• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (Послуги з управління небезпечними відходами

Закупівля згідно норм постанови КМУ від 12.10.2022р. №1178 зі змінами й доповненнями.

Завершена

398 430.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 992.15 UAH
Період оскарження: 20.03.2025 13:36 - 12.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга на неправомірне визначення переможця торгів

Номер: bbe3a519eac44e518c650c86f7b718e9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-20-007486-a.c2
Назва: скарга на неправомірне визначення переможця торгів
Скарга:
СКАРГА на рішення КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРИВОРІЗЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ №7" КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРИВОРІЗЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ №7" КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі – Замовник) були проведені відкриті торги з особливостями ID у PROZORRO 4545fc3d6fcf4fdca91a82a27b43550d (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-20-007486-a ДК 021:2015 - 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (Послуги з управління небезпечними відходами). Закупівлю було оголошено:20.03.2025 р. Учасниками аукціону були: Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «УКРЕКОПРОМ» (надалі - ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» або Скаржник), ТОВ "А-ЕНЕРГО" та ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ". 15.04.2025 р. відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 207 було визначено переможцем торгів учасника ТОВ "А-ЕНЕРГО". (надалі – Рішення). ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» як учасник даної процедури закупівлі не погоджується із зазначеним рішенням, та вважає його протиправним на підставі нижчевикладеного. І. Відповідно до ч.2 Додатку 2 до тендерної документації, Учасник повинен надати в електронному (сканованому) вигляді в складі своєї пропозиції наступні документи: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі. Відповідно до технічної специфікації додатку 2 до тендерної документації, предметом закупівлі є: № Код відходу згідно Національного переліку відходів ( Найменування Од.виміру Орієнтована кількість 1 Медичні відходи категорії В: медичні відходи (голки, дзеркала, шприци, вата, бинти, ватні кульки, катетери різні, перев’язувальні матеріали, системи, рукавички, засоби індивідуального захисту та ін.). А4020 (дзеркальний код 18 01 03*) 18 01 01 Гострі інструменти (крім зазначених за кодом 18 01 03) кг 2115 Медичні відходи категорії В: медичні відходи (голки, дзеркала, шприци, вата, бинти, ватні кульки, катетери різні, перев’язувальні матеріали, системи, рукавички, засоби індивідуального захисту та ін.). А4020 (дзеркальний код 18 01 03*) 18 01 04 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (наприклад, перев’язувальний матеріал, гіпсові пов’язки, простирадла, одноразовий одяг, підгузки тощо) кг 4580 2 Медичні відходи категорії В: органні відходи хворих: тканини, органи, частини тіл тощо. А4020 (дзеркальний код 18 01 03*) 18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03) кг 500 3 Медичні відходи категорії В: лікарські засоби з вичерпним терміном придатності А4020 18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (Медичні відходи категорії В : Фармацевтичні препарати з вичерпним терміном придатності) кг 250 4 Медичні відходи категорії С: первинна упаковка отруйних і сильнодіючих лікарських засобів, лікарські засоби, що не підлягають подальшому використанню. А4020 18 01 09 Лікарські препарати інші, ніж зазначені за кодом 18 01 08 кг 10 Дана вимога визначена Замовником як така, що підтверджує відповідність учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі та технічній специфікації до предмета закупівлі. Учасник ТОВ «А-ЕНЕРГО» у складі тендерної пропозиції надав: - наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 29.03.2024 № 329 про видачу ліцензії ТОВ «АЕНЕРГО»; - додаток до наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України «Про видачу ліцензії ТОВ «АЕНЕРГО», довідку від 09.04.2025 року вих.№10А, що планує залучити до виконання умов договору співвиконавця ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» в обсязі менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю (тендерної пропозиції); - дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів від 21.05.2024 №2666/24, виданий ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО», Наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 20.03.2024 р. № 301, про видачу ліцензії ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО», додаток до наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України «Про видачу ліцензії ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО». Відповідно до статті 902 Цивільного кодексу України виконавець повинен надати послугу особисто. У випадках, встановлених договором, виконавець має право покласти виконання договору про надання послуг на іншу особу, залишаючись відповідальним в повному обсязі перед замовником за порушення договору. Відповідно до пункту 1 частини третьої статті 27 Закону № 2320-IX суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний: мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Згідно з пунктом 3 Порядку, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 19.12.2023 № 1328 « Про затвердження Порядку видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів» суб’єктів господарювання, які мають намір або здійснюють операції з оброблення відходів відповідно до Закону України « Про управління відходами», зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів до початку своєї діяльності. Натомість у складі пропозиції учасника ТОВ «А-Енерго» відсутній Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який буде дійсним на весь період надання послуг з предмету закупівлі - виданий на ім’я учасника. Проте, згідно умов проекту договору, визначено, що виключно виконавець приймає відходи за Актом прийому передачі відходів, а отже залучення Замовником інших осіб для виконання договору не надає право виконавцю договору збирання, вилучення відходів на управління з якими в нього відсутній дозвіл. Отже, залучивши до виконання договору співвиконавця ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО», в якого наявний Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, у Замовника відсутня правова підстава передавати відходи співвиконавцю за Актом прийому передачі, а в Учасника ТОВ «А-ЕНЕРГО» відсутня правова підстава підписання Акту прийому передачі, оскільки в нього відсутній Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Аналогічної позиції дотримується орган державного фінансового контролю відповідно до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-01-08-005412-a, а також комісія АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення № 5261-р/пк-пз від 03.04.2025. Окремо звертаємо увагу, що у наданому у складі пропозиції учасника ТОВ «А-Енерго» дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів від 21.05.2024 №2666/24 приховано інформацію, що унеможливлює встановити відповідність технічним умовам тендерної документації. З урахуванням вищенаведеного, учасник ТОВ «А-ЕНЕРГО» не підтвердив наявність ліцензії, власного Дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, які зазначені у предметі закупівлі. Зважаючи на вищезазначене, тендерна пропозиція ТОВ «АЕНЕРГО» не відповідає технічним вимогам до предмета закупівлі, та підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Згідно з частиною 2 статті 28 Закону № 922-VIII, конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 особливостей. Підпунктом 2 пункту 44 Особливостей передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. До того ж, аналогічної позиції дотримується орган державного фінансового контролю відповідно до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-02-10-009861-a (висновок надається в якості доказу). Враховуючи зазначене, пропозиція учасника ТОВ «А-Енерго» не відповідає технічним вимогам тендерної документації в цій частині, та підлягає відхиленню. ІІ. Відповідно до п. 3.1 ч.2 Додатку 3 до тендерної документації, Замовник вимагав Надати у складі пропозиції довідку в довільній формі про наявність у учасника вагів (засіб вимірювальної техніки) призначених для зважування кількості відходів. Надати підтверджуючий документ про наявність вагів (засіб вимірювальної техніки) призначених для зважування кількості відходів (договір купівлі-продажу або оренди або видаткова накладна тощо). Учасник ТОВ «А-Енерго» надав у складі пропозиції Довідку за вих. № No13А від 09.04.2025р. та видаткову накладну NoРН-0000001 від 23.02.2021р. Проте, у видатковій накладній зазначено найменування товару як «ваги платформені тензометричні до 300 кг», в той час як у довідці найменування вагів зазначено як «Марка відсутня, модель ВПЕ- Центровес-405- 150 ДВ», враховуючи зазначене – наявна невідповідність у поданих документах. З огляду зазначеного, пропозиція учасника ТОВ «А-Енерго» не відповідала кваліфікаційним вимогам тендерної документації в цій частині. Також підкреслюємо, що Скаржник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» - є учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої та укладання договору із Замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРИВОРІЗЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ №7" КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ у майбутньому. Крім того Скаржник є реальним учасником ринку надання послуг з управління відходами. Зазначеним вище рішенням Замовника про визнання переможцем учасника ТОВ «А-Еенерго», пропозиція якого не відповідала вимогам документації, - було порушено право та охоронювані законом інтереси Скаржника, який поніс затрати на підготовку пропозиції, з метою стати переможцем даних торгів та в подальшому здійснювати свою господарську діяльність, направлену на управління небезпечними відходами та отримання прибутку. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду. 2) Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі за ідентифікатором закупівлі: UA-2025-03-20-007486-a ID у PROZORRO 4545fc3d6fcf4fdca91a82a27b43550d (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-20-007486-a) КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРИВОРІЗЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ №7" КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ. 3) Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРИВОРІЗЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ №7" КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ скасувати Протокол № 207 від 16.04.2025 р щодо прийняття рішення уповноваженою особою було визначено переможцем торгів учасника ТОВ «А-Еенерго», Додатки: 1) Тендерна документація Замовника із додатками; 2) Протокол № 207від 16.04.2025 р. 3) наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 29.03.2024 № 329 про видачу ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО 4) додаток до наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України «Про видачу ліцензії ТОВ «АЕНЕРГО» 5) довідка від 09.04.2025 року вих.№10А; 6) дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів від 21.05.2024 №2666/24, виданий ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО 7) Наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 20.03.2024 р. № 301, про видачу ліцензії ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» 8) додаток до наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України «Про видачу ліцензії ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО». 9) висновкок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-01-08-005412-a. 10) рішення № 5261-р/пк-пз від 03.04.2025; 11) Довідка за вих. № No13А від 09.04.2025р 12) видаткова накладна NoРН-0000001 від 23.02.2021р 13) висновкок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-02-10-009861-a
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 29.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.04.2025 16:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.05.2025 09:36
Дата виконання рішення Замовником: 07.05.2025 13:16
Коментар замовника щодо усунення порушень: скасовано рішення про визначення переможця протокол уповноваженої особи №218 від 07.05.20258
Автор: ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ", Катышев Дмитрий 0504990920 DIM_KT@UECO.COM.UA https://ueco.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e5e1f4ef20b74db88a614367ced623e6
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможця торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
на рішення
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРИВОРІЗЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ №7" КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ


Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРИВОРІЗЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ №7" КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі – Замовник) були проведені відкриті торги з особливостями ID у PROZORRO 4545fc3d6fcf4fdca91a82a27b43550d (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-20-007486-a ДК 021:2015 - 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (Послуги з управління небезпечними відходами).
Закупівлю було оголошено:20.03.2025 р.
Учасниками аукціону були: Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «УКРЕКОПРОМ» (надалі - ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» або Скаржник), ТОВ "А-ЕНЕРГО" та ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ".
15.04.2025 р. відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 207 було визначено переможцем торгів учасника ТОВ "А-ЕНЕРГО". (надалі – Рішення).
ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» як учасник даної процедури закупівлі не погоджується із зазначеним рішенням, та вважає його протиправним на підставі нижчевикладеного.

І. Відповідно до ч.2 Додатку 2 до тендерної документації, Учасник повинен надати в електронному (сканованому) вигляді в складі своєї пропозиції наступні документи: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.
Відповідно до технічної специфікації додатку 2 до тендерної документації, предметом закупівлі є:
№ Код відходу згідно Національного переліку відходів ( Найменування Од.виміру Орієнтована кількість
1 Медичні відходи категорії В: медичні відходи (голки, дзеркала, шприци, вата, бинти, ватні кульки, катетери різні, перев’язувальні матеріали, системи, рукавички, засоби індивідуального захисту та ін.). А4020 (дзеркальний код 18 01 03*) 18 01 01 Гострі інструменти (крім зазначених за кодом 18 01 03) кг 2115
Медичні відходи категорії В: медичні відходи (голки, дзеркала, шприци, вата, бинти, ватні кульки, катетери різні, перев’язувальні матеріали, системи, рукавички, засоби індивідуального захисту та ін.). А4020 (дзеркальний код 18 01 03*) 18 01 04 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (наприклад, перев’язувальний матеріал, гіпсові пов’язки, простирадла, одноразовий одяг, підгузки тощо) кг 4580
2 Медичні відходи категорії В: органні відходи хворих: тканини, органи, частини тіл тощо. А4020 (дзеркальний код 18 01 03*) 18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03) кг 500
3 Медичні відходи категорії В:
лікарські засоби з вичерпним терміном придатності А4020 18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (Медичні відходи категорії В : Фармацевтичні препарати з вичерпним терміном придатності) кг 250
4 Медичні відходи категорії С: первинна упаковка отруйних і сильнодіючих лікарських засобів, лікарські засоби, що не підлягають подальшому використанню. А4020 18 01 09 Лікарські препарати інші, ніж зазначені за кодом 18 01 08 кг 10

Дана вимога визначена Замовником як така, що підтверджує відповідність учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі та технічній специфікації до предмета закупівлі.
Учасник ТОВ «А-ЕНЕРГО» у складі тендерної пропозиції надав: - наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 29.03.2024 № 329 про видачу ліцензії ТОВ «АЕНЕРГО»; - додаток до наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України «Про видачу ліцензії ТОВ «АЕНЕРГО», довідку від 09.04.2025 року вих.№10А, що планує залучити до виконання умов договору співвиконавця ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» в обсязі менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю (тендерної пропозиції); - дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів від 21.05.2024 №2666/24, виданий ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО», Наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 20.03.2024 р. № 301, про видачу ліцензії ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО», додаток до наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України «Про видачу ліцензії ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО».

Відповідно до статті 902 Цивільного кодексу України виконавець повинен надати послугу особисто. У випадках, встановлених договором, виконавець має право покласти виконання договору про надання послуг на іншу особу, залишаючись відповідальним в повному обсязі перед замовником за порушення договору.
Відповідно до пункту 1 частини третьої статті 27 Закону № 2320-IX суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний: мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Згідно з пунктом 3 Порядку, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 19.12.2023 № 1328 « Про затвердження Порядку видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів» суб’єктів господарювання, які мають намір або здійснюють операції з оброблення відходів відповідно до Закону України « Про управління відходами», зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів до початку своєї діяльності.
Натомість у складі пропозиції учасника ТОВ «А-Енерго» відсутній Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який буде дійсним на весь період надання послуг з предмету закупівлі - виданий на ім’я учасника.
Проте, згідно умов проекту договору, визначено, що виключно виконавець приймає відходи за Актом прийому передачі відходів, а отже залучення Замовником інших осіб для виконання договору не надає право виконавцю договору збирання, вилучення відходів на управління з якими в нього відсутній дозвіл.
Отже, залучивши до виконання договору співвиконавця ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО», в якого наявний Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, у Замовника відсутня правова підстава передавати відходи співвиконавцю за Актом прийому передачі, а в Учасника ТОВ «А-ЕНЕРГО» відсутня правова підстава підписання Акту прийому передачі, оскільки в нього відсутній Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
Аналогічної позиції дотримується орган державного фінансового контролю відповідно до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-01-08-005412-a, а також комісія АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення № 5261-р/пк-пз від 03.04.2025.
Окремо звертаємо увагу, що у наданому у складі пропозиції учасника ТОВ «А-Енерго» дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів від 21.05.2024 №2666/24 приховано інформацію, що унеможливлює встановити відповідність технічним умовам тендерної документації.
З урахуванням вищенаведеного, учасник ТОВ «А-ЕНЕРГО» не підтвердив наявність ліцензії, власного Дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, які зазначені у предметі закупівлі. Зважаючи на вищезазначене, тендерна пропозиція ТОВ «АЕНЕРГО» не відповідає технічним вимогам до предмета закупівлі, та підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Згідно з частиною 2 статті 28 Закону № 922-VIII, конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 особливостей.
Підпунктом 2 пункту 44 Особливостей передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
До того ж, аналогічної позиції дотримується орган державного фінансового контролю відповідно до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-02-10-009861-a (висновок надається в якості доказу).

Враховуючи зазначене, пропозиція учасника ТОВ «А-Енерго» не відповідає технічним вимогам тендерної документації в цій частині, та підлягає відхиленню.

ІІ. Відповідно до п. 3.1 ч.2 Додатку 3 до тендерної документації, Замовник вимагав Надати у складі пропозиції довідку в довільній формі про наявність у учасника вагів (засіб вимірювальної техніки) призначених для зважування кількості відходів. Надати підтверджуючий документ про наявність вагів (засіб вимірювальної техніки) призначених для зважування кількості відходів (договір купівлі-продажу або оренди або видаткова накладна тощо).
Учасник ТОВ «А-Енерго» надав у складі пропозиції Довідку за вих. № No13А від 09.04.2025р. та видаткову накладну NoРН-0000001 від 23.02.2021р.
Проте, у видатковій накладній зазначено найменування товару як «ваги платформені тензометричні до 300 кг», в той час як у довідці найменування вагів зазначено як «Марка відсутня, модель ВПЕ- Центровес-405- 150 ДВ», враховуючи зазначене – наявна невідповідність у поданих документах.
З огляду зазначеного, пропозиція учасника ТОВ «А-Енерго» не відповідала кваліфікаційним вимогам тендерної документації в цій частині.
Також підкреслюємо, що Скаржник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» - є учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої та укладання договору із Замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРИВОРІЗЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ №7" КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ у майбутньому. Крім того Скаржник є реальним учасником ринку надання послуг з управління відходами. Зазначеним вище рішенням Замовника про визнання переможцем учасника ТОВ «А-Еенерго», пропозиція якого не відповідала вимогам документації, - було порушено право та охоронювані законом інтереси Скаржника, який поніс затрати на підготовку пропозиції, з метою стати переможцем даних торгів та в подальшому здійснювати свою господарську діяльність, направлену на управління небезпечними відходами та отримання прибутку.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,

ПРОСИМО:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду.
2) Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі за ідентифікатором закупівлі: UA-2025-03-20-007486-a ID у PROZORRO 4545fc3d6fcf4fdca91a82a27b43550d (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-20-007486-a) КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРИВОРІЗЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ №7" КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.
3) Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРИВОРІЗЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ №7" КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ скасувати Протокол № 207 від 16.04.2025 р щодо прийняття рішення уповноваженою особою було визначено переможцем торгів учасника ТОВ «А-Еенерго»,

Додатки:
1) Тендерна документація Замовника із додатками;
2) Протокол № 207від 16.04.2025 р.
3) наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 29.03.2024 № 329 про видачу ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО
4) додаток до наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України «Про видачу ліцензії ТОВ «АЕНЕРГО»
5) довідка від 09.04.2025 року вих.№10А;
6) дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів від 21.05.2024 №2666/24, виданий ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО
7) Наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 20.03.2024 р. № 301, про видачу ліцензії ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО»
8) додаток до наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України «Про видачу ліцензії ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО».
9) висновкок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-01-08-005412-a.
10) рішення № 5261-р/пк-пз від 03.04.2025;
11) Довідка за вих. № No13А від 09.04.2025р
12) видаткова накладна NoРН-0000001 від 23.02.2021р
13) висновкок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-02-10-009861-a
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА На умови тендерної документації

Номер: a6a23b9287cb4357a5a0097a935451bb
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-20-007486-a.a1
Назва: СКАРГА На умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 03.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.03.2025 17:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.04.2025 18:15
Дата виконання рішення Замовником: 08.04.2025 09:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "А-ЕНЕРГО", Володимир Андреєв +380502507677 andreev.aenergo@gmail.com https://aenergo.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7b4e86aaffc64918842867ff39590d9d
Заголовок пункту скарги: Уважно ознайомившись з умовами до Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України,
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
На умови тендерної документації
20.03.2025 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРИВОРІЗЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ №7" КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «ДК 021:2015 - 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (Послуги з управління небезпечними відходами» з очікуваною вартістю 398 430 грн з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).
Уважно ознайомившись з умовами до Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
-Закону України «Про управління відходами»



ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ, ДІЇ ЗАМОВНИКА, ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ, ЩО ЦЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ.

1 . Відповідно до пункту 4.12. Додатку 6 до тендерної документації, Замовник вимагає :
4.12. Учасник у складі пропозиції надає Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Скаржник не погоджується з встановленням вимоги «4.12. Учасник у складі пропозиції надає Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». оскільки даний висновок видається одноразово.
Відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» :
«3. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля»
Відповідно до Ліцензійних умов визначено:
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Ці Ліцензійні умови не поширюються на ліцензування господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів.»
(…)
«Документи, що подаються для отримання, переоформлення, анулювання ліцензії, зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (…)
6. До заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи такі документи: (…)
3) відомості про:
абзац третій підпункту 3 частини 6 Ліцензійних умов: «наявність документів дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6»
Витяг з Додатку 6 до Ліцензійних умов:
Додаток 6
до Ліцензійних умов
_______________________________________
(найменування органу ліцензування)
ВІДОМОСТІ
про наявність документів дозвільного характеру
Найменування документа дозвільного характеру Номер і дата видачі документа Ким виданий Об’єкт експертизи/оцінки (повне найменування документа) Перелік видів небезпечних відходів та/або операцій із ними, на які отримано висновок Адреса об’єкта проведення експертизи/ оцінки
Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля”


Підбиваючи підсумки – Законодавством визначено, що:
1. Під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає «Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля».
2. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.

Відповідно до вимог Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325, на які в тендерній документації посилається Замовник:

«4. Провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).»

Відповідно до ЗУ «Про управління відходами»:
«Ст. 27
3. Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:

1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами»

Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «4.12. Учасник у складі пропозиції надає Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації, передбачають наявність саме дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами.
Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть «На підтвердження відповідності екологічним характеристикам, Учасник надає у складі пропозиції висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.

До того ж, Порядок класифікації відходів затверджений постановою КМУ №1102 від 20 жовтня 2023 року, а отже встановлення вимоги щодо наявності 4.12. Учасник у складі пропозиції надає Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». обмежує у участі учасників, які отримали висновок оцінки впливу на довкілля та документів що мають статус висновку оцінки на довкілля до набрання чинності Постанови КМУ №1102 від 20.10.2023 року.
Вимога, встановлена Замовником є дискримінаційною та порушує право Скаржника.
Тому, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, задля дотримання принципів публічних закупівель та дотримання вимог недискримінації учасників.
Як доказ Скаржник надає Висновок №08/13.12.2017-55 від 15.12.2017 виданий Департаментом екології та природних ресурсів Запорізької обласної державної адміністрації.

2. Відповідно до пункту 2 Додатку 3 та підпункту до тендерної документації, Замовник вимагає :
«Надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.»

Звертаємо увагу Комісії, що відповідно до цього пункту, було прийнято рішення Комісії АМКУ №10115-р/пк-пз від 10.06.2024 року, в якому Замовника зобов’язали внести зміни (надається як доказ).

Згідно з вимогами Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 05.06.2014 №1314-VII законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки (ЗВТ), які перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці і повірці після ремонту.
Перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, які підлягають періодичній повірці, регламентований постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 374.
Повірка проводиться відповідно до Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, які перебувають в експлуатації, і оформлення її результатів, затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 08.02.2016 № 193, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.02.2016 за № 278/28408.
Відповідно до Ліцензійних умов визначено:
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Ліцензійними умовами НЕ визначено, що Ліцензіат зобов’язаний здійснювати повірку засобів вимірювальної техніки у сфері управління небезпечними відходами. Як доказ Скаржник надає ліцензійні умови та Наказ про видачу ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО» з управління небезпечними відходами.
Повірка засобів вимірювальної техніки, які не застосовуються в сфері законодавчо регульованої метрології та знаходяться в експлуатації, проводиться на добровільних засадах
Тобто повірка законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки проводиться в добровільному порядку та не є обов’язковою вимогою до суб’єкта господарювання.

Виходячи з вищезазначеного, встановлювати вимогу «Надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки» є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та таким що порушую принципи здійснення публічних закупівель.

Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вищевказаних вимог тендерної документації.

Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,


В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.

З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації