• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин автомобільний марки А-95- Євро 5 (в талонах номіналом 10 л та 20 л) Дизельне паливо Євро (в талонах номіналом 10 л та 20 л)

Завершена

636 890.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 184.45 UAH
Період оскарження: 15.04.2025 09:59 - 20.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»

Номер: 2d051b323bc340d3b0dc1d3f110140ea
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-15-001853-a.b1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»
Скарга:
Під час здійснення процедури закупівлі замовник допустив прийняття неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ». Таке рішення не відповідає вимогам пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), а також вимогам статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата розгляду скарги: 14.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.05.2025 18:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.05.2025 15:00
Дата виконання рішення Замовником: 20.05.2025 09:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.05.2025 № 7735-р/пк-пз
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 554c78806fea4b95b8065b9e11c5f9dd
Заголовок пункту скарги: Рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є неправомірним.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) бере участь у процедурі закупівлі UA-2025-04-15-001853-a, оголошеній Східним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (далі – Замовник). Тендерну пропозицію ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» подано 22.04.2025. За результатами аукціону, який відбувся 24.04.2025, пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», була визначена найбільш економічно вигідною.
29.04.2025 Замовник опублікував в електронній системі закупівель Протокол від 29.04.2025 № 56/2025, у якому, зокрема, заначив: «[…] надана Учасником ліцензія на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі, не підтверджує можливість суб’єктів господарювання здійснювати роздрібну торгівлю пальним на пропонованих учасником АЗС, не відповідає вимогам щодо предмета закупівлі та не підтверджує можливість виконання умов договору щодо зберігання придбаного замовником пального».
На підставі зазначеного, Замовник прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», а також про оприлюднення в електронній системі закупівель відповідної інформації.

З цього приводу слід зазначити наступне.
Відповідно до умов підпункту 5.2. Переліку документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 1 до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-04-15-001853-a, затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника, Протокол від 15.04.2025 № 54/2025 (далі – Тендерна документація), у складі тендерної пропозиції має бути надана «Достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру. (Надається лише у разі, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду господарської діяльності передбачено законом)».
Згідно з умовами пункту 11 Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до Тендерної документації, встановлено умову: «Достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру. (Надається лише у разі, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду господарської діяльності передбачено законом)».
При цьому, Тендерна документація не місить будь-яких додаткових умов, відповідно до яких учасники мають надати у складі тендерної пропозиції саме ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним та/або ліцензії на право зберігання пального.
На виконання зазначених умов Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», надано чинну, видану ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», Ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі № 990614202400910 (файл «ЛІЦЕНЗІЯ на пальне _з 30.09.2024 по 30.09.2029.pdf»).
Що стосується ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним слід зауважити наступне.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, ввезення на митну територію України, вивезення за межі митної території України, оптової і роздрібної торгівлі пальним, а також посилення боротьби з його незаконним виробництвом та обігом на території України регулюється Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон).
Статтею 41 Закону встановлені види ліцензій, зокрема:
- на право оптової торгівлі пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним;
- на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним;
- на право роздрібної торгівлі пальним;
- на право зберігання пального.
При цьому, згідно з вимогами частини 3 статті 41 Закону, на кожний вид господарської діяльності надається окрема ліцензія, крім випадків, передбачених цим Законом.
Законодавство не встановлює обов’язку для суб’єктів господарювання (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») отримувати ліцензії на право здійснення тих видів діяльності, які відповідними суб’єктами господарювання фактично не здійснюються.
Відповідно до вимог частини 4 статті 29 Закону, суб’єкти господарювання отримують ліцензію на право оптової торгівлі пальним (за відсутності місць оптової торгівлі пальним) - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб’єкта господарювання або місцезнаходженням постійного представництва нерезидента.
Відповідно до зазначеної норми, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має чинну Ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі № 990614202400910.
При цьому, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не має у власності АЗС. Безпосередній відпуск палива на АЗС, які ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» пропонує під час участі у публічних закупівлях, здійснюють власники/орендарі/користувачі таких АЗС, з якими ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має відповідні договірні відносини (див., наприклад, наданий у складі тендерної пропозиції Договір від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25, укладений з ПАТ «УКРНАФТА»).
При цьому, щодо кожної з АЗС, що пропонуються, наявні чинні ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, видані відповідним ліцензіатам.
Що стосується ліцензії на право зберігання пального, слід зазначити, що відповідно до вимог частини 3 статті 28 Закону, суб’єкт господарювання має право зберігати власне пальне та пальне, що належить іншому суб’єкту господарювання, без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідну ліцензію.
Враховуючи наведене, отримання ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, а також ліцензії на зберігання пального, законодавством не передбачено.
Відповідно до вимог частини 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції.
Також частиною 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Відсутність зазначених документів у складі тендерної пропозиції/пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не може бути підставою для її відхилення Замовником.
Крім того, вважаємо, що наведене в Протоколі від 29.04.2025 № 56/2025 твердження Замовника про те, що «[…] надана Учасником ліцензія на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі […] не підтверджує можливість виконання умов договору щодо зберігання придбаного замовником пального», є безпідставним та необґрунтованим, зокрема, з огляду на вимоги частини 3 статті 28 Закону.

Таким чином, при поданні тендерної пропозиції, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» виконало умови Тендерної документації в цій частині у повному обсязі.
Враховуючи наведене, вважаємо, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є безпідставним та неправомірним.
В наслідок таких дій Замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій Замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» неправомірно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами цієї закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника