вичерпний перелік вимог обов’язкових до виконання ліцензіатом. Згідно до предмету проведеної Закупівлі, учасник закупівлі повинен відповідати кадровим вимогам зазначеним в пункті 14 та пункті 15 Ліцензійних умов, згідно даних пунктів не передбачено наявність Слюсар з контрольно-вимірювальних приладів та автоматики (електромеханіка)

Вказана дискримінаційна вимога може бути шляхом видалення з Тендерної документації, та внесення відповідних про необхідні кадрові вимоги згідно до п. 14 та п. 15 Ліцензійних умов.

Таким чином вказані дискримінаційні вимоги не відповідають положенням ст.ст. 5,22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"- (далі- Особливості)

Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 993a17cff61d47ca8216067f2fb12e22
Заголовок пункту скарги: відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне : у складі пропозиції учасник повинен надати: • посвідчення працівника «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування». - Щодо питання надання посвідчення працівника «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування». Вказана вимога відносно скаржника є Дискримінаційною, в зв’язку з тим, що відповідно до
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :
у складі пропозиції учасник повинен надати:
• посвідчення працівника «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування».

- Щодо питання надання посвідчення працівника «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування».

Вказана вимога відносно скаржника є Дискримінаційною, в зв’язку з тим, що відповідно до пункту 15 Ліцензійних умов, передбачено наявність

Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного
обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління
евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати
таким вимогам:

електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та
обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;

налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання
та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не
нижче 4-го розряду.

У Скаржника виходячи з вказаного пункту, з метою провадження діяльності з надання послуг протипожежного призначення наявний працівник за спеціальністю електромонтер охоронно-пожежної сигналізації, але прийняти участь в закупівлі Скаржник не може, оскільки Замовником визначено наявність працівника саме за спеціальністю електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: e56a254b1ea74a6a9aead3fcacb40ae4
Заголовок пункту скарги: 4. В пункті 6 Додатку № 3 зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне : у складі пропозиції учасник повинен надати: • документи з перевірки знань з питань пожежної безпеки на працівників які будуть залученні на виконання робіт. • довідки про проходження навчання з електробезпеки (на керівника робіт та монтажників). • Документи з пе
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 4. В пункті 6 Додатку № 3 зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :

у складі пропозиції учасник повинен надати:
• документи з перевірки знань з питань пожежної безпеки на працівників які будуть залученні на виконання робіт.
• довідки про проходження навчання з електробезпеки (на керівника робіт та монтажників).
• Документи з перевірки знань питань охорони праці на виконавців робіт:
Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями НПАОП 0.00-1.71-13
Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті НПАОП 0.00-1.15-07

Ліцензійні умови не встановлюють обов’язкової вимоги щодо наявності у працівників суб’єктів господарювання, які надають послуги чи виконують роботи протипожежного призначення На підтвердження додається копія Ліцензійних умов.
Згідно з Ліцензійними умовами, учасники мають лише підтвердити наявність персоналу відповідної кваліфікації з наданням відомостей про освіту, досвід роботи та спеціалізацію.
Вимога надання додаткових підтверджень порушує право учасників на рівні умови участі в закупівлі. Такі специфічні та надмірні вимоги, щодо надання :
• документи з перевірки знань з питань пожежної безпеки на працівників які будуть залученні на виконання робіт.
• довідки про проходження навчання з електробезпеки (на керівника робіт та монтажників).
• Документи з перевірки знань питань охорони праці на виконавців робіт:
Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями НПАОП 0.00-1.71-13
Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті НПАОП 0.00-1.15-07
Створює переваги для суб'єктів господарювання, які вже мають зазначені документи, та виключають з конкуренції учасників, які можуть якісно виконати предмет закупівлі, але не мають усіх зазначених підтверджень через їх непередбаченість нормативними актами.
Отже, запровадження таких вимог у Тендерній документації створює переваги для учасників, які вже володіють зазначеними документами, що є дискримінаційним щодо інших претендентів, включаючи Скаржника.
Скаржник повністю здатен якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості брати участь у торгах через необґрунтовані вимоги.
Такі положення тендерної документації суперечать нормам чинного законодавства.
У зв’язку з вищезазначеним Замовнику необхідно усунути цю невідповідність, видаливши зазначені вимоги із Тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: f2beb785211f423ca9d08a2fbbb49e79
Заголовок пункту скарги: 5. В пункті 6 Додатку № 3 зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне : у складі пропозиції учасник повинен надати: • посвідчення допуску електробезпека до 1 кВ (на керівника робіт та монтажників). Згідно з частиною другою статті 22 Закону України " Про публічні закупівлі ", тендерна документація не повина містити вимог, які обмеж
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 5. В пункті 6 Додатку № 3 зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :
у складі пропозиції учасник повинен надати:
• посвідчення допуску електробезпека до 1 кВ (на керівника робіт та монтажників).

Згідно з частиною другою статті 22 Закону України " Про публічні закупівлі ", тендерна документація не повина містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Встановлення вимог щодо наявності зазначених документів фактично обмежує коло учасників торгів лише тими, хто вже має відповідні сертифікати чи звіти . Це створює дискримінаційні умови для інших учасників, зокрема Скаржника, який має можливість якісно та повно виконати умови договору про закупівлю, але позбавлений можливості брати участь у торгах через встановлені вимоги.
Такі вимоги суперечать принципам публічних закупівель, визначеним у статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме принципам відкритості, прозорості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852, затверджено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Відповідно до пункту 1 Ліцензійних умов ці ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Слід зазначити, що Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852 не передбачено наявності у ліцензіата вищенаведених документів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 7a5513900eec4d5a8d822ae51e203042
Заголовок пункту скарги: пункті 6 Додатку № 3 зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне : у складі пропозиції учасник повинен надати: • документ підтверджуючий про проходження навчання з обслуговування вентиляційних систем. • свідоцтво електрозварника не нижче 4 розряду. Згідно з частиною другою статті 22 Закону України " Про публічні закупівлі ", т
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: пункті 6 Додатку № 3 зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :

у складі пропозиції учасник повинен надати:
• документ підтверджуючий про проходження навчання з обслуговування вентиляційних систем.
• свідоцтво електрозварника не нижче 4 розряду.

Згідно з частиною другою статті 22 Закону України " Про публічні закупівлі ", тендерна документація не повина містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Встановлення вимог щодо наявності зазначених документів фактично обмежує коло учасників торгів лише тими, хто вже має відповідні сертифікати чи звіти . Це створює дискримінаційні умови для інших учасників, зокрема Скаржника, який має можливість якісно та повно виконати умови договору про закупівлю, але позбавлений можливості брати участь у торгах через встановлені вимоги.
Такі вимоги суперечать принципам публічних закупівель, визначеним у статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме принципам відкритості, прозорості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852, затверджено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Відповідно до пункту 1 Ліцензійних умов ці ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Слід зазначити, що Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852 не передбачено наявності у ліцензіата вищенаведених документів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 75e661ae664a4f719c21439ac52b5bea
Заголовок пункту скарги: 7. В пункті 6 Додатку № 3 зазначено дискримінаційні вимоги відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне : у складі пропозиції учасник повинен надати: • Сертифікати про проходження навчання монтажу систем пожежної сигналізації TIRAS. Скаржник може залучити працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме Худолей Олег Сергійович та Кушнір Віталі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 7. В пункті 6 Додатку № 3 зазначено дискримінаційні вимоги відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :

у складі пропозиції учасник повинен надати:
• Сертифікати про проходження навчання монтажу систем пожежної сигналізації TIRAS.

Скаржник може залучити працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме Худолей Олег Сергійович та Кушнір Віталій Петрович. Вказані працівники мають дипломи, які підтверджують кваліфікацію дипломами (додаємо до скарги на підтвердження). Вказаної кваліфікації працівників достатньо для виконання умов договору. Як доказ підтвердження відповідної кваліфікації працівників надаємо відповідні дипломи про освіту та договори з успішного виконання послуг аналогічних досвід з обслуговування систем пожежної сигналізації TIRAS .
Враховуючи вищенаведене, Скаржник позбавлений можливості надати оскаржувані Сертифікати про проходження навчання монтажу систем пожежної сигналізації TIRAS.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти, які мають Сертифікати про проходження навчання монтажу систем пожежної сигналізації TIRAS, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Крім того, Ліцезійними умовами, яким зазначено вичерпний перелік вимог до Ліцензіата, відсутня норма щодо наявності Сертифікати про проходження навчання монтажу систем пожежної сигналізації TIRAS.
Враховуючи вказане прийняти участь в процедурі закупівлі зможуть лише учасники, які вже пройшли навчання та мають Сертифікати про проходження навчання монтажу систем пожежної сигналізації TIRAS, що штучно створює перешкоди для участі в процедурі закупівлі та звужує коло потенційних учасників.

Таким чином вказані дискримінаційні вимоги не відповідають положенням ст.ст. 5,22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"- (далі- Особливості)

Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: e61b52d471414564b576da66702f24a1
Заголовок пункту скарги: пункті 6 Додатку № 13 зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне : Декларацію відповідності МТБ вимогам законодавства з питань охорони праці - Роботи що виконуються на висоті понад 1,3 метра - Верхолазні роботи. Вказана вимога є надмірною та дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки відповідно до Додатку №1 до
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: пункті 6 Додатку № 13 зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :

Декларацію відповідності МТБ вимогам законодавства з питань охорони праці
- Роботи що виконуються на висоті понад 1,3 метра
- Верхолазні роботи.

Вказана вимога є надмірною та дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки відповідно до Додатку №1 до ТД «Проект договору» та Додатку № 2 до ТД «Технічна специфікація»
Слід зауважити, що предмет закупівлі не передбачає виконання верхолазних робіт, відповідно до Додатку № 2 Виконавець робіт повинен:
Виконавець повинен здійснювати цілодобове спостерігання за системами протипожежного захисту (проводити цілодобове спостереження за спрацюваннями засобів пожежної сигналізації, які підключені до приймально-контрольного приладу).
Виконавець при наданні послуг з технічного обслуговування пристроїв автоматичної пожежної сигналізації використовує свої матеріали, вузли, складові частини, радіоелектронні компоненти та технічні засоби.
В разі виявлення несправного обладнання, таке обладнання повинно бути відремонтоване. Обладнання, яке не підлягає ремонту - повинно бути замінене. Резерв обладнання використано Замовником повною мірою та коштів на поповнення резерву у Замовника не передбачено При розрахунку вартості технічного обслуговування Учасник повинен передбачити витрати на дрібний ремонт (в тому числі сповіщувачів, заміну акумуляторів).

Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (затверджено Постановою Кабміну від 23 листопада 2016 р. № 852 Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення) (далі – Ліцензійні умови), Правила пожежної безпеки в Україні та інші нормативно – правові акти, на які посилається Замовник у тендерній документації не встановлюють обов’язкової вимоги щодо наявності у суб’єктів господарювання, які надають послуги та виконують роботи протипожежного призначення, дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки чи декларації відповідності матеріально-технічної бази законодавчим вимогам з охорони праці для верхолазних робіт або обслуговування й ремонту акумуляторних батарей. Це підтверджується копією Ліцензійних умов, Правилами пожежної безпеки.
Встановлення таких вимог у Тендерній документації створює перевагу для учасників, які вже мають зазначені документи, що є дискримінацією стосовно інших учасників, включаючи Скаржника.
Скаржник має всі необхідні можливості для повного і якісного виконання договору про закупівлю, але через необґрунтовані вимоги позбавлений права брати участь у Закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 9
Номер: e41437e5307d49d6b1f016853997ff6d
Заголовок пункту скарги: пункті 6 Додатку № 15 зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне : На підтвердження вимірювальних можливостей, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції свідоцтво про перевірку вимірювальної техніки на мегомметр та на вимірювач опору заземлення. Вказана вимога є дискримінаційною, оскільки у Скаржника є нео
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: пункті 6 Додатку № 15 зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :
На підтвердження вимірювальних можливостей, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції свідоцтво про перевірку вимірювальної техніки на мегомметр та на вимірювач опору заземлення.

Вказана вимога є дискримінаційною, оскільки у Скаржника є необхідна відповідно до Ліцензійних умов матеріально-технічна база, вказані інструменти нові, але Скаржник не може надати свідоцтво про перевірку вимірювальної техніки на мегомметр та на вимірювач опору заземлення, так як вказане свідоцтво не отримував, в зв’язку з тим, що вказані свідоцтва не передбачено Ліцензійними умовами.

Згідно з частиною другою статті 22 Закону України " Про публічні закупівлі ", тендерна документація не повина містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Встановлення вимог щодо наявності зазначених документів фактично обмежує коло учасників торгів лише тими, хто вже має відповідні сертифікати чи звіти . Це створює дискримінаційні умови для інших учасників, зокрема Скаржника, який має можливість якісно та повно виконати умови договору про закупівлю, але позбавлений можливості брати участь у торгах через встановлені вимоги.
Такі вимоги суперечать принципам публічних закупівель, визначеним у статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме принципам відкритості, прозорості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852, затверджено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Відповідно до пункту 1 Ліцензійних умов ці ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Слід зазначити, що Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852 не передбачено наявності у ліцензіата вищенаведених документів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 10
Номер: 8c1cfe4a75d44eec9ba27cd770e8191d
Заголовок пункту скарги: 10. В пункті 6 Додатку № 15 зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне : В складі тендерної пропозиції учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам: - ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) з наданням
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 10. В пункті 6 Додатку № 15 зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :

В складі тендерної пропозиції учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам:
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT)
з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі.

Ліцензійні умови не встановлюють обов’язкової вимоги щодо наявності у суб’єктів господарювання, які виконують роботи та надають послуги протипожежного призначення, усіх зазначених вище сертифікатів. Це підтверджується копією Ліцензійних умов. Ліцензійними умовами не передбачено наявності даних документів. Тому дані вимоги документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.
Вказана вимога в Тендерній документації створює переваги для учасників, які вже мають такі документи, що є дискримінацією стосовно інших учасників, зокрема Скаржника.
Скаржник повністю здатен якісно виконати договір про закупівлю, але через зазначені вимоги позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 6e1f2d7923ef4768865a95dc2c77111f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-16-012726-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 30.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.04.2025 15:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.05.2025 16:07
Дата виконання рішення Замовником: 12.05.2025 15:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником на виконання рішення Комісії внесено відповідні зміни до тендерної документації.
Автор: ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ", Пасісніченко Борис +380686048880 radar.tender@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8a2cebddfee84f528e6cc263769eeb7a
Заголовок пункту скарги: дискримінаційна вимога підтвердити наявність «двох транспортних засобів» та багатофункціонального вимірювача
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Згідно вимог п.6 Додатку № 3 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Замовником встановлена наступна дискримінаційна вимога до учасників, а саме:

« • довідку, складену у довільній формі, про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг. В довідці обов’язково необхідно зазначити про наявність в учасника у власності або в оренді/користуванні двох транспортних засобів, ліцензії АВК-5 (надати ліцензію або договір оренди ліцензії), офісу, димотест, теплотест, та багатофункціональний вимірювач.
На підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази також надати у складі тендерної пропозиції:
- для власного обладнання документи що підтверджують право власності (видаткові накладні, акти приймання передачі, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, тощо);
- для орендованого майна документи що підтверджують право оренди (договори оренди).
- для орендованих транспортних засобів документи що підтверджують право оренди (договори оренди) разом зі свідоцтвами про реєстрацію транспортних засобів;»

Вимога Замовника підтвердити наявність «двох транспортних засобів» та багатофункціональний вимірювач» є для нас дискримінаційною, та такою, що порушує наші права під час участі у даній закупівлі. Вимога обмежує нас у можливості претендувати на перемогу, відповідно до наступного:
ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» повідомляє, що послуги, які передбачені предметом закупівлі «Цілодобове спостереження та технічне обслуговування систем протипожежного захисту згідно коду ДК 021:2015 - 50410000-2 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів» здійснюються на основі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (далі-Ліцензійні умови) (додається до скарги як доказ, додаток №1). Дані Ліцензійні умови визначають ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та ВИЧЕРПНИЙ перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.

Відповідно до пункту 16 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (далі – Ліцензійні умови) для виконання робіт з технічного обслуговування систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень встановлені наступні технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази:
«16. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер);
пристрою для проведення перевірки системи пожежної сигналізації (імітатор тепла та диму);
необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.»

Відповідно до пункту 24 Ліцензійних умов для виконання робіт із спостерігання за системами протипожежного захисту встановлені наступні технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази:
«24. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
центрів приймання тривожних сповіщень, в яких обладнані приміщення для розміщення персоналу (керівників пульта, інженерно-технічних працівників, диспетчерів або операторів) та акумуляторного і комп’ютерного обладнання, побутова кімната і санвузол;
пультів пожежного спостерігання (устатковання для індикації центрів приймання тривожних сповіщень та програмне забезпечення);
засобів для аудіозапису, які забезпечують запис телефонних та радіопереговорів з їх подальшою архівацією і збереженням протягом одного місяця;
приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, осцилограф, частотомір, тестер).
Приміщення операторного залу центру приймання тривожних сповіщень, де розташовані робочі місця диспетчерів або операторів, повинні бути обмежені для доступу сторонніх осіб та забезпечуються природним, штучним та аварійним освітленням, природною вентиляцію, основним та резервним джерелом електроживлення, обладнуються стаціонарним телефонним зв’язком, захисним заземленням та пристроями для блискавкозахисту, пожежною сигналізацією та вогнегасниками.
Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.»

Отже, зазначені Ліцензійні умови НЕ передбачають наявності наступного обладнання: -«двох транспортних засобів» та багатофункціональний вимірювач», як цього вимагає Замовник.

Для нас, як учасника, оскаржувані вимоги щодо наявності вищезазначеної матеріально-технічної бази та надання відповідних підтверджуючих документів на неї, є дискримінаційними, оскільки НЕ відповідають Ліцензійним умовам.
Таким чином, Замовник встановив вимоги про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, які НЕ відповідають Ліцензійним умовам. Отже, вимоги тендерної документації Замовника щодо наявності обладнання НЕ узгоджуються з положеннями чинного законодавства України, вважаємо оскаржувані вимоги Замовника незаконними.

Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до п.6 Додатку № 3 до тендерної документації та виключити вимоги щодо наявності: -«двох транспортних засобів» та багатофункціональний вимірювач».

В якості доказів надаємо: Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (додаток №1 до скарги).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: fdd1290b94964d8784c1fe9e0cc6a577
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо наявності працівників та документів на них
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Згідно вимог п.6 Додатку № 3 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Замовником встановлена наступна дискримінаційна вимога до учасників, а саме:

- у складі пропозиції учасник повинен надати:
• посвідчення працівника «Слюсар з контрольно-вимірювальних приладів та автоматики (електромеханіка).
• посвідчення працівника «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування».
• документи з перевірки знань з питань пожежної безпеки на працівників які будуть залученні на виконання робіт.
• посвідчення допуску електробезпека до 1 кВ (на керівника робіт та монтажників).
• довідки про проходження навчання з електробезпеки (на керівника робіт та монтажників).
• документ підтверджуючий про проходження навчання з обслуговування вентиляційних систем.
• Сертифікати про проходження навчання монтажу систем пожежної сигналізації TIRAS.
• свідоцтво електрозварника не нижче 4 розряду»

Вимога Замовника підтвердити наявність вищезазначених працівників та надати вищезазначені документи на них є для нас дискримінаційною, та такою, що порушує наші права під час участі у даній закупівлі. Вимога обмежує нас у можливості претендувати на перемогу, відповідно до наступного:

ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» повідомляє, що послуги, які передбачені предметом закупівлі «Цілодобове спостереження та технічне обслуговування систем протипожежного захисту згідно коду ДК 021:2015 - 50410000-2 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів» здійснюються на основі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (далі-Ліцензійні умови) (додається до скарги як доказ, додаток №1). Дані Ліцензійні умови визначають ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та ВИЧЕРПНИЙ перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.

Відповідно до пункту 14,15 Ліцензійних умов для виконання робіт з технічного обслуговування систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень встановлені наступні кадрові вимоги щодо наявності працівників:
«14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.»

Відповідно до пункту 22,23 Ліцензійних умов для виконання робіт із спостерігання за системами протипожежного захисту встановлені наступні кадрові вимоги щодо наявності працівників:
«22. Керівник робіт із спостерігання за системами протипожежного захисту повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи із спостерігання за системами протипожежного захисту чи з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
23. Виконавці робіт із спостерігання за системами протипожежного захисту повинні відповідати таким вимогам:
інженер повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузі знань “Інформаційні технології”, “Автоматизація та приладобудування”. Допускається залучення інженера на підставі цивільно-правового договору;
наявність чотирьох диспетчерів або операторів для цілодобового чергування в центрі приймання тривожних сповіщень (якщо до пульту пожежного спостерігання підключено більше 300 об’єктів, не менше восьми диспетчерів або операторів - по два диспетчери та/або оператори на зміну);
наявність двох електромонтерів охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) не нижче 3-го розряду для чергування та аварійного виїзду.
На підставі цивільно-правового договору може здійснюватися спостерігання за системами протипожежного захисту об’єктів диспетчерами або операторами інших ліцензіатів, які мають технічно сумісні центри приймання тривожних сповіщень.»

Отже, Ліцензійні умови НЕ передбачають наявності наступних працівників:
• Слюсар з контрольно-вимірювальних приладів та автоматики (електромеханіка).
• електрозварника не нижче 4 розряду
• монтажників.

Також вищезазначені Ліцензійні умови НЕ передбачають наявності:
- «документ підтверджуючий про проходження навчання з обслуговування вентиляційних систем.
- Сертифікати про проходження навчання монтажу систем пожежної сигналізації TIRAS.»
Також, для надання послуг згідно предмету закупівлі Ліцензійними умовами передбачений у тому числі наступний працівник:
«електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;»
Натомість Замовник вимагає надати ВИКЛЮЧНО посвідчення працівника «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування», що є дискримінаційним для нас, як потенційного учасника торгів, з огляду на наступне:
Для надання послуг згідно предмету закупівлі ми плануємо залучити нашого працівника електромонтера охоронно-пожежної сигналізації Бажуру Дмитра Юрійовича (наказ про прийняття на роботу №37-К від 31.01.2023 року, додається до скарги як доказ, додаток №3 до скарги), який має кваліфікацію електромонтера з ремонту та обслуговування електроустаткування 4 розряду, що підтверджується Дипломом (додається до скарги, додаток 2), а не посвідченням, як цього вимагає Замовник.
Таким чином, для нас, як учасника, оскаржувана вимога щодо наявності працівників та надання відповідних документів на них є дискримінаційною, оскільки НЕ відповідає Ліцензійним умовам.
Таким чином, Замовник встановив вимоги про наявність працівників, яка НЕ відповідає Ліцензійним умовам. Отже, вимоги тендерної документації Замовника щодо наявності працівників НЕ узгоджуються з положеннями чинного законодавства України, вважаємо оскаржувані вимоги Замовника незаконними.
Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до п.6 Додатку 3 до тендерної документації, та викласти вимоги щодо наявності працівників відповідно до Ліцензійних умов, а також надати можливість надати диплом працівника «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування» замість посвідчення, та виключити вимогу про надання:
- «документ підтверджуючий про проходження навчання з обслуговування вентиляційних систем.
- Сертифікати про проходження навчання монтажу систем пожежної сигналізації TIRAS.»
В якості доказів надаємо: Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (додаток №1 до скарги), диплом електромонтера охоронно-пожежної сигналізації(додаток №2 до скарги), наказ про прийняття на роботу Бажуру Д.Ю. №37-К від 31.01.2023 року, додається до скарги як доказ, додаток №3 до скарги).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: c74ad4bc3fc74c4f88110d942388b64f
Заголовок пункту скарги: дискримінаційна вимога надати у складі пропозиції ВИКЛЮЧНО свідоцтво про перевірку вимірювальної техніки
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Згідно вимог п.15 Додатку № 3 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Замовником встановлена наступна дискримінаційна вимога до учасників, а саме:
«На підтвердження вимірювальних можливостей, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції свідоцтво про перевірку вимірювальної техніки на мегомметр та на вимірювач опору заземлення.»
Вимога Замовника надати у складі пропозиції ВИКЛЮЧНО свідоцтво про перевірку вимірювальної техніки є для нас дискримінаційною, та такою, що порушує наші права під час участі у даній закупівлі, з огляду на наступне:
ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ», як потенційний учасник процедури закупівлі має у наявності відповідне обладнання, яке пройшло щорічну повірку, що підтверджується наступними документами (додаються до скарги, як доказ, додаток №4): Свідоцтвами про повірку законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки. Таким чином, надати у складі пропозиції, як потенційний учасник процедури закупівлі ми зможемо: Свідоцтва про повірку законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки на мегомметр та на вимірювач опору заземлення.
Отже, участь у закупівлі зможуть взяти лише учасники, які нададуть виключно «свідоцтво про перевірку» вимірювальної техніки на мегомметр та на вимірювач опору заземлення, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників процедури закупівлі, обладнання яких пройшло відповідну перевірку, що підтверджується Свідоцтвами про повірку законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки.
Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до п.15 Додатку 3 до тендерної документації, та надати можливість потенційним учасникам надавати у складі пропозиції також Свідоцтва про повірку законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки на мегомметр та на вимірювач опору заземлення.
В якості доказів надаємо: Свідоцтва про повірку законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки на мегомметр та на вимірювач опору заземлення (додаток №4 до скарги).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 9181ebbe702a4fa1a1312d08fb8100be
Заголовок пункту скарги: дискримінаційна вимога надати сертифікат ВИКЛЮЧНО у редакції ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 4. Згідно вимог п.16 Додатку № 3 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Замовником встановлена наступна дискримінаційна вимога до учасників, а саме:
«В складі тендерної пропозиції учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам:
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі.»
Вимога Замовника надати у складі пропозиції зазначений сертифікат ВИКЛЮЧНО у редакції ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) є для нас дискримінаційною, та такою, що порушує наші права під час участі у даній закупівлі, з огляду на наступне:
ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ», як потенційний учасник закупівлі, пройшло відповідну сертифікацію на відповідність вимогам системи управління якості, що підтверджується Сертифікатом на систему управління якості ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) (додається до скарги, як доказ, додаток 5 до скарги).
Проте, маючи відповідний аналогічний сертифікат, наше підприємство позбавлене права взяти участь у даній процедурі закупівлі, з огляду на те, що Замовником вимагається надати зазначений сертифікат ВИКЛЮЧНО у редакції ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT).
Повідомляємо, що стандарти ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є аналогічними та ідентичними.
ДСТУ ISO 9001 :2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001 :2015, IDT) прийнято ДП «УкрНДНЦ» наказом № 221 від 31.12.2015 методом перекладу міжнародного стандарту ISO 9001:2015 «Quality management systems - Requirements» і його україномовний текст є ідентичний (IDT) англомовному тексту ISO 9001 :2015.
ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001 :2015, IDT) прийнято ДП «УкрНДНЦ» наказом № 454 від 30.11.2018 методом підтвердження і текстом цього національного стандарту є англомовний текст міжнародного стандарту ISO 9001 :2015 «Quality management systems - Requirements».
Отже, в основу національних стандартів ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) і ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), покладено вимоги міжнародного стандарту ISO 9001:2015 «Quality management systems -Requirements», ступінь відповідності- ідентичний або IDT.
Також в якості доказу, надаємо лист від органу сертифікації ДП «Миколаївстандартметрологія» щодо ідентичності зазначених стандартів.
Отже, участь у закупівлі зможуть взяти лише учасники, які нададуть сертифікат виключно у редакції ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників процедури закупівлі, які мають аналогічний сертифікат, проте у редакції ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до п.16 Додатку 3 до тендерної документації, та надати можливість потенційним учасникам надавати у складі пропозиції також аналогічний сертифікат, проте у редакції ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
В якості доказів надаємо: лист від органу сертифікації ДП «Миколаївстандартметрологія» щодо ідентичності стандартів ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) і ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) (додаток 6 до скарги); Сертифікат на систему управління якості ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) (додаток 5 до скарги).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на відміну процедури закупівлі

Номер: 03d2d524b773418b98bb6bcc8130382a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-16-012726-a.a3
Назва: Скарга на відміну процедури закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 03.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.05.2025 15:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.06.2025 17:36
Дата виконання рішення Замовником: 10.06.2025 10:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: Прийнято рішення про скасування рішення від 13.05.2025 про відміну процедури закупівлі, а також внесено зміни до тендерної документації та оголошення (продовджено строки подачі пропозицій)
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 56cdf42745374657a86ff02b9105d0db
Заголовок пункту скарги: Щодо відміни процедури закупівлі. Відповідно до пункту 50 Особливостей: Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Щодо відміни процедури закупівлі.
Замовник безпідставно намагається відмінити закупівлю.
Відповідно до пункту 50 Особливостей: Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Зазначаємо, що Замовник самостійно приймає рішення та вживає або не вживає необхідних заходів для виконання своїх повноважень, дотримуючись принципів закупівель. У своєму рішенні та на веб-порталі Уповноваженого органу Замовник не вказав, яке саме порушення законодавства в сфері публічних закупівель сталося та яку норму закону було порушено.
Окремо інформуємо, що у Замовника є можливість оголосити ще одну процедуру закупівлі, якщо у нього наявна потреба в наданні більшої кількості послуг.
Враховуючи вищевикладене, рішення про відміну процедури закупівлі має бути скасованим.

Вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель, встановлені частиною першою статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", зокрема принципи добросовісної конкуренції серед учасників, об'єктивного та неупередженого визначення переможця.
Факт порушених прав підтверджується тим, що ми є учасником відповідної процедури закупівлі. Замовник зловживаючи власними правами незаконно відмінив процедуру закупівлю, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)