-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
«Капітальний ремонт дорожнього покриття по вулиці Заводська м. Малин Житомирської області», код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Завершена
5 986 168.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 59 861.68 UAH
мін. крок: 1% або 59 861.68 UAH
Період оскарження:
24.03.2025 16:01 - 26.04.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Не правомірне відхилення
Номер:
65b06720994e49809adbd21838d0dfa4
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-24-011713-a.b2
Назва:
Не правомірне відхилення
Вимога:
Шановний Замовнику!
Вами було відхилено нашу пропозиції з причин;
«Не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей;
Підстави відхилення тендерної пропозиції згідно з підпунктом 2 пунктом 44 Постанови «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджена КМУ від 12 жовтня 2022 № 1178, а саме «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».»
Відповідно до п.3, абз. 21 розділу 1, ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.
На підставі вище викладеного, Фізична особа-підприємець Оганесян Агван Арамович, як учасник відкритих торгів з особливостями на закупівлю: «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вулиці Заводська м. Малин Житомирської області», код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь не погоджуюся з рішенням Уповноваженої особи за Протоколом №4-ОП від 06.05.2025р, а саме: Для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника до предмету закупівлі, Учасник у складі пропозиції повинен надати кошторисну документацію сформовану в програмному комплексі АВК-5 за версією (3.10.0.) скріплену підписом керівника та печаткою (в разі наявності), з наданням ліцензії на відповідний програмний комплекс. Кошторисна документація повинна бути складена відповідним виконавцем окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури – інженером-кошторисником та окрім підпису керівника, додатково повинна містити підпис та печатку інженера-проектувальника інженерно-будівельного проектування в частині кошторисної документації.
Учасником надана Кошторисна документація яка, подається у вигляді інформаційної моделі складеної у програмному комплексі АВК-5 та у форматі “PDF”:
- Договірна ціна
- Локальний кошторис;
- Підсумкова відомість ресурсів:
- Зведений кошторисний розрахунок.
Яка відповідно до вимог Замовника була підписана Оганесяном Агваном Арамовичем та
містить підпис та печатку інженера-проектувальника інженерно-будівельного проектування в частині кошторисної документації, однак помилково було накладену іншу печатку. Слід зазначити, що Замовник взагалі не вимагав надання печатки в Додатку 2. Також повідомляємо, що печатка не є обов’язковою до використання в господарській діяльності. Також наголошуємо, що кошторисні розрахунки підписані КЕП. Замовник мав надати Учаснику 24 години на виправлення не відповідностей, так як підпис або печатка жодним чином не впливає на технічні характеристики предмета закупівлі, однак цього не зробив. Пунктом 43 Особливостей визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Вимагаємо повернути нашу пропозицію на повторну кваліфікацію.
Також зазначаємо на позитивну практику АМКУ, стосовно виправлення актів огляду. Та повідомляємо, що вимушені будемо оскаржувати Ваше рішення.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.05.2025 18:46
Вирішення:
У відповідності до пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Подані документи мають відповідати встановленій законодавством формі, в тому числі письмовій, Форма документів кошторису встановлена додатками до Настанови визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад і територій від 01.11.2021 № 281. Такі документи для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника до предмету закупівлі, Учасник у складі пропозиції повинен надати кошторисну документацію сформовану в програмному комплексі АВК-5 за версією (3.10.0.) скріплену підписом керівника та печаткою (в разі наявності), з наданням ліцензії на відповідний програмний комплекс. Кошторисна документація повинна бути складена відповідним виконавцем окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури – інженером-кошторисником та окрім підпису керівника, додатково повинна містити підпис та печатку інженера-проектувальника інженерно-будівельного проектування в частині кошторисної документації.
У пункті 1 Розділу 3. Тендерної документації " Інструкція з підготовки тендерної пропозиції " зазначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, зокрема 4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та / або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання). Наприклад: всупереч вимогам тендерної документації окрема сторінка (сторінки) копії документа, поданого учасником, не містять печатки учасника (в разі наявності). Перелік формальних помилок не включає "відсутність підпису/печатки на всіх сторінках документа» або «помилкового накладення іншої печатки» . Однак в супереч вимогам тендерної документації Вами у файлі «вул.Заводська, м. Малин 2 вар_page-0001 (1).pdf» завантажено документи з підписом та печаткою юридичної особи, яка не є учасником закупівлі, а також відсутнє пояснення причин використання цієї печатки.
Твердження Учасника «Слід зазначити, що Замовник взагалі не вимагав надання печатки в Додатку 2. Також повідомляємо, що печатка не є обов’язковою до використання в господарській діяльності». В тендерній документації відповідно до Додатку 2 кошторисна документація, має бути «скріплена підписом керівника та печаткою (в разі наявності)». Враховуючи те, що Вами не надано жодного роз’яснення, щодо невикористання печатки, а в інших документах (гарантійні листи та довідки), які Ви готували наявна печатка учасника, тому Вами використовується печатка в господарській діяльності.
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (дискримінаційні вимоги тендерної документації)
Номер:
4fa50c6b5ecc4e53a831a560518792a7
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-24-011713-a.c1
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (дискримінаційні вимоги тендерної документації)
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 18.09.2024 № 15488.pdf 04.04.2025 15:24
- рішення від 21.08.2024 № 14144.pdf 04.04.2025 15:24
- Скарга ФОП від 04.04.2025р..docx.p7s.zip 04.04.2025 15:24
- Дипломи про вищу освіту.pdf 04.04.2025 15:25
- Договри цпх.pdf 04.04.2025 16:04
- ТД Заводська зі змінами.docx 04.04.2025 16:04
- sign.p7s 04.04.2025 16:05
- рішення від 08.04.2025 № 5491.pdf 08.04.2025 16:12
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.04.2025 № 6056.pdf 17.04.2025 12:13
- рішення від 16.04.2025 № 6056.pdf 21.04.2025 18:22
- ТД Заводська зі змінами.docx 10.04.2025 15:03
- Заперечення Заводська від 10.04.2025.docx 10.04.2025 15:03
- Відомість обсягів робіт Заводська.pdf 10.04.2025 15:03
- Заперечення Заводська від 10.04.2025.pdf 10.04.2025 15:03
- Протокол внесення змін від 24.04.2025.pdf 24.04.2025 16:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.04.2025 16:15
Дата розгляду скарги:
16.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.04.2025 16:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.04.2025 18:23
Дата виконання рішення Замовником:
24.04.2025 16:50
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Керуючись вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості) та на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16.04.2025 року № 6056-р/пк-пз замовником внесено зміни до тендерної документації закупівлі «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вулиці Заводська м. Малин Житомирської області», код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
cf924885227a40939bfa43870c72d6b8
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА
на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вулиці Заводська м. Малин Житомирської області», код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вулиці Заводська м. Малин Житомирської області», код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ МАЛИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі – Замовник) 24 березня 2025 року було оголошено закупівлю за предметом: «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вулиці Заводська м. Малин Житомирської області», код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій встановлено по 08 квітня 2025 року до 10:00 за київським часом.
Керуючись пунктами 55 та 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» - надалі Постанова, Фізична особа-підприємець Оганесян Агван Арамович (далі – ФОП Оганесян А.А., Учасник, Скаржник) реалізує своє право на подання скарги.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, ФОП Оганесян А.А., виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації Учасників, що обмежує, порушує права та охоронювані законом інтереси ФОП Оганесян А.А на участь в цій закупівлі, а саме:
По- перше:
Відповідно до пункту 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
− інформації та/або документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
Додаток № 1 до тендерної документації на підтвердження кваліфікаційного критерію про наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід містить наступну вимогу Замовника торгів:
- Довідку, складену Учасником у довільній формі, про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (в розрізі адміністрації, інженерно-технічних працівників, робітників), із зазначенням у такій довідці інформації про ПІБ, посаду, освіту, стаж роботи за фахом, форма трудових відносин (основне місце роботи або неосновне місце роботи). Копію штатного розпису. На підтвердження трудових відносин надається накази про прийняття на роботу або сторінки трудової книги з інформацією про працевлаштування або інші документи про трудові відносини з Учасником відповідно до КЗпП, ЦКУ.
Обов’язкова наявність головного інженера, начальника будівельної дільниці з будівельною освітою за спеціальністю «Будівництво, експлуатація і ремонт автомобільних доріг та аеродромів» та/або «Автомобільні дороги і аеродроми» (підтверджується документами про будівельну освіту), які мають досвід роботи, на підтвердження даної інформації надати документи, які підтверджують наявність даних працівників, зазначених в довідці (накази про прийняття на роботу або сторінки трудової книги з інформацією про працевлаштування або інші документи про трудові відносини з Учасником відповідно до КЗпП, ЦКУ.
За цією вимогою тендерної документації хочемо повідомити наступне:
Дана вимога є занадто деталізованою, дискримінаційною та унеможливлює участь Скаржника у закупівлі виходячи з наступного:
Звужуючи вимоги до конкретних спеціальностей дипломів інженерно-технічних працівників Замовник звужує конкуренцію у закупівлі, оскільки за таких обставин взяти участь у цій закупівлі зможуть виключно Учасники, які мають дипломи саме зазначених спеціальностей, незважаючи на наявність працівників в цілому, які спроможні виконувати умови договору.
Так ФОП Оганесян А.А. має необхідних працівників, які мають необхідні знання та досвід, відповідних зазначених посад, а саме головного інженера та начальника будівельної дільниці, які працюють у Скаржника що підтверджується договорами цивільно-правового характеру, але мають іншу спеціальність за дипломом, відмінну від вказаної Замовником торгів. ФОП Оганесян А.А додає дипломи до скарги у якості доказів.
Практика розгляду аналогічного питання комісією АМКУ також говорить про дискримінаційність такої вимоги ( зокрема, рішення № 14144р/пк-пз від 21.08.2024 року додається до скарги у якості доказів).
По- друге:
Додаток № 1 до тендерної документації на підтвердження кваліфікаційного критерію про наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід містить наступну вимогу Замовника торгів:
- Довідку, складену Учасником у довільній формі, про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (в розрізі адміністрації, інженерно-технічних працівників, робітників), із зазначенням у такій довідці інформації про ПІБ, посаду, освіту, стаж роботи за фахом, форма трудових відносин (основне місце роботи або неосновне місце роботи). Копію штатного розпису. На підтвердження трудових відносин надається накази про прийняття на роботу або сторінки трудової книги з інформацією про працевлаштування або інші документи про трудові відносини з Учасником відповідно до КЗпП, ЦКУ.
Працівник - вживається у значенні, наведеному пунктом 14.1.195. статті 14 Податкового кодексу України.
**** Обов’язкова наявність або залучення таких працівників:
Інженерно-технічний склад:
– не менше 1-го головного інженера, який повинен бути працевлаштованим в учасника за основним місцем роботи;
– не менше 1-го начальника будівельної дільниці, який повинен бути працевлаштованим в учасника за основним місцем роботи або за сумісництвом або за суміщенням;
- не менше 1-го інженера-кошторисника (інженера з проектно-кошторисної роботи/інженера-проектувальника/кошторисника) з діючим кваліфікаційним сертифікатом інженера-проектувальника у частині кошторисної документації, що надається, який повинен бути працевлаштованим в учасника за основним місцем роботи або за сумісництвом або за суміщенням;
- не менше 1-го інженера-геодезиста (геодезист) з діючим кваліфікаційним сертифікатом інженера-геодезиста за напрямком інженерні вишукування для будівництва та великомасштабні топографічні знімання, що надається, який повинен бути працевлаштованим в учасника за основним місцем роботи або за сумісництвом або за суміщенням;
Робітничі професії:
- не менше 3-ох машиністів дорожньо-будіельних машин;
- не менше 3-ох водіїв атотранспортних засобів;
- не менше 6-ти дорожних робітників/асфальтобетонників
За цією вимогою тендерної документації хочемо повідомити наступне:
Дана вимога є дискримінаційною та унеможливлює участь скаржника у закупівлі виходячи з наступного:
Відповідно до пункту 14.1.195 статті 14 Податкового кодексу працівник - фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону;
За таких умов, умовами Документації передбачено залучення виключно працівників, що перебувають у штаті учасника, та мають укладений трудовий договір з роботодавцем. Тобто замовник навмисно звужує вимоги до наявних працівників з метою обмеження конкуренції та обмеження учасників у даній процедурі закупівлі , в тому числі і скаржника.
Крім того, за сукупністю вимог в даному пункті Замовник зазначає про те, що визначені працівники повинні бути обов’язково працевлаштовані в Учасника за основним місцем роботи або за сумістництвом або за суміщенням.
Отже, Тендерна Документація Замовника в цій частині не містить можливості Учасникам залучити працівників, зокрема, за цивільно-правовим договором, за договором надання послуг тощо. зокрема, у кількості відповідно до вимоги Замовника. Скаржник повідомляє, що має достатній штат працівників для виконання робіт, що закуповуються. Разом з тим, у штаті Скаржника відсутні деякі працівники, які учасник планує залучити за договорами цивільно-правового характеру, зокрема, наступних працівників наступних працівників: Оганесян Арам Агванович (головний інженер), Оганесян Арсен Арамович (начальника будівельної дільниці), ФОП Оганесян А.А повідомляє, що навіть за бажання найняти вказаних працівників і при їх наявності за договором цивільно-правового характеру, він не виконає вимог Замовника, оскільки працівники мають бути саме в штаті та мати укладений трудовий договір.
Практика розгляду аналогічного питання комісією АМКУ також говорить про дискримінаційність такої вимоги ( зокрема, рішення № 15488-р/пк-пз від 18.09.2024 року додається до скарги у якості доказів).
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищезазначене, законні права Скаржника можуть бути поновлені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме виключення дискримінаційних умов, у відповідності до обставин скарги.
З метою забезпечення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, керуючись ст. 5,ст.7, ст. 9, ст. 18, Закону України «Про публічні закупівлі», п. 55 - 67 Особливостей, Законом України «Про антимонопольний комітет України», законами України "Про захист економічної конкуренції", "Про захист від недобросовісної конкуренції",
Відповідно до положень п. 59 Постанови скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Таким чином дана скарга подана у відповідний строк та підлягає розгляду органом оскарження.
Дискримінаційні умови, що містяться в умовах тендерної документації, порушують права та законні інтереси ФОП Оганесян А.А., як потенційного Учасника відповідної процедури та як потенційного претендента на укладання договору з Замовником у майбутньому.
Крім того, ми є реальними учасником ринку відповідних послуг, проте через порушення Замовником частини 1 статті 5 та інших положень Закону України «Про публічні закупівлі» ми не можемо прийняти участь у закупівлі.
На підставі вищевикладеного та керуючись пунктом 55 та 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду;
2. Зобов'язати Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Малинської міської ради привести тендерну документацію за процедурою закупівлі: оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-24-011713-a, у відповідність із обставинами скарги та вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій:
1. Тендерна документація Замовника торгів з додатками.
2. Копії дипломів працівників;
3. Договори цивільно- правового характеру на працівників;
4. Рішення № 14144р/пк-пз від 21.08.2024 року
5. Рішення № 15488-р/пк-пз від 18.09.2024 року.
на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вулиці Заводська м. Малин Житомирської області», код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ МАЛИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі – Замовник) 24 березня 2025 року було оголошено закупівлю за предметом: «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вулиці Заводська м. Малин Житомирської області», код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій встановлено по 08 квітня 2025 року до 10:00 за київським часом.
Керуючись пунктами 55 та 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» - надалі Постанова, Фізична особа-підприємець Оганесян Агван Арамович (далі – ФОП Оганесян А.А., Учасник, Скаржник) реалізує своє право на подання скарги.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, ФОП Оганесян А.А., виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації Учасників, що обмежує, порушує права та охоронювані законом інтереси ФОП Оганесян А.А на участь в цій закупівлі, а саме:
По- перше:
Відповідно до пункту 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
− інформації та/або документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
Додаток № 1 до тендерної документації на підтвердження кваліфікаційного критерію про наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід містить наступну вимогу Замовника торгів:
- Довідку, складену Учасником у довільній формі, про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (в розрізі адміністрації, інженерно-технічних працівників, робітників), із зазначенням у такій довідці інформації про ПІБ, посаду, освіту, стаж роботи за фахом, форма трудових відносин (основне місце роботи або неосновне місце роботи). Копію штатного розпису. На підтвердження трудових відносин надається накази про прийняття на роботу або сторінки трудової книги з інформацією про працевлаштування або інші документи про трудові відносини з Учасником відповідно до КЗпП, ЦКУ.
Обов’язкова наявність головного інженера, начальника будівельної дільниці з будівельною освітою за спеціальністю «Будівництво, експлуатація і ремонт автомобільних доріг та аеродромів» та/або «Автомобільні дороги і аеродроми» (підтверджується документами про будівельну освіту), які мають досвід роботи, на підтвердження даної інформації надати документи, які підтверджують наявність даних працівників, зазначених в довідці (накази про прийняття на роботу або сторінки трудової книги з інформацією про працевлаштування або інші документи про трудові відносини з Учасником відповідно до КЗпП, ЦКУ.
За цією вимогою тендерної документації хочемо повідомити наступне:
Дана вимога є занадто деталізованою, дискримінаційною та унеможливлює участь Скаржника у закупівлі виходячи з наступного:
Звужуючи вимоги до конкретних спеціальностей дипломів інженерно-технічних працівників Замовник звужує конкуренцію у закупівлі, оскільки за таких обставин взяти участь у цій закупівлі зможуть виключно Учасники, які мають дипломи саме зазначених спеціальностей, незважаючи на наявність працівників в цілому, які спроможні виконувати умови договору.
Так ФОП Оганесян А.А. має необхідних працівників, які мають необхідні знання та досвід, відповідних зазначених посад, а саме головного інженера та начальника будівельної дільниці, які працюють у Скаржника що підтверджується договорами цивільно-правового характеру, але мають іншу спеціальність за дипломом, відмінну від вказаної Замовником торгів. ФОП Оганесян А.А додає дипломи до скарги у якості доказів.
Практика розгляду аналогічного питання комісією АМКУ також говорить про дискримінаційність такої вимоги ( зокрема, рішення № 14144р/пк-пз від 21.08.2024 року додається до скарги у якості доказів).
По- друге:
Додаток № 1 до тендерної документації на підтвердження кваліфікаційного критерію про наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід містить наступну вимогу Замовника торгів:
- Довідку, складену Учасником у довільній формі, про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (в розрізі адміністрації, інженерно-технічних працівників, робітників), із зазначенням у такій довідці інформації про ПІБ, посаду, освіту, стаж роботи за фахом, форма трудових відносин (основне місце роботи або неосновне місце роботи). Копію штатного розпису. На підтвердження трудових відносин надається накази про прийняття на роботу або сторінки трудової книги з інформацією про працевлаштування або інші документи про трудові відносини з Учасником відповідно до КЗпП, ЦКУ.
Працівник - вживається у значенні, наведеному пунктом 14.1.195. статті 14 Податкового кодексу України.
**** Обов’язкова наявність або залучення таких працівників:
Інженерно-технічний склад:
– не менше 1-го головного інженера, який повинен бути працевлаштованим в учасника за основним місцем роботи;
– не менше 1-го начальника будівельної дільниці, який повинен бути працевлаштованим в учасника за основним місцем роботи або за сумісництвом або за суміщенням;
- не менше 1-го інженера-кошторисника (інженера з проектно-кошторисної роботи/інженера-проектувальника/кошторисника) з діючим кваліфікаційним сертифікатом інженера-проектувальника у частині кошторисної документації, що надається, який повинен бути працевлаштованим в учасника за основним місцем роботи або за сумісництвом або за суміщенням;
- не менше 1-го інженера-геодезиста (геодезист) з діючим кваліфікаційним сертифікатом інженера-геодезиста за напрямком інженерні вишукування для будівництва та великомасштабні топографічні знімання, що надається, який повинен бути працевлаштованим в учасника за основним місцем роботи або за сумісництвом або за суміщенням;
Робітничі професії:
- не менше 3-ох машиністів дорожньо-будіельних машин;
- не менше 3-ох водіїв атотранспортних засобів;
- не менше 6-ти дорожних робітників/асфальтобетонників
За цією вимогою тендерної документації хочемо повідомити наступне:
Дана вимога є дискримінаційною та унеможливлює участь скаржника у закупівлі виходячи з наступного:
Відповідно до пункту 14.1.195 статті 14 Податкового кодексу працівник - фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону;
За таких умов, умовами Документації передбачено залучення виключно працівників, що перебувають у штаті учасника, та мають укладений трудовий договір з роботодавцем. Тобто замовник навмисно звужує вимоги до наявних працівників з метою обмеження конкуренції та обмеження учасників у даній процедурі закупівлі , в тому числі і скаржника.
Крім того, за сукупністю вимог в даному пункті Замовник зазначає про те, що визначені працівники повинні бути обов’язково працевлаштовані в Учасника за основним місцем роботи або за сумістництвом або за суміщенням.
Отже, Тендерна Документація Замовника в цій частині не містить можливості Учасникам залучити працівників, зокрема, за цивільно-правовим договором, за договором надання послуг тощо. зокрема, у кількості відповідно до вимоги Замовника. Скаржник повідомляє, що має достатній штат працівників для виконання робіт, що закуповуються. Разом з тим, у штаті Скаржника відсутні деякі працівники, які учасник планує залучити за договорами цивільно-правового характеру, зокрема, наступних працівників наступних працівників: Оганесян Арам Агванович (головний інженер), Оганесян Арсен Арамович (начальника будівельної дільниці), ФОП Оганесян А.А повідомляє, що навіть за бажання найняти вказаних працівників і при їх наявності за договором цивільно-правового характеру, він не виконає вимог Замовника, оскільки працівники мають бути саме в штаті та мати укладений трудовий договір.
Практика розгляду аналогічного питання комісією АМКУ також говорить про дискримінаційність такої вимоги ( зокрема, рішення № 15488-р/пк-пз від 18.09.2024 року додається до скарги у якості доказів).
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищезазначене, законні права Скаржника можуть бути поновлені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме виключення дискримінаційних умов, у відповідності до обставин скарги.
З метою забезпечення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, керуючись ст. 5,ст.7, ст. 9, ст. 18, Закону України «Про публічні закупівлі», п. 55 - 67 Особливостей, Законом України «Про антимонопольний комітет України», законами України "Про захист економічної конкуренції", "Про захист від недобросовісної конкуренції",
Відповідно до положень п. 59 Постанови скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Таким чином дана скарга подана у відповідний строк та підлягає розгляду органом оскарження.
Дискримінаційні умови, що містяться в умовах тендерної документації, порушують права та законні інтереси ФОП Оганесян А.А., як потенційного Учасника відповідної процедури та як потенційного претендента на укладання договору з Замовником у майбутньому.
Крім того, ми є реальними учасником ринку відповідних послуг, проте через порушення Замовником частини 1 статті 5 та інших положень Закону України «Про публічні закупівлі» ми не можемо прийняти участь у закупівлі.
На підставі вищевикладеного та керуючись пунктом 55 та 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду;
2. Зобов'язати Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Малинської міської ради привести тендерну документацію за процедурою закупівлі: оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-24-011713-a, у відповідність із обставинами скарги та вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій:
1. Тендерна документація Замовника торгів з додатками.
2. Копії дипломів працівників;
3. Договори цивільно- правового характеру на працівників;
4. Рішення № 14144р/пк-пз від 21.08.2024 року
5. Рішення № 15488-р/пк-пз від 18.09.2024 року.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду; 2. Зобов'язати Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Малинської міської ради привести тендерну документацію за процедурою закупівлі: оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-24-011713-a, у відповідність із обставинами скарги та вимогами законодавства. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій: 1. Тендерна документація Замовника торгів з додатками. 2. Копії дипломів працівників; 3. Договори цивільно- правового характеру на працівників; 4. Рішення № 14144р/пк-пз від 21.08.2024 року 5. Рішення № 15488-р/пк-пз від 18.09.2024 року.