-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Лабораторні реактиви (код ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 33690000-3 - Лікарські засоби різні (33696500-0 – Лабораторні реактиви)
Завершена
2 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 000.00 UAH
Період оскарження:
09.04.2025 23:48 - 14.04.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель та усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
bcae06a8ce9b4aa3947aa2c86367b30f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-09-015124-a.c1
Назва:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель та усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2025-04-09-015124-a.pdf 11.04.2025 16:23
- Скарга UA-2025-04-09-015124-a.docx 11.04.2025 16:24
- 1. Тендерної документації по Особливостях ТОВАР.docx 11.04.2025 16:24
- 2. додаток 2 - технічні вимоги.docx 11.04.2025 16:24
- sign.p7s 11.04.2025 16:40
- payments_11.04.2025_05_11.pdf 11.04.2025 17:14
- payments_11.04.2025_05_11 (1).pdf 11.04.2025 17:27
- рішення від 14.04.2025 № 5795.pdf 14.04.2025 17:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.04.2025 17:15
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.04.2025 17:08
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1c59e7f066c34b89b0fd5a67f0f40de4
Заголовок пункту скарги:
Суть порушення:
Замовник об’єднав у межах одного лота значну кількість різних за функціональним призначенням, методологією використання, вимогами до зберігання та класифікацією товарів, чим порушив правила формування предмета закупівлі такими, що порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та унеможливив подання пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовник об’єднав у межах одного лота значну кількість різних за функціональним призначенням, методологією використання, вимогами до зберігання та класифікацією товарів. Серед них:
• Тест-смужки та контрольні матеріали для аналізу сечі
• Імунохімічні тести (FIA) та відповідні контролі (на Д-димер, ТТГ, PCT, HbA1c тощо)
• Біохімічні реагенти для аналізатора АКЦЕНТ-200 (глюкоза, АЛТ, АСТ, білки, електроліти тощо)
• Калібратори, контрольні сироватки, реагенти ІХЛА, витратні матеріали та промивні розчини
• Матеріали для різного аналітичного обладнання (Uri-Tex, MAGLUMI, АКЦЕНТ)
Ці товари відрізняються за:
• призначенням (різні типи аналізів: біохімія, імунохімія, експрес-діагностика),
• обладнанням, для якого вони призначені,
• способом застосування (касети, смужки, картриджі, рідкі реагенти, тощо),
• умовами транспортування та зберігання,
• методами контролю та калібрування.
Таке об'єднання суперечить:
• ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка зобов’язує замовника здійснювати закупівлі відповідно до принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, зокрема таких, як добросовісна конкуренція, відкритість та прозорорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них та ін.,
• ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка забороняє Замовникам встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників,
• а також роз’ясненням Мінекономіки, зокрема Листу від 03.09.2020 № 3304-04/53972-06, щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель.
Порушення прав та законних інтересів учасника:
Як учасник (або потенційний учасник) процедури закупівлі, я маю досвід та можливість постачати лише частину з товарів, включених до закупівлі (наприклад, імунохімічні реагенти, біохімічні реактиви або витратні матеріали до одного з типів аналізаторів). Проте участь у тендері стає фактично недоступною, оскільки:
• тендерна документація вимагає постачання всього спектру різнопрофільних товарів одночасно,
• економічно недоцільно та ризиковано укладати контракт на весь обсяг, якщо частина товарів не виробляється і не реалізується мною.
Зауваження щодо вимог тендерної документації:
У вимогах тендерної документації є пункт, згідно з яким: «Товар, запропонований Учасником, повинен відповідати медико-технічним вимогам до предмету закупівлі, встановленим в технічній специфікації (технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі), наведеній у таблиці.
З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на постачання товару відповідної якості, учасник надає оригінал/ли договору/ів постачання (купівлі-продажу) від виробника або офіційного представника виробника в Україні на товар згідно даного технічного завдання Замовника, який є актуальним та з терміном дії не менше ніж до кінця 2025 року.
Дана вимога захищає замовника торгів від можливої поставки неякісних та фальсифікованих товарів, а також гарантує поставку Товару за закупівлею протягом 2025 року. Це пов’язано з тим, що у зв’язку з непростою ситуацією в країні є вірогідність поставки лікарських засобів та виробів медичного призначення, що є неоригінальними, неякісними, фальсифікованими, а також такими, які можуть потрапити на територію України неофіційними шляхами».
Зазначена вимога наявності договорів постачання аргументується замовником як вимога, яка є необхідною для запобігання неякісним товарам на ринку, однак вона створює перешкоди для участі в тендері постачальників, що не є офіційними постачальниками в Україні та до виходу торгів не постачали певну групу товарів. Це ще раз підтверджує, що об’єднання різнорідних товарів в один лот є таким, що порушує принципи добросовісної конкуренції.
Таким чином, Замовник створив умови, які унеможливлюють подання пропозиції від учасників, які не мають попередньо укладених договорів із виробниками або офіційними представниками виробників різних груп товарів, хоча мають можливість їх поставки, чим:
• порушується принцип добросовісної конкуренції та недискримінації (ст. 5 Закону),
• порушуються мої права та законні інтереси як учасника, гарантовані чинним законодавством.
• Тест-смужки та контрольні матеріали для аналізу сечі
• Імунохімічні тести (FIA) та відповідні контролі (на Д-димер, ТТГ, PCT, HbA1c тощо)
• Біохімічні реагенти для аналізатора АКЦЕНТ-200 (глюкоза, АЛТ, АСТ, білки, електроліти тощо)
• Калібратори, контрольні сироватки, реагенти ІХЛА, витратні матеріали та промивні розчини
• Матеріали для різного аналітичного обладнання (Uri-Tex, MAGLUMI, АКЦЕНТ)
Ці товари відрізняються за:
• призначенням (різні типи аналізів: біохімія, імунохімія, експрес-діагностика),
• обладнанням, для якого вони призначені,
• способом застосування (касети, смужки, картриджі, рідкі реагенти, тощо),
• умовами транспортування та зберігання,
• методами контролю та калібрування.
Таке об'єднання суперечить:
• ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка зобов’язує замовника здійснювати закупівлі відповідно до принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, зокрема таких, як добросовісна конкуренція, відкритість та прозорорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них та ін.,
• ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка забороняє Замовникам встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників,
• а також роз’ясненням Мінекономіки, зокрема Листу від 03.09.2020 № 3304-04/53972-06, щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель.
Порушення прав та законних інтересів учасника:
Як учасник (або потенційний учасник) процедури закупівлі, я маю досвід та можливість постачати лише частину з товарів, включених до закупівлі (наприклад, імунохімічні реагенти, біохімічні реактиви або витратні матеріали до одного з типів аналізаторів). Проте участь у тендері стає фактично недоступною, оскільки:
• тендерна документація вимагає постачання всього спектру різнопрофільних товарів одночасно,
• економічно недоцільно та ризиковано укладати контракт на весь обсяг, якщо частина товарів не виробляється і не реалізується мною.
Зауваження щодо вимог тендерної документації:
У вимогах тендерної документації є пункт, згідно з яким: «Товар, запропонований Учасником, повинен відповідати медико-технічним вимогам до предмету закупівлі, встановленим в технічній специфікації (технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі), наведеній у таблиці.
З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на постачання товару відповідної якості, учасник надає оригінал/ли договору/ів постачання (купівлі-продажу) від виробника або офіційного представника виробника в Україні на товар згідно даного технічного завдання Замовника, який є актуальним та з терміном дії не менше ніж до кінця 2025 року.
Дана вимога захищає замовника торгів від можливої поставки неякісних та фальсифікованих товарів, а також гарантує поставку Товару за закупівлею протягом 2025 року. Це пов’язано з тим, що у зв’язку з непростою ситуацією в країні є вірогідність поставки лікарських засобів та виробів медичного призначення, що є неоригінальними, неякісними, фальсифікованими, а також такими, які можуть потрапити на територію України неофіційними шляхами».
Зазначена вимога наявності договорів постачання аргументується замовником як вимога, яка є необхідною для запобігання неякісним товарам на ринку, однак вона створює перешкоди для участі в тендері постачальників, що не є офіційними постачальниками в Україні та до виходу торгів не постачали певну групу товарів. Це ще раз підтверджує, що об’єднання різнорідних товарів в один лот є таким, що порушує принципи добросовісної конкуренції.
Таким чином, Замовник створив умови, які унеможливлюють подання пропозиції від учасників, які не мають попередньо укладених договорів із виробниками або офіційними представниками виробників різних груп товарів, хоча мають можливість їх поставки, чим:
• порушується принцип добросовісної конкуренції та недискримінації (ст. 5 Закону),
• порушуються мої права та законні інтереси як учасника, гарантовані чинним законодавством.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати дії Замовника щодо формування предмета закупівлі такими, що порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі». 3. Визнати умови, встановлені тендерною документацією відкритих торгів за Особливостями, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 4. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації, виключивши недопустиме об’єднання різнорідних товарів. 5. У разі неможливості усунення порушення — скасувати процедуру закупівлі в цілому.