• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код за ДК 021:2015:71340000-3 — Комплексні інженерні послуги (Розроблення технічної документації щодо інвентаризації земель частини території Криворізької міської територіальної громади)

Торги не відбулися

2 857 140.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 285.70 UAH
Період оскарження: 10.04.2025 14:59 - 15.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: 5486d1e2d2ac4e67989f03634e51934a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-10-010063-a.a1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Фізична особа – підприємець Кравцов Володимир Вікторович ___________________________________________________ 36040 м. Полтава вул. Героїв Сталінграду 4 кв. 137 ІПН 2804502758 тел. 063-858-42-28 вих. № 55/04-25 дата: 30.04.2025рік Антимонопольний Комітети України вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035 Особа, що подає скаргу : Замовник: Ідентифікатор закупівлі: ID: Ідентифікатор плану: ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ «КРАВЦОВ ВОЛОДИМИР ВІКТОРОВИЧ» 36040 м. Полтава вул. Героїв Сталінграду 4 кв. 137 ІПН 2804502758 електронна пошта: zemresurs07@gmail.com телефон +38 063-858-42-28 Департамент регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради 50101, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна, 1 Код ЄДРПОУ 40714755 Телефон/факс: (056)4922425 e-mail: olga_bilonenko@ukr.net$ UA-2025-04-10-010063-a c1766af5cfa74ee79a3693f80f996b69 UA-P-2025-04-10-002004-a Дата коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника 25.04.2025 року СКАРГА на дії Замовника Замовником торгів було розпочато процедуру закупівлі за кодом « ДК 021:2015:71340000-3 — Комплексні інженерні послуги (Розроблення технічної документації щодо інвентаризації земель частини території Криворізької міської територіальної громади)», ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-10-010063-a. ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ «КРАВЦОВ ВОЛОДИМИР ВІКТОРОВИЧ» виявив бажання взяти участь у відповідному тендері, подав тендерну пропозицію та прийняв участь в аукціоні. За результатами аукціону ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ «КРАВЦОВ ВОЛОДИМИР ВІКТОРОВИЧ» посів перше місце з пропозицією у сумі 1 724 250,00 грн. 23.04.2025 року Замовником було розміщено повідомлення про усунення недоліків : «Шановиний учаснику, ФОП Кравцов Володимир Вікторович! Відповідно до п. 43 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», зі змінами та доповненнями, (далі – Постанова) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник звертається з вимогою щодо усунення виявлених невідповідностей, а саме: Розділ 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі» (Додаток 3 до ТД): 1) п.2 на вимогу цього пункту Учасником надано Тендерна форма «Тендерна (цінова) пропозиція» у вигляді Додатку 1 до ТД, яку підтверджено кошторисом вартості надання послуг складеного відповідно до порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2019 року №476, насамперед даний Порядок не визначає вартість послуг з «Розроблення технічної документації щодо інвентаризації земель частини території Криворізької міської територіальної громади». Кошторис вартості надання послуги, щодо предмету закупівлі, основою якого є вишукувальні роботи, необхідно розраховувати на підставі розділу ІІІ «Визначення кошторисної вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт із застосуванням збірників цін» Настанови з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво (далі – Настанова), затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 31.12.2021 №374. Також, слід зауважити, що згідно п.4.1 Настанови за умови неможливості визначити вартість проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт за розділами ІІ та ІІІ цієї Настанови розрахунок кошторисної вартості зазначених робіт здійснюють за калькуляційним методом шляхом складання кошторису за формою, наведеною в додатку 5 цієї Настанови. Враховуючи вищевикладене, Учаснику надати кошторис вартості надання послуги, який підтвердить Тендерну форму «Тендерна (цінова) пропозиція» у вигляді Додатку 1 до ТД . 2) п.п. 4.10 Учасником не надано документи що підтверджують надання гарантії захисту прав замовників документації із землеустрою та третіх осіб відповідно до Розділу VI ст. 611 Закону України «Про землеустрій» - надати скан-копію договору обов’язкового страхування, дія якого не повинна бути призупинена раніше ніж визначений у цій тендерній документації строк надання послуги; 3 ) п.п. 5.1 «Документальне підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання предмету закупівлі (у т.ч. приміщення, будівлі, склади, техніки, механізмів, транспортних засобів тощо), враховуючи розділ ІІ наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою», в якій виявлено невідповідність, а саме в частині неповного надання переліку обладнання, яке вимагалось та надання документів на право користування: - у т.ч. приміщення, будівлі, склади, техніки, механізмів, транспортних засобів тощо (Учасником не надано жодної інформації); - приймачі супутникового обладнання GPS геодезичного призначення - не менше 4 одиниць (учасником згідно наданої довідки від 17.04.2025 №33/04-25 надано тільки 2 одиниці приймачів супутникового обладнання GPS, що невідповідає вимозі Замовника та надано договори позички б/н від 17.04.2025, по кожному приймачу окремо, в яких містяться технічні помилки, за якими зміст умов договору не відповідає предмету договору, в частині найменування обладнання переданого у користування Учаснику. Також положення зазначених договорів позички містять умови, які передбачають обов’язок користувача повернути приймач в будь-який момент на вимогу позичкодавця, що становить обгрунтовані сумніви в можливості виконання послуг щодо предмету закупівлі Учасником у визначені у тендерній документації строки). - офісна техніка, у тому числі: ……………. принтери - не менше 4 одиниць; (учасником згідно наданої довідки від 17.04.2025 №33/04-25 не надано жодної інформацію щодо наявності зазначеного обладнання) Учасник має усунути дану невідповідність та надати довідку про наявність вищевказаного обладнання в необхідній кількості, обсязі та підтвердити права користування (власність або оренда або інше) протягом строку виконання предмету закупівлі. 4) п.п. 5.2 «Документальне підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід - надати розпорядчий документ учасника, яким призначений відповідальним за якість робіт із землеустрою, геодезії сертифікованим інженером-землевпорядником, сертифікованим інженером-геодезистом (у повному обсязі) (п.п.п.3 п.5.2). 5) п.п.5.3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» на підтвердження досвіду Учасником надано договір субрідряду №03/24 на надання землевпорядних послуг від 10.09.2024, акт приймання – передачі наданих послуг до Договору субпідряду 03/24 від 10.09.2024р. Зазначаємо, що предметом вказаного договору субпідряду №03/24 (надалі – Договір) є надання геодезичних та землевпорядних послуг з проведення державної інвентаризації земель Миколаївської області площею 388,9200 га. Згідно.2.1 Договору, вартість послуг за даним Договором є договірною і становить 10 000,00 (десять тисяч гривень 00 копійок), без ПДВ. Згідно п.5.2 договору, субпідрядник зобов’язується: а) дотримуватись законодавства України, що регулює земельні відносини, а також державних стандартів, норм і правил при виконанні вищезазначених робіт; б) інформувати замовника про хід надання послуг (здійснюється за запитом Замовника) в) виконувати всі умови договору. З огляду на вказане, повідомляємо, відповідно до пунктів 12 і 13 Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 червня 2019 р. № 476, роботи з інвентаризації земель, державної інвентаризації земель та земельних ділянок включають обстежувальні, топографо-геодезичні та проектно-вишукувальні роботи, складення і оформлення технічної документації в паперовій та електронній формі, складення електронного документа. Обстежувальні роботи включають збір та аналіз виконавцем вихідних даних для проведення інвентаризації земель, державної інвентаризації земель та земельних ділянок, складення робочого інвентаризаційного плану. Це передбачає не лише збір даних, а й їх аналіз, систематизацію та юридичне оформлення результатів. Предметом наданого договору субпідряду №03/24 є лише «надання геодезичних та землевпорядних послуг», та вимагає від субпідрядника лише загальні зобов’язання (дотримання законів, інформування замовника). Таким чином, наданий документ підтверджує досвід у окремому етапі інвентаризації, але не відповідає комплексному характеру закупівлі, де основним результатом має стати саме розроблення технічної документації щодо інвентаризації земель. Крім того, вартість робіт за договором субпідряду (10 000 грн без ПДВ для площі 388,92 га) є незначною порівняно з масштабами закупівлі. Це вказує на відсутність досвіду учасника у виконанні комплексної роботи, де критично важливими є організація ресурсів, управління термінами та забезпечення відповідності документації діючим вимогам. Тобто це не є еквівалентом досвіду створення технічної документації щодо інвентаризації земель. Слід також зауважити, що з наданих матеріалів не можливо визначити, чи виконано в повному обсязі умови договору головного виконавця (ТОВ «ТЕРРА АЛЬЯНС»). Враховуючи вищесказане, Договір субпідряду №03/24 від 10.09.2024 не відповідає критерію аналогічності, оскільки не охоплює ключових етапів робіт, визначених Порядком проведення інвентаризації земель, і не підтверджує компетенцій учасника у створенні технічної документації. Для участі в закупівлі необхідний досвід саме у повноцінній реалізації аналогічних робіт, а не окремих його компонентів. Учаснику - надати Довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного(их) договору(ів) (не менше одного виконаного договору), з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній ТД, відповідно до яких загальний обсяг виконаних послуг по розробленню технічної документація із землеустрою щодо інвентаризації земель складає не менше 137,94 га. (аналогічним договором буде вважатись виконання послуг з розроблення технічної документація із землеустрою щодо інвентаризації земель) та копію(ї) кожного договору(ів), зазначених в даній Довідці» 24.04.2025 року ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ «КРАВЦОВ ВОЛОДИМИР ВІКТОРОВИЧ» завантажив всі необхідні документи для усунення недоліків, які вимагав Замовник та які передбачені тендерною Документацією, Особливостями та Законом. 25.04.2025 року Протокольним рішенням Уповноваженої особи № 6 Замовником було відхилено тендерну пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЕЦЯ «КРАВЦОВА ВОЛОДИМИРА ВІКТОРОВИЧА» в якому зазначено: «Відповідно до пункту 41 Особливостей, розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Відповідно до ч.І статті 29 Закону оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону. Частиною 9 статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Відповідно до частини 9 статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або не виправлення учасниками виявлених невідповідностей. На виконання вимог пункту 43 Особливостей замовником 23.04.2025 було оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.Учасник ФОП Кравцов Володимир Вікторович не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме: Розділ 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі» (Додаток 3 до ТД): 1) п.2 на вимогу цього пункту «Учаснику надати кошторис вартості надання послуги, який підтвердить Тендерну форму «Тендерна (цінова) пропозиція» у вигляді Додатку 1 до ТД». Ціна тендерної пропозиції Учасника означає суму, за яку Учасник має намір виконати весь обсяг послуг, передбачений в технічному завданні Замовника (Додаток2 до ТД). Учасником 24.04.2025 з метою виправлення невідповідності надано Кошторис на виконання робіт за формою №3-П, в якому відсутній перелік послуг, які будуть виконуватись, також кількість працівників та найменування посад виконавців (виробничий персонал) не відповідають наданій інформації у Довідці в довільній формі про наявність в Учасника (на постійній основі), працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідні для виконання Договору про закупівлю вих. № 30/04-25 від 17.04.2025рік. 2) п.п.5.3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Учасник протягом 24 годин не надав довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного(их) договору(ів) (не менше одного виконаного договору), з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній ТД, відповідно до яких загальний обсяг виконаних послуг по розробленню технічної документація із землеустрою щодо інвентаризації земель складає не менше 137,94 га. (аналогічним договором буде вважатись виконання послуг з розроблення технічної документація із землеустрою щодо інвентаризації земель) та копію(ї) кожного договору(ів), зазначених в даній Довідці». ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ «КРАВЦОВ ВОЛОДИМИР ВІКТОРОВИЧ» не погоджується з рішенням Замовника, вважає його неаргументованим та незаконним з таких підстав. 1. Щодо складення кошторису на надання послуг. Відповідно до пункту 1 частини 1 Розділу III «Тендерної документації», тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Тендерна пропозиція повинна складатися з: 1) Тендерної (цінової) пропозиції Учасника за формою згідно Додатку 1 до ТД, яку підтвердити кошторисом вартості надання послуги. Додаток № 1 до Тендерної документації викладений в настпній редакції : « Тендерна (цінова) пропозиція Повне найменування Учасника _______________________________________________________________________________________ Адреса (юридична та поштова (фактичне місцезнаходження) _______________________________________________________________________________________ Телефон /факс, електронна адреса__________________________________________________________________________________ Особа, яка уповноважена на підписання документів у складі тендерної пропозиції (посада, прізвище, ім’я, по батькові, контактні телефони (бажано вказати мобільний телефон), е-mail) _______________________________________________________________________________________ Код ЄДРПОУ___________________________________________________________________________ Реквізити банку/банків (номер рахунку (у разі наявності), найменування банку та його код МФО), у якому (яких) обслуговується учасник: ______________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ Предмет закупівлі: Код за ДК 021:2015: 71340000-3 — Комплексні інженерні послуги (Розроблення технічної документації щодо інвентаризації земель частини території Криворізької міської територіальної громади) Тендерна (цінова) пропозиції становить ____________________________________ гривень з ПДВ* (вказується цифрами та словами з двома знаками після коми) *У разі надання пропозиції учасником що не є платником ПДВ або якщо предмет закупівлі не обкладається ПДВ, така пропозиція надається без врахування ПДВ та зазначається тендерна (цінова) пропозиція без ПДВ, про що Учасником робиться відповідна позначка. Ми зобов’язуємося дотримуватись положень цієї тендерної пропозиції протягом ___ днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Ми зобов’язуємося у випадку прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з нашою організацією у строк, що не перевищує 4 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, подати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, в тому числі документи, що визначені тендерною документацією на зазначену вище закупівлю. Ми зобов’язуємось дотримуватись вимог рішення Ради національної безпеки і оборони України від 22 лютого 2023 року «Про застосування секторальних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) до фінансових установ Російської Федерації», введеним в дію Указом Президента від 22.02.2023 №89/2023. Ми погоджуємося з умовами, що ви можете відхилити нашу чи всі тендерні пропозиції та розуміємо, що ви не обмежені у прийнятті будь-якої іншої пропозиції з більш вигідними для вас умовами. Якщо наша організація буде визнана переможцем, ми беремо на себе зобов’язання підписати договір про закупівлю у строк не раніше ніж через 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю і не пізніше ніж через 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір відповідно до вимог тендерної документації та нашої пропозиції, та виконати усі умови договору. До того часу, поки не буде підписано договір, наша тендерна пропозиція з Вашим повідомленням про намір укласти договір будуть означати домовленість між нами про укладання договору. Посада, прізвище, ініціали, власноручний підпис уповноваженої особи Учасника, завірені печаткою ( у разі її використання) “ ____” _________ 2025 р. Примітки: Учасник – фізична особа та фізична особа-підприємець складає за цією ж формою, але від імені першої особи ». Відповідно до пункту 28 Особливостей встановлено, зокрема, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Відповідно до пункту 44 Особливостей передбачено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту. У переліку документів та/або інформації, які подаються Учасником/Переможцем процедури закупівлі (Додаток № 3 до тендерної пропозиції ) також не міститься форма по якій повинен бути складений кошторис. Мною вперше було подано Цінову пропозицію за вих. № 28/04-25 від 16.04.2025рік, яка містила додаток, а саме кошторис вартості надання послуги складено відповідно до Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2019 року № 476. Та вдруге вже надано інший кошторис на виконання вимог щодо усунення недоліків. Звертаю увагу антимонопольного комітету України, на той факт, що умовами тендерної документації не передбачено жодної форми складення кошторису, тобто Замовник надав право учаснику складати кошторис в довільній формі, а вже в процесі розгляду тендерної пропозиції розпочав вигадувати нові вимоги до кошторису. З метою виконання вищевказаної вимоги Замовника, Мною – «ФОП Кравцовим В.В.» було надано кошторис на виконання робіт вперше та вдруге і завантажено на тендерний майданчик. Вищевказані форма кошторису відповідає вимогам Закону Тендерній документації та Особливостям. (Схожі висновки зроблені в Рішенні від 22.12.2021 № 28198 ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ). 2. Щодо надання аналогічного договору. Пунктом 5.3 частини 1 Додатку 3 до тендерної документації передбачено, що учасник повинен надати : «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів): Довідка в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного(их) договору(ів) (не менше одного виконаного договору), з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній ТД, відповідно до яких загальний обсяг виконаних послуг по розробленню технічної документація із землеустрою щодо інвентаризації земель складає не менше 137,94 га. (аналогічним договором буде вважатись виконання послуг з розроблення технічної документація із землеустрою щодо інвентаризації земель) В складі тендерної пропозиції Учасник надає копію(ї) кожного договору(ів), зазначених в даній Довідці. Копія(ї) договору(ів) повинна бути надана в повному обсязі з усіма додатками до нього, в т.ч. з актом (актами) приймання-передачі наданих послуг, що свідчать про виконання зазначеного договору (інформація, що становить комерційну таємницю може бути обмежена для перегляду). При наданні документів конфіденційна інформація (зокрема, суми/вартість) може бути прихована (зачернена)». Мною на виконання вищевказаних вимог тендерної документації було надано Договір субпідряду №03/24 на надання землевпорядних послуг від 10 вересня 2024 року. Вищевказаний аналогічний договір, в повній мірі відповідає умовам тендерної документації. Предметом договору є «надання геодезичних та землевпорядних послуг з проведення державної інвентаризації земель на території Миколаївській області площею 388.9200 га». Відповідно до п.2 ПОРЯДОКУ проведення інвентаризації земель, затвердженого Кабінетом Міністрів України №476 від 05.06.2019 року інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об’єктів землеустрою, їх меж, розмірів, правового статусу, формування земельних ділянок, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення Державного земельного кадастру, виявлення та виправлення помилок у відомостях Державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. У статті 626 Цивільного кодексу України, зазначено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Частина 1 статті 627 ЦК України, встановлює , що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контраген та та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Відповідно до статті 632 ЦК України, ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін, якщо ціна у договорі не встановлена і не може бути визначена виходячи з його умов, вона визначається виходячи із звичайних цін, що склалися на аналогічні товари, роботи або послуги на момент укладення договору. Предмет договору субпідряду 03/24 від 10.09.2024р. в якому зазначено «..проведення державної інвентаризації земель..» включає в себе весь комплекс робіт з інвентаризації земель відповідно до п. 12,13 ПОРЯДОКУ проведення інвентаризації земель, затвердженого Кабінетом Міністрів України №476 від 05.06.2019 року. Зазначаємо, що сторони в своєму договорі не зобов’язані прописувати та перелічувати все, що включає в себе поняття «інвентаризація земель». Твердження Замовника щодо того, що вартість робіт за договором субпідряду (10 000 грн без ПДВ для площі 388,92 га) є незначною порівняно з масштабами закупівлі і що це вказує на відсутність досвіду учасника у виконанні комплексної роботи, де критично важливими є організація ресурсів, управління термінами та забезпечення відповідності документації діючим вимогам є необгрунтованим. Нормативно-правовими актами наразі не передбачено державних фіксованих чи регульованих цін при формуванні кошторису та ціни на землевпорядні послуги, сторони вільні у визначенні ціни договору, атому ФОН Кравцов та ТОВ «ТЕРРА АЛЬЯНС» було вказано ціну, виходячи зі звичайних цін, які склалися на ринку землевпорядних послуг (п. 1 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Міністерства фінансів України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 квітня 2016 року №83/411/625 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Державного комітету України по земельних ресурсах; ч. 1 ст. 10 Закону України «Про ціни і ціноутворення»; ст.632 Цивільного кодексу України). Ціна аналогічного договору ніяким чином не вказує на відсутність досвіду учасника у виконанні комплексної роботи, а організація ресурсів, управління термінами та забезпечення відповідності документації діючим вимогам гарантується документально підтвердженою фінансовою спроможністю, яка і була надана учасником в тендерній пропозиції. Також, зазначаємо, що договір субпідряду №03/24 від 10.09.2024р. є виконаним в повній мірі, що підтверджується актом наданих послуг від 02.12.2024. У зв’язку з цим ФОП Кравцов В.В надав аналогічний договір, який повністю відповідає умовам тендерної документації. Таким чином, ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ «КРАВЦОВ ВОЛОДИМИР ВІКТОРОВИЧ», всі необхідні документи, які вимагав Замовник та які відповідають вимогам тендерної документації Закону та особливостям. Вважаємо, що Замовник порушує, передбачені статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 3)об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій учасників, а саме – не визнавши ФІЗИЧНУ ОСОБУ – ПІДПРИЄМЦЯ «КРАВЦОВА ВОЛОДИМИРА ВІКТОРОВИЧА» Переможцем процедури закупівлі, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Таким чином, Замовник повинен був визнати Переможцем процедури закупівлі ФІЗИЧНУ ОСОБУ – ПІДПРИЄМЦЯ «КРАВЦОВА ВОЛОДИМИРА ВІКТОРОВИЧА» під час проведення відкритих торгів (з особливостями), ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-10-010063-a, що свідчить про порушення Замовником основних принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Зважаючи на викладене, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО ВАС: 1. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-10-010063-a); 2. Зобов’язати Департамент регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради (50101, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна, 1, код ЄДРПОУ 40714755) скасувати протокольне рішення прийняте уповноваженою особою від 25.04.2025 року № 6 яким відхилено пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ «КРАВЦОВА ВОЛОДИМИРА ВІКТОРОВИЧА» подану на закупівлю послуг: Код за ДК 021:2015:71340000-3 — Комплексні інженерні послуги (Розроблення технічної документації щодо інвентаризації земель частини території Криворізької міської територіальної громади), (ідентифікатор закупівлі - UA-2025-04-10-010063- а). Додатки: 1) Протокольне рішення прийняте уповноваженою особою від 25.04.2025 року № 6 яким відхилено пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ «КРАВЦОВА ВОЛОДИМИРА ВІКТОРОВИЧА»; 2) Кошторис за формою 3 – П Завантажений на виконання вимоги Замовника про усунення недоліків; 3) Лист - пояснення щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору за вих. № 158/04 від 24.04.2025р. 4) Договір субпідряду №03/24 на надання землевпорядних послуг від 10 вересня 2024 року. 5) Рішення від 22.12.2021 № 28198 ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ. Фізична особа - підприємець ______ Володимир КРАВЦОВ 30.04.2025 рік
Дата розгляду скарги: 13.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.05.2025 16:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.05.2025 13:16
Дата виконання рішення Замовником: 29.05.2025 09:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порушення усунуті, згідно рішення АМКУ
Автор: ФОП Кравцов Володимир Вікторович, Кравцов Володимир Вікторович +380638584228 zemresurs07@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3ebb53287bd74e77865daf15a76645f0
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на дії Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Фізична особа – підприємець
Кравцов Володимир Вікторович
___________________________________________________
36040 м. Полтава вул. Героїв Сталінграду 4 кв. 137 ІПН 2804502758
тел. 063-858-42-28

вих. № 55/04-25
дата: 30.04.2025рік


Антимонопольний Комітети України
вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035
Особа, що подає скаргу :











Замовник:












Ідентифікатор закупівлі:

ID:

Ідентифікатор плану: ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ
«КРАВЦОВ ВОЛОДИМИР ВІКТОРОВИЧ»
36040 м. Полтава вул. Героїв Сталінграду 4 кв. 137 ІПН 2804502758
електронна пошта: zemresurs07@gmail.com
телефон +38 063-858-42-28




Департамент регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради

50101, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна, 1
Код ЄДРПОУ 40714755
Телефон/факс:
(056)4922425
e-mail: olga_bilonenko@ukr.net$



UA-2025-04-10-010063-a

c1766af5cfa74ee79a3693f80f996b69

UA-P-2025-04-10-002004-a

Дата коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника
25.04.2025 року



СКАРГА
на дії Замовника
Замовником торгів було розпочато процедуру закупівлі за кодом « ДК 021:2015:71340000-3 — Комплексні інженерні послуги (Розроблення технічної документації щодо інвентаризації земель частини території Криворізької міської територіальної громади)», ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-10-010063-a.
ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ «КРАВЦОВ ВОЛОДИМИР ВІКТОРОВИЧ» виявив бажання взяти участь у відповідному тендері, подав тендерну пропозицію та прийняв участь в аукціоні.
За результатами аукціону ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ «КРАВЦОВ ВОЛОДИМИР ВІКТОРОВИЧ» посів перше місце з пропозицією у сумі 1 724 250,00 грн.
23.04.2025 року Замовником було розміщено повідомлення про усунення недоліків : «Шановиний учаснику, ФОП Кравцов Володимир Вікторович! Відповідно до п. 43 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», зі змінами та доповненнями, (далі – Постанова) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник звертається з вимогою щодо усунення виявлених невідповідностей, а саме: Розділ 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі» (Додаток 3 до ТД): 1) п.2 на вимогу цього пункту Учасником надано Тендерна форма «Тендерна (цінова) пропозиція» у вигляді Додатку 1 до ТД, яку підтверджено кошторисом вартості надання послуг складеного відповідно до порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2019 року №476, насамперед даний Порядок не визначає вартість послуг з «Розроблення технічної документації щодо інвентаризації земель частини території Криворізької міської територіальної громади». Кошторис вартості надання послуги, щодо предмету закупівлі, основою якого є вишукувальні роботи, необхідно розраховувати на підставі розділу ІІІ «Визначення кошторисної вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт із застосуванням збірників цін» Настанови з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво (далі – Настанова), затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 31.12.2021 №374. Також, слід зауважити, що згідно п.4.1 Настанови за умови неможливості визначити вартість проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт за розділами ІІ та ІІІ цієї Настанови розрахунок кошторисної вартості зазначених робіт здійснюють за калькуляційним методом шляхом складання кошторису за формою, наведеною в додатку 5 цієї Настанови. Враховуючи вищевикладене, Учаснику надати кошторис вартості надання послуги, який підтвердить Тендерну форму «Тендерна (цінова) пропозиція» у вигляді Додатку 1 до ТД . 2) п.п. 4.10 Учасником не надано документи що підтверджують надання гарантії захисту прав замовників документації із землеустрою та третіх осіб відповідно до Розділу VI ст. 611 Закону України «Про землеустрій» - надати скан-копію договору обов’язкового страхування, дія якого не повинна бути призупинена раніше ніж визначений у цій тендерній документації строк надання послуги; 3 ) п.п. 5.1 «Документальне підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання предмету закупівлі (у т.ч. приміщення, будівлі, склади, техніки, механізмів, транспортних засобів тощо), враховуючи розділ ІІ наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою», в якій виявлено невідповідність, а саме в частині неповного надання переліку обладнання, яке вимагалось та надання документів на право користування: - у т.ч. приміщення, будівлі, склади, техніки, механізмів, транспортних засобів тощо (Учасником не надано жодної інформації); - приймачі супутникового обладнання GPS геодезичного призначення - не менше 4 одиниць (учасником згідно наданої довідки від 17.04.2025 №33/04-25 надано тільки 2 одиниці приймачів супутникового обладнання GPS, що невідповідає вимозі Замовника та надано договори позички б/н від 17.04.2025, по кожному приймачу окремо, в яких містяться технічні помилки, за якими зміст умов договору не відповідає предмету договору, в частині найменування обладнання переданого у користування Учаснику. Також положення зазначених договорів позички містять умови, які передбачають обов’язок користувача повернути приймач в будь-який момент на вимогу позичкодавця, що становить обгрунтовані сумніви в можливості виконання послуг щодо предмету закупівлі Учасником у визначені у тендерній документації строки). - офісна техніка, у тому числі: ……………. принтери - не менше 4 одиниць; (учасником згідно наданої довідки від 17.04.2025 №33/04-25 не надано жодної інформацію щодо наявності зазначеного обладнання) Учасник має усунути дану невідповідність та надати довідку про наявність вищевказаного обладнання в необхідній кількості, обсязі та підтвердити права користування (власність або оренда або інше) протягом строку виконання предмету закупівлі. 4) п.п. 5.2 «Документальне підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід - надати розпорядчий документ учасника, яким призначений відповідальним за якість робіт із землеустрою, геодезії сертифікованим інженером-землевпорядником, сертифікованим інженером-геодезистом (у повному обсязі) (п.п.п.3 п.5.2). 5) п.п.5.3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» на підтвердження досвіду Учасником надано договір субрідряду №03/24 на надання землевпорядних послуг від 10.09.2024, акт приймання – передачі наданих послуг до Договору субпідряду 03/24 від 10.09.2024р. Зазначаємо, що предметом вказаного договору субпідряду №03/24 (надалі – Договір) є надання геодезичних та землевпорядних послуг з проведення державної інвентаризації земель Миколаївської області площею 388,9200 га. Згідно.2.1 Договору, вартість послуг за даним Договором є договірною і становить 10 000,00 (десять тисяч гривень 00 копійок), без ПДВ. Згідно п.5.2 договору, субпідрядник зобов’язується: а) дотримуватись законодавства України, що регулює земельні відносини, а також державних стандартів, норм і правил при виконанні вищезазначених робіт; б) інформувати замовника про хід надання послуг (здійснюється за запитом Замовника) в) виконувати всі умови договору. З огляду на вказане, повідомляємо, відповідно до пунктів 12 і 13 Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 червня 2019 р. № 476, роботи з інвентаризації земель, державної інвентаризації земель та земельних ділянок включають обстежувальні, топографо-геодезичні та проектно-вишукувальні роботи, складення і оформлення технічної документації в паперовій та електронній формі, складення електронного документа. Обстежувальні роботи включають збір та аналіз виконавцем вихідних даних для проведення інвентаризації земель, державної інвентаризації земель та земельних ділянок, складення робочого інвентаризаційного плану. Це передбачає не лише збір даних, а й їх аналіз, систематизацію та юридичне оформлення результатів. Предметом наданого договору субпідряду №03/24 є лише «надання геодезичних та землевпорядних послуг», та вимагає від субпідрядника лише загальні зобов’язання (дотримання законів, інформування замовника). Таким чином, наданий документ підтверджує досвід у окремому етапі інвентаризації, але не відповідає комплексному характеру закупівлі, де основним результатом має стати саме розроблення технічної документації щодо інвентаризації земель. Крім того, вартість робіт за договором субпідряду (10 000 грн без ПДВ для площі 388,92 га) є незначною порівняно з масштабами закупівлі. Це вказує на відсутність досвіду учасника у виконанні комплексної роботи, де критично важливими є організація ресурсів, управління термінами та забезпечення відповідності документації діючим вимогам. Тобто це не є еквівалентом досвіду створення технічної документації щодо інвентаризації земель. Слід також зауважити, що з наданих матеріалів не можливо визначити, чи виконано в повному обсязі умови договору головного виконавця (ТОВ «ТЕРРА АЛЬЯНС»). Враховуючи вищесказане, Договір субпідряду №03/24 від 10.09.2024 не відповідає критерію аналогічності, оскільки не охоплює ключових етапів робіт, визначених Порядком проведення інвентаризації земель, і не підтверджує компетенцій учасника у створенні технічної документації. Для участі в закупівлі необхідний досвід саме у повноцінній реалізації аналогічних робіт, а не окремих його компонентів. Учаснику - надати Довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного(их) договору(ів) (не менше одного виконаного договору), з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній ТД, відповідно до яких загальний обсяг виконаних послуг по розробленню технічної документація із землеустрою щодо інвентаризації земель складає не менше 137,94 га. (аналогічним договором буде вважатись виконання послуг з розроблення технічної документація із землеустрою щодо інвентаризації земель) та копію(ї) кожного договору(ів), зазначених в даній Довідці»
24.04.2025 року ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ «КРАВЦОВ ВОЛОДИМИР ВІКТОРОВИЧ» завантажив всі необхідні документи для усунення недоліків, які вимагав Замовник та які передбачені тендерною Документацією, Особливостями та Законом.

25.04.2025 року Протокольним рішенням Уповноваженої особи № 6 Замовником було відхилено тендерну пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЕЦЯ «КРАВЦОВА ВОЛОДИМИРА ВІКТОРОВИЧА» в якому зазначено: «Відповідно до пункту 41 Особливостей, розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Відповідно до ч.І статті 29 Закону оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону. Частиною 9 статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Відповідно до частини 9 статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або не виправлення учасниками виявлених невідповідностей. На виконання вимог пункту 43 Особливостей замовником 23.04.2025 було оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.Учасник ФОП Кравцов Володимир Вікторович не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме:
Розділ 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі» (Додаток 3 до ТД):
1) п.2 на вимогу цього пункту «Учаснику надати кошторис вартості надання послуги, який підтвердить Тендерну форму «Тендерна (цінова) пропозиція» у вигляді Додатку 1 до ТД». Ціна тендерної
пропозиції Учасника означає суму, за яку Учасник має намір виконати весь обсяг послуг, передбачений в технічному завданні Замовника (Додаток2 до ТД). Учасником 24.04.2025 з метою виправлення невідповідності надано Кошторис на виконання робіт за формою №3-П, в якому відсутній перелік послуг, які будуть виконуватись, також кількість працівників та найменування посад виконавців (виробничий персонал) не відповідають наданій інформації у Довідці в довільній формі про наявність в Учасника (на постійній основі), працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідні для виконання Договору про закупівлю вих. № 30/04-25 від 17.04.2025рік.
2) п.п.5.3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Учасник протягом 24 годин не надав довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного(их) договору(ів) (не менше одного виконаного договору), з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній ТД, відповідно до яких загальний обсяг виконаних послуг по розробленню технічної документація із землеустрою щодо інвентаризації земель складає не менше 137,94 га. (аналогічним договором буде вважатись виконання послуг з розроблення технічної документація із землеустрою щодо інвентаризації земель) та копію(ї) кожного договору(ів), зазначених в даній Довідці».
ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ «КРАВЦОВ ВОЛОДИМИР ВІКТОРОВИЧ» не погоджується з рішенням Замовника, вважає його неаргументованим та незаконним з таких підстав.

1. Щодо складення кошторису на надання послуг.

Відповідно до пункту 1 частини 1 Розділу III «Тендерної документації», тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Тендерна пропозиція повинна складатися з:
1) Тендерної (цінової) пропозиції Учасника за формою згідно Додатку 1 до ТД, яку підтвердити кошторисом вартості надання послуги.
Додаток № 1 до Тендерної документації викладений в настпній редакції : «


Тендерна (цінова) пропозиція

Повне найменування Учасника
_______________________________________________________________________________________
Адреса (юридична та поштова (фактичне місцезнаходження)
_______________________________________________________________________________________
Телефон /факс, електронна адреса__________________________________________________________________________________

Особа, яка уповноважена на підписання документів у складі тендерної пропозиції (посада, прізвище,
ім’я, по батькові, контактні телефони (бажано вказати мобільний телефон), е-mail)
_______________________________________________________________________________________
Код ЄДРПОУ___________________________________________________________________________
Реквізити банку/банків (номер рахунку (у разі наявності), найменування банку та його код МФО), у якому (яких) обслуговується учасник: ______________________________________________________
_______________________________________________________________________________________

Предмет закупівлі: Код за ДК 021:2015: 71340000-3 — Комплексні інженерні послуги (Розроблення технічної документації щодо інвентаризації земель частини території Криворізької міської територіальної громади)
Тендерна (цінова) пропозиції становить ____________________________________ гривень з ПДВ*
(вказується цифрами та словами з двома знаками після коми)
*У разі надання пропозиції учасником що не є платником ПДВ або якщо предмет закупівлі не обкладається ПДВ, така пропозиція надається без врахування ПДВ та зазначається тендерна (цінова) пропозиція без ПДВ, про що Учасником робиться відповідна позначка.
Ми зобов’язуємося дотримуватись положень цієї тендерної пропозиції протягом ___ днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Ми зобов’язуємося у випадку прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з нашою організацією у строк, що не перевищує 4 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, подати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, в тому числі документи, що визначені тендерною документацією на зазначену вище закупівлю.
Ми зобов’язуємось дотримуватись вимог рішення Ради національної безпеки і оборони України від 22 лютого 2023 року «Про застосування секторальних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) до фінансових установ Російської Федерації», введеним в дію Указом Президента від 22.02.2023 №89/2023.
Ми погоджуємося з умовами, що ви можете відхилити нашу чи всі тендерні пропозиції та розуміємо, що ви не обмежені у прийнятті будь-якої іншої пропозиції з більш вигідними для вас умовами.
Якщо наша організація буде визнана переможцем, ми беремо на себе зобов’язання підписати договір про закупівлю у строк не раніше ніж через 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю і не пізніше ніж через 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір відповідно до вимог тендерної документації та нашої пропозиції, та виконати усі умови договору.
До того часу, поки не буде підписано договір, наша тендерна пропозиція з Вашим повідомленням про намір укласти договір будуть означати домовленість між нами про укладання договору.
Посада, прізвище, ініціали, власноручний підпис уповноваженої особи Учасника, завірені печаткою
( у разі її використання)
“ ____” _________ 2025 р.
Примітки:
Учасник – фізична особа та фізична особа-підприємець складає за цією ж формою, але від імені першої особи ».
Відповідно до пункту 28 Особливостей встановлено, зокрема, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Відповідно до пункту 44 Особливостей передбачено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
У переліку документів та/або інформації, які подаються Учасником/Переможцем процедури закупівлі (Додаток № 3 до тендерної пропозиції ) також не міститься форма по якій повинен бути складений кошторис.
Мною вперше було подано Цінову пропозицію за вих. № 28/04-25 від 16.04.2025рік, яка містила додаток, а саме кошторис вартості надання послуги складено відповідно до Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2019 року № 476.
Та вдруге вже надано інший кошторис на виконання вимог щодо усунення недоліків.
Звертаю увагу антимонопольного комітету України, на той факт, що умовами тендерної документації не передбачено жодної форми складення кошторису, тобто Замовник надав право учаснику складати кошторис в довільній формі, а вже в процесі розгляду тендерної пропозиції розпочав вигадувати нові вимоги до кошторису.
З метою виконання вищевказаної вимоги Замовника, Мною – «ФОП Кравцовим В.В.» було надано кошторис на виконання робіт вперше та вдруге і завантажено на тендерний майданчик. Вищевказані форма кошторису відповідає вимогам Закону Тендерній документації та Особливостям.
(Схожі висновки зроблені в Рішенні від 22.12.2021 № 28198 ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ).


2. Щодо надання аналогічного договору.

Пунктом 5.3 частини 1 Додатку 3 до тендерної документації передбачено, що учасник повинен надати : «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
Довідка в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного(их) договору(ів) (не менше одного виконаного договору), з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній ТД, відповідно до яких загальний обсяг виконаних послуг по розробленню технічної документація із землеустрою щодо інвентаризації земель складає не менше 137,94 га. (аналогічним договором буде вважатись виконання послуг з розроблення технічної документація із землеустрою щодо інвентаризації земель)
В складі тендерної пропозиції Учасник надає копію(ї) кожного договору(ів), зазначених в даній Довідці.
Копія(ї) договору(ів) повинна бути надана в повному обсязі з усіма додатками до нього, в т.ч. з актом (актами) приймання-передачі наданих послуг, що свідчать про виконання зазначеного договору (інформація, що становить комерційну таємницю може бути обмежена для перегляду).
При наданні документів конфіденційна інформація (зокрема, суми/вартість) може бути прихована (зачернена)».
Мною на виконання вищевказаних вимог тендерної документації було надано Договір субпідряду №03/24 на надання землевпорядних послуг від 10 вересня 2024 року.
Вищевказаний аналогічний договір, в повній мірі відповідає умовам тендерної документації. Предметом договору є «надання геодезичних та землевпорядних послуг з проведення державної інвентаризації земель на території Миколаївській області площею 388.9200 га». Відповідно до п.2 ПОРЯДОКУ проведення інвентаризації земель, затвердженого Кабінетом Міністрів України №476 від 05.06.2019 року інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об’єктів землеустрою, їх меж, розмірів, правового статусу, формування земельних ділянок, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення Державного земельного кадастру, виявлення та виправлення помилок у відомостях Державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
У статті 626 Цивільного кодексу України, зазначено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
Частина 1 статті 627 ЦК України, встановлює , що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контраген та та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Відповідно до статті 632 ЦК України, ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін, якщо ціна у договорі не встановлена і не може бути визначена виходячи з його умов, вона визначається виходячи із звичайних цін, що склалися на аналогічні товари, роботи або послуги на момент укладення договору.
Предмет договору субпідряду 03/24 від 10.09.2024р. в якому зазначено «..проведення державної інвентаризації земель..» включає в себе весь комплекс робіт з інвентаризації земель відповідно до п. 12,13 ПОРЯДОКУ проведення інвентаризації земель, затвердженого Кабінетом Міністрів України №476 від 05.06.2019 року. Зазначаємо, що сторони в своєму договорі не зобов’язані прописувати та перелічувати все, що включає в себе поняття «інвентаризація земель».
Твердження Замовника щодо того, що вартість робіт за договором субпідряду (10 000 грн без ПДВ для площі 388,92 га) є незначною порівняно з масштабами закупівлі і що це вказує на відсутність досвіду учасника у виконанні комплексної роботи, де критично важливими є організація ресурсів, управління термінами та забезпечення відповідності документації діючим вимогам є необгрунтованим. Нормативно-правовими актами наразі не передбачено державних фіксованих чи регульованих цін при формуванні кошторису та ціни на землевпорядні послуги, сторони вільні у визначенні ціни договору, атому ФОН Кравцов та ТОВ «ТЕРРА АЛЬЯНС» було вказано ціну, виходячи зі звичайних цін, які склалися на ринку землевпорядних послуг (п. 1 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Міністерства фінансів України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 квітня 2016 року №83/411/625 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Державного комітету України по земельних ресурсах; ч. 1 ст. 10 Закону України «Про ціни і ціноутворення»; ст.632 Цивільного кодексу України).
Ціна аналогічного договору ніяким чином не вказує на відсутність досвіду учасника у виконанні комплексної роботи, а організація ресурсів, управління термінами та забезпечення відповідності документації діючим вимогам гарантується документально підтвердженою фінансовою спроможністю, яка і була надана учасником в тендерній пропозиції.
Також, зазначаємо, що договір субпідряду №03/24 від 10.09.2024р. є виконаним в повній мірі, що підтверджується актом наданих послуг від 02.12.2024.
У зв’язку з цим ФОП Кравцов В.В надав аналогічний договір, який повністю відповідає умовам тендерної документації.
Таким чином, ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ «КРАВЦОВ ВОЛОДИМИР ВІКТОРОВИЧ», всі необхідні документи, які вимагав Замовник та які відповідають вимогам тендерної документації Закону та особливостям.
Вважаємо, що Замовник порушує, передбачені статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 3)об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій учасників, а саме – не визнавши ФІЗИЧНУ ОСОБУ – ПІДПРИЄМЦЯ «КРАВЦОВА ВОЛОДИМИРА ВІКТОРОВИЧА» Переможцем процедури закупівлі, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Таким чином, Замовник повинен був визнати Переможцем процедури закупівлі ФІЗИЧНУ ОСОБУ – ПІДПРИЄМЦЯ «КРАВЦОВА ВОЛОДИМИРА ВІКТОРОВИЧА» під час проведення відкритих торгів (з особливостями), ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-10-010063-a, що свідчить про порушення Замовником основних принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Зважаючи на викладене, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», -


ПРОСИМО ВАС:

1. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-10-010063-a);
2. Зобов’язати Департамент регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради (50101, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна, 1, код ЄДРПОУ 40714755) скасувати протокольне рішення прийняте уповноваженою особою від 25.04.2025 року № 6 яким відхилено пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ «КРАВЦОВА ВОЛОДИМИРА ВІКТОРОВИЧА» подану на закупівлю послуг: Код за ДК 021:2015:71340000-3 — Комплексні інженерні послуги (Розроблення технічної документації щодо інвентаризації земель частини території Криворізької міської територіальної громади), (ідентифікатор закупівлі - UA-2025-04-10-010063- а).

Додатки:
1) Протокольне рішення прийняте уповноваженою особою від 25.04.2025 року № 6 яким відхилено пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ «КРАВЦОВА ВОЛОДИМИРА ВІКТОРОВИЧА»;
2) Кошторис за формою 3 – П Завантажений на виконання вимоги Замовника про усунення недоліків;
3) Лист - пояснення щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору за вих. № 158/04 від 24.04.2025р.
4) Договір субпідряду №03/24 на надання землевпорядних послуг від 10 вересня 2024 року.
5) Рішення від 22.12.2021 № 28198 ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ.



Фізична особа - підприємець ______ Володимир КРАВЦОВ
30.04.2025 рік




Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника