-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція системи протипожежної сигналізації приміщень промислового майданчика Опарського підземного сховища газу (Будівельні роботи та поточний ремонт)
Торги не відбулися
2 879 127.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 28 791.27 UAH
мін. крок: 1% або 28 791.27 UAH
Період оскарження:
31.03.2025 17:47 - 14.04.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на неправомірне рішення Замовника
Номер:
c6987e9af4554867b19b07b1cba3aa65
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-31-011264-a.a1
Назва:
СКАРГА на неправомірне рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ від 30.04.2025.PDF.asice.zip 30.04.2025 14:25
- Скарга_у форматі WORD.docx 30.04.2025 14:31
- sign.p7s 30.04.2025 14:46
- рішення від 02.05.2025 №7016.pdf 02.05.2025 15:59
- інформація про резолютивну частину рішення від 12.05.2025 №7546.pdf 13.05.2025 15:12
- рішення від 12.05.2025 №7546.pdf 14.05.2025 18:22
- Пояснення по суті скарги UA-2025-03-31-011264-a.docx 06.05.2025 17:25
- Пояснення по суті скарги UA-2025-03-31-011264-a.pdf 06.05.2025 17:25
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.04.2025 14:56
Дата розгляду скарги:
12.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.05.2025 16:00
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
14.05.2025 18:22
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
635deb0c6f814feeb5f76d20a315b82e
Заголовок пункту скарги:
пункт 1
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Акціонерне товариство «Укртрансгаз» (надалі – Замовник) 31 березня 2025 року оприлюднило процедуру закупівлі за предметом: «Реконструкція системи протипожежної сигналізації приміщень промислового майданчика Опарського підземного сховища газу (Будівельні роботи та поточний ремонт)», ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт.
В закупівлі прийняли участь наступні учасники:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» – надалі Скаржник.
2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РЕІНЖИНІРИНГ ПОЖЕЖНОЇ ТА ТЕХНОГЕННОЇ БЕЗПЕКИ».
Найбільш економічно вигідну пропозицію Скаржника Замовник відхилив згідно Протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою АТ «Укртрансгаз» №25/РО/044-р-1 від 28 квітня 2025 року (надалі - Протокол). Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника у відповідності до абзацу п’ятого підпункту 1 (не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей) та у відповідності до абзацу п’ятого підпункту 2 (не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону) пункту 44 Особливостей.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення своєї пропозиції, та керуючись абзацом 3 пункту 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), скарги, що стосуються Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» реалізує своє право на подання скарги.
Відповідно до обґрунтування Замовника, підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника є наступні невідповідності:
1. Учасником на виконання вимог пункту 3.6. розділу I Додатку ІІ до тендерної документації не надано скановану копію чинної на кінцевий строк подання тендерних пропозицій ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів зі значними (СС3) наслідками, та/або зареєстровану декларацію, про провадження господарської діяльності з будівельних робіт в умовах воєнного стану Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів зі значними (СС3) наслідками чи довідку в довільній формі, яка містить інформацію у вигляді посилання на Реєстр будівельної діяльності щодо наявності в учасника чинної відповідної Ліцензії або інформацію у вигляді посилання про наявність Декларації у відповідності до Постанови КМУ «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18.03.2022 № 314 (із змінами), оскільки відповідно до вимог примітки «********» вказані документи повинні підтверджувати наявність саме в учасника Ліцензії та/або Декларації.
Також, замовником у відповідності до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (із змінами) (далі – Особливості), в електронній системі закупівель у встановлений Особливостями строк, було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією до 24 квітня 2025 16:51 годин, але Учасник не виправив виявлені невідповідності.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю "БІЛДІНГ ПРОТЕКТ" відхиляється у відповідності до абзацу п’ятого підпункту 1 (не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей) та у відповідності до абзацу п’ятого підпункту 2 (не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону) пункту 44 Особливостей.
Відповідно до п. 3.6. розділу І Додатка ІІ до тендерної документації вимагалось:
3.6. Сканована/-ї копія/-ї чинної на кінцевий строк подання тендерних пропозицій ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів зі значними (СС3) наслідками (далі – Ліцензія)********, та/або зареєстрованої декларації, про провадження господарської діяльності з будівельних робіт в умовах воєнного стану Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів зі значними (СС3) наслідками (далі – Декларація)********.
********Учасник може надати довідку в довільній формі, яка містить інформацію у вигляді посилання на Реєстр будівельної діяльності щодо наявності в учасника чинної відповідної Ліцензії або інформацію у вигляді посилання про наявність Декларації у відповідності до Постанови КМУ «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18.03.2022 № 314 (із змінами). За таким посиланням повинна відображатися інформація щодо відповідного класу наслідків (відповідальності) та реєстраційний номер Ліцензії та/або Декларації. У разі, якщо у відкритому доступі відсутні дані про Ліцензію, Декларацію, зокрема інформації щодо класу наслідків (відповідальності), Учасник надає електронну та/або скановану копію/-ї Ліцензії/-ій (включно з додатком) та/або Декларації (з додатком у разі наявності) з відповідною інформацією про клас наслідків (відповідальності).
Також даним Додатком п. 5 передбачено наступне:
5. Інформація********* про субпідрядника/-ів:
5.1. Інформація про субпідрядника/-ів/співвиконавця/-ів у вигляді сканованої/-их копії/-ій довідки/-ок учасника (у довільній формі) із зазначенням повного найменування, місцезнаходження та коду ЄДРПОУ/РНОКПП субпідрядника/-ів/співвиконавця/-ів, яка/-і містить/-ять інформацію про кожного такого суб'єкта господарювання, якого/-их учасник має намір залучати до виконання робіт чи послуг в обсязі не менше як 20 відсотків вартості договору про закупівлю.
Також інформуємо, що згідно з аб. 2 ст. 319 Господарського кодексу України встановлено: «Підрядник має право за згодою замовника залучати до виконання договору як третіх осіб субпідрядників, на умовах укладених з ними субпідрядних договорів, відповідаючи перед замовником за результати їх роботи. У цьому випадку підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядниками - як замовник».
Та відповідно до ст. 838 Цивільного кодексу України встановлено: «1. Підрядник має право, якщо інше не встановлено договором, залучити до виконання роботи інших осіб (субпідрядників), залишаючись відповідальним перед замовником за результат їхньої роботи. У цьому разі підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядником - як замовник.
2. Генеральний підрядник відповідає перед субпідрядником за невиконання або неналежне виконання замовником своїх обов'язків за договором підряду, а перед замовником - за порушення субпідрядником свого обов'язку».
Також Законом «Про публічні закупівлі» передбачена можливість залучення субпідрядника у разі закупівлі робіт або послуг. Предметом даної закупівлі є роботи, а саме «Реконструкція системи протипожежної сигналізації приміщень промислового майданчика Опарського підземного сховища газу (Будівельні роботи та поточний ремонт)».
Тому, керуючись чинним законодавством, Учасник ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» на виконання вимоги щодо надання: «…Сканована/-ї копія/-ї чинної на кінцевий строк подання тендерних пропозицій ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів зі значними (СС3) наслідками (далі – Ліцензія)********,» надав скановану копію ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із середніми та значними наслідками, видану на залученого субпідрядника Приватне підприємство «Креатор – Буд». Ліцензія чинна та містить відповідний додаток із класами наслідків – СС2 та СС3 (файл «13. Ліцензія на будівельні роботи із зазначенням класу наслідків субпідрядника.»).
Скаржник заявляє, що вимогами тендерної документації не було передбачено окремих вимог, що дана ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів зі значними (СС3) наслідками (наладі –Ліцензія) має бути видана виключно Учаснику та/або на ім’я (найменування) Учасника.
Згідно тендерної документації, передбачена «наявність в учасника чинної відповідної Ліцензії». Така Ліцензія у Скаржника наявна та надана у складі пропозиції.
Отже, Учасник може залучити субпідрядника на відповідні види робіт та може надати ліцензію, видану субпідряднику на даний вид робіт, згідно норм чинного законодавства.
Зазначені Замовником у Протоколі відхилення примітки «********» : Учасник може надати довідку в довільній формі, яка містить інформацію у вигляді посилання на Реєстр будівельної діяльності щодо наявності в учасника чинної відповідної Ліцензії або інформацію у вигляді посилання про наявність Декларації у відповідності до Постанови КМУ «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18.03.2022 № 314 (із змінами) не містять інформації щодо обов’язку надання Ліцензії саме видану на Учасника процедури закупівлі та/або заборони надання ліцензії згідно вимоги, виданої на залученого субпідрядника.
Додатково для повноти інформації у складі пропозиції Скаржником надана довідка (файл 12. Довідка_ субпідрядник) із зазначенням повного найменування, місцезнаходження та коду ЄДРПОУ субпідрядника. Залучається даний субпідрядник в обсязі не більше 15 відсотків вартості договору про закупівлю, а саме на виконання будівельних робітна об’єкті будівництва, що є складовою частиною об’єкта підвищеної небезпеки, клас наслідків (відповідальності) – СС3.
Також проєктом договору до даної процедури закупівлі (Додаток IV до тендерної документації) передбачена можливість залучення субпідрядників до виконання умов договору:
«5.4. Підрядник має право:
5.4.1 залучати, у разі потреби, до виконання спеціальних видів (обсягів) Робіт субпідрядника(-ів).»
Виходячи із вищесказаного, на виконання вимоги щодо надання «…Сканована/-ї копія/-ї чинної на кінцевий строк подання тендерних пропозицій ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів зі значними (СС3) наслідками (далі – Ліцензія)»,Скаржником у складі пропозиції було надано відповідний документ – файл «13. Ліцензія на будівельні роботи із зазначенням класу наслідків субпідрядника.», що в повній мірі відповідає вимозі тендерної документації та її додатків.
Скаржник звертає увагу Комісії на те, що предметом даної закупівлі є «Реконструкція системи протипожежної сигналізації приміщень промислового майданчика Опарського підземного сховища газу (Будівельні роботи та поточний ремонт)». Перелік робіт, що мають бути виконані переможцем даної закупівлі наведено в Додатку І до тендерної документації, а саме в частині 2. Відомість обсягів робіт, устаткування та матеріалів, більшу частину з яких становлять роботи, що здійснюються на підставі ліценції на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме: монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень.
Скаржником надана у складі пропозиції сканована копія Наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій №719 від 16.12.2019 р. «Про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ», міститься в файлі «14. Дозволи та ліцензії.pdf.».
Тендерна пропозиція Скаржника, відповідає вимогам тендерної документації в цій частині в повній мірі та не може бути відхилена згідно зазначених Замовником підстав.
Зважаючи на вищезазначене, Замовник своїми незаконними діями порушує право учасника на об’єктивне та неупереджене прийняття рішення стосовно процедури закупівлі, позбавляє Скаржника можливості стати стороною договору, який має бути укладений за результатами проведення процедури закупівлі та отримати відповідний прибуток шляхом провадження господарської діяльності у чіткій відповідності до приписів чинного законодавства України.
Замовник порушує принципи проведення процедур закупівель, зокрема, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
В закупівлі прийняли участь наступні учасники:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» – надалі Скаржник.
2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РЕІНЖИНІРИНГ ПОЖЕЖНОЇ ТА ТЕХНОГЕННОЇ БЕЗПЕКИ».
Найбільш економічно вигідну пропозицію Скаржника Замовник відхилив згідно Протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою АТ «Укртрансгаз» №25/РО/044-р-1 від 28 квітня 2025 року (надалі - Протокол). Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника у відповідності до абзацу п’ятого підпункту 1 (не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей) та у відповідності до абзацу п’ятого підпункту 2 (не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону) пункту 44 Особливостей.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення своєї пропозиції, та керуючись абзацом 3 пункту 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), скарги, що стосуються Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» реалізує своє право на подання скарги.
Відповідно до обґрунтування Замовника, підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника є наступні невідповідності:
1. Учасником на виконання вимог пункту 3.6. розділу I Додатку ІІ до тендерної документації не надано скановану копію чинної на кінцевий строк подання тендерних пропозицій ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів зі значними (СС3) наслідками, та/або зареєстровану декларацію, про провадження господарської діяльності з будівельних робіт в умовах воєнного стану Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів зі значними (СС3) наслідками чи довідку в довільній формі, яка містить інформацію у вигляді посилання на Реєстр будівельної діяльності щодо наявності в учасника чинної відповідної Ліцензії або інформацію у вигляді посилання про наявність Декларації у відповідності до Постанови КМУ «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18.03.2022 № 314 (із змінами), оскільки відповідно до вимог примітки «********» вказані документи повинні підтверджувати наявність саме в учасника Ліцензії та/або Декларації.
Також, замовником у відповідності до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (із змінами) (далі – Особливості), в електронній системі закупівель у встановлений Особливостями строк, було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією до 24 квітня 2025 16:51 годин, але Учасник не виправив виявлені невідповідності.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю "БІЛДІНГ ПРОТЕКТ" відхиляється у відповідності до абзацу п’ятого підпункту 1 (не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей) та у відповідності до абзацу п’ятого підпункту 2 (не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону) пункту 44 Особливостей.
Відповідно до п. 3.6. розділу І Додатка ІІ до тендерної документації вимагалось:
3.6. Сканована/-ї копія/-ї чинної на кінцевий строк подання тендерних пропозицій ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів зі значними (СС3) наслідками (далі – Ліцензія)********, та/або зареєстрованої декларації, про провадження господарської діяльності з будівельних робіт в умовах воєнного стану Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів зі значними (СС3) наслідками (далі – Декларація)********.
********Учасник може надати довідку в довільній формі, яка містить інформацію у вигляді посилання на Реєстр будівельної діяльності щодо наявності в учасника чинної відповідної Ліцензії або інформацію у вигляді посилання про наявність Декларації у відповідності до Постанови КМУ «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18.03.2022 № 314 (із змінами). За таким посиланням повинна відображатися інформація щодо відповідного класу наслідків (відповідальності) та реєстраційний номер Ліцензії та/або Декларації. У разі, якщо у відкритому доступі відсутні дані про Ліцензію, Декларацію, зокрема інформації щодо класу наслідків (відповідальності), Учасник надає електронну та/або скановану копію/-ї Ліцензії/-ій (включно з додатком) та/або Декларації (з додатком у разі наявності) з відповідною інформацією про клас наслідків (відповідальності).
Також даним Додатком п. 5 передбачено наступне:
5. Інформація********* про субпідрядника/-ів:
5.1. Інформація про субпідрядника/-ів/співвиконавця/-ів у вигляді сканованої/-их копії/-ій довідки/-ок учасника (у довільній формі) із зазначенням повного найменування, місцезнаходження та коду ЄДРПОУ/РНОКПП субпідрядника/-ів/співвиконавця/-ів, яка/-і містить/-ять інформацію про кожного такого суб'єкта господарювання, якого/-их учасник має намір залучати до виконання робіт чи послуг в обсязі не менше як 20 відсотків вартості договору про закупівлю.
Також інформуємо, що згідно з аб. 2 ст. 319 Господарського кодексу України встановлено: «Підрядник має право за згодою замовника залучати до виконання договору як третіх осіб субпідрядників, на умовах укладених з ними субпідрядних договорів, відповідаючи перед замовником за результати їх роботи. У цьому випадку підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядниками - як замовник».
Та відповідно до ст. 838 Цивільного кодексу України встановлено: «1. Підрядник має право, якщо інше не встановлено договором, залучити до виконання роботи інших осіб (субпідрядників), залишаючись відповідальним перед замовником за результат їхньої роботи. У цьому разі підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядником - як замовник.
2. Генеральний підрядник відповідає перед субпідрядником за невиконання або неналежне виконання замовником своїх обов'язків за договором підряду, а перед замовником - за порушення субпідрядником свого обов'язку».
Також Законом «Про публічні закупівлі» передбачена можливість залучення субпідрядника у разі закупівлі робіт або послуг. Предметом даної закупівлі є роботи, а саме «Реконструкція системи протипожежної сигналізації приміщень промислового майданчика Опарського підземного сховища газу (Будівельні роботи та поточний ремонт)».
Тому, керуючись чинним законодавством, Учасник ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» на виконання вимоги щодо надання: «…Сканована/-ї копія/-ї чинної на кінцевий строк подання тендерних пропозицій ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів зі значними (СС3) наслідками (далі – Ліцензія)********,» надав скановану копію ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із середніми та значними наслідками, видану на залученого субпідрядника Приватне підприємство «Креатор – Буд». Ліцензія чинна та містить відповідний додаток із класами наслідків – СС2 та СС3 (файл «13. Ліцензія на будівельні роботи із зазначенням класу наслідків субпідрядника.»).
Скаржник заявляє, що вимогами тендерної документації не було передбачено окремих вимог, що дана ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів зі значними (СС3) наслідками (наладі –Ліцензія) має бути видана виключно Учаснику та/або на ім’я (найменування) Учасника.
Згідно тендерної документації, передбачена «наявність в учасника чинної відповідної Ліцензії». Така Ліцензія у Скаржника наявна та надана у складі пропозиції.
Отже, Учасник може залучити субпідрядника на відповідні види робіт та може надати ліцензію, видану субпідряднику на даний вид робіт, згідно норм чинного законодавства.
Зазначені Замовником у Протоколі відхилення примітки «********» : Учасник може надати довідку в довільній формі, яка містить інформацію у вигляді посилання на Реєстр будівельної діяльності щодо наявності в учасника чинної відповідної Ліцензії або інформацію у вигляді посилання про наявність Декларації у відповідності до Постанови КМУ «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18.03.2022 № 314 (із змінами) не містять інформації щодо обов’язку надання Ліцензії саме видану на Учасника процедури закупівлі та/або заборони надання ліцензії згідно вимоги, виданої на залученого субпідрядника.
Додатково для повноти інформації у складі пропозиції Скаржником надана довідка (файл 12. Довідка_ субпідрядник) із зазначенням повного найменування, місцезнаходження та коду ЄДРПОУ субпідрядника. Залучається даний субпідрядник в обсязі не більше 15 відсотків вартості договору про закупівлю, а саме на виконання будівельних робітна об’єкті будівництва, що є складовою частиною об’єкта підвищеної небезпеки, клас наслідків (відповідальності) – СС3.
Також проєктом договору до даної процедури закупівлі (Додаток IV до тендерної документації) передбачена можливість залучення субпідрядників до виконання умов договору:
«5.4. Підрядник має право:
5.4.1 залучати, у разі потреби, до виконання спеціальних видів (обсягів) Робіт субпідрядника(-ів).»
Виходячи із вищесказаного, на виконання вимоги щодо надання «…Сканована/-ї копія/-ї чинної на кінцевий строк подання тендерних пропозицій ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів зі значними (СС3) наслідками (далі – Ліцензія)»,Скаржником у складі пропозиції було надано відповідний документ – файл «13. Ліцензія на будівельні роботи із зазначенням класу наслідків субпідрядника.», що в повній мірі відповідає вимозі тендерної документації та її додатків.
Скаржник звертає увагу Комісії на те, що предметом даної закупівлі є «Реконструкція системи протипожежної сигналізації приміщень промислового майданчика Опарського підземного сховища газу (Будівельні роботи та поточний ремонт)». Перелік робіт, що мають бути виконані переможцем даної закупівлі наведено в Додатку І до тендерної документації, а саме в частині 2. Відомість обсягів робіт, устаткування та матеріалів, більшу частину з яких становлять роботи, що здійснюються на підставі ліценції на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме: монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень.
Скаржником надана у складі пропозиції сканована копія Наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій №719 від 16.12.2019 р. «Про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ», міститься в файлі «14. Дозволи та ліцензії.pdf.».
Тендерна пропозиція Скаржника, відповідає вимогам тендерної документації в цій частині в повній мірі та не може бути відхилена згідно зазначених Замовником підстав.
Зважаючи на вищезазначене, Замовник своїми незаконними діями порушує право учасника на об’єктивне та неупереджене прийняття рішення стосовно процедури закупівлі, позбавляє Скаржника можливості стати стороною договору, який має бути укладений за результатами проведення процедури закупівлі та отримати відповідний прибуток шляхом провадження господарської діяльності у чіткій відповідності до приписів чинного законодавства України.
Замовник порушує принципи проведення процедур закупівель, зокрема, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Керуючись п. 59 Постанови Кабінету міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості), ми звертаємося до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з метою захисту своїх прав та охоронюваних Законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено наші права та законні інтереси. На підставі вищезазначеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»: ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ».