-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт адміністративної будівлі
Згідно умов тендерної документації
Завершена
10 598 780.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 52 993.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 52 993.90 UAH
Період оскарження:
15.04.2025 14:23 - 16.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на умови тендерної документації
Номер:
e8718aee62da4307ac4846bff02386fd
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-15-008544-a.b1
Назва:
СКАРГА
на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Оренда техніки Бідлінг СЕТ- ТЕП-кепітал_.pdf 25.04.2025 22:01
- Довідка про наявність МТБ.docx 25.04.2025 22:01
- видаткові на власне обладнання.pdf 25.04.2025 22:01
- Скарга_ТЕП_Кепітал_умови_тд_UA-2025-04-15-008544-a.docx.p7s 25.04.2025 22:01
- Tender-documents-[UA-2025-04-15-008544-a].zip 25.04.2025 22:01
- Скарга_ТЕП_Кепітал_умови_тд_UA-2025-04-15-008544-a.docx 25.04.2025 22:01
- sign.p7s 25.04.2025 22:10
- рішення від 29.04.2025 № 6718.pdf 29.04.2025 17:14
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.05.2025 № 7327.pdf 08.05.2025 11:35
- рішення від 07.05.2025 № 7327.pdf 12.05.2025 18:32
- Пояснення.pdf 01.05.2025 14:57
- Пояснення АМКУ на скаргу.docx 01.05.2025 14:57
- Додаток 1 для учасника зміни.docx 13.05.2025 10:45
- Перелік змін ремонт 05.2025.doc 13.05.2025 10:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.04.2025 20:23
Дата розгляду скарги:
07.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.04.2025 17:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.05.2025 18:32
Дата виконання рішення Замовником:
13.05.2025 10:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7327-р/пк-пз від 07.05.2025 внесено зміни до Тендерної документації, а саме видалено п.15 додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі»
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9fae4ab5da1046058593270564800b91
Заголовок пункту скарги:
Заперечення на умови Тендерної документації щодо огляду об’єкту перед подачею пропозиції:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
КРИВОРІЗЬКИЙ МІСЬКИЙ ВІДДІЛ УПРАВЛІННЯ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ В ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (надалі за текстом Замовник) оприлюднило закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-15-008544-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Капітальний ремонт адміністративної будівлі по пр.Центральний, 40а в м.Кривий Ріг (ДК 021:2015-45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи).
Вважаємо, що деякі умови тендерної документації не відповідають чинному законодавству і є дискримінаційними до Скаржника, як для потенційного учасника процедури закупівлі, який має значний досвід здійсненні робіт відповідними предмету закупівлі.
1. Заперечення на умови Тендерної документації щодо огляду об’єкту перед подачею пропозиції:
1.1. Умови Тендерної документації
Відповідно до пункту 3.5 Тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям згідно з додатком № 1 “Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі” до цієї тендерної документації.
Пунктом 15 Додатку 1 до Тендерної документації визначено, що Учасник перед подачею пропозиції відвідує та оглядає об’єкт, де передбачається виконання обсягів робіт згідно технічних вимог (м. Кривий Ріг, пр. Центральний 40а, адміністративна будівля).
Учасник за 1 робочий день (з 08:00 до 17:00 години) до запланованої дати для відвідання та огляду об’єкту повинен направити на електронну пошту upo_kr@police.gov.ua, лист з інформацією про особу (ПІБ та підтверджуючим документом, що дана особа знаходиться у трудових чи цивільно-правових відносинах з Учасником тендеру), яка буде відвідувати та оглядати об’єкт, для замовлення перепустки.
Огляд об’єкту буде проводитись тільки у робочі дні з 11:00 до 12:00 та 15:00 до 17:00 години.
За результатом відвідування та огляду об’єкту замовником та учасником складається розписка про відсутність претензій один до одного.
Витрати на відвідування об’єкту Учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові чи немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою.
1.2.Дискримінаційність
Умова тендерної документації, про те, що Учасник перед подачею пропозиції відвідує та оглядає об’єкт, жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Разом з тим, Замовник з незалежних від учасника причин може не підписати акт огляду об’єкта, що усуне останнього від участі в закупівлі на користь іншого суб’єкта господарювання, порушуючи принцип недискримінації та добросовісної конкуренції. Нічого не заважає замовнику «не отримати» лист, не оформити перепустку та/або «уникнути» огляду об’єкту потенційним учасником.
Відповідно вимога про надання у складі пропозиції акту обстеження об’єкта за підписом Замовника, в порушення статті 24 Закону, дозволяє встановити особу учасника та впливати на нього різними способами, в т.ч. розголосити про намір таким учасником брати участь у закупівлі, що вплине на цінові пропозиції інших учасників; не підписати акт огляду об’єкта з незалежних від учансника причин тощо. Отже, застосована Замовником вимога про обстеження об’єкта з підписанням акту огляду (довідки) представником Замовника є такою, що порушує статтю 24 Закону і принцип добросовісної конкуренції, визначений статтею 5 Закону.
Крім того, Відповідно до статті 23 Закону, Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Обсяги виконання робіт за предметом даної закупівлі, технічні вимоги до предмету закупівлі вказані в тендерній документації, тож, у разі необхідності, Замовник в силу ст. 23 Закону повинен вказати додаткові характеристики предмета закупівлі у технічних специфікаціях, додавши необхідні креслення, викопіювання та іншу документацію, що нівелює потребу учасника особисто відвідувати об’єкт.
Згідно з Додатком 1 до Тендерної документації сторони повинні лише підтвердити здійснення огляду об’єкту замовника та підписати розписку про відсутність претензій один до одного, тобто сама по собі вимога є незрозумілою і неправомірною. На думку скаржника, вищевказана умова тендерної документації є дискримінаційною і порушує його права та законні інтереси, як потенційного учасника, оскільки її виконання залежить саме від замовника, а не від скаржника, отже обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
Наявність даних дискримінаційних вимоги у Документації порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, оскільки на даний час маючи значний досвід виконання аналогічного роду робіт, він не може підготувати Пропозицію, яка б відповідала дискримінаційним вимогам.
Замовник не обґрунтовує необхідність встановлення у Документації наведених вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Водночас згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Як доказ підтвердження вищевказаної вимоги дискримінаційною, наводимо рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: № 20243-р/пк-пз від 30.10.2020р., № 19212-р/пк-пз від 13.10.2020 р., №7261 -р/пк-пз від 24.05.2023р., №1307 від 06.02.2023, №1089 від 31.01.2023 та безліч інших.
За вищевказаних умов в тендерній документації, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті Учасники, яким Замовник погодить акти обстеження об’єктів та які зможуть надати його в складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до нас та інших Учасників.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вважаємо, що деякі умови тендерної документації не відповідають чинному законодавству і є дискримінаційними до Скаржника, як для потенційного учасника процедури закупівлі, який має значний досвід здійсненні робіт відповідними предмету закупівлі.
1. Заперечення на умови Тендерної документації щодо огляду об’єкту перед подачею пропозиції:
1.1. Умови Тендерної документації
Відповідно до пункту 3.5 Тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям згідно з додатком № 1 “Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі” до цієї тендерної документації.
Пунктом 15 Додатку 1 до Тендерної документації визначено, що Учасник перед подачею пропозиції відвідує та оглядає об’єкт, де передбачається виконання обсягів робіт згідно технічних вимог (м. Кривий Ріг, пр. Центральний 40а, адміністративна будівля).
Учасник за 1 робочий день (з 08:00 до 17:00 години) до запланованої дати для відвідання та огляду об’єкту повинен направити на електронну пошту upo_kr@police.gov.ua, лист з інформацією про особу (ПІБ та підтверджуючим документом, що дана особа знаходиться у трудових чи цивільно-правових відносинах з Учасником тендеру), яка буде відвідувати та оглядати об’єкт, для замовлення перепустки.
Огляд об’єкту буде проводитись тільки у робочі дні з 11:00 до 12:00 та 15:00 до 17:00 години.
За результатом відвідування та огляду об’єкту замовником та учасником складається розписка про відсутність претензій один до одного.
Витрати на відвідування об’єкту Учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові чи немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою.
1.2.Дискримінаційність
Умова тендерної документації, про те, що Учасник перед подачею пропозиції відвідує та оглядає об’єкт, жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Разом з тим, Замовник з незалежних від учасника причин може не підписати акт огляду об’єкта, що усуне останнього від участі в закупівлі на користь іншого суб’єкта господарювання, порушуючи принцип недискримінації та добросовісної конкуренції. Нічого не заважає замовнику «не отримати» лист, не оформити перепустку та/або «уникнути» огляду об’єкту потенційним учасником.
Відповідно вимога про надання у складі пропозиції акту обстеження об’єкта за підписом Замовника, в порушення статті 24 Закону, дозволяє встановити особу учасника та впливати на нього різними способами, в т.ч. розголосити про намір таким учасником брати участь у закупівлі, що вплине на цінові пропозиції інших учасників; не підписати акт огляду об’єкта з незалежних від учансника причин тощо. Отже, застосована Замовником вимога про обстеження об’єкта з підписанням акту огляду (довідки) представником Замовника є такою, що порушує статтю 24 Закону і принцип добросовісної конкуренції, визначений статтею 5 Закону.
Крім того, Відповідно до статті 23 Закону, Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Обсяги виконання робіт за предметом даної закупівлі, технічні вимоги до предмету закупівлі вказані в тендерній документації, тож, у разі необхідності, Замовник в силу ст. 23 Закону повинен вказати додаткові характеристики предмета закупівлі у технічних специфікаціях, додавши необхідні креслення, викопіювання та іншу документацію, що нівелює потребу учасника особисто відвідувати об’єкт.
Згідно з Додатком 1 до Тендерної документації сторони повинні лише підтвердити здійснення огляду об’єкту замовника та підписати розписку про відсутність претензій один до одного, тобто сама по собі вимога є незрозумілою і неправомірною. На думку скаржника, вищевказана умова тендерної документації є дискримінаційною і порушує його права та законні інтереси, як потенційного учасника, оскільки її виконання залежить саме від замовника, а не від скаржника, отже обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
Наявність даних дискримінаційних вимоги у Документації порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, оскільки на даний час маючи значний досвід виконання аналогічного роду робіт, він не може підготувати Пропозицію, яка б відповідала дискримінаційним вимогам.
Замовник не обґрунтовує необхідність встановлення у Документації наведених вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Водночас згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Як доказ підтвердження вищевказаної вимоги дискримінаційною, наводимо рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: № 20243-р/пк-пз від 30.10.2020р., № 19212-р/пк-пз від 13.10.2020 р., №7261 -р/пк-пз від 24.05.2023р., №1307 від 06.02.2023, №1089 від 31.01.2023 та безліч інших.
За вищевказаних умов в тендерній документації, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті Учасники, яким Замовник погодить акти обстеження об’єктів та які зможуть надати його в складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до нас та інших Учасників.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
×
-
Назва доказу:
За вищевказаних умов в тендерній документації, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті Учасники, яким Замовник погодить акти обстеження об’єктів та які зможуть надати його в складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до нас та інших Учасників.
-
Повʼязаний документ:
Tender-documents-[UA-2025-04-15-008544-a].zip
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині (усунути дискримінаційу вимогу про акт обстеження об’єкту) ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати КРИВОРІЗЬКИЙ МІСЬКИЙ ВІДДІЛ УПРАВЛІННЯ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ В ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації на проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Капітальний ремонт адміністративної будівлі по пр.Центральний, 40а в м.Кривий Ріг (ДК 021:2015-45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи) (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-15-008544-a).
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
973f2f68dbc04c64a5b9642680836bf7
Заголовок пункту скарги:
Заперечення на умови Тендерної документації щодо кількісті та номенклатури будівельних машин і механізмів та витрати праці:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2.1 Умови Тендерної документації
У пункті 7 Додатку 2 до Тендерної документації визначено, що розрахунок договірної ціни, що надається у складі тендерної пропозиції, має бути оформлений у відповідності з розділом V. Визначення вартості об’єкта капітального ремонту при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва зі змінами», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 на усі роботи, передбачені даним Додатком. Розрахунок цінової пропозиції також подається у вигляді інформаційної моделі (програмний комплекс АВК-5 або ТК-ИСС або сумісний з ними програмний комплекс).
До розрахунку Договірної ціни, Учасники повинні надати наступні документи:
- Договірна ціна;
- Пояснювальна записка до Договірної ціни;
- Розрахунок за статтями витрат Договірної ціни;
- Локальні кошториси;
- Підсумкові відомості ресурсів;
- Розрахунок загальновиробничих витрат до локальних кошторисів.
До складу цієї ціни Учасник включає прямі, загальновиробничі витрати на капітальний ремонт та реконструкцію об’єкту, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій та прибуток, кошти на сплату податків, збори, обов'язкові платежі.
Договірна ціна, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об`єкту замовлення.
Додатком 2.1. до Тендерної документації передбачено зокрема використання наступних машин та механізмів:
II. Будівельні машини і механізми
Агрегати зварювальні пересувні з бензиновим двигуном, з номінальним зварювальним струмом 250-400 А
Екскаватори одноковшові дизельні на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25 м3
Компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7 ат], подача 2,2 м3/хв
Котки дорожні самохідні гладкі, маса 8 т
Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 т
Машини свердлильні електричні
Молоток відбійний електричний
Навантажувачі одноковшові, вантажопідйомність 1 т
Перевезення грунту до 10 км
Перевезення сміття до 10 км
Перетворювачі зварювальні з номінальним зварювальним струмом 315-500 А
Установка для зварювання ручного дугового [постійного струму]
Разом по розділу II
в тому числі енергоносії
Бензин
Дизельне паливо
Електроенергія
Мастильні матеріали
Гідравлічна рідина
III. Машини, враховані в складі загальновиробничих витрат
Апарат для газового зварювання і різання
Апарат для зварювання поліпропіленових труб діаметром від 16 до 75 мм, потужність 1,5 кВт
Бадді, місткість 2 м3
Вібратори поверхневі
Дрилі електричні
Машини шліфувальні електричні
Насос гідравлічний ручний
Пістолет монтажний
Пальник газопламеневий
Перфоратори електричні
Пилка дискова електрична
Пилосос промисловий
Станок для різання керамічної плитки
Трамбівки пневматичні при роботі від компресора
Шуруповерти
2.2.Дискримінаційність
.
На виконання вищенаведених вимог пункту 1.1. Кваліфікаційний критерій “наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, з урахуванням вимог щодо того, що Кількість та номенклатура будівельних машин і механізмів, що відображені в формі повинні відповідати кількості та номенклатурі будівельних машин і механізмів, які застосовуються учасником відповідно до відомостей ресурсів та технічного завдання (Додаток 2.1) цієї закупівлі, Скаржник надає наступні документи:
1- довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій за формою 1 додатку 1 до ТД, Вих. № 1-008544 від «25» квітня 2025 року
2- документи, що надаються для підтвердження наявного обладнання та матеріально-технічної бази, перелічених у довідці - для залучених – скан-копія ДОГОВОРУ №04/10-1 оренди обладнання (устаткування, машин, обладнання, техніки) від 01.10.2024р
3- документи, що надаються для підтвердження наявного обладнання та матеріально-технічної бази, перелічених у довідці - для власних – видаткові накладні ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.»
Замовник визначає кількість та номенклатуру будівельних машин і механізмів, які застосовуються учасником
При цьому, варто відмітити, що одну і туж роботу можливо виконати із застосуванням різних будівельних машин та механізмів у зв’язку з чим не є зрозумілою мета вказаної Тендерної вимоги.
Наприклад:
замість Агрегати зварювальні пересувні з бензиновим двигуном, з номінальним зварювальним струмом 250-400 А використовувати Зварювальний апарат напівавтоматичний
замість Молоток відбійний електричний використовувати Відбійний молоток пневматичний.
замість Котки дорожні самохідні гладкі, маса 8 т використовувати Каток дорожній HAMM HD 75 К
замість Навантажувачі одноковшові, вантажопідйомність 1 т використовувати Міні навантажувач BOBCAT S250
Більше того, додатком 2.1. визначено розрахунки витрат праці (розділ І).
По даній закупівлі надана відомість ресурсів із витратами труда, які не можуть співпасти в разі застосування підрядником своїх розрахункових параметрів ЗВВ, що буде відхиленням по техзавданню.
При цьому, не враховано, що на розрахунок витрат праці впливає наявність машин та механізмів у власності чи їх оренда. Відповідно у разі застосування інших машин та механізмів зміниться кількість людино-годин, що містяться в розділі 1 додатку 2.1, що призведе до невідповідності пропозиції учасника тендерній документації.
Крім того, використання різних машин та механізмів впливає на розрахунок витрат енергоносіїв.
Тобто, навіть коли потенційний учасник має у вчасності або залучену по договору оренди машини, техніку, обладнання; розраховує ціну пропозиції закупівлі (договірну ціну) згідно з Технічним завданням та у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва зі змінами», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281, застосовуючи свої розрахункові параметри ЗВВ – тендерна пропозиція не буде відповідати в частині показника Підсумкової відомості ресурсів: Витрати праці робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин; Витрати праці робітників, що зайняті керуванням і обслуговуванням автотранспорту при перевезенні грунту та будівельного сміття.
Наявність даних дискримінаційних вимоги у Документації порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, оскільки на даний час маючи значний досвід виконання робіт, маючи підтвердні документи щодо орендних машин, обладнання, устаткування, він не може підготувати Пропозицію, яка б відповідала дискримінаційним вимогам щодо надання «Розрахунок договірної ціни, що надається у складі тендерної пропозиції, має бути оформлений у відповідності з розділом V. Визначення вартості об’єкта капітального ремонту при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва зі змінами», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 на усі роботи, передбачені Додатком 2 до тендерної документації. Договірна ціна робіт з будівництва складається Учасником на основі відомості обсягів робіт (Додаток №2.1 ) технічні, якісні та кількісні характеристики), згідно вимог нормативних документів у сфері ціноутворення у будівництві.», що у свою чергу надасть можливість Замовнику у майбутньому відхилити Пропозицію.
Таким чином, Замовником передбачено виконання робіт, за допомогою, використання конкретних машин та механізмів, та, фактично створено «комфортні» умови для окремого учасника, який або готував кошторисну документацію, або отримав доступ до неї, так як подання тендерної пропозиції зводиться до необхідності подання абсолютно ідентичного кошторису до того, що був затверджений Замовником. Потенційні Учасники, за таких умов не зможуть взяти участь у закупівлі.
Замовник не обґрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають у власності машини та механізми визначені у Додатку 2.1, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації шляхом видалення Розділу І Витрати праці, Розділу ІІ Будівельні машини і механізми, Розділу ІІІ Машини, враховані в складі загальновиробничих витрат та пунктів 337, 338, 339 Енергоносії машин, врахованих в складі загальновиробничих витрат Електроенергія, Мастильні матеріали, Гідравлічна рідина із Додатку 2.1.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника .
Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
У пункті 7 Додатку 2 до Тендерної документації визначено, що розрахунок договірної ціни, що надається у складі тендерної пропозиції, має бути оформлений у відповідності з розділом V. Визначення вартості об’єкта капітального ремонту при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва зі змінами», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 на усі роботи, передбачені даним Додатком. Розрахунок цінової пропозиції також подається у вигляді інформаційної моделі (програмний комплекс АВК-5 або ТК-ИСС або сумісний з ними програмний комплекс).
До розрахунку Договірної ціни, Учасники повинні надати наступні документи:
- Договірна ціна;
- Пояснювальна записка до Договірної ціни;
- Розрахунок за статтями витрат Договірної ціни;
- Локальні кошториси;
- Підсумкові відомості ресурсів;
- Розрахунок загальновиробничих витрат до локальних кошторисів.
До складу цієї ціни Учасник включає прямі, загальновиробничі витрати на капітальний ремонт та реконструкцію об’єкту, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій та прибуток, кошти на сплату податків, збори, обов'язкові платежі.
Договірна ціна, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об`єкту замовлення.
Додатком 2.1. до Тендерної документації передбачено зокрема використання наступних машин та механізмів:
II. Будівельні машини і механізми
Агрегати зварювальні пересувні з бензиновим двигуном, з номінальним зварювальним струмом 250-400 А
Екскаватори одноковшові дизельні на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25 м3
Компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7 ат], подача 2,2 м3/хв
Котки дорожні самохідні гладкі, маса 8 т
Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 т
Машини свердлильні електричні
Молоток відбійний електричний
Навантажувачі одноковшові, вантажопідйомність 1 т
Перевезення грунту до 10 км
Перевезення сміття до 10 км
Перетворювачі зварювальні з номінальним зварювальним струмом 315-500 А
Установка для зварювання ручного дугового [постійного струму]
Разом по розділу II
в тому числі енергоносії
Бензин
Дизельне паливо
Електроенергія
Мастильні матеріали
Гідравлічна рідина
III. Машини, враховані в складі загальновиробничих витрат
Апарат для газового зварювання і різання
Апарат для зварювання поліпропіленових труб діаметром від 16 до 75 мм, потужність 1,5 кВт
Бадді, місткість 2 м3
Вібратори поверхневі
Дрилі електричні
Машини шліфувальні електричні
Насос гідравлічний ручний
Пістолет монтажний
Пальник газопламеневий
Перфоратори електричні
Пилка дискова електрична
Пилосос промисловий
Станок для різання керамічної плитки
Трамбівки пневматичні при роботі від компресора
Шуруповерти
2.2.Дискримінаційність
.
На виконання вищенаведених вимог пункту 1.1. Кваліфікаційний критерій “наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, з урахуванням вимог щодо того, що Кількість та номенклатура будівельних машин і механізмів, що відображені в формі повинні відповідати кількості та номенклатурі будівельних машин і механізмів, які застосовуються учасником відповідно до відомостей ресурсів та технічного завдання (Додаток 2.1) цієї закупівлі, Скаржник надає наступні документи:
1- довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій за формою 1 додатку 1 до ТД, Вих. № 1-008544 від «25» квітня 2025 року
2- документи, що надаються для підтвердження наявного обладнання та матеріально-технічної бази, перелічених у довідці - для залучених – скан-копія ДОГОВОРУ №04/10-1 оренди обладнання (устаткування, машин, обладнання, техніки) від 01.10.2024р
3- документи, що надаються для підтвердження наявного обладнання та матеріально-технічної бази, перелічених у довідці - для власних – видаткові накладні ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.»
Замовник визначає кількість та номенклатуру будівельних машин і механізмів, які застосовуються учасником
При цьому, варто відмітити, що одну і туж роботу можливо виконати із застосуванням різних будівельних машин та механізмів у зв’язку з чим не є зрозумілою мета вказаної Тендерної вимоги.
Наприклад:
замість Агрегати зварювальні пересувні з бензиновим двигуном, з номінальним зварювальним струмом 250-400 А використовувати Зварювальний апарат напівавтоматичний
замість Молоток відбійний електричний використовувати Відбійний молоток пневматичний.
замість Котки дорожні самохідні гладкі, маса 8 т використовувати Каток дорожній HAMM HD 75 К
замість Навантажувачі одноковшові, вантажопідйомність 1 т використовувати Міні навантажувач BOBCAT S250
Більше того, додатком 2.1. визначено розрахунки витрат праці (розділ І).
По даній закупівлі надана відомість ресурсів із витратами труда, які не можуть співпасти в разі застосування підрядником своїх розрахункових параметрів ЗВВ, що буде відхиленням по техзавданню.
При цьому, не враховано, що на розрахунок витрат праці впливає наявність машин та механізмів у власності чи їх оренда. Відповідно у разі застосування інших машин та механізмів зміниться кількість людино-годин, що містяться в розділі 1 додатку 2.1, що призведе до невідповідності пропозиції учасника тендерній документації.
Крім того, використання різних машин та механізмів впливає на розрахунок витрат енергоносіїв.
Тобто, навіть коли потенційний учасник має у вчасності або залучену по договору оренди машини, техніку, обладнання; розраховує ціну пропозиції закупівлі (договірну ціну) згідно з Технічним завданням та у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва зі змінами», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281, застосовуючи свої розрахункові параметри ЗВВ – тендерна пропозиція не буде відповідати в частині показника Підсумкової відомості ресурсів: Витрати праці робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин; Витрати праці робітників, що зайняті керуванням і обслуговуванням автотранспорту при перевезенні грунту та будівельного сміття.
Наявність даних дискримінаційних вимоги у Документації порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, оскільки на даний час маючи значний досвід виконання робіт, маючи підтвердні документи щодо орендних машин, обладнання, устаткування, він не може підготувати Пропозицію, яка б відповідала дискримінаційним вимогам щодо надання «Розрахунок договірної ціни, що надається у складі тендерної пропозиції, має бути оформлений у відповідності з розділом V. Визначення вартості об’єкта капітального ремонту при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва зі змінами», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 на усі роботи, передбачені Додатком 2 до тендерної документації. Договірна ціна робіт з будівництва складається Учасником на основі відомості обсягів робіт (Додаток №2.1 ) технічні, якісні та кількісні характеристики), згідно вимог нормативних документів у сфері ціноутворення у будівництві.», що у свою чергу надасть можливість Замовнику у майбутньому відхилити Пропозицію.
Таким чином, Замовником передбачено виконання робіт, за допомогою, використання конкретних машин та механізмів, та, фактично створено «комфортні» умови для окремого учасника, який або готував кошторисну документацію, або отримав доступ до неї, так як подання тендерної пропозиції зводиться до необхідності подання абсолютно ідентичного кошторису до того, що був затверджений Замовником. Потенційні Учасники, за таких умов не зможуть взяти участь у закупівлі.
Замовник не обґрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають у власності машини та механізми визначені у Додатку 2.1, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації шляхом видалення Розділу І Витрати праці, Розділу ІІ Будівельні машини і механізми, Розділу ІІІ Машини, враховані в складі загальновиробничих витрат та пунктів 337, 338, 339 Енергоносії машин, врахованих в складі загальновиробничих витрат Електроенергія, Мастильні матеріали, Гідравлічна рідина із Додатку 2.1.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника .
Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
×
-
Назва доказу:
підтвердження власного обладнання, машин, механізмів
-
Повʼязаний документ:
видаткові на власне обладнання.pdf
-
-
Назва доказу:
підтвердження орендного обладнання, машин, механізмів
-
Повʼязаний документ:
Оренда техніки Бідлінг СЕТ- ТЕП-кепітал_.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати КРИВОРІЗЬКИЙ МІСЬКИЙ ВІДДІЛ УПРАВЛІННЯ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ В ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації на проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Капітальний ремонт адміністративної будівлі по пр.Центральний, 40а в м.Кривий Ріг (ДК 021:2015-45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи) (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-15-008544-a).