• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Виконання будівельних робіт за об'єктом: «Перепідключення теплоджерела к/к «Борщагівська, 154» до централізованих теплових мереж» (1-й пусковий комплекс)

Завершена

46 936 647.02 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 469 366.47 UAH
Період оскарження: 07.04.2025 14:34 - 19.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СІЛАРК"

Номер: cd721342189a4a93b1cca63cb709bf30
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-07-008506-a.b1
Назва: СКАРГА на неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СІЛАРК"
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 14.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.05.2025 14:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.05.2025 13:19
Дата виконання рішення Замовником: 20.05.2025 15:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: РОЗГЛЯД ПИТАНЬ ПОРЯДКУ ДЕННОГО: 1. Відповідно до рішення АМКУ від 14.05.2025 № 7748-р/пк-пз з метою його виконання та дотримання всіх принципів здійснення публічних закупівель, що передбачені Законом та Особливостями КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» (Замовник) зобов’язане скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «СІЛАРК» та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ УПРАВЛІННЯ №460» переможцем процедури закупівлі з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині зазначеного рішення. ВИРІШИЛА: 1. Виконати рішення АМКУ від 14.05.2025 № 7748-р/пк-пз – скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «СІЛАРК» та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ УПРАВЛІННЯ №460» переможцем процедури закупівлі за закупівлею Виконання будівельних робіт за об'єктом: «Перепідключення теплоджерела к/к «Борщагівська, 154» до централізованих теплових мереж» (1-й пусковий комплекс), ДК 021:2015 45220000-5 Інженерні та будівельні роботи, оголошення за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-04-07-008506-a. 2. Оприлюднити в електронній системі закупівель відповідну інформацію, необхідну для виконання вимог Закону.
Автор: ТОВ "СІЛАРК", Литвинко Володимир Олександрович 380443841909 silark@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 070644b6eb014afe846ef83392743750
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СІЛАРК"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Повідомляємо, що у складі тендерної пропозиції Скаржник надав Декларацію № 115385/25 від 21.04.2025 року про провадження господарської діяльності, згідно якої ТОВ «СІЛАРК» надається Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками та Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з значними (СС3) наслідками.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» (далі – Постанова № 314), у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності, що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Відповідно до Додатку 1 Постанови № 314 міститься ПЕРЕЛІК відомостей, які вносяться до декларації про провадження господарської діяльності:
1. Відомості про суб’єкта господарювання: для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ, місцезнаходження (крім військових частин, військових закладів, установ), контактний номер телефону, адреса електронної пошти, прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) керівника юридичної особи або його уповноваженого представника;
2. Відомості про фактичну адресу (адреси) провадження господарської діяльності.
3. Назва виду господарської діяльності/частини виду господарської діяльності, який провадиться суб’єктом господарювання, або інформація щодо змін, які вносяться до дозвільного документа.
4. Назва дозвільного документа (назви дозвільних документів) на заміну якого (яких) подана декларація або до якого (яких) декларацією вносяться зміни.
5. Відмітка про те, що суб’єкт господарювання ознайомлений з вимогами законодавства, якими встановлено вичерпний перелік вимог до провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, отриманню документа дозвільного характеру, іншого результату надання публічної послуги, на заміну якого подана декларація, та зобов’язується їх виконувати.
Слід зазначити, що відповідно до переліку відомостей, які вносяться до декларації про провадження господарської діяльності, затверджених Постановою № 314 відсутня інформація про зазначення у декларації про провадження господарської діяльності конкретного переліку видів робіт.
Тобто під час воєнного стану, підприємства отримують через електронний ресурс Декларацію, згідно якої надається Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками. Ця ліцензія надає право виконувати підприємствам під час воєнного стану усі види робіт за класом наслідків СС2, окремо в декларації не зазначається жодні види робіт, як це було до введення воєнного стану в Україні. В електронній системі окремого вікна чи рядка, який би містив перелік робіт для вибору не існує. Тому при реєстрації даної декларації, видається ліцензія, що дозволяє виконувати УСІ ВИДИ РОБІТ за класом наслідків СС2.
Надана у складі пропозиції Декларація № 115385/25 від 21.04.2025 року про провадження господарської діяльності надає право Скаржнику під час ВОЄННОГО СТАНУ виконувати УСІ ВИДИ РОБІТ за класом наслідків СС2 та СС3, в тому числі і роботи зазначені у Тендерній документації, а саме 1. Будівництво об’єктів інженерної інфраструктури: 1.1. Монтаж зовнішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання; 2. Будівництво об’єктів транспортної інфраструктури: 2.1. Доріг автомобільних.
А тому Декларація № 115385/25 від 21.04.2025 року про провадження господарської діяльності є такою, яка видана на наступні роботи: 1. Будівництво об’єктів інженерної інфраструктури: 1.1. Монтаж зовнішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання; 2.Будівництво об’єктів транспортної інфраструктури: 2.1. Доріг автомобільних.
Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Так як чинним законодавством, що діє в умовах воєнного стану, а саме згідно з Постановою № 314, в Декларації на провадження господарської діяльності, не передбачено зазначення переліку видів робіт (про що достеменно відомо Замовнику як на момент формулювання вимог Тендерної документації, так і зараз) тому Скаржник чи будь-який інший учасник закупівлі може в складі Пропозиції надати Декларації на провадження господарської діяльності у період воєнного стану відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.03.2022 №314 виключно в форматі, як надано Скаржником, іншого такого документу не існує.
П.7.1. додатку 3 Тендерної документації містить вимогу, що Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції такі документи: Копію Ліцензії, що видана Державною архітектурно-будівельною інспекцією України або Декларації на провадження господарської діяльності у період воєнного стану відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.03.2022 №314.
Скаржник надав Декларацію № 115385/25 від 21.04.2025 року про провадження господарської діяльності у період воєнного стану відповідно до Постанови № 314, чим виконав вимоги Тендерної документації в повному обсязі.

Також повідомляємо, що відповідно до частини першої статті 221 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі – Закон), Єдина державна електронна система у сфері будівництва (далі – ЄДЕССБ) – єдина інформаційно-комунікаційна система у складі містобудівного кадастру, що забезпечує створення, перегляд, відправлення, прийняття, збирання, внесення, накопичення, обробку, використання, розгляд, зберігання, захист, облік та надання інформації у сфері будівництва, а також електронну взаємодію між фізичними та юридичними особами, державними органами, органами місцевого самоврядування, центрами надання адміністративних послуг, з метою отримання визначених цим Законом послуг у сфері будівництва.
Відомості, які містяться в електронній системі, є достовірними, а також відкритими і загальнодоступними, крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків, паспортних даних, місця проживання фізичної особи, договорів про надання послуг, документів, поданих фізичними та юридичними особами для отримання послуг, визначених цим Законом, та іншої інформації, перелік якої визначається Кабінетом Міністрів України в Порядку.
Пунктом 3 частини першої статті 222 Закону визначено, що Реєстр будівельної діяльності є компонентом електронної системи, який забезпечує створення, збирання, накопичення, обробку, захист, облік, в тому числі інформації про ліцензування господарської діяльності з будівництва об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
У Реєстрі будівельної діяльності наявні відомості щодо Декларації ТОВ «СІЛАРК» (код ЄДРПОУ 38606332) № 115385/25 від 21.04.2025 року про провадження господарської діяльності у період воєнного стану за посиланням:
https://e-construction.gov.ua/organizations_detail/2283351186520147577?org_type=14

Звертаємо увагу, що вищенаведена інформація щодо декларації про провадження господарської діяльності у період воєнного стану підтверджується практикою Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді скарг учасників у аналогічних справах, зокрема у Рішенні № 7737-р/пк-пз від 26.12.2022 року у закупівлі UA-2022-11-30-008155-a Комітет зазначив:
«Слід зазначити, що відповідно до переліку відомостей, які вносяться до декларації про провадження господарської діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 № 314 відсутня інформація про зазначення у декларації про провадження господарської діяльності переліку видів робіт.
Враховуючи викладене, а також надану декларацію № 014032/22 від 04.12.2022 про провадження господарської діяльності, де міститься інформація, зокрема, про клас наслідків (відповідальності) СС2, відсутні невідповідності у вищезазначених документах. Замовник не повинен був звертатись до зазначеного учасника на підставі вимог пункту 40 Особливостей щодо наведених вище документів.
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави».
Також, у Рішенні № 7097-р/пк-пз від 22.04.2024 у закупівлі UA-2024-01-02-004514-a Комітет зазначив:
«Скаржник не довів та документально не підтвердив, що наведена вище декларація про провадження господарської діяльності від 09.01.2024 № 058998/24 не поширюється на види робіт: 1.02.00 улаштування фундаментів із застосуванням паль 1.06.00 зведення монолітних бетонних, залізобетонних та армоцементних конструкцій", передбачені пунктом 1.2 додатку 6 Документації.
Враховуючи викладене, у тому числі, наявність наведеної вище декларації про провадження господарської діяльності від 09.01.2024 № 058998/24, відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині».

Також повідомляємо, що у складі тендерної пропозиції Скаржник надав також Ліцензію від 25 лютого 2016 року (реєстраційний запис 2013024877, наказ № 5-Л від 08.02.2016 р.), яка видана Державною архітектурно-будівельною інспекцією України на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів IV і V категорії складності (за переліком видів робіт згідно з додатком).
Така ліцензія є чинною та безстроковою на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №238 «Про внесення змін до Порядку ліцензування господарської діяльності, пов’язаної із створенням об’єктів архітектури», якою усунуто розбіжність між Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та Порядком ліцензування господарської діяльності, пов’язаної із створенням об’єктів архітектури, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2007 № 1396 та встановлено безстроковість дії ліцензій на провадження господарської діяльності, пов’язаної із створенням об’єктів архітектури.
Серед переліку видів робіт у додатку до Ліцензії містяться такі види робіт по класу наслідків СС2: «5.00.00 Монтаж інженерних мереж», «5.02.00 Монтаж зовнішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання», «6.00.00 Будівництво транспортних споруд», «6.02.00 Доріг автомобільних». Ці види робіт повністю відповідають видам робіт, які визначені пп. 7.1. п. 7 Додатку 3 до Тендерної документації. Види робіт у Ліцензії зазначено згідно положень Наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва № 47 від 27.01.2009 року «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності у будівництві, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури», який визначав Ліцензійні умови провадження господарської діяльності у будівництві, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури станом на момент видачі Ліцензії.
Звертаємо увагу, що Замовник в повідомленні про усунення невідповідностей зазначає, що «назви розділів у Ліцензії не відповідають назвам, зазначеним у вимозі, а саме: будівельні та монтажні роботи (у вимозі - будівництво об'єктів інженерної інфраструктури), будівництво транспортних споруд (у вимозі - будівництво об'єктів транспортної інфраструктури)». Зазначена розбіжність у формулюванні назв розділів Ліцензії є виключно формальною та не має жодного суттєвого впливу на здатність виконувати роботи, передбачені Ліцензією. Це зумовлено змінами у Ліцензійних умовах провадження господарської діяльності у будівництві, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури, які відбулися на законодавчому рівні у 2016 році. Формулювання «будівельні та монтажні роботи» та «будівництво транспортних споруд», що зазначене у Ліцензії Скаржинка, за своїм змістовим наповненням повністю охоплює та включає поняття «будівництво об'єктів інженерної інфраструктури» та «будівництво об'єктів транспортної інфраструктури», що визначає Замовник. Види робіт, на виконання яких Скаржник має відповідний дозвіл згідно з Ліцензією, є ідентичними роботам, що передбачені Тендерною документацією. Різниця полягає лише у формулюванні назв відповідних розділів Ліцензії, що не змінює суті наданої Скаржнику Ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів IV і V категорії складності (за переліком видів робіт згідно з додатком).

Таким чином, у Тендерній пропозиції Скаржника відсутні невідповідності у документах, а саме у Декларації № 115385/25 від 21.04.2025 року про провадження господарської діяльності у період воєнного стану та Ліцензії від 25 лютого 2016 року (реєстраційний запис 2013024877, наказ № 5-Л від 08.02.2016 р.), яка видана Державною архітектурно-будівельною інспекцією України на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів IV і V категорії складності (за переліком видів робіт згідно з додатком). Замовник не повинен був звертатись до ТОВ “СІЛАРК” на підставі вимог пункту 43 Особливостей щодо наведених вище документів. Тендерна пропозиція Скаржника відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
У Замовника відсутні законні підстави для відхилення Тендерної пропозиції ТОВ «СІЛАРК».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника