• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги незалежного консультанта для здійснення незалежної перевірки на відповідність окремих службовців Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку вимогам законодавства та внутрішніх нормативних документів

Завершена

800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
Період оскарження: 16.04.2025 17:23 - 21.04.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на рішення Уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНАТ КОНСАЛТ»

Номер: 8a1c9cb513314753a4332dbf0a67b6ac
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-16-012232-a.b2
Назва: СКАРГА на рішення Уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНАТ КОНСАЛТ»
Скарга:
СКАРГА ТОВ «ГРАНАТ КОНСАЛТ» (надалі – Скаржник) звертається до Антимонопольного комітету України з приводу неправомірного відхилення його тендерної пропозиції Замовником, що зафіксовано у Протоколі № 6-ЛД-7В від 19.05.2025 року (надалі – Протокол від 19.05.2025). Вважаємо, що рішення Замовника є необґрунтованим, суперечить принципам публічних закупівель, визначеним Законом України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), та умовам власної тендерної документації.
Дата розгляду скарги: 30.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.05.2025 17:03
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 03.06.2025 18:37
Автор: ТОВ ГРАНАТ КОНСАЛТ, Князєв Сергій Володимирович +380506499166 advgarnet@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5625c7e74edb42b1bef8d5a23f691c5b
Заголовок пункту скарги: ТОВ «ГРАНАТ КОНСАЛТ» (надалі – Скаржник) звертається до Антимонопольного комітету України з приводу неправомірного відхилення його тендерної пропозиції Замовником, що зафіксовано у Протоколі № 6-ЛД-7В від 19.05.2025 року (надалі – Протокол від 19.05.2025). Вважаємо, що рішення Замовника є необґрунтованим, суперечить принципам публічних закупівель, визначеним Законом України «Про публічні закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Предмет закупівлі: Послуги незалежного консультанта для здійснення незалежної перевірки на відповідність окремих службовців Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку вимогам законодавства та внутрішніх нормативних документів (ДК 021:2015: 79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління) Ідентифікатор закупівлі в електронній системі: UA-2025-04-16-012232-a
Суть оскарження:
ТОВ «ГРАНАТ КОНСАЛТ» (надалі – Скаржник) звертається до Антимонопольного комітету України з приводу неправомірного відхилення його тендерної пропозиції Замовником, що зафіксовано у Протоколі № 6-ЛД-7В від 19.05.2025 року (надалі – Протокол від 19.05.2025). Вважаємо, що рішення Замовника є необґрунтованим, суперечить принципам публічних закупівель, визначеним Законом України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), та умовам власної тендерної документації.
Обставини справи:
1. Розгляд тендерної пропозиції та вимога про усунення невідповідностей: Тендерна пропозиція ТОВ «ГРАНАТ КОНСАЛТ» була визначена електронною системою закупівель як найбільш економічно вигідна. 16 травня 2025 року (п’ятниця), наприкінці робочого дня, Замовник опублікував повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо поданих Скаржником документів.
2. Зміст вимог Замовника та їх невідповідність Тендерній документації: Вимоги Замовника стосувалися надання додаткової інформації та документів, що не були передбачені чинною Тендерною документацією. Зокрема, вимагалися:
• інформація щодо посад працівників, зазначених у довідці про наявність у складі/штаті працівників з відповідним досвідом;
• додаткове підтвердження досвіду роботи з міжнародними стандартами фінансового регулювання та фінансової етики по кожному працівнику окремо;
• інформація щодо повних назв предмету договорів у відгуках/актах;
• оригінали/електронні/скановані копії відгуків/рекомендаційних листів та/або актів приймання-передачі послуг, що вважалися б окремим підтвердженням надання послуг за п. 2.2.1 Кваліфікаційних критеріїв;
• Гарантійний лист з назвою предмета закупівлі відповідно до оголошення в ЕСЗ.
ТОВ «ГРАНАТ КОНСАЛТ» зазначає, що згідно з Розділом III, пунктом 1.1 Тендерної документації, перелік документів/інформації, що мають бути завантажені учасником, визначено у Додатку 2. Пункт 2.1.1 Додатку 2 передбачає лише надання Довідки Учасника щодо наявності у складі/штаті працівників з певним досвідом, не вимагаючи додаткових відомостей про посади чи детального підтвердження досвіду за міжнародними стандартами по кожному працівнику. Вимога щодо зазначення повної назви предмету договору з розділу «ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ» у відгуках/рекомендаційних листах або актах приймання-передачі послуг є надмірною та не відповідає п. 2.2.1 Тендерної документації, яка передбачає можливість надання копій документів без зазначення комерційної таємниці чи персональних даних. Також, вимога щодо надання Гарантійного листа у певному форматі, коли Тендерна документація (Додаток 1.1) передбачає лише його форму, а не додатковий спосіб надання, є необґрунтованою.
Відповідно до Розділу ІІІ, пункту 1.1 Тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронній формі шляхом заповнення електронних форм та завантаження необхідних документів/інформації/файлів. Розділ ІІІ, пункт ІІ, пункт 3 чітко встановлює, що перелік документів, які вимагаються замовником в тендерній документації, є вичерпним. Отже, вимога додаткових документів або інформації, яка не була передбачена Тендерною документацією, є неправомірною та суперечить принципам публічних закупівель.
3. Неправомірність встановлених строків для усунення невідповідностей: Звертаємо увагу, що вимога про усунення невідповідностей була завантажена Замовником 16 травня 2025 року (п’ятниця) наприкінці робочого дня. Наступний день, 17 травня 2025 року (субота), є вихідним днем. Відповідно до пункту 5 статті 254 Цивільного кодексу України, «Якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день». Таким чином, строк для усунення невідповідностей мав бути продовжений до першого робочого дня, що наступав після вихідних, тобто до 19 травня 2025 року. Це свідчить про порушення Замовником норм чинного законодавства щодо обчислення строків.
4. Спроба надання відповіді та неможливість завантаження: 17 травня 2025 року (субота), який був вихідним днем як для Замовника, так і для Скаржника, ТОВ «ГРАНАТ КОНСАЛТ» підготувало офіційного листа вих. № 170525 від 17.05.2025 року (копія додається), де обґрунтувало незаконність та необґрунтованість висунутих Замовником вимог. Незважаючи на це, функціонал електронної системи закупівель щодо прийому документів вже був відключений, що унеможливило завантаження зазначеного листа в систему. З метою інформування Замовника про свою позицію та обставини, Скаржник негайно направив зазначений лист на офіційну електронну адресу Замовника.
5. Безпідставне відхилення тендерної пропозиції: Незважаючи на своєчасне інформування Замовника про неможливість завантаження документів через технічні обмеження системи та надання обґрунтованої відповіді про незаконність вимог, 19 травня 2025 року (понеділок) Замовник, згідно з Протоколом № 6-ЛД-7В, відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ГРАНАТ КОНСАЛТ». В Протоколі від 19.05.2025 Замовник посилається на невиконання вимог щодо усунення невідповідностей, проігнорувавши як зміст листа Скаржника від 17.05.2025, так і об'єктивні технічні перешкоди.
6. Досвід та кваліфікація Скаржника: ТОВ «ГРАНАТ КОНСАЛТ» є кваліфікованим учасником процедури закупівлі. Директор компанії, Сергій Князєв, володіє значним багаторічним досвідом у сфері надання високоякісних консультаційних послуг, зокрема для державних органів та суб'єктів державного сектору економіки. Крім того, ТОВ «ГРАНАТ КОНСАЛТ» має успішний досвід співпраці зі спеціалістами на умовах цивільно-правових договорів, які спеціалізуються на наданні аналогічних консультаційних послуг, що включають глибокий аналіз та оцінку відповідності вимогам міжнародних стандартів. Цей досвід, серед іншого, охоплює послуги з аналізу та підтвердження відповідності вимогам міжнародних стандартів фінансової звітності та інших релевантних міжнародних норм.
Мотиви звернення до Антимонопольного комітету України:
Дії Замовника щодо висування додаткових, не передбачених Тендерною документацією вимог, а також подальше відхилення тендерної пропозиції Скаржника з підстав, пов'язаних з неможливістю завантаження відповіді через технічні обмеження системи, є порушенням принципів публічних закупівель, а саме:
• Принцип недискримінації учасників: Висунення додаткових вимог, які не були передбачені Тендерною документацією, створює нерівні умови для учасників та обмежує конкуренцію.
• Принцип об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій: Замовник проігнорував обґрунтовані пояснення Скаржника щодо незаконності вимог та технічної неможливості їх виконання в електронній системі.
• Принцип добросовісної конкуренції: Створення штучних перешкод для учасника, який подав найбільш економічно вигідну пропозицію, суперечить меті ефективних публічних закупівель.
На підставі викладеного, керуючись статтями 8, 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Встановити факт порушення Замовником – Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку – вимог Закону України «Про публічні закупівлі» під час проведення процедури закупівлі UA-2025-04-16-012232-a.
3. Скасувати рішення Замовника, оформлене Протоколом № 6-ЛД-7В від 19.05.2025 року, про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГРАНАТ КОНСАЛТ».
4. Зобов'язати Замовника скасувати вимогу про усунення невідповідностей від 16.05.2025 року, як таку, що не відповідає вимогам Тендерної документації та чинному законодавству.
5. Зобов'язати Замовника відновити розгляд тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНАТ КОНСАЛТ».
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на незаконне та необгрунтовне рішення уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо відхилення тендерної пропозиції

Номер: 6d1b45d0985f47bb90c9e8f12a4ec258
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-16-012232-a.c1
Назва: СКАРГА на незаконне та необгрунтовне рішення уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Обґрунтування позиції Скаржника: 1. Виконання вимог тендерної документації: ТОВ «ГРАНАТ КОНСАЛТ» вчасно і повністю виконало всі умови тендерної документації, включаючи подання відповідного обґрунтування аномально низької ціни, яке містило економічні та організаційні аргументи, повністю відповідаючи нормам частини 14 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник, однак, проігнорував ці аргументи без належної мотивації та аналізу, що суперечить принципу обґрунтованості рішень. 2. Безпідставність посилання на норми антикорупційного законодавства: У рішенні Замовника міститься безпідставне посилання на ст. 54 Закону України «Про запобігання корупції». Зазначена норма стосується виключно безоплатного отримання переваг посадовими особами, тоді як Скаржником пропонувалася цілком визначена ціна, яка підлягає оплаті за договором. Застосування цієї норми є неправомірним та свідчить про формальне й упереджене ставлення Замовника. 3. Порушення принципів відкритості, недискримінації та рівноправності: Замовником було порушено принцип рівноправності учасників, оскільки Скаржнику не була надана можливість додатково уточнити чи роз’яснити обґрунтування запропонованої ціни. Крім того, технічні умови тендеру містили взаємовиключні та дискримінаційні вимоги, що створило додаткові штучні бар’єри для потенційних учасників, у тому числі Скаржника. 4. Порушення принципу пропорційності та обґрунтованості рішень: Відхилення пропозиції без належної аргументації Замовником суперечить принципу пропорційності та обґрунтованості, що визначені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не навів жодних конкретних даних чи розрахунків, які б свідчили про неможливість виконання договору за запропонованою Скаржником ціною. 5. Некоректний вибір предмета закупівлі: Скаржник зазначає, що Замовником неправильно обраний код закупівлі ДК 021:2015: 79410000-1, оскільки діяльність НКЦПФР не пов’язана з підприємництвом, а є державно-управлінською. Більш коректним кодом є 75131100-4 — Загальні кадрові послуги для урядових органів державного управління. 6. Відсутність чітких механізмів перевірки кваліфікаційних вимог: Тендерною документацією не передбачено чітких механізмів перевірки заявлених кваліфікаційних критеріїв учасників, що створює передумови для суб'єктивних та упереджених рішень Замовника.
Дата розгляду скарги: 09.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.05.2025 13:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.05.2025 10:18
Дата виконання рішення Замовником: 14.05.2025 11:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Комісії щодо визначення переможцем закупівлі (ТОВ «КПМГ-УКРАЇНА») та відхилення тендерної пропозиції учасника (ТОВ «ГРАНАТ КОНСАЛТ») виконано.
Автор: ТОВ ГРАНАТ КОНСАЛТ, Князєв Сергій Володимирович +380506499166 advgarnet@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5b3f31c7de514ebebd7e3eef5dc903cc
Заголовок пункту скарги: Суть скарги:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 29 квітня 2025 року уповноваженою особою Замовника було прийнято рішення (протокол № 6-ЛД-2В) про дискваліфікацію тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНАТ КОНСАЛТ» через начебто неналежне обґрунтування аномально низької ціни. Скаржник вважає таке рішення незаконним, необґрунтованим та таким, що порушує принципи публічних закупівель, передбачені Законом України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)