• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт покрівлі Броварського ліцею № 10 Броварської міської ради Броварського району Київської області за адресою: вулиця Симона Петлюри, 17-Б, м. Бровари, Київська область (ДК 021:2015 – 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи)

Завершена

4 319 134.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 595.67 UAH
Період оскарження: 28.03.2025 14:36 - 05.04.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 89ac7d3409674e1e93a4b5b7ce36fcb2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-28-008660-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 14.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.04.2025 14:16
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 17.04.2025 16:54
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 17.04.2025 16:54
Автор: ТОВ "ДК "МІДАС", Микола Московка +380966001105 dkmidas@ukr.net http://www.dk-midas.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b9e93897236743d69c4e2cd88d68e4eb
Заголовок пункту скарги: Скарга на встановлення дискримінаційних вимог щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно п.п. 1.3.1. п. 1.3, додатку 1 ТД, Замовник зазначає, про необхідність надання Довідки про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору), за формою:

(наведення у вигляді таблиці у скарзі)

Також зазначено, що аналогічним вважається надання послуг з поточного ремонту покрівлі укладений та виконаний протягом 2023-2025 років із замовником (контрагентом) за результатами відкритих торгів або інформація про який оприлюднена у звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель. Учасник повинен надати у довідці посилання на публічне розміщення інформації про укладений аналогічний (аналогічні) договір (договори).

1.1. Вважаємо, що наведена вимога є дискримінаційною, оскільки зокрема Скаржник має досвід повного виконання договору, а саме робіт з аварійного ремонту покрівлі за №01/06 від 07 червня 2022 року, предметом якого є ДК 021:2015-45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи (Аварійний ремонт покрівлі Плавального басейну «Купава» який в свою чергу в повній мірі підтверджує його досвід та спроможність виконати роботи подібні до тих, що зазначені Замовником у ТД, а також зокрема має той самий код ДК 021:2015-45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи проте не має оприлюдненої інформації про звіт щодо його виконання, з причин незалежних від Скаржника.
Вважаємо встановивши наведене обмеження, а саме у роках в яких аналогічний договір мав бути виконаний, та зокрема про те, що даний договір повинен бути укладений виключно з Замовниками в розумінні Закону, за результатами відкритих торгів або інформація про який оприлюднена у звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, призводить до штучного звуження потенційного кола учасників, зокрема в закупівлі не зможе взяти участь Скаржник, оскільки наведений вище договір, який в повній мірі підтверджує досвід виконання подібних робіт не підпадає під критерій встановлені умовами ТД, проте водночас це ніяким чином не може сприйматися, як неспроможність Скаржника виконати роботи відповідно до технічного завдання наведеного згідно умов ТД.

Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
На підтвердження вищезазначеної інформації та на виконання п. 56 Особливостей, надаємо:
1) Договір №01/06 від 07 червня 2022 року та акти до нього.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 6913698fb6ab44709f385caef5199911
Заголовок пункту скарги: Скарга на встановлення дискримінаційних вимог щодо надання у складі пропозиції акту обстеження
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п.п. 5.4 п. 4 «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» додатку 1 ТД, Замовник зазначає про необхідність надання Акту огляду об’єкту, який підтверджує факт огляду учасником об’єкту надання послуг із обов’язковим зазначенням назви об’єкту, ідентифікатора закупівлі, ПІБ та підписів уповноважених представників замовника та учасника. Попередній огляд об’єкту здійснюється учасниками в період уточнень для визначення детального обсягу та умов надання послуг. Витрати на відвідування об’єкту Учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою.

2.1. Вважаємо, що наведена вимога жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі. Більше того, нічого не заважає Замовнику «не отримати» запит на проведення огляду, не надати відповіді на запит, не підписати акт огляду об’єкта або "уникнути" огляду об’єкта потенційним учасником.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт огляду об'єкта Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Законом Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) та Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (надалі - Постанова) не встановленому жодних норм, які передбачали би обов’язкове надання акт обстеження об’єкта у складі тендерних пропозицій учасників торгів.
Крім того, вимога про відвідування об’єктів з метою проведення огляду порушує право учасника на конфіденційність інформації, адже для участі у закупівлі учаснику необхідно провести огляд, тобто ще до відкриття пропозицій учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже відомі потенційні учасники закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей ТД формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що ТД не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам ТД, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у ТД наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.

Аналогічної позиції дотримується колегія АМКУ в рішеннях:
№1920-р/пк-пз від 20.02.2023 р.
№3526-р/пк-пз від 21.03.2023 р.

Вважаємо, що вищевказана умова ТД є дискримінаційною і порушує права та законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника, оскільки її виконання залежить саме від Замовника, а не від Скаржника, отже обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

На підтвердження вищезазначеної інформації та на виконання п. 56 Особливостей, надаємо:
1) Закон (https://zakon.rada.gov.ua/) (додається)
2) Постанова (https://zakon.rada.gov.ua/) (додається).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації