• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Будівництво хірургічного корпусу комунального некомерційного підприємства «Новоград-Волинське міськрайонне територіальне медичне об'єднання» на вул. Наталії Оржевської, 13 в м. Новоград-Волинському Житомирської області» (ДК 021:2015 (CPV) 45210000-2 – Будівництво будівель)

Місцезнаходження замовника: 10014, Житомирська обл., місто Житомир, МАЙДАН ІМ. С. П. КОРОЛЬОВА, будинок 12. Категорія замовника: відповідно до частини 4 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі" - 1) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська.

Торги відмінено

238 495 730.25 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 384 957.30 UAH
Період оскарження: 09.04.2025 18:21 - 02.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення замовника від 15 травня 2025 року щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РІОЛА-МОДУЛЬ ЛТД» у закупівлі UA-2025-04-09-014332-а

Номер: 7428d0a65ae7443e99059db4be000993
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-09-014332-a.b1
Назва: СКАРГА на рішення замовника від 15 травня 2025 року щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РІОЛА-МОДУЛЬ ЛТД» у закупівлі UA-2025-04-09-014332-а
Скарга:
неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РІОЛА-МОДУЛЬ ЛТД »
Дата розгляду скарги: 30.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.05.2025 16:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.06.2025 14:36
Дата виконання рішення Замовником: 05.06.2025 15:06
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення від 30.05.2025 № 8672-р/пк-пз Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з метою усунення порушення, Замовником скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІОЛА-МОДУЛЬ ЛТД» за процедурою закупівлі «Будівництво хірургічного корпусу комунального некомерційного підприємства «Новоград-Волинське міськрайонне територіальне медичне об'єднання» на вул. Наталії Оржевської, 13 в м. Новоград-Волинському Житомирської області» (ДК 021:2015 (CPV) 45210000-2 – Будівництво будівель), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-04-09-014332-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РІОЛА-МОДУЛЬ ЛТД", Зарецька Тетяна 044-579-22-86 office@rmodul.com.ua http://rmodul.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c8acd30d9e2840139e9b44e16486f21b
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 05 травня 2025 року ДЕПАРТАМЕНТ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (далі – Замовник) провів процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2025-04-09-014332-a, предмет закупівлі «Будівництво хірургічного корпусу комунального некомерційного підприємства «Новоград-Волинське міськрайонне територіальне медичне об'єднання» на вул. Наталії Оржевської, 13 в м. Новоград-Волинському Житомирської області» (ДК 021:2015 (CPV) 45210000-2 – Будівництво будівель).
Тендерна пропозиція ТОВ «РІОЛА-МОДУЛЬ ЛТД» (надалі – Скаржник, Учасник) була визначена найбільш економічно вигідною електронною системою закупівель. Натомість 15 травня 2025 року Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника, про що в електронній системі закупівель оприлюднено Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 20.
Замовник обґрунтував своє рішення підпунктом 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі - Особливості), а саме тим, що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації.

В якості аргументу застосування підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник зазначив наступне.
У складі тендерної пропозиції Учасника міститься Договірна ціна на будівництво вартістю 234920,56049 тис.грн. та Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва в сумі 267974,99320 тис.грн. Проте у вказаному Зведеному кошторисному розрахунку загальна вартість робіт не відповідає вартості ціні тендерної пропозиції Учасника, а також Договірній ціні.
Весь обсяг будівельного об’єму, враховуючи будівельні роботи та вартість устаткування згідно Технічного завдання (додаток 3 до тендерної документації), має бути врахований в локальних кошторисах до Договірної ціни.
До локальних кошторисів, які підтверджують вартість будівельних робіт та устаткування, вказаного у договірній ціні, учасник включив вартість за одиницю устаткування, поставка якого покладена на Замовника, що вплинуло на загальну вартість робіт у Зведеному кошторисному розрахунку. Згідно локальних кошторисів, наданих Учасником, до яких включені витрати на придбання устаткування, що підтверджують загальну вартість устаткування у документі «Договірна ціна», арифметичним методом встановлено, що вартість устаткування становить 53681,20060 тис.грн. (без ПДВ та без урахування коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами), що не відповідає витратам на придбання устаткування, відображених в документі Учасника «Договірна ціна».
Таким чином, на думку Замовника, тендерна пропозиція Учасника, зазначена в договірній ціні, не відповідає зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва, а вартість устаткування згідно наданих локальних кошторисів не відповідає договірній ціні.

Скаржник не погоджується з твердженням Замовника з наступних підстав.
Відповідно до пункту 6 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу ІІІ «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» ТД:
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документальне підтвердження відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною;
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- проектом календарного графіку виконання робіт
Договірна ціна складається відповідно до розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями).
Інформація про відповідність запропонованої учасником пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків.
Тендерна пропозиція, що не відповідає Технічним вимогам, викладеним у Додатку 3 (зокрема містить НЕ всі види робіт або НЕ повний їх обсяг, НЕ всі матеріально- технічні ресурси згідно з переліком наведеним у Додатку 3), буде відхилена на підставї абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме тендерна пре не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимог предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідностей інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.

Відповідно до пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД:
Документи тендерної пропозиції, які містять ціни на роботи та матеріали або іншу цінову інформацію (згідно вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281), мають також надаватися у складі тендерної пропозиції у машинозчитуваному вигляді (визначення форматів - згідно роз’яснень Міністерства економіки України від 28.10.2024 року №3323-04/76642-07 та від 27.11.2024 року № 3323- 04/84579-06)

На виконання вимог п. 1 та п. 6 Розділу ІІІ ТД, ТОВ «РІОЛА-МОДУЛЬ ЛТД» надало в складі тендерної пропозиції:
- договірну ціну;
- зведений кошторисний розрахунк;
- пояснювальну записку;
- локальні кошториси (складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- проектом календарного графіку виконання робіт

Подана Договірна ціна складена та оформлена відповідно до розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями) (надалі – Настанова) та роз’яснень Міністерства економіки України від 28.10.2024 року №3323-04/76642-07 та від 27.11.2024 року № 3323- 04/84579-06.

Так п. 5.1 Розділу V Настанови, встановлено, що «Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.

Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) окремим розділом враховуються також кошти на покриття витрат, пов’язаних з придбанням та доставкою на об’єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, забезпечення яким покладається на учасника процедури закупівлі (підрядника)».
Згідно п. 5.2 Розділу V Настанови, «Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови».

Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.

Відповідно до пункту 1.2 Настанови,
«договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі;
зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва – кошторисний документ, який визначає повну кошторисну вартість об’єкта будівництва або його черги, який включає кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати, та складається на основі об’єктних кошторисів та/або об’єктних кошторисних розрахунків і кошторисних розрахунків на окремі види витрат;
локальний кошторис – первинний кошторисний документ, який визначає кошторисну вартість окремих видів будівельних робіт та витрат по об’єктах і складається на підставі обсягів робіт, визначених проектною документацією».

Крім того, роз’ясненням Міністерства економіки України від 27.11.2024 року № 3323- 04/84579-06 (на яке Замовник посилається у пункті 1 Розділу ІІІ Тендерної документації) надано наступне роз’яснення «Щодо оприлюднення у договорі про закупівлю робіт або послуг, інформації про вартість матеріальних ресурсів, з матеріалів замовника.
Питання виконання робіт з матеріалу підрядника та його засобами або виконання робіт з матеріалу замовника регулюються, зокрема статтями 839 та 840 ЦКУ, а також постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 “Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві” (зі змінами).
З огляду на це, у ЕСЗ (електронній системі закупівель) оприлюднення інформації про ціни на матеріальні ресурси, яка є невід’ємним додатком до договору про закупівлю під час закупівель послуг з поточного ремонту та робіт з будівництва (прозоре будівництво), здійснюється незалежно від того, на підрядника чи замовника покладаються зобов’язання щодо забезпечення робіт матеріальними ресурсами».

Таким чином, пунктами 5.2, 1.2 Настанови чітко визначено, що договірна ціна визначає саме вартість підрядних робіт та використовується при проведенні взаєморозрахунків, обумовлених договором між Замовником та Підрядником. Тож договірна ціна враховую лише устаткування, меблі, інвентар, які постачаються Підрядником.
В той час як зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва включає в себе, окрім вартості будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати; локальний кошторис включає в себе вартість окремих видів будівельних робіт та витрат по об’єктах і складається на підставі обсягів робіт, визначених проектною документацією.
Тобто, до Зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва включається вартість устаткування, меблів, інвентарю тощо, які постачаються і Підрядником і передаються Замовником; до локального кошторису включається вартість окремих видів робіт та витрат по об’єктах, які несуть і Замовник і Підрядник.

В частині 1 Додатку 3 до тендерної документації «Завдання на виконання робіт» Замовник надав локальний кошторис № 02-01-026 «Придбання обладнання на вентиляцію» (стор. 46-50), в якому позиції устаткування в кількості 27 пунктів визначені як «поставка Замовника». Відповідно, при складанні Учасником
- Зведеного кошторисного розрахунку врахована загальна вартість устаткування, що буде поставлене Замовником і Підрядником;
- локальних кошторисів була врахована загальна вартість устаткування, що буде поставлене Замовником і Підрядником.

Виключити зазначені позиції устаткування, як такі, що постачаються Замовником, є порушенням пункту 6 Розділу ІІІ Тендерної документації, а саме - Тендерна пропозиція, що не відповідає Технічним вимогам, викладеним у Додатку 3 (зокрема містить НЕ всі види робіт або НЕ повний їх обсяг, НЕ всі матеріально- технічні ресурси згідно з переліком наведеним у Додатку 3), буде відхилена на підставї абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме тендерна пре не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимог предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідностей інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, з урахуванням того, що їх (устаткування поставки Замовника) передача Підряднику передбачає виконання робіт з монтажу такого устаткування, та, відповідно, їх вартісний еквівалент. Тому Договірної ціни Учасником була врахована вартість лише підрядних робіти та устаткування, яке буде поставлене та змонтоване Підрядником.

Необхідність зазначення інформації про вартість устаткування поставки Замовника вказане у роз’ясненні Міністерства економіки України від 27.11.2024 року № 3323- 04/84579-06.

Отже, сума Договірної ціни та Зведеного кошторисного розрахунку не можуть співпадати, оскільки останній включає в себе більше складових ніж договірна ціна. Відповідно, сума договірної ціни 234 920 560,49 тис. грн. не може відповідати сумі Зведеного кошторисного розрахунку. Теж саме стосується і локальних кошторисів, оскільки вони включають і вартість підрядних робіт, і вартість устаткування, поставленого як Замовником так і Підрядником.
Враховуючи зазначене, твердження Замовника щодо невідповідності договірної ціни Учасника Зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва та невідповідності вартості устаткування договірній ціні згідно з наданими локальними кошторисами є безпідставними.
Отже, рішення Замовника у закупівлі UA-2025-04-09-014332-a щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника – ТОВ «РІОЛА-МОДУЛЬ ЛТД», викладене у протоколі від 15 травня 2025 року, є неправомірним.

Згідно з пунктом 55 Особливостей, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до статті 18 Закону скарга, серед іншого, повинна містити обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Відповідно до статей 5, 11, 33 Закону, учасник процедури закупівлі наділений такими правами:
- правом на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- правом на об’єктивність і неупередженість ухвалення рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі;
- правом на визнання переможцем та укладення договору про закупівлю.

З огляду на рішенням Конституційного Суду України по справі 1-10/2004 від 01.12.2004 поняття "охоронюваний законом інтерес", що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям "права", треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.

Відповідно до статті 3 Господарського кодексу України, під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. Господарська діяльність здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку.

Основним видом діяльності Учасника є спеціалізовані будівельні роботи. В тому числі нове будівництво, реконструкція та капітальний ремонт. Для виконання зазначених видів діяльності Учасник регулярно приймає участь у публічних закупівлях. Інтерес нашого підприємства в участі у публічних закупівлях в цілому та конкретно в цій Процедурі закупівлі полягає в укладенні договору про закупівлі та одержанні прибутку від виконання робіт, що є предметом закупівлі. Цей інтерес за усіма ознаками відповідає визначенню, наведеному у вищезазначеному рішенні Конституційного Суду України.
Відхиливши пропозицію учасника, Замовник порушив право учасника на визнання переможцем та укладання договору про закупівлю, а також законний інтерес на одержання прибутку від укладеного договору.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про допущення тендерної пропозиції до процедури закупівлі