-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт відділення ортопедії і травматології та хірургії комунального підприємства «Волинський обласний госпіталь ветеранів війни» Волинської обласної ради за адресою: вул.Стефаника, 3а в м.Луцьку (коригування) ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація (CPV 45453000-7 Overhaul and refurbishment work) ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (CPV 45450000-6 Other building completion work)
Закупівля здійснюється в межах проєкту технічної допомоги № PLUA.02.01-IP.01-0003/24-00 «Спільний розвиток доступної та стійкої медичної допомоги для людей похилого віку та людей з інвалідністю лікарень Білостока та Волині» («Joint development of accessible and resilient health care for elderly and disabled patients of Bialystok and Volyn hospitals»), який співфінансує Європейський Союз через Орган управління Програми Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща — Україна, представлений Міністерством фондів розвитку та регіональної політики Республіки Польща, програма - Interreg NEXT Польща–Україна 2021-2027
Завершена
20 711 402.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 207 114.02 UAH
мін. крок: 1% або 207 114.02 UAH
Період оскарження:
20.03.2025 08:27 - 17.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо неправомірного визначення переможця закупівлі
Номер:
4c7bbaac094a4d2aaa2552b8a6f78399
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-20-000232-a.a1
Назва:
Скарга щодо неправомірного визначення переможця закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Доказ 1. протокол №99.pdf 06.06.2025 15:01
- Доказ 4. 46.Кошторис.zip 06.06.2025 15:01
- Доказ 9. 36.3.1.Лист на підтвердж ТБС 2 (1).pdf 06.06.2025 15:01
- Доказ 3. МТБ.zip 06.06.2025 15:01
- Доказ 5. Додаток 3 Технічна специфікація нова редакція.pdf 06.06.2025 15:01
- Скарга.pdf 06.06.2025 15:01
- Доказ 7. 36.3.2.лист підтвердж лисогор.PDF 06.06.2025 15:01
- Доказ 6. 35.Довідка про МТБ.pdf 06.06.2025 15:01
- Скарга (1).docx 06.06.2025 15:01
- Доказ 2. Додаток 1 Перелік_документів_та_інформації нова редакція.pdf 06.06.2025 15:02
- Доказ 8. 36.3.3.Лист на підтвердж Світогор 6.PDF 06.06.2025 15:02
- sign.p7s 06.06.2025 15:58
- Заперечення.docx 13.06.2025 12:46
- Заперечення.pdf 13.06.2025 12:46
- Заперечення2.pdf 16.06.2025 20:42
- Заперечення2.docx 16.06.2025 20:42
- рішення від 10.06.2025 № 9186.pdf 10.06.2025 16:10
- інформація про резолютивну частину рішення від 17.06.2025 № 9675.pdf 18.06.2025 12:34
- рішення від 17.06.2025 № 9675.pdf 19.06.2025 16:11
- 3.рішення від 20.05.2025 № 8032.pdf 11.06.2025 16:52
- 4.Єдиний державний реєстр судових рішень.pdf 11.06.2025 16:52
- 2.рішення від 14.05.2025 № 7758.pdf 11.06.2025 16:52
- пояснення.pdf 11.06.2025 16:52
- 1.Настанова_з_визначення_вартості_будівництва.doc 11.06.2025 16:52
- пояснення.docx 11.06.2025 16:52
- Відповідь на_заперечення АМКУ.docx 16.06.2025 16:16
- відповідь на заперечення.pdf 16.06.2025 16:16
- 63_ДЦ_ПВР.doc 16.06.2025 23:42
- Відповідь на заперечення.pdf 16.06.2025 23:42
- Відповідь на заперечення.docx 16.06.2025 23:42
- відповідь АМКУ.pdf 23.06.2025 09:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.06.2025 16:12
Дата розгляду скарги:
17.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.06.2025 16:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.06.2025 16:11
Дата виконання рішення Замовником:
23.06.2025 09:08
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Комунальне підприємство «Волинський обласний госпіталь ветеранів війни» Волинської обласної ради інформує про виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 17.06.2025р. № 9675-р/пк-пз .
Рішенням уповноваженої особи від 23.06.2025 року №103 прийнято рішення скасувати рішення від 02.06.2025 №99 про визначення приватного підприємства "РОУДІЗ" (код ЄДРПОУ: 31964715) переможцем за процедурою закупівлі — "Капітальний ремонт відділення ортопедії і травматології та хірургії комунального підприємства "Волинський обласний госпіталь ветеранів війни" Волинської обласної ради за адресою: вул.Стефаника, 3а в м.Луцьку (коригування) ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація (CPV 45453000-7 Overhaul and refurbishment work) ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (CPV 45450000-6 Other building completion work)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-20-000232-a.
Додаток: копія протоколу №103 від 23.06.2025р. на 1 арк.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b1c9a262d4b7412fa2f273fcbaff01fe
Заголовок пункту скарги:
Скарга щодо неправомірного визначення переможця закупівлі (Рішення про визначення переможця прийняте з порушеннями ч.2 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), п. 44 Особливостей;Неправомірне надання Замовником 24 години в порушення п.43 Особливостей)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, 20.03.2025 року оголошена закупівля робіт за процедурою «Відкриті торги з особливостями» за предметом: «Капітальний ремонт відділення ортопедії і травматології та хірургії комунального підприємства «Волинський обласний госпіталь ветеранів війни» Волинської обласної ради за адресою: вул. Стефаника, 3а в м. Луцьку (коригування) ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація (CPV 45453000-7 Overhaul and refurbishment work) ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (CPV 45450000-6 Other building completion work)»
Очікувана вартість закупівлі становить 20 711 402,00 гривень без ПДВ.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій Учасниками - 20 травня 2025 року о 00:00.
Згідно результатів аукціону, який відбувся 20.05.2025 року о 14:00, прийняли участь наступні учасники:
1. ПП "РОУДІЗ" (код ЄДРПОУ 31964715) – остаточна пропозиція – 19 240 103,39 гривень без ПДВ;
2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДА¬ЛЬНІСТЮ “БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ “ЮКЕСОН ГРУП” (код ЄДРПОУ 45074093) – остаточна пропозиція – 20 494 124,25 гривень без ПДВ.
02 червня 2025 року в електронній системі закупівель Уповноваженою особою Замовника було опубліковано ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір про закупівлю, яке затверджено протокольним рішенням заступника директора з економічних питань №99 від 02 червня 2025 р. про визначення переможцем закупівлі ПП "РОУДІЗ" (Доказ 1. ).
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДА¬ЛЬНІСТЮ “БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ “ЮКЕСОН ГРУП” (далі – Скаржник) вважає, що рішення уповноваженої особи, щодо визначення переможцем закупівлі та укладання договору про закупівлю з переможцем процедури закупівлі ПП "РОУДІЗ" прийняте з порушенням норм чинного законодавства та вимог Тендерної документації, оскільки тендерна пропозиція ПП "РОУДІЗ" не відповідає технічним умовам, що визначені у тендерній документації.
Зокрема:
3) Рішення прийняте з порушеннями ч.2 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості).
4) Неправомірне надання Замовником 24 години (на виправлення невідповідностей) в порушення п.43 Особливостей, оскільки невідповідності є суттєвими та надання часу на виправлення суперечить принципам справедливості та дискримінує Скаржника.
Необґрунтоване визнання ПП "РОУДІЗ" переможцем, який не відповідає встановленим вимогам, порушує права Скаржника, оскільки при неправомірному визначенні переможця пропозиція Скаржника розглядатися не буде.
Керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 59 Особливостей, звертаємось до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) зі скаргою щодо неправомірних дій замовника.
По-перше: Замовником у Тендерній документації передбачено: Відповідно до пункту 1.1 Додатку 1 до Тендерної документації Перелік документів та/або інформації, що подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (Доказ 2): На підтвердження відповідності встановленому критерію Учасник надає довідку, складену згідно з Формою 1.1. з інформацією про наявність у власності, користуванні, на інших правах чи на умовах отримання послуг обладнання та матеріально-технічної бази для підтвердження можливості виконання робіт за предметом закупівлі згідно з Додатком 3 до тендерної документації, врахованих при розрахунку договірної ціни. Довідка, про наявність обладнання – це довідка, в якій зазначено наявність транспортних засобів, обладнання, перелік власної техніки, орендованої техніки, необхідної для виконання робіт. Ця довідка повинна відображати машини, механізми, обладнання, передбачені у п. 10- 22, п. 25 розділу ІІ «Будівельні машини і механізми» частини 2 «Відомість ресурсів» технічної специфікації (Додаток 3 до тендерної документації). (Доказ 2) Окрім вищезазначеного обладнання та матеріально-технічної бази, Учасник може включати до довідки й інші машини, механізми, техніку та інше, що можуть бути використані при виконанні робіт.
Замовник в даному розділі акцентує увагу на тому, що у Договірній ціні повинні бути враховані витрати на машини, механізми, обладнання, передбачені у п. 10- 22, п. 25 розділу ІІ «Будівельні машини і механізми» частини 2 «Відомість ресурсів» технічної специфікації й інші машини, механізми, техніку та інше, що можуть бути використані при виконанні робіт.
На підтвердження відповідності технічних характеристик запропонованих Робіт Учасником ПП "РОУДІЗ" у складі своєї тендерної пропозиції було надано архіви з файлами під назвами «46. Кошторис.zip» та «МТБ. zip».
46.Кошторис.zip 19 травня 2025 23:13 (Доказ 4);
МТБ.zip 19 травня 2025 23:13 (Доказ 3)
Архів «46. Кошторис.zip» містить файл «63 _ДЦ_ПВР_doc» (Пiдсумкова вiдомiсть ресурсiв) (Доказ 6), в якому у Розділі 2 II. Будівельні машини і механізми Учасник вказав інформацію про машини та механізми, що запланував для виконання робіт та врахував при розрахунку договірної ціни.
Учасник у складі МТБ (завантажену 19. 05.2025 року) (Доказ 3) підтвердив лише наявність машин та механізмів, визначених у Підсумковій відомості ресурсів (файл «46. Кошторис.zip»).
Завантажені Учасником документи від 19.05.2025 не відповідають технічним вимогам до предмету закупівлі встановленим Замовником у тендерній документації, а саме розділу ІІ «Будівельні машини і механізми» частини 2 «Відомість ресурсів» технічної специфікації (Додаток 3 до тендерної документації). (Доказ 5).
Учасник у підсумковій відомості ресурсів, а також у Довідці про матеріально-технічну базу не вказав і не врахував у розрахунок Договірної ціни жодної машини, передбаченої п. п.10-22,25 розділу ІІ «Будівельні машини і механізми» частини 2 «Відомість ресурсів» технічної специфікації для якісного виконання Робіт Замовника.
Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації Ціна тендерної пропозиції Учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 за № 281 за твердою договірною ціною. Роботи виконуються поетапно (почергово) з метою забезпечення можливості Замовника частково використовувати приміщення під час проведення робіт. Послідовність етапів виконання робіт погоджується сторонами. Учасник зобов’язується організувати робочий процес таким чином, щоб не перешкоджати експлуатації незадіяних у поточному етапі зон приміщення та забезпечити безпечні умови перебування Замовника у приміщенні. Учасник визначає вартість робіт, які він пропонує виконати за договором з урахуванням вартості устаткування, будівельних матеріалів, виробів і комплектів, усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, коштів на покриття ризиків, додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами та інших можливих витрат. До розрахунку ціни входять усі види робіт (послуг), у тому числі й ті, які доручатимуться для виконання третім особам. Не врахована учасником вартість окремих робіт не сплачуються замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній його ціні тендерної пропозиції. Вартість пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені. Учасник відповідає за одержання всіх необхідних дозволів, ліцензій, сертифікатів на роботи, запропоновані на торги та інших документів пов’язаних із поданням ціни тендерної пропозиції та самостійно несе всі витрати за їх отримання. Витрати учасника, пов’язані з підготовкою та поданням ціни тендерної пропозиції, не відшкодовуються замовником (в тому числі у разі відміни торгів чи визнанні торгів такими, що не відбулися). Зазначені витрати сплачуються учасником. Передбачені цим додатком роботи повинні відповідати вимогам законодавства України, КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», ДСТУ, ДБН, технічним умовам, проєктній документації та договору тощо, а матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів у галузі будівництва, проєктній документації та договору тощо.
Разом з тим звертаємо Вашу увагу на те, що НАСТАНОВОЮ з визначення вартості будівництва визначено, що Вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у прямих витратах визначається виходячи з нормативного часу їх роботи, необхідного для виконання встановленого проектною документацією обсягу будівельних робіт, та вартості експлуатації будівельних машин та механізмів за одиницю часу їх застосування (машино-години) в поточних цінах.
Слід зазначити, що витрати на оренду машин та механізмів, які необхідні виконання робіт не вказані у Локальному кошторисі, про що свідчить інформація подана Учасником у Підсумковій відомості ресурсів.
Тобто, Технічна документація Учасника не відповідає вимогам встановленим Замовником у тендерній документації, оскільки вартість експлуатації будівельних машин та механізмів відносить до прямих витрат Учасника, які не передбачені у Кошторисній документації Учасника, що значно впливає на Договірну ціну.
По друге: Відповідно до п. 43 Особливостей Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Дане порушення вимог тендерної документації не являється невідповідністю, та є підставою для відхилення пропозиції Учасника
Проте, Замовником 30.05.2025 року в електронній системі закупівель неправомірно опубліковано Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей: «1. Пунктом 1.1 розділу 1 додатку №1 тендерної документації на підтвердження відповідності встановленому критерію Учасник надає довідку, складену згідно з Формою 1.1., з інформацією про наявність у власності, користуванні, на інших правах чи на умовах отримання послуг обладнання та матеріально-технічної бази для підтвердження можливості виконання робіт за предметом закупівлі згідно з Додатком 3 до тендерної документації, врахованих при розрахунку договірної ціни. Ця довідка повинна відображати машини, механізми, обладнання, передбачені у п. 10-22, п. 25 розділу ІІ «Будівельні машини і механізми» частини 2 «Відомість ресурсів» технічної специфікації (Додаток 3 до тендерної документації). Відповідно до пункту 1.2 розділу 1 додатку №1 тендерної документації, на підтвердження відомостей зазначених у довідці Учасник повинен надати:
1) щодо власного обладнання, техніки, будівельних машин, механізмів, тощо надаються копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів; якщо транспортні засоби, будівельні машини та механізми тощо не підлягають державній реєстрації, – інший документ, що посвідчує право власності Учасника (інвентарну картку, довідку про перебування на балансі, тощо);
2) щодо техніки, будівельних машин, механізмів, тощо, що не є власністю Учасника, а залучені на інших правових підставах, Учасником подаються:
- копії договорів, чинних протягом всього строку виконання договору про закупівлю: оренди або лізингу або надання послуг (договори мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання робіт за договором про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації (у разі якщо його строк менше строку виконання робіт за договором про закупівлю) на строк виконання робіт); якщо орендодавець, лізингодавець, чи інша особа (фізична чи юридична), яка зазначена у відповідному договорі, не є власником машин, механізмів, обладнання, додатково надаються копії договорів, укладених з власником таких машин, механізмів, обладнання);
- копія листа-підтвердження орендодавця або лізингодавця або іншої особи (надавача послуг), яка зазначена у відповідному договорі, щодо незаперечення використання його машин, механізмів, обладнання та ін. для виконання робіт Учасником за предметом закупівлі на весь строк виконання робіт за предметом закупівлі (обов’язково вказується предмет закупівлі, унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі), Замовник закупівлі); якщо орендодавець, лізингодавець, чи інша особа, яка зазначена у відповідному договорі, не є власником машин, механізмів, обладнання, додатково надається копія листа-підтвердження від власника таких машин, механізмів, обладнання щодо незаперечення використання його машин, механізмів, обладнання та ін. для виконання робіт Учасником за предметом закупівлі на весь строк виконання робіт за предметом закупівлі (обов’язково вказується предмет закупівлі, унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі), Замовник закупівлі). Учасником у наданій довідці не вказано наявність машин, механізмів, обладнання відповідно до п. 10-22 розділу ІІ «Будівельні машини і механізми» частини 2 «Відомість ресурсів» технічної специфікації (Додаток 3 до тендерної документації).»
Учасником протягом 24 годин завантажено до електронної системи закупівель з урахуванням виправлених невідповідностей файл:
35.Довідка про МТБ.pdf (Доказ 6) 31 травня 2025 15:02
Вказаний файл містить інформацію про наявність машин, механізмів, обладнання відповідно до п. 10-22, 25 розділу ІІ «Будівельні машини і механізми» частини 2 «Відомість ресурсів» технічної специфікації (Додаток 3 до тендерної документації).
Окрім того учасником 31.05.2025 року під час виправлення невідповідностей завантажено:
36.3.2.лист підтвердж лисогор. PDF (Доказ 7) 31 травня 2025 15:02
36.3.3.Лист на підтвердж Світогор 6.PDF (Доказ 8) 31 травня 2025 15:02
36.3.1.Лист на підтвердж ТБС 2.PDF (Доказ 9) 31 травня 2025 15:02
у яких вказано, що Орендодавці та Позичкодавці вказані у вищезгаданих листах не заперечують про ти використання машин та механізмів, обладнання Учасником за предметом закупівлі, що вказані у довідці про МТБ від 30.05.2025 року.
Тобто у довідці про матеріальну технічну базу, а також підтверджуючих документах учасник вказує на те, що буде використовувати передбачені відомістю ресурсів машини та механізми, а підсумкова відомість ресурсів як наслідок не містить відповідної інформації.
Слід зазначити, що підсумкова відомість ресурсів подана учасником у складі тендерної пропозиції містить неправдиві дані щодо використання Будівельних машин і механізмів необхідних при виконанні робіт у Замовника.
Замовником порушено принципи, що передбачені ч.1 ст. 5 Закону: відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Необґрунтоване визнання ПП "РОУДІЗ" переможцем, який не відповідає встановленим вимогам, порушує права Скаржника, оскільки при неправомірному визначенні переможця пропозиція Скаржника розглядатися не буде.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення переможця Процедури закупівлі та відхилення пропозиції ПП "РОУДІЗ" .
Очікувана вартість закупівлі становить 20 711 402,00 гривень без ПДВ.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій Учасниками - 20 травня 2025 року о 00:00.
Згідно результатів аукціону, який відбувся 20.05.2025 року о 14:00, прийняли участь наступні учасники:
1. ПП "РОУДІЗ" (код ЄДРПОУ 31964715) – остаточна пропозиція – 19 240 103,39 гривень без ПДВ;
2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДА¬ЛЬНІСТЮ “БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ “ЮКЕСОН ГРУП” (код ЄДРПОУ 45074093) – остаточна пропозиція – 20 494 124,25 гривень без ПДВ.
02 червня 2025 року в електронній системі закупівель Уповноваженою особою Замовника було опубліковано ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір про закупівлю, яке затверджено протокольним рішенням заступника директора з економічних питань №99 від 02 червня 2025 р. про визначення переможцем закупівлі ПП "РОУДІЗ" (Доказ 1. ).
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДА¬ЛЬНІСТЮ “БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ “ЮКЕСОН ГРУП” (далі – Скаржник) вважає, що рішення уповноваженої особи, щодо визначення переможцем закупівлі та укладання договору про закупівлю з переможцем процедури закупівлі ПП "РОУДІЗ" прийняте з порушенням норм чинного законодавства та вимог Тендерної документації, оскільки тендерна пропозиція ПП "РОУДІЗ" не відповідає технічним умовам, що визначені у тендерній документації.
Зокрема:
3) Рішення прийняте з порушеннями ч.2 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості).
4) Неправомірне надання Замовником 24 години (на виправлення невідповідностей) в порушення п.43 Особливостей, оскільки невідповідності є суттєвими та надання часу на виправлення суперечить принципам справедливості та дискримінує Скаржника.
Необґрунтоване визнання ПП "РОУДІЗ" переможцем, який не відповідає встановленим вимогам, порушує права Скаржника, оскільки при неправомірному визначенні переможця пропозиція Скаржника розглядатися не буде.
Керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 59 Особливостей, звертаємось до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) зі скаргою щодо неправомірних дій замовника.
По-перше: Замовником у Тендерній документації передбачено: Відповідно до пункту 1.1 Додатку 1 до Тендерної документації Перелік документів та/або інформації, що подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (Доказ 2): На підтвердження відповідності встановленому критерію Учасник надає довідку, складену згідно з Формою 1.1. з інформацією про наявність у власності, користуванні, на інших правах чи на умовах отримання послуг обладнання та матеріально-технічної бази для підтвердження можливості виконання робіт за предметом закупівлі згідно з Додатком 3 до тендерної документації, врахованих при розрахунку договірної ціни. Довідка, про наявність обладнання – це довідка, в якій зазначено наявність транспортних засобів, обладнання, перелік власної техніки, орендованої техніки, необхідної для виконання робіт. Ця довідка повинна відображати машини, механізми, обладнання, передбачені у п. 10- 22, п. 25 розділу ІІ «Будівельні машини і механізми» частини 2 «Відомість ресурсів» технічної специфікації (Додаток 3 до тендерної документації). (Доказ 2) Окрім вищезазначеного обладнання та матеріально-технічної бази, Учасник може включати до довідки й інші машини, механізми, техніку та інше, що можуть бути використані при виконанні робіт.
Замовник в даному розділі акцентує увагу на тому, що у Договірній ціні повинні бути враховані витрати на машини, механізми, обладнання, передбачені у п. 10- 22, п. 25 розділу ІІ «Будівельні машини і механізми» частини 2 «Відомість ресурсів» технічної специфікації й інші машини, механізми, техніку та інше, що можуть бути використані при виконанні робіт.
На підтвердження відповідності технічних характеристик запропонованих Робіт Учасником ПП "РОУДІЗ" у складі своєї тендерної пропозиції було надано архіви з файлами під назвами «46. Кошторис.zip» та «МТБ. zip».
46.Кошторис.zip 19 травня 2025 23:13 (Доказ 4);
МТБ.zip 19 травня 2025 23:13 (Доказ 3)
Архів «46. Кошторис.zip» містить файл «63 _ДЦ_ПВР_doc» (Пiдсумкова вiдомiсть ресурсiв) (Доказ 6), в якому у Розділі 2 II. Будівельні машини і механізми Учасник вказав інформацію про машини та механізми, що запланував для виконання робіт та врахував при розрахунку договірної ціни.
Учасник у складі МТБ (завантажену 19. 05.2025 року) (Доказ 3) підтвердив лише наявність машин та механізмів, визначених у Підсумковій відомості ресурсів (файл «46. Кошторис.zip»).
Завантажені Учасником документи від 19.05.2025 не відповідають технічним вимогам до предмету закупівлі встановленим Замовником у тендерній документації, а саме розділу ІІ «Будівельні машини і механізми» частини 2 «Відомість ресурсів» технічної специфікації (Додаток 3 до тендерної документації). (Доказ 5).
Учасник у підсумковій відомості ресурсів, а також у Довідці про матеріально-технічну базу не вказав і не врахував у розрахунок Договірної ціни жодної машини, передбаченої п. п.10-22,25 розділу ІІ «Будівельні машини і механізми» частини 2 «Відомість ресурсів» технічної специфікації для якісного виконання Робіт Замовника.
Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації Ціна тендерної пропозиції Учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 за № 281 за твердою договірною ціною. Роботи виконуються поетапно (почергово) з метою забезпечення можливості Замовника частково використовувати приміщення під час проведення робіт. Послідовність етапів виконання робіт погоджується сторонами. Учасник зобов’язується організувати робочий процес таким чином, щоб не перешкоджати експлуатації незадіяних у поточному етапі зон приміщення та забезпечити безпечні умови перебування Замовника у приміщенні. Учасник визначає вартість робіт, які він пропонує виконати за договором з урахуванням вартості устаткування, будівельних матеріалів, виробів і комплектів, усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, коштів на покриття ризиків, додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами та інших можливих витрат. До розрахунку ціни входять усі види робіт (послуг), у тому числі й ті, які доручатимуться для виконання третім особам. Не врахована учасником вартість окремих робіт не сплачуються замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній його ціні тендерної пропозиції. Вартість пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені. Учасник відповідає за одержання всіх необхідних дозволів, ліцензій, сертифікатів на роботи, запропоновані на торги та інших документів пов’язаних із поданням ціни тендерної пропозиції та самостійно несе всі витрати за їх отримання. Витрати учасника, пов’язані з підготовкою та поданням ціни тендерної пропозиції, не відшкодовуються замовником (в тому числі у разі відміни торгів чи визнанні торгів такими, що не відбулися). Зазначені витрати сплачуються учасником. Передбачені цим додатком роботи повинні відповідати вимогам законодавства України, КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», ДСТУ, ДБН, технічним умовам, проєктній документації та договору тощо, а матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів у галузі будівництва, проєктній документації та договору тощо.
Разом з тим звертаємо Вашу увагу на те, що НАСТАНОВОЮ з визначення вартості будівництва визначено, що Вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у прямих витратах визначається виходячи з нормативного часу їх роботи, необхідного для виконання встановленого проектною документацією обсягу будівельних робіт, та вартості експлуатації будівельних машин та механізмів за одиницю часу їх застосування (машино-години) в поточних цінах.
Слід зазначити, що витрати на оренду машин та механізмів, які необхідні виконання робіт не вказані у Локальному кошторисі, про що свідчить інформація подана Учасником у Підсумковій відомості ресурсів.
Тобто, Технічна документація Учасника не відповідає вимогам встановленим Замовником у тендерній документації, оскільки вартість експлуатації будівельних машин та механізмів відносить до прямих витрат Учасника, які не передбачені у Кошторисній документації Учасника, що значно впливає на Договірну ціну.
По друге: Відповідно до п. 43 Особливостей Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Дане порушення вимог тендерної документації не являється невідповідністю, та є підставою для відхилення пропозиції Учасника
Проте, Замовником 30.05.2025 року в електронній системі закупівель неправомірно опубліковано Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей: «1. Пунктом 1.1 розділу 1 додатку №1 тендерної документації на підтвердження відповідності встановленому критерію Учасник надає довідку, складену згідно з Формою 1.1., з інформацією про наявність у власності, користуванні, на інших правах чи на умовах отримання послуг обладнання та матеріально-технічної бази для підтвердження можливості виконання робіт за предметом закупівлі згідно з Додатком 3 до тендерної документації, врахованих при розрахунку договірної ціни. Ця довідка повинна відображати машини, механізми, обладнання, передбачені у п. 10-22, п. 25 розділу ІІ «Будівельні машини і механізми» частини 2 «Відомість ресурсів» технічної специфікації (Додаток 3 до тендерної документації). Відповідно до пункту 1.2 розділу 1 додатку №1 тендерної документації, на підтвердження відомостей зазначених у довідці Учасник повинен надати:
1) щодо власного обладнання, техніки, будівельних машин, механізмів, тощо надаються копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів; якщо транспортні засоби, будівельні машини та механізми тощо не підлягають державній реєстрації, – інший документ, що посвідчує право власності Учасника (інвентарну картку, довідку про перебування на балансі, тощо);
2) щодо техніки, будівельних машин, механізмів, тощо, що не є власністю Учасника, а залучені на інших правових підставах, Учасником подаються:
- копії договорів, чинних протягом всього строку виконання договору про закупівлю: оренди або лізингу або надання послуг (договори мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання робіт за договором про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації (у разі якщо його строк менше строку виконання робіт за договором про закупівлю) на строк виконання робіт); якщо орендодавець, лізингодавець, чи інша особа (фізична чи юридична), яка зазначена у відповідному договорі, не є власником машин, механізмів, обладнання, додатково надаються копії договорів, укладених з власником таких машин, механізмів, обладнання);
- копія листа-підтвердження орендодавця або лізингодавця або іншої особи (надавача послуг), яка зазначена у відповідному договорі, щодо незаперечення використання його машин, механізмів, обладнання та ін. для виконання робіт Учасником за предметом закупівлі на весь строк виконання робіт за предметом закупівлі (обов’язково вказується предмет закупівлі, унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі), Замовник закупівлі); якщо орендодавець, лізингодавець, чи інша особа, яка зазначена у відповідному договорі, не є власником машин, механізмів, обладнання, додатково надається копія листа-підтвердження від власника таких машин, механізмів, обладнання щодо незаперечення використання його машин, механізмів, обладнання та ін. для виконання робіт Учасником за предметом закупівлі на весь строк виконання робіт за предметом закупівлі (обов’язково вказується предмет закупівлі, унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі), Замовник закупівлі). Учасником у наданій довідці не вказано наявність машин, механізмів, обладнання відповідно до п. 10-22 розділу ІІ «Будівельні машини і механізми» частини 2 «Відомість ресурсів» технічної специфікації (Додаток 3 до тендерної документації).»
Учасником протягом 24 годин завантажено до електронної системи закупівель з урахуванням виправлених невідповідностей файл:
35.Довідка про МТБ.pdf (Доказ 6) 31 травня 2025 15:02
Вказаний файл містить інформацію про наявність машин, механізмів, обладнання відповідно до п. 10-22, 25 розділу ІІ «Будівельні машини і механізми» частини 2 «Відомість ресурсів» технічної специфікації (Додаток 3 до тендерної документації).
Окрім того учасником 31.05.2025 року під час виправлення невідповідностей завантажено:
36.3.2.лист підтвердж лисогор. PDF (Доказ 7) 31 травня 2025 15:02
36.3.3.Лист на підтвердж Світогор 6.PDF (Доказ 8) 31 травня 2025 15:02
36.3.1.Лист на підтвердж ТБС 2.PDF (Доказ 9) 31 травня 2025 15:02
у яких вказано, що Орендодавці та Позичкодавці вказані у вищезгаданих листах не заперечують про ти використання машин та механізмів, обладнання Учасником за предметом закупівлі, що вказані у довідці про МТБ від 30.05.2025 року.
Тобто у довідці про матеріальну технічну базу, а також підтверджуючих документах учасник вказує на те, що буде використовувати передбачені відомістю ресурсів машини та механізми, а підсумкова відомість ресурсів як наслідок не містить відповідної інформації.
Слід зазначити, що підсумкова відомість ресурсів подана учасником у складі тендерної пропозиції містить неправдиві дані щодо використання Будівельних машин і механізмів необхідних при виконанні робіт у Замовника.
Замовником порушено принципи, що передбачені ч.1 ст. 5 Закону: відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Необґрунтоване визнання ПП "РОУДІЗ" переможцем, який не відповідає встановленим вимогам, порушує права Скаржника, оскільки при неправомірному визначенні переможця пропозиція Скаржника розглядатися не буде.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення переможця Процедури закупівлі та відхилення пропозиції ПП "РОУДІЗ" .
×
-
Назва доказу:
Лист-підтвердження
-
Повʼязаний документ:
Доказ 9. 36.3.1.Лист на підтвердж ТБС 2 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Лист-підтвердження
-
Повʼязаний документ:
Доказ 8. 36.3.3.Лист на підтвердж Світогор 6.PDF
-
-
Назва доказу:
Лист -підтердження
-
Повʼязаний документ:
Доказ 7. 36.3.2.лист підтвердж лисогор.PDF
-
-
Назва доказу:
Довідка про наявність в Учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закіпівлі
-
Повʼязаний документ:
Доказ 6. 35.Довідка про МТБ.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 3 до Тендерної документаці "Технічна специфікація"
-
Повʼязаний документ:
Доказ 5. Додаток 3 Технічна специфікація нова редакція.pdf
-
-
Назва доказу:
Кошторис
-
Повʼязаний документ:
Доказ 4. 46.Кошторис.zip
-
-
Назва доказу:
Архів «МТБ»;
-
Повʼязаний документ:
Доказ 3. МТБ.zip
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, що подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції;
-
Повʼязаний документ:
Доказ 2. Додаток 1 Перелік_документів_та_інформації нова редакція.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол уповноваженої особи від 02.06.2025 року
-
Повʼязаний документ:
Доказ 1. протокол №99.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Замовника - Комунальне підприємство "Волинський обласний госпіталь ветеранів війни" Волинської обласної ради відхилити тендерну пропозицію ПП "РОУДІЗ"
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем закупівлі ПП "РОУДІЗ" .
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга
Номер:
e887a26994b344019aa2ecf357d5caf4
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-20-000232-a.c2
Назва:
скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол 114.pdf 07.08.2025 11:48
- лист 07 08 2025.pdf 07.08.2025 11:48
- 2.pdf 28.07.2025 15:52
- Відповідь АМКУ.docx 28.07.2025 15:52
- відповідь.pdf 28.07.2025 15:52
- протокол 114.pdf 07.08.2025 11:36
- лист 07 08 2025.pdf 07.08.2025 11:36
- 1.pdf 28.07.2025 15:52
- 3.pdf 28.07.2025 15:52
- рішення від 04.08.2025 № 11977.pdf 07.08.2025 10:28
- рішення від 28.07.2025 № 11615.pdf 28.07.2025 15:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.08.2025 № 11977.pdf 05.08.2025 11:03
- sign.p7s 24.07.2025 11:37
- Скарга_на_відміну_неможливість_усунення_порушень.pdf 24.07.2025 11:36
- Скарга_на_відміну_неможливість_усунення_порушень.docx 24.07.2025 11:36
- протокол 113.pdf 24.07.2025 11:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.07.2025 12:52
Дата розгляду скарги:
04.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.07.2025 15:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.08.2025 10:29
Дата виконання рішення Замовником:
07.08.2025 11:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Комунальне підприємство «Волинський обласний госпіталь ветеранів війни» Волинської обласної ради інформує про виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.08.2025р. № 11977-р/пк-пз .
Рішенням уповноваженої особи від 07.08.2025 року №114 прийнято рішення скасувати рішення від 15.07.2025 №113 про відміну процедури закупівлі — "Капітальний ремонт відділення ортопедії і травматології та хірургії комунального підприємства "Волинський обласний госпіталь ветеранів війни" Волинської обласної ради за адресою: вул.Стефаника, 3а в м.Луцьку (коригування) ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація (CPV 45453000-7 Overhaul and refurbishment work) ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (CPV 45450000-6 Other building completion work)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-20-000232-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0cece9f0aeb04b3ba706a76cffae16d4
Заголовок пункту скарги:
оскарження рішення про відміну торгів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Скаржник не погоджується з відповідним рішенням.
1. Щодо відміни процедури закупівлі.
Нами надано всі необхідні документи у складі тендерної пропозиції та здійснено всі необхідні дії для укладення договору. Однак Замовник безпідставно намагається відмінити закупівлю.
Відповідно до пункту 50 Особливостей: Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Зазначаємо, що Замовник самостійно приймає рішення та вживає або не вживає необхідних заходів для виконання своїх повноважень, дотримуючись принципів закупівель. У своєму рішенні та на веб-порталі Уповноваженого органу Замовник не вказав, яке саме порушення законодавства в сфері публічних закупівель сталося, та яку норму закону було порушено.
Враховуючи вищевикладене, рішення про відміну процедури закупівлі має бути скасованим.
Вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель, встановлені частиною першою статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", зокрема принципи добросовісної конкуренції серед учасників, об'єктивного та неупередженого визначення переможця.
Факт порушених прав підтверджується тим, що ми є учасником відповідної процедури закупівлі. Замовник зловживаючи власними правами незаконно відмінив процедуру закупівлю, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав.
1. Щодо відміни процедури закупівлі.
Нами надано всі необхідні документи у складі тендерної пропозиції та здійснено всі необхідні дії для укладення договору. Однак Замовник безпідставно намагається відмінити закупівлю.
Відповідно до пункту 50 Особливостей: Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Зазначаємо, що Замовник самостійно приймає рішення та вживає або не вживає необхідних заходів для виконання своїх повноважень, дотримуючись принципів закупівель. У своєму рішенні та на веб-порталі Уповноваженого органу Замовник не вказав, яке саме порушення законодавства в сфері публічних закупівель сталося, та яку норму закону було порушено.
Враховуючи вищевикладене, рішення про відміну процедури закупівлі має бути скасованим.
Вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель, встановлені частиною першою статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", зокрема принципи добросовісної конкуренції серед учасників, об'єктивного та неупередженого визначення переможця.
Факт порушених прав підтверджується тим, що ми є учасником відповідної процедури закупівлі. Замовник зловживаючи власними правами незаконно відмінив процедуру закупівлю, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав.
×
-
Назва доказу:
протокол
-
Повʼязаний документ:
протокол 113.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.