• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Пристрої для рентгенологічного контролю - 38582000-8

Контактна особа замовника, уповноважена здійснювати зв’язок з учасниками: З технічних питань: Дубровський Андрій Миколайович, старший фахівець відділу організації матеріально-технічного забезпечення охоронної діяльності управління організації охорони Департаменту безпеки, тел. (095) 278-36-12; електронна адреса: Andrii.Dubrovskyi@bank.gov.ua; Чернишов Сергій Миколайович, головний фахівець відділу супроводження та впровадження інженерних систем безпеки управління організації охорони Департаменту безпеки, тел. (067) 772-69-07; електронна адреса: Serhii.Chernyshov@bank.gov.ua; З організаційних питань: Лис Ніна Іванівна, менеджер управління публічних закупівель Департаменту закупівель; тел. 067 652- 69- 76; електронна адреса: Nina.Lys@bank.gov.ua. Джерело фінансування закупівлі: Кошти Національного банку України. Математична формула для розрахунку приведеної ціни не застосовується. Єдиний критерій оцінки – ціна. Усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником, мають бути складені українською мовою. У разі надання учасником документів, що вимагаються цією тендерною документацією, складених учасником іноземною мовою в минулих періодах, та/або наданих сторонніми підприємствами чи установами, таких як: накази про призначення, протоколи зборів, договори, накладні, акти, виписки, листи-відгуки, технічні специфікації, сертифікати, паспорти якості тощо, та/або скріншоти сторінок з офіційних іноземних сайтів, та/або сканкопії публікацій іноземних друкованих видань або письмових підтверджень, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування. Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно адреси мережі "інтернет", адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). Учасники-нерезиденти України, які беруть участь у процедурі закупівлі, можуть додатково подати свою тендерну пропозицію, викладену англійською мовою. Переклад повинен бути засвідчений підписом учасника (якщо учасником є фізична особа – підписами перекладача та учасника-фізичної особи). Визначальним є текст, викладений українською мовою.

Завершена

6 975 360.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 35 000.00 UAH
Період оскарження: 08.04.2025 15:39 - 25.04.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: 395c53c480ea4440a09a336c2aedf972
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-08-010908-a.b1
Назва: СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
Національний Банк України (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), 08 квітня 2025 року оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) за предметом “Пристрої для рентгенологічного контролю - 38582000-8”, код ДК021-2015: 38580000-4 — Рентгенологічне та радіологічне обладнання немедичного призначення (оголошення № UA-2025-04-08-010908-a). Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів за Особливостями Замовник оприлюднив тендерну документацію. 17.04.2025 року Замовник вніс та оприлюднив зміни до тендерної документації та відповідно тендерну документації в новій редакції, затверджену рішенням Уповноваженої особи Національного банку України, протокол № В/65-0001/50081 від 17.04.2025, умови якої оскаржуються цією скаргою. ТОВ «СКАН СИСТЕМС» (далі — Скаржник) вважає умови відкритих торгів за Особливостями, викладені в тендерній документації (нова редакція), такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 56 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертаємось до Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) з цією скаргою. Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів за Особливостями переконаний в тому, що вимоги, поставлені замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке.
Дата розгляду скарги: 30.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.04.2025 15:56
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 05.05.2025 16:05
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 05.05.2025 16:05
Автор: ТОВ «СКАН СИСТЕМС», Стрілець Дмитро Миколайович +380445912511 info@scansystems.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d09ad42d196c4922a47f6a6f3b0d9bd7
Заголовок пункту скарги: Умовами п.п. 2 п. 6 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції відповідно до Додатку 1 до тендерної документації, вимагається надання наступного документу: «Копія листа, виданого виробником обладнання, із зазначенням Замовника та/або номера оприлюдненого оголошення про проведення Закупівлі, щодо надання права учаснику продажу на
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Умовами п.п. 2 п. 6 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції відповідно до Додатку 1 до тендерної документації, вимагається надання наступного документу: «Копія листа, виданого виробником обладнання, із зазначенням Замовника та/або номера оприлюдненого оголошення про проведення Закупівлі, щодо надання права учаснику продажу на території України інтроскопів, їх монтажу та налагоджування.»
Варто зазначити, що до цієї вимоги Замовником 17.04.2025 року були внесені зміни, попередня редакція цієї вимоги мала наступну редакцію: «Копія листа, виданого виробником обладнання або офіційним представником виробника на території України із зазначенням Замовника та/або номера оприлюдненого оголошення про проведення Закупівлі, щодо надання права учаснику продажу на території України інтроскопів, їх монтажу та налагоджування.»
Тобто, Замовник, вніс зміни до тендерної документації таким чином, щоб звузити потенційне коло учасників, спотворюючи цим здорове конкурентне середовище закупівлі.
Вищезазначені зміни були внесені Замовником після звернення (запитання) учасника від 14.04.2025 р.: «В тендерний комітет! Тендерною документацією Додатком 1 встановлена вимога «2. Копія листа, виданого виробником обладнання або офіційним представником виробника на території України із зазначенням Замовника та/або номера оприлюдненого оголошення про проведення Закупівлі, щодо надання права учаснику продажу на території України інтроскопів, їх монтажу та налагоджування.» Просимо Вас прибрати вимогу щодо надання листа від офіційного представника виробника в Україні і залишити ЛИШЕ «ЛИСТ ВІД ВИРОБНИКА ОБЛАДНАННЯ із зазначенням Замовника та/або номера оприлюдненого оголошення про проведення Закупівлі, щодо надання права учаснику продажу на території України інтроскопів, їх монтажу та налагоджування» з наступних причин: 1. Лист від виробника – це в першу чергу гарантія новизни обладнання, гарантія того, що обладнання не було так би мовити «seller-refurbished» (відновлення техніки продавцем) чи перефарбоване з блакитного в синій колір після чергової виставки Intersec Dubai. Іншими словами, це гарантія того, що обладнання буде передано Замовнику новим, щойно випущеним/зібраним напряму із заводу, а не зі складу, де воно могло зберігатись кілька років, а потім продавець його відновлює (перефарбовує, перебиває серійний номер, тощо), та презентує як нове із заводу. 2. Лист від виробника також є свідченням того, що таке обладнання не буде вживаним виставковим зразком або що таке обладнання знаходилось в прокаті. Адже це не дешева категорія товару і зазвичай Замовники віддають перевагу прокату такого обладнання замість купівлі з метою постійної експлуатації. 3. По-третє, лист дає можливість уникнення постачання фальсифікованих апаратів та запобігає можливим поставкам неякісних та неоригінальних (підроблених) засобів, чи постачання не в повному обсязі. 4. Окрім того, виробник, надаючи лист, таким чином гарантує вчасну поставку продукції. 5. Якщо у виробника декілька представників в Україні, наприклад, два, дуже часто в таких ситуаціях один із представників залишається незадоволеним (ображеним), і може робити все можливе і неможливе, щоб «затягнути» процедуру закупівлі або дискредитувати іншого представника. Зазвичай, в такій ситуації адекватний виробник авторизує лише одного представника на участь в закупівлі, з метою недопущення внутрішніх суперечок та усунення непорозумінь між представниками. Проте встановивши вимогу надання листа від представника, ви таким чином даєте «зелене світло» такому представнику на умисне протистояння двох представників, і в такому випадку лист від виробника нічого не вирішує, оскільки обидва представники уповноважені виробником на продаж в Україні. В результаті буде подано велику кількість скарг вам як Замовнику, а можливо і в АМКУ. 6. Наостанок, якщо компанія дійсно є представником виробника, то в такої компанії не виникне жодних складнощів при отриманні листа від виробника, на відміну від тої, яка не є дійсно авторизованим представником виробника. Враховуючи вищевикладене, просимо Вас прибрати вимогу щодо надання листа від офіційного представника виробника в Україні і залишити ЛИШЕ «ЛИСТ ВІД ВИРОБНИКА ОБЛАДНАННЯ із зазначенням Замовника та/або номера оприлюдненого оголошення про проведення Закупівлі, щодо надання права учаснику продажу на території України інтроскопів, їх монтажу та налагоджування».»
Варто зазначити, що звернення (запитання) на підставі якого були внесені зміни не містить жодного факту, пов’язаного з реальністю, та містить лише надумані та суб’єктивні факти.
Вимагаючи лист виключно від виробника обладнання, Замовник створює дискримінаційні умови, що унеможливлюють участь учасників в даній закупівлі, в тому числі Скаржника.
Достатньо велика кількість світових виробників працюють через своїх представників, це може бути дистриб’ютор, дилер, офіційний представник, партнер тощо. Найчастіше виробник співпрацює виключно зі своїми представниками, представник в подальшому співпрацює з реселлером, а далі зі споживачем. Також виробником можуть бути призначені регіональні представники, які співпрацюють з декількома країнами/регіонами. Представник виробника укладає контракт безпосередньо з виробником та закуповує у нього товар. Тобто немає різниці, чи буде товар придбано безпосередньо у виробника, або у представника, - Замовник отримає якісний, новий товар з відповідними гарантіями.
Також варто зазначити, що виробники найчастіше надають повноваження (підтвердження) одним документом і на якийсь час (наприклад, декілька років). Тобто такий документ не буде персоналізований під конкретний проект, закупівлю чи замовника, такий документ надається для всіх проектів та замовників. Як приклад та доказ до скарги надається Лист-підтвердження від компанії Astrophysics Inc для ТОВ «СКАН СИСТЕМС». Світові виробники не розуміють бюрократичних складнощів в цьому питанні. Якщо брати до уваги вимогу замовника, що в листі має бути зазначено Замовника та/або номер оприлюдненого оголошення про проведення Закупівлі, доречніше залишити для учасників можливість отримання такого документу від офіційного представника виробника на території України, для відповідності вимогам Замовника.

Отримання листів від виробника може обмежуватись самою специфікою діяльності виробника. Тобто виробник уповноважує, що видавати такі листи можуть його офіційні представники. У своїй діяльності ми неодноразово стикались з таким явищем, та отримували листи саме від офіційних дистриб’юторів.
Також варто зазначити, що надання учасниками листа від виробника не є 100% гарантією достовірності інформації, що зазначена в цьому листі. В епоху цифровізації, такі документи можуть бути підроблені учасниками, а впевнитись у достовірності документу Замовник зможе лише особисто звернувшись до виробника.
Таким чином, Скаржник наполягає на внесені змін до тендерної документації, та викласти умову, що зазначена в п.п. 2 п. 6 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції відповідно до Додатку 1 до тендерної документації в наступній редакції: «Копія листа, виданого виробником обладнання або офіційним представником виробника на території України із зазначенням Замовника та/або номера оприлюдненого оголошення про проведення Закупівлі, щодо надання права учаснику продажу на території України інтроскопів, їх монтажу та налагоджування.». Тобто повернути попередню редакцію цього пункту.
Нова редакція тендерної документації порушує права та законні інтереси Скаржника щодо участі в цій закупівлі, на яке Скаржник має законне право. Наявність дискримінаційних умов в тендерній документації є порушенням чинного законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема порушення основних принципів здійснення закупівель. Замовником порушено ст. 22 Закону, якою регламентовано, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Зміни до тендерної документації, внесені на вимогу одного з потенційних учасників свідчить про зацікавленість Замовника діяти на користь учасника, який запропонував внести такі зміни до тендерної документації, доказами чого є тендерна документація Замовника в новій редакції, що містить дискримінаційні вимоги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації