• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 79710000-4 Охоронні послуги (Охоронні послуги із завданням недопущення крадіжок, грабежу, розбою, знищення або пошкодження майна та матеріальних цінностей приміщень виконавчого комітету Миколаївської міської ради)

Завершена

3 421 288.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 106.44 UAH
Період оскарження: 26.03.2025 15:50 - 31.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на відхилення

Номер: e3dd41937f73494f8c33b2e6222e7036
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-26-010584-a.b1
Назва: Скарга на відхилення
Скарга:
Дата розгляду скарги: 22.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.04.2025 16:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.04.2025 12:11
Дата виконання рішення Замовником: 25.04.2025 14:29
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано замовником
Автор: ТОВ "ГЕПАРД УКРАЇНА", Юрій Данилюк +380631544599 gepard.ukraine@gmail.com https://gepard-security.od.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 21288010421a4afe9f765ec95a1f36ef
Заголовок пункту скарги: 09 квітня 2025 року уповноважена особа Замовника прийняла рішення (Протокольне рішення № 13 від 09 квітня 2025 року – додається до скарги) про відхилення пропозиції Скаржника на підставі абз. 5 п. 44 Особливостей та абз. 5 п.п. 1 п. 1 ст 31 Закону України «про публічні закупівлі» (учасник процедури не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалось замовником та/або забе
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: 09 квітня 2025 року уповноважена особа Замовника прийняла рішення (Протокольне рішення № 13 від 09 квітня 2025 року – додається до скарги) про відхилення пропозиції Скаржника на підставі абз. 5 п. 44 Особливостей та абз. 5 п.п. 1 п. 1 ст 31 Закону України «про публічні закупівлі» (учасник процедури не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалось замовником та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції).

Товариство з обмеженою відповідальністю «ГЕПАРД УКРАЇНА» (далі – Скаржник) категорично не погоджується з даним рішенням Замовника щодо відхилення пропозиції Скаржника та вважає його таким, що порушує права Скаржника з таких підстав.

По-перше:
Відповідно до п. 4 Розділу 3 Тендерної документації «Замовник вимагає забезпечення тендерної пропозиції у виді електронної банківської гарантії, яка надається одночасно з поданням тендерної пропозиції (Додаток 7).
Розмір забезпечення тендерної пропозиції становить: 102 638,64 грн. (сто дві тисячі шістсот тридцять вісім грн. 64 копійки)»

На виконання вказаного пункту, учасником було надано у складі тендерної пропозиції:
- Банківську гарантію № 2025/3/1380/T, дата видачі 01 квітня 2025 року, яка містить наступну інформацію:
Повне найменування Гаранта: АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЮНЕКС БАНК».
Повне найменування Принципала (Учасника): ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГЕПАРД УКРАЇНА».
Найменування Бенефіціара (Замовника): ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ МИКОЛАЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Сума Гарантії: 102 638,64 грн. (сто дві тисячі шістсот тридцять вісім гривень 64 копійки).
Назва валюти у якій надається гарантія: UAH- українська гривня (980).
Дата початку строку дії Гарантії (набрання чинності): «01» квітня 2025 року.
Дата закінчення строку дії гарантії, якщо жодна з подій, передбачених у пункті 4 форми, не настане: до «07» липня 2025 року включно.
Номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі: ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2025-03-26-010584-a, оприлюдненого на офіційному вебсайті інформаційно-телекомунікаційної системи «PROZORRO» http://prozorro.gov.ua, посилання на закупівлю (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-03-26-010584-a), назва оголошення: ДК 021:2015 – 79710000-4 Охоронні послуги (Охоронні послуги із завданням недопущення крадіжок, грабежу, розбою, знищення або пошкодження майна та матеріальних цінностей приміщень виконавчого комітету Миколаївської міської ради).
Інформація щодо тендерної документації: ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ ДК 021:2015 – 79710000-4 Охоронні послуги (Охоронні послуги із завданням недопущення крадіжок, грабежу, розбою, знищення або пошкодження майна та матеріальних цінностей приміщень виконавчого комітету Миколаївської міської ради), затверджена Рішенням Уповноваженої особи викона. вчого комітету Миколаївської міської ради № 9 від 26.03.2025 року Уповноважена особа Олійникова В.О.
Враховуючи той факт, що сума наданої Скаржником банківської гарантії дорівнює розміру забезпечення тендерної пропозиції, визначеного тендерною документацією, посилання Замовника на той факт, що Скаржник не надав забезпечення тендерної пропозиції є хибним.
Таким чином, ТОВ «ГЕПАРД УКРАЇНА» надало у складі тендерної пропозиції забезпечення тендерної пропозиції у виді електронної банківської гарантії № 2025/3/1380/T від 01.04.2025.
Вказана позиція підтверджується рішенням АМКУ № 3614-р/пк-пз від 10.03.2025.

По-друге:
Згідно з п. 3 Додатку 7 до Тендерної документації (Обовʼязкові вимоги до банківської гарантії) встановлено, що:
«У тексті банківської Гарантії обов’язково повинно бути зазначено, зокрема:
- повне найменування Учасника (Принципала), що збігається з назвою, яка зазначена ним в тендерній пропозиції;
- повне найменування Бенефіціара;
- повне найменування Гаранта;
- дата початку строку дії гарантії (набрання чинності) та дата закінчення строку дії гарантії;
У разі відсутності по тексту банківської Гарантії конкретних дат початку та закінчення строку/терміну дії банківської Гарантії, тендерна пропозиція Учасника відхиляється оскільки, забезпечення тендерної пропозиції не відповідатиме умовам до забезпечення тендерної пропозиції, що визначені замовником у тендерній документації.
- унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель процедурі для участі в якій подається тендерна пропозиція забезпечена даною банківською гарантією;
- суму гарантії зазначена цифрами та словами, назва валюти – словами (в разі, якщо за умовами тендерної документації забезпечення тендерної пропозиції вимагається забезпечення в іноземній валюті – зазначається цифровий і літерний код відповідно до Класифікатора іноземних валют та банківських металів, затвердженого постановою Правління національного банку України від 04.02.1998 року № 34);
- зміни до гарантії можуть бути внесені в порядку, передбаченому законодавством України. Після чого вони стають невід’ємною частиною гарантії.
- обов’язок банка сплатити повну суму тендерного забезпечення (гарантована сума) за першою письмовою вимогою Замовника (Бенефіціара), в якій буде посилання на одну з наступних підстав:
- відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
- непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру
- ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений п. 44 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі»;
- ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією.
Термін сплати грошових коштів Банком-Гарантом протягом 5 банківських днів з моменту отримання письмової вимоги Бенефіціара».

Так, відповідно до вказаних вимог Додатку 7 до тендерної документації, не встановлено, що обовʼязковим елементом банківської гарантії є зазначення інформації щодо рішення та дати затвердження тендерної документації.
Усі вимоги визначені Додатком 7 до тендерної документації Замовника, були дотримані у Гарантії № 2025/3/1380/T від 01.04.2025.

Таким чином, посилання Замовника у протокольному рішенні № 13 від 09.04.2025 щодо невідповідності наданої Скаржником гарантії умовам, що визначені Замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції, є необґрунтованим, надуманим та незаконним.

По-третє:
Відповідно до абз. 7 п. 4 Розділу 3 Тендерної документації, встановлено, що:
«Банківська гарантія оформляється відповідно до Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 (зі змінами) та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628 "Про затвердження форми і вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції", з урахуванням вимог встановлених цим розділом».

Так, Замовник у своєму протокольному рішенні вказує, що відповідно до Форми забезпечення тендерної пропозиції, затвердженої наказом Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628, учасником ТОВ "ГЕПАРД УКРАЇНА" у документі тендерної пропозиції Гарантія № 2025/3/1380/T від 01.04.2025 р, зазначена інформація щодо тендерної документації в редакції, яка втратила чинність - «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ ДК 021:2015 – 79710000-4 Охоронні послуги (Охоронні послуги із завданням недопущення крадіжок, грабежу, розбою, знищення або пошкодження майна та матеріальних цінностей приміщень виконавчого комітету Миколаївської міської ради), затверджена Рішенням Уповноваженої особи виконавчого комітету Миколаївської міської ради № 9 від 26.03.2025 року Уповноважена особа Олійникова В.О».
Разом з тим, відповідно до Постанови Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 гарантія повинна містити, зокрема, дату, номер і назву (у разі наявності таких реквізитів) відповідного документа, з якого виникають базові відносини.
Відповідно до вказаної Постанови базові відносини - відносини між принципалом та бенефіціаром, які виникають на підставі договору, інших правочинів, тендерної документації, законодавчих актів щодо зобов'язань принципала на користь бенефіціара, виконання яких забезпечує гарантія.
Пунктом 3 вказаного Положення передбачено визначення термінів, що вживаються у Положенні, зокрема, передбачено, що:
- базові відносини – відносини між принципалом та бенефіціаром, які виникають на підставі договору, інших правочинів, тендерної документації, законодавчих актів щодо зобов'язань принципала на користь бенефіціара, виконання яких забезпечує гарантія;
- тендерна документація – документація, що готується замовником тендера і використовується особами - учасниками тендера для підготовки та їх участі в тендері.
Уповноваженою особою було внесено зміни до тендерної документації Рішенням Уповноваженої особи від 28.03.2025 р. № 12.
За таких умов, банківська гарантія не містить посилання на документ, з якого виникають базові відносини.
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах тендерної пропозиції Скаржника, передбачені пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник повинен був надати 24 години на виправлення невідповідностей в Гарантії № 2025/3/1380/T від 01.04.2025, наданій Скаржником.
Окрім зазначеного, внесення змін до гарантії передбачено як п. 3 Додатку 7 до тендерної документацією, так і самою Гарантією № 2025/3/1380/T від 01.04.2025.

Таким чином, відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «ГЕПАРД УКРАЇНА» та не надавши Скаржнику можливість виправити наведені вище невідповідності протягом 24 годин, Замовник порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Аналогічна позиція викладена також у рішеннях АМКУ № 3614-р/пк-пз від 10.03.2025 та № 13209-р/пк-пз від 02.08.2024.

Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме - не надавши 24 години на виправлення невідповідностей Скаржнику на підставі вимог пункту 43 Особливостей, Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи викладене, прийняте рішення Замовника про відхилення переможця закупівлі ТОВ «ГЕПАРД УКРАЇНА» порушує право Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т. ч. принципів здійснення закупівель.
Відхилення пропозиції переможця, тендерна пропозиція якого відповідає вимогам тендерної документації є порушенням положень законодавства, у зв’язку з чим заявлені вище вимоги є ефективним способом захисту прав Суб’єкта оскарження на участь на рівних та недискримінаційних умовах, що гарантовані Законом України «Про публічні закупівлі».
Керуючись пунктом 59 Особливостей, зазначаємо, що Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.

Скаржник вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення його прав та законних інтересів в частині неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГЕПАРД УКРАЇНА» у закупівлі UA-2025-03-26-010584-a, а також порушено принципи, задекларовані ч. 1 статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”: відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника