-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Насоси та компресори
Механічне ущільнення (42124000-4 «Частини насосів, компресорів, двигунів або моторів»)
Завершена
6 667 959.02
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 66 679.59 UAH
мін. крок: 1% або 66 679.59 UAH
Період оскарження:
20.03.2025 11:35 - 25.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на неправомірні дії Замовника при кваліфікації пропозицій при проведенні закупівлі товару Механічне ущільнення за кодом ДК 021:2015-42120000-6 - Насоси та компресори (42124000-4 «Частини насосів, компресорів, двигунів або моторів»)
Номер:
cf2a7093f7df4f2d98adb7ec04bb3df2
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-20-004690-a.c1
Назва:
СКАРГА на неправомірні дії Замовника при кваліфікації пропозицій при проведенні закупівлі товару Механічне ущільнення за кодом ДК 021:2015-42120000-6 - Насоси та компресори (42124000-4 «Частини насосів, компресорів, двигунів або моторів»)
Скарга:
КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ПОЛТАВАВОДОКАНАЛ" (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2025-03-20-004690-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару Механічне ущільнення за кодом ДК 021:2015-42120000-6 - Насоси та компресори (42124000-4 «Частини насосів, компресорів, двигунів або моторів».
Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 28 березня 2025 року, до 00:00 год.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗЕЙ КОМ’ЮНІКЕЙШНЗ» (далі - Скаржник) взяло участь в закупівлі та подало пропозицію згідно тендерної документації (надалі - ТД).
За результатами аукціону виявилось, що участь в закупівлі взяли два учасники з наступними ціновими пропозиціями:
Учасник Остаточна пропозиція Статус
1 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗЕЙ КОМ'ЮНІКЕЙШНЗ" 3 699 962,71 грн з ПДВ Пропозицію дискваліфіковано
Аномально низька ціна: до 31.03.25, 23:59
Кваліфікація до 25.04.25, 23:59
2 ТОВ "ГЕРМЕТИКА-УКРАЇНА" 6 278 624 грн з ПДВ Кандидат, очікує рішення
Кваліфікація з 11.04.25, 18:06 (1 робочий день)
Кваліфікація по 19.04.25, 00:00
Дата розкриття пропозицій – 28 березня 2025 року о 14:13 .
Відповідно до тендерної документації: «Єдиний критерій оцінки – Ціна – 100%.».
Електронна система закупівель визначила найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВ «ЗЕЙ КОМ’ЮНІКЕЙШНЗ» такою, що є аномально низькою ціною 28.03.2025 року о 14:14.
ТОВ «ЗЕЙ КОМ’ЮНІКЕЙШНЗ» у визначений термін завантажив Обґрунтування аномально низької ціни товару від 28.03.2025 року.
Замовником було розглянуто найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВ «ЗЕЙ КОМ’ЮНІКЕЙШНЗ» та прийнято рішення про її відхилення на підставі Протокольного рішення (Протокол) №355 від 11.04.2025 року.
Але Скаржник не може погодитися з таким рішенням Замовника, оскільки пропозиція ТОВ «ЗЕЙ КОМ’ЮНІКЕЙШНЗ» відповідає вимогам документації, і мала бути прийнята.
Згідно абзацу 3 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Пов'язані документи:
Учасник
- Доказ 1 Протокол УО 355.pdf 16.04.2025 14:06
- Доказ_2_обгрунтування_ціни_лист_2.pdf 16.04.2025 14:06
- Скарга на відхилення.pdf 16.04.2025 14:06
- sign.p7s 16.04.2025 14:14
- рішення від 18.04.2025 № 6156.pdf 18.04.2025 14:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.04.2025 №6672.pdf 29.04.2025 13:08
- рішення від 28.04.2025 №6672.pdf 01.05.2025 16:00
- Протокол УО 531.pdf 27.05.2025 14:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.04.2025 16:17
Дата розгляду скарги:
28.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.04.2025 14:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.05.2025 16:02
Дата виконання рішення Замовником:
27.05.2025 14:35
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконати рішення Комісії про скасування рішення уповноваженої особи щодо про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗЕЙ КОМ'ЮНІКЕЙШНЗ» (Код ЄДРПОУ:37083249) за процедурою закупівлі — «Насоси та компресори», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-20-004690-a
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1badf5bd44fa448c96fd8bf2c753d9ea
Заголовок пункту скарги:
Незаконне рішення замовника щодо відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Підстава відхилення наступна:
«Учасник ТОВ «ЗЕЙ КОМ’ЮНІКЕЙШНЗ» у визначені електронною системою закупівель строки оприлюднив обгрунтування аномально низької ціни. Проте, в окремому документі в Додатку 6 До тендерної документації «ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ», Учасник заповнив позиції 35 та 36, а саме:
35. Механічне ущільнення до насосу Pedrollo MCm 30/50 8 шт
52. Механічне ущільнення до насосу Standart C80-200D 4 шт
вказавши 0,00 грн.
Беручи до уваги дану інформацію, то вбачається, що учасник нам пропонує товар, вартість якого "0 грн." Тобто, учасник пропонує товар згідно вимог ТД але із вартістю "0 грн."
Аналізуючи норми Закону, то договором про закупівлю є - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару;
У нашому випадку за результатами закупівлі буде укладатися договір поставки. За договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму. Якщо аналізувати норми Господарського кодексу, то істотні умови договору поставки визначенні у статтях 265-271 даного кодексу.
Тому, ціна за товар в тому числі і ціна за одиницю товару має бути визначена сторонами. Безоплатно можна передавати товар лише у випадках визначених законодавством, до прикладу за договором дарування, або пожертви, але постачальник має сплатити податок за такий товар враховуючи форму його оподаткування.
Тобто Учасник ТОВ «ЗЕЙ КОМ’ЮНІКЕЙШНЗ» поставив 0,00 грн, в позиціях, що призвело до значного зменшення їх цінової пропозиції. В обґрунтуванні аномальної ціни відсутнє пояснення, стосовно цих двох пропозицій. Беручи до уваги, що учасники в даній закупівлі мають рівні можливості, а також Замовники не можуть обмежують конкуренцію учасників, не повинні призводити до дискримінації інших учасників, то а тендерна пропозиція ТОВ «ЗЕЙ КОМ’ЮНІКЕЙШНЗ» підлягає відхиленню.
Відповідно до абзацу 6 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав обгрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом 1 частини 14 статті 29 Закону/абзацом 9 пункту 37 цих особливостей.
Керуючись абзацом 6 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію ТОВ «ЗЕЙ КОМ’ЮНІКЕЙШНЗ».»
Варто зазначити, що у протоколі відхилення Замовник описує недоліки та помилки у формі тендерної пропозиції Скаржника, проте підставою відхилення чомусь зазначає те, що «учасник процедури закупівлі не надав обгрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку».
Така позиція Замовника не відповідає дійсності. Адже Скаржник у визначений термін завантажив Обґрунтування аномально низької ціни товару від 28.03.2025 року.
Згідно тендерної документації Замовника не було встановлено особливих вимог до обґрунтування аномально низької ціни товару. Тому твердження Замовника про те, що в обґрунтуванні аномальної ціни відсутнє пояснення, стосовно двох пропозицій, де Скаржник допустив механічну помилку і поставив 0,00 грн. є неправомірним та безпідставним.
Наголошуємо, тендерна документація Замовника не містить вимог про те, що обґрунтування аномально низької ціни товару повинно містити роз’яснення про ціноутворення кожної позиції товару, який пропонується.
Щодо некоректного заповнення форми цінової пропозиції, так Скаржник допустив описку та помилково зазначив 0,00 грн. Але цей факт не може бути підставою для відхилення пропозиції, оскільки форма тендерної пропозиції не є частиною технічних вимог та не стосується забезпечення тендерної пропозиції, а отже, підлягає виправленню.
Роз’яснюємо детально:
Згідно Додатоку 6 до тендерної документації необхідно надати «ЦІНОВУ ПРОПОЗИЦІЮ». У складі пропозиції Скаржником було надано заповнену «Цінову пропозицію» від 27.03.2025 року згідно Додатку 6 до тендерної документації Замовника. Зазначена пропозиція містила технічні описки, які згідно закону учасник має право виправити.
У відповідності до п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178:
«Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Згідно ч. 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі»: Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Тобто Скаржник має право надати оновлену «Цінову пропозицію», якщо попередня не влаштовує Замовника.
Але на етапі кваліфікації пропозиції Замовник чомусь одразу прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, навіть не розмістивши вимогу про усунення порушень.
Враховуючи зазначене, дана вимога дискваліфікації є надуманою та безпідставною.
Аналогічні питання були розглянуті Колегією Антимонопольного комітету України у закупівлях UA-2020-12-15-004060-a, UA-2022-01-05-005717-c, UA-2021-01-14-002638-a, UA-2020-12-22-012466-c, UA-2020-07-23-000622-b та Колегія задовільнила скарги Скаржників.
І тільки якщо учасник не усунув недоліки, то відповідно пункту 44 вищезгаданих Особливостей: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176).
Таким чином, Скаржник надав Обгрунтування аномальної ціни товару від 28.03.2025 року для розгляду Замовником. Скаржник в повному обсязі надав відповідь для обгрунтування ціни пропозиції.
Якщо Замовник мав запитання чи зауваження до оформлення файлу «Цінова пропозиція» він ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ БУВ висунути вимогу про усунення невідповідностей і надати Скаржнику 24 години для усунення цих невідповідностей, але Замовник не зробив цього, чим порушив право Скаржника на перемогу у закупівлі.
Окремо варто зазначити, що різниця між ціновими пропозиціями учасників становить 2 578 661,29 грн., тобто ціна запропонована Скаржником є на 40% економічніше вигідною для державного бюджету.
Вбачаємо у діях Замовника пряме порушення норм Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Враховуючи вищевикладене, Замовник незаконно відхилив пропозицію Скаржника.
«Учасник ТОВ «ЗЕЙ КОМ’ЮНІКЕЙШНЗ» у визначені електронною системою закупівель строки оприлюднив обгрунтування аномально низької ціни. Проте, в окремому документі в Додатку 6 До тендерної документації «ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ», Учасник заповнив позиції 35 та 36, а саме:
35. Механічне ущільнення до насосу Pedrollo MCm 30/50 8 шт
52. Механічне ущільнення до насосу Standart C80-200D 4 шт
вказавши 0,00 грн.
Беручи до уваги дану інформацію, то вбачається, що учасник нам пропонує товар, вартість якого "0 грн." Тобто, учасник пропонує товар згідно вимог ТД але із вартістю "0 грн."
Аналізуючи норми Закону, то договором про закупівлю є - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару;
У нашому випадку за результатами закупівлі буде укладатися договір поставки. За договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму. Якщо аналізувати норми Господарського кодексу, то істотні умови договору поставки визначенні у статтях 265-271 даного кодексу.
Тому, ціна за товар в тому числі і ціна за одиницю товару має бути визначена сторонами. Безоплатно можна передавати товар лише у випадках визначених законодавством, до прикладу за договором дарування, або пожертви, але постачальник має сплатити податок за такий товар враховуючи форму його оподаткування.
Тобто Учасник ТОВ «ЗЕЙ КОМ’ЮНІКЕЙШНЗ» поставив 0,00 грн, в позиціях, що призвело до значного зменшення їх цінової пропозиції. В обґрунтуванні аномальної ціни відсутнє пояснення, стосовно цих двох пропозицій. Беручи до уваги, що учасники в даній закупівлі мають рівні можливості, а також Замовники не можуть обмежують конкуренцію учасників, не повинні призводити до дискримінації інших учасників, то а тендерна пропозиція ТОВ «ЗЕЙ КОМ’ЮНІКЕЙШНЗ» підлягає відхиленню.
Відповідно до абзацу 6 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав обгрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом 1 частини 14 статті 29 Закону/абзацом 9 пункту 37 цих особливостей.
Керуючись абзацом 6 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію ТОВ «ЗЕЙ КОМ’ЮНІКЕЙШНЗ».»
Варто зазначити, що у протоколі відхилення Замовник описує недоліки та помилки у формі тендерної пропозиції Скаржника, проте підставою відхилення чомусь зазначає те, що «учасник процедури закупівлі не надав обгрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку».
Така позиція Замовника не відповідає дійсності. Адже Скаржник у визначений термін завантажив Обґрунтування аномально низької ціни товару від 28.03.2025 року.
Згідно тендерної документації Замовника не було встановлено особливих вимог до обґрунтування аномально низької ціни товару. Тому твердження Замовника про те, що в обґрунтуванні аномальної ціни відсутнє пояснення, стосовно двох пропозицій, де Скаржник допустив механічну помилку і поставив 0,00 грн. є неправомірним та безпідставним.
Наголошуємо, тендерна документація Замовника не містить вимог про те, що обґрунтування аномально низької ціни товару повинно містити роз’яснення про ціноутворення кожної позиції товару, який пропонується.
Щодо некоректного заповнення форми цінової пропозиції, так Скаржник допустив описку та помилково зазначив 0,00 грн. Але цей факт не може бути підставою для відхилення пропозиції, оскільки форма тендерної пропозиції не є частиною технічних вимог та не стосується забезпечення тендерної пропозиції, а отже, підлягає виправленню.
Роз’яснюємо детально:
Згідно Додатоку 6 до тендерної документації необхідно надати «ЦІНОВУ ПРОПОЗИЦІЮ». У складі пропозиції Скаржником було надано заповнену «Цінову пропозицію» від 27.03.2025 року згідно Додатку 6 до тендерної документації Замовника. Зазначена пропозиція містила технічні описки, які згідно закону учасник має право виправити.
У відповідності до п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178:
«Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Згідно ч. 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі»: Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Тобто Скаржник має право надати оновлену «Цінову пропозицію», якщо попередня не влаштовує Замовника.
Але на етапі кваліфікації пропозиції Замовник чомусь одразу прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, навіть не розмістивши вимогу про усунення порушень.
Враховуючи зазначене, дана вимога дискваліфікації є надуманою та безпідставною.
Аналогічні питання були розглянуті Колегією Антимонопольного комітету України у закупівлях UA-2020-12-15-004060-a, UA-2022-01-05-005717-c, UA-2021-01-14-002638-a, UA-2020-12-22-012466-c, UA-2020-07-23-000622-b та Колегія задовільнила скарги Скаржників.
І тільки якщо учасник не усунув недоліки, то відповідно пункту 44 вищезгаданих Особливостей: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176).
Таким чином, Скаржник надав Обгрунтування аномальної ціни товару від 28.03.2025 року для розгляду Замовником. Скаржник в повному обсязі надав відповідь для обгрунтування ціни пропозиції.
Якщо Замовник мав запитання чи зауваження до оформлення файлу «Цінова пропозиція» він ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ БУВ висунути вимогу про усунення невідповідностей і надати Скаржнику 24 години для усунення цих невідповідностей, але Замовник не зробив цього, чим порушив право Скаржника на перемогу у закупівлі.
Окремо варто зазначити, що різниця між ціновими пропозиціями учасників становить 2 578 661,29 грн., тобто ціна запропонована Скаржником є на 40% економічніше вигідною для державного бюджету.
Вбачаємо у діях Замовника пряме порушення норм Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Враховуючи вищевикладене, Замовник незаконно відхилив пропозицію Скаржника.
×
-
Назва доказу:
Доказ_2_обгрунтування_ціни_лист_2
-
Повʼязаний документ:
Доказ_2_обгрунтування_ціни_лист_2.pdf
-
-
Назва доказу:
Доказ 1 Протокол УО 355
-
Повʼязаний документ:
Доказ 1 Протокол УО 355.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника ТОВ «ЗЕЙ КОМ’ЮНІКЕЙШНЗ»