• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт бактеріологічної лабораторії 3-го поверху 5-поверхового лабораторного корпусу Державної установи «Чернігівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» за адресою: м. Чернігів, вул. Любецька 11а (код згідно ЄЗС ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)

Закупівля здійснюється із застосуванням процедури Відкриті торги з особливостями. відповідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178

Завершена

3 837 755.21 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 38 377.55 UAH
Період оскарження: 15.04.2025 13:49 - 24.04.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

оскарження дій замовника щодо неправомірного визначення переможця закупівлі

Номер: c0323b714bb64f58963ca1ce0026d7cd
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-15-007691-a.b1
Назва: оскарження дій замовника щодо неправомірного визначення переможця закупівлі
Скарга:
15.04.2025 через електронну систему публічних закупівель Державною установою "Чернігівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров'я України" (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями за предметом закупівлі: Поточний ремонт бактеріологічної лабораторії 3-го поверху 5-поверхового лабораторного корпусу Державної установи «Чернігівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» за адресою: м. Чернігів, вул. Любецька 11а, ДК 021-2015-45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи, очікуваною вартістю 3 837 755,21 грн. (UA-2025-04-15-007691-а). З метою взяття участі у вказаній закупівлі нами було підготовлено тендерну пропозицію та подано її шляхом заповнення електронних полів та завантаження документів, що вимагалися Замовником відповідно до умов тендерної документації. За результатом проведення електронного аукціону тендерні пропозиції учасників закупівлі були розташовані наступним чином: Найменування учасника Первинна пропозиція Остаточна пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ БАГАТОПРОФІЛЬНЕ ТОВАРИСТВО СОЛОНЬ 3 146 159,78 3 107 782,00 ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" 3 244 683,32 3 145 990,00 ПП СЕМИДАР 3 548 435,77 3 548 435,77 ТОВ "СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ" 3 606 602,76 3 606 602,76 Таким чином за результатом проведеного аукціону пропозиція ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" була визначена другою. Відповідно до частини 9 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Відповідно до п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Керуючись зазначеним вище Замовник приступив до розгляду тендерної пропозиції першого за результатом аукціону учасника - ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ БАГАТОПРОФІЛЬНОГО ТОВАРИСТВО СОЛОНЬ (далі – Учасник 1), під час розгляду якої Замовником були виявлені недоліки тендерної пропозиції та 01.05.2025 в електронній системі закупівель було оприлюднено вимогу про усунення невідповідностей. Протягом наданих 24 годин Учасником 1 було завантажено в електрону систему закупівель відповідні документи. Відповідно до абз. 2 ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або не виправлення учасниками виявлених невідповідностей. Під час повторного розгляду тендерної пропозиції Замовником, пропозицію Учасника 1 визнано такою, що відповідає вимогам тендерної документації та кваліфікаційним критеріям, а тому протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 35 від 02.05.2025 зазначену організацію визначено переможцем закупівлі. Ознайомившись із документами тендерної пропозиції Учасника 1, вважаємо рішення про визнання переможця закупівлі, зафіксоване у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 35 від 02.05.2025 протиправним, а саму пропозицію такою, що підлягала відхиленню. Зазначені недоліки тендерної пропозиції Учасника 1 свідчать про невідповідність такої пропозиції вимогам замовника щодо предмета закупівлі, кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, що встановлені Замовником відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а отже така пропозиція підлягала відхиленню і замовник повинен був перейти до розгляду наступної тендерної пропозиції - пропозиції ТОВ «Чернігів-Буд Гарант», а отже протиправні дії уповноваженої особи Замовника призвели до порушення права нашої організації на розгляд поданої нами тендерної пропозиції, а також принципів здійснення публічних закупівель – відкритість та прозорість на всіх стадіях проведення закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця закупівлі.
Дата розгляду скарги: 19.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.05.2025 14:36
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 22.05.2025 14:34
Автор: ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ", Булавіна Світлана Анатоліївна +380933146355 bud_garant2020@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e81ae86ed1ce4035bade8669cedd8b4a
Заголовок пункту скарги: Неусунення виявлених недоліків тендерної пропозиції у встановлений Замовником строк
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 6 Додатку 1 до тендерної документації учасник у складі пропозиції повинен був надати тендерну пропозицію (за формою встановленою у Додатку 3 до тендерної документації).
На виконання зазначеної вимоги у складі пропозиції Учасника 1 було надано файл «Додаток 3.pdf» який було заповнено не в повному обсязі.
Керуючись п. 43 Особливостей Замовником у вимозі про усунення невідповідностей було зазначено «1. В Додатку 3 до тендерної документації «ФОРМА "ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ"», а саме в абзацах 1 та 2 не вказана назва вашої організації.».
На усунення виявленого недоліку тендерної пропозиції 02.05.2025 Учасником 1 в електронній системі закупівель було оприлюднено файл «Додаток 3.pdf», при ознайомлені з яким нами було встановлено, що зазначений файл містить скановану копію тендерної пропозиції (за формою встановленою у Додатку 3 до тендерної документації), яка по-перше всупереч вимогам Замовника була подана Учасником 1 не на фірмовому бланку, а по-друге не містила посади, прізвища та ініціалів особи, що її підписала.
Наголошуємо, що відповідно до ч. 2 ст. 23 Закону України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію» національні стандарти застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Відповідно до п. 11 гл. 1 розд. II Правил № 1000/5 оформлення реквізитів організаційно-розпорядчої документації та порядок їх розташування здійснюються з урахуванням вимог Національного стандарту України ДСТУ 4163:2020. Так, відповідно до п. 5.22. ДСТУ 4163:2020 підпис має містити назву посади особи, яка підписує документ (у повній формі, якщо документ надрукований не на бланку, у скороченій — на документі, надрукованому на бланку), підпис (окрім електронних документів), ім’я і прізвище.
Виходячи з зазначеного надана на виправлення невідповідностей Учасником 1 тендерна пропозиція (за формою встановленою у Додатку 3 до тендерної документації), що міститься у файлі «Додаток 3.pdf» не відповідає вимогам Замовника (розміщена не на офіційному бланку учасника), не містить обов’язкових реквізитів документа (посади та прізвища та ініціалів особи, що її підписала), а отже взагалі не є документом.
З огляду на вищевикладене Учасником 1 не виконано вимогу Замовника, що зазначено у п. 6 Додатку 1 до тендерної документації, не усунуто виявлені Замовником невідповідності в поданій тендерній пропозиції та не надано належним чином заповнену тендерну пропозицію (за формою встановленою у Додатку 3 до тендерної документації).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 86c5792c9d0a42049316e5aaae48f529
Заголовок пункту скарги: не підтвердження Учасником 1 наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 3 розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації Замовником було встановлено кваліфікаційний критерій – наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та зазначено, що на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
3.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору);
Аналогічним вважається договір на закупівлю послуг за кодом
ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи
3.1.2. не менше 1 копії договору, зазначеного у довідці у повному обсязі;
3.1.3. копії/ю документів/у на підтвердження виконання не менше ніж одного договору зазначеного в наданій Учасником довідці.
3.2.Відгук від Замовника, з обов’язковим зазначенням у ньому:
- номеру, дати та суми договору;
- чи виконано договір в повному обсязі та суму виконання;
- характеристику Учасника за результатами виконаних робіт/послуг;
-контактної особи та контактного номеру телефону Замовника.
Проаналізувавши наявні у складі тендерної пропозиції Учасника 1 документи, Замовником у вимозі про усунення невідповідностей було зазначено «2.4. згідно критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Вами була надана Довідка про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) № 207 від 25.04.2025 р., де вказано два аналогічних договори. Надана інформація не відповідає нашому критерію: - договір № 635 від 14.11.2024р – вказан код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація, замість 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи; - договір № 1 від 09.01.2024 р – це договір підряду, де взагалі ДК 021:2015 не прописаний. 2.5. Наданий Вами Лист- відгук від ТОВ «РЕМ БУД ЕКСПРЕС», який є підрядником не відповідає нашому критерію, так як відгук повинен бути від Замовника. Просимо надати відповідний відгук».
02.05.2025 на виконання зазначеної вище вимоги Учасник 1 додатково до раніше оприлюднений документів тендерної пропозиції завантажив:
- файл «Лист-відгук.pdf» в якому знаходиться Лист-відгук № 16 від 27.06.2024, що підписаний директором ТОВ «РЕМ БУД ЕКСПРЕС» О.І.Загребельним та містить інформацію про виконання умов договору № 01 від 09.01.2024.
- файл «Лист пояснення щодо аналогічних договорів.pdf» в якому знаходиться лист пояснення № 221 від 01.05.2025 щодо підстав відсутності в договорі № 01 від 09.01.2024 зазначеного коду ДК 021:2015 та обґрунтування думки Учасника 1 про нібито відповідність зазначеного договору вимогам Замовника щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
- файл «Довідка аналогични договір.pdf» в якому міститься довідка № 222 від 01.05.2025 про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), яка містить інформацію про договір № 155 від 19.08.2024.
- файл «аналогичний договір 155.pdf» в якому міститься сканована копія договору № 155 від 19.08.2024, сканована копія акту виконаних робіт від 19.08.2024 та сканована копія відгуку № 324 від 09.10.2024.
Відповідно до абз. 2 ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або не виправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Проаналізувавши тендерну пропозиції Учасника 1 із врахуванням внесених ним змін, вважаємо, що Учасником 1 у складі пропозиції не підтверджено наявність досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, а саме:
Оприлюдненою 02.05.2025 довідкою № 222 від 01.05.2025 про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (файл «Довідка аналогични договір.pdf») учасник надав інформацію лише про договір № 155 від 19.08.2024, який Учасник № 1 вважає аналогічним до предмета закупівлі.
Проаналізувавши файл «аналогичний договір 155.pdf» в якому міститься сканована копія договору № 155 від 19.08.2024, сканована копія акту виконаних робіт від 19.08.2024 та сканована копія відгуку № 324 від 09.10.2024, вважаємо що вказані документи не є достатнім підтвердженням наявності досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, адже не дивлячись на код ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи, що зазначений у пункті 1.2. договору № 155 від 19.08.2024, вказані роботи не є аналогічними до предмета закупівлі, що закуповується в рамках цієї закупівлі.
Звертаємо увагу колегії, що поточний (аварійний) ремонт входу в каналізаційний колодязь є послугами, що виконуються на зовні приміщення, в той же час Замовником закуповуються послуги із внутрішнього ремонту приміщення. До того ж надана Учасником 1 договірна ціна до цього договору не містить номера та дати договору, що якого ця договірна ціна відноситься.
До того ж наданий Лист-відгук № 324 від 09.10.2024 не відповідає пп. 3.2 п. 3 розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації Замовника, а саме – не містить зазначення контактної особи Замовника.
Додатково перевіривши документи, що містяться у складі тендерної пропозиції Учасника 1 вважаємо за доцільне наголосити, що в довідці № 207 від 25.04.2025, що була завантажена Учасником 1 в складі тендерної пропозиції до виправлення невідповідностей зазначена інформація про договір № 635 від 14.11.2024 року та договір № 1 від 09.01.2024 року.
Ознайомившись із вказаними договорами та документами на їх виконання вважаємо за доцільне звернути увагу, що договір № 635 від 14.11.2024 року в п. 1.2. Договору як код ДК 021:2015 містить код 45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація. Не погоджуючись із думкою Учасника 1, що викладена ним у файлі «Лист пояснення шодо аноголичних договорів.pdf» вважаємо, що код ДК 021:2015-45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація не відповідає встановленій вимозі Замовника, а саме коду ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи. До того ж код ДК 021:2015-45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація застосовується при закупівлі будівельних робіт, в свою чергу Замовником закуповуються послуги з поточного ремонту.
Також наданий Лист-відгук № 16 від 27.06.2024 не відповідає пп. 3.2 п. 3 розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації Замовника, а саме – не містить зазначення контактної особи Замовника.
Щодо договору № 1 від 09.01.2024 зазначаємо, що в довідці № 207 від 25.04.2025 Учасником 1 зазначено недостовірну інформацію, а саме – вказано код ДК 021:2015 який в договорі не зазначено.
Аналогічно до попереднього договору предметом закупівлі договору № 1 сторонами визначено «Роботи з реконструкції та будівництва бомбосховищ», що по суті є будівельними роботами, хоча у випадку закупівлі UA-2025-04-15-007691-а предметом закупівлі є послуги з поточного ремонту, а отже договір № 1 від 09.01.2024 не відповідає вимогам Замовника ні за кодом ДК 021:2015, ні за предметом закупівлі, а надані договірні ціни не містять номера та дати договору до якого вони складалися, що ставить під сумнів їх належність саме до договору № 1 від 09.01.2024.
Виходячи з зазначеного учасником 1 у складі пропозиції не надано підтвердних документів щодо наявності досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору та не усунуто виявлені Замовником невідповідності у вказаній частині.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 60e113d8e88f446d92ab8d136a894da4
Заголовок пункту скарги: Невідповідність тендерної пропозиції Учасника 1 вимогам до технічної специфікації предмета закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 12 Додатка 2 до Тендерної документації Учасник у складі пропозиції подає розрахунки, в тому числі дефектний акт.
На виконання зазначеної вимоги Учасником 1 у складі пропозиції було надано дефектний акт (файл «Дефектний акт.pdf» завантажений 02.05.2025 та файл «13_ДЦ_ДФ_02-01-01.pdf» завантажений 26.04.2025) у яких обсяги послуг відрізняються від обсягів, що зазначені Замовником у Додатку 2 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі.
Так в оприлюдненому Замовником переліку в рядку 34 Приварювання фланців діаметром 50 мм до сталевих трубопроводів зазначена кількість 2 шт.
В свою чергу в зазначених вище файлах, оприлюднених Учасником 1, в рядку 34 Приварювання фланців діаметром 50 мм до сталевих трубопроводів зазначена кількість -2 шт. (зазначено від’ємне значення).
Виходячи з зазначеного вище Учасником 1 внесено зміни (зменшено) обсяг послуг, що входять до предмета закупівлі.
Наголошуємо, що вказана невідповідність тендерної пропозиції Учасника 1 вимогам тендерної документації не підпадає під дію пункту 43 Особливостей адже призведе до зміни предмету закупівлі, що запропонований учасником у складі його пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір